Finns den nån här som har kört Tomtom scandinavien navigation, är den värd att köpa?
Jag har inte testat den och inte läst något om den men TomTom är sjukt bra när det gäller GPS-navigering. Vet dock inte hur dom är i iPhone-sammanhang.

* Officiell tråd iPhone 4 *
Startad av
Unregistered1232
, mar 03 2010 18:58
5170 svar till detta ämne
13 relaterade trådar
Postad 31 juli 2010 - 15:23
Jag har inte testat den och inte läst något om den men TomTom är sjukt bra när det gäller GPS-navigering. Vet dock inte hur dom är i iPhone-sammanhang. ![]() Postad 31 juli 2010 - 15:33
Olåsta abonnemang känner jag inte till men däremot olåsta telefoner ![]()
TomTom har jag inte använt men däremot har jag spenderat VÄLDIGT mycket tid med att läsa på skillnaderna mellan TomTom och Navigon, de två stora drakarna. Summa summarum blev att jag köpte Navigon, trots att jag sedan tidigare hade stor förkärlek till TomTom. Jag blev INTE besviken, kan jag säga. Dessutom så kan man köpa till Traffic Live till Navigon för en engångskostnad, vilket TomTom tar betalt för per dag/månad/år. Dessutom ska TomTom ha lite problem med att den tappar GPS-signalen i tid och otid, vilket jag inte har med Navigon. Jag har dessutom ett TomTom Car Kit som gör funktionaliteten ännu bättre men det spelar ingen roll för valet av program, TomTom eller Navigon. Postad 31 juli 2010 - 15:55
Hur går det till? Kan man markera det direkt när man beställer via deras hemsida eller måste man besöka en butik? Kan man verkligen göra direkt? Andra operatörer har väl så att man måste vänta typ ett år innan man kan låsa upp? Postad 31 juli 2010 - 16:04 Jag har själv Navigon Europe sen ett år tillbaka och den har funkat klockrent än så länge. Gränssnittet är mycket smidigt och personligen gillar jag deras POI (Point of interest) som gör det väldigt enkelt att söka upp platser. Även Google sök implementeringen i senare versioner är klockren. Jag tror du får en bra GPS oavsett vilken av dom du väljer och nån jätteskillnad mellan dom är inte att tala om. Postad 31 juli 2010 - 16:09
Enligt en skribent på denna sidan (läs kommentarerna längre ner) så verkar det bara funka direkt i butik. Redigerat av Mentos, 31 juli 2010 - 16:09. Postad 31 juli 2010 - 16:16 Postad 31 juli 2010 - 16:18 Är det någon som bor i Umeå och vet om någon butik som har Tele2 abonnemang för iPhone 4?? Själv är jag i Vännäs just nu och jobbar, men är från Gävle. Kommer inte hem till nästa vecka. Så jag tänkte ta en iphone 4 med tele2 abonnemang i Umeå om de har. Postad 31 juli 2010 - 16:29
Verkar krångligt! Avvaktar nog lite till i så fall. Men tack för infon! Fattar inte varför det ska vara så svårt att bara köpa den helt vanligt via apple store som i finland eller danmark. Varför just sverige som ska fuck'a till allting. Postad 31 juli 2010 - 16:40
The PhoneHouse, men dom är nog tyvärr slut. Du kan ju testa ringa och höra med dom: 090 - 716 910 Postad 31 juli 2010 - 16:49 Postad 31 juli 2010 - 16:51
tack för ett snabbt svar. försöker ringa de men ingen svarar. vet du när de stänger idag och när de öppnar imorgon? Postad 31 juli 2010 - 17:00
Måste finnas på deras hemsida. Oftast är telefon-kundservis stängd på söndagar. Postad 31 juli 2010 - 17:06
Dom brukar vara dåliga på att svara i telefon, men enligt hemsidan har dom bara öppet vardagar 10-18. PhoneHouse Nygatan Du kan ju alltid prova PhoneHouse i Kungspassagen, har inte numret till dom men ring kundtjänst så kopplar dom dig. PhoneHouse Kungspassagen Postad 31 juli 2010 - 17:12 Postad 31 juli 2010 - 17:42
JA! Postad 31 juli 2010 - 17:44 Vill testa att kolla på film i luren ikväll...har sett att 4:an klarar av x264. Så om jag "råkar" få hem en sådan film, är det bara att lägga är det bara att lägga över filen i iTunes och sen vidare in i mobilen? Har hört talas om konvertering av filmer...vilket program är bäst i såfall. Finns det något bra guide? Har googlat men inte hittat något matnyttigt.. Tack på förhand. Postad 31 juli 2010 - 17:53
Det är bara att överföra via iTunes. Xilisoft video converter är att rekommendera, men den är tyvärr inte gratis. dvs. om du inte råkar ladda ner det. Riktigt lättanvändligt och bra program. Man kan till och med välja att den ska konvertera till iPhone format direkt. Postad 31 juli 2010 - 17:55
Jag tar och testar det programmet. Tack så mycket... Postad 31 juli 2010 - 18:44 Postad 31 juli 2010 - 19:16 Ganska irriterande med fast minne ändå. Hade gärna haft flexibiliteten i att kunna öka på minne efter behov. >16Gb kommer jag dock aldrig ha nytta av i en tele som denna. Postad 31 juli 2010 - 19:30
Dum fråga men har aldrig haft en så avanserad tele. men man kan la bara gå ut på nätete genom iphone 4 tele elle å ladda ner eller ska allt laddas ner genom dator till itunes å sedan till nallen eller ? apps är la bara å lägga till i mobilen? Postad 31 juli 2010 - 19:35 Telia vet hur man behandlar nyblivna kunder...... Postad 31 juli 2010 - 19:47 nallen ![]() As simple as that ![]() Postad 31 juli 2010 - 20:05 ![]() Säljaren sa nämligen att telefonen kommer vara mig tillhanda inom 3-14 dagar. Snacka om helgardering haha. Jag ska resa bort, och är därför nyfiken på hur lång leveranstid dom EGENTLIGEN har. Postad 31 juli 2010 - 20:20
ta bort skyddsplasten som sitter på från början om du inte gjort de;) Postad 31 juli 2010 - 21:29
Cydia har enbart med Jailbreaking att göra och om det kan du läsa i Jailbreak tråden ![]() Postad 31 juli 2010 - 21:39
Apps kan du ladda ner både via datorn eller direkt från telefonen. Finns dock en begränsning för hur stora filer du kan ladda hem via telefonen & appstore. Postad 31 juli 2010 - 22:48
Skickar ut bekräftelse med leveransdatum 5 Augusti efter att jag bokat på internet. Nu fick jag äntligen svar från deras support. Människan säger att enligt hennes "lista" levereras mobilen om 4 veckor.... Vilket skämt!!! På måndag ska dom börja skicka ut sms med ordernummer till alla som förbokat. Då får man exakt datum.... Postad 31 juli 2010 - 23:11
Varför då ? Hade du ställt dig i kö som många andra så hade du också haft en lur dag Postad 31 juli 2010 - 23:43
Är själv kund hos tre sedan några år tillbaka. Ringde på fredagsmorgon innan jobbet, runt 6 tiden, beställd och klar efter 5 min men fick inte något svar på leveranstid då de inte hade något saldo system. Loggade in på mitt 3 konto efter jobbet och såg en iPhone registrerad på mitt konto med IMEI nr, antar att det borde trilla in något i veckan. Postad 01 augusti 2010 - 00:00
Det var lite synd om de som stod i kön till den tre-butik där jag stod. Alla fyra framför mig hade redan befintliga treabonnemang och därför fick de inte med en telefon hem, då kunde man bara läggas in i kösystemet och fick en mån-ons nästa vecka. Hade man varit smart ahde man ju kontaktat butiken innan man ställde sig i kö och frågat hur det gick till. Då hade de ju kunnat boka via nätet och kommit 8h före i kön... Så jag fick den första i Malmö, på tre. De hade 4 32GB och 17 16GB.. Var nog inte många som kollade upp något innan. Postad 01 augusti 2010 - 02:53
Jag gav endast 700 kr, specialdeal ![]()
Navigons hållare är verkligen piss jämfört med TomToms, inte ens jämförbara. Navigons är passiv medans TomToms är aktiv, dvs att i TomToms hållare fäster man laddaren direkt och även ljudkabel ut som sedan ansluts direkt till bilstereon. Alltså, det enda man behöver tänka på är att ansluta telefonen när man går in i bilen...inget annat. Postad 01 augusti 2010 - 09:35
tack för det svaret! =D Postad 01 augusti 2010 - 09:43
Vad är det som är olagligt? Att jailbreaka är inte olagligt. Postad 01 augusti 2010 - 09:55
Hmm, Cydia används inte alls till att ladda ner olagliga piratkopior av apps. Däremot kan du ladda ner och köpa apps som inte är godkända av Apple och som du därför inte hittar i Appstore. Ja, du KAN ladda ner en app via Cydia som gör att du kan ladda ner olagliga piratkopior av apps men det är inte Cydias huvudsakliga syfte. Vad är det som säger att garantin på telefonen inte längre gäller om du jailbreakar den? Du kan alltid återställa via iTunes och som jag har förstått det så syns inte ett spår av att telefonen har varit jailbreakad om du lämnar telefonen på service. Redigerat av Pinnacle, 01 augusti 2010 - 09:56. Postad 01 augusti 2010 - 10:07 Apple: "Jailbreak gör garantin ogiltig" Postad 01 augusti 2010 - 10:29 ![]() Postad 01 augusti 2010 - 10:36
Sedan svensk lag helt och hållet saknar en balk för "iPhone brott". Men visa mig gärna enligt vilket avsnitt i svensk lagstiftning som det skulle vara olagligt. Fan det dummaste jag hört, det finns ju företag som livnär sig på att ta bort operatörslås m.m. från telefoner. Postad 01 augusti 2010 - 10:51
Det är Apples policy och har inget med svensk lagstiftning att göra! ![]() Många företag har liknande policy, t ex du får inte trimma din nya bil på 3 år medan man har nybilsgarati, eller öppna din nya LED tv för att meka med den själv. Inga konstigheter.. Postad 01 augusti 2010 - 11:06 kan man få den på svenska med svenskt kontantkort? Skulle köpa en olåst. eller kan man beställa en från 3 och sen låsa upp den direkt? Postad 01 augusti 2010 - 11:08 ![]() Postad 01 augusti 2010 - 11:09
Öhhh, vad fan har det att göra med hurvida en sak är brottslig eller inte? Garantivillkor som du pratar om och hurvida en sak är olaglig eller inte är, hör och häpna, INTE samma sak. Läs diskussionen innan du försöker svara på den... Postad 01 augusti 2010 - 11:10
super tack Postad 01 augusti 2010 - 11:12 Ni som uppdaterat er från en 3GS till 4:an. Hur upplever ni skillnaden? Vet nämligen ej om jag ska lägga pengarna på att uppdatera eller inte. Ni som beställt av Tre via Internet eller Telefon. Har ni fått kollinr skickat till er via SMS eller Email? Fick ett ordernr skickat per mail på fredag natt men inget kollinr än. Undrar om de har skickat ut sin första leverans till sina kunder än. Tacksam för svar. Mvh Postad 01 augusti 2010 - 11:21
För mig så är det framförallt för att kunna få en aktiv lockscreen med hjälp av Lockscreen info (eller LockInfo som vissa kallar det). Lite info om LockInfo finns här.
Är du helt säker på det? Det går nämligen att ladda ner iOS 4.0.1 firmware direkt från Apple och använda den IPSW-filen, eller så använder du den filen som iTunes laddar ner automatiskt och sparar lokalt på datorn om du uppdaterat firmware via iTunes (på Windows 7 finns den filen under C:\Users\%username%\AppData\Roaming\Apple Computer\iTunes\iPhone Software Updates\). Ser du sedan till att du inte har datorn uppkopplad till Internet när du gör återställningen (tryck på SHIFT och klicka på "Update" knappen i iTunes så kan du välja vilken IPSW-fil du vill återställa från) så bör inget skickas till Apple. Men jag kan ha fel då jag inte är någon expert på området. Kanske lite OT då denna tråd handlar om iPhone 4 och inte om jailbreak.... :-) Postad 01 augusti 2010 - 11:44 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |