Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *

9082 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 08 March 2010 - 21:37

Unregistered80bc741c
  • Unregistered80bc741c
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Hehe, "hopplöst efter" var ju att ta i. För Heron håller jag med dig iom att den sitter på den gamla trötta ARMv6 CPUn men Droid/Milestone har ju ARMv7 och den ligger inte långt efter Snapdragon.
Sen har vi ju frågan om byggkvalitet och den är definitivt i topp på Milestone, som vanligt när det kommer från Motorola.

Visst. Det gäller ju Heron mer än Droid. Men jag måste säga att Droid är efter ändå.

* CPU. Jag har inte sett några verkliga siffror men eftersom de har liknande kärnor blir prestandan ganska linjär med frekvensen => 1000Mhz vs 550Mhz => 80%.
* Kamera. Detta är ett svårt område att vara objektiv (lite roligt) i. Det tycks så mycket här om bildkvalitet. Jag kan bara konstatera att X10 har fler pixlar (inga hurrarop) och att kameramjukvaran (jag som sa att mjukvaran inte spelar någon roll) samt den allmänna kamerakunskapen hos Sony borde bärga för en bättre kameraupplevelse.

Sen finns det några saker som kan vara till fördel för X10 (dock pesonligt och inte säkra saker):
* 720p inspelning (hoppet är det sista som överger en)
* kompatibel med SE bluetooth handsfrees som har en ganska överlägsen marknad (nu med MW600)
* 30 000 personer jobbar på SE eller Ericsson i Sverige. Är du en av dem? Inget val. Endast SE telefoner stöds i deras Exchange lösning.
* Utseendet. Smaken är som baken, men de skiljer sig ganska radikalt i utseendet och det kan vara en avgörande faktor. (Om jag skulle vilja flasha med en telefon så blir det X10).

Postad 08 March 2010 - 21:43

W0lfie_91
  • W0lfie_91
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

det enda jag tror/hoppas på er att jag kan köpa den på min födelsesdag 27 mars ;-)

hoppas att ja hinner köpa den innan 9:e april. för då fyller jag år och ska på LAN med ett par polare, vore gött att ha en ny mobil att showa med på lanet :)

Postad 08 March 2010 - 21:44

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0

Gsmarena rootade väl aldrig X10an, vad jag har förstått så testade de helt enkelt bara Dolphin browser på den och när de sedan skrev artikeln så beskrev de Dolphin browser som en app som vanligvis aktiverar multitouch på rootade mobiler. De fick sedan gå ut och förtydliga att de inte testat med multitouch, utan att det som sagt krävs root dör det.
Men självklart önskar jag också att den rootas så snabbt som möjligt så att man kan få tillgång till fler kul saker :)

Aj då, jag som hade fått för mig att de faktiskt hade testat MT på X10... då vet vi alltså fortfarande inte om hårdvaran har stöd för MT med andra ord :D
Tycker det är bra underligt att inte SE kan gå ut med sån information... suck

Förresten, ni som inte anmält er för betatest av TAT gör det nu... ser ju så trevligt ut.
http://www.tat.se/home/

Postad 08 March 2010 - 21:55

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

hoppas att ja hinner köpa den innan 9:e april. för då fyller jag år och ska på LAN med ett par polare, vore gött att ha en ny mobil att showa med på lanet :D

Jag är rätt hoppfull att den kommer innan jag fyller... :)
När jag fyller? Slutet av november :D

Postad 08 March 2010 - 22:15

Seriouz
  • Seriouz
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0
Tråkigt att SE som alltid varit bäst på kameror får spö

N86 vs SE X10

Redigerat av Seriouz, 08 March 2010 - 22:17.

Postad 08 March 2010 - 22:21

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0

N86 vs SE X10

Ja, nu vet vi iofs inte om mjukvaran till kameran är 100% färdig när den här bilden togs... det som jag tycker är väldigt underligt med den här bilden är att de motivet känns så olika belyst... kolla bara hur mycket ljus som reflekteras i tavlan på väggen på X10... känns lite underligt, är det inte under exakt samma ljusförhållanden?

Postad 08 March 2010 - 22:29

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Visst. Det gäller ju Heron mer än Droid. Men jag måste säga att Droid är efter ändå.

* CPU. Jag har inte sett några verkliga siffror men eftersom de har liknande kärnor blir prestandan ganska linjär med frekvensen => 1000Mhz vs 550Mhz => 80%.
* Kamera. Detta är ett svårt område att vara objektiv (lite roligt) i. Det tycks så mycket här om bildkvalitet. Jag kan bara konstatera att X10 har fler pixlar (inga hurrarop) och att kameramjukvaran (jag som sa att mjukvaran inte spelar någon roll) samt den allmänna kamerakunskapen hos Sony borde bärga för en bättre kameraupplevelse.

Sen finns det några saker som kan vara till fördel för X10 (dock pesonligt och inte säkra saker):
* 720p inspelning (hoppet är det sista som överger en)
* kompatibel med SE bluetooth handsfrees som har en ganska överlägsen marknad (nu med MW600)
* 30 000 personer jobbar på SE eller Ericsson i Sverige. Är du en av dem? Inget val. Endast SE telefoner stöds i deras Exchange lösning.
* Utseendet. Smaken är som baken, men de skiljer sig ganska radikalt i utseendet och det kan vara en avgörande faktor. (Om jag skulle vilja flasha med en telefon så blir det X10).

För att börja på en en mer positiv, X10-vänlig ton, så de saker jag ser som fördelar och potentiella argument för ett inköp är:

4" display - bigger is better. Visserligen lite färre pixlar än Milestone men det får gå.
Kameran - jag har ingen aning om hur väl den står sig mot konkurrenterna men 8MP och att det är en SE-produkt talar för att den bör vara ganska bra. Jag är visserligen nöjd med Milestonens men inte mer än så.
CPUn - Snapdragon är snabbare - kort o gott.

Men när vi är inne på CPU då så är det inte tal om någon 80% förbättring. Scorpion (Snapdragon) och Cortex A8 (OMAP3430)-arkitekturerna har visserligen många likheter men det går inte att räkna procentsatser baserat på klockfrekvens här då de har vissa fundamentala skillnader.
De Benchmark Pi jämförelser jag sett tydde snarare på 25-30% i prestandaskillnad.

P.S. SEs bluetooth headset fungerar fint med andra telefoner också, Jag vet, jag har två.

Redigerat av Golgo_13, 08 March 2010 - 22:30.

Postad 08 March 2010 - 22:35

Unregistered80bc741c
  • Unregistered80bc741c
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

De Benchmark Pi jämförelser jag sett tydde snarare på 25-30% i prestandaskillnad.

Ja, mina siffror är ju såklart gissningar. Men jag skulle bli besviken om det visar sig att X10an endast är 25-30% snabbare än iPhone 3Gs...

P.S. SEs bluetooth headset fungerar fint med andra telefoner också, Jag vet, jag har två.

De viktiga delarna brukar fungera. Men fungerar verkligen alla kontroller (alltså utöver volym och svara/lägga på)?

Postad 08 March 2010 - 22:41

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

N86 vs SE X10

Väntat, det kommer se ut så ganska länge under Android oavsett hur mycket egna mjukvaruförbättringar man försöker med på SE, ett Androidproblem som går över hela paletten av mobiler med Android som bas.

Postad 08 March 2010 - 22:58

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Ja, mina siffror är ju såklart gissningar. Men jag skulle bli besviken om det visar sig att X10an endast är 25-30% snabbare än iPhone 3Gs...

De viktiga delarna brukar fungera. Men fungerar verkligen alla kontroller (alltså utöver volym och svara/lägga på)?

Jodå, på mitt Hbh DS980 fungerar alla knappar. Kommer t.o.m. åt telefonboken via den inbyggda displayen.

Postad 08 March 2010 - 23:02

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Ja n86:an har en av de bästa mobilkamerorna på marknaden med variabel bländare m.m Synd bara att telefonen för övrigt i mina ögon sett är en ren katastrof. Men den har en ganska kass blixt iom led-tekniken den också så man är dömd att ha en riktig kamera med sig om man vill ha lite vettiga bilder på en fest eller liknande. den har dubbla dioder som jag tidigare nämnt och lär vara extremt mkt starkare än t.e.x x10. legend, desire, n1 men lämpar sig bara för "döda" scenarion och stilla motiv.

SE lanserar ju inte x10:an som en fotomobil heller men visst vill man ha en så bra kamera som möjligt. När den slutgiltiga versionen kommer så kanske man får se lite bättre bilder också.

Postad 09 March 2010 - 08:28

Seriouz
  • Seriouz
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0

Väntat, det kommer se ut så ganska länge under Android oavsett hur mycket egna mjukvaruförbättringar man försöker med på SE, ett Androidproblem som går över hela paletten av mobiler med Android som bas.

Android? Vad är det i android som begränsar fotokvalle?

Postad 09 March 2010 - 08:51

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0

http://twitter.com/M...tus/10163934084

konstigt, kommer nog inte med 2.0

det är egentligen ointressant med 2.0, eftersom det mesta är redan fixat av SE, det som är intressant är kommande (2.5 (heter den flan?) Det är det löftet vi vill ha, inte att vi får den ett halvår efter google släppt den och 2.5 är släppt från google. (hoppas det inte är någon exklusivitet från googles sida att 2.5 kommer först med nexus two. (skulle vara tråkigt om övriga tillverkare hamnar på efterkälken.

Postad 09 March 2010 - 08:55

Unregistered80bc741c
  • Unregistered80bc741c
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Jodå, på mitt Hbh DS980 fungerar alla knappar. Kommer t.o.m. åt telefonboken via den inbyggda displayen.

Ok. Har precis en likadan. Trodde faktiskt just de knapparna var properitära. Dåså, en mindre fördel :)

Sorry för OT.

Postad 09 March 2010 - 08:59

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0

det är egentligen ointressant med 2.0, eftersom det mesta är redan fixat av SE, det som är intressant är kommande (2.5 (heter den flan?) Det är det löftet vi vill ha, inte att vi får den ett halvår efter google släppt den och 2.5 är släppt från google. (hoppas det inte är någon exklusivitet från googles sida att 2.5 kommer först med nexus two. (skulle vara tråkigt om övriga tillverkare hamnar på efterkälken.

Jag tycker det är dags för SE att gå ut med mer information ang. hur de tänker med uppdateringar. Ännu så länge har de ju egentligen bara gått ut med att den är "upgradeable" vilket var skönt när de släppte informationen men jag vill ha mer information om vad de egentligen menar.

Sen kan man tycka det är hög tid att de skriver ut exakta spec för minnet, samt om X10 verkligen har Multitouch. En viss mr B hävdade ju att SE sparat in på just den funktionen och jag skulle verkligen hata om han hade rätt, hoppas istället på lika bra MT som i Motorolas Droid.

Alla ni som är här, kan ni inte gå in och ställa lite krav på att SE måste ge oss den här informationen nu..? Faktiskt så lyssnar de på oss o läser bloggen vilket jag tycker är otroligt bra av SE o vi borde ta till vara på det :)

Postad 09 March 2010 - 09:25

NiklasLundis
  • NiklasLundis
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Det fanns en bild som någon fotat på typ en planch eller rollup som det stog nåt om uppgraderingar. Hittar inte bilden nån som har koll på den?

Postad 09 March 2010 - 09:39

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Det fanns en bild som någon fotat på typ en planch eller rollup som det stog nåt om uppgraderingar. Hittar inte bilden nån som har koll på den?

Tror du tänker på bilden från engadgets liveblog och det var bara ytterligare en i mängden av "vår UX kommer följa en upgrade path bla bla". Som sagt, inget konkret har sagts ännu om och isf vilken Android OS-version X10 kan tänkas uppgraderas till.
Detta måste SE vara tydligare på innan jag ens seriöst kan överväga X10.

Postad 09 March 2010 - 09:46

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

Android? Vad är det i android som begränsar fotokvalle?

Jag är ingen expert på Android men ser man till Androidmobilernas bildkvalitet så är den inte alls i samma klass som på de klassiska plattformarna. Det tyder helt klart på att Android i sig är boven i dramat. Man förstår då också varför SE valt att försöka optimera med egen mjukvara till kameran i X10.

Finns massor att läsa om detta, google.se.

Postad 09 March 2010 - 10:14

Unregistered42102
  • Unregistered42102
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0

Jag tycker det är dags för SE att gå ut med mer information ang. hur de tänker med uppdateringar. Ännu så länge har de ju egentligen bara gått ut med att den är "upgradeable" vilket var skönt när de släppte informationen men jag vill ha mer information om vad de egentligen menar.

Sen kan man tycka det är hög tid att de skriver ut exakta spec för minnet, samt om X10 verkligen har Multitouch. En viss mr B hävdade ju att SE sparat in på just den funktionen och jag skulle verkligen hata om han hade rätt, hoppas istället på lika bra MT som i Motorolas Droid.

Alla ni som är här, kan ni inte gå in och ställa lite krav på att SE måste ge oss den här informationen nu..? Faktiskt så lyssnar de på oss o läser bloggen vilket jag tycker är otroligt bra av SE o vi borde ta till vara på det :)

Så for den blir lanserad så er det nog något som ta isär den og finner ut vad slags type Display dom har använt.

Postad 09 March 2010 - 10:25

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0

Så for den blir lanserad så er det nog något som ta isär den og finner ut vad slags type Display dom har använt.

Jo, men jag hade själv tänkt ha telefonen vid lanseringen och vill helst inte sitta med en telefon som inte har stöd för MT.
Här har ju SE chansen till en bättre hårdvara än HTC, hoppas verkligen.
Som sagt gott folk, gå in o skriv på SE-bloggen. :)

Postad 09 March 2010 - 10:43

Unregistered80bc741c
  • Unregistered80bc741c
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Jo, men jag hade själv tänkt ha telefonen vid lanseringen och vill helst inte sitta med en telefon som inte har stöd för MT.
Här har ju SE chansen till en bättre hårdvara än HTC, hoppas verkligen.
Som sagt gott folk, gå in o skriv på SE-bloggen. :)

Skall jag lägga 6 lax på en telefon (6 tusen mer än jag brukar) så kan jag vänta en månad efter släpp så att allt reds ut.

Postad 09 March 2010 - 10:57

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0

Jag tycker det är dags för SE att gå ut med mer information ang. hur de tänker med uppdateringar.

Det gjorde de ju, på MWC mässan.

http://www.mobil.se/...n-1.307434.html

- Vi vill försäkra oss om att våra produkter är uppgraderingsbara. Alla Xperia-produkter som vi visar här idag, X10, X10 mini och X10 mini pro kommer att ha en plan för uppgradering, de kommer att kunna uppgraderas till senare versioner av Android-systemet.

En titt på SE's UXP.

http://www.wired.com...xp-for-android/

Redigerat av twintin, 09 March 2010 - 11:03.

Postad 09 March 2010 - 11:04

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0

Skall jag lägga 6 lax på en telefon (6 tusen mer än jag brukar) så kan jag vänta en månad efter släpp så att allt reds ut.

Bra för dig, men jag vill inte vänta o hoppas SE kan reda ut det nu istället.

Postad 09 March 2010 - 11:07

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Bra för dig, men jag vill inte vänta o hoppas SE kan reda ut det nu istället.

Tror du på det? :)
När dom inte ens kan haspla ur sig ett datum när är knappa 3v kvar om de ska klara Q1.

Jag säger inte att det inte vore bra om de kom med lite fakta, men jag tvivlar. :D

Postad 09 March 2010 - 11:20

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0

Tror du på det? :)
När dom inte ens kan haspla ur sig ett datum när är knappa 3v kvar om de ska klara Q1.

Jag säger inte att det inte vore bra om de kom med lite fakta, men jag tvivlar. :D

Jag tvivlar också, men hoppas. om vi ska ha någon chans att få den här informationen så är det nog genom att ligga på o tjata på bloggen. :D
Skadar inte att försöka iaf.

Postad 09 March 2010 - 12:19

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Det gjorde de ju, på MWC mässan.

http://www.mobil.se/...n-1.307434.html

En titt på SE's UXP.

Nej, det är bara vaga uttalanden och PR-snack så här långt.

[...]"X10, X10 mini och X10 mini pro kommer att ha en plan för uppgradering, de kommer att kunna uppgraderas till senare versioner av Android-systemet."

- där de operativa orden är "kommer" och "kunna".
Visst tror jag nog att SE kommer trycka ut en OS-uppdatering till X10, förr eller senare, men vad de valt att visa oss hittills är inte vad jag kallar för en plan.

Postad 09 March 2010 - 12:25

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

[...]"X10, X10 mini och X10 mini pro kommer att ha en plan för uppgradering, de kommer att kunna uppgraderas till senare versioner av Android-systemet."

Visst tror jag nog att SE kommer trycka ut en OS-uppdatering till X10, förr eller senare, men vad de valt att visa oss hittills är inte vad jag kallar för en plan.

http://m2m.tmcnet.co...on-software.htm
Detta har tagit upp tidigare, men bekräftar ju att dom håller vad dom säger..

Postad 09 March 2010 - 12:59

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Nu ska det väl kanske sägas att det kanske inte sitter fast hos just SE.
Kan ju faktiskt vara så att dom väntar i sin tur på google.
Sen är det ju otroligt svårt att uppskatta hur lång tid anpassningen kan ta när dom väl fått nya android från google.

Det här är ju bara antaganden men jag tycker det är lätt hänt att SE får dålig kritik bara över en sån här grej som dom faktiskt inte har kontroll över.

Postad 09 March 2010 - 13:04

Unregistered42102
  • Unregistered42102
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0
http://asia.cnet.com...th-android-2-2/

Postad 09 March 2010 - 13:04

mikrokiwi
  • mikrokiwi
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
qoutar mig själv från några sidor bak i tråden =)

Postad bild
7:57PM "All of the Xperia products that you see today will have an upgrade path." We've heard this message before with the X10 -- it's an important point for SE to be making here.

En titt på SE's UXP.

Tack för länken!
Kul att i alla fall vissa har förstått att SE:s s.k. UXP är i princip samma sak som HTCs Sense eller Motorolas MOTOBLUR.
Självklart kommer SE fortsätta att uppgradera sitt UXP, det är ju deras sätt att locka kunder att köpa just deras mobiler. Vissa här verkar vara oroliga över att det inte kommer att komma några uppgraderingar, men själv har jag aldrig varit speciellt orolig över detta. Skulle de som har jobbat på detta i snart två år helt enkelt bara sluta och börja jobba på något annat? Inte speciellt troligt.
Om man läser den ovan länkade recensionen så har ju SE enligt dem själva jobbat på detta i två år, och vidare säger du ju att “We took a very sophisticated PlayStation middleware and shrunk it to fit the Android OS”

Det är helt klart väntan som gör en galen just nu :) VILL HA NU!

Postad 09 March 2010 - 13:42

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Jag tvivlar också, men hoppas. om vi ska ha någon chans att få den här informationen så är det nog genom att ligga på o tjata på bloggen. :)
Skadar inte att försöka iaf.

Appopå nästan samma ämne.. :D

Jag mailade SE.. och frågade om:
Släppdatum?
Uppgradering när?
MW600 inkl.?

Av de 3 frågorna fick jag 2 vet ej i dagsläget samt ett v13 som svar.

Postad 09 March 2010 - 14:07

Unregistered42102
  • Unregistered42102
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0
nu er vi nära, blev helt varm i kroppen når jag såg un-boxing
http://blogs.sonyeri...a-x10-unboxing/

Postad 09 March 2010 - 14:32

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Ah, inget MW600 i den lådan inte :)

Postad 09 March 2010 - 14:34

thorstenn
  • thorstenn
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0
heh snygg låda iaf!

Postad 09 March 2010 - 14:45

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Ska vi våga tro på FÖRE v13?! :)

Ah, inget MW600 i den lådan inte :D

As for the earlier unboxings I’d like to remind about the fact that kit content differs between markets and service providers so there might be more things in the kit that will be available on your market.

Postad 09 March 2010 - 14:46

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Ah, inget MW600 i den lådan inte :)

Som det står i texten kan väl innehållet skifta beroende på marknad?

Är det förresten bara jag som inte ser annat än text på den där länken?
Surfar ju iofs på mobilen men det brukar ju funka..

Postad 09 March 2010 - 14:48

Smith
  • Smith
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

As for the earlier unboxings I’d like to remind about the fact that kit content differs between markets and service providers so there might be more things in the kit that will be available on your market.

Finns det något som pekar mot att vi kommer få ett MW600 här i Sverige? Har hört massvis av rykten men inget konkret.

Postad 09 March 2010 - 14:52

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Finns det något som pekar mot att vi kommer få ett MW600 här i Sverige? Har hört massvis av rykten men inget konkret.

Productbloggen har skrivit att den ska bundlas i vissa marknader.
Tex Norden, väl?

Postad 09 March 2010 - 14:57

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Tex Norden, väl?

Jo men om det nu stämmer, borde inte dom som gör bloggen ha en av dom lådorna då?
För bloggen skrivs väl här i sverige?
Så hans undran är ju inte ogrundad precis.
Har dock inte sett vad ni surrar om än.
Ska det vara bilder på den där länken eller?

Postad 09 March 2010 - 14:58

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0

Tex Norden, väl?

Ja, det var väl så... jag utgår nu för tiden att det kommer ingå, hoppas man slipper bli besviken. :)

Skrev ett litet tjurigt mail om att det är dags för SE att släppa lite mer info om bla MT, skadar som sagt inte att tjata lite för det kommer tydligen inte den naturliga vägen för då hade vi ju redan vetat hur det ligger till, hehe.

Uppmanar åter igen folk att tjata i bloggen så de inte kan bortse från att vi faktiskt kräver den informationen.

//Gnällspiken

Postad 09 March 2010 - 14:59

deezel
  • deezel
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0

Tex Norden, väl?

Ja, men det enda specifika svaret var att MW600 skulle ingå i Norge, i övrigt luddigt =/

Postad 09 March 2010 - 15:00

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0

Jo men om det nu stämmer, borde inte dom som gör bloggen ha en av dom lådorna då?
För bloggen skrivs väl här i sverige?
Så hans undran är ju inte ogrundad precis.
Har dock inte sett vad ni surrar om än.
Ska det vara bilder på den där länken eller?

Eftersom bloggen gör för hela marknaden så kan de ju inte visa saker som inte kommer finnas i boxen för alla utan "minimum" av vad som följer med, sen låta det vara extra grejer hos en del istället... som Sverige... vi bara ska ha MW-600... hehe :)

Postad 09 March 2010 - 15:16

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Ja, men det enda specifika svaret var att MW600 skulle ingå i Norge, i övrigt luddigt =/

Så här skrev Skogberg:
Rikard Skogberg says:
February 26, 2010 at 10:58 pm
Matey,
I guess you’re thinking of the MW600? http://www.sonyerics...a...cc=gb&lc=en
Can’t really give you a yes or no answer though since it depends on which market you’re on. It’s not in the default kit but here in the Nordics we will bundle it, at least in some markets/kits. I’m not fully updated on other markets though.

Redigerat av mrNoodles, 09 March 2010 - 15:17.

Postad 09 March 2010 - 15:22

deezel
  • deezel
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0

Så här skrev Skogberg:
Rikard Skogberg says:
February 26, 2010 at 10:58 pm
Matey,
I guess you’re thinking of the MW600? http://www.sonyerics...a...cc=gb&lc=en
Can’t really give you a yes or no answer though since it depends on which market you’re on. It’s not in the default kit but here in the Nordics we will bundle it, at least in some markets/kits. I’m not fully updated on other markets though.

Jag minns inte vart jag läste specifikt Norge, om det var i denna tråd eller nånstans på bloggen. Dock anser iaf jag att "at least in some markets/kits" är tämligen luddigt.

Postad 09 March 2010 - 15:28

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0

Jag minns inte vart jag läste specifikt Norge, om det var i denna tråd eller nånstans på bloggen. Dock anser iaf jag att "at least in some markets/kits" är tämligen luddigt.

Haha, ja de är allt bra luddiga på SE just nu... detta är viktigt men ännu viktigare är ju själva hårdvaran. Jag menar, kan man inte få reda på om en telefon som man ska köpa för nästan 6000kr inte har stöd för multitouch eller hur mycket RAM den har så undrar man ju vad det är för fel egentligen. Usch vad gnällig jag är, men f-n nu får faktiskt SE skärpa till sig.

Jag har hållt mig lite lugn med MT-frågan då jag trodde gsmarena hade fått igång det... men nu var det ju inte så så nu tycker jag vi får kräva svar från SE :)

Postad 09 March 2010 - 15:42

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

http://blogs.sonyeri...age-2/#comments 10e posten uppifrån.
På sidan före så skrev han Nordics. :)

Postad 09 March 2010 - 15:51

Unregistered33598
  • Unregistered33598
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0
Jag förstår inte varför det ska va så svårt och gå ut med fulla specar för x10an, jag menar dom byter väl knappast ut saker i tusentals telefoner nån vecka innan släppet, jävligt puckat enl mig för man vill ju veta, kommer nog att köpa den endå för jag e så less på min N97a.

Postad 09 March 2010 - 16:01

deezel
  • deezel
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0

http://blogs.sonyeri...age-2/#comments 10e posten uppifrån.
På sidan före så skrev han Nordics. :wub:

Japps, precis den jag tänkte på =)

Postad 09 March 2010 - 16:12

Pygoscelis
  • Pygoscelis
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Aj då, jag som hade fått för mig att de faktiskt hade testat MT på X10... då vet vi alltså fortfarande inte om hårdvaran har stöd för MT med andra ord :wub:
Tycker det är bra underligt att inte SE kan gå ut med sån information... suck

Förresten, ni som inte anmält er för betatest av TAT gör det nu... ser ju så trevligt ut.
http://www.tat.se/home/

MT = multi-touch?

* Will it have multi-touch in future updates?
Xperia X10 has a capacitive screen. It does not support multi-touch functionality at launch, but is considered for the future.
Vore ju väldigt underligt om inte hårdvaran klara av de från start då tycker jag.

Postad 09 March 2010 - 16:43

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0
Ja, MT = multitouch. :wub:

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.