Smaken är som baken, men visst blev väl ändå Familjepaketet bättre med Showtime?Äntligen !!! Vad jag längtat....not
Ge oss nån vettig sport kanal typ golf channel.
Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor
Postad 20 August 2013 - 13:37
Postad 20 August 2013 - 15:52
Vi som redan hade Showtime med C Morepaketet vann inget, utan förlorade kanaler i stället.Smaken är som baken, men visst blev väl ändå Familjepaketet bättre med Showtime?
Postad 20 August 2013 - 15:58
Golf channel? Nja men ok, den skulle tillföra något nytt. Filmkanaler finns det ju redan (om än inte så många i Familjepaketet)Äntligen !!! Vad jag längtat....not
Ge oss nån vettig sport kanal typ golf channel.
Postad 20 August 2013 - 22:42
Naturligtvis skulle det vara bra om CD även fick sända Viasats sportkanaler ( Via parabol i HD så klart )
men det är naturligtvis en omöjlighet tills att viasat köpt CD.
Alla andra skitkanaler kan ni låta oss slippa
Ett tips, är att ni ringer upp Sky och låter dem köpa upp er och att vi får hela deras utbud på köpet.
bara vi slipper deras boxar och kan fortsätta med privata alternativ som är sååååå mycket bättre ( VU+ )
Postad 20 August 2013 - 22:46
Man måste välja mellan 720P och 1080i
Varför ser ni inte till att uppdatera mjukvaran så att man kan få ut native upplösning
när man väljer kanal utan att behöva byta manuellt hela tiden. Comhem har haft detta på sina boxar i över 5 år.
Man vill tex inte se SVT HD i 1080i eller Tv4 HD i 720p, så fixa till detta om ni inte har något annat att göra just nu.
Postad 21 August 2013 - 14:52
Det finns bara en kanal jag saknar och det är Tv6 HD för fotbollens skull.
Naturligtvis skulle det vara bra om CD även fick sända Viasats sportkanaler ( Via parabol i HD så klart )
men det är naturligtvis en omöjlighet tills att viasat köpt CD.
Alla andra skitkanaler kan ni låta oss slippa
Ett tips, är att ni ringer upp Sky och låter dem köpa upp er och att vi får hela deras utbud på köpet.
bara vi slipper deras boxar och kan fortsätta med privata alternativ som är sååååå mycket bättre ( VU+ )
Låter ju trevligt i sig. Det tråkiga är ju att oavsett vem som köper vem så är ju innehållet geografiskt upphandlat. Normalt är ju att Norden är ett rättighetsområde för film, serier etc. Vilket kan även brytas ner på nationell nivå. UK/Ireland ett annat. Om tex Sky movies skulle göras tillgängligt i Norden, så behöver Sky ha rättigheterna för de filmerna som visas. I nuläget har Cmore (Fox, Paramount osv), Viasat (tex Disney Studios, Columbia och Universal osv) och Netflix (för Warner) så det blir en lite lätt innehållslös kanal hos oss om det skedde. Det är ju aldrig distributören eller ens kanalen (om det inte är egenproducerat) som styr utan vart redan upphandlade rättigheter gått.
Postad 21 August 2013 - 19:15
Postad 21 August 2013 - 20:07
Glädjetårarna sprutar, beslutet är taget... Inom dom närmaste dagarna har jag jag ringt och sagt upp Canal Digital efter över 10 år som kund, kommer varken sakna fakturorna eller boxfanskapet.. Gör som mig kamrater, det finns en billigare lösning där ute!
Kan du ge exempel? Söker med ljus och lykta efter alternativ...
Redigerat av Unregistered8f84b172, 21 August 2013 - 20:08.
Postad 21 August 2013 - 22:00
Ja jag kan faktiskt ge riktigt många exempel, du har ju Telias start paket för 49:- i mån, dock tillkommer ju en krypteringsavgift på 49:- också.. Men den krypteringen fungerar ju faktiskt till skillnad mot den i satellit nätet där du extremt billigt kan använda dig utav cardsharing för att titta på tv.Kan du ge exempel? Söker med ljus och lykta efter alternativ...
Dock nämnde du aldrig vad du var ute efter för utbud, lite svårt att ge dig bra exempel tyvärr..
Postad 21 August 2013 - 23:06
Comhem är nog det jag skulle önska mig om jag inte hade haft lyckan att kunna ha parbol/er, då comhem håller bra kvalite dem med och de har faktiskt bra boxar i jämförelse med CD och inte minst Viasat.
Telia är nog det absolut sista jag skulle välja av allt som finns att välja på. Urusel kvalite på bilden.
Boxer är okey men inte mer. Fördelen med boxer, är att det finns mycket boxar att välja på och att man som CD fungerar bra i både tv och andra boxar, men bildkvaliten når dock inte upp till CD.
Postad 21 August 2013 - 23:09
Men den krypteringen fungerar ju faktiskt till skillnad mot den i satellit nätet där du extremt billigt kan använda dig utav cardsharing för att titta på tv.
Det är ytterst få som ägnar sig åt cardsharing i det stora hela. De som gör det, betalar oftast för sitt eget abonnemang och sedan byter man med tex en Tysk. Det påverkar varken de svenska eller de utländska bolagen ekonomiskt.
Vill man ha kvar de svenska bolagen, så betalar man sitt abonnemang, annars så står man där utan oavsett cardsharing eller ej.
Postad 22 August 2013 - 12:44
Det är ytterst få som ägnar sig åt cardsharing i det stora hela. De som gör det, betalar oftast för sitt eget abonnemang och sedan byter man med tex en Tysk. Det påverkar varken de svenska eller de utländska bolagen ekonomiskt.
Vill man ha kvar de svenska bolagen, så betalar man sitt abonnemang, annars så står man där utan oavsett cardsharing eller ej.
Jo, men vill man ha kvar de här kortsynta kartellbildande kundmisshandlarna?
Jag vill då det inte och gick till Boxers fria utbud + Viaplay + Netflix. En väsentligt förbättrad tv-upplevelse, utan "kypteringsavgifter", stympad idiotbox, korkade online-tjänster som inte utvecklas (vad hände egentligen med fjärrinspelning via webben??) och utan oskäliga bindningstider. Dessuom billigare.
Något sämre bildkvalitet, men det lever jag gärna med.
Postad 22 August 2013 - 13:49
Funkar väldigt bra och har gjort så ganska länge nu...(vad hände egentligen med fjärrinspelning via webben??)
Postad 22 August 2013 - 17:03
har i dag en gammal Digiality box
kommer mitt gamla CD kort att fungerar med HD kanalerna eller är det för gammalt för HD?
Sven Åke
Postad 22 August 2013 - 17:12
Jag gissar att du inte pratar om http://fjarrinspelning.canaldigital.se nu, eller hur?Funkar väldigt bra och har gjort så ganska länge nu...
Postad 22 August 2013 - 17:29
Det är precis den jag pratar om...Jag gissar att du inte pratar om http://fjarrinspelning.canaldigital.se nu, eller hur?
Postad 22 August 2013 - 17:31
Jag gissar att du inte pratar om http://fjarrinspelning.canaldigital.se nu, eller hur?
Det gör han nog. Den fungerar utmärkt för mig med.
/Fredrik
Postad 22 August 2013 - 18:17
Det gör han nog. Den fungerar utmärkt för mig med.
/Fredrik
Då har vi väldigt olika måttstockar.
Jag tycker att den är slö, buggig och mest likt ett proof of concept. Något man kör en demo med för att få budget till det riktiga projektet.
T ex borde ju Use Case #1 för en sådan tjänst vara:
Användare vill spela in programmet NN.
Som tjänsten är nu (och var vid lansering för ca 2 år sedan) så finns det ingen sökfunktion (!).
Kanalerna ligger osorterade i en combo-dropdown.
Det går inte att hoppa till ett datum utan att bara att gå "framåt" eller "bakåt".
Osv. Osv. Osv.
Men det är möjligt att det är mina krav som är för höga. --Raderat-- Inte menat att trampa någon på tårna.
Redigerat av Unregistered4eff8a47, 22 August 2013 - 18:28.
Postad 22 August 2013 - 18:23
Och ser jag något jag glömt spela in eller vill spela in fungerar sidan utmärkt. Det räcker för mig men tydligen inte för dig.
/Fredrik
Postad 22 August 2013 - 22:40
funderar på att köpa en linux box
har i dag en gammal Digiality box
kommer mitt gamla CD kort att fungerar med HD kanalerna eller är det för gammalt för HD?
Sven Åke
Det fungerar bra
Canal Digital har varit smarta som låtit oss kunder kunna välja vår box själva och förstår att de skulle vara de
stora förlorarna om de gjorde som viasat och hårdvarukodade HD kanalerna.
Om så skulle ske, så skulle jag lämna CD på sekunden och tagit ett boxer abonnemang med baskanalerna och resten på annat sätt .. Men än så länge är CD överlägsna vad gäller baskanalerna
1 - 5 i HD och resten i SD samt kanaler som Discovery osv.
Jag har Netflix, Viplay och lite annat via min smart tv och lite andra prylar
Redigerat av MalcomX, 22 August 2013 - 22:47.
Postad 23 August 2013 - 20:48
Kan omöjligt ha med rättigheter att göra, eftersom exempelvis Telia erbjuder olika nordiska kanalpaket.
Postad 24 August 2013 - 10:21
Varför kan inte CD erbjuda oss norska / finska / danska kanaler?
Kan omöjligt ha med rättigheter att göra, eftersom exempelvis Telia erbjuder olika nordiska kanalpaket.
Det vore en käftsmäll på Viasat eftersom att vi då kommer åt Premier Leauge och kanske Champions Leauge också? Vet inte? via TV2 Sport Premium.
Postad 24 August 2013 - 16:37
Det vore en käftsmäll på Viasat eftersom att vi då kommer åt Premier Leauge och kanske Champions Leauge också? Vet inte? via TV2 Sport Premium.
Nu handlar det inte om den typen av kanaler, utan public service kanalerna som finns i kabelnät
Postad 26 August 2013 - 08:57
Nu handlar det inte om den typen av kanaler, utan public service kanalerna som finns i kabelnät
Att återutsända tex danska eller norska kanaler i Sverige via satellit blir ofta lite väl kostsamt. De rättigheter som köpts in för att tex visa en amerikansk tv-serie/film eller internationellt sportevenemang på dansk tv är betalt just för Danmark. SVT eller tex TV4 kan ha köpt den svenska visningsrätten för samma serie/film/evenemang. Att då erbjuda dansk tv i Sverige blir till att ha överenskommelse med rättighetsutgivare om att distribuera på annan marknad med avtalade merkostnader som då skall betalas av den tillkommande marknaden (typ Sverige). Om då någon annan svensk aktör betalt för exklusivitet så blir det än mer att reda i.
Viasat Broadcasting köper tex oftast in skandinaviska/nordiska rättigheter rakt av där det är möjligt för att kunna sända i de olika nationella varianterna av TV3, de olika nationella varumärkena TV6, TV10, TV3+ etc. Då är det ju ok att svenskar ser tex norska TV3, då egenproducerade program bestämmer de själva över och inköpt material är redan upphandlat för flera marknader.
Det är både bra och dåligt med detta sätt att ta betalt av rättighetsägare. Om EU var en rättighetsmarknad så skulle det bara vara några få spelare kvar som kom från UK, Tyskland, Frankrike och kanske Italien som köpt in rubbet och haft nationellt anpassade varianter över alla EU-europeiska språkområden, som typ TV3 fast i större skala. SVT/TV4 skulle aldrig ha råd att köpa in något. Egenproducerat för hela slanten där då annars tomt i rutan.
Postad 26 August 2013 - 09:16
Postad 26 August 2013 - 13:48
Postad 26 August 2013 - 16:44
Varför går det bra att sända Nordiska publik service kanaler i kabelnät och iptv nät men inte över satellit?Att återutsända tex danska eller norska kanaler i Sverige via satellit blir ofta lite väl kostsamt. De rättigheter som köpts in för att tex visa en amerikansk tv-serie/film eller internationellt sportevenemang på dansk tv är betalt just för Danmark. SVT eller tex TV4 kan ha köpt den svenska visningsrätten för samma serie/film/evenemang. Att då erbjuda dansk tv i Sverige blir till att ha överenskommelse med rättighetsutgivare om att distribuera på annan marknad med avtalade merkostnader som då skall betalas av den tillkommande marknaden (typ Sverige). Om då någon annan svensk aktör betalt för exklusivitet så blir det än mer att reda i.
I Danmark sänds TV4, TV2 Norge och ZDF helt okodat i marknätet…
Postad 26 August 2013 - 18:53
Att återutsända tex danska eller norska kanaler i Sverige via satellit blir ofta lite väl kostsamt. De rättigheter som köpts in för att tex visa en amerikansk tv-serie/film eller internationellt sportevenemang på dansk tv är betalt just för Danmark. SVT eller tex TV4 kan ha köpt den svenska visningsrätten för samma serie/film/evenemang. Att då erbjuda dansk tv i Sverige blir till att ha överenskommelse med rättighetsutgivare om att distribuera på annan marknad med avtalade merkostnader som då skall betalas av den tillkommande marknaden (typ Sverige). Om då någon annan svensk aktör betalt för exklusivitet så blir det än mer att reda i.
Viasat Broadcasting köper tex oftast in skandinaviska/nordiska rättigheter rakt av där det är möjligt för att kunna sända i de olika nationella varianterna av TV3, de olika nationella varumärkena TV6, TV10, TV3+ etc. Då är det ju ok att svenskar ser tex norska TV3, då egenproducerade program bestämmer de själva över och inköpt material är redan upphandlat för flera marknader.
Det är både bra och dåligt med detta sätt att ta betalt av rättighetsägare. Om EU var en rättighetsmarknad så skulle det bara vara några få spelare kvar som kom från UK, Tyskland, Frankrike och kanske Italien som köpt in rubbet och haft nationellt anpassade varianter över alla EU-europeiska språkområden, som typ TV3 fast i större skala. SVT/TV4 skulle aldrig ha råd att köpa in något. Egenproducerat för hela slanten där då annars tomt i rutan.
Jag köper ditt resonemang. Du har både poäng och förmodligen rätt i det du säger.
Men som lindo frågar, vari är skillnaden på att sända via kabel och iptv kontra satellit?
Nordiska public service kanaler håller en relativt hög standard vad gäller programutbud.
Filmer är inte dubbade och det är en hel del sport som är intressant. Man behöver mao inte nödvändigtvis kunna
vare sig finska eller danska för att följa en del av programmen.
Vi matas med samma typ av kanalutbud oavsett leverantör i dagsläget, med många ointressanta kanaler dessutom.
CD som aktör över hela norden har ju dom flesta nordiska kanaler på deras satelliter och skulle kunna öppna en helt ny tv värld för många av oss.
Om dom nordiska public service bolagen (=regeringarna) kunde enas om att tillsammans göra inköp av vissa sportevenemang, filmer etc, så skulle norden kunna bli en mycket intressantare marknad/aktör som kunde konkurera med italienare, britter osv.
Jag tycker det är synd att vi går miste om allt det vi har i vår närvärld vad gäller tv och istället bli erbjudna 30-40 tämligen ointressanta kanaler i olika kanalpaket, oavsett distributör.
Kan Telia klara av att sända nordiska kanaler, så bör väl CD oxå klara av det!?
Postad 26 August 2013 - 19:18
Postad 26 August 2013 - 19:53
Vill minnas att det var olika regelverk vid satellitdistribution respektive kabel/ip.
Det finns en överenskommelse mellan de nordiska staterna via Nordiska Rådet som reglerar rättighetshantering och tillgänglighet i kabelbunden tv.
Postad 29 August 2013 - 17:02
Postad 29 August 2013 - 19:59
Postad 29 August 2013 - 23:16
Månaden är snart slut och ännu en kanal försvinner (TV4 News). Men det märks inte på fakturan i alla fall.
Ring Elin!
Postad 30 August 2013 - 07:27
Varför kan inte CD erbjuda oss norska / finska / danska kanaler?
Hej KimKom
Vi har valt att lägga vårt fokus på Svenska och Internationella kanaler då det är de mest efterfrågade. I dagsläget har vi därför inte rättigheter att sända de Nordiska kanalerna, men vi tar alltid med oss era önskemål och förslag och levererar dem till den avdelning som har hand om förändringar och förhandlingar.
Med vänliga hälsningar
Pauline
Postad 30 August 2013 - 13:12
Tidigare hade lägenheterna där jag bor ComHem och då var det inga problem med lokal TV nyheter de kom på samma kanal som de vanliga TV nyheterna.
Men efter bytet till CanalDigital har det blivit trassel. För att få Västnytt måste jag byta från kanal 24 till 911 och när det gäller TV4 lokalnyheter vet jag inte hur jag skall göra. Som det är nu får jag bara Stockholmsnyheter. Hur skall jag få TV4 Västnyheter? Varför kan ni inte sända ut SVT:s och TV4:as lokalnyheter i de vanliga kanalerna?
Postad 30 August 2013 - 14:08
Tv4 västnytt får man nog hänvisa till marknätet.
Redigerat av Monshi, 30 August 2013 - 14:08.
Postad 30 August 2013 - 15:34
I den här tråden avhandlas mest CDs satellitsändningar, jag misstänker att du talar om kabel-TV, eller?De lokala nyhets kanalerna. I mitt fall Västnytt och TV4 lokala TV nyheter.
Postad 30 August 2013 - 16:03
Postad 01 September 2013 - 11:04
Hej KimKom
Vi har valt att lägga vårt fokus på Svenska och Internationella kanaler då det är de mest efterfrågade. I dagsläget har vi därför inte rättigheter att sända de Nordiska kanalerna, men vi tar alltid med oss era önskemål och förslag och levererar dem till den avdelning som har hand om förändringar och förhandlingar.
Med vänliga hälsningar
Pauline
Kanske dax med en historielektion
Sedan teven kom har man i gränstrakterna till danmark och norge kunnat se deras kanaler. Men sedan man började ta emot teve från andra källor än det markbundna nätet och i viss mån pga digitaliseringen och behovet av boxar har detta blivit lite knepigare för en del. Intresset för grannkanalerna är säkert långt större än vad det är för 2/3 av alla de kanaler ni har idag. Skall inte nämna vilka ni kunde tagit bort utan att 99% inte skulle märka det, för att inte såra den som otroligt nog sitter och ser på dem.
Förslag. ge oss grannkanalerna för 50 kr extra och inte 50 kr per kanal. Vet inte om det var ni som hade ett pris på ca 50 kr för en enskild dansk kanal för några år sedan, men då är det inte konstigt att intresset är lågt och att man finner andra sätt att se dessa kanaler. Det är självklart för en Skåning att kunna se dansk teve och för en värmlänning eller jämt att se de norska för att ta några exempel. Vet inte hur det är med de finska, men det finns kanske intresse för dem också.
Postad 01 September 2013 - 11:49
Postad 01 September 2013 - 11:55
Det är väl inte uteslutande parabol, men det är ganska dominerande så det kan vara bra att tala om ifall det gäller kabel eller IPTV så svar man får från övriga användare blir relevanta.Är det endast parabolfrågor som får avhandlas här kan man ju önska att de tydliggör det i rubriken och att CD kabel startar en motsvarande tråd. Vi kabel- och IPTV-kunder är också i behov av information, nyheter och feedback.
Vad gäller svar från CD i denna tråd lär de enbart gälla parabol https://www.minhembi...dpost&p=3865949
Postad 01 September 2013 - 18:03
Det är givetvis inte attraktivt eller intressant att betala orimligt mycket för EN kanal när det gäller våra grannkanaler.
Därför är efterfrågan på grannkanaler liten i dagsläget, tror jag.
Gör ett paket av ex antal olika grannkanaler till en rimlig kostnad och med stor sannolikhet kommer intresset att öka
för grannkanaler när man upptäcker att kvaliteten många gånger överträffar det som finns bland de "internationella" kanalerna.
För realistiskt CD, vad kan ni erbjuda oss kunder för övrigt som inte era konkurrenter redan har? Dom nordiska kanalerna har ni ju på plats och som kan vara en väg att locka helt nya kunder eller behålla befintliga.
Postad 03 September 2013 - 08:06
Är det endast parabolfrågor som får avhandlas här kan man ju önska att de tydliggör det i rubriken och att CD kabel startar en motsvarande tråd. Vi kabel- och IPTV-kunder är också i behov av information, nyheter och feedback.
Hej Falafel58, vi kan tipsa om Canal Digital Kabel´s Facebook sida där du kan få information, nyheter samt ställa frågor om Kabel. Man finner sidan här: https://www.facebook...talKabelSverige
Även Parabol har Facebook sida: https://www.facebook...lDigitalSverige
Vänligen
Micke
Redigerat av Allente Sverige, 03 September 2013 - 08:10.
Postad 07 September 2013 - 12:29
Postad 09 September 2013 - 07:42
Om jag säger upp cmore paketet blir jag av då me Discovery world å science? De e väl bonuskanalermva jag fattar. Känner att man betalar för nåt man aldrig tittar på längre sen man skaffat netflix å viaplay.
Hej homery,
Det stämmer att Discovert World och Discovery Science är bonuskanaler till våra C More paket.
Hälsningar
Emelie
Postad 09 September 2013 - 11:59
Redigerat av tmyrg, 09 September 2013 - 12:00.
Postad 10 September 2013 - 08:50
TV3 Sport 1
TV3 Sport 1 er Danmarks største sportskanal, der blandt har nøglerettighederne til Champions League fodbold, Superligafodbold, håndbold, NFL, Wimbledon-tennis, Ishockey VM, dansk ishockey, NHL og håndbold.
Champions League
TV3 Sport 1 byder på udvalgte kampe fra den største fodboldturnering for klubhold: UEFA Champions Leauge. Se spillets største stjerner på de største stadions.
Postad 10 September 2013 - 12:00
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
62 bilder
104 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?