Nintendo Wii U Basic 2012
(Spelkonsoler)
|
7
|
(15)
|
Inga priser | |
Nintendo Wii U Premium 2012 32GB
(Spelkonsoler)
|
5
|
(68)
|
Inga priser | |
Nintendo Wii U Premium (inkl. ZombiU)
(Spelkonsoler)
|
4
|
(1)
|
11 122:- | |
Nintendo Wii U Premium (inkl. The Legend of Zelda: Wind Waker) 2013 32GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(7)
|
Inga priser | |
Nintendo Wii U Premium (inkl. Super Mario + Luigi Bros. U) 2012 32GB
(Spelkonsoler)
|
1
|
(5)
|
Inga priser | |
Nintendo Wii U Premium (inkl. Mario Kart 8) 2014 32GB
(Spelkonsoler)
|
5
|
(23)
|
Inga priser | |
Nintendo Wii U Basic (inkl. Super Smash Bros.) 2015
(Spelkonsoler)
|
5
|
(1)
|
Inga priser |
Spelkonsollstips (6 inlägg)
|
10 år sedan |
Wii U, Var köpa? Priser. Erbjudanden. Leveranser. (30 inlägg)
|
13 år sedan |
Wii 2 (166 inlägg)
|
14 år sedan |
Postad 04 November 2013 - 23:12
Postad 05 November 2013 - 00:42
Fit Meter heter den, eller fittmätare som jag brukar översätta medbara en pedometer typ eller?
Den har flera funktioner än att bara mäta stegen, en hel del faktiskt. Bra värde för pengarna.
Men ja du behöver en balansbräda också. Nintendos PR-chef kom, på tal om det, och körde hem en bräda till mig personligen för några dagar sedan, snacka om service
Postad 05 November 2013 - 08:12
var ju inte särskilt farligt då ju. men man behöver väl egentligen fortfarande en grej att stå på? noll koll på wii fit u
Jo. Brädan köpte jag till Wii för massa år sedan.
Postad 05 November 2013 - 10:43
Postad 05 November 2013 - 13:22
Postad 05 November 2013 - 13:26
Jag läste instruktionerna på baksidan. Du får inte hoppa på den. Du får inte "röra dig överdrivet". Du får inte ställa dig på kanterna. Måste alltid vara barfota.Tycker att brädan mest verkar meningslös
Vad får man egentligen göra
Postad 05 November 2013 - 14:00
Postad 05 November 2013 - 18:04
Jag läste instruktionerna på baksidan. Du får inte hoppa på den. Du får inte "röra dig överdrivet". Du får inte ställa dig på kanterna. Måste alltid vara barfota.
Vad får man egentligen göra? Är det ett träningsredskap eller prydnad?
Man kan inte hoppa på en våg heller då går den sönder. Det är en avancerad våg mer eller mindre. Att den skulle vara känslig och gå sönder lätt är inget jag märkt men jag har iofs inte hoppat på den heller
Postad 05 November 2013 - 19:18
Beror på vad man vägerMan kan inte hoppa på en våg heller då går den sönder.
Okej, en våg alltså. Trodde det var något annat.
Postad 05 November 2013 - 20:53
Postad 05 November 2013 - 23:19
Postad 08 November 2013 - 14:56
Problemet jag har är att det är totalt omöjligt att få en 2.5" usbdisk att fungera ngn längre tid. Antingen är mina usb-ingångar dåliga eller så klarar de inte leverera tillräckligt med ström. 2 gånger har disken lagt av. Ska prova med en disk med egen strömkälla senare.
Skaffa en Y-kabel för din 2.5" hdd så den drar stöm från båda usb utgångarna på Wii U's baksida, det fixar problemen.
Postad 08 November 2013 - 15:40
Skaffa en Y-kabel för din 2.5" hdd så den drar stöm från båda usb utgångarna på Wii U's baksida, det fixar problemen.
Har som sagt provat det. Har provat 2 sånna kablar. Det funkar ett tag sedan slutar det fungera. Antingen är det usel kvalitet på kablarna eller så är det fel på mina usbportar.
Redigerat av Unregistereddc471864, 08 November 2013 - 15:41.
Postad 08 November 2013 - 15:51
Har som sagt provat det. Har provat 2 sånna kablar. Det funkar ett tag sedan slutar det fungera. Antingen är det usel kvalitet på kablarna eller så är det fel på mina usbportar.
Låter trist som bara den, hoppas på kabelfel då, för om det är struliga portar, kommer nog även en hdd med externstömkälla kanske ha problem.
Postad 08 November 2013 - 17:04
Är det inte en och samma strömförsörjning internt för de usb-portarna? Tror inte en Y-split hjälper i så fall?
"Man får lixom inte mer vatten med dubbla slangar om det ändå är slut i tanken änna"
Redigerat av wictor, 08 November 2013 - 17:05.
Postad 08 November 2013 - 18:28
Postad 08 November 2013 - 18:50
Postad 08 November 2013 - 19:28
Och kalorier, kanske något mer?
Den mäter förbrukade kcal, antal steg, höjd, temperatur och så har den en klocka också.
Lätt att fästa i kläderna
https://www.dropbox....08 19.30.59.jpg
Redigerat av Unregistereddc471864, 08 November 2013 - 19:33.
Postad 15 November 2013 - 14:40
Men jag har lovat dem en ny omgång ikväll.
Postad 17 November 2013 - 12:59
Postad 17 November 2013 - 13:19
Men det är nu vi får se vad 3D World kan göra och vad som händer framåt 2014 när MK, Smash och Zelda kommer. Finns redan många anledningar att köpa och folk börjar märka det.
Postad 17 November 2013 - 14:33
Postad 22 November 2013 - 09:35
If you're a resident of Her Majesty's Kingdom who's been tempted into a Wii U purchase by the five-star brilliance of Super Mario 3D World, hold your British horses! Nintendo's UK web-store has an offer that's worth a gander at least.
For the British sum of £300, you get a black 32GB Wii U, New Super Mario Bros. U, Super Luigi U, and Super Mario 3D World. To top it off, Nintendo's throwing in a special red-and-blue, M-emblazoned Wiimote and a matching red Mario headpiece. To re-cap, if you're planning on picking up the the new £250 Mario-themed bundle, this is the same but with Super Mario 3D World, the Wiimote, and the cap chucked in for £50 extra - not bad at all.

Det är nästan så man ångrar att man redan köpt en Wii U.
Postad 22 November 2013 - 12:20
"Nej den bundlen är såvitt vi vet endast tillgänglig i Storbritannien. Alla produkter finns dock tillgängliga i Norden. Förutom mössan som jag tror kan vara lite svårare att hitta här."
Postad 22 November 2013 - 14:27
Postad 22 November 2013 - 23:13
Bergsala suger så mycket getanus så det finns inte. I nästan hela europa får man super mario land till 3DS gratis om man reggar en 3ds och ett av vissa utvalda spel men icke i sverige. Sen detta också. Bergsala hjälper inte direkt försäljningen i Sverige om man säger så.
Och så finns inte Club Nintendo i Sverige pga Bergsala, så poängen som följer med spelen är helt värdelösa här.
Postad 25 November 2013 - 22:23
Kom att tänka på hur många olika tillbehör som man behöver. Själv köpte jag wii party u igår vilket betyder att jag ligger back en nunchuk + att jag har en vanlig wii remote en med wii plus add on och nu en ny med inbyggd motion plus. Sedan hade ju procontroller vart nice också
Redigerat av wictor, 26 November 2013 - 07:07.
Postad 26 November 2013 - 09:54
Detta packet hade vart ball om de kom till Sverige
Kom att tänka på hur många olika tillbehör som man behöver. Själv köpte jag wii party u igår vilket betyder att jag ligger back en nunchuk + att jag har en vanlig wii remote en med wii plus add on och nu en ny med inbyggd motion plus. Sedan hade ju procontroller vart nice också
Går ju att köpa lösa på t.ex discshop: http://www.discshop....i_u_wii/P118156
http://www.discshop....i_u_wii/P118155
Postad 26 November 2013 - 10:09
Men, SM3D är ju ett måste, såg att Webhallen har förbokning eller iaf lagt upp ett SM3D bundlat Wii U, för knappa 3000:-
CDON säljer Wii U Mario och Luigi Premium för 2699:- och SM3D för 549:-
Nån som sett en bättre deal än CDON´s?
3spel för snudd på samma peng som 1..
Redigerat av mrNoodles, 26 November 2013 - 10:16.
Postad 26 November 2013 - 10:32
Postad 26 November 2013 - 10:52
Jo eg, men jag misstänker man vill ha dom förr eller senare, ändå?Bra deal på CDON men blir det inte lite väl mycket Mario med 3 spel?
Och det blir nog främst barnen som kommer spela, Zelda lockar lite men även om man väljer Zelda-bundlade och sen handlar till SM3D så blir det typish samma peng M&L Premium från CDON, med 3spel.. men visst man ska väl inte stirra sig blind på antalet titlar heller.
Ser nu att det Zelda-bundlade står som 'Nordic' men inte M&L Premium, vad skiljer, om nåt?
Priserna borde väl inte förändras så mycket före jul nu heller, tycker jag??
Postad 26 November 2013 - 12:55
Sjävklart, man måste tänka på barnenNärmar sig ev. ett inköp.. barnen ni vet..
Postad 26 November 2013 - 18:59
Precis, det är ju trots allt julSjävklart, man måste tänka på barnen
Vet du om det skiljer det nåt mellan dom, förutom ev. systemspråk?Hmm CDON kanske kör gråimport på den. Engelsk kanske.
Eller det kanske inte är på svenska på nordiska?
Postad 27 November 2013 - 00:16
Precis, det är ju trots allt jul
Vet du om det skiljer det nåt mellan dom, förutom ev. systemspråk?
Eller det kanske inte är på svenska på nordiska?
Det skiljer ingenting alls förutom att de har annan strömkontakt.
Postad 27 November 2013 - 09:40
- Prisutveckling?
Vad tror ni kommer hända med priset närmaste månaden, brukar det komma någon deal närmare jul eller är det värt att vänta till mellandagarna (blir ju dock ingen julklapp då)? Just nu verkar ju CDON-packetet med Mario+Luigi mest prisvärt (2699, är dessutom student så jag har 100kr rabatt till).
- Vilka tillbehör behövs?
Kommer på sikt behöva 4 kontroller då just multiplayer med hela familjen är en av anledningarna till ett köp, har väl siktat in mig på Wii Party U där det då ingår en kontroll. Funderar sedan på en Wii U Pro som julklapp till ’pappa’
* Behöver man en Nunchuck?
* Följer de här ”gummifodralen”/handlovsrem med kontrollerna, eller ska det köpas separat?
* Någon som har ett silikonöverdrag till GamePad’en tänkte att den kanske skyddar lite när kontrollen råkar tappas i golvet, är det även värt med ett skärmskydd?
* Något annat tillbehör som jag missat?
- Speltips
Mario U/Luigi U och Party U är spel som kommer att införskaffas på en gång (sedan tror jag att jag klarar mig rätt bra med lite VC spel innan jag skaffar Zelda WW som kanske hinner ned lite i pris då), likadant väntar jag nog lite med Mario 3D, då jag tror att det räcker med 2D varianterna och att det kan vara en bra ’inkörsport’. Grabben har sedan ett tag suttit och tittat på youtube och hittat lite spel; Lego Marvel, Lego Undercover, Sonic Olympics & Skylanders tror ni de är för svåra för en 6 åring, antar att det framförallt är engelskan som ställer till det men då får väll pappa sitta med och ’hjälpa’ till
Vilka andra spel är att rekommendera framförallt till ungarna (pojke snart 6år, tjej snart 3). Funderade på Mario Kart (Wii) i och med att vi inte haft en Wii, antar att det finns en uppsjö av bra spel som man missat som man kanske även kan hitta begagnat?
Postad 27 November 2013 - 09:56
Fick en pro controller med min Wii U. Aldrig använt den.
Redigerat av Unregistereddc471864, 27 November 2013 - 09:56.
Postad 27 November 2013 - 10:24
Är nätsladden fast ansluten eller går den att byta fritt beroende på marknad?Det skiljer ingenting alls förutom att de har annan strömkontakt.
Tänkte om man skulle köpa från tex. UK, fast de kör väl 110V normalt där?
Postad 27 November 2013 - 10:46
Är nätsladden fast ansluten eller går den att byta fritt beroende på marknad?
Tänkte om man skulle köpa från tex. UK, fast de kör väl 110V normalt där?
Nej UK kör 220/240 som övriga europa. De har en annan kontakt bara så du behöver en adapter isf.
Redigerat av Unregistereddc471864, 27 November 2013 - 10:47.
Postad 27 November 2013 - 11:13
Ja du verkar ha helt rätt, jag som blandar ihop..Nej UK kör 220/240 som övriga europa. De har en annan kontakt bara så du behöver en adapter isf.
När man beställer elverktyg från UK kan man ofta välja mellan 110 och 230V, hade för mig att det körde 230V på byggen mm och hade 110V som hemmastandard - men det var ju tvärtom.
Postad 27 November 2013 - 11:47
Många sidor verkar inte ange alls och några anger på vissa, kanske inget ni som inte har småbarn tänker på men..
Nintendo.se känns inte som så matnyttig..tyvärr.
Postad 27 November 2013 - 11:50
webhallen/discshop/cdon/spelbutiken etc.
Men om man verkligen vill vara säker om det finns svenskt tal får man nog maila butiken i fråga, eller kanske bergsala. Jag vet faktiskt inte då jag, som sagt, inte tänkt på det själv.
Postad 27 November 2013 - 12:22
* Följer de här ”gummifodralen”/handlovsrem med kontrollerna, eller ska det köpas separat? De jag har köpt har haft det.
Postad 27 November 2013 - 12:43
Postad 27 November 2013 - 13:49
; Lego Marvel, Lego Undercover, Sonic Olympics & Skylanders tror ni de är för svåra för en 6 åring, antar att det framförallt är engelskan som ställer till det men då får väll pappa sitta med och ’hjälpa’ till
Legoserien (City, Batman, Marvel, etc) funkade iaf bra till min son. Han började med LOTR till wii när han var 6, sen har han kört batman (är 7 nu) önskar sig Batman 2 och Marwel i jul.
Skylanders har han kört sen han var knappt 7 och det har funkat jättebra, tror det funkar utmärkt från 6, klart han fastnar ibland (men det hör ju till)
Om man köper skylander får man vara beredd på att de små liven kommer att tjata om nya gubbar hela tiden (de små kostar ca 100:- och de stora 150-180:-) så det blir lätt dyrare än de ~5-600 som startpaketet kostar, man kan klara spelet med de tre som följer med startpaketet men för klara alla delar av spelet behöver man alla elementtyper.
Postad 27 November 2013 - 19:21
Nu har även Dustin följt efter med priset och lagt sig på 2690kr. Märkte dock att det inte verkar följa med någon Remote till Mario/Lugi bundel'n så det blir att köpa ytterliggare en kontroll.
Undrar om paket med Nintendo land + Luigi Remote kommer till Sverige, skulle ju vara ett bra alternativ till ytterliggare en kontroll utöver den som kommer med Wii U Party. Vore det ju nice med ett vettigt pris på duo-paketet med Mario/Luigi som nämndes ovan.

Så det blir nog snart att köpa;
Wii U Mario/Luigi bundel'n
Wii U Party
2 Kontroller (får se om en av dem blir en Pro)
Mario Kart
Silikon case till Gamepaden
(och kanske Zelda WW)
Redigerat av SirClayman, 27 November 2013 - 19:21.
Postad 28 November 2013 - 14:30
Det ska vara en Nordic basenhet.
Kanske dum följdfråga men är man då körd att spela importspel från tex. UK eller DE?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
7
Spelkonsollstips
41 filmer
38 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?