HTC Desire - Prata beställningar, abbonemang och annat
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
2 år sedan |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
Postad 13 april 2010 - 21:08
Postad 13 april 2010 - 21:13

Postad 13 april 2010 - 21:15
Detta med latens på Desire via Webhallen är illavarslande med tanke på att jag inte direkt var ute i februari med beställning.. undrar vad det där guldmedlemskapet är värt egentligen.. Tycker att Elgiganten flertalet gånger börjar bli betydligt bättre vad gäller pris/service/tillgänglighet, så även på Desire (fungerande ex) verkar det som.
Spelar ingen roll om man är guldkund eller annat man kommer INTE före i kön iaf...dom går efter när man har beställt...
Postad 13 april 2010 - 21:22
Tycker att beställnigar ska gå i den ordningen dom kommer in.
Tror de olika nivåerna bara påverkar packning av varor hos webhallen
Postad 13 april 2010 - 21:27
Nä, jag köpte den där. Men dom kanske plockade bort den sen för nu finns den inte i lager. Dom kanske insåg sitt misstag strax efter jag fått ut min.Skojar du eller? Jag ringde Elgiganten en kvart innan du postade ditt inlägg, och då gick det INTE att köpa telefonen förrän imorgon.

Postad 13 april 2010 - 21:28
Detta med latens på Desire via Webhallen är illavarslande med tanke på att jag inte direkt var ute i februari med beställning.. undrar vad det där guldmedlemskapet är värt egentligen.. Tycker att Elgiganten flertalet gånger börjar bli betydligt bättre vad gäller pris/service/tillgänglighet, så även på Desire (fungerande ex) verkar det som.
Men bokade du i feb så måste du har fått en?
Postad 13 april 2010 - 22:03
Tar jag ut batteriet och låter det vara ur ett tag och sen ansluter laddaren kan jag få lampan att lysa.
Så fort jag sen trycker på powerknappen slocknar lampan men ingen skärm tänds.
Så det mesta ser mörkt ut, bildligt talat. Blit besök hos webhallen imorgon. Hoppas dom vill byta ut den och inte laga.
Suck.
Postad 13 april 2010 - 22:32
Det är märkligt att de beter sig så amatörmässigt, när de firar att de hållt på med e-handel i 11 år. Tydligen har man inte lärt sig mycket på den tiden...
skriv betyg på prisjakt.se så folk inte blir lurade igen!
Postad 13 april 2010 - 22:39
Det gör jag först efter att de svarat på mina frågor samt ev kompesation i ärendet.skriv betyg på prisjakt.se så folk inte blir lurade igen!
Postad 13 april 2010 - 22:46
Telefonen verkar ju absurt bra, kommer med all sannolikhet att köpa.
Men, några otroligt enkla (antar jag) frågor jag gärna skulle vilja ha svar på... hur pass smidigt är det att kolla på ex. YouTube-klipp? Jag har aldrig haft en SmartPhone så har typ noll koll.
Sen en fråga som iofs går in väldigt mycket i den ovan, vad bör man ha för surfgrejs från sin mobiloperatör? Jag har tre, och frågan är om man klarar sig på deras baspaket med topphastighet på 0,384 Mbit/s. Hur snabbt/slött är det egentligen? Har bara wappat tidigare (ganska mycket), hur är det jämfört med det? 1GB data, hur länge räcker det?
Är det idiotiskt att inte köpa nåt slags skydd till?

Otroligt tacksam för svar!!!
MVH /Vilsen
Postad 13 april 2010 - 23:34
Jag bokade den 22 februari och enligt uppgift har folk på Swedroid bokat i mitten av mars och hämtat hos Webhallen i dag.Men bokade du i feb så måste du har fått en?
Har jag inte skiten i morgon, tar jag mina buntar med tusenlappar jag lägger på onödiga prylar och byter leverantör och låter Webhallen veta att de behöver styra upp sina rutiner. Nollor!
Postad 14 april 2010 - 05:15

Redigerat av New Player, 14 april 2010 - 05:16.
Postad 14 april 2010 - 06:21
Det lutar åt att jag får rätt, att Telenor har ljugit oss rakt i ansiktet och varför de varit så kryptiska är för att de antagligen betett sig som lika stora svin gentemot HTC som mot sina kunder, och därmed fått HTC att lacka och välja att inte leverera till Telenor i första batchen, utan vänta på andra, som verkar komma någon gång Tor-Fre.
Eller så ska ledning och chefer i Telenor sno åt sig alla i den första batchen. Vem vet, men att de beter sig som svin, det är tydligt.
Postad 14 april 2010 - 06:37
Katshing ändrar 14:e -> 19:e. Telenor fortsätter att arrogant inte svara på frågor utan mala på med sitt mantra "16:e April" som efter att man fått deschiffrera vad de faktiskt säger, menar att de får in den då, alltså i bästa fall är framme hos oss 19:e (precis som Katshing då).
Det lutar åt att jag får rätt, att Telenor har ljugit oss rakt i ansiktet och varför de varit så kryptiska är för att de antagligen betett sig som lika stora svin gentemot HTC som mot sina kunder, och därmed fått HTC att lacka och välja att inte leverera till Telenor i första batchen, utan vänta på andra, som verkar komma någon gång Tor-Fre.
Eller så ska ledning och chefer i Telenor sno åt sig alla i den första batchen. Vem vet, men att de beter sig som svin, det är tydligt.
Jag kan inte mer än instämma, hatar det svaret. Har fått det flera ggr. Inget mer, luktar fisk på lång väg.
Om dom bytar datum för leverans igen så mejlar jag och tar bort min beställning faktiskt.
Postad 14 april 2010 - 07:40
riktigt jobbigt att utlämningsstället inte öppnar förrän kl 12 :/
Redigerat av MrJiM78, 14 april 2010 - 07:41.
Postad 14 april 2010 - 08:25
Ringde Teknikmagasinet och de hade en hel del på lager.
- Jaha sa jag, så om jag beställer nu på stört via nätet så blir det inga problem sen?
- Nej nej sa Anton du har den imorgon, eller låt oss säga senast fredag.
Gött sa jag och beställde en

4799 plus 69 i frakt plus ett läderfodral för 99
Nu = väntan.................
Redigerat av Unregistereda4086a90, 14 april 2010 - 08:26.
Postad 14 april 2010 - 08:26
Postad 14 april 2010 - 09:25

Nu ska man bara genomlida den dagen och sedan har man en fullbokad helg....
Postad 14 april 2010 - 09:38
Händelser
2010-04-14 01:33 Malmö Sorterad
2010-04-13 16:26 Göteborg Sorterad
2010-04-13 12:02 Posten Elektronisk förhandsinformation mottagen
Komsi komsi! :)
Edit: Nu ändrades det till "Status Ankomst utlämningsställe". Väntar in SMS-koden.. någon som är avis? =)
Redigerat av U-Nas, 14 april 2010 - 09:48.
Postad 14 april 2010 - 09:49
Postad 14 april 2010 - 09:53
Postad 14 april 2010 - 10:04
Det är fler som inte fått ännu så det är lungt ;D jag väntar som en galning här på att Telia ska höra av sig men det har dom inte gjort ännu känns som att dom inte kommer göra det idag heller och igår när jag ringde så trodde dom att den kunde komma idag . beställde i butik för några veckor sedan
beställde också i telias butik, dom ringde igår till mig

Postad 14 april 2010 - 10:10
Postad 14 april 2010 - 10:14
Postad 14 april 2010 - 10:16
Blev förbannad när jag såg att Desire finns redan i hyllorna Västerås och Stockholm för kunder som inte har förbeställt på nätet med jag måste vänta hela helgen och kanske få den veckan efter på posten. Känns inte rättvist då Desire ska ligga i min brevlåda fortast möjliga innan de läggs i butikshyllorna.

DÅLIGT!!!!!
Postad 14 april 2010 - 10:22
ngn som vet hur lång tid efter betalning katshing skickar ut mobilerna?när går posten ifrån katshing?
2010-04-12 19:09 betalt
2010-04-13 10:44 får koliid
2010-04-13 12:02 Posten reggar in den
Postad 14 april 2010 - 10:23
åfan där ser man! , fanns det för avhämtning igår redan ? nu vill jag också ha ett samtal från dem =) )beställde också i telias butik, dom ringde igår till mig
Postad 14 april 2010 - 10:29

Tjohoo
Ringde Teknikmagasinet och de hade en hel del på lager.
- Jaha sa jag, så om jag beställer nu på stört via nätet så blir det inga problem sen?
- Nej nej sa Anton du har den imorgon, eller låt oss säga senast fredag.
Gött sa jag och beställde en
4799 plus 69 i frakt plus ett läderfodral för 99
Nu = väntan.................
Gick in och beställde en där igårkväll, ringde precis och frågade om den skulle skickas idag så jag kunde få den innan helgen!?
Svaret: Ja, du borde få ett kolli nr när som...
Tack teknikmagasinet!
Elgiganten ni kan ju avbeställa min telefon nu, vad tror ni? Att jag skulle vänta till den 22:e...
Redigerat av Legal, 14 april 2010 - 10:29.
Postad 14 april 2010 - 10:31
Väntar fortfarande på Webhallen!!
Deras datum var satt som den 14:e nu är det 15:e såg jag precis! =/
gaaaaaaaah denna väntan!
Postad 14 april 2010 - 10:34

Har klickat på uppdatera-knappen ett antal gånger på DHLs hemsida idag. Sen kl 2 inatt har den varit påväg till utlämningsstället, fått punka lr :S ###### chaffis! haha
Postad 14 april 2010 - 10:53
Postad 14 april 2010 - 10:55
Postad 14 april 2010 - 11:03
Ringde till Telenor och undrade när de skulle få in telefoner till butikerna så man kunde kika på den. Då svarade han att de fastnat i tullen och att han inte visste när de skulle komma in ....
Härligt. Telenor fortsätter att ljuga och hitta på dumheter. Vad är det för oförskämt idiotsvar "fastnat i tullen". Telenor beställer väl knappast direkt från Taiwan, utan går väl som alla andra via BP el dyl? Och de har varit extremt dåliga på information tidigare, men helt plötsligt känner de till BP:s interna problem med HTC?
Vilket sabla skojarföretag. Jag liksom så himla många andra har dessutom fått bluffakturor från dem. Visst går det bra att bli av med genom att ringa dem och säga WTF, men de verkar ha rätt sjuka policys. Mina erfarenheter av Telenor är som följer:
- Ge inte ut vettig information utan ljug och kör med samma copy-paste-mantra om och om igen tills kunderna tröttnar
- Skicka ut någon extrafaktura med någon månad för mycket, chansa på att kunden råkar betala
- Erbjud lägre pris om kund ärligt hotar med att säga upp abonnemanget (detta hände mig när jag sa upp mitt bredband för jag fick 100mbit fiber, direkt kontrade dem "men om vi sänker månadskostnaden med en hundring då?". Jag hade alltså betalat 100kr i månaden i onödan i flera år...)
Postad 14 april 2010 - 11:05

Postad 14 april 2010 - 11:14
Laddar den
Äter lunch
Väntar lite till
Sen slår jag nog på den.

Postad 14 april 2010 - 11:24
beställde den 17 februari.... Vet man va man har att göra en bra tid framåt......

Postad 14 april 2010 - 11:26

Gick direkt till Teknik magasinet och betalade 500kr mer, lätt värt det

/M
----------------
Now playing: Sentenced – My Sky Is Darker Than Thine
via FoxyTunes
Postad 14 april 2010 - 11:29
Nu ligger sköningen och laddar på soffkanten.. tänkte försöka hinna plugga lite innan det är dags att slå på den

Postad 14 april 2010 - 11:30
Förhandsbokade min från Tre för flera veckor sedan och ringde idag för att fråga varför inte jag har fått något besked om när jag kan hämta ut den. Trots att de gick ut och lovade att alla som förbokat skulle få sin skickad igår, vilket hon på telefon bekräftade så ligger min kvar i ordersystemet utan att ha blivit skickad. Dessutom låg det dubbla beställningar så hade jag inte hört av mig hade jag fått två telefoner. Hon skulle återkomma i ärendet, men det verkar som att jag inte kommer få någon telefon på ett tag trots att jag bokade... Gah vad trött man blir!
Dom hade råkat skicka ut två st till mig med. Dom (Tre) vill att jag bara ska låta den andra ligga kvar tills den automatiskt skickas tillbaka. Lite tråkigt att den bara ska ligga där när vissa har blivit utan telefon

Postad 14 april 2010 - 11:44
Har samtidigt fullt upp med att försöka bli av med ett mobilt bredband som jag fick låna i 2 veckor som magiskt blev till ett abbonnemang istället. Tre i Västerås säger att det ska lösas men fortf. då jag ringer kundtjänst så säger de att det är aktiverat. Jag måste väl för 3:e gången gå ner till butiken och se vad de håller på med....
Gud va trött jag blir på telefonförsäljare.
Postad 14 april 2010 - 11:50
De har för tillfället 30st i lager, alla förhandsbokade. (Jag ligger på 67 plats eller liknande)
Eftersom utsikterna för att få en lur den här veckan från webhallen såg dystra ut gick jag vidare till Telenor som inte viste när de skulle få in den & 3 som heller kunde ge mig ett leverans besked.
Har nu insett att jag inte kommer att få en lur men går för säkerhets skull in på expert och frågar, det visade sig att de har 1 kvar. Jippii….
5199:- kosta den mig men expert har prisgaranti vilket innebär att om någon butik i närheten får in mobilen inom 30 dagar så kan jag gå tillbaka och få mellanskillnaden tillbaka.
Postad 14 april 2010 - 11:59
Kan bara gissa att detta även gäller Telenor. Så j*vla dåligt. Suck.
Postad 14 april 2010 - 12:03
Postad 14 april 2010 - 12:03
Postad 14 april 2010 - 12:05
Har även mailat komplett och frågat varför dom ligger 400kr över många andra butiker och fick bara ett drygt svar tillbaks: "Vi följer leverantörens rekomenderade pris"... :/
Någon som har tips på nån butik i Malmö/Lund-trakterna som har i lager?
Postad 14 april 2010 - 12:16
Nu som först står det "Varorna packas" för mig på CDON... Sega ######r -_-.
Se där, sa ju att du inte skulle ge upp hoppet. Du kunde ha fått min istället före, den ligger ändå bara på posten (ICA ) och väntar sen i förmiddags, får väl försöka bli färdig att hämta den. Känner mig inte så stressad, nu när jag vet den ligger där. Har även android innan så det blir inga större förändringar.
Postad 14 april 2010 - 12:17
Frågade samtidigt hur det går med min beställning, och hon kunde inte ens se ngn! Tre i Västerås har aldrig ens lagt beställningen som jag var inne hos dem och gjorde för 2 veckor sedan. Hon la därför en ny beställning samt bjöd mig iaf på 2 månaders abbonnemang.
Helt otroligt, jag tyckte illa om försäljare redan innan men personalen på tre:s butik i Västerås tar verkligen alla rekord i inkompetens, jag är helt galen av ilska just nu. HÅLL ER BORTA FRÅN 3 I VÄSTERÅS!
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar