Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - Nintendo Wii

2707 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nintendo Wii 2006 512MB (Spelkonsoler) 2 8,32 (678) Inga priser
Nintendo Wii Black 2009 512MB (Spelkonsoler) 4 7,79 (27) Inga priser
24 relaterade trådar
Wii - hdmi (4 inlägg) 8 år sedan
Nintendo Wii- Problem (284 inlägg) 11 år sedan
Julklapp till familjen (12 inlägg) 14 år sedan
Tråden för er som precis köpt Wii (13 inlägg) 14 år sedan
Wii + projektor = funkar? (84 inlägg) 14 år sedan
Kommande spel- Nintendo Wii (751 inlägg) 14 år sedan
WiiWare (89 inlägg) 15 år sedan
Wii Black Edition + extra motion plus paket? (9 inlägg) 15 år sedan
Egendesignad mediabänk (16 inlägg) 15 år sedan
Reciever/Förstärkare med växlare för multipla bild-/ljudkällor - möjligt (5 inlägg) 15 år sedan
[Hilfe] Prisvärt minisystem för spel och filmbruk (0 inlägg) 15 år sedan
Minhembio medlemmar på Connect24 (128 inlägg) 15 år sedan
Virtual Console (245 inlägg) 16 år sedan
HDMI-receivers och Nintendo Wii. Vissa problem (17 inlägg) 17 år sedan
Gästbok för Xicaxo (5 inlägg) 17 år sedan
Nintendo Wii- intryck (28 inlägg) 17 år sedan
Wii Bundle och DVI/VGA? (13 inlägg) 17 år sedan
Beställnings/bokningstråden (626 inlägg) 17 år sedan
wii under 2000:- (51 inlägg) 17 år sedan
Gå ner i vikt med Wii? (20 inlägg) 17 år sedan
Nintendo Wii ifrån tyskland? (20 inlägg) 18 år sedan
Wii - spelkänslan är tillbaka..... (28 inlägg) 18 år sedan
Prishöjningar på Wii (54 inlägg) 18 år sedan
Wii kom, Wii spelade och Wii segrade! (13 inlägg) 18 år sedan

Postad 22 oktober 2007 - 09:32

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

• 1 097 inlägg
  • 0

Table tennis? Veför inte ge det en sista chans med toppspelen SMG och MP3?

<{POST_SNAPBACK}>

Finns nog inte mycket som talar emot att dom två spelen kommer att vara hur toppen som helst, men det som oroat mig tidigare är att alla andra utvecklare förutom Nintendo verkar vara lite tama när de utvecklar för plattformen. Halvdana portningar etc. Blir troligen/förhoppningsvis bättring, men jag tycker också att Rockstar Games Table Tennis blir en bra mätare för att se om plattformen har ett liv utöver Mario/Samus/Zelda. Men snart vill jag börja se Wii-only-titlar där någon annan än Nintendo visar vad dom kan göra med plattformen... Umbrella Chronicles kan kanske bli en sådan?

<{POST_SNAPBACK}>

Okej.. försår vad du menar. Jo, det är ju viktigt att deet kommer fler bra spel till Wii som inte är Nintedoutvecklade. personligen stör det nog mig inte så mycket då jag inte spelar överdrivet mycket och även har PC som spelmaskin, så fem bra Wiititlar om årert skulle egentligen räcka för mig. Är dock så förtjust i Nintendo att jag önskar detta för deras skull!

Postad 22 oktober 2007 - 22:21

thepalm
  • thepalm
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0
Då har man testat Rockstar Table Tennis.
Jag lirade i 10 minuter men gav sedan upp.
Pingis är ju (som bekant) en jäkligt snabb sport - och om då handkontrollen reagerar cirka 0,2 - 0,3 sekunder senare än när du gör rörelsen med armen - ja då är det svårt att få någon spelkänsla.
Läs denna recension från Gamespot så förstår ni vad jag menar.
Om någon vill köpa ett Wii till hyfsad pris är det bara att messa...

Ledsen över min negativa attityd - men detta spel gjorde mig bedrövat besviken.

Postad 22 oktober 2007 - 23:21

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Då har man testat Rockstar Table Tennis.
Jag lirade i 10 minuter men gav sedan upp.
Pingis är ju (som bekant) en jäkligt snabb sport - och om då handkontrollen reagerar cirka 0,2 - 0,3 sekunder senare än när du gör rörelsen med armen - ja då är det svårt att få någon spelkänsla.
Läs denna recension från Gamespot så förstår ni vad jag menar.
Om någon vill köpa ett Wii till hyfsad pris är det bara att messa...

Ledsen över min negativa attityd - men detta spel gjorde mig bedrövat besviken.

<{POST_SNAPBACK}>

Kunde jag berättat för dig innan du köpte det. Det är mediokert. 360 versionen var lite bättre men inte mycket. Synd att du köper halvkassa spel och dömmer ut Wii efter det dock.

Postad 24 oktober 2007 - 13:20

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0
En del inlägg gömda.

Diskussioner om piratkopiering tillåts inte heller i förtäckt form.

Postad 26 oktober 2007 - 19:27

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3 037 inlägg
  • 0
Vet inte riktigt om denna fråga hör hemma i denna tråden men jag gör ett försök ändå. Jag ska en sväng till Singapore och jag undrar om en konsol köpt i Singapore funkar med svenska spel? Någon som vet?

MVH Kribban

Postad 27 oktober 2007 - 12:50

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4 346 inlägg
  • 0

Vet inte riktigt om denna fråga hör hemma i denna tråden men jag gör ett försök ändå. Jag ska en sväng till Singapore och jag undrar om en konsol köpt i Singapore funkar med svenska spel? Någon som vet?

MVH Kribban

Gör det icke, PAL-spel fungerar bara med PAL-konsoler osv.

Postad 03 november 2007 - 19:58

hankmander
  • hankmander
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Hur får jag surround till Wii?

Edit: Problemet löst. var en inställning i receivern.

Redigerat av hankmander, 05 november 2007 - 05:06.

Postad 03 november 2007 - 19:59

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3 008 inlägg
  • 0
Säger förstärkaren att de är stereo, lr säger den att den tar emot 2 aktiva kanaler?

Postad 12 november 2007 - 09:34

Yoshimitsu
  • Yoshimitsu
  • Forumräv

• 728 inlägg
  • 0
nån som testat nya kanalen, Mii Contest Channel? Man ska tydligen kunna lägga ut sina egna Mii's och jämföra med andras, dessutom ska det finnas tävlingar, så man får skapa en Mii efter ett tema, liksom... verkar bra, och man kanske kan importera andra Mii's till sin egen? Om man som jag vill ha några roliga, som Saddam, Kim Jong Il, Dick Cheney för att nämna några ;)

EDIT: varför ska Nintendo hålla på att släppa uppdateringar mitt i natten, jag väcktes av att halva lägenheten va upplyst av ett blått halvt blinkande ljus... trodde de va stärkaren som hade gått på av sig själv eller nåt... sick!

Redigerat av Yoshimitsu, 12 november 2007 - 09:36.

Postad 12 november 2007 - 10:18

adude
  • adude
  • Forumräv

• 654 inlägg
  • 0

nån som testat nya kanalen, Mii Contest Channel? Man ska tydligen kunna lägga ut sina egna Mii's och jämföra med andras, dessutom ska det finnas tävlingar, så man får skapa en Mii efter ett tema, liksom... verkar bra, och man kanske kan importera andra Mii's till sin egen? Om man som jag vill ha några roliga, som Saddam, Kim Jong Il, Dick Cheney för att nämna några ;)

EDIT: varför ska Nintendo hålla på att släppa uppdateringar mitt i natten, jag väcktes av att halva lägenheten va upplyst av ett blått halvt blinkande ljus... trodde de va stärkaren som hade gått på av sig själv eller nåt... sick!

ja hade också fått uppdateringen mii contest. vaknade till ett vackert blått sken. var in lite snabbt i tittade. var några stycken som hade lagt upp lite mii's kan ju va kul me tävlingarna som ninteno ordnar där man ska försöka göra en så lik figur som möjligt. annars kan det vara trevligt när man har lite dötid över =) blir till att kika mera efter jobbet

Postad 12 november 2007 - 15:22

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3 653 inlägg
  • 0
alla som vill ha en wii innan jul borde passa på att köpa en nu, det verkar rinna iväg nu.På webhallen (sveavägen) hade dom 29 maskiner kvar förra torsdagen, idag har dom bara 8a kvar ;).

Postad 12 november 2007 - 16:12

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3 008 inlägg
  • 0
fragme, yoshimitsu:
Fan nu spoila ni mig ;)

Ja såg innan ja åkte till jobbet i vardagsrummet att jag fått något trevligt mail på mitt wii.
Men nu vet ja vad de va då :blink:

Postad 12 november 2007 - 21:48

Yoshimitsu
  • Yoshimitsu
  • Forumräv

• 728 inlägg
  • 0

fragme, yoshimitsu:
Fan nu spoila ni mig :)

Ja såg innan ja åkte till jobbet i vardagsrummet att jag fått något trevligt mail på mitt wii.
Men nu vet ja vad de va då :D

*mwaha* that was my evil plan all along! I hope you find your evening ruined! :D nej, men du får väl sluta läsa i forumet då :D

Postad 13 november 2007 - 12:27

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

• 1 097 inlägg
  • 0
Va taskigt! Har själv inte hunnit se den. jag stänger av strömmen till Wiit på natten för att spara ström. Connect24 är väl en kul idé, men det är inte bra ut miljösynpunkt då den säkert drar en massa extra KWH under ett år med den funktionen påslagen.

Postad 13 november 2007 - 14:02

Unregisteredbd4cda37
  • Unregisteredbd4cda37
  • Lärjunge

• 383 inlägg
  • 0

Va taskigt! Har själv inte hunnit se den. jag stänger av strömmen till Wiit på natten för att spara ström. Connect24 är väl en kul idé, men det är inte bra ut miljösynpunkt då den säkert drar en massa extra KWH under ett år med den funktionen påslagen.

Samma här, ser ingen poäng att ha igång det i Connect24-läge över natten heller. Kolla efter uppdateringar kan jag göra manuellt någon gång då och då. Enda apparat som är igång över natten är modemet så att IP-telefonin inte lägger av. Annat var det förr då jag hade två servrar igång och ett antar andra prylar på stand-by dygnet runt ...

Postad 13 november 2007 - 16:38

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3 008 inlägg
  • 0
Ja ser ingen nackdel med att ha mitt connect24 läge igång.
Känns som ja kan una mig de kronorna som de kan dra över ett år.

Förr hade ja ju min server o 2 datorer igång 24/7 så tror inte
ja går under om mitt wii står standby på nätterna :P

Postad 13 november 2007 - 16:54

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3 653 inlägg
  • 0
wii connect 24 drar OTROLIGT mycket el!! sen så kan den även överhetta din wii.

Postad 13 november 2007 - 17:16

Unregistered4352927d
  • Unregistered4352927d
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0
"The WiiConnect24 system running in Standby Connect mode requires about the same amount of power as a miniature light bulb" /Nintendo President, Satoru Iwata, media briefing speech at E3 2006

Enligt Wikipedia. Är ändå en del el per år. Har inte heller min på då jag den ändå tar emot mina "mejl" sen när jag drar igång Wii:t för att spela lite!

Postad 13 november 2007 - 19:34

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3 008 inlägg
  • 0

wii connect 24 drar OTROLIGT mycket el!! sen så kan den även överhetta din wii.

Äääh drabbar ingen fattig.
Plus att den skulle nog överhättat mitt wii efter snart ett års konstant standbyläge.

Postad 13 november 2007 - 19:44

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3 008 inlägg
  • 0
Kopplade in min elmätare och mätte lite.

13 watt drar den i standby.

Vilket blir ~114kWh per år.
Vilket enligt pricerunner blir i snitt runt 110kr per år.

Postad 13 november 2007 - 23:14

adude
  • adude
  • Forumräv

• 654 inlägg
  • 0

Kopplade in min elmätare och mätte lite.

13 watt drar den i standby.

Vilket blir ~114kWh per år.
Vilket enligt pricerunner blir i snitt runt 110kr per år.

110:- får det va värt så man inte missar ngt mail eller uppdatering i tid :blink:

Postad 14 november 2007 - 08:31

Unregisteredbd4cda37
  • Unregisteredbd4cda37
  • Lärjunge

• 383 inlägg
  • 0

Ja ser ingen nackdel med att ha mitt connect24 läge igång.
Känns som ja kan una mig de kronorna som de kan dra över ett år.

Nackdelen är att det drar ström om än inte så mycket, fördelen är att man inte missar någon uppdatering... :lol:

Jag kan inte ens se det vara värt 110 kr per år. :blink:

Postad 14 november 2007 - 08:37

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3 008 inlägg
  • 0
Tja alla prioreterar vi olika :blink:

Fan såg att Rayman 2 släpps imorgon redan!
Hade fått för mig att de skulle släppas den 16e.
Rikgit trevliga nyheter för min egen del.

Postad 14 november 2007 - 11:26

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

• 1 097 inlägg
  • 0
110 spänn per år är ju inte mycket, men jag tänker faktiskt mest på miljön, jag har grenkontakter med strömbrytare på alla mina apparater, stänger alltid av lyset när jag lämnar hemmet använder vattenkokare med mera för att vara så snäll mot miljön som möjligt och spara el. Då kan man sova lite bättre om natten. Jag låter Wiit stå på connect24 några timmar i veckan, eller när jag får besök så fronten lyser fint blått för att impa! :blink: Och för mig gör det inget om jag hämtar uppdateringar någon dag efter de släpps... Alla är ju vuxna människor som gör som de vill, men jag rekommenderar ändå att man för miljön stänger av det ibland när det inte behövs (precis som med alla apparater som har standbyläge). Läste för ett tag sedan att alla apparater som står på standbyläge i europa drar lika mycket el på ett år som x antal kraftverk. Det skulle sparas mycket om man stängde av.

Postad 14 november 2007 - 14:02

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4 346 inlägg
  • 0
Citerat från Webhallens nyhetsbrev: "Kanske det kan få de ca. 60% Wii-ägarna som inte köpt något spel över huvud taget sedan release att lätta på plånboken." det är Mario Galaxy dom menar, men jag reagerar på att enligt dom så har 60% av Wii-ägarna aldrig köpt ett spel, kan det verkligen stämma, jag vet att det är snålt om bra spelreleaser på Wii men det låter ju otroligt.

Postad 14 november 2007 - 14:27

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4 346 inlägg
  • 0

Läste för ett tag sedan att alla apparater som står på standbyläge i europa drar lika mycket el på ett år som x antal kraftverk. Det skulle sparas mycket om man stängde av.

Låter ju tyvärr inte så imponerande när du säger "x antal kraftverk" :blink:

Postad 14 november 2007 - 14:52

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3 008 inlägg
  • 0
Om inte x är romerskasiffran 10 då :blink:

Angående Wii`s så finns de en ny pall på Media Markt i Norrköping, nu har de dock höjt priset till 2390kr.

Postad 15 november 2007 - 08:51

Unregisteredbd4cda37
  • Unregisteredbd4cda37
  • Lärjunge

• 383 inlägg
  • 0

Angående Wii`s så finns de en ny pall på Media Markt i Norrköping, nu har de dock höjt priset till 2390kr.

Verkar vara en sjujäkla berg-o-dalbana på priset hos elkedjorna den senaste månaden. Undrar vad "strategin" bakom är?

För övrigt är jag håller jag med dannovarius om standby-filosofin *thumbs up*. Saxat från ecoprofile.se:

"Datorer och andra elapparater som alltid står i standbyläge när de inte används kan dra upp till tre gånger så mycket el jämfört med för ett par år sedan. Det betyder att apparater i standbyläge kan kosta ett hushåll hela 1 500 kronor per år. I EU motsvarar denna elförbrukning den årliga produktionen i två till tre kärnkraftreaktorer."

Naturochmilo.fi uppskattar att "standby-apparater" motsvarar upp till 10% ett hushålls totala förbrukning. Så visst kan man se Wii:n som en droppe i havet, men många bäckar små och allt det där...

Postad 15 november 2007 - 09:16

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3 008 inlägg
  • 0
Men de är ju som digitalboxen, stänger ni av den med när ni ska sova?
Min står på 24/7.

Angående berg och dalbane priset i Norrköping, är sannolikt pga att Media Markt slog upp portarna häromveckan.

Postad 15 november 2007 - 09:32

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3 037 inlägg
  • 0

Men de är ju som digitalboxen, stänger ni av den med när ni ska sova?

Ja

Postad 15 november 2007 - 10:09

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

• 1 097 inlägg
  • 0
Tackar för ifyllnaden JoJo! :D

Det var lite för länge sedan som jag läste den där artikeln för att jag skulle våga ge en siffra utan att riskera att ljuga. Nog tycker jag att man ska försöka spara på elförbrukningen. Alla har väl sett "En obekväm sanning"? Nu ska vi inte diskutera det och gräva ner oss i offtopicdiskussioner till axlarna, men alla kan väl skriva under på att miljön mår bättre om vi slår av våra apparater?

Hos mig finns det inga apparater som står på standby, förutom kyl/frysskåpet så klart. Tack och lov för grendosor med strömbrytare! Då är det ju inte svårt att stänga av/slå på allting heller.

Postad 15 november 2007 - 12:33

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4 346 inlägg
  • 0

Alla har väl sett "En obekväm sanning"?

Nej

Postad 15 november 2007 - 12:40

Unregistered4352927d
  • Unregistered4352927d
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0
Se den isf.

Postad 15 november 2007 - 13:02

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4 194 inlägg
  • 0
http://www.smartasak...aspx?prodID=578

www.smartasaker.se

Postad 15 november 2007 - 14:50

Unregisteredbd4cda37
  • Unregisteredbd4cda37
  • Lärjunge

• 383 inlägg
  • 0

http://www.smartasak...aspx?prodID=578

Cool idé. Jag kör med en grenkontakt med powerswitch som jag stänger ner allt som är på standby i närheten av TV:n med när jag stänger ner för kvällen.

Postad 15 november 2007 - 15:00

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

• 1 097 inlägg
  • 0
Jag gör precis samma sak. Har också sett den där på smartasaker.se, det finns en grenkontakt också som ska passa bra ihop med stadbykiller men det känns faktiskt överflödigt när jag har köpt en två switch på Jula för 29 spänn!

Postad 15 november 2007 - 16:24

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4 194 inlägg
  • 0
...men det är ju tufft med ännu en fjärrkontroll på tv-bordet....eller inte.

Postad 27 december 2007 - 15:10

ljudpuff
  • ljudpuff
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Har en liten fudering kring wii
Det är så att jag har ett gamecube som jag hade tänkt sälja och istället köpa wii, nu undrar jag om jag ska ha kvar gamecube minneskortet eller inte. Funkar det till wii? isåfall vad finns det för fördelar med att ha kvar det??

Postad 27 december 2007 - 17:16

adude
  • adude
  • Forumräv

• 654 inlägg
  • 0

Har en liten fudering kring wii
Det är så att jag har ett gamecube som jag hade tänkt sälja och istället köpa wii, nu undrar jag om jag ska ha kvar gamecube minneskortet eller inte. Funkar det till wii? isåfall vad finns det för fördelar med att ha kvar det??

det behövs om du vill köra gamecube spel på wiiet å kunna spara i dem. du gör bäst i att sälja de med konsolen

Postad 07 februari 2008 - 21:17

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1 302 inlägg
  • 0

Vad var det jag sa tidigare i nextgentråden?! Nintendo tänker bakåt istället för framåt och litar blint på sina gamla karaktärer. Kunna spela alla gamla spel; tillåt mig att skratta. Vilken revolution! Ingen spec, ingen handkotroll. Dom bad till och med tittarna/läsarna att hjälpa dom med hur konsolen ska se ut!

Detta måste vara E3:s största fiasko och dödsstöten för Nintendo som konsoltillverkare!

Haha...hitta detta uttalandet i början av denna tråden. Snacka om att vara fel på det. Dödsstöten för Nintendo...jo man tackar. Vem är det som badar i pengar idag? :(

Postad 08 februari 2008 - 10:16

Yoshimitsu
  • Yoshimitsu
  • Forumräv

• 728 inlägg
  • 0
är det såna här tillfällen man ska säga "in your face" eller nånting?

Postad 08 februari 2008 - 10:29

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1 302 inlägg
  • 0
Typ. :(

Postad 08 februari 2008 - 12:36

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0
Raynilsson:

nintendo dissapoints as always.

Dom har fan blivit värst av alla konsoler sedan gulderan med super nintendo. Nu är det faan neråt om dom ska hålla på satsa 100% på gameboy advance , Nintendo DS med 100 pokemon spel till.

Idag lycklig ägare av Wii :)

Edit: Ska noteras att jag skrev detta om Ray senare:

Men jag oroar mig inte för dig Raynilsson, du ändrar dig varje dag :lol: ;)

Jag :lol:

Min mening: Nu lugnar vi ner oss med trashtalk mot Nintendo. Bara för att de inte visar något betyder det inte att de inte har något att visa. Det betyder att det de har är så revolutionerande (tydligen även kontrollern) att de inte ännu kan visa upp det för att de är rädda för kopiering.
Däremot ska det släppas 2006 så måste de visa förr eller senare, så watch out. När det visas vänder nog många andra kinden till.

Men å andra sidan så trodde jag inte att den skulle vara så svag. Var iofs i gott sällskap med bl a Undac och Pacman. Undac slog huvudet på spiken :lol: :

Med all negativitet här kan man ju tro att Nintendo kommer lansera en smått överklockat Gamecube typ. B)

Kul med kuriosa ;)

Redigerat av Zoiler, 08 februari 2008 - 12:46.

Postad 08 februari 2008 - 13:28

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3 653 inlägg
  • 0
Jo, jag är ganska nöjd :) MEN jag har faktiskt inte rört min wii på ett bra tag nu. Det har blivit mycket Gears of war på sista tiden :lol:. Ser fram emot Super mario kart mest av alla wii-spel just nu, sen kommer Fatal frame och SSBM.

Postad 08 februari 2008 - 17:00

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

• 1 097 inlägg
  • 0
Jag kommer på mig själv med att drömma framåt till Nintendos nästa konsol, då man får njuta av högupplöst grafik, ännu precisare och grymmare kontroll, (förhoppningsvis) bättre onlinefunktioner och kanske även en BDspelare (HDDVD om den vinner kriget). Fatta vad grymt DET kommer att bli! Undrar vad de andra två krigarna kommer att göra, hörde för ganska länge sedan att Sony sökte patent på en liknande kontroll som Wiimoten... Vet inte hur det gick med det.

Postad 08 februari 2008 - 17:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0
Vi får väl se vad de planerar först och utgå från det. Det var inte så länge sedan Wii kom trots allt och en ny maskin ligger långt fram i tiden. Men visst drömma kan man ju :)

Postad 17 februari 2008 - 18:47

littan
  • littan
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Tänkte köpa wii.
Vilka spel bör man köpa?
Vad behöver man köpa till? Handkontroller?
Behöver man köpa till några kablar?
Vad är det för ljudanslutning?

Redigerat av littan, 17 februari 2008 - 18:50.

Postad 18 februari 2008 - 08:49

Yoshimitsu
  • Yoshimitsu
  • Forumräv

• 728 inlägg
  • 0

Tänkte köpa wii.
Vilka spel bör man köpa?
Vad behöver man köpa till? Handkontroller?
Behöver man köpa till några kablar?
Vad är det för ljudanslutning?

det där med spel är högst individuellt, och det har diskuterats i flera trådar redan, men mario galaxy, metroid prime och zelda verkar ständigt återkommande.

vill man köra flera är det att rekommendera 2st wiimotes och 2st nunchucks. behövs för att köra 2st i mario galaxy bl a.

vill du ha lite bättre bild på din lcd/plasma kan du köpa en komponentkabel.
ljudanslutningen är 2*RCA, så den går genom scart, eller direkt in i förstärkaren om du vill det. :blink:

Postad 19 februari 2008 - 14:26

jhn
  • jhn
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Ursäka om detta redan nämnts i tråden. Men detta är ju fantastiskt häftigt, en kille som moddat sin Wii med head tracking device. Man kan ju bara fantisera om hur coola spelen skulle kunna bli om detta implementerades.

http://www.youtube.c...h?v=Jd3-eiid-Uw

Postad 19 februari 2008 - 17:05

adude
  • adude
  • Forumräv

• 654 inlägg
  • 0

Ursäka om detta redan nämnts i tråden. Men detta är ju fantastiskt häftigt, en kille som moddat sin Wii med head tracking device. Man kan ju bara fantisera om hur coola spelen skulle kunna bli om detta implementerades.

http://www.youtube.c...h?v=Jd3-eiid-Uw

https://www.minhembi...howtopic=181081

Ja det där e riktigt grymt.. hde nog vart riktigt fränt å testa på även om det bara va beta liknande med mkt buggar. känslan ser ju ut å vara där iaf :)

Redigerat av adude, 19 februari 2008 - 17:07.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.