Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - HTC HD2 *

2913 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC HD2 (Mobiltelefoner) 6 8,42 (49) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 05 november 2010 - 20:13

Unregisterede2d64838
  • Unregisterede2d64838
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Du är väldigt hjälpsam, stor cred för det...

Ok får inhandla nytt minneskort. Vilken klass är bäst?

Sen när man installerat android hur väljer man då att köra det? Poppar det upp en fråga när man startar nallen? Men allt som har med själva telefonen att göra, windows o allt det där ligger väl kvar antar jag. Kontakter och annat försvinner väl inte?

http://www.webhallen...gital_card_16gb[/url]

Duger detta kort?

/Mange

Ja vanliga windows och allt som har med det att göra ligger kvar, inget påverkas vad jag vet. Man startar bara de två .exe-filerna och android körs som vilket annat program som helt. Typ.
Startar du om mobilen från android så startar den som vanligt i windows.

Postad 06 november 2010 - 08:58

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2 453 inlägg
  • 0
Laddade ner mdeejay froyo och unzippade den. Men filen blev 1.95 gb och tyvärr fick det inte plats på mitt 2 gb kort. Får bli att inhandla större kort, tänkte ju bara testa det lite innan, men det gick inte.

Man ska väl först unzippa filen och föra över hela paketet till minneskortet?

/Mange

Postad 06 november 2010 - 09:36

Unregisterede2d64838
  • Unregisterede2d64838
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Just precis, du ska ha en mapp som heter Android som ska föras över till minneskortet. I denna mapp finns bl.a. clrad.exe och haret.exe.

Postad 07 november 2010 - 08:44

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2 453 inlägg
  • 0
Fick till slut android att fungera. La in Mdeejay FroYo Sense Matted v. 1.2. Men jag tyckte det sakandes en massa saker.

Till att börja med hittade jag inte några menyer att avsluta program med. Man fick ju hela tiden trycka på den fysiska back knappen. Hämtade tex hem skype, men det gick ju inte avsluta programmet.

Likadant när man surfade på internet. Om man klickade på internet som ligger på homescreenen kunde man inte någonstans hitta menyer i webläsaren. Man vill ju kunna ändra saker.

Måste man fixa lite extra program för att få det att fungera optimalt. Jag menar om man kör den i windowsläge kan man ju alltid avsluta ett program.

/Mange

Postad 07 november 2010 - 09:11

ainatar
  • ainatar
  • Lärjunge

• 367 inlägg
  • 0
Det är så det ska funka, Android har nån egen funktion för att hantera avslut av program när de inte används, funkar inte så bra tycker jag. Därför kan det vara bra att ladda ner en taskkiller. För att komma åt menyer i program anvädn windows-tangenten.

Postad 07 november 2010 - 09:19

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2 453 inlägg
  • 0
Om inte programmen avslutas kan man ju till slut ha 10 program igång. Om man kör med gps:en så vill man ju stänga av den när man är klar. Annars tar det ju både kraft och ström.

I windowsläget använder jag duttys taskmanager. Man måste alltså ha ngt liknande i android?

Är det likadant på andra andriodprogram? Provar just nu mdeejay.

/Magnus

Postad 07 november 2010 - 15:24

Unregisterede2d64838
  • Unregisterede2d64838
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
I den romen du kör så finns redan några olika varianter för att avsluta program, men det ska inte behövas egentligen. Kan vara vissa appar som ligger och tar kraft, men de ska i normalfallet hamna i nån slags viloläge när man inte har programmet uppe. Testa t.ex. google maps med gps:en på, sen byter du till webbläsaren. Efter en stund byter du tillbaka till google maps, då tar det en liten stund innan den hittar positionen igen eftersom den stänger ner gps:en tillfälligt. Så kör på bara, enda gången man egentligen behöver stänga ner nåt är´om det skapar problem, det hänger sig eller liknande.

Och ja, windowstangenten tar upp menyn i de flesta fall!

Postad 07 november 2010 - 15:59

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0
Appkillers i android är av ondo, android hanterar det på ett ypperligt sätt själv. Det enda som händer är att programmet pausas men ligger kvar i minnet för snabbare start, när minnet behövs puttas ett program bort helt.
Har själv testat ett stort antal appkillers och fått samma resultat på alla, telefonen dra mer batteri än utan. Har dessutom testat detta på 2 oliak telefoner med samma resultat.

Läser man om olika rom på xda så rekommenderar de också att man struntar i appkillers.

Tror inte det är nån skillnad på hd2 heller, men windows kan kanske göra att det skiljer lite i romen.

Edit/ glömde ju det att vissa program har egen exitknapp, tex spotify som man kan stänga av genom att trycka menu/exit gäller även de navigationsprogram jag provat navigon och copilot.

Tänk också på att knapparna "Home" och "Back" har olika funktion om man går tillbaka till homescreen. Bakåt pausar programmet direkt, home låter programmet ligga aktivt i bakgrunden, men det är lite olika för olika program.

Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 07 november 2010 - 16:07.

Postad 07 november 2010 - 18:44

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2 453 inlägg
  • 0
Eftersom man hela tiden måste använda de fysiska knapparna i android så hade jag önskat att de var tända. Som det är nu släcks de fort. Finns det något bra program för det?

Skulle ta en mp3 låt som ringsignal men det verkade inte fungera, något bra program för det?

Börjar faktiskt gilla android.

/Mange

Postad 07 november 2010 - 19:18

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Eftersom man hela tiden måste använda de fysiska knapparna i android så hade jag önskat att de var tända. Som det är nu släcks de fort. Finns det något bra program för det?

Skulle ta en mp3 låt som ringsignal men det verkade inte fungera, något bra program för det?

Börjar faktiskt gilla android.

/Mange

Knappljuset kan jag inte svara på då jag aldrig behövt ändra i min legend.
För att använda en mp3a som ringsignal så är det bara att hålla fingret på den i musikspelaren så kommer det upp en meny där du kan välja "använd som ringsignal"
Ett bra program för att fixa ringsignaler med är Ringdroid som kan klippa valfria delar av en mp3 och göra den till ringsignal, vill du få större valfrihet att ändra sms-signal så är handcentsms ett otroligt bra program, väldigt mycket bättre än androids och htcs båda finns gratis på market.

Ett annat must have är helt klart vemringde.se som automatiskt söker upp info om telefonnr som inte finns i din kontaktlista söker bla på 118800, hitta.se osv. med ett knapptryck så sparar du det som kontakt om du smsbetalar 20kr för proversionen så sparas även adressen i kontaktlistan, kan numera även söka på mottagna sms :)

Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 07 november 2010 - 19:23.

Postad 08 november 2010 - 15:23

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Sedan jag fann PowerAMP och stromforbrukningen sjonk till 5 - 9 mAh i standbylage har jag borjat konvertera till Android mer och mer.

HyperDroid Sense 1.1 med Hastarin r8 fungerar ypperligt och nu nar jag borjat fa ordning pa widgets etc (sortering av program m.m) borjar det kannas riktigt bra.

Dock saknas det fortfarande en del saker, framforallt bildhantering, filhantering och Office ar omma punkter. Pa den sistnamnda fronten ar det dott lopp med UIQ 3 i.o.m Documents To Go. Det ar ett ratt bra program men LANGT efter SoftMaker Office i WM.

Filhantering ar inte heller helt optimalt, jag upplever AndExplorer och Astro (har aven testat ES File Explorer) som rudimentara jamfort med Total Commander och Resco File Explorer.

Bildhantering ar identiskt, dock upplever jag att HTC Album i Android orkar med mitt bildbibliotek betydligt battre an i WM - det ar lite kampigt med mina 4000 bilder.:blink: Men jag skulle garna se nagot program i stil med Resco Photo Manager Pro.

Iovrigt ar mitt intryck av Android mycket gott. Det ar stabilt, flyter pa bra och jag gillar widgetsystemet. Dock kommer jag att undersoka om det gar att "imitera" CHT. De animerade bakgrunderna ar mycket stiliga.

Jag har experimenterat med task managers och haller med om att det inte behovs. Dock finns det ett ypperligt program kallat WatchDog som helt enkelt bevakar processorlasten och slar larm om nagot program eller process borjar anvanda for mycket kraft. Om sa sker gar det att doda processen eller godkanna den. Det fungerar bra - skenande processer brukar "lugna ner sig" om man dodar dem den vagen.

Postad 08 november 2010 - 15:45

Unregisteredfc9b156f
  • Unregisteredfc9b156f
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
jag själv kör med android roms sedan agusti månad,och kommer aldrig mer att använda windows,den enda programmen som jag har på windows är android boot loader,och har runt 120 appar installerad från market,xda,m.m. super nöjd med min nya hd2!....och alla som vill ha en bra musik spelare kan rekommendera powerAMP!!!

Redigerat av Unregisteredfc9b156f, 08 november 2010 - 16:03.

Postad 09 november 2010 - 14:38

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2 453 inlägg
  • 0
Det finns inget program som gör att de fysiska knapparna är tända under samma tid som skärmen? Lite halvjobbigt när det är mörkt.

Sen undrar jag om det finns andra taskbars?

Kan ju bara konstatera att batteriet numera räcker en dag, innan var det längre. Antar att man får gilla läget eftersom det egentligen är en windowslur.

/Mange

Postad 09 november 2010 - 15:32

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Jag lagger nu in lite bilder fran mitt Android.:(

Forst kommer en bild av homescreen:

Postad bild

Jag kor med System Info Widget, Contacts! Widget samt genvagar till kameran/videokameran. Bakgrunden ar Aquarium Wallpaper vilket ar en animerad sak som ar mycket elegant.

Postad bild

Detta ar min programskarm. Programmen ar organiserade med AppsOrganiser och ikonerna ar samma som jag anvander i WM. Som synes ar standbyforbrukningen 13 mAh pa denna dump, annars brukar jag numera ligga pa 9 mAh. Langst ner syns PowerAMPs widget. Genom denna organisering motverkas den usla programhanteringen i Android - d.v.s att programmen inte gar att sortera. AppsOrganiser rekommenderas varmt.

Postad bild

Har ar PowerAMP i full fras.

Nu nar mitt Android ser ut som jag vill har jag borjat inse att jag kommer att kora det storre delen av tiden. Det har kommit upp i en klass som medger detta enligt min mening. Resultatet av detta lar bli att jag framover gar over till en riktigt latt WM-ROM utan Sense etc och kor slimmad WM.

Nar det kommer NAND-boot av Android far jag se hur jag gor.

Postad 09 november 2010 - 16:23

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0
avr4000

Vilken launcher är det du har, nån som följde med romen eller nån du laddat själv?

Kan även tipsa om programmet multicon widget som gör det möjligt att lägga in 4 små ikoner på en normal ikonplats, dessa ikoner ger direktaxess till programmen man valt, finns på market

Länk till mukticon på appbrain

Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 09 november 2010 - 16:28.

Postad 09 november 2010 - 16:50

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Jag kor med HTC Sense och Apps Organizer for programsortering. Upplever att den kombinationen ar den optimala da jag nu har programmen prydligt sorterade ett svep bort fran homescreen.

ROMen ar som sagt HyperDroid Sense 1.1 med Hastarin r8.1 kernel. Anledningen till att jag kor med HyperDroid i denna version ar enkel - stabiliteten. Den ar mycket stabil och med ny kernel ar stromforbrukningen lag.

Det ar HTC Evo 4G Sense som anvands.

Edit> Jag har Multicon installerat men da jag borjade anvanda AppsOrganizer har jag inte anvant den pa ett tag. Tidigare hade jag en s.k "Senseskarm" med alla HTC-program samlade via Multicon men nu kor jag som sagt annan rutin.

Redigerat av Unregistered43b822d3, 09 november 2010 - 16:52.

Postad 09 november 2010 - 17:05

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Jag kor med HTC Sense och Apps Organizer for programsortering. Upplever att den kombinationen ar den optimala da jag nu har programmen prydligt sorterade ett svep bort fran homescreen.

ROMen ar som sagt HyperDroid Sense 1.1 med Hastarin r8.1 kernel. Anledningen till att jag kor med HyperDroid i denna version ar enkel - stabiliteten. Den ar mycket stabil och med ny kernel ar stromforbrukningen lag.

Det ar HTC Evo 4G Sense som anvands.

Edit> Jag har Multicon installerat men da jag borjade anvanda AppsOrganizer har jag inte anvant den pa ett tag. Tidigare hade jag en s.k "Senseskarm" med alla HTC-program samlade via Multicon men nu kor jag som sagt annan rutin.

Testade apporganizer men tyckte det blev för många tryck för att komma till det jag vill :(

Postad 09 november 2010 - 17:20

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Jag har hyfsat manga program installerade samtidigt som konceptet "sortera i mappar" ar nagot jag anvant i flera ar - AppsOrganizer ar darmed losningen. Multicon ar utmarkt for att lagga upp snabblankar till program som anvands ofta.

Postad 09 november 2010 - 17:32

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Jag har hyfsat manga program installerade samtidigt som konceptet "sortera i mappar" ar nagot jag anvant i flera ar - AppsOrganizer ar darmed losningen. Multicon ar utmarkt for att lagga upp snabblankar till program som anvands ofta.

Klart har man jättemycket appar så kan det ju verkligen behövas, då skulle jag nog göra nåt liknande.

Har inte så många appar mest laddat hem widgets varav android agenda widget är den viktigaste :( Volume locker är också rätt bra att ha.

Postad 09 november 2010 - 20:37

huxfluxverkstan
  • huxfluxverkstan
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Vad använder ni för prog för att synca kalender och mail med outlook i Android ? Går det? Har letat lite men inte hittat nåt vettigt, och gå omväg via gmail vill jag inte. Jag vill bara kunna synca enkelt som man gör i VM

Postad 09 november 2010 - 22:52

Unregistereda021f600
  • Unregistereda021f600
  • Forumräv

• 587 inlägg
  • 0
Har beställt ett 16GB class4 kort. Vill också testa Android nu när man inte behöver flash en WM rom för att kunna köra Android utan RoboVoice.

Finns det någon vänlig själ som orkar svara på mina funderigar!? Hoppas på det!!

1. Är HyperDroid Sense 1.1 med Hastarin r8 den bästa?
2. Har den HTC Sense direkt från start? Eller måste jag lada ned mer?
3. Lämplig plats att ladda ned från? XDA?

Postad 10 november 2010 - 08:01

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Vad använder ni för prog för att synca kalender och mail med outlook i Android ? Går det? Har letat lite men inte hittat nåt vettigt, och gå omväg via gmail vill jag inte. Jag vill bara kunna synca enkelt som man gör i VM

Jag använder Missing sync for android, programmet till telefonen är gratis men serverprogrammet i datorn kostar en del.

Postad 10 november 2010 - 09:34

huxfluxverkstan
  • huxfluxverkstan
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

Jag använder Missing sync for android, programmet till telefonen är gratis men serverprogrammet i datorn kostar en del.

Tackar, ska kolla på det

Tar gärna emot fler tips om någon har :(

Edit: Har tittat på det och det ser bra ut, men det verkar inte kunna synca mailen med outlook? Eller är det jag som missförstått något? Om det inte går att synca mailen med outlook hur gör du då?
Allt annat verkar ju att gå att synca med det progget, kontakter, kalender etc.

Redigerat av huxfluxverkstan, 10 november 2010 - 10:17.

Postad 10 november 2010 - 16:45

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0
Vet faktiskt inte har aldrig syncat min mail med det, men kontakter och liknande funkar utmärkt

Postad 10 november 2010 - 22:29

Unregistereda021f600
  • Unregistereda021f600
  • Forumräv

• 587 inlägg
  • 0

Har beställt ett 16GB class4 kort. Vill också testa Android nu när man inte behöver flash en WM rom för att kunna köra Android utan RoboVoice.

Finns det någon vänlig själ som orkar svara på mina funderigar!? Hoppas på det!!

1. Är HyperDroid Sense 1.1 med Hastarin r8 den bästa?
2. Har den HTC Sense direkt från start? Eller måste jag lada ned mer?
3. Lämplig plats att ladda ned från? XDA?

Ingen?

Postad 10 november 2010 - 23:36

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

• 705 inlägg
  • 0

Ingen?

Vilken som är "bäst" - tror jag ingen kan svara på. Det beror helt på vad du är ute efter. Själv kör jag en Desire HD-rom, som inte alls funkar till 100%. Jag måste inte ha en fungerande kamera tex. Dom flesta rom´ar har kommit så långt nu att det är småsaker som glitchar ibland.
Vill du ha Sense, så skulle jag rekomendera att du läser lite om:

http://forum.xda-dev...ad.php?t=823491

kanske kan vara något för dig. När det kommit en fullt fungerande rom av Desire HD, så tycker jag du ska prova den, nya Sense från HTC är riktigt trevligt att använda. Håll utkik på XDA vad som händer. Mycket på gång, som vanligt. Som sagt, de flesta android-versionerna börjar bli så pass mogna nu att det är fullt möjligt att leva med dom 24/7. Det jobbas för fullt på att kunna byta ut WM helt och hållet mot Android, så kallad NAND-root. Då kör man inte operativet från minneskortet längre. Spännande är det oxå att se huruvida Windows Phone 7 kommer att kunna köras på våra "Precious" - http://www.youtube.c...h?v=XnpmKRFahx4 den som lever får se... Hitler behöver inte kränga sin HD2 på Ebay - http://www.youtube.c...dbaMOcwgUc&hd=1

Redigerat av Sir Mix Alot, 10 november 2010 - 23:44.

Postad 10 november 2010 - 23:41

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Jag rekommenderar utan tvekan EVO-Sense, alltsa den senaste versionen da den ar mer elegant an "klassiska" Sense (ursprungligen introducerad med Hero).

Android har mer eller mindre blivit sa pass bra att det gar att kora 24/7 - i.a.f ar det sa jag upplever HyperDroid Sense 1.1. Stabiliteten och prestandan ar utmarkt.

Faktum ar - trots att jag gillar WM - borjar overvaga NAND-Android den dag det ar klart och stabilt.

Postad 11 november 2010 - 00:13

Unregisteredfc9b156f
  • Unregisteredfc9b156f
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
jag har testad flera androids rom och de mest stabila och bugs free är NexusHD2-FRG83 V1.6 PPP + RMNET ,fungerar väldigt bra,har 5mpx kamera med flash och videokamera med flash,digital sound procesor DSP de grafik EQ,och room effekt,fryser inte,jag har installerad launcherpro plus och likande sense widgets,m.m., men man måste fixa några små grejer,romen har inte svenska språk därför nexus såldes inte i sverige,tangentbord här inte svenska heller,men finns att installerar andra som Swedishkeyboard eller Swiftkey(som här alla språk och man skriver super snabb),också man måste installerar mms inställningarna manuelt,djag tycker att den här rom är som passar bättre i HD2!

Postad 11 november 2010 - 08:14

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Jag rekommenderar utan tvekan EVO-Sense, alltsa den senaste versionen da den ar mer elegant an "klassiska" Sense (ursprungligen introducerad med Hero).

Android har mer eller mindre blivit sa pass bra att det gar att kora 24/7 - i.a.f ar det sa jag upplever HyperDroid Sense 1.1. Stabiliteten och prestandan ar utmarkt.

Faktum ar - trots att jag gillar WM - borjar overvaga NAND-Android den dag det ar klart och stabilt.

Trodde det skulle ta längre tid innan du skrev det :) Men android utvecklas snabbt så för de flesta är det ett fullgott alternativ även för buisniss.

Postad 11 november 2010 - 12:40

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2 453 inlägg
  • 0
Har lite funderingar kring android med denna telefon. Använder MDj FroYo Matted, 2.2 android version. Hur vet man när det finns uppdateringar till denna androidversion? Och som många andra undrar vill man ju ha den bästa androiden till denna telefon. Android till hd2 är ju såklart inte 100%, men blir säkert bättre och bättre.

Önskar fortfarande svar om hur man kan få de fysiska knapparna belysta? Hittar ingen inställning i telefonen som fixar detta. Finns det inte androidtelefoner utan fysiska knappar? Borde det inte finnas ett program som gör att man kan få de fysiska knapparna som touchknappar, skulle vara kanon.

Sen det där med batteritiden är ju en sak också. AVR4000 gav en instruktion om det, men jag förstod inte vad omstarten skulle hjälpa.

Jag kör utan bootprogram. Så varje gång jag startar om så hamnar den i windows. Måste då gå in i minneskortet och starta upp med androidmappen.

Men som sagt tycker jag det viktigaste är att få till touchknappar istället för de nedsläckta knapparna.

Förresten kanske det är dags att starta en ny tråd "HD2 goes andriod". Då kan ju alla som är intresserade av detta få en snabbare ingång.

/Magnus

Postad 11 november 2010 - 15:30

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Nar det galler batteritiden i Android ar foljande tips nagot som fungerar:

1. Starta Android omedelbart efter start av Windows.

2. Da Android startat, kolla stromforbrukningen med CurrentWidget. Om den ar 50-60 mAh - starta om nallen i Windows igen och darefter omedelbart tillbaka till Android.

3. Anvand EBL (Exceller Boot Loader) for att starta Android. Om intresset finns for Android pa heltid - stall in EBL for 3 sekunders autostart.

4. Koppla bort Sense i Windows Mobile i samband med detta. Det trimmar uppstarten. EBL kor igang Haret automatiskt 3 sekunder efter WMs bootup (om den installningen ar vald).

5. Om stromforbrukningen i Android vagrar ga ner, formatera om minneskortet.

6. Uppgradera kerneln till senaste version, t.ex Hastarin r8.1.

Nar det galler att kora Android pa heltid - ja, det borjar kannas mer och mer som en god ide. Dock finns det som sagt omraden som helt enkelt maste forbattras jamfort med idag och som jag skrivit tidigare ar det Office, bildhantering o.dyl som ar svaga punkter.

Dock ar mitt intryck att det kravs mer businessorientering for Androids del. Google har en perfekt chans har att ta over fran Windows Mobile (och trycka till MS med WP 7 som enligt mig ar fel vag - det har en given plats pa marknaden men ar totaldumt jamfort med WM). Android har mycket av tweakbarheten fran WM - det som kravs ar mer kraftfull Officehantering etc an vad QuickOffice och DocsToGo erbjuder. SoftMaker Office for Android skulle omedelbart placera det i toppskicktet.

Bildhantering - Resco Photo Manager for Android skulle losa det problemet. Pa filhanteringsfronten borjar jag vanja mig med AndExplorer och jag har lagt in RootExplorer.

Pa Marketfronten ar det tveklost AppBrain som galler - det ar en riktigt bra Market. Googles egen version ar katastrof nar det galler sortering etc. Ytterligare en liten market ar Applanet......:)

Overlag borjar Android kannas riktigt bra - framforallt nu nar jag fatt till navigation med iGo samt lokalt sparade satellitkartor med Rmaps.

Pa det hela taget upplever jag att Android kombinerar fordelarna med WM med hogre stabilitet. Systemet visar ocksa tydligt (hej iPhonefolket!) att det gar att kora oppet OCH stabilt pa samma gang. Man behover alltsa inte totallasa systemet.

Da WP 7 ar ett skamt ifraga om funktionalitet ar Android givet - sedan far vi se vad som hander framover med Windows Embedded Handheld - efterfoljaren till Windows Mobile.

Postad 11 november 2010 - 16:58

AudioSmurf
  • AudioSmurf
  • Lärjunge

• 323 inlägg
  • 0

Nar det galler batteritiden i Android ar foljande tips nagot som fungerar:

1. Starta Android omedelbart efter start av Windows.

2. Da Android startat, kolla stromforbrukningen med CurrentWidget. Om den ar 50-60 mAh - starta om nallen i Windows igen och darefter omedelbart tillbaka till Android.

3. Anvand EBL (Exceller Boot Loader) for att starta Android. Om intresset finns for Android pa heltid - stall in EBL for 3 sekunders autostart.

4. Koppla bort Sense i Windows Mobile i samband med detta. Det trimmar uppstarten. EBL kor igang Haret automatiskt 3 sekunder efter WMs bootup (om den installningen ar vald).

5. Om stromforbrukningen i Android vagrar ga ner, formatera om minneskortet.

6. Uppgradera kerneln till senaste version, t.ex Hastarin r8.1.

7. Köp ett extra kraftfullt batteri på DX för en hundralapp!! (inkl. frakt och få ett inbyggt stativ på köpet) :)
http://www.dealextre...ls.dx/sku.46263

Mvh... /AudioSmurf

Postad 12 november 2010 - 11:18

Unregistered5ed9ef49
  • Unregistered5ed9ef49
  • Lärjunge

• 384 inlägg
  • 0
No text....

Redigerat av Unregistered5ed9ef49, 12 november 2010 - 12:38.

Postad 12 november 2010 - 14:50

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Bara ett problem med storre batterier i Android: Hastarin r8.x har for narvarande inte stod for det.

Dock funderar jag pa att skaffa ett storre batteri men har inte kommit till skott an. Jag vill ha stod for det i Android.

Postad 12 november 2010 - 17:00

huxfluxverkstan
  • huxfluxverkstan
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Ingen som syncar mail med outlook i Android eller vet hur man gör på ett enkelt sätt?

Postad 14 november 2010 - 08:51

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2 453 inlägg
  • 0
Fungerar HyperDroid v1.7 med originalromen? Kör MDJ Froyo och batteriet räcker ju bara några timmar när man håller på.

/Mange

Postad 14 november 2010 - 08:57

AudioSmurf
  • AudioSmurf
  • Lärjunge

• 323 inlägg
  • 0

Bara ett problem med storre batterier i Android: Hastarin r8.x har for narvarande inte stod for det.

Dock funderar jag pa att skaffa ett storre batteri men har inte kommit till skott an. Jag vill ha stod for det i Android.

Det stora batteriet på DX har likadan temperaturgivare som standardbatterier. Det fungerar alltså med vilka kernels som helst (till skillnad från HTCs officiella stora batteri).

Mvh... /AudioSmurf

Postad 14 november 2010 - 09:19

Jacobsson
  • Jacobsson
  • Lärjunge

• 483 inlägg
  • 0
på något sätt så känns det som denna tråd har spårat ur...

Trodde man skulle kunna hålla denna tråd till Orginal telefonens fördelar & skapa en Tweak tråd för alla er som gillar att testa andra OS, ROM's mm

För ska man idagsläget söka efter något som berör orginal telefonens funktioner mm så man bör skapa en ny tråd.

SÅ min önskan till Er med intresse av experimentera med andra OS, ROM osv - ta det i en ny tråd.

Postad 14 november 2010 - 09:53

ainatar
  • ainatar
  • Lärjunge

• 367 inlägg
  • 0

Trodde man skulle kunna hålla denna tråd till Orginal telefonens fördelar & skapa en Tweak tråd för alla er som gillar att testa andra OS, ROM's mm

För ska man idagsläget söka efter något som berör orginal telefonens funktioner mm så man bör skapa en ny tråd.

SÅ min önskan till Er med intresse av experimentera med andra OS, ROM osv - ta det i en ny tråd.

Det tycker inte jag. Man ska få diskutera allt som har med telefonen att göra här.

Postad 14 november 2010 - 13:14

AudioSmurf
  • AudioSmurf
  • Lärjunge

• 323 inlägg
  • 0

Vad är det du söker efter då som du inte hittar?

Postad 14 november 2010 - 19:35

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2 453 inlägg
  • 0
När man packat upp programmet får man ju en mapp som heter android, och det är den man lägger på kortet. Sen finns det ju två mappar som heter datafiler också. Ska dem också in på kortet? Vad gör de för nytta i datorn?

Laddade ner current widget och min förbrukning låg mellan 200-450, rätt mycket det. Kan strömförbrukningen ha med minneskort att göra? Har ett class 2 kort, men har beställt ett class 4, hoppas det blir bättre.'

/Mange

Redigerat av magnus76, 14 november 2010 - 19:35.

Postad 14 november 2010 - 22:39

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0

Det ar mycket ovanligt att HTC-lurar anvands med originalprogramvara - i forumvarlden vill saga. Det beror pa att HTC ar ledande nar det galler modifieringar, ROM etc - vilket i sin tur innebar att diskussionerna vanligtvis handlar om hur den specifika modellen fungerar med olika kokta ROMar m.m.

Stock ROM behandlas pa de forsta sidorna i traden - det ar dessutom ingen hanteringsmassig fordel i att klamra sig fast vid stock ROM - nagot som innebar att diskussionerna inriktas pa kokta versioner. Inte minst det faktum att HTC inte slappt 6.5.3 an ar bidragande.

Traden har saledes ej sparat ur - den handlar om HD2 i god ordning. Mojligen behovs en separat Android-trad for HD2 istallet sa vi far tva tradar: denna som da blir HD2 med WM samt en ny HD2 som Androidmodell.

Jag kor numera Android storre delen av tiden och har faktiskt konverterat mycket snabbare an jag trodde da det nya systemet imponerat stort pa mig.:D

Jag har varit extremt skeptisk mot Android men har insett att det ar en riktigt intressant plattform och en bra "arvtagare" fran WM.

Att kora sin HD2 i "originalskick" innebar att man inte utnyttjar den till fullo.;)

Postad 14 november 2010 - 22:43

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0

När man packat upp programmet får man ju en mapp som heter android, och det är den man lägger på kortet. Sen finns det ju två mappar som heter datafiler också. Ska dem också in på kortet? Vad gör de för nytta i datorn?

Laddade ner current widget och min förbrukning låg mellan 200-450, rätt mycket det. Kan strömförbrukningen ha med minneskort att göra? Har ett class 2 kort, men har beställt ett class 4, hoppas det blir bättre.'

/Mange

Jag har mellan 6-15 mAh i standby med SanDisk "Class 2" MicroSDHC 32 GB, Hastarin r8.2 och HyperDroid Sense 1.1. Dock ar det minneskortet klart snabbare an "Class 2" men inte officiellt klassat hogre. Med mer traditionella Class 2-kort har min HD2 strulat ratt sa rejalt (bada SanDisk 16 GB).

Sa jag har foljande intryck: SanDisk 32 GB fungerar utmarkt da det ar snabbare an klassningen. Minneskort pa 16 GB och lagre bor vara snabbare klassade an Class 2 for att prestera optimalt med HD2.

200-450 mAh ar normalt da nallen anvands - sasom vid surf och med diverse program och nedladdningar igan (via WiFi). Drar den det i standby - byt minneskort omedelbart for det ar katastrofal forbrukning.

Postad 15 november 2010 - 09:02

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2 453 inlägg
  • 0
Bytte till en MDj clean android och förbrukningen ligger i stanby på 5-10 mah, helt ok. Vid tung användning pendlar det mellan 250-450 mah. Någon som vet vad telefonen drar i windowsläget med samma användning?

Beställde ett 8 gb class 4 kort, hoppas det blir bättre.

Det som fortfarande stör mig något enormt är att menyknapparna inte lyser. Har letat efter appar som löser detta, men hittar inga. Ni andra som också kör android på denna telefon måste ju också störa er på det?!

/Mange

Postad 15 november 2010 - 15:09

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Mina menyknappar lyser normalt i Android. De tands automatiskt pa exakt samma satt som i Windows. Som skrivets tidigare kor jag foljande kombination: HyperDroid Sense 1.1, Hastarin r8.2, Radio 2.15.50 och Omega XT 17.2.

Med denna kombination fungerar Android perfekt och jag kor det numera som mitt primara OS.

Postad 15 november 2010 - 16:37

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2 453 inlägg
  • 0

Mina menyknappar lyser normalt i Android. De tands automatiskt pa exakt samma satt som i Windows. Som skrivets tidigare kor jag foljande kombination: HyperDroid Sense 1.1, Hastarin r8.2, Radio 2.15.50 och Omega XT 17.2.

Med denna kombination fungerar Android perfekt och jag kor det numera som mitt primara OS.

Jo mina fysiska knappar lyser likt windows också. Men i windowsläget har man ju menyer i touchdelen. Men i android finns ju menyn i de fysiska knapparna. Och de släcks ju ner efter en kort stund. Således ser man inte knapparna i mörkret. Förstår du vad jag menar?

Din hyperdroid, fungerar den med originalromen?

/Mange

Postad 15 november 2010 - 17:22

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Jag har bestamt mig for att filma min Androidinstallation och posta pa YouTube.

Mina knappar beter sig helt normalt: nar jag trycker fram menyn i Android lyser de salange menyn ar oppen. Nar jag stanger den slocknar knapparna.

Sa det ar inga problem i morker for min del. Jag testade just i ett morkt rum och allting fungerar som det skall enligt ovanstaende beskrivning.

Nar det galler HyperDroid Sense 1.1 och stock ROM - jag har aldrig testat kombinationen. Jag lade in HardSPL3 2.08.HSPL omedelbart nar jag fatt nallen sa jag har faktiskt aldrig anvant en stock ROM. Jag tror att jag spenderade sisadar 10 minuter i stock ROM innan jag flashade om den eller nagot sadant.:D

Dock har jag sett flera rapporter som sager att HTCs nya 3.14-uppdatering fungerar med Android - dock rapporterar andra om robovoice. Da det inte finns nagon HardSPL 3.03 an undviker jag att uppdatera utan ligger kvar pa 2.08.HSPL.

Mitt intryck av HyperDroid Sense 1.1 ihop med senaste Hastarin r8.2 kan inte bli battre. Jag kommer faktiskt inte pa nagon endaste liten felfunktion - kameran fungerar bra, videokameran filmar glatt i MP4 800 x 480, prestandan ar hog, systemet ar stabilt etc. Enda detaljen ar att 720p inte fungerar an - men da jag sett rapporter om att HTCs 720p ar interpolerad struntar jag i det. Jag har min Vivaz for 720p-filmande.;)

Jag uppfattar min HD2 som en helt stabil Androidlur idag och upplever inga som helst problem - aven batteriladdning fungerar normalt numera - faktum ar att jag inte uppfattar nagon skillnad mot en officiell Androidmodell. Den ar som vilken Evo 4G som helst (HyperDroid Sense 1.1 ar Evo-baserad).

Postad 15 november 2010 - 17:37

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2 453 inlägg
  • 0
[quote name='AVR4000' date='Nov 15 2010, 17:22 ' post='3087156']
Jag har bestamt mig for att filma min Androidinstallation och posta pa YouTube.

Mina knappar beter sig helt normalt: nar jag trycker fram menyn i Android lyser de salange menyn ar oppen. Nar jag stanger den slocknar knapparna.

Sa det ar inga problem i morker for min del. Jag testade just i ett morkt rum och allting fungerar som det skall enligt ovanstaende beskrivning.

De fyra fysiska knapparna slocknar efter några sekunder, även om menyn är öppnad. Skit...

/Mange

Postad 15 november 2010 - 18:33

Unregistered86d0fe55
  • Unregistered86d0fe55
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Windows phone 7 på hd2:an!

http://www.youtube.c...h?v=wrHSAn-iXXo

Kör android på min nu (mdeejay) men har beställt htc desire hd nu som kommer i veckan och så fort jag får den så åker windows phone 7 i min htc hd2 :)

Postad 15 november 2010 - 18:52

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Jag lar inte byta ut HD2 pa ett tag nu nar Android fungerar perfekt. Nasta modell bor i.a.f vara en generation nyare an dagens modeller och i.a.f erbjuda kamera/videokamera pa samma niva som Vivaz - eller annu battre.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.