* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
34745 svar till detta ämne
Postad 02 september 2016 - 18:35
pallepaf
-
pallepaf
-
Forumräv
-
-
539 inlägg
jag förstår att en del inte har den möjligheten att byta till parabol eller antenner...Om vi säger så här..Hos Telia digital-Tv kan vi få alla kanaler från ViaSat och Canal digital med ett knapptryck. Det får man inte med Boxer eller ViaSat och Canal digital...Kan hända att det blir dyrt om man vill ha alla kanaler hos Telia digital-Tv...Men att gnälla om Tv3 och TV4 i HD det blir bara larvigt till slut...Så det är bara bita i det sura äpplet om ni vill ha dom..... 
Det är uppenbart att TV3 HD är på gång till Stor och att TV4 HD kommer snart vet vi. Då vore det idiotiskt att teckna ett abonnemang med lång bindningstid, som Viasat har, under en sannolikt mycket kort mellantid. Det är närmast oetiskt av Telia att föra en sådan lösning på tal.
Redigerat av pallepaf, 02 september 2016 - 19:43.
Postad 02 september 2016 - 18:38
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 119 inlägg
Men att gnälla om Tv3 och TV4 i HD det blir bara larvigt till slut..
Tråkigt för dig att du känner så
Postad 02 september 2016 - 18:38
pallepaf
-
pallepaf
-
Forumräv
-
-
539 inlägg
Varför måste det väntas på de lokala versionerna?
TV4 kräver att lokal reklam visas.
Postad 02 september 2016 - 18:40
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
jag förstår att en del inte har den möjligheten att byta till parabol eller antenner...Om vi säger så här..Hos Telia digital-Tv kan vi få alla kanaler från ViaSat och Canal digital med ett knapptryck. Det får man inte med Boxer eller ViaSat och Canal digital...Kan hända att det blir dyrt om man vill ha alla kanaler hos Telia digital-Tv...Men att gnälla om Tv3 och TV4 i HD det blir bara larvigt till slut...Så det är bara bita i det sura äpplet om ni vill ha dom..... 
Precis, de flesta operatörer har sina för- och nackdelar. Visst får man ha tålamod med Telia, men inom ett halvår finns säkert TV3HD och TV4HD i Lagom-paketet 
Postad 02 september 2016 - 18:58
Iwarsson
-
Iwarsson
-
Lärjunge
-
-
428 inlägg
jag förstår att en del inte har den möjligheten att byta till parabol eller antenner...Men att gnälla om Tv3 och TV4 i HD det blir bara larvigt till slut...Så det är bara bita i det sura äpplet om ni vill ha dom..... 
Och med tanke på att alla leverantörer är vinstdrivande så skulle jag vilja veta hur nöjd du är med att fortfarande tycka att det är ok med SD eller betala extra för HD?
Du kanske tycker att det är gnälligt när du åker till jobbet på en grusväg i en gengasbil lyssnandes i mono till en vevgrammofon?
Det är inte så längesedan servostyrning och centrallås kostade extra för att det var nytt. Det gör det inte längre för att det är standard.
Där ligger problemet, HD är inte längre nytt, men det kostar extra hos vissa leverantörer...
Postad 02 september 2016 - 19:19
Ikano
-
Ikano
-
Användare
-
-
156 inlägg
Visst tycker jag att det är dyrt med alla kanaler hos Telia...Men det har säkert med rättigheter att sända Tv3 oTv4 HD....
Telia får säkert inte Sända Tv3 HD i stor för ViaSat (Än ska sägas)..... Det är ju som att säga att ViaSat ska sända Canal digitals kanaler eller tvärt om.... Boxer sänder dom flesta kanaler i SD och en del i HD men inte alla....Jag är glad att jag aldrig sa upp HD-paketet när det fanns, som en del olyckligt gjorde...Visst har jag gnällt på Telia också...När det inte fungerat..... Så köp en inomhus antenn och kör Boxer så har ni TV3 och TV4 HD.....Som sagt ha lite is i magen det kommer säkert.. Telia fixade ju ViaSat sport kanaler för att se OS så nog kommer TV3 o TV4 HD också.....Peace..
Postad 02 september 2016 - 19:41
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Ni som är i framkant ska ha fått nytt GUI under torsdagen. Ni som tittar på något och kan pausa material kanske ser en liten skillnad t.ex.
Hittar ni någon ny bug i det nya GUI:t så kan ni gärna säga till så får ni något som tack för hjälpen 
Markus Johansson
Telia Kundservice
Tänkte nästan skriva att jag såg ingen skillnad på Play, men så tryckte jag paus och det var en välkommen förändring!
Men var det allt ni ändrat? För lat för att leta 
Postad 02 september 2016 - 20:01
pallepaf
-
pallepaf
-
Forumräv
-
-
539 inlägg
Jag är glad att jag aldrig sa upp HD-paketet när det fanns, som en del olyckligt gjorde...
Att betala 69 kr i månaden (eller t.o.m. 103,5 kr vid tvilling) enbart för att få TV3 i HD kan knappast rättfärdigas i förhållande till vad Stor och Lagom kostar och att TV3 i SD då redan ingår tillsammans med övriga HD-kanaler.
Postad 02 september 2016 - 21:02
mblom
-
mblom
-
Amatör
-
-
67 inlägg
Som jag skrivit tidigare så har vi kanalen TV3 HD och den ingår i Viasat Guld bland annat för tillfället. Att den inte finns i alla paket där TV3 ingår beror på rättighetsskäl. Rörande TV4 HD så har vi den och din finns även i ett TV4 Paket utöver det säljstoppade HD paketet. Vi väntar även på att vi ska få alla SDI länkar för att kunna erbjuda lokala versioner av TV4 HD till våra kunder så det är därför den inte finns i flera paket i dagsläget.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Tänkte om Telia var intresserad av att få ytterligare en kund. Men jag kör vidare på mitt Boxer, tror aldrig att ut-sändningarna har fallerat under mina 12-13 år som kund. Däremot så känns det som att ip-tv är moget nu.
De flesta oberoende-operatörer har TV4-HD och/eller TV3-HD i sina paket och då menar jag inte dyra paket. Jag har 7 st HD kanaler idag och tittar uteslutande på dessa om jag nu inte streamar Netflix m.m, det suger att titta på SD kanaler. Är inte intresserad av flera hundra kanaler. Vill ha kvalitet..
Hade Viaplay sport förut, men deras streaming är inget vidare. Sen när de höjde till 399:- så var det hejdå. Jag satt o kollade på CL en gång och matchen gick på Viaplay sport och TV3-HD (Boxer). Det var riktigt dålig bitrate på Viaplay.
Som någon nämnde, år 2016 borde man kunna leverera med bra kvalitet. Speciellt via fiber, där man har 1Gb/s till sitt förfogande. Fungerar ju ganska bra för Netflix. Netflix har mycket av sin mjukvara i open-source, vi använder en del av deras mjukvara på jobbet.
Postad 02 september 2016 - 22:38
Ikano
-
Ikano
-
Användare
-
-
156 inlägg
Att betala 69 kr i månaden (eller t.o.m. 103,5 kr vid tvilling) enbart för att få TV3 i HD kan knappast rättfärdigas i förhållande till vad Stor och Lagom kostar och att TV3 i SD då redan ingår tillsammans med övriga HD-kanaler.
Jag vet inte hur det blev för dom som sa upp HD-paketet. Men på mina fakturor försvann HD-paketet och 69 kr. Men nu har jag Stor och C-more och ViaSat som paket så jag kan inte uttala mig om det.....
Postad 03 september 2016 - 09:07
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Jag vet inte hur det blev för dom som sa upp HD-paketet. Men på mina fakturor försvann HD-paketet och 69 kr. Men nu har jag Stor och C-more och ViaSat som paket så jag kan inte uttala mig om det..... 
Jag vet inte om du menar att du sagt upp HD-paketet eller om du har det kvar, men har du TV3HD fortfarande, så kan det bero på att du har ett Viasat-paket. Om du även har TV4HD, så har du HD-paketet kvar (om du inte har det separata TV4-paketet för 89:- där TV4HD också ingår).
Postad 03 september 2016 - 10:20
Ikano
-
Ikano
-
Användare
-
-
156 inlägg
Jag vet inte om du menar att du sagt upp HD-paketet eller om du har det kvar, men har du TV3HD fortfarande, så kan det bero på att du har ett Viasat-paket. Om du även har TV4HD, så har du HD-paketet kvar (om du inte har det separata TV4-paketet för 89:- där TV4HD också ingår).
Jag sa aldrig upp HD-paketet.... Vad jag menar så finns det inte kvar på fakturorna jag får.Förut så stod det HD-paketet på varje faktura men inte nu längre..... Telia sa ju för en tid sedan att HD-kanalerna skulle ingå i stor.....Vet inte om det blev så.....Jag har haft ViaSat och C-more i flera år via Telia så jag givetvis TV3 och TV4 HD..
Postad 03 september 2016 - 10:54
pallepaf
-
pallepaf
-
Forumräv
-
-
539 inlägg
Jag sa aldrig upp HD-paketet.... Vad jag menar så finns det inte kvar på fakturorna jag får.Förut så stod det HD-paketet på varje faktura men inte nu längre..... Telia sa ju för en tid sedan att HD-kanalerna skulle ingå i stor.....Vet inte om det blev så.....Jag har haft ViaSat och C-more i flera år via Telia så jag givetvis TV3 och TV4 HD..
Får man fråga vad din månadskostnad för TV hamnar på?
Postad 03 september 2016 - 11:29
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Ok, än så länge så finns TV3HD bara i Viasat Guld eller Silver, även om Telias kundtjänst säger nåt annat. Men den hamnar nog snart i Stor (kanske även i Lagom, om man får hoppas).
Har du kvar TV4HD? Antar att Telia inte fakturerar HD-paketet längre, eftersom det väl bara är TV4HD, som är "exklusiv" för HD-paketet, om man har ett VIasat-paket?
Postad 03 september 2016 - 11:30
Ikano
-
Ikano
-
Användare
-
-
156 inlägg
Får man fråga vad din månadskostnad för TV hamnar på?
Visst får du det C-more 479 kr Stor 339 kr ViaSat Guld 699 kr........Blir en ansenlig summa per mån. men är man sjukpensionär som mig, och sport intresserad. Ser mycket sport och naturprogram även historia så det blir dyrt..Hi hi hi.. 
Postad 03 september 2016 - 11:47
Ikano
-
Ikano
-
Användare
-
-
156 inlägg
Visst får du det C-more 479 kr Stor 339 kr ViaSat Guld 699 kr........Blir en ansenlig summa per mån. men är man sjukpensionär som mig, och sport intresserad. Ser mycket sport och naturprogram även historia så det blir dyrt..Hi hi hi.. 
Ok, än så länge så finns TV3HD bara i Viasat Guld eller Silver, även om Telias kundtjänst säger nåt annat. Men den hamnar nog snart i Stor (kanske även i Lagom, om man får hoppas).
Har du kvar TV4HD? Antar att Telia inte fakturerar HD-paketet längre, eftersom det väl bara är TV4HD, som är "exklusiv" för HD-paketet, om man har ett VIasat-paket?
Jag har kvar TV4HD också..Kollade på min faktura för en stund sen. På den finns HD-paketet kvar men står 0 kronor...Så vete F,n vad dom menar........
Redigerat av Ikano, 03 september 2016 - 11:48.
Postad 03 september 2016 - 12:38
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2 953 inlägg
Man behöver vara inloggad med en kod i boxen som kan få koderna för att avkryptera kanalen som inspelningen är gjort ifrån är informationen jag fått om detta. Det behöver alltså inte vara samma kod som inspelningen är gjord med men det ska vara med en kod som har kanalen.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Får man olika koder olika boxar då borde det väl inte vara problem komma in? Alt ha ena boxen avstängd?
Postad 03 september 2016 - 14:24
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 534 inlägg
Får man olika koder olika boxar då borde det väl inte vara problem komma in? Alt ha ena boxen avstängd?
Du måste dock kunna ha 2 olika boxar resnt tekniskt för att ha en till kod, har man ADSL är det inte säkert det går.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 03 september 2016 - 15:09
Ikano
-
Ikano
-
Användare
-
-
156 inlägg
Du måste dock kunna ha 2 olika boxar resnt tekniskt för att ha en till kod, har man ADSL är det inte säkert det går.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Man måste väl ha tvilling abonnemang för att ha två olika koder. Annars är väl man fastlåst, till koden man fått från Telia till boxen.......
Postad 03 september 2016 - 18:04
pebro
-
pebro
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Enligt Telia skulle det bli såhär om jag sa upp HD-paketet:
Hej Peter! De kanaler som du inte skulle ha kvar i HD förutom tv3 och -4 är Discovery HD Showcase, Eurosport HD, National Geographic HD och Outdoor Channel HD.
Så att man bara betalar för TV3 HD stämmer ju inte. Eller? Jag har Lagom
Postad 03 september 2016 - 18:45
Ikano
-
Ikano
-
Användare
-
-
156 inlägg
Enligt Telia skulle det bli såhär om jag sa upp HD-paketet:
Hej Peter! De kanaler som du inte skulle ha kvar i HD förutom tv3 och -4 är Discovery HD Showcase, Eurosport HD, National Geographic HD och Outdoor Channel HD.
Så att man bara betalar för TV3 HD stämmer ju inte. Eller? Jag har Lagom
Så här måste det vara. Alla som haft HD-paketet tidigare har fått behålla TV3 och TV4 HD men dom andra HD kanalerna har försvunnit. Ska man ha dom måste man teckna ViaSat eller C-more för att få dom.....Pratade nyss med grannen. Han har bara stor och han har TV3 och TV4 HD kvar efter HD-paketet försvann. Så en del har dom och en del inte. Så måste det vara. Kan inte komma på nåt annat...
Postad 03 september 2016 - 20:36
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2 953 inlägg
Så här måste det vara. Alla som haft HD-paketet tidigare har fått behålla TV3 och TV4 HD men dom andra HD kanalerna har försvunnit. Ska man ha dom måste man teckna ViaSat eller C-more för att få dom.....Pratade nyss med grannen. Han har bara stor och han har TV3 och TV4 HD kvar efter HD-paketet försvann. Så en del har dom och en del inte. Så måste det vara. Kan inte komma på nåt annat... 
Och man sänder TV3 TV4HD på teliaplay men inte med cmore paket
Redigerat av Ironse, 03 september 2016 - 20:36.
Postad 03 september 2016 - 21:21
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Så en del har dom och en del inte. Så måste det vara. Kan inte komma på nåt annat... 
Grannen har TV3HD men inte TV4HD. Enligt han själv har han Stor. Aldrig haft HD paketet.
Postad 04 september 2016 - 05:32
Ikano
-
Ikano
-
Användare
-
-
156 inlägg
Grannen har TV3HD men inte TV4HD. Enligt han själv har han Stor. Aldrig haft HD paketet.
Redigerat av Ikano, 04 september 2016 - 19:04.
Postad 05 september 2016 - 06:33
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 119 inlägg
Man ska nog sitta lugnt i båten och inte bry sig så mycket innan kanalerna dyker upp för någon och börja med att ta helg och se vad som händer i september som börjar nästa vecka...
Markus Johansson
Telia Kundservice
Andra veckan i september...
Postad 05 september 2016 - 07:28
Weiman
-
Weiman
-
Forumräv
-
-
930 inlägg
Och? Markus skrev i september, inte första september.
Postad 05 september 2016 - 07:55
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 119 inlägg
Jag vet men jag påminner och frågar ändå.
Postad 05 september 2016 - 09:10
Berraboy
-
Berraboy
-
Amatör
-
-
73 inlägg
US Open på Eurosport 1 SD är fan olidlig, fick byta över till Play+ för att där kunna se kanalen i HD. Absurt att jag har kanalen i HD där men inte i min box... Fixa detta nu Telia 
Postad 05 september 2016 - 12:12
Krutrök
-
Krutrök
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
US Open på Eurosport 1 SD är fan olidlig, fick byta över till Play+ för att där kunna se kanalen i HD. Absurt att jag har kanalen i HD där men inte i min box... Fixa detta nu Telia 
Nu förstod jag nog inte riktigt...
Både Eurosport 1 och 2 finns ju i HD via boxen. Åtminstone om man har Stor.
Däremot finns inga kanaler i HD via Play+ (låt dig inte luras av loggan).
Postad 05 september 2016 - 12:40
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 119 inlägg
Nej, bara Eurosport 2 om man har stor.
Postad 05 september 2016 - 13:10
Berraboy
-
Berraboy
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Precis, har paket stor och ingår inte hos mig vilket gör mig jäkligt irriterad. Telia kundtjänst ber mig skaffa Discovery-paketet för 259kr/mån+129kr för tvilling!. Över min döda kropp.....
Redigerat av Berraboy, 05 september 2016 - 15:00.
Postad 05 september 2016 - 14:43
lowtide
-
lowtide
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Precis, har paket stor och ingång inte hos mig vilket gör mig jäkligt irriterad. Telia kundtjänst ber mig skaffa Discovery-paketet för 259kr/mån+129kr för tvilling!. Över min döda kropp.....
HD-paketet ?
Postad 05 september 2016 - 14:46
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 119 inlägg
Postad 05 september 2016 - 15:22
Mickys
-
Mickys
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
Jag har kvar TV4HD också..Kollade på min faktura för en stund sen. På den finns HD-paketet kvar men står 0 kronor...Så vete F,n vad dom menar........
Själv får jag betala 69 kr i månaden för att få tv3hd och tv4 hd. Tar jag bort HD paketet så försvinner kanalerna med....
Har lagom och Viasat sport.
Ska man betala 1500 kr i månaden för tv, ja då j*vlar får man se mkt tv :-)
Tar hellre Netflix, HBO och Viaplay ihop med lagom för halva priset.... men smaken är som baken
Postad 05 september 2016 - 15:24
strumpan77
-
strumpan77
-
Rookie
-
2 inlägg
Har fortfarande Viasat 16 och det verkar finnas tablå för hela veckan.
Skulle inte kanalen släckas ner 1 september?
Postad 05 september 2016 - 16:51
Weiman
-
Weiman
-
Forumräv
-
-
930 inlägg
Däremot finns inga kanaler i HD via Play+ (låt dig inte luras av loggan).
Återigen: Eurosport 1 är i HD i Play+.
Postad 05 september 2016 - 18:16
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 119 inlägg
Nej
Postad 05 september 2016 - 18:19
Krutrök
-
Krutrök
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Du borde nog kolla på inlägg #26095!
Postad 05 september 2016 - 18:20
pallepaf
-
pallepaf
-
Forumräv
-
-
539 inlägg
Jag har enbart Stor och har tre Eurosport i HD. De heter Eurosport 1 HD, Eurosport 2 HD och bara Eurosport HD.
Postad 05 september 2016 - 18:24
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 119 inlägg
Jag har enbart Stor och har tre Eurosport i HD. De heter Eurosport 1 HD, Eurosport 2 HD och bara Eurosport HD.
Grattis, du har fått vinst i Telias TV-lotteri
Postad 05 september 2016 - 18:27
pallepaf
-
pallepaf
-
Forumräv
-
-
539 inlägg
Man ska nog sitta lugnt i båten och inte bry sig så mycket innan kanalerna dyker upp för någon och börja med att ta helg och se vad som händer i september som börjar nästa vecka...
Markus Johansson
Telia Kundservice
Eftersom Markus skrev "i september som börjar nästa vecka" var den enda rimliga tolkningen att något skulle hända under förra veckan. I annat fall vore det överflödigt att skriva så - är man inte utvecklingsstörd visste man ju utan hans påpekande när september börjar.
Grattis, du har fått vinst i Telias TV-lotteri
Det jag vill ha är TV3 HD och TV4 HD - skiter helt i Eurosport-kanalerna. Någon som har TV3 HD och TV4 HD och vill byta med mig 
Postad 05 september 2016 - 19:35
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1 136 inlägg
Eftersom Markus skrev "i september som börjar nästa vecka" var den enda rimliga tolkningen att något skulle hända under förra veckan. I annat fall vore det överflödigt att skriva så - är man inte utvecklingsstörd visste man ju utan hans påpekande när september börjar.
Jag tolkade meningen helt annorlunda än du, så din tolkning är inte den enda rimliga.
Enligt mig är en mer korrekt tolkning av "börja med att ta helg och se vad som händer i september som börjar nästa vecka" följande:
"tagga ner, relaxa lite och se vad som händer någon gång under september. September börjar redan om en vecka, så du behöver inte sitta och vänta ett helt halvår eller så."
(inte för att svenska språket har med DigitalTV att göra)
Postad 05 september 2016 - 19:57
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 534 inlägg
Känns som att denna tråd håller på och spåra ur lite när den handlar om att tolka mig. 
Det kom ju nytt GUI för de i framkant i torsdags den 1/9 och det kommer till alla imorgon som det ser ut nu. Det är inte mycket förändringar ni märker av just nu men det kanske beror kanske på att det är till för något som kommer innan september är slut?
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 05 september 2016 - 21:53
Krutrök
-
Krutrök
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Känns som att denna tråd håller på och spåra ur lite när den handlar om att tolka mig. 
Det kom ju nytt GUI för de i framkant i torsdags den 1/9 och det kommer till alla imorgon som det ser ut nu. Det är inte mycket förändringar ni märker av just nu men det kanske beror kanske på att det är till för något som kommer innan september är slut?
Markus Johansson
Telia Kundservice
Ännu ett kryptiskt uttalande från vårt orakel... ;-)
Låter som det kan bli en present till min födelsedag den 20:e september!
Får vi ett pris om vi gissar vad det blir? För min del hoppas jag fortfarande på TV4 HD samt
play i HD för alla HD-kanaler.
Redigerat av Krutrök, 06 september 2016 - 10:30.
Postad 06 september 2016 - 10:01
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 534 inlägg
Det kom ju nytt GUI för de i framkant i torsdags den 1/9 och det kommer till alla imorgon som det ser ut nu.
Detta är inte längre tänkt att gå ut till alla idag, utan verkar bli imorgon. Det kom dock en ny version till de som ligger i framkant idag. Det var bara en liten fix rörande något med att bilder inte laddades korrekt ibland.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 07 september 2016 - 16:54
pallepaf
-
pallepaf
-
Forumräv
-
-
539 inlägg
Markus Johansson
Telia Kundservice
Det vore mycket tråkigt om det bara är lokalversionerna av TV4 HD som du åsyftar - de har ju varit utlovade sedan i våras och skjutits fram otaliga tillfällen så det vore ju egentligen inget att glädjas över, snarare bara något att sluta irritera sig över. Mot bättre vetande hoppas jag på något nyskapande och banbrytande.
Postad 07 september 2016 - 17:46
htiawe
-
htiawe
-
Lärjunge
-
-
455 inlägg
Är det någon som hört något mer om en ny inspelningsbar tvbox? Min verkar ha heldött och det var verkligen nice att kunna spela in..
Postad 07 september 2016 - 18:14
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Det vore mycket tråkigt om det bara är lokalversionerna av TV4 HD som du åsyftar - de har ju varit utlovade sedan i våras och skjutits fram otaliga tillfällen så det vore ju egentligen inget att glädjas över, snarare bara något att sluta irritera sig över. Mot bättre vetande hoppas jag på något nyskapande och banbrytande.
Tror du seriöst på detta? 
Postad 07 september 2016 - 20:14
Krutrök
-
Krutrök
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Kan inte låta bli att undra...
Samma dag som Markus säger att ett nytt GUI ska släppas indikerar min surroundförstärkare att något hänt.
För stereoljud i både DD och PCM visas nu två högtalarsymboler i stället för de tre som visats tidigare.
För DD 5.1 visas som förut 5 symboler. Hör ingen skillnad i ljud och allt verkar fungera som det ska.
Kanske det bara är något med min utrustning/inställning i alla fall eller kan Telia ha ändrat något i ljudströmmen?
Har ännu inte startat om boxen. Väntar på andras reaktioner. :-)
Postad 07 september 2016 - 20:57
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3 266 inlägg
Lite förvirrande angående Lagom och Stor tycker jag, Är det bara Stor som kommer få TV3/TV4 HD på sikt? SD-kanalerna finns ju i lagom också så HD borde väl hoppa in där också?
7 användare läser detta ämne
1 medlemmar, 6 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
JBL 4309 vs 708i
Anton
2025-05-23 13:58:22
-
Botten av lådan limmas.
Anton
2025-05-23 13:48:01
-
Seas L26roy Nr2
Anton
2025-05-22 21:14:10
-
Bio front med duk på plats
Globe
2025-05-22 08:43:45
-
Screen Research FSD på väggen
Globe
2025-05-22 08:22:42
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|