Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X1 *

7080 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 27 oktober 2008 - 10:49

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Jag är otroligt besviken på kameran. Tycker den är usel på norlmalt inne ljus och jag får extrema fördröjningar från att jag klickat för att ta bilden till att den verkligen tar. Oftast så fryses bilden ungf. då jag trycker men det som sen tas är en sekunden eller mer efteråt. Har tagit ett flertal bilder då kameran först tar bilden när jag redan har vinklat ner kameran och tror att jag var klar. Väldigt många bilder får en extrem rörelseoskärpa.

Jag ska jämföra lite men en diamond här på jobbet.

/Miki

Kameran har en viss förmåga att vilja ta väldigt ljusa bilder. Om man tar o minskar bländaren något steg så blir bilder betydligt bättre.

Det här är taget inomhus precis nu.. Det finns en liten rörelseoskärpa i den men det är inte så farligt.. och det är inte speciellt ljust där dom står.
Bifogad fil  DSC_0058.jpg   337,65K   0 Antal nerladdningar

Och en till, också lite murrigt ljus men med minskad bländare blir det okej.
Bifogad fil  DSC_0059.jpg   283,68K   0 Antal nerladdningar

//joel

Postad 27 oktober 2008 - 10:50

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Tak kfor svar, men mente ikke som ringsignal, men som alarmsignal. Altså vekkeklokkesignal. ringsignalen har jeg fått til, hehe

Alarm signaler lägger du i roten på "Den här enheten/Windows"
Du ska alltså inte lägga dom ljudfilerna i någon under mapp.

Postad 27 oktober 2008 - 10:54

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3 071 inlägg
  • 0

Prova med att avinstallera Device Center och installera om den igen.
Du kan också testa med att ansluta telefonen via en annan usb-port.

WOHOO!!!

Det räckte med en omistanllation! :)

Tack för tipset :unsure:

Redigerat av Majorglenn, 27 oktober 2008 - 10:55.

Postad 27 oktober 2008 - 10:56

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Tack för svaret Joel. SVT-länken ovan innehåller så vitt jag kan se även från en annan RSS-läsare enbart korta inlägg så där ser jag hela.

Om du har tid får du gärna prova till exempel:

http://www.goddamnit...nkey/?feed=rss2

Ok.. RSS-en funkar men jag ser inte heller hela feeden. Inga felmeddelanden.. Skulle bara länken ta en till Opera istället för Explorer skulle det inte göra något.. Vill man läsa mer kan man ju gå till sidan, men man vill inte se det i explorer för den läsaren klarade inte av det så bra.

//Joel

Postad 27 oktober 2008 - 10:57

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

håller på med det.. funkar inte det ska jag testa att avinstallera norton internet security som jag tror är boven i dramat

Jag har råkat ut för liknande problem: Det har inte längre gått att synka och då har det oftast hjälpt att ansluta via en annan usb-port. Nya drivrutiner brukar då laddas in.
Men en gång fick jag avinstallera/installera om Device Center, men det tillhör ovanligheterna.

Edit: Bra att det ordnade till sig. :)

Redigerat av crest, 27 oktober 2008 - 10:58.

Postad 27 oktober 2008 - 11:05

huxfluxverkstan
  • huxfluxverkstan
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

Kameran har en viss förmåga att vilja ta väldigt ljusa bilder. Om man tar o minskar bländaren något steg så blir bilder betydligt bättre.

//joel

Hej, hur minskar du bländaren? Jag har inte hittat några sådana inställningsmöjligheter i kameran

Redigerat av huxfluxverkstan, 27 oktober 2008 - 11:05.

Postad 27 oktober 2008 - 11:08

Muppi
  • Muppi
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Alarm signaler lägger du i roten på "Den här enheten/Windows"
Du ska alltså inte lägga dom ljudfilerna i någon under mapp.

Funkar det att lägga in en mp3.a där och köra som alarmsignal i det inbyggda alarmprogrammet?

Mvh / Mange

Postad 27 oktober 2008 - 11:15

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Funkar det att lägga in en mp3.a där och köra som alarmsignal i det inbyggda alarmprogrammet?

Mvh / Mange

Fel av mig.... När man placerar ljudfiler där funkar det att välja dom som sms signaler och liknande.
Men jag fick det inte att funka med alarmet.

Men man kan tanka ner gratis väckarklockor (alarm program) och i dom programmen använda mp3 signaler.

Postad 27 oktober 2008 - 11:22

spaceboy
  • spaceboy
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Artikel om synkproblem med Active Sync och WM6.1: http://www.idg.se/2....ojlig-att-synka

Usch så bittert, verkar som att det är detta jag rågat ut för, sitter med Vista/Windows mobile device-center 6.1/ Office 2007 och kan omöjligt synka mina kontakter/kalender.

På min "job dator" med Win XP/Office 2003 fungerar det felfritt.

Skulle någon ha en lösning eller höra något vidare kring detta får ni hemskt gärna posta här!
Om problemet ligger i WindowsMobile 6.1 kan det nog dröja länge innan det kommer en fix :)

Postad 27 oktober 2008 - 11:38

Lakris
  • Lakris
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Har två problem med X1:an hittills. Har inte installerat något alls ännu, inte ens ett SIM-kort (portering snart...).

1. Minneskortet kommer inte ut då man trycker in det. Verkar som om det är för tajt mekaniskt i höjdled, själva klicket hörs, så det är inget fel på fjädermekanismen. Inte för att man byter/tar ur detta så ofta men ändå. Någon annan som har detta problem eller studsar era kort ut med ljusets hastighet när ni tar ur et?

2. Efter att telefonen justerat automagiskt för vintertid så visar den olika tid i olika paneler, tex nu visar den 12.35 fast klickar man för att justera tiden så står det 11.35 i fältet. Analoga klockan visar också en timma fel. Kanske något att göra med tidzoninställningarna, men då borde den väl visa fel överallt, och inte bara i vissa paneler???

Redigerat av Lakris, 27 oktober 2008 - 11:39.

Postad 27 oktober 2008 - 11:52

Muppi
  • Muppi
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Har två problem med X1:an hittills. Har inte installerat något alls ännu, inte ens ett SIM-kort (portering snart...).

1. Minneskortet kommer inte ut då man trycker in det. Verkar som om det är för tajt mekaniskt i höjdled, själva klicket hörs, så det är inget fel på fjädermekanismen. Inte för att man byter/tar ur detta så ofta men ändå. Någon annan som har detta problem eller studsar era kort ut med ljusets hastighet när ni tar ur et?

2. Efter att telefonen justerat automagiskt för vintertid så visar den olika tid i olika paneler, tex nu visar den 12.35 fast klickar man för att justera tiden så står det 11.35 i fältet. Analoga klockan visar också en timma fel. Kanske något att göra med tidzoninställningarna, men då borde den väl visa fel överallt, och inte bara i vissa paneler???

Min gör likadant med minneskortet. Det kommer bara ut en liten bit sen får det dras ut. Bättre än min k810 i där minneskortet kunde flyga iväg om man var oförsiktig ^^ :)

Andra har påpekat tidigare i tråden att olika paneler måste ställas in flera gånger. Dvs att bara för att du ställer in rätt inställning i en panel så gäller inte det de andra panelerna.

Mvh / Mange

Postad 27 oktober 2008 - 12:26

Muppi
  • Muppi
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Hej

Jag är fortfarande nyfiken på om jag är ensam om att behöva göra om skrämskjusteringen för varje gång telefonen startas om?

Mvh / Mange

Postad 27 oktober 2008 - 12:37

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Hej

Jag är fortfarande nyfiken på om jag är ensam om att behöva göra om skrämskjusteringen för varje gång telefonen startas om?

Mvh / Mange

Ja det är du nog ensam om.. eller jag behöver i allafall inte göra det.

//Joel

Postad 27 oktober 2008 - 12:39

Lakris
  • Lakris
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Andra har påpekat tidigare i tråden att olika paneler måste ställas in flera gånger. Dvs att bara för att du ställer in rätt inställning i en panel så gäller inte det de andra panelerna.

Mvh / Mange

Ja, men om man klickar tex på den analoga klockan som visar kl13 och den bakomliggande tiden som kommer upp där man kan ändra visar kl12 då är väl ändå något galet? Tack för snabbt svar om minneskortet btw.

Edit: Ok, man fick visst gå in under varje panels ortsinformation och klicka ur rutan för sommartid, inte lätt att hitta denna info i 85 sidor forum ;-)

Redigerat av Lakris, 27 oktober 2008 - 13:12.

Postad 27 oktober 2008 - 12:40

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Hej, hur minskar du bländaren? Jag har inte hittat några sådana inställningsmöjligheter i kameran

Om du är i kameralägen så är det bara att trycka åt vänster eller höger på styrplattan/knapparna. (Alltså vänster och höger under förutsättning att du håller kameran vågrätt.) :)

Man kan gå mellan -2.0 - 2.0 i 0.5-steg.

//joel

Postad 27 oktober 2008 - 12:53

Muukie
  • Muukie
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

Hej

Mvh / Mange

Nope du är inte ensam. Jag behöver också göra detta varje gång jag startat om telefonen. Lite jobbigt i början när man installerade program och höll på.. Jag har inte hittat någon inställning där man kan ta bort att den vill justera skärmen varje gång.

Postad 27 oktober 2008 - 12:58

King Cobra
  • King Cobra
  • Forumräv

• 725 inlägg
  • 0
Fick man inte en fråga om det första gången man startade telefonen?? Det där med skärmjustering? Jag minns inte riktigt (var ju ivrig och sket i att läsa allt ;D )
Det borde vara en inställning.

Postad 27 oktober 2008 - 13:10

Zeaed
  • Zeaed
  • Lärjunge

• 354 inlägg
  • 0
Provade att på in på www.knac.com och lyssna på deras webbradio genom coreplayer, funkar fint fint :)
Även om man har obegränsat data trafik, det påverkar inte från utlandet?. Är det bara när man surfar trådlöst och i ett annat land det gäller då??

Har pratats om svt i tråden, Skule svt play rapport kunna funka på nallen?

Postad 27 oktober 2008 - 13:17

Zeaed
  • Zeaed
  • Lärjunge

• 354 inlägg
  • 0
Är det samma flash som gäller för pc som gäler för mobilen?

Postad 27 oktober 2008 - 13:18

huxfluxverkstan
  • huxfluxverkstan
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

Om du är i kameralägen så är det bara att trycka åt vänster eller höger på styrplattan/knapparna. (Alltså vänster och höger under förutsättning att du håller kameran vågrätt.) :)

//joel

Haha, där ser man... :unsure:
Nu är det iofs inte bländarjustering utan exponeringskompensation det är fråga om, men det är nog så värdefullt att kunna göra, tack för tipset.

Postad 27 oktober 2008 - 13:25

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Provade att på in på www.knac.com och lyssna på deras webbradio genom coreplayer, funkar fint fint :)
Även om man har obegränsat data trafik, det påverkar inte från utlandet?. Är det bara när man surfar trådlöst och i ett annat land det gäller då??

Har pratats om svt i tråden, Skule svt play rapport kunna funka på nallen?

Jag har lagt till SVTs aktuellt-poddtv-rss i min telefon.. men den verkar inte kunna streama filen utan jag får tanka hem den för att kolla. Har du inte turbo 3g med fri trafik eller sitter på wifi-nät så är det ett dåligt alternativ. Filerna tar runt 100mb. Det är alltså hela aktuellt-sändningen då.. inte enstaka inslag som man skulle vilja.

mobil.svt.se kan man streama ifrån.. men där är det skitsunkig kvalité. Upplösningen är på 176x144 eller nått sånt. Mobilens kapacitet kommer inte riktigt till sin rätt där. :unsure:

//joel

Haha, där ser man... :rolleyes:
Nu är det iofs inte bländarjustering utan exponeringskompensation det är fråga om, men det är nog så värdefullt att kunna göra, tack för tipset.

Jo jo.. men det funkar ju typ som om man jobbar med bländaren på en kamera.. alltså man får längre slutartid om man gör bilden lite mörkare. Och då X1:an verkar vilja ha väldigt ljusa bilder så blir det ofta bara bättre av att man minskar exponeringen något.

//Joel

Postad 27 oktober 2008 - 13:28

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
För övrigt så är svt.se en av de få sidor som Opera inte verkar klarar av speciellt bra. Den hänger sig eller stänger ner opera rätt ofta när man försöker ladda sidan. Någon mer som upplevt det eller är det bara mina inställningar som e snea?

//Joel

Postad 27 oktober 2008 - 13:54

miki2
  • miki2
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

//joel

Bra tips Joel!
Hitade inställningar för att spara senaste lägena man haft. Börjar sakta med säkert bli lite mer kompis med kameran.

Postad 27 oktober 2008 - 13:57

miki2
  • miki2
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Har nu installerat iGO8. Mycket nöjd! Snyggt, snabbt och funktionellt. Lite anorlunda än tomtom.
Tyvärr lider den av samma problem som TomTom att man måste ange område först.
Men jag är nöjd ändå!

/Miki

Postad 27 oktober 2008 - 14:25

Butcher_swe
  • Butcher_swe
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
hmmm någon annan som har problem med att skicka mms med x1'an och tele2konstig? (läs comviq) får inte iväg något alls :) ändå har jag rätta inställningarna?

Postad 27 oktober 2008 - 14:38

sinriel
  • sinriel
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Jag har installerat Tom Tom på X1:an men tycker att texten blir väldigt liten i navigations läget
läsbart ifs men kör man med den i bilen är de svårt o läsa all info då man kommer en bit från
skärmen. Någon annan som upplevt detta och har någon lösning på de?

Postad 27 oktober 2008 - 14:42

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Jag har installerat Tom Tom på X1:an men tycker att texten blir väldigt liten i navigations läget
läsbart ifs men kör man med den i bilen är de svårt o läsa all info då man kommer en bit från
skärmen. Någon annan som upplevt detta och har någon lösning på de?

Jag har också det problemet.. testat lite med att slå av en massa info och bara ha t.ex hastighet men det är likt förb**at smått. I tidigare versionen har texten blivit större när man tagit bort annan information. Men tydligen inte i den här. En fördel från tidigare är i allafall att hastigheten inte börjar blinka när man kör lite över hastighetsgränsen.. den får bara en röd ruta runt sig. Irriterande förut med blinkandet då man bara skulle snegla snabbt på hastigheten och den inte var där.. vill ju inte hålla ögonen låst på den mer än nån halv sekund.

Jag får se till att inte bli äldre och få dålig syn ny.. för än så länge ser jag vad det står. ;)

//joel

Postad 27 oktober 2008 - 15:37

Melone
  • Melone
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

Väljer du disable så kopplar den inte själv upp sig till nätet.. du kan inte heller koppla upp dig. Du måste enabla den för att kunna surfa.
För att slippa onödiga kostnade för att den kopplar upp sig själv!

Faktum är att jag kan surfa trots att jag valt disable på alla connections?
Jag trodde kanske att det skulle vara så? Att den hindrade automatiska uppkopplingar bara.

/Melone

Redigerat av Melone, 27 oktober 2008 - 15:38.

Postad 27 oktober 2008 - 15:59

sinriel
  • sinriel
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Jag har också det problemet.. testat lite med att slå av en massa info och bara ha t.ex hastighet men det är likt förb**at smått. I tidigare versionen har texten blivit större när man tagit bort annan information. Men tydligen inte i den här. En fördel från tidigare är i allafall att hastigheten inte börjar blinka när man kör lite över hastighetsgränsen.. den får bara en röd ruta runt sig. Irriterande förut med blinkandet då man bara skulle snegla snabbt på hastigheten och den inte var där.. vill ju inte hålla ögonen låst på den mer än nån halv sekund.

Jag får se till att inte bli äldre och få dålig syn ny.. för än så länge ser jag vad det står. ;)

//joel

Man var la skaffa en hållare o montera på ratten då kommer de ju närma nog för o läsa utan problem :)

Postad 27 oktober 2008 - 16:21

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3 071 inlägg
  • 0

hmmm någon annan som har problem med att skicka mms med x1'an och tele2konstig? (läs comviq) får inte iväg något alls ;) ändå har jag rätta inställningarna?

Det funkade inte först för mig heller.. ringde då tele 2 och bad dom skicka inställningarna igen. Men dom sa då att dom inte hade fått dom ännu. Men nån dag senare så hämtade jag inställningarna genom telefonen igen och då funkade det. Så testa att hämta mms inställningarna igen.

Postad 27 oktober 2008 - 16:32

Chriz
  • Chriz
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
Vad har ni för variant på X1:an - svart eller silver? Beställde en silver jag ;)

Postad 27 oktober 2008 - 17:00

Unregistered1c5ba0d1
  • Unregistered1c5ba0d1
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0
Nu är jag också en stolt ägare utav en X1:a. Lite uppförsbacke i början då detta är min första winmo-enhet, men nu när man blivit lite varm i kläderna känns den riktigt ###### bra. Bara anar vilken potential det finns i den.

Har än så länge bara installerat nodata och spb mobilehistorien som finns på ericssons hemsida. Ska köpa fullversionen inom tid.

Dock verkar programskivan som följde med vara helt slut, då datorn först trodde att skivan var tom och ville använda den som en cd-r. Sen när jag väl fick upp innehållet så funkade det inte att installera nåt. Kan iofs vara fel på datorn också.
Sen verkar det vara glapp i headsetet, jag måste hålla nere svarsknappen för att "hela" ljudet ska komma med. Kollade på trailers på apple.com och bakgrundsmusiken spelades fullt ut, men rösterna var sjukt låga. Oklart, och min gissning är väl att jag får gå tillbaks med headsetet till SIBA. Lite tråkigt att tillbehören inte funkar fullt ut med tanke på hur dyr telefonen var, men som sagt, själva luren funkar klockrent.

Postad 27 oktober 2008 - 17:04

Unregistered0acedd93
  • Unregistered0acedd93
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Hej

Mvh / Mange

Du har PM

Postad 27 oktober 2008 - 17:11

halo0309
  • halo0309
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Hallå,

Jag har en (dum?) fråga ... Det minneskort på 4GB som sitter i telefonen från start verkar vara i princip helt fullt, endast ngn MB ledigt. Men när jag via Explorer tittar efter filer på minneskortet verkar det vara helt tomt. "Minne" applikationen visar dock att det inte finns ngn plats kvar på minneskortet.

Vet ni vad som ligger på kortet?

Hur formaterar man om minneskortet?

Tack!

/A

Postad 27 oktober 2008 - 17:29

voyager
  • voyager
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Ang. alarm signal: Filen måste vara i WMA formatet, o sen så är det bara att lägga in den i mappen Windows. Så ska det nog funka, enligt supporten ;)

Postad 27 oktober 2008 - 17:45

halo0309
  • halo0309
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Efter att ha prövat med ett annat gammalt kort jag hade liggandes (1GB) verkar det vara orginalkortet som det är problem med. Telefonen hittar det gamla kortet utan problem medan efter omstart så hittar den inte 4GB kortet som följde med telefonen ...

Postad 27 oktober 2008 - 17:45

Zeaed
  • Zeaed
  • Lärjunge

• 354 inlägg
  • 0
En undran över det inbyggda tangentbordet i själva mobile. Går det på någon inställning ändra så att det inte ska ploppa upp likt förbaskat när man använder vissa program och trycker på en flik?

Ex på opera så dyker den gärna upp medans på IE har jag alternativ att välja?

Postad 27 oktober 2008 - 17:54

King Cobra
  • King Cobra
  • Forumräv

• 725 inlägg
  • 0

Hallå,

Jag har en (dum?) fråga ... Det minneskort på 4GB som sitter i telefonen från start verkar vara i princip helt fullt, endast ngn MB ledigt. Men när jag via Explorer tittar efter filer på minneskortet verkar det vara helt tomt. "Minne" applikationen visar dock att det inte finns ngn plats kvar på minneskortet.

Vet ni vad som ligger på kortet?

Hur formaterar man om minneskortet?

Tack!

/A

Jag tror det är filmen som fyller ditt minneskort, och den filen är "osynlig" (kopieringsskydd?)
Det lustiga är att jag fick en telefon med 4 gig minneskort utan filmen..sen 1 vecka senare kom ett minneskort till på posten med filmen på. Gissar att det blev tokigt med de första telefonerna.

Postad 27 oktober 2008 - 18:03

Gervais
  • Gervais
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
XperiaTweak!

Tjo, slängde ihop ett litet program till X1:an med mina i stort sett obefintliga programmeringskunskaper; XperiaTweak.

Det är ett väldigt enkelt program, och det finns redan andra program som gör liknande, men hey, det här är specialskrivet för X1an ;)

Kortfattat så ger den möjlighet att ändra några småsaker som man inte kan ändra i vanliga fall, det här är det som stöds just nu:

- Enable/Disable conversation-style SMS/MMS
- Enable/Disable Security warning @ installations
- Enable/Disable screen turning off during call
- Show/Don’t show SIM-contacts in Contact list
- Enable/Disable "Message sent" notification

Nedladdning och Screenshot finner ni på :

XperiaTweak

Alltid finns det säkert någon det kan glädja :)

Feedback o synpunkter skickas med fördel till [email protected]

Redigerat av Gervais, 27 oktober 2008 - 18:08.

Postad 27 oktober 2008 - 18:32

martin991
  • martin991
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
Tjena.
Jag har köpt en X1:a och är som de allra flesta sjukt nöjd. Det är dock några grejor jag har problem med.

- Hur får man ett vanligt E-post konto att bli "default"? När jag klickar på e-post i spb-panel kommer jag till outlook e-post trots att jag inte har något konto aktivt där. De kontot går inte heller att ta bort.
- Var hittar man tillägg till Nu-skärmen i SPB? Jag skulle vilja ändra på lite fält där men jag hittar inte hur man gör. I SE egna liknande panel finns många inställningar.
- Är det någon som har Bredbandsbolaget och vet om man kan och hur man konfigurerar Push e-post med dom?
- Jag kör Coreplayer och är lagomt nöjd. Tänkte kolla Prisonbreak i Xvid-format. Bilden hackar en del. Försökte ändra lite inställningar men vill helst inte gå ned i kvalitet. Någon som vet något bra trick?
- Vad ger laddaren för utspänning? Jag har en bil-laddare till GPS:en som ger 5V och hade hoppats på att kunna använda den för att slippa en massa extra kablar i bilen. Samma gäller hemladdaren då jag har en till GPS-en där också. Teknikmagasinet säljer en HAMA-laddare till bil med USB-uttag. Törs man köra med den om man nu åker på köpa eller ska man gå på sony orginal?
- Jag använder mig av leveransbesked när jag skickar sms/mms. På mina tidigare SE telefoner så kommer det en annan signal och ett enkelt meddelande på skärmen när meddelandet är levererat. Sen kunde man se i skickat-mappen vilka som var levererade. På X1:an så får man det som ett sms och vad jag kunnat se så ser man det inte i skickat-mappen vilka som har mottagit eller ej. Är det en inställningssak?

Har några andra funderingar också men inte hunnit igenom alla sidorna här ännu så om jag inte hittar svaren kanske jag postar en ny fråga.

Tack för ett bra forum.

Mvh Martin

Postad 27 oktober 2008 - 19:02

easycure1974
  • easycure1974
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0

Tjena.
Jag har köpt en X1:a och är som de allra flesta sjukt nöjd. Det är dock några grejor jag har problem med.

- Hur får man ett vanligt E-post konto att bli "default"? När jag klickar på e-post i spb-panel kommer jag till outlook e-post trots att jag inte har något konto aktivt där. De kontot går inte heller att ta bort.
- Var hittar man tillägg till Nu-skärmen i SPB? Jag skulle vilja ändra på lite fält där men jag hittar inte hur man gör. I SE egna liknande panel finns många inställningar.
- Är det någon som har Bredbandsbolaget och vet om man kan och hur man konfigurerar Push e-post med dom?
- Jag kör Coreplayer och är lagomt nöjd. Tänkte kolla Prisonbreak i Xvid-format. Bilden hackar en del. Försökte ändra lite inställningar men vill helst inte gå ned i kvalitet. Någon som vet något bra trick?
- Vad ger laddaren för utspänning? Jag har en bil-laddare till GPS:en som ger 5V och hade hoppats på att kunna använda den för att slippa en massa extra kablar i bilen. Samma gäller hemladdaren då jag har en till GPS-en där också. Teknikmagasinet säljer en HAMA-laddare till bil med USB-uttag. Törs man köra med den om man nu åker på köpa eller ska man gå på sony orginal?
- Jag använder mig av leveransbesked när jag skickar sms/mms. På mina tidigare SE telefoner så kommer det en annan signal och ett enkelt meddelande på skärmen när meddelandet är levererat. Sen kunde man se i skickat-mappen vilka som var levererade. På X1:an så får man det som ett sms och vad jag kunnat se så ser man det inte i skickat-mappen vilka som har mottagit eller ej. Är det en inställningssak?

Har några andra funderingar också men inte hunnit igenom alla sidorna här ännu så om jag inte hittar svaren kanske jag postar en ny fråga.

Tack för ett bra forum.

Mvh Martin

Finns inga tillägg för Mobile Shell förutom SPBs egna såsom Time och Traveller och sen finns det en plugin ifall man vill använda en annan kalender än WMs egna

Postad 27 oktober 2008 - 19:08

PontiacMan
  • PontiacMan
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0

Ang. alarm signal: Filen måste vara i WMA formatet, o sen så är det bara att lägga in den i mappen Windows. Så ska det nog funka, enligt supporten ;)

Det fungerar med mp3 till sms signal.

/P

Postad 27 oktober 2008 - 19:09

hobbis
  • hobbis
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0

Bah varför är ringsignalen så låg för? blir galen snart man hör ju knappt den ;)

Jag la in temat för Jay-Z & Linkin Park som ringsignal och tro mig. bordsgrannarna på jobbet är nära att spöa upp mig pga signalvolymen... så jag kan inte direkt påstå att den är låg.....

Postad 27 oktober 2008 - 19:13

jhenrikj
  • jhenrikj
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Har nu installerat iGO8. Mycket nöjd! Snyggt, snabbt och funktionellt. Lite anorlunda än tomtom.
Tyvärr lider den av samma problem som TomTom att man måste ange område först.
Men jag är nöjd ändå!

/Miki

Har du några tips om hur man får programmet att funka får du gärna PM:a över dem....

Postad 27 oktober 2008 - 19:20

Krabbfiskarn
  • Krabbfiskarn
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Hallå.

Finns det ingen inställning nånstans för att man ska se/inte se SIM kontakterna. Det är ju så sjukt störande att ha dubletter av allt i telefonboken, samt olika nummer till samma kontakt, om ni förstår ;)

Postad 27 oktober 2008 - 19:20

Melone
  • Melone
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Ingen som vet varför jag fortfarande kan surfa trots att jag stängt allt som går att stänga med Nodata?

/Melone

Postad 27 oktober 2008 - 19:45

MapleDouglas
  • MapleDouglas
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
Hej! Tänkte bara höra ifall det är fler än jag som märkt tangentbordsbuggen när man skriver SMS? Om man trycker en bokstav och sedan "å", "ä" eller "ö" hamnar bokstäverna i fel ordning om man inte gör det väldigt långsamt. Som exempelvis "'väl", "förresten", "sås", och så vidare. Ganska irriterande, fast förhoppningsvis något som blir åtgärdat i framtida firmware-uppdatering ;) Sen undrar jag också om fler stör sig på bakgrundsbruset under samtal, musikspelning etc?

Postad 27 oktober 2008 - 19:48

Gervais
  • Gervais
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Hallå.

Finns det ingen inställning nånstans för att man ska se/inte se SIM kontakterna. Det är ju så sjukt störande att ha dubletter av allt i telefonboken, samt olika nummer till samma kontakt, om ni förstår :)

Titta några poster ovanför din egen (det vill säga min post):

www.cliffords.nu

Detta program fixar biffen! ;)

Redigerat av Gervais, 27 oktober 2008 - 19:49.

Postad 27 oktober 2008 - 19:52

Fonte
  • Fonte
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Jag fick tag i en Xperia silver i lördags, en del att sätta sig in i , är rätt så nöjd då jag har haft en gammal P900 i flera år.

Varför fungerar bara mitt internet när jag använder google att söka på, det vanliga internet och opera fungerar inte, kan det ha att göra med att jag har ett väldigt gammalt sim kort? Har beställt ett nytt idag för att försöka få det fungera.

Jag kopplade ihop dator+mobilen och helt plötsigt hade 6000 kort lagts till på min mobil+all musik från datorn, det var inte min tanke, hur gör jag för att det inte ska hända igen och kan jag ta bort det som inte ska vara på mobilen
utan att det försvinner på datorn, när mobilen har kontakt med datorn?

Är intresserad av att ev. ladda ner programmet spb, jag har inte full koll på vad programmet innehåller, ska man ladda ner från SE eller någon annanstans? Försökte att ladda ner via datorn men det gick inte då programmet kräver winzip som jag inte har i datorn.

Redigerat av Fonte, 28 oktober 2008 - 13:49.

Postad 27 oktober 2008 - 20:43

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Hallå.

Finns det ingen inställning nånstans för att man ska se/inte se SIM kontakterna. Det är ju så sjukt störande att ha dubletter av allt i telefonboken, samt olika nummer till samma kontakt, om ni förstår :)

Vem sjutton använder sim-kontakter numera?! ;)
Rensa sim-kortet så är ju saken löst.

//joel

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.