Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

*** Officiell tråd - Xtreamer - Streamer/Streamer Pro/Sidewinder/iXtreamer

3627 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 06 januari 2011 - 22:40

Vir optimus
  • Vir optimus
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Ja, Xtreamern har ett NAS-läge då den aldrig stänger av sig helt när man trycker på power.

EDIT: Förresten, när du försöker packa upp filerna gör du det då med Xstreamern både som källa och mål? Dvs har du surfat in på dess hårddisk och typ högerklickar och packar upp direkt till samma disk? Kanske kan vara värt att prova att packa upp filerna som ligger på dess hårddisk till din bärbara, och sedan flytta de uppackade versionerna till Xstreamern.

Du tjänar inget på att försöka göra det "direkt" på Xstreamern, allt data kommer ändå att ta en sväng via din bärbara dator, bara utan att mellanlanda. Tvärt om kanske Xstreamern inte orkar med när du försöker läsa och skriva gissningsvis relativt stora filer på samma gång under en längre tid.

Tack för tipset nu lyckades jag packa upp den ytterligare några procent.
Jag börjar undra om felet beror på att datorn "tappar kontakt" med NASen , eftersom
det i samband med att uppackningen ger felmeddelande inte längre går att komma åt sökvägen.

Någon idé om vad detta kan bero på?

Ber om ursäkt för att jag är tjatig, men det är ett väldigt störande problem.

Mvh

Postad 06 januari 2011 - 22:55

lunkwill
  • lunkwill
  • Lärjunge

• 304 inlägg
  • 0

Tack för tipset nu lyckades jag packa upp den ytterligare några procent.
Jag börjar undra om felet beror på att datorn "tappar kontakt" med NASen , eftersom
det i samband med att uppackningen ger felmeddelande inte längre går att komma åt sökvägen.

Någon idé om vad detta kan bero på?

Ber om ursäkt för att jag är tjatig, men det är ett väldigt störande problem.

Körde du via trådlöst nätverk? Kan du i så fall prova att koppla in XStremern direkt i din router istället? Kan vara värt att testa då det låter som den tappar kontakten med det trådlösa nätverket efter en stund.

Kan du kopiera över filerna, utan att packa upp dem, till din bärbara? Återigen så bör det inte direkt ta längre tid att först kopiera dem till den bärbara, datat skall ju ändå dit, men det tar ju hårddiskutrymme och ett par extra steg...

Postad 06 januari 2011 - 23:20

Unregisteredfa1e1207
  • Unregisteredfa1e1207
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Tja! Sitter på en WD TV G1 o är nu sugen på o uppdatera!

någon som testat nya Ixtreamer? Eller hört eller läst om några + eller -? Titta lite på hemsidan och några tube klipp o det ser ju helt klart lovande ut!

glad för svar! ;)

Postad 07 januari 2011 - 10:09

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

jag är nöjd :)

Snälla, citera inte hela inlägg,och absolut inte med bilderna kvar i ... ;)
Alla HAR ju redan läst och sett. Man ska bara citera så mycket att läseren påminns.

(Klicka REDIGERA under ditt inlägg, och ta bort raderna med bilderna på.)

Postad 07 januari 2011 - 18:24

jansson74
  • jansson74
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Klart du har!

Kolla här, fast den är en aning suddig, inne på >>Settings>System> Nionde raden!

Jo den fliken återställ standard har jag men jag trodde det skulle stå factory reset.

Postad 07 januari 2011 - 19:45

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0
SER du vad det står i inlägget precis innan ditt ... :)

Snälla, citera inte hela inlägg,och absolut inte med bilderna kvar i ... wink.gif
Alla HAR ju redan läst och sett. Man ska bara citera så mycket att läseren påminns.

GÖR så, Tack!

Jo den fliken återställ standard har jag men jag trodde det skulle stå factory reset.

Men du har ju ditt på svenska, och vare sig "factory reset" eller "Restore Defaults" är ju på svenska, så ... ;)

Postad 07 januari 2011 - 20:27

ollon
  • ollon
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Snälla, citera inte hela inlägg,och absolut inte med bilderna kvar i ... :)

förlåt...

Postad 08 januari 2011 - 11:19

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Men med dessa klipp i Öppet Arkiv, vill gärna vet vilka det är. Inte alla bara några som han kan testa med.

>>Kategorier>Öppet Arkiv>Jubileumsklipp>1960-talet> t ex Mannen från UNCLE.

>>Jubileumsklipp>1960-talet>1963-12-01: Drop in - blandad underhållning

>>Nöje>ABBA>ABBA vinner schlagerfestivalen i Brighton

Nå, Welphen, hur går det, vad händer; får vi se ABBA, och även de andra gamla svartvita klippen? :)

Postad 08 januari 2011 - 12:01

casv
  • casv
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0
SVTPLAY:

När jag tittar på exvis "På spåret" som sändes igår, valde jag 720p men bilden är pixligt och verkar inte vara i äkta HD utan ser ut som skalas ned. Enl "info-bar" står det 1280x720p och 25 fps. Nån som vet kanske varför det är så?

Postad 08 januari 2011 - 12:09

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1 319 inlägg
  • 0
Jag testade På spåret nu och det var perfekt bild.
Så inga problem hos mig.

Postad 08 januari 2011 - 12:15

casv
  • casv
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0

Jag testade På spåret nu och det var perfekt bild.
Så inga problem hos mig.

Tack för input. Vad har du för inställningar i Xtreamern? Jag har 1080p50hz inställt i Xtreamern då jag har en 47 tums LCD full HD skärm här. Det står 1080p 50hz likaså på TV skärmen.

Postad 08 januari 2011 - 12:59

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

När jag tittar på exvis "På spåret" som sändes igår, valde jag 720p men bilden är pixligt och verkar inte vara i äkta HD utan ser ut som skalas ned.

Jag tror inte det där nere i högra hörnet med olika upplösningar man kan välja på, har nåt med annat än hur Xtreamer skickar bilden till din TV att göra, dvs du kan inte välja att se klippen i olika versioner med olika upplösningar.

Utan klippen finns bara i en enda version, eller?

Tack för input. Vad har du för inställningar i Xtreamern? Jag har 1080p50hz inställt i Xtreamern då jag har en 47 tums LCD full HD skärm här. Det står 1080p 50hz likaså på TV skärmen.

Ställ den på AUTO istället, så får du antagligen 1080p60Hz.

Redigerat av anderswillhelmsson, 08 januari 2011 - 13:00.

Postad 08 januari 2011 - 13:43

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1 319 inlägg
  • 0

Min står på Auto.

Postad 08 januari 2011 - 14:16

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0
Uj vad bra bild det är med Xtreamern när man ser Live på SvtPlay utförsåkningen nu!

Men ljudet skorrar däremot - man hör utan vidare vad som sägs, men det låter som en gammal knarrrrig guuube...

Postad 08 januari 2011 - 14:38

casv
  • casv
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0

Jag tror inte det där nere i högra hörnet med olika upplösningar man kan välja på, har nåt med annat än hur Xtreamer skickar bilden till din TV att göra, dvs du kan inte välja att se klippen i olika versioner med olika upplösningar.

Ja, verkar så. Då har man inget val än att se på denna klippen. Vad fyller då 720p sin funktion här om man inte får den upplösning man vill ha?

Ställer man in i HDMI Auto läget får man ut i 60Hz. Inte att föredra när exvis På spåret använder 50Hz. Det blir då ryckigt.

Postad 08 januari 2011 - 14:39

tjocktjock
  • tjocktjock
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Hejsan!

Jag fick min xtreamer sidewinder igår, och just nu kör jag med en extern hdd som är kopplad till min stationära dator och utdelas genom samba och xtreamern hittar hårdisken utan problem. Men jag får inte igång jukeboxen som jag vill. Ursäkta om detta har svarats på någonstans i tråden, men har inte hittat det isf.

Först så stod det bara NO HDD när jag försökte gå in på Xtreaming och ladda hem jukeboxen men sedan satt jag in ett USB-minne och då funkade det. Jag laddade hem jukeboxen och körde scraper eller vad det heter för att automatiskt hämta covers och fanart. Det tog sjukt lång tid (har väl ca 50 filmer) Efter det var klart så laggade det som fan. Tog ca 30 sek för att bläddra mellan filmerna, så jag testade att starta om xtreamern och då bara försvann alla bilder helt. Någon som vet vad problemet kan vara eller ska det vara så här dåligt? =)

Tacksam för svar!

Redigerat av tjocktjock, 08 januari 2011 - 14:43.

Postad 08 januari 2011 - 15:16

welph
  • welph
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

>>Kategorier>Öppet Arkiv>Jubileumsklipp>1960-talet> t ex Mannen från UNCLE.

>>Jubileumsklipp>1960-talet>1963-12-01: Drop in - blandad underhållning

>>Nöje>ABBA>ABBA vinner schlagerfestivalen i Brighton

Nå, Welphen, hur går det, vad händer; får vi se ABBA, och även de andra gamla svartvita klippen? ;)

När Vpeter testade så funkade det inte 1 gång, annars funkar det hur bra som helst för honom. Så det blir ju inte lätt att hitta vad som felar.

Det är kvalitén du kan ställa själv, precis som du kan om du kollar på SVTPlay genom IE/FF. Har inget att göra med hur XT'n behandlar strömmen. Så om det hackar alldeles för mycket så kan du ställa ner kvalitén där. Här ser ni vad som krävs för de olika stegen: http://svtplay.se/t/...,p102898,1,f,-1

Uj vad bra bild det är med Xtreamern när man ser Live på SvtPlay utförsåkningen nu!

Men ljudet skorrar däremot - man hör utan vidare vad som sägs, men det låter som en gammal knarrrrig guuube...

Pausa i några sekunder eller starta om strömmen, så slipper du nog det där.

Redigerat av welph, 08 januari 2011 - 15:18.

Postad 08 januari 2011 - 15:39

casv
  • casv
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0

Det är kvalitén du kan ställa själv, precis som du kan om du kollar på SVTPlay genom IE/FF. Har inget att göra med hur XT'n behandlar strömmen. Så om det hackar alldeles för mycket så kan du ställa ner kvalitén där. Här ser ni vad som krävs för de olika stegen: http://svtplay.se/t/...,p102898,1,f,-1

Jag har 100 mbit fiber hemma så hastigheten ska nog inte vara något problem. Det jag upplever är att bilden ser bra ut med rena färger. Men bilden är pixlig. 720p är förvalt som upplösning.

Postad 08 januari 2011 - 15:41

welph
  • welph
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Jag har 100 mbit fiber hemma så hastigheten ska nog inte vara något problem. Det jag upplever är att bilden ser bra ut med rena färger. Men bilden är pixlig. 720p är förvalt som upplösning.

Om du kör med Fullscreen på datorn, har du samma "pixlighet" då också?

Postad 08 januari 2011 - 15:50

casv
  • casv
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0

Om du kör med Fullscreen på datorn, har du samma "pixlighet" då också?

Jag testade just med att koppla in min laptop till min TV (den har HDMI ut) och det såg ut som samma pixlighet på programmet "På spåret". Ja då ser det ut som att problemet ligger hos SVT.

Postad 08 januari 2011 - 15:52

welph
  • welph
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Jag testade just med att koppla in min laptop till min TV (den har HDMI ut) och det såg ut som samma pixlighet på programmet "På spåret". Ja då ser det ut som att problemet ligger hos SVT.

Får skicka iväg ett mejl till dem och klaga lite ;)

Postad 08 januari 2011 - 20:15

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Ja, verkar så. Då har man inget val än att se på denna klippen. Vad fyller då 720p sin funktion här om man inte får den upplösning man vill ha?

Nu får du väl iaf ta och tänka efter lite, helst före ... ;)

När de flesta av alla klippen spelades in fanns ju inte ens 720, eller hur ...
PÅ de flesta klippen får man nog vara glad att få ens 360.

Ställer man in i HDMI Auto läget får man ut i 60Hz. Inte att föredra när exvis På spåret använder 50Hz. Det blir då ryckigt.

Påstår du att det ÄR så, eller har du verkligen sett det i praktiken?
Jga har min på Auto, och får 1080i/60Hz, men har aldrig någosin sett ett enda ryck pga inkompatibilitet med de inspelade prg jag sett.

Däremot kan det kanske möjligen bli så om man tittar Live, men eftersom jag idag tittade Live, se annat inlägg ovan, på Utförsåkningen med Auto=1080i/60, utan ryck, så tror jag inte det är så, för jag såg då inga ryck.

Redigerat av anderswillhelmsson, 08 januari 2011 - 20:37.

Postad 08 januari 2011 - 20:26

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Ursäkta om detta har svarats på någonstans i tråden, men har inte hittat det isf.

SÖK efter t ex just:
jukebox
nere till vänster.

Vi har dragit detta femtielva ggr redan.

Men jag anser Jukeboxen bara är skit, för dels är inte Xtreamern byggd för den - det tar alldeles för mycket minne, minne som inte Xtreamer har - och visst vet man väl själv redan vilka filer man har på sin hdd?
Det är ju bara att döpa filmfilerna till filmens namn, istället för en massa Torrent-tjafs-namn som:

Feta.Bettan.Suger.Av.XXX.SWEDiSH.DVDRip.XviD-FLESHLiGHT.avi

Döp den till: Feta Bettan Suger Av.avi istället, så är det ju lätt att se när man bläddrar normalt utan Jukeboxen.

Först så stod det bara NO HDD när jag försökte gå in på Xtreaming och ladda hem jukeboxen men sedan satt jag in ett USB-minne och då funkade det.

Det du hämtar hem överhuvudtaget vad det gäller uppdateringar av Jukebox, Radio och alla Tv-Surf-ställen, måste ju ligga på en och samma hdd hela tiden, annars hittar ju inte Xtreamer det när den startar.

Xtreamer skapar en mapp som heter Scripts, och under den mappen ligger sen allt som handlar om Live från Internet.

Den mappen måste Xtreamer hitta när den startas, annars får du börja om och hämta allt igen.
(Vilket ju kan vara bra om man sabbat nåt genom att ändra i nån av inställningsfilerna - då raderar man bara hela Scripts, och startar om, och hämtar allt igen.)

Byter du alltså hdd, måste du alltså även kopiera över de mappar som hör till Xtreamer själv, då kommer Xtreamer att hitta dem automatiskt igen.
Bara du pluggat in den nya hdd'n i samma USB-uttag bak.

Redigerat av anderswillhelmsson, 08 januari 2011 - 20:38.

Postad 08 januari 2011 - 20:34

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

När Vpeter testade så funkade det inte 1 gång, annars funkar det hur bra som helst för honom. Så det blir ju inte lätt att hitta vad som felar.

Men får du samma fel då, och är det några andra som tittat på dessa klipp, och fått de felmeddelandena jag la in i bilderna tidigare här?
Vi måste ju komma på vad som orsakar felet!

Det är kvalitén du kan ställa själv, precis som du kan om du kollar på SVTPlay genom IE/FF. Har inget att göra med hur XT'n behandlar strömmen. Så om det hackar alldeles för mycket så kan du ställa ner kvalitén där.

Hmmm, undrar om Xtreamer verkligen klarar av att vare sig rappportera till sajten vad den klarar av (för Auto), eller om Xtreamer ens bryr sig vad man ställer det på, för jag ser då ingen skillnad när jag ändrar upplösning där nere till höger.

Pausa i några sekunder eller starta om strömmen, så slipper du nog det där.

Hmm, ja, kanske det ja, får testa imorron på nästa Livesändning.

Men idag testade jag att Snabbspola klipp, och det låste sig konstant ca. 2min40sek. in när man körde i 2x, så det går inte, men däremot verkade 1.5x funka.

Kan man tänka sig att lägga till nån slag Buffert?
Kanske en Buffert som man själv kan ställa in storleken på, eller finns det redan en sådan Buffert kanske, och var ändrar man isf den?

Postad 08 januari 2011 - 22:35

maggino
  • maggino
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Jag har en liten fundering, idag skulle jag ta mig en titt på en ny Bluray film (Mkv), men när filmen började rulla var bilden svart. Ljudet var klockrent genom onkyo stärkarn men ingen bild alls.

Tänkte om det var fel på filen, men den lirar alldeles utmärkt på en MacBook Pro.
Kan det ha något med upplösning eller liknande som gör att det inte blir bild? (x264 @ 9592 kbps).

Detta har aldrig hänt tidigare. Den har svalt allt och lite till.

Har ni någon erfarenhet av detta och isåfall vet kanske vad man skall göra åt det?

Hils
Maggino

Postad 09 januari 2011 - 00:12

ollon
  • ollon
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

SÖK efter t ex just:
jukebox
nere till vänster.

Men jag anser Jukeboxen bara är skit, för dels är inte Xtreamern byggd för den - det tar alldeles för mycket minne, minne som inte Xtreamer har - och visst vet man väl själv redan vilka filer man har på sin hdd?
Det är ju bara att döpa filmfilerna till filmens namn, istället för en massa Torrent-tjafs-namn som:

Feta.Bettan.Suger.Av.XXX.SWEDiSH.DVDRip.XviD-FLESHLiGHT.avi

Döp den till: Feta Bettan Suger Av.avi istället, så är det ju lätt att se när man bläddrar normalt utan Jukeboxen.

Det du hämtar hem överhuvudtaget vad det gäller uppdateringar av Jukebox, Radio och alla Tv-Surf-ställen, måste ju ligga på en och samma hdd hela tiden, annars hittar ju inte Xtreamer det när den startar.

Xtreamer skapar en mapp som heter Scripts, och under den mappen ligger sen allt som handlar om Live från Internet.

Den mappen måste Xtreamer hitta när den startas, annars får du börja om och hämta allt igen.
(Vilket ju kan vara bra om man sabbat nåt genom att ändra i nån av inställningsfilerna - då raderar man bara hela Scripts, och startar om, och hämtar allt igen.)

Byter du alltså hdd, måste du alltså även kopiera över de mappar som hör till Xtreamer själv, då kommer Xtreamer att hitta dem automatiskt igen.
Bara du pluggat in den nya hdd'n i samma USB-uttag bak.

var hittar jag feta bettan...?

Postad 09 januari 2011 - 00:37

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

var hittar jag feta bettan...?

Ska väl ett ollon som du veta själv... ;)

Men du; citera inte ALLT bara för att kommentera en enda mening, alla HAR redan läst inlägget minst en gång, och behöver inte se hela ÄNNU en gång...

Citera BARA så mycket att läsaren Påminns!

Postad 09 januari 2011 - 00:45

ollon
  • ollon
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Ska väl ett ollon som du veta själv... ;)

Men du; citera inte ALLT bara för att kommentera en enda mening, alla HAR redan läst inlägget minst en gång, och behöver inte se hela ÄNNU en gång...

Citera BARA så mycket att läsaren Påminns!

bara Skoja, anders ;)

Postad 09 januari 2011 - 08:04

lundis68
  • lundis68
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0

Jag har en liten fundering, idag skulle jag ta mig en titt på en ny Bluray film (Mkv), men när filmen började rulla var bilden svart. Ljudet var klockrent genom onkyo stärkarn men ingen bild alls.

Tänkte om det var fel på filen, men den lirar alldeles utmärkt på en MacBook Pro.
Kan det ha något med upplösning eller liknande som gör att det inte blir bild? (x264 @ 9592 kbps).

Detta har aldrig hänt tidigare. Den har svalt allt och lite till.

Har ni någon erfarenhet av detta och isåfall vet kanske vad man skall göra åt det?

Hils
Maggino

Testa byt till en annan ingång på förstärkaren o sen tilbaks till Xtreamern. Det funkar för mig då! Tror
att hanskakningen mellan visare o spelare strular ibland!

Postad 09 januari 2011 - 08:39

discomega
  • discomega
  • Forumräv

• 715 inlägg
  • 0

Hils
Maggino

har du installerat senaste fw? Det ger stöd för: " No video output for MKV files with Compressed Header".

Postad 09 januari 2011 - 10:45

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

SÖK efter t ex just:
jukebox
nere till vänster.

Vill man använda Jukebox så ska man ha Xtreamer Pro med intern HD, står klart och tydligt i deras forum att det är endast då man kan köra Jukebox.

Redigerat av BrittBastard, 09 januari 2011 - 10:45.

Postad 09 januari 2011 - 11:03

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

har du installerat senaste fw? Det ger stöd för: " No video output for MKV files with Compressed Header".

Compressed Header berör bara ljudet, som brukade försvinna om det var ikryssat när filen skapades.

Men eg. så var felet alla uppspelares, som inte supportade det som eg. var standard för MKV, nämligen ATT just Headern var Compressed.

Att problemet alls uppstod var dock programmets fel, där inte Compressed Headers var ikryssat som Default i flera års versioner, vilket det borde ha varit, så hade aldrig felet uppstått från början.

Men när det programmet sen kom i en version (för x antal månader sen) där Header Compression var förvalt, så blev det problem för alla uppspelare som inte supportade det...

Minns inte programmets namn, men men, det gör säkert nån annan här!

Postad 09 januari 2011 - 11:06

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Vill man använda Jukebox så ska man ha Xtreamer Pro med intern HD, står klart och tydligt i deras forum att det är endast då man kan köra Jukebox.

Se där ja! Hade vi faktiskt aldrig hört förut, kul att veta, men så sa de banne mig inte från början, då Jukeboxen väl? skrevs med den vanliga Xtreamern i åtanke när projektet startades?

Men det förklarar ju då varför det är så förbenat seeeeegt hela tiden, och varför jag insåg det redan efter andra versionen, och sen spolade allt som hade med Jukebox att göra, Clever som man är ... ;)

Å andra sidan; så varför finns då Jukeboxen med som en Download inifrån menyn även för oss med vanlig Xtreamer?
Borde ju kunna tas bort, och den Optionen skulle då bara finnas för de med Pro.

Redigerat av anderswillhelmsson, 09 januari 2011 - 11:12.

Postad 09 januari 2011 - 11:08

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

Se där ja! Hade vi faktiskt aldrig hört förut, kul att veta, men så sa de banne mig inte från början, då Jukeboxen väl? skrevs med den vanliga Xtreamern i åtanke när projektet startades?

Det vet jag inte, vet bara att det nu står att Jukeboxen endast funkar, eller att dom kan garantera dess funktion, när man kör Jukeboxen med material på den interna HDD:en. Den vanliga har ju ingen intern men jag antar att det ska funkar om man kör med en USB-disk inkopplad också.

Redigerat av BrittBastard, 09 januari 2011 - 11:10.

Postad 09 januari 2011 - 11:10

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Det vet jag inte, vet bara att det nu står att Jukeboxen endast funkar, eller att dom kan garantera dess funktion, när man kör Jukeboxen med material på den interna HDD:en.

Och nu försvann ordet 'Pro' i din kommentar?
Intern hdd kan ju även den vanliga ha?

Postad 09 januari 2011 - 12:35

xrs99
  • xrs99
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Compressed Header berör bara ljudet, som brukade försvinna om det var ikryssat när filen skapades.

Felet yttrade sig som att man fick svart bild, ljudet däremot fungerade normalt, så där är du helt fel ute.

Postad 09 januari 2011 - 13:33

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

Och nu försvann ordet 'Pro' i din kommentar?
Intern hdd kan ju även den vanliga ha?

Det är intern HDD eller USB-disk direkt kopplad till Xtreamern som är det viktiga. Sen om det är en Pro eller inte kvittar.
Kan dock tänka mig att det möjligen funkar lite bättre på Pro då den har mer RAM-minne.

Postad 09 januari 2011 - 14:29

Unregistered3b7f3b8e
  • Unregistered3b7f3b8e
  • Beroende

• 1 169 inlägg
  • 0

Det är intern HDD eller USB-disk direkt kopplad till Xtreamern som är det viktiga. Sen om det är en Pro eller inte kvittar.
Kan dock tänka mig att det möjligen funkar lite bättre på Pro då den har mer RAM-minne.

Oj vad det svänger här, snart kanske det e ok om man har ett USB-minne oxå? Tillbaka på ruta ett är vi iaf. :)

Postad 09 januari 2011 - 14:30

maggino
  • maggino
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Nej det har jag inte, tänkte prova det inom kort. Har dock bara en Xtreamer och min dotter kommer mörda mig (hon är livsfarlig trots hon är bara 2,5 år..) om den skulle sluta fungera ett tag (alla hennes barnfilmer ligger på disk). Därav är jag skitnojjig på hur man ska göra osv. Har aldrig uppgraderat den då den funkat så j-a bra sen jag köpte den för snart ett år sen.. har version 2.0.2 på den.

Är det 2.5.4 man ska ha nu som är stabil?

/M

Postad 09 januari 2011 - 15:12

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

Oj vad det svänger här, snart kanske det e ok om man har ett USB-minne oxå? Tillbaka på ruta ett är vi iaf. :)

Om jag är otydlig eller om ni har svårt att förstå så är ni välkomna att läsa själva på Xtreamer-forumet.

Postad 09 januari 2011 - 15:33

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1 919 inlägg
  • 0

Det vet jag inte, vet bara att det nu står att Jukeboxen endast funkar, eller att dom kan garantera dess funktion, när man kör Jukeboxen med material på den interna HDD:en. Den vanliga har ju ingen intern men jag antar att det ska funkar om man kör med en USB-disk inkopplad också.

Om jag är otydlig eller om ni har svårt att förstå så är ni välkomna att läsa själva på Xtreamer-forumet.

Det svåra är att du ändrar dig hela tiden i dina argument, först bara Pro versionen sedan alla med inbyggd HDD ( vilket alla Xtreamer klarar ).
Läs igenom det du skrev i det jag citerade och du hittar ingen förklaring eller förtydligande.

Postad 09 januari 2011 - 15:48

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

Det svåra är att du ändrar dig hela tiden i dina argument, först bara Pro versionen sedan alla med inbyggd HDD ( vilket alla Xtreamer klarar ).
Läs igenom det du skrev i det jag citerade och du hittar ingen förklaring eller förtydligande.

Ok, då JUKEBOX är en tjänst framtagen av användare så kan Xtreamer ej lova att den fungerar tillfredsställande när man streamar från EXTERN HDD så som t ex dator eller NAS över nätverk. Däremot ska det fungera om man kör från den interna HDD:n.
Jag skiter egentligen i vilket då jag inte använder Jukebox. Jag argumenterar inte för något, skriver bara det jag läst på forumet.
Ledsen om jag var otydlig.

Postad 09 januari 2011 - 15:50

tjocktjock
  • tjocktjock
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

SÖK efter t ex just:
jukebox
nere till vänster.
Men jag anser Jukeboxen......................

Jo, jag hittade det precis efter jag hade postat :) Men fan vad dåligt att dom stoltserar över jukebox på deras hemsida när skiten inte ens fungerar. Det borde stå i caps och fettext: DOES ONLY WORK ON Xtreamer PRO eller liknande. Men det funkar ju att bläddra som vanligt, men det kanske är lite tråkigt. Annars är jag jättenöjd, alla filmer funkar klockrent och den är helt ljudlös.

Redigerat av tjocktjock, 09 januari 2011 - 15:55.

Postad 09 januari 2011 - 16:06

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

Jo, jag hittade det precis efter jag hade postat :) Men fan vad dåligt att dom stoltserar över jukebox på deras hemsida när skiten inte ens fungerar. Det borde stå i caps och fettext: DOES ONLY WORK ON Xtreamer PRO eller liknande. Men det funkar ju att bläddra som vanligt, men det kanske är lite tråkigt. Annars är jag jättenöjd, alla filmer funkar klockrent och den är helt ljudlös.

Återigen, Jukebox är framtagen av användare och inte av Xtreamer själva.

Postad 09 januari 2011 - 16:33

Unregistered8760a6af
  • Unregistered8760a6af
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Detta gäller ljudet på SVT play endast live-sändning då.
Har problem att ljudet blir väldigt dåligt när man ser SVT play live har provat att pausa o sen starta...samt startat om strömmen men det är samma dåliga ljud...
Är det någon som får ljudet att fungera riktigt? Ljudet fungerar perfekt när man använder vanliga SVT play.
Någon som har någon lösning?

Postad 09 januari 2011 - 17:41

discomega
  • discomega
  • Forumräv

• 715 inlägg
  • 0

Nej det har jag inte, tänkte prova det inom kort. Har dock bara en Xtreamer och min dotter kommer mörda mig (hon är livsfarlig trots hon är bara 2,5 år..) om den skulle sluta fungera ett tag (alla hennes barnfilmer ligger på disk). Därav är jag skitnojjig på hur man ska göra osv. Har aldrig uppgraderat den då den funkat så j-a bra sen jag köpte den för snart ett år sen.. har version 2.0.2 på den.

Är det 2.5.4 man ska ha nu som är stabil?

/M

Livet är fullt av besvikelser. Det är lika bra att hon lär sig tidigt :)

Kör du på senaste. Jag har uppgraderat alla fw sen 1.* nånting. För mig har det gått bra varenda gång. Men visst, det är ju inte helt riskfritt men vad är det? Lite vardagsedge får du stå ut med :(

Jag har aldrig hört att en fw uppgradering har raderat hårddisken. Men där får folk rätta mig om jag har fel.

Redigerat av discomega, 09 januari 2011 - 17:49.

Postad 09 januari 2011 - 18:59

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Oj! Det var ju verkligen inte vad du skrev i ditt första inlägg om den här saken!

Där påstod du rakt ut att Jukebox BARA funkade med Pro versionen ...

Postad 09 januari 2011 - 19:05

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Ok, då JUKEBOX är en tjänst framtagen av användare så kan Xtreamer ej lova att den fungerar tillfredsställande när man streamar från EXTERN HDD så som t ex dator eller NAS över nätverk. Däremot ska det fungera om man kör från den interna HDD:n.

Du har inte ens rätt i det du skriver när du nu försöker backa från allt det du nyss skrev!

Jukeboxen är ett Frivilligt projekt, framtagen av Communitien, inte av Xtreamers egna - klantiga ... - utvecklare!

Står ju s.k. <c> notiser när man startar den, eller installerar den.

Postad 09 januari 2011 - 19:34

yanO
  • yanO
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Är någon som har upplevt samma problem som jag med SVTplay, att ungefär en halvtimme in i ett program börjar det hacka, och efter ett tag stannar det helt? -lagt in senaste versionen och kör med kabel, 8mbit. Hände både med avsnitt 2 av pacific och nu med ett program om hasse alffredsson.

Mvh
JanO

Postad 09 januari 2011 - 20:36

discopanic
  • discopanic
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Är någon som har upplevt samma problem som jag med SVTplay, att ungefär en halvtimme in i ett program börjar det hacka, och efter ett tag stannar det helt? -lagt in senaste versionen och kör med kabel, 8mbit. Hände både med avsnitt 2 av pacific och nu med ett program om hasse alffredsson.

Mvh
JanO

Jajemän, samma här. Har inte sett ett enda program till slut. Alla har stannat efter lite olika tid.
Jag har själv Comhem 100/10. Surt :)

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Vy från dörr med ny soffa
    DPC
    2025-05-07 10:19:58
  • Rad 1 och 2
    DPC
    2025-05-07 10:17:56
  • Soffa till salongens andra rad
    DPC
    2025-05-07 10:03:29
  • Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.