Nokia N8 256MB RAM 16GB
(Mobiltelefoner)
|
8
|
(124)
|
Inga priser |
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon * (1092 inlägg)
|
3 år sedan |
Vilken lur med HDMI? (4 inlägg)
|
14 år sedan |
Nokia N8 vs Htc Desire (51 inlägg)
|
15 år sedan |
Ultimata Androiden? (47 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 21 November 2010 - 11:38
Postad 21 November 2010 - 12:12
Någonting måste ju ligga på och dra energi. Du får gå igenom allt. Eller återställa hela telefonen.Hej hej, till en början var jag possetivt överraskad av batteritiden. Men det känns som om min n8 börjar ge sig. Ifrån att igår vid 02:30 vara fullt laddad har den laddat ut sig och dött innan jag skulle vakna klockan 07:00. Hur kommer detta sig? (program och appar avstängda)
Tänk på att Nokia N8 har AMOLED skärm, den drar mindre energi om du väljer ett tema som är mörkt.
Redigerat av Unregistered31511, 21 November 2010 - 21:01.
Postad 21 November 2010 - 12:23
....Enda sättet att se att man missat ett samtal eller fått en sms är via menyknappens belysning (den börjar blinka lite tokigt) eller att trycka på just menyknappen. Inte riktigt genomtänkt.
Lite väl små knappar på qwerty-sidan, borde gå att förstora dem och få skrivfältet lite mindre som konsekvens.
....
Jag har på den första startskärmen ett fält där alla "missade" meddelande, samtal och händelser dyker upp, har du inte det?
Annars så håller jag med om att qwerty-delen är väl pillig ibland men det får man leva med, använder den väldigt sällan ändå faktiskt.
Postad 21 November 2010 - 13:36
Det tar tid att vänja sig. Jag hade mega-problem med qwerty i början, men kan trycka på rätt knappar ganska bra nu med en hand. Två händer blir fortfarande galet, dock....
Lite väl små knappar på qwerty-sidan, borde gå att förstora dem och få skrivfältet lite mindre som konsekvens.
...
Det är inte så att det hade kunnat förstora knapparna så mycket ändå. Skärmen är så liten, helt enkelt. Däri ligger felet.
Problemet är ju att om de lämnar ifrån dig telefonen eller har den ljudlös under ett tag och sedan tar upp den så vet du inte att du har missat något samtal eller fått sms så enkelt. Du måste ju helt enkelt låsa upp skärmen för att se missade händelser. Detta är vad som stör.Jag har på den första startskärmen ett fält där alla "missade" meddelande, samtal och händelser dyker upp, har du inte det?
...
Det finns ju annars remind me (free) som påminner dig om du har missade händelser. Prova.
Postad 21 November 2010 - 13:48
Det tar tid att vänja sig. Jag hade mega-problem med qwerty i början, men kan trycka på rätt knappar ganska bra nu med en hand. Två händer blir fortfarande galet, dock.
Det är inte så att det hade kunnat förstora knapparna så mycket ändå. Skärmen är så liten, helt enkelt. Däri ligger felet.
Problemet är ju att om de lämnar ifrån dig telefonen eller har den ljudlös under ett tag och sedan tar upp den så vet du inte att du har missat något samtal eller fått sms så enkelt. Du måste ju helt enkelt låsa upp skärmen för att se missade händelser. Detta är vad som stör.
Det finns ju annars remind me (free) som påminner dig om du har missade händelser. Prova.
Eller så sätter du skärmsläckaren till mediaspelaren, så ser du händleserna i standbyläget.
Postad 21 November 2010 - 13:49
Postad 21 November 2010 - 14:07
Jessecd!
Har du provat den 5 siffriga koden ovanför batteriet på Logitech (ska börja med 000) eller om din mobil ger ett "kodförslag" så slå in den på logitech`n och avsluta med enter (på Logitech).
//Shamrock
Har ikke noe siffer som starter med 000 over batteri bare 001F20:0C og det funker ikke,siden det innebærer bokstaver
Postad 21 November 2010 - 15:30
http://store.ovi.com...blisher channel
För oss som gillar strategispel.
Redigerat av Unregistered31511, 21 November 2010 - 15:30.
Postad 21 November 2010 - 16:46
Passade på att slänga med ett Sandisk 8 Gb Micro SDHC också
Så nu är det bara att invänta leveransen
Postad 21 November 2010 - 16:48
Ja, innehållet i telefonen är oberoende av ditt abonnemang....antar de ikoner som Telia slängde med ligger kvar även om man köpt med annat abb? Nån som vet?
Postad 21 November 2010 - 16:52
Postad 21 November 2010 - 16:52
Ja, innehållet i telefonen är oberoende av ditt abonnemang.
Det var det jag anade
Men tanken slog mig att det kanske blir en icke-brandad telefon men att de på Katshing inte brytt sig/hunnit med att lägga upp den som obrandad.
Postad 21 November 2010 - 18:40
Jag har på den första startskärmen ett fält där alla "missade" meddelande, samtal och händelser dyker upp, har du inte det?
Jo, "missade händelser" widgetten har jag framme som standard, jag menade att man inte ser annat än en blinkande menyknapp när mobilen är i stand-by läge och skärmsläckaren är på. Den stora klockan är fenomenal och jag vill ha den kvar.
Postad 21 November 2010 - 19:27
x264 --preset veryslow --tune film --crf 17 --profile high --level 31 --ref 6 --frames 1000 "<INPUT>" -o "<OUTPUT>"
Tyvärr, som sagt, så är informationen lämnad av Nokia ofullständig, precis som jag hävdade tidigare. N8:an stödjer inte High Profile, level 3.1 fullt ut. Så det tog ett tag att hitta inställningar som faktiskt fungerade.
Nu gäller det att hitta en lösning på att konvertera fps till 30 för VFR-källor, samt att komprimera om ljudet och få det i sync.
Kom ihåg att --tune ska vara animation för anime, film för de flesta andra typer av video.
Sedan så är det inte alla presets som använder sig av 6 eller mer --ref. Det får ni kolla i hjälpen eller help enkelt använda --preset veryslow. N8:an klarar inte mer än --ref 6, så den är där för att minska antalet --ref för veryslow.
Redigerat av Serenity, 21 November 2010 - 19:30.
Postad 21 November 2010 - 20:10
Postad 21 November 2010 - 20:26
Någonting måst ju ligga på och dra energi. Du får gå igenom allt. Eller återställa hela telefonen.
Tänk på att Nokia N8 har AMOLED skärm, den drar mindre energi om du väljer ett tema som är mörkt.
Okej har nu hittat felet, de var Jokiuspot som jag avinstallerade förra veckan, n'tverkskonfigurationen l[g kvar s[ telefonen var hela tiden uppkoplad till ett icke existerande nätverk.
Har också valt ett mörkare tema och visst ser jag skillnad.
Tackar
Postad 21 November 2010 - 20:31
Ja har energispar aktiverat hela tiden när jag inte använder mobilen.
Redigerat av Stefannorr, 21 November 2010 - 20:32.
Postad 21 November 2010 - 20:34
Postad 21 November 2010 - 20:35
Problemet med energispar är att den stänger av vibration. Det gör det lite svårare att märka om någon ringer eller om du fått sms eller dylikt.
Den stänger av allt
Postad 21 November 2010 - 20:38
Och får en infinitesimal liten klocka, datum och outnyttjat utrymme.
Ja,det är ju lite synd. Men jag kan tänka mig att man inte vill försämra batteritiden för mycket...
Postad 21 November 2010 - 20:49
Det är ju bara att trycka på menyknappen en gång så syns det på skärmen missade samtal samt sms?Jo, "missade händelser" widgetten har jag framme som standard, jag menade att man inte ser annat än en blinkande menyknapp när mobilen är i stand-by läge och skärmsläckaren är på. Den stora klockan är fenomenal och jag vill ha den kvar.
Postad 21 November 2010 - 20:53
Det är ju bara att trycka på menyknappen en gång så syns det på skärmen missade samtal samt sms?
Ja
Postad 21 November 2010 - 20:56
Postad 21 November 2010 - 21:16
http://www.shaswatpa...new-symbian-s3/finns det inga mer tips på bra spel till nokian? känns som att utbudet är ganska klent. finns traffic rush, robot unicorn attack eller något annat som rekommenderas? kanske spel till gamla symbian som är kompatibla?
http://thenokiablog....games-gameloft/
http://www.technorot...s-for-nokia-n8/
http://www.pakblogge...-nokia-n8-games
Inte för spel men hittade en helt egen Nokia N8 blogg: http://www.nokian8[SPAM]/
Vad sägs om det här t.ex.: http://www.youtube.c...player_embedded
"Nokia N8 Help Guide: Set Up a Free Home Media Server for Streaming Media to N8 with TVersity Media Server "
Rätt läckert!
Går inte att lägga in adressen till bloggen här tydligen, men den finns under filmen ovan.
Enligt den där bloggen så går det att installera NesCube 3.1 så kan man köra gamla Nintendospel på N8.
Redigerat av Unregistered31511, 21 November 2010 - 21:37.
Postad 21 November 2010 - 21:43
Postad 21 November 2010 - 21:56
Är väl Angry Birds som är populärast idag.det jag eftersöker är spel som är enkla och beroendeframkallande och som funkar smidigt med tryckskärm.
Du får väl börja med dessa som är gratis:
http://conversations...s-for-nokia-n8/
Här tipsar de om en del spel du kan testa också:
http://www.nokian8applications.com/
Redigerat av Unregistered31511, 21 November 2010 - 21:59.
Postad 21 November 2010 - 22:55
Fan vad krångligt det ska vara och fixa det där 30 fps skiten då..
De e rätt lätt
Postad 21 November 2010 - 23:36
Fan vad krångligt det ska vara och fixa det där 30 fps skiten då..
https://www.minhembi...p;#entry3089407
För övrigt så kör jag utan hacket igen nu, men kameran gör samma fel för det så det ska in igen..
Det är jättejättejättegult !
Svagt orange-gula lampor som sitter i t.ex slalombackar som lyser upp området, kolla hur den växlar från vit till gul till orange till vit till någon färg på snön
http://www.youtube.c...h?v=JtvIG357Ino
Bara jag som råkat ut för detta ?
Postad 22 November 2010 - 00:14
Postad 22 November 2010 - 00:18
Telefonen har tyvärr många dolda inställningar, men med tiden lär du dig att hitta dessa. Det gör inte telefonen mer obrukbar för det.
Telefonen har inte dålig batteritid. Jag har under vissa förhållanden fått ner energiförbrukningen till så lite som ca 5 mA. Det räcker i ca ~250h. Helt klart lika mycket som din icke-smartphone. Det är inget fel på varken batteriet eller telefonen. Det är dina program som du har installerade, och hur du använder telefonen som är felen.
Postad 22 November 2010 - 00:33
Vill tacka samtliga här inne för de problem ni påpekat med telefonen. Var i fredags väldigt nära att stosa in i en butik för att köpa mobilen, men var ute här en snabbis innan jag skulle iväg. Med alla fel som nu visat sig, saker som drar ström utan att det syns, märkliga inställningar, dålig batteritid etc så var jag tvungen att backa! Lägger jag uppemot 5.000:- för en mobiltelefon skall den, enligt mig som konsument, fungera 100% klanderfritt!
pessimisten igen...det finns ingen perfekt mobil, det handlar om prioriteringar helt enkelt. det verkar inte som att detta är rätt telefon för dig, för annars hade du väl redan köpt den.
Postad 22 November 2010 - 00:36
Ska testa kolla igenom hela videon imorgon (eller idag för de petiga), och om inga fel visar sig ska jag publicera en guide på hur det går till.
Postad 22 November 2010 - 01:22
Vill tacka samtliga här inne för de problem ni påpekat med telefonen. Var i fredags väldigt nära att stosa in i en butik för att köpa mobilen, men var ute här en snabbis innan jag skulle iväg. Med alla fel som nu visat sig, saker som drar ström utan att det syns, märkliga inställningar, dålig batteritid etc så var jag tvungen att backa! Lägger jag uppemot 5.000:- för en mobiltelefon skall den, enligt mig som konsument, fungera 100% klanderfritt!
Vilken otroligt löjlig människa du verkar vara, du har väl tillräckligt bra koll för att veta att ett installerat program som felar inte är telefonens fel, han löste ju problemet. Så mycket du verkar läsa om den så vet du väl att den har fått bra kritik för batteritiden. Varför köpa den för närmare 5000 när den finns för närmare 4000? 100% klanderfritt är alltså ditt krav, köp en enkel hemtelefon..
Tror faktiskt att du inte ens är ute efter att köpa någon telefon, utan bara är inne och trollat nåt så otroligt, förmodligen den största ****** (till något konkurrerande märke) detta forum någonsin har skådat..
Postad 22 November 2010 - 02:02
Saker som drar ström utan att det syns och kort batteritid är rent nonsens. Det är inte Nokias fel om Joikuspot drar ström efter att det avinstallerats, på liknande sätt är det inte Windows fel om ett program slukar minne.
De människor som inte inser det är de som slår på monitorn när datorn krånglar.
Sen finns det ju alltid dåliga exemplar, och de ska ju lämnas in omedelbart. Man måste basera sin uppfattning på hur majoriteten upplever N8, inte på hur de mest negativa upplever den. De senare visar vad som kan hända, men det är inte vad som kommer att hända för majoriteten.
Om många N8 var defekta skulle den ha ett betyg under 7 på prisjakt, men den är betydligt bättre än så.
E52 är ett bra exempel på ojämn kvalitet, de tålmodiga Nokiafansen kan inte ge den ett högt snittbetyg när var tredje ex är kass och buggig.
Symbian är säreget för den ovane, och inte det mest intuitiva alternativet på marknaden.
Det är välkänt att batterier kan ta lång tid på sig innan de fungerar optimalt. Min kompis E72 behövde laddas i en halv evighet när den var ny och inte fan höll batteriet länge!
Två månader senare var mobilen som förbytt, den laddade jättefort och räckte i en vecka. Nu, ett år senare, är det fortfarande likadant.
Inkörningstiden är lång, och det gäller de flesta batterier vad jag vet. Om man inte vet om det så kan det uppfattas som rent dåligt, men det blir bättre med tiden, helt enkelt.
Nokia N8 upplever jag som att den har ganska genomsnittlig battertid eller kanske lite bättre, men att det finns en hel del utrymme för köparen att förbättra det. De modeller som har direkt dålig batteritid får ganska fort ett gediget dåligt rykte. Ett exempel är HTC EVO 4G, men den finns ju inte ens här.
Redigerat av SL2, 22 November 2010 - 05:49.
Postad 22 November 2010 - 05:57
Jämfört med konkurrenter, finns inget som är 100%.
Postad 22 November 2010 - 09:40
Låter lite konstigt då det var i går (Söndag) som någon skrev om "dålig batteritid", som visade sig vara en applikation som legat och haft det trådlösa nätverket igång. Att du då skulle ha läst om detta redan i fredags låter lite underligt.Var i fredags väldigt nära att stosa in i en butik för att köpa mobilen, men var ute här en snabbis innan jag skulle iväg. Med alla fel som nu visat sig, saker som drar ström utan att det syns, märkliga inställningar, dålig batteritid etc så var jag tvungen att backa!
Annars så är nog inte en pekskärmsmobil du vill ha om lång batteritid är främsta egenskapen. Du bör kolla efter en mobil med väldigt liten skärm istället. I övrigt kommer du inte hitta någon ny mobil full med ny teknik som inte har lite fel i början.
Redigerat av Unregistered31511, 22 November 2010 - 10:04.
Postad 22 November 2010 - 11:29
Ska du ha batteritid köp en Sonim
Postad 22 November 2010 - 11:40
Helt seriöst så e dina inlägg väl genomskinliga.Men om du nu äntligen bestämt dig för att verkligen inte köpa en N8 så kanske du istället kan bli aktiv i det forum där det pratas om en 100% perfekt mobil som man kan köpa för ca 5000kr då..
Starta annars gärna en sådan tråd själv, tror inte du kommer hitta många mobilmodeller att välja på dock.
Over and ut..
Redigerat av big_swede70, 22 November 2010 - 11:41.
Postad 22 November 2010 - 12:32
Postad 22 November 2010 - 12:58
Postad 22 November 2010 - 13:08
Sen vill jag vända mig till administratörerna på denna forumdel. Är det OK för användare att skriva det som skrivs? Jag må vara tveksam till många mobiler men har sen jag registrerade mig här aldrig gått till angrepp mot något annat än just döda ting. Att påpeka att man är den mest löjliga människa samt den största ****** detta forum någonsin skådat, är det OK? Jag var väldigt blyg när jag var mellan 15-20 år och tog också då ut ilska och var omogen i en del forum. Detta växer man med tiden såklart ifrån, men vill fortfarande stämma av med er som driver denna sida.
Nu känner jag att jag glider OT, men är bara tvungen att reda ut det här så jag vet vilka policies som finns och hur dessa skall respekteras.
Uppskattar ditt svar. Det här med dolda inställningar är dock fortfarande synd. Självklart är det ett personligt ansvar att hålla koll på vad man installerar, men faktum kvarstår dock, att det är väldigt synd att man kanske laddar upp mobilen under natten, för att sedan några timmar senare på jobbet märka att den dött.Saker som drar ström utan att det syns är inget märkvärdigt. Det är ju en smartphone, en telefon som liknar en dator. Ju mer program du kör, desto större chans är det att sådant händer. Det händer med alla sådana här telefoner och datorer. Det faktumet går inte att slippa undan. Du får helt enkelt vara försiktig med vad du installerar och om du märker att batteriet töms snabbt bör du kolla om inte några program orsakar detta.
Telefonen har tyvärr många dolda inställningar, men med tiden lär du dig att hitta dessa. Det gör inte telefonen mer obrukbar för det.
Telefonen har inte dålig batteritid. Jag har under vissa förhållanden fått ner energiförbrukningen till så lite som ca 5 mA. Det räcker i ca ~250h. Helt klart lika mycket som din icke-smartphone. Det är inget fel på varken batteriet eller telefonen. Det är dina program som du har installerade, och hur du använder telefonen som är felen.
Pessimist eller inte, jag vill gärna se alla fel respektive mobil har eller kan inneha på bordet innan jag genomför ett köp. Vill kalla mig mer "försiktig" för att inte direkt efter ett inhandlat köp ångra mig. Det är ju trots allt en hel del pengar det handlar om.pessimisten igen...det finns ingen perfekt mobil, det handlar om prioriteringar helt enkelt. det verkar inte som att detta är rätt telefon för dig, för annars hade du väl redan köpt den.
Ber om ursäkt, 4000:- stämmer, fortfarande mycket pengar. I övrigt har jag inget att kommentera.Vilken otroligt löjlig människa du verkar vara, du har väl tillräckligt bra koll för att veta att ett installerat program som felar inte är telefonens fel, han löste ju problemet. Så mycket du verkar läsa om den så vet du väl att den har fått bra kritik för batteritiden. Varför köpa den för närmare 5000 när den finns för närmare 4000? 100% klanderfritt är alltså ditt krav, köp en enkel hemtelefon..
Tror faktiskt att du inte ens är ute efter att köpa någon telefon, utan bara är inne och trollat nåt så otroligt, förmodligen den största ****** (till något konkurrerande märke) detta forum någonsin har skådat..
Tackar för svaret. Tror inga andra konsumenter blir ens det minsta övertalade av mina inlägg, det är mig själv det handlar om som jag påpekat här tidigare i mitt inlägg. Självfallet är det tredjepartstillverkarnas "fel" samt inställningar som kan påverkar strömförbrukningen åt olika håll. Hade dock varit klockrent med ett varnings finger, en inställning i mobilen som skulle känt av och sagt ifrån att "Du, nu är det något som ligger och drar rejält med ström här", men det skulle väl ev kanske även vara svårt att kalibrera. Att spela spel drar exempelvis en hel del ström.Ibland undrar jag om han försöker övertala sig själv eller alla andra att inte köpa den.
Saker som drar ström utan att det syns och kort batteritid är rent nonsens. Det är inte Nokias fel om Joikuspot drar ström efter att det avinstallerats, på liknande sätt är det inte Windows fel om ett program slukar minne.
De människor som inte inser det är de som slår på monitorn när datorn krånglar.
Sen finns det ju alltid dåliga exemplar, och de ska ju lämnas in omedelbart. Man måste basera sin uppfattning på hur majoriteten upplever N8, inte på hur de mest negativa upplever den. De senare visar vad som kan hända, men det är inte vad som kommer att hända för majoriteten.
Om många N8 var defekta skulle den ha ett betyg under 7 på prisjakt, men den är betydligt bättre än så.
E52 är ett bra exempel på ojämn kvalitet, de tålmodiga Nokiafansen kan inte ge den ett högt snittbetyg när var tredje ex är kass och buggig.
Symbian är säreget för den ovane, och inte det mest intuitiva alternativet på marknaden.
Det är välkänt att batterier kan ta lång tid på sig innan de fungerar optimalt. Min kompis E72 behövde laddas i en halv evighet när den var ny och inte fan höll batteriet länge!
Två månader senare var mobilen som förbytt, den laddade jättefort och räckte i en vecka. Nu, ett år senare, är det fortfarande likadant.
Inkörningstiden är lång, och det gäller de flesta batterier vad jag vet. Om man inte vet om det så kan det uppfattas som rent dåligt, men det blir bättre med tiden, helt enkelt.
Nokia N8 upplever jag som att den har ganska genomsnittlig battertid eller kanske lite bättre, men att det finns en hel del utrymme för köparen att förbättra det. De modeller som har direkt dålig batteritid får ganska fort ett gediget dåligt rykte. Ett exempel är HTC EVO 4G, men den finns ju inte ens här.
Majoritetens tycke är väl det som speglar mobilen allra bäst, självklart, men det är som jag tidigare sagt, även bra att få alla fel upp på bordet. "Jaså, kan detta ske, aha, det var en defekt modell", eller "Jaha, detta är dock mer vanligt att det sker, fel påmjukvaran kanske?" etc! Då kan var och en göra en uppskattning och sedan ett val ifall personen i fråga vill ha eller inte ha mobilen.
Det jag läste om i fredags var mer omfattande saker som folk skrivit om i tråden tidigare, veckor tillbaka. Igår när jag skrev inlägget lades bara problemet som uppstod hos nämna användare till i det jag skrev. Så det var inget direkt pekat på det du hänvisar till, utan snarare en mix av samtliga småproblem jag läst om den senaste tiden.Låter lite konstigt då det var i går (Söndag) som någon skrev om "dålig batteritid", som visade sig vara en applikation som legat och haft det trådlösa nätverket igång. Att du då skulle ha läst om detta redan i fredags låter lite underligt.
Annars så är nog inte en pekskärmsmobil du vill ha om lång batteritid är främsta egenskapen. Du bör kolla efter en mobil med väldigt liten skärm istället. I övrigt kommer du inte hitta någon ny mobil full med ny teknik som inte har lite fel i början.
Den enda pekskärmsmobil jag läst om som skall ha en extremt bra batteritid, 3-4 dagars aktivt användande, över en vecka vid mindre pillande, är Samsung Wave. Men sen så kan man ju knappt lita på recensioner som ligger ute på nätet längre.
Får kanske starta en tråd om en supermobil då.Helt seriöst så e dina inlägg väl genomskinliga.Men om du nu äntligen bestämt dig för att verkligen inte köpa en N8 så kanske du istället kan bli aktiv i det forum där det pratas om en 100% perfekt mobil som man kan köpa för ca 5000kr då..
Starta annars gärna en sådan tråd själv, tror inte du kommer hitta många mobilmodeller att välja på dock.
Over and ut..
För övrigt heter det "Out", inte "Over and out"
Postad 22 November 2010 - 13:09
hehe lite uppbyggd irritaion som till slut blev för mycket för oss alla märker jag. finns tyvärr omogna människor överallt. ibland får man låta det gå så långt att man sållar bort vissas inlägg.
Precis, kom igen grabbar/tjejer mata inte trollet mer dvs "negativ Danne"
Postad 22 November 2010 - 13:12
Skulle vilja påstå att det du nu skriver är något som just "matar"Precis, kom igen grabbar/tjejer mata inte trollet mer dvs "negativ Danne"
Postad 22 November 2010 - 13:24
Det är tyvärr verkligheten med smartphones och datorer generellt. Det går dock att ha kontroll på din energiförbrukning. Nokia Battery Monitor visar din ungefärliga återstående tid på batteriet med dina vanor att använda telefonen. Dessutom märker du att den blir varm om den drar mycket ström.Uppskattar ditt svar. Det här med dolda inställningar är dock fortfarande synd. Självklart är det ett personligt ansvar att hålla koll på vad man installerar, men faktum kvarstår dock, att det är väldigt synd att man kanske laddar upp mobilen under natten, för att sedan några timmar senare på jobbet märka att den dött.
Men alltså, min poäng är att om du vill ha en smartphone--oavsett märke--så måste DU lära dig att hantera den och inte tvärtom. Det kommer inte finnas någon perfekt mobil som gör det du vill. Skulle det finnas skulle vi vara/bli extremt glada, men men.
Det är inte perfekt. Men mina erfarenheter säger att, trots detta, så går det att få en smartphone som går att använda under långa perioder utan frustrationer. Nokia N8 är en av dessa.
Postad 22 November 2010 - 13:44
Håller helt klart med dig och jag har ju faktiskt precis som många andra här inne en otroligt stor erfarenhet av just smartphones. Är väl kanske därför jag gång på gång blir upprörd när småsaker, småfel uppstår som man faktiskt kanske kunnat påverka i annan riktning, jag kan gång på gång säga till mig själv att "detta känns som ett typiskt problem som skulle kunnat uppstått 2005, har man inte fått fatt på det än". Men som sagt, med mer teknik kommer mer problem. Jag får kanske som någon påstod högre upp i tråden gå tillbaka till någon enklare "dumphone" helt enkelt.Det är tyvärr verkligheten med smartphones och datorer generellt. Det går dock att ha kontroll på din energiförbrukning. Nokia Battery Monitor visar din ungefärliga återstående tid på batteriet med dina vanor att använda telefonen. Dessutom märker du att den blir varm om den drar mycket ström.
Men alltså, min poäng är att om du vill ha en smartphone--oavsett märke--så måste DU lära dig att hantera den och inte tvärtom. Det kommer inte finnas någon perfekt mobil som gör det du vill. Skulle det finnas skulle vi vara/bli extremt glada, men men.
Det är inte perfekt. Men mina erfarenheter säger att, trots detta, så går det att få en smartphone som går att använda under långa perioder utan frustrationer. Nokia N8 är en av dessa.
Postad 22 November 2010 - 16:37
Håller helt klart med dig och jag har ju faktiskt precis som många andra här inne en otroligt stor erfarenhet av just smartphones. Är väl kanske därför jag gång på gång blir upprörd när småsaker, småfel uppstår som man faktiskt kanske kunnat påverka i annan riktning, jag kan gång på gång säga till mig själv att "detta känns som ett typiskt problem som skulle kunnat uppstått 2005, har man inte fått fatt på det än". Men som sagt, med mer teknik kommer mer problem. Jag får kanske som någon påstod högre upp i tråden gå tillbaka till någon enklare "dumphone" helt enkelt.
Jag tror att köper du en N8 kommer du helt klart inte vara missnöjd.
Köpte min N95a direkt när den kom ut och hade den över 3 år, tills nu när N8an kom.
N95an hade buggar, glappig från start, batteriluckan bytt 3 gånger osv osv osv.
N8an är ingen "ny n95a".
Köpte somsagt min N8a på lanseringsdagen (5/10e?) och sedan dess har den hängt sig..... EN gång, vilket den samtidigt klarade "återhämta" själv utan omstart.
Batteritiden är dubbelt så bra än vad min N95a var (skulle jag nästan kunna lova), och då är det bra för en smartphone.
Jag använder min mobil hela tiden. Svara på massa sms, ett antal samtal, surfa/kolla väder och en JÄVLA massa bilder om dagen.
Nu laddar jag min mobil oftast varje kväll, ifall det skulle bli dåligt batteri dagen efter, men kan nog utan problem köra 2 dagar utan att ladda. Och sedan med Nokia Battery Monitor (rätt namn?) så har du full koll på batteriet (se mina tidigare IMG-taggar).
Är du extra rädd för att batteriet inte skulle räcka så har du energisparläge.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
8
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon *
1 bild
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?