* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
34745 svar till detta ämne
Postad 13 augusti 2016 - 21:29
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Många som klagar på att de inte har TV3HD, men hur är det med Eurosport 1 HD? Är enda sättet att se den, att köpa ett Discovery-paket för 259:-/månad?
Om man inte har gamla HD-paketet förstås...
Om inte värre, så lika illa som TV3HD kan jag tycka.
Postad 13 augusti 2016 - 21:40
Unregistered63c886aa
-
Unregistered63c886aa
-
Användare
-
-
109 inlägg
Många som klagar på att de inte har TV3HD, men hur är det med Eurosport 1 HD? Är enda sättet att se den, att köpa ett Discovery-paket för 259:-/månad?
Om man inte har gamla HD-paketet förstås...
Om inte värre, så lika illa som TV3HD kan jag tycka.
Eurosport 1 HD verkar numer ingå i stor. Listas ej på sodan men de flesta har fått sen tillagd tillsammans med b.la. TV6 HD
Postad 13 augusti 2016 - 21:58
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Eurosport 1 HD verkar numer ingå i stor. Listas ej på sodan men de flesta har fått sen tillagd tillsammans med b.la. TV6 HD
Ok, lite bättre. Men jag har "bara" Lagom med Viasat Guld...
Postad 13 augusti 2016 - 21:59
Berraboy
-
Berraboy
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Jag är inte en av dessa
Vill väldigt gärna se Eurosport 1 i HD inför US Open...
Inte heller TV6 i HD. Har Paket Stor (aldrig haft HD-paket)
Postad 14 augusti 2016 - 10:32
Krutrök
-
Krutrök
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Jag är inte en av dessa
Vill väldigt gärna se Eurosport 1 i HD inför US Open...
Inte heller TV6 i HD. Har Paket Stor (aldrig haft HD-paket)
Om det inte hjälper med en omstart av boxen, kontakta supporten!
Postad 14 augusti 2016 - 14:27
Berraboy
-
Berraboy
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Om det inte hjälper med en omstart av boxen, kontakta supporten!
Gick åt skogen.... Man blir så trött! "Vi har inte Eurosport 1 HD i något Tv-paket, vi har inte den".
Tjafs fram och tillbaka under 55 minuter och två personer släpper jag detta för idag,
Efter massa turer och jag som får guida dem rätt på telia.se kommer man på kundtjänst fram till att Eurosport inte finns, förutom i Discovery-paketet (vilket jag vägrar betala 255kr för kanaler jag har!) och att TV6 bara finns i Viasat Silver och Guld.
Tjatigt detta 
Redigerat av Berraboy, 14 augusti 2016 - 14:29.
Postad 14 augusti 2016 - 14:33
PBateman
-
PBateman
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
du kan få en av mig, jag har två.....
Postad 14 augusti 2016 - 16:14
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Varför kan man inte starta om program som går på HD kanalerna?
Postad 14 augusti 2016 - 16:18
Krutrök
-
Krutrök
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Gick åt skogen.... Man blir så trött! "Vi har inte Eurosport 1 HD i något Tv-paket, vi har inte den".
Tjafs fram och tillbaka under 55 minuter och två personer släpper jag detta för idag,
Efter massa turer och jag som får guida dem rätt på telia.se kommer man på kundtjänst fram till att Eurosport inte finns, förutom i Discovery-paketet (vilket jag vägrar betala 255kr för kanaler jag har!) och att TV6 bara finns i Viasat Silver och Guld.
Tjatigt detta 
Det ordnar sig nog när Telia upptäcker att de måste köra om eftersom vi fått Eurosport 1 HD och inte Eurosport 2 HD som vi ska ha som det står på deras hemsida vad gäller Stor. Eller...?
Postad 14 augusti 2016 - 16:32
Krutrök
-
Krutrök
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Hänger förmodligen ihop med att inga inspelningar görs i HD. För SVT har man tydligen gjort någon sorts fix så att man kan
starta om program som går i HD fast de då blir i SD. Markus har förmodligen bättre info vad gäller detta. När vi nu får fler kanaler i HD kan vi ju hoppas att inspelningarna också kommer att ske i HD och med digitalljud.
Redigerat av Krutrök, 14 augusti 2016 - 16:34.
Postad 14 augusti 2016 - 20:00
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 534 inlägg
Hänger förmodligen ihop med att inga inspelningar görs i HD. För SVT har man tydligen gjort någon sorts fix så att man kan
starta om program som går i HD fast de då blir i SD. Markus har förmodligen bättre info vad gäller detta. När vi nu får fler kanaler i HD kan vi ju hoppas att inspelningarna också kommer att ske i HD och med digitalljud.
Som designen är nu så har man fortfarande EPG för SD kanalen på ordinarie kanalplatsen fast den då är switchad till HD. Detta leder till att man kan starta SD material på den vanliga kanalen fast man då i själva verket har en HD kanal live. Inspelningar till play tjänsten sker i huvudsak i SD men när man spelar in i HD i framtiden kommer det dyka upp även på kanalplats som är i HD. Ni som har Eurosport 1 HD borde kunna se det i dagsläget t.ex.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 14 augusti 2016 - 21:24
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 534 inlägg
Det verkar som att de som har vanliga paketet Stor har två Eurosport 1 HD, problemet med det är att jag kan se att det är fel nu när jag har fått ett konto som har det så har bett de fixa detta.
Som det ser ut på den kund jag nu tittat på så ingår rent tekniskt följande kanaler HD kanaler i Stor. 18 stycken då.
- SVT1 HD
- SVT2 HD
- Kanal 5 HD
- TV6 HD
- Kanal9 HD
- TV12 HD
- Eurosport 1 HD
- Fox HD
- Discovery HD
- TLC HD
- Animal Planet HD
- National Geographic HD
- History HD
- eSportsTV HD
- TV3 Sport HD
- Eurosport 2 HD
- Fight Sports HD
- Fuel TV HD
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 14 augusti 2016 - 21:43
Berraboy
-
Berraboy
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Det verkar som att de som har vanliga paketet Stor har två Eurosport 1 HD, problemet med det är att jag kan se att det är fel nu när jag har fått ett konto som har det så har bett de fixa detta.
Som det ser ut på den kund jag nu tittat på så ingår rent tekniskt följande kanaler HD kanaler i Stor. 18 stycken då.
- SVT1 HD
- SVT2 HD
- Kanal 5 HD
- TV6 HD
- Kanal9 HD
- TV12 HD
- Eurosport 1 HD
- Fox HD
- Discovery HD
- TLC HD
- Animal Planet HD
- National Geographic HD
- History HD
- eSportsTV HD
- TV3 Sport HD
- Eurosport 2 HD
- Fight Sports HD
- Fuel TV HD
Markus Johansson
Telia Kundservice
@Markus, vem kan jag vända mig till för att få hjälp med att lägga in tv6 och eurosport 1 i HD? Kan du? Kundtjänst är en återvändsgränd, hade varit fantastiskt att få detta löst!
Ser även att Fight Sports skall finnas i HD enligt listan ovan, en kanal jag inte har heller. I övrigt ser allt rätt
Redigerat av Berraboy, 14 augusti 2016 - 21:45.
Postad 15 augusti 2016 - 11:32
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 534 inlägg
@Markus, vem kan jag vända mig till för att få hjälp med att lägga in tv6 och eurosport 1 i HD? Kan du? Kundtjänst är en återvändsgränd, hade varit fantastiskt att få detta löst!
Ser även att Fight Sports skall finnas i HD enligt listan ovan, en kanal jag inte har heller. I övrigt ser allt rätt
Du menar beställa ett kanalpaket där de ingår? Beställ Stor så får du kanalen. Har du inte det paketet som bara heter stor utan t.ex. kollektiv stor, stor med cmore sport eller vad de nu heter så är de antagligen inte klara med alla. Vet du inte vad du har så skicka ett PM till mig så kan jag kolla.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 15 augusti 2016 - 12:00
Berraboy
-
Berraboy
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Du menar beställa ett kanalpaket där de ingår? Beställ Stor så får du kanalen. Har du inte det paketet som bara heter stor utan t.ex. kollektiv stor, stor med cmore sport eller vad de nu heter så är de antagligen inte klara med alla. Vet du inte vad du har så skicka ett PM till mig så kan jag kolla.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Nej, utan vem som kan göra justeringen så jag får in kanalerna. Har Kollektiv Stor, Cmore Film och Sport och Viasat Sport.
Ok, så de är inte klara med utrullning till oss då. Konstigt bara att supporten hävdar att de inte finns hos Telia alls i något paket förutom Eurosport 1 HD genom Discovery-paketet.
Postad 15 augusti 2016 - 16:52
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Som det ser ut på den kund jag nu tittat på så ingår rent tekniskt följande kanaler HD kanaler i Stor. 18 stycken då. - SVT1 HD
- SVT2 HD
- Kanal 5 HD
- TV6 HD
- Kanal9 HD
- TV12 HD
- Eurosport 1 HD
- Fox HD
- Discovery HD
- TLC HD
- Animal Planet HD
- National Geographic HD
- History HD
- eSportsTV HD
- TV3 Sport HD
- Eurosport 2 HD
- Fight Sports HD
- Fuel TV HD
Markus Johansson
Telia Kundservice
Varför erbjuds inte vi kunder med Lagom paketet TV6HD?
Postad 15 augusti 2016 - 17:36
Unregistereda360a43b
-
Unregistereda360a43b
-
Forumräv
-
-
862 inlägg
@Telia
Har det verkligen inte blivit bättre ännu detta med inspelningar på boxen?
Jag spelar in var 3-4:e månad något litet och detta eftersom i 99,99% av tiderna som har det blivit fel. Programmen har blivit kapade i slutet, vilket har gjort att jag helt tappat lusten att spela in från TV.
Testade igår att spela in en film, "Our idiot brother" som gick på TV4Film och samma sak igen. Inte bara att filmen inte är hel, men den saknar textning också??? När den går på TV4Film så har den swesub, men på inspelningen så fanns det inte.
Heja 2016!!!
Postad 15 augusti 2016 - 18:15
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
- SVT1 HD
- SVT2 HD
- Kanal 5 HD
- TV6 HD
- Kanal9 HD
- TV12 HD
- Eurosport 1 HD
- Fox HD
- Discovery HD
- TLC HD
- Animal Planet HD
- National Geographic HD
- History HD
- eSportsTV HD
- TV3 Sport HD
- Eurosport 2 HD
- Fight Sports HD
- Fuel TV HD
Markus Johansson
Telia Kundservice
Du får alltså kolla på en befintlig kund, för att se vilka HD-kanaler, som ingår? Ni har inte koll på det hos er ändå?
Postad 15 augusti 2016 - 18:22
Weiman
-
Weiman
-
Forumräv
-
-
930 inlägg
Varför erbjuds inte vi kunder med Lagom paketet TV6HD?
Bra fråga. Tiden när det gick att ta extra betalt för HD är väl ändå förbi... Ganska magstarkt att räkna SD och HD som separata kanaler i kanalpaketen också.
Postad 15 augusti 2016 - 18:33
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 119 inlägg
@Telia
Har det verkligen inte blivit bättre ännu detta med inspelningar på boxen?
Jag spelar in var 3-4:e månad något litet och detta eftersom i 99,99% av tiderna som har det blivit fel. Programmen har blivit kapade i slutet, vilket har gjort att jag helt tappat lusten att spela in från TV.
Testade igår att spela in en film, "Our idiot brother" som gick på TV4Film och samma sak igen. Inte bara att filmen inte är hel, men den saknar textning också??? När den går på TV4Film så har den swesub, men på inspelningen så fanns det inte.
Heja 2016!!!
Hur mycket är det som kapas? Det finns en funktion där man väljer extra inspelningstid. Jag har satt den till ca 10 minuter
Redigerat av Buddypresley, 15 augusti 2016 - 19:07.
Postad 15 augusti 2016 - 19:08
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 534 inlägg
Du får alltså kolla på en befintlig kund, för att se vilka HD-kanaler, som ingår? Ni har inte koll på det hos er ändå?
Som jag beskrev i ett annat inlägg så är det ett system som bland annat sköter fakturor och vad kunder har för abonnemang som skickar över en lista på kanaler till systemet som skickar ut kanaler till kunder. Varje kund måste skickas över en och en och det tar ett tag ibland. Det är så jag är säker på vilka kanaler som ingår faktiskt. Jag läser informationen som går ut till alla handläggare med men för att vara säker så brukar jag alltid dubbelkolla på detta sättet.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 15 augusti 2016 - 19:43
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Som jag beskrev i ett annat inlägg så är det ett system som bland annat sköter fakturor och vad kunder har för abonnemang som skickar över en lista på kanaler till systemet som skickar ut kanaler till kunder. Varje kund måste skickas över en och en och det tar ett tag ibland. Det är så jag är säker på vilka kanaler som ingår faktiskt. Jag läser informationen som går ut till alla handläggare med men för att vara säker så brukar jag alltid dubbelkolla på detta sättet.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Börjar förstå varför man kan få så olika svar från kundtjänst/chatten nu 
Men ska det vara så svårt att sammanställa vad varje paket ska innehålla? Både för kundtjänsten och kunderna på hemsidan?
Postad 15 augusti 2016 - 21:09
Unregistereda360a43b
-
Unregistereda360a43b
-
Forumräv
-
-
862 inlägg
Hur mycket är det som kapas? Det finns en funktion där man väljer extra inspelningstid. Jag har satt den till ca 10 minuter
Hej
Det kapas mellan 5-15 minuter och detta naturligtvis då EPG säkert strular hos Telia, att reklamen kanske är längre än vad man "tror" från början osv. Jag vet att funktionen att lägga till extra tid finns, men vill helst att det ska fungera korrekt utan att behöva gå in och ändra ytterligare. När man ska välja att spela in ett program, så borde, tycker jag, att hela programmet ska spelas in. Annars får Telia helt enkelt plocka bort funktionen och be alla att titta på sin klocka och räkna fram när en film kan sluta :-) :-)
Postad 15 augusti 2016 - 21:47
Berraboy
-
Berraboy
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Kanske inte är en nyhet för er men var det för mig C More Emotion och Action Försvinner den 1/9 och ersätts med C More Stars, en kanal som kommer sändas i HD (vilket inte de tidigare gjort). Tar för givet att Telia får in denna också
http://www.connecttv...gar-2016-09-01/
Postad 15 augusti 2016 - 22:26
pallepaf
-
pallepaf
-
Forumräv
-
-
539 inlägg
Hej
Det kapas mellan 5-15 minuter och detta naturligtvis då EPG säkert strular hos Telia, att reklamen kanske är längre än vad man "tror" från början osv. Jag vet att funktionen att lägga till extra tid finns, men vill helst att det ska fungera korrekt utan att behöva gå in och ändra ytterligare. När man ska välja att spela in ett program, så borde, tycker jag, att hela programmet ska spelas in. Annars får Telia helt enkelt plocka bort funktionen och be alla att titta på sin klocka och räkna fram när en film kan sluta :-) :-)
Detta är inget Telia kan lastas för, det är kanalerna - framförallt TV4 - som inte håller tiderna i förhållande till vad de förutskickar. Var tacksam mot Telia för att möjligheten att lägga in inspelningsmarginaler finns och vänd dig till TV4 med ditt gnäll!
Postad 15 augusti 2016 - 22:52
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 119 inlägg
Hej
Du har ett problem och det finns en lösning men du vill inte använda lösningen för du tycker att det inte borde vara ett problem från början. Stämmer detta?
Postad 15 augusti 2016 - 23:34
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 534 inlägg
Kanske inte är en nyhet för er men var det för mig C More Emotion och Action Försvinner den 1/9 och ersätts med C More Stars, en kanal som kommer sändas i HD (vilket inte de tidigare gjort). Tar för givet att Telia får in denna också
http://www.connecttv...gar-2016-09-01/
C more kommer ta bort kanalen C more Action. Problemet med att ha en Action kanal är att man inte får visa så mycket action under dagtid enligt de regler som finns i Sverige.
C More emotion kommer byta namn till C more Stars då. Innehållet kommer vara liknande C more Hits på denna "nya" kanal. Kanalen kommer sändas dygnet runt och i även att finnas i HD version. Oklart när HD kanalen kommer finans tillgänglig för alla kunder.
Information om detta kom redan i månadsskiftet maj/juni så ingen rykande färsk nyhet.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 16 augusti 2016 - 01:01
Pachole
-
Pachole
-
Användare
-
-
113 inlägg
Hur ser tidsplanen för den nya boxen ut? Kommer den komma med stöd för UHD-sändningar?
Postad 16 augusti 2016 - 07:17
johnbull_1975
-
johnbull_1975
-
Användare
-
-
164 inlägg
Bra fråga. Tiden när det gick att ta extra betalt för HD är väl ändå förbi... Ganska magstarkt att räkna SD och HD som separata kanaler i kanalpaketen också.
Jo, man kan tycka det. Nu är ju i alla fall Telia äntligen inne på rätt spår då fler HD-kanaler faktiskt har tillförts de "vanliga" paketen...hoppas de fortsätter på den linjen utan fler prishöjningar nu.
Har man synpunkter på att man räknar SD och HD som separata kanaler så får man ofta småbarnsargumentet "alla andra gör så" (precis som det var med hittepåavgiften (krypteringsavgiften) innan den "bakades in") eller att det är olika lokal information (mest reklam då, eller möjligen lokala nyheter, men då kunde man ju lägga in alla olika lokala SD-varianter som olika kanaler också och redovisa väldigt många kanaler per paket) och därför olika... [suck]
Postad 16 augusti 2016 - 09:08
Unregistereda360a43b
-
Unregistereda360a43b
-
Forumräv
-
-
862 inlägg
Detta är inget Telia kan lastas för, det är kanalerna - framförallt TV4 - som inte håller tiderna i förhållande till vad de förutskickar. Var tacksam mot Telia för att möjligheten att lägga in inspelningsmarginaler finns och vänd dig till TV4 med ditt gnäll!
Wow, gnäll!!!
Om funktionen finns så borden den fungera. Det är Telia som är leverantör och Telia har avtal med TV4 och med andra.
Därför borde Telia kräva mer i sina led, från olika kanaler. Det är inte Telia som lastas men Telia borde känna till problemet och även förmedla det vidare. Det är liksom så kedja fungerar.
Du har ett problem och det finns en lösning men du vill inte använda lösningen för du tycker att det inte borde vara ett problem från början. Stämmer detta?
Stämmer inte helt.
Det är inte en lösning om du måste modifiera "lösningen" så att det blir rätt.
Det blir ett problem om i ett hushåll finns fler och att alla måste lösa frågan genom att ändra.
Redigerat av Unregistereda360a43b, 16 augusti 2016 - 09:09.
Postad 16 augusti 2016 - 09:29
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 119 inlägg
Stämmer inte helt.
Det blir ett problem om i ett hushåll finns fler och att alla måste lösa frågan genom att ändra.
Jag förstår inte oviljan att sätta extra inspelningstid för att lösa ett problem. Det är bara att sätta tex 10 minuter, sen är problemet i stort sett löst. En engångsinställning och sen behöver ingen fundera på det mer. Hela filmen blir inspelad och alla blir nöjda.
Alternativet är att strunta i extratid för att sen bli irriterad när det saknas 3 minuter i slutet av filmen.
Redigerat av Buddypresley, 16 augusti 2016 - 09:33.
Postad 16 augusti 2016 - 10:13
dalle
-
dalle
-
Forumräv
-
-
537 inlägg
Sätter du inspelningsmarginalen till 15 min gäller den för alla i hushållet. Behöver ni ha olika?
Postad 16 augusti 2016 - 11:33
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1 136 inlägg
Inspelningsmarginalerna funkar dock bara om man har EN inspelning.
Vill man spela in något annat direkt efter, på en annan kanal, så kan inte boxens mjukvara göra dubbla inspelningar (trots att boxens hårdvara klarar det), så slutet i den första inspelningen går ofta förlorat.
Jag anser också, liksom FlashM, att Telia ska *kräva* att få korrekt information från leverantörerna.
Så länge ingen ställer krav kan de fortsätta förgifta vardagen för oss TV-tittare i deras hetsjakt för att pressa in så många reklamminuter som bara är möjligt, gärna på bästa sändningstid.
Postad 16 augusti 2016 - 11:43
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 119 inlägg
Vill man spela in något annat direkt efter, på en annan kanal, så kan inte boxens mjukvara göra dubbla inspelningar (trots att boxens hårdvara klarar det), så slutet i den första inspelningen går ofta förlorat.
Jag anser också, liksom FlashM, att Telia ska *kräva* att få korrekt information från leverantörerna.
Så länge ingen ställer krav kan de fortsätta förgifta vardagen för oss TV-tittare i deras hetsjakt för att pressa in så många reklamminuter som bara är möjligt, gärna på bästa sändningstid.
Den nya boxen som är på gång kanske fixar dubbla inspelningar.
Sen att det är reklam på reklamfinansierade kanaler...det säger sig självt.
Postad 16 augusti 2016 - 13:26
Unregistereda360a43b
-
Unregistereda360a43b
-
Forumräv
-
-
862 inlägg
Jag förstår inte oviljan att sätta extra inspelningstid för att lösa ett problem. Det är bara att sätta tex 10 minuter, sen är problemet i stort sett löst. En engångsinställning och sen behöver ingen fundera på det mer. Hela filmen blir inspelad och alla blir nöjda.
Alternativet är att strunta i extratid för att sen bli irriterad när det saknas 3 minuter i slutet av filmen.
Aha, trodde att det gäller varje enstaka inspelning.
Sätter du inspelningsmarginalen till 15 min gäller den för alla i hushållet. Behöver ni ha olika?
Visste inte att det är engångsgrej...trodde att vid varje tillfälle så ska man välja extra tid. Alla behöver inte ha olika men alla vill att slutet ska vara med.
Det var liksom det som var poängen också när inspelningar påbörjades för många år sedan.
Jag vet att detta diskuterades här på tråden för flera år sedan och jag trodde att nu, 2016, detta borde inte vara ett problem.
Jag vågar knappt efterlysa inspelning utan reklam :-)
Detta med textningen då.
Finns det nåt att göra åt det?
Redigerat av Unregistereda360a43b, 17 augusti 2016 - 14:42.
Postad 16 augusti 2016 - 15:06
dalle
-
dalle
-
Forumräv
-
-
537 inlägg
Boxen har faktiskt lärt sig lite nya tricks. Om du spelar in två program back-to-back säger faktiskt boxen att du har en konflikt mellan inspelningarna och frågar om du vill göra inspelningarna utan marginal.
Ja, jag vet. Man kommer att sumpa slutet av det första programmet om de drar över. Ja, jag tycker också att det vore bättre om man kunde spela in två program samtidigt och, ja, det vore bättre om TV-kanalerna kunde hålla sig till de tider som står i programtablåerna. Ni behöver inte kommentera dessa självklarheter.
Visste inte att det är engångsgrej...trodde att vid varje tillfälle så ska man välja extra tid. Alla behöver inte ha olika men alla vill att slutet ska vara med.
Finns någonstans i systeminställningarna. Du kan sätta marginal före och efter programmet.
Postad 16 augusti 2016 - 16:50
Sacco71an
-
Sacco71an
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Kommer det någon uppdatering för nu har jag två Eurosport 1 HD på kanalplats 413 ?
Postad 16 augusti 2016 - 17:25
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
Den nya boxen som är på gång kanske fixar dubbla inspelningar.
Har inget med boxen att göra att nuvarande box bara spela in ett program
Kommer det någon uppdatering för nu har jag två Eurosport 1 HD på kanalplats 413 ?
Kan vara bra att ha två, om det är olika versioner av Eurosport som ligger ute
Postad 16 augusti 2016 - 20:10
Volvis
-
Volvis
-
Forumräv
-
-
707 inlägg
Jag har en massa hack och bildstörninga på dom flesta kanalerna, 3:an verkar vara en av få utan problem . Någon annan som reagerat på det?
I går kväll vid ca 22:30 slutade Telia fungera hos mig, tv:n la av och även internet. Hoppade igång av sig självt efter kanske 10 min.
Var det fler som hade det avbrottet?
Blir ju orolig att man har något fel i systemet hemma.
Redigerat av Volvis, 16 augusti 2016 - 20:15.
Postad 16 augusti 2016 - 21:08
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 119 inlägg
Har inget med boxen att göra att nuvarande box bara spela in ett program
Vad beror det på då?
Postad 16 augusti 2016 - 21:29
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
Bara att ändra i mjukvaran så skulle de fungera
Men Telia har just nu tror jag max 10 strömmar per hushåll, så det beror väl på hur de vill fördela dessa
Redigerat av lindo, 16 augusti 2016 - 21:41.
Postad 16 augusti 2016 - 22:58
pallepaf
-
pallepaf
-
Forumräv
-
-
539 inlägg
Bara att ändra i mjukvaran så skulle de fungera
Men Telia har just nu tror jag max 10 strömmar per hushåll, så det beror väl på hur de vill fördela dessa
Max åtta strömmar är det.
Vore inga problem om man gav valmöjlighet att temporärt stoppa timeshift när dubbla inspelningar pågår.
Postad 16 augusti 2016 - 23:20
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 534 inlägg
Max åtta strömmar är det.
9 är det nog. max 5 IP så fyra pvr boxar och en till vanlig box är max på om man har fiberlan tjänst.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 17 augusti 2016 - 06:57
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 119 inlägg
Kan Markus tala om för oss andra varför Arris 2853 inte kan spela in två program samtidigt?
Postad 17 augusti 2016 - 09:47
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Kan Markus tala om för oss andra varför Arris 2853 inte kan spela in två program samtidigt?
Vad är det för vits o spela in två program när det mesta kan ses om vja Play ändå? Har knappt spelat in ett program på flera månader sen man fick tillgång till play.
Postad 17 augusti 2016 - 10:18
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 119 inlägg
Vad är det för vits o spela in två program när det mesta kan ses om vja Play ändå? Har knappt spelat in ett program på flera månader sen man fick tillgång till play.
Får inte HD via play
Postad 17 augusti 2016 - 10:30
Unregistered98ef0649
-
Unregistered98ef0649
-
Forumräv
-
-
585 inlägg
Är det med play + du menar då? Då måste jag om jag fattat rätt streama från datorn eller mobil. Titta på tv via datorn är ju ingen höjdare. Playtjänsterna i boxen har ju blivit mycket sämre. Då måste jag ju spela in.
Du får gärna förklara play + för jag förstår inte riktigt vad fördelen är. 😀
Postad 17 augusti 2016 - 14:41
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2 953 inlägg
Är det med play + du menar då? Då måste jag om jag fattat rätt streama från datorn eller mobil. Titta på tv via datorn är ju ingen höjdare. Playtjänsterna i boxen har ju blivit mycket sämre. Då måste jag ju spela in.
Du får gärna förklara play + för jag förstår inte riktigt vad fördelen är.
Om du spelar in ett program kan du inte se på någon annan kanal men med play kan du det
Postad 17 augusti 2016 - 14:42
Unregistered98ef0649
-
Unregistered98ef0649
-
Forumräv
-
-
585 inlägg
Om du spelar in ett program kan du inte se på någon annan kanal men med play kan du det
Jag kan spela in ett program o kolla på en annan kanal
Postad 17 augusti 2016 - 15:23
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Du får gärna förklara play + för jag förstår inte riktigt vad fördelen är. 😀
Play+ använder jag inte ens.
Går in via Play på boxen. Men har heller inget krav att det ska vara i HD. Iaf inte på serier etc. Finns det i HD så kollar jag.
Får inte HD via play
Kollar mycket på HBO HD via play. Det är alltså inte i HD?
Gäller la för vdsl kunder, fiber kunder kan se och spela in.
Redigerat av Mushunt, 17 augusti 2016 - 15:22.
3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
JBL 4309 vs 708i
Anton
2025-05-23 13:58:22
-
Botten av lådan limmas.
Anton
2025-05-23 13:48:01
-
Seas L26roy Nr2
Anton
2025-05-22 21:14:10
-
Bio front med duk på plats
Globe
2025-05-22 08:43:45
-
Screen Research FSD på väggen
Globe
2025-05-22 08:22:42
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|