* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X1 *
7080 svar till detta ämne
Postad 27 oktober 2008 - 20:46
Krabbfiskarn
-
Krabbfiskarn
-
Rookie
-
7 inlägg
Vem sjutton använder sim-kontakter numera?!  Rensa sim-kortet så är ju saken löst.
//joel
Kanske bara jag då? Har funderat på att göra det men jag ville hellst hitta en annan lösning
Postad 27 oktober 2008 - 20:54
huxfluxverkstan
-
huxfluxverkstan
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Är det någon som har tips om ett fungerande och flexibelt sync program mellan windows och windows mobile?
Windows Mobile Device Center för vista är bland det sämsta jag sett, till och med sonyericsson syncprogram till p990 & p1 är mer flexibelt och det suger big time...
Jag vill kunna välja vad och vart saker och ting ska syncas, även hur och helst se någon slags logg över vad som hänt... Inte behöva anpassa mig till ett stelt program.
Ideer mottages tacksamt
Postad 27 oktober 2008 - 21:04
reVoid
-
reVoid
-
Rookie
-
9 inlägg
Efter att ha dragit igenom över 30 sidor i denna tråden, så måste jag komma med lite synpunkter och varningar! Har en svart X1 och är äckligt nöjd, även om det har varit blandade känslor som har gått i en bergochdalbana... Hur som helst, jag vill upplysa er som kör SPB's produkter ( INTE x-panel av mobileshell) att vissa av deras program ersätter aktivitetshanteraren (använder 1:a panelen "Idag" så ser du aktivitetshanteraren högst upp till höger, bredvid batteri-ikonen), och när man sedan tar bort dessa program så FÖRSVINNER aktivitetshanteraren. Kvar är endast ett svart tomrum, som man inte kan ändra på över huvud taget... Var med om detta idag, och efter att ha snackat med X1 Support så fick jag det bittra svaret att det ENDA som funkar om man vill ha tillbaka "orginal" aktivitetshanteraren, är att göra en HARD-RESET av telefonen - vilket leder till att ALLT på telefonen försvinner! Var lagom glad när jag fick sitta och lägga in +35 kontakter och alla program igen - bara för att SPB är riktiga nötter som inte kan koda ordentligt....! Vill som sagt varna er, så att ni SLIPPER vara med om detta!
Postad 27 oktober 2008 - 21:12
Dalarn
-
Dalarn
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
tjenare, beställde min xperia idag....
jag tänkte att vi kanske skulle starta en tråd med endast länkar till bra program så man slipper leta ihjäl sig. kan vara speciellt bra för oss nybörjare. helst kanske direkta nedladdningslänkar med kort beskrivning..
mvh dalarn
Postad 27 oktober 2008 - 21:17
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Syncar man med outlook eller pimbackup och har lagt in cabfiler på minneskortet så tar det inte många minuter så är man back in action igen..
Får man räkna med händer lite då å då ....Är ju windows
Postad 27 oktober 2008 - 21:26
CusmaR
-
CusmaR
-
Lärjunge
-
-
345 inlägg
Jag har läst långt bak i tråden någonstans om att det ska vara möjligt att streama filmer över nätverket till mobilen, kan ju vara kul o se en serie när man bajjar till exempel hehe.
Jag har kopplat upp mig mot mitt nätverk här hemma men jag hittar inte mobilen, och jag har surrat runt i de flesta menyer i mobilen utan att ha hittat något vettigt. Nån som kan upplysa mig om hur jag ska få detta att fungera?
fråga2: går det att få tomtom kartan liggandes utan att behöva köra ut tangentbordet?
Redigerat av CusmaR, 27 oktober 2008 - 21:27.
Postad 27 oktober 2008 - 21:29
jhenrikj
-
jhenrikj
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Efter att ha dragit igenom över 30 sidor i denna tråden, så måste jag komma med lite synpunkter och varningar! Har en svart X1 och är äckligt nöjd, även om det har varit blandade känslor som har gått i en bergochdalbana...
Hur som helst, jag vill upplysa er som kör SPB's produkter (INTE x-panel av mobileshell) att vissa av deras program ersätter aktivitetshanteraren (använder 1:a panelen "Idag" så ser du aktivitetshanteraren högst upp till höger, bredvid batteri-ikonen), och när man sedan tar bort dessa program så FÖRSVINNER aktivitetshanteraren. Kvar är endast ett svart tomrum, som man inte kan ändra på över huvud taget...
Var med om detta idag, och efter att ha snackat med X1 Support så fick jag det bittra svaret att det ENDA som funkar om man vill ha tillbaka "orginal" aktivitetshanteraren, är att göra en HARD-RESET av telefonen - vilket leder till att ALLT på telefonen försvinner! Var lagom glad när jag fick sitta och lägga in +35 kontakter och alla program igen - bara för att SPB är riktiga nötter som inte kan koda ordentligt....!
Vill som sagt varna er, så att ni SLIPPER vara med om detta!
Kör man SBP pocket plus får man ju aktivitetshanteraren i övre högra hörnet om man vill ha  Räcker inte det? Och jag har avinstallerat SBP utan att bli av med min aktivitetshanterare oxå så det är nog inte SBP det berodde på
Postad 27 oktober 2008 - 22:06
PontiacMan
-
PontiacMan
-
Lärjunge
-
-
348 inlägg
tjenare, beställde min xperia idag....
jag tänkte att vi kanske skulle starta en tråd med endast länkar till bra program så man slipper leta ihjäl sig. kan vara speciellt bra för oss nybörjare. helst kanske direkta nedladdningslänkar med kort beskrivning..
mvh dalarn
kolla denna tråd. https://www.minhembi...p;#entry2136768Jag har läst långt bak i tråden någonstans om att det ska vara möjligt att streama filmer över nätverket till mobilen, kan ju vara kul o se en serie när man bajjar till exempel hehe. Jag har kopplat upp mig mot mitt nätverk här hemma men jag hittar inte mobilen, och jag har surrat runt i de flesta menyer i mobilen utan att ha hittat något vettigt. Nån som kan upplysa mig om hur jag ska få detta att fungera?
fråga2: går det att få tomtom kartan liggandes utan att behöva köra ut tangentbordet?
Ja det går att få kartan liggandes.
Redigerat av PontiacMan, 27 oktober 2008 - 22:07.
Postad 27 oktober 2008 - 22:07
CusmaR
-
CusmaR
-
Lärjunge
-
-
345 inlägg
kolla denna tråd. https://www.minhembi...p;#entry2136768
Ja det går
haha ja, ett förklarande hur vore trevligt
Postad 27 oktober 2008 - 22:25
glimbrink
-
glimbrink
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Tjenare ny här. Skulle behöva lite hjälp köpte min x1 i fredes och har installerat bl.a. tomtom och coreplayer ett problem jag har är att jag inte kan få in gprs inställningar, jag har testat på halebop, glocalnet, tele2 och inget av dem fungerar när jag går in på hemsidan och ber dem skicka inställningarna. Kommer inga inställningar....
Har också försökt manuellt men har inte lyckats med det... Mycket tacksam för svar!!!
Postad 27 oktober 2008 - 23:31
cetnor
-
cetnor
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Var kan få tag på följande SW som jag har på min önskelista till Xperia: 1. Touchpadtangent bord med T9-stöd när man ska SMSa (med stöd för svenska) 2. En funktion som ger stor och tydlig text för inkommande samtal.
Postad 27 oktober 2008 - 23:47
sinriel
-
sinriel
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Jag har läst långt bak i tråden någonstans om att det ska vara möjligt att streama filmer över nätverket till mobilen, kan ju vara kul o se en serie när man bajjar till exempel hehe. Jag har kopplat upp mig mot mitt nätverk här hemma men jag hittar inte mobilen, och jag har surrat runt i de flesta menyer i mobilen utan att ha hittat något vettigt. Nån som kan upplysa mig om hur jag ska få detta att fungera?
2: jodå de går bra fast du får binda en knapp till landskaps läge växling har själv gjorde med vänstra knappen precis under skärmen den växlar läge på skärmen ialla program Inställningar (flik personligt), Knappar (kan man ställa in de två knapparna vad de ska göra.
Postad 27 oktober 2008 - 23:48
Unregistered006eb26d
-
Unregistered006eb26d
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Jag har varit noga med att slå på WiFi när jag är hemma så att jag surfar genom mitt trådlösa hemmanätverk. Plötsligt såg jag nu ikväll att telefonen visade att den var ansluten på WLAN samtidigt som den visade att den var ansluten mot 3G nätet. Hur tusan vet man då vilket nät den använder för att hämta data???
Till detta kommer en fundering om datatrafik. Jag har letat och letat men kan inte hitta någonstans där jag kan se datatrafiken. Det känns som ganska viktigt att kunna hålla reda på sin datatrafik och bäst vore ju då om man kunde se specad datatrafik. Hur mycket har gått genom WLAN, hur mycket har gått genom 3G/GPRS. Detta för att kunna hålla koll på sina kostnader om man inte har flat rate. Går detta?
Postad 27 oktober 2008 - 23:56
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Är intresserad av att ev. ladda ner programmet spb, jag har inte full koll på vad programmet innehåller, ska man ladda ner från SE eller någon annanstans? Försökte att ladda ner via datorn men det gick inte då programmet kräver winzip som jag inte har i datorn.
Alla filer det står .zip på är inte rena zipfiler. Högerklicka på zipfilen och välj sedan Egenskaper. På filtyp står det antingen "Zip File" och då är det en zipfil du ska packa upp i datorn, står det istället "Zip FIle (.cab)" innebär det att du ska föra över filen (kopiera filen) till telefonen och sedan dubbelklicka på den med pennan, så startar installationen i din telefon.
Postad 28 oktober 2008 - 00:22
the-guvnor
-
the-guvnor
-
Användare
-
-
121 inlägg
Hej! Tänkte bara höra ifall det är fler än jag som märkt tangentbordsbuggen när man skriver SMS? Om man trycker en bokstav och sedan "å", "ä" eller "ö" hamnar bokstäverna i fel ordning om man inte gör det väldigt långsamt. Som exempelvis "'väl", "förresten", "sås", och så vidare. Ganska irriterande, fast förhoppningsvis något som blir åtgärdat i framtida firmware-uppdatering
Jag upptäckte det också, trodde först att jag tryckte fel! Grymt irriterande nu när jag vet om det! För övrigt vill jag be er alla som har TRE kolla den här TrådenHär får ni ett exempel på hur alla mms som skickas mellan Tre telefoner ser ut på en X1:a Bilden täcker ju inte ens 20% av skärmen
Screen002.png 25,37K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av the-guvnor, 28 oktober 2008 - 00:23.
Postad 28 oktober 2008 - 00:33
Golgo_13
-
Golgo_13
-
Forumräv
-
-
779 inlägg
Tänkte nog ta och uppgradera mitt Telenorabbonemang med fridata-paket. Min fråga är då vilket sätt som är smidigast att ansluta X1an till laptop så den agerar modem... eller vilka sätt finns och vilka apps (om några) behövs?
Postad 28 oktober 2008 - 06:06
PontiacMan
-
PontiacMan
-
Lärjunge
-
-
348 inlägg
haha ja, ett förklarande hur vore trevligt 
Ok Jag kör spb mobile shell och där finns det en knapp som vänder skärmen. Har för mig att det finns en i windows också men vet ej var. /P
Postad 28 oktober 2008 - 07:27
Unregistered4747596b
-
Unregistered4747596b
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Ok Jag kör spb mobile shell och där finns det en knapp som vänder skärmen. Har för mig att det finns en i windows också men vet ej var.
/P
Hej, så här gör du för att fixad det. Har satt så att jag vänder skärmen på den vänstra knappen under skärmen. Start - Inställningar - Knappar 1. klicka på Left key 2. Där det står "Assign a program" väljer du "Rotate Screen
Postad 28 oktober 2008 - 07:30
reVoid
-
reVoid
-
Rookie
-
9 inlägg
Kör man SBP pocket plus får man ju aktivitetshanteraren i övre högra hörnet om man vill ha Räcker inte det?
Och jag har avinstallerat SBP utan att bli av med min aktivitetshanterare oxå så det är nog inte SBP det berodde på
Naah, aktivitetshanteraren som finns där orginal brukar försvinna om du installerar flera SPB produkter på varandra. Jag installerade t.ex. Pocket Plus och Diary - och efter avinstallationen var aktivitetshanteraren puts väck. Killen som jag snackade med på X1 Support avrådde starkt från att köra tredjepartsprogram som ersätter/lägger till funktioner i aktivitetshanteraren, då det i 9 fall av 10 slutar med att skiten helt enkelt försvinner när du vid senare tillfälle avinstallerar detta program. Han hade faktiskt själv varit med om precis samma problem, och även i hans fall var det SPB's produkter som gjorde livet surt för honom... Att du lyckades ta bort programmet utan något problem är rätt otroligt... Känn dig lyckligt lottad!
Postad 28 oktober 2008 - 07:37
joreimer
-
joreimer
-
Användare
-
-
214 inlägg
Jag upptäckte det också, trodde först att jag tryckte fel! Grymt irriterande nu när jag vet om det!
För övrigt vill jag be er alla som har TRE kolla den här Tråden Här får ni ett exempel på hur alla mms som skickas mellan Tre telefoner ser ut på en X1:a Bilden täcker ju inte ens 20% av skärmen
Screen002.png 25,37K
0 Antal nerladdningar Det här med att den kastar om bokstäverna när man skriver å, ä, ö är inte ett firmware-fel. Jag kan skriva t.ex. sås hur snabbt som helst utan problem. Måste vara fel på era lurar. Prova att göra en hard reset innan ni lämnar in dem.
Redigerat av joreimer, 28 oktober 2008 - 07:38.
Postad 28 oktober 2008 - 07:44
easycure1974
-
easycure1974
-
Lärjunge
-
-
289 inlägg
Det här med att den kastar om bokstäverna när man skriver å, ä, ö är inte ett firmware-fel. Jag kan skriva t.ex. sås hur snabbt som helst utan problem. Måste vara fel på era lurar. Prova att göra en hard reset innan ni lämnar in dem.
Det är ett vanligt fel med HTC lurar, händer bara om man snabbt skriver något ord med åäö just när skärmen roterat till landskapsläge. Väntar man någon sekund med att skriva så händer det inte, varit så till och från både på Tytn, Tytn II och Touch Pro och själv råkat ut för det ett par gånger på min Xperia Naah, aktivitetshanteraren som finns där orginal brukar försvinna om du installerar flera SPB produkter på varandra. Jag installerade t.ex. Pocket Plus och Diary - och efter avinstallationen var aktivitetshanteraren puts väck.
Killen som jag snackade med på X1 Support avrådde starkt från att köra tredjepartsprogram som ersätter/lägger till funktioner i aktivitetshanteraren, då det i 9 fall av 10 slutar med att skiten helt enkelt försvinner när du vid senare tillfälle avinstallerar detta program. Han hade faktiskt själv varit med om precis samma problem, och även i hans fall var det SPB's produkter som gjorde livet surt för honom...
Att du lyckades ta bort programmet utan något problem är rätt otroligt... Känn dig lyckligt lottad! 
Inte heller haft några som helst problem med det så det är snarare du som haft otur  Det är HTCs aktivitetshanterare som ligger i Xperian och den finns i Touch Diamond och Touch Pro med och heller aldrig haft några problem med den ihop med SPB program när man avinstallerat dem och jag har gjort detta många många gånger
Redigerat av easycure1974, 28 oktober 2008 - 07:45.
Postad 28 oktober 2008 - 08:02
Xon81
-
Xon81
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Nån som vet om det finns nått bra och gärna gratis alternativ till wmTorrent?
Postad 28 oktober 2008 - 08:03
reVoid
-
reVoid
-
Rookie
-
9 inlägg
Inte heller haft några som helst problem med det så det är snarare du som haft otur Det är HTCs aktivitetshanterare som ligger i Xperian och den finns i Touch Diamond och Touch Pro med och heller aldrig haft några problem med den ihop med SPB program när man avinstallerat dem och jag har gjort detta många många gånger 
Argh! Droppar den här diskussionen - men det HAR hänt, och X1 Support avrådde från att använda dessa program. Hur som helst, är det någon här som kör twitter? Jag försöker hitta ett bra twitterprogram, som dessutom är SNYGGT - men utan framgång... Dessutom undrar jag om det finns några bra/smarta/nödvändiga program som lägger sig på startskärmen som plugins... Några tips?
Postad 28 oktober 2008 - 08:09
easycure1974
-
easycure1974
-
Lärjunge
-
-
289 inlägg
Argh! Droppar den här diskussionen - men det HAR hänt, och X1 Support avrådde från att använda dessa program.
Hur som helst, är det någon här som kör twitter? Jag försöker hitta ett bra twitterprogram, som dessutom är SNYGGT - men utan framgång...
Dessutom undrar jag om det finns några bra/smarta/nödvändiga program som lägger sig på startskärmen som plugins... Några tips?
X1 support folket har säkert knappt använt en WM lur innan så jag skulle ta deras råd med en nypa salt http://www.mobiletop...ting-about.html Vet inte om det är bra eller snyggt men du kan ju alltid testa
Redigerat av easycure1974, 28 oktober 2008 - 08:10.
Postad 28 oktober 2008 - 08:10
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3 071 inlägg
Kanske bara jag då? Har funderat på att göra det men jag ville hellst hitta en annan lösning 
Du kan ju alltid kopiera dom från telefonen till simkortet senare om du ska göra dig av med telefonen av nån anledning!
Postad 28 oktober 2008 - 08:24
Gervais
-
Gervais
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
X1 support folket har säkert knappt använt en WM lur innan så jag skulle ta deras råd med en nypa salt 
Min brorsa jobbar just på X1-supporten, de som sitter där är Microsoft-certifierade för Windows Mobile och ganska duktiga faktiskt!
Postad 28 oktober 2008 - 08:27
Gervais
-
Gervais
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Du kan ju alltid kopiera dom från telefonen till simkortet senare om du ska göra dig av med telefonen av nån anledning!
Eller prova mitt det här programmet: XperiaTweakDär har man bl a möjligheten att inte visa SIM-kontakter i kontaktlistan.
Postad 28 oktober 2008 - 08:29
easycure1974
-
easycure1974
-
Lärjunge
-
-
289 inlägg
Min brorsa jobbar just på X1-supporten, de som sitter där är Microsoft-certifierade för Windows Mobile och ganska duktiga faktiskt!
Låter ju helt otroligt med tanke på hur usel SEs vanliga support är  Men det låter ju bra att de tagit supporten på allvar för en gångs skull. Men XDA Developers finns ju dessutom - de brukar vara bästa support siten för WM lurar sedan många år tillbaka
Redigerat av easycure1974, 28 oktober 2008 - 08:32.
Postad 28 oktober 2008 - 08:43
Gervais
-
Gervais
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Låter ju helt otroligt med tanke på hur usel SEs vanliga support är Men det låter ju bra att de tagit supporten på allvar för en gångs skull.
Men XDA Developers finns ju dessutom - de brukar vara bästa support siten för WM lurar sedan många år tillbaka
Hehe, ja de tar nog just den här telefonen på allvar! By the way, det är jag som är nelshh på XDA, om du heter Easycure1974 där också så har vi redan språkat där
Postad 28 oktober 2008 - 08:50
easycure1974
-
easycure1974
-
Lärjunge
-
-
289 inlägg
Hehe, ja de tar nog just den här telefonen på allvar! By the way, det är jag som är nelshh på XDA, om du heter Easycure1974 där också så har vi redan språkat där 
Ja de gör nog det, och de verkar sälja bra av den så man hoppas ju redan på en X2  Aha, ja det är du som gör tweakprogrammet ju ! Helt perfekt för man slipper använda Advanced config som innhåller så mycket tweaks och funktioner som inte fungerar på X1:an
Postad 28 oktober 2008 - 09:37
batti
-
batti
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Finns det någon form av en mjukvara där man kan stänga av SE:s övre tak på ljudsidan?
För oavsett vad man än installerar för typ av players av EQ o d så blir ljudet överstyrt.
Detta bara för att SE har begränsat det övre registret på sina mobiler.
Är det någon som känner till något sådant program där man kan plocka bort den begränsningen?
Postad 28 oktober 2008 - 09:45
rocky77
-
rocky77
-
Användare
-
-
123 inlägg
Var kan få tag på följande SW som jag har på min önskelista till Xperia:
1. Touchpadtangent bord med T9-stöd när man ska SMSa (med stöd för svenska)
2. En funktion som ger stor och tydlig text för inkommande samtal.
Ang fråga 1 hittade jag detta på xda: google for htc_ezinputxt9.cab (5.9mb) (dont forget in windows folder rename ezinput...0409... to ...041d... (swe) wont work correctly otherwise and search xda for illodin fin keys t9.cab and search xda for t9 input 14 languages update.cab Detta funkade klockrent på min xperia. då får du samma tangentbord som på htc diamond, där finns t9 med som alternativ. Ang fråga två kör jag med S2U2, där finns det alternativ att ha helskärms nummerpresentatör med stor svarakanpp, dock måste man aktivera denna funktion i inställningarna Mvh Matte
Redigerat av rocky77, 28 oktober 2008 - 09:47.
Postad 28 oktober 2008 - 10:00
Unregistered006eb26d
-
Unregistered006eb26d
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Jag stängde av Dataanslutning igår inne i Comm Manager.
Detta gjorde jag för att jag ville vara säker på att jag surfade på WLAN anslutningen hemma.
Ny dag, och upptäckte ett problem nu på vägen till jobbet.
Väderdatan i Spb Mobile Shell panelen uppdateras inte längre då Dataanslutningen var avstängd. Jag går in i Comm Manager för att sätta på den, vilket inte går. Utan jag tvingas konfigurera upp anslutningen till Tele 2 igen.
Så är nu gjort och jag har 3G mottagning igen.
MEN väderdatan vägrar att uppdatera sig och det händer ingenting när jag trycker på uppdateringsikonen.. Vad kan vara fel?
Postad 28 oktober 2008 - 10:13
batti
-
batti
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Nu vet jag inte ifall du kör med den fulla versionen av spb shell, prova med att gå in på settings eller inställningar och tryck på ikonen för spb shell och i flikarna under till ska väl finnas någon speciell för väder.
Kolla ifall det då är markerat om den ska gör sina uppdateringar o d... Det kan vara det som strular där.
Postad 28 oktober 2008 - 10:18
Dalarn
-
Dalarn
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
hittade en nyttig sida http://www.modaco.co...ia-x1-software/htc_ezinputtxt9.cab finns som efterfrågades ovan
Postad 28 oktober 2008 - 10:48
MapleDouglas
-
MapleDouglas
-
Amatör
-
-
54 inlägg
2: jodå de går bra fast du får binda en knapp till landskaps läge växling har själv gjorde med vänstra knappen precis under skärmen den växlar läge på skärmen ialla program Inställningar (flik personligt), Knappar (kan man ställa in de två knapparna vad de ska göra.
När jag har bundit en knapp till [Vrida skärmen] på ovanstående vis, så har skärmen vridits åt motsatta hållet som den gör när man drar ut tangentbordet. Är det likadant för dig? Något man kan göra åt detta?
Postad 28 oktober 2008 - 10:52
MrAddee
-
MrAddee
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Hej!
Har problem med den inbyggda GPS:en. När jag kör Goggle Maps och väljer "använd GPS" börjar den söka efter satelliter. Dock händer inget utan efter ett tag får jag upp en skärm som säger att jag har dålig mottagning, trots att jag är utomhus. Någon som har upplevt samma problem? Hur ser era inställningar ut för "External GPS"?
/Andreas
Postad 28 oktober 2008 - 11:01
joel80
-
joel80
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Tänkte nog ta och uppgradera mitt Telenorabbonemang med fridata-paket. Min fråga är då vilket sätt som är smidigast att ansluta X1an till laptop så den agerar modem... eller vilka sätt finns och vilka apps (om några) behövs?
finns ett prog som heter WMWifiRouter som jag använder. dä kan du få telefonen att bli en trådlös router som delar ut 3g-nätet till valfri dator med trådlöst nätverkskort. funkar också via bluetooth och usb om man så vill. /joel
Postad 28 oktober 2008 - 11:14
Toob
-
Toob
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Hej!
En fundering .... Hur gör man för att få bilden som bakgrund på hela skärmen istället för i flera delar...??
*Jag menar alltså som hel bakgrundsbild, då skärmen är stående.
Då jag har bilden med tangentbordet ute (liggande), så täcker bilden hela skärmen men så fort man stänger så kommer bilden att dels bli två bilder samt att samma bild syns två gånger?!
Mvh
Tobbe
Postad 28 oktober 2008 - 11:21
Dalarn
-
Dalarn
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
fridata??? ja, tack sökte på telenor men hitta inget sånt...bara 19:- per dygn...och det kan bli dyrt på en månad
Postad 28 oktober 2008 - 11:55
Golgo_13
-
Golgo_13
-
Forumräv
-
-
779 inlägg
finns ett prog som heter WMWifiRouter som jag använder. dä kan du få telefonen att bli en trådlös router som delar ut 3g-nätet till valfri dator med trådlöst nätverkskort. funkar också via bluetooth och usb om man så vill.
/joel
Mm, det är ju perfa det. Just vad jag eftersökte. Tackar! fridata??? ja, tack sökte på telenor men hitta inget sånt...bara 19:- per dygn...och det kan bli dyrt på en månad
Såg inte heller något på Telenors sida om det men 199 pesetas i månaden kostar det iaf, och då får man tillgång till Turbo3G-nätet .
Postad 28 oktober 2008 - 11:58
Unregistered006eb26d
-
Unregistered006eb26d
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Nu vet jag inte ifall du kör med den fulla versionen av spb shell, prova med att gå in på settings eller inställningar och tryck på ikonen för spb shell och i flikarna under till ska väl finnas någon speciell för väder. Kolla ifall det då är markerat om den ska gör sina uppdateringar o d... Det kan vara det som strular där.
Jag kör med panelen från SonyEricssons hemsida. Det är markerat att den skall göra uppdateringar automatiskt men det gör den inte. "Väderdata har inte ladats ner" står det bara och den vägrar att ladda ner data... eller det händer ingenting kan man säga. Inte ens när jag trycker på den knapp som jag tror är uppdateringsknappen. Jag surfade precis på aftonbladet så uppkoppling finns.
Redigerat av Unregistered006eb26d, 28 oktober 2008 - 11:58.
Postad 28 oktober 2008 - 12:07
batti
-
batti
-
Amatör
-
-
96 inlägg
chrixian
Okej, då hoppas att något av dessa två förslag kan fixa dina problem...
Det första du kan testa är en s k soft reset.
Om nu inte det funkar kan du prova med att hämta in uppdateringarna på väderleks tjohejsan manuellt.
Hoppas du vet hur du gör detta manuellt.
Annars finns det en tredje variant som går ut på att först avinstallera din mjukvara för spb och sedan återinstallera den igen...
Hoppas att det löser sig.
Postad 28 oktober 2008 - 12:25
Zakath
-
Zakath
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Ahhhhhhhhhhhhhhhh va faan är det som händer........... SonyEricsson har tagit bort alla leveransbesked på telefoner till grossister och butiker - blir så ###### less!
Postad 28 oktober 2008 - 12:47
joel80
-
joel80
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Mm, det är ju perfa det. Just vad jag eftersökte. Tackar!
Såg inte heller något på Telenors sida om det men 199 pesetas i månaden kostar det iaf, och då får man tillgång till Turbo3G-nätet .
Klart ett av mina favoritprogram än så länge. jag har också telenors 199kr 3G-nät med fri trafik. funkar skitbra. kommit upp i ca 2.2mbit.. trevligt nog så det t.o.m går fint att tanka torrents direkt ner i mobilen.  Så. trevliigt att kunna kolla på divx o alla format direkt utan att behöva knvertera. //joel
Postad 28 oktober 2008 - 12:47
erito
-
erito
-
Forumräv
-
-
636 inlägg
jag får inte till automatiskt tangentlås/skärmlås. Hur gör man?
Det fungerade första dagen, men nu låser den sig aldrig om man inte trycker det själv...
Postad 28 oktober 2008 - 13:01
///Elgen
-
///Elgen
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Ahhhhhhhhhhhhhhhh va faan är det som händer........... SonyEricsson har tagit bort alla leveransbesked på telefoner till grossister och butiker - blir så ###### less!
Ja faan. Jag skulle fått min lur idag. nu är det framflyttat till 2:a November! Ahhh!
Postad 28 oktober 2008 - 13:53
Unregisteredbe5ae073
-
Unregisteredbe5ae073
-
Amatör
-
-
59 inlägg
XperiaTweak!
Tjo, slängde ihop ett litet program till X1:an med mina i stort sett obefintliga programmeringskunskaper; XperiaTweak.
Det är ett väldigt enkelt program, och det finns redan andra program som gör liknande, men hey, det här är specialskrivet för X1an
Kortfattat så ger den möjlighet att ändra några småsaker som man inte kan ändra i vanliga fall, det här är det som stöds just nu:
- Enable/Disable conversation-style SMS/MMS - Enable/Disable Security warning @ installations - Enable/Disable screen turning off during call - Show/Don’t show SIM-contacts in Contact list - Enable/Disable "Message sent" notification
Nedladdning och Screenshot finner ni på :
XperiaTweak
Alltid finns det säkert någon det kan glädja
Feedback o synpunkter skickas med fördel till [email protected]
Bra början! Men Conversation style SMS / MMS funkar inte. [edit]Jo, om man trycker på Done och inte Ok...[edit] Går det inte att göra så att MMS får en egen inkorg?
Redigerat av Unregisteredbe5ae073, 28 oktober 2008 - 14:13.
Postad 28 oktober 2008 - 13:55
Chriz
-
Chriz
-
Användare
-
-
164 inlägg
SAmma här, men där jag beställde har dom inget besked ens när dom får in den igen..  Synd, va ju så ¤"#¤" sugen på testa den idag...
Postad 28 oktober 2008 - 14:14
Golgo_13
-
Golgo_13
-
Forumräv
-
-
779 inlägg
Klart ett av mina favoritprogram än så länge.
jag har också telenors 199kr 3G-nät med fri trafik. funkar skitbra. kommit upp i ca 2.2mbit.. trevligt nog så det t.o.m går fint att tanka torrents direkt ner i mobilen. Så. trevliigt att kunna kolla på divx o alla format direkt utan att behöva knvertera.
//joel
Vilken av alla de anslutningar som finns att välja på använder du? Telenor Internet, Telenor Streaming, Telenor Wap etc? Behövde du ändra något för inställningarna för att Turbo3Gn skulle "aktiveras"?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|