Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Western Digital TV HD *

3005 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 december 2009 - 20:01

Unregisteredd835cead
  • Unregisteredd835cead
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0

Skulle aldrig ha ett tålamod att ladda in en 16GB film

hackande har jag aldrig haft alls på några filmer

Vad använder du den till då? 300MB?
Kan inte vara någon högre klass
16GB tar inte många minuter..

Postad 13 december 2009 - 17:52

Grezo
  • Grezo
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Nu har jag äntligen köpt live versionen. allt fungerar perfekt och jag hittar min dator i nätverket.
Men hur *** delar jag min mapp med en massa filmer i ? resp. min mapp med bilder och musik ? har iallafall lyckats överföra en film via nätverket till min usb minne i WD:n....

Postad 15 december 2009 - 00:30

wilhelmrama
  • wilhelmrama
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Ja, tänkte göra det...väntar typ en vecka till för att se ifall priset sjunker en aning :(.
Ifall jag har en mkv film med DTS ljud, måste jag då ha en reciever? eller kommer WD:n att downmixa ljudet..tror inte min TV klarar av DTS ljud...hur funkar det då? funkar ac3 ljud? plus så kommer jag bara att se på 720p filmer.
Sist men inte minst, vilken hdmi sladd rekommenderas ? gärna en länk..

Vilken hdmi sladd som helst, bara den inte är längre än 10meter, det är ingen märkbar skillnad oavsett vad "folk" säger.

Postad 15 december 2009 - 15:13

Grezo
  • Grezo
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Vilken hdmi sladd som helst, bara den inte är längre än 10meter, det är ingen märkbar skillnad oavsett vad "folk" säger.

okej, det lät bra de :)..använder du någon extern hårddisk som typ Wd passport lr en vanlig usb ? själv har jag en extern hårddisk och har många filmer i. jobbigt att bläddra bland filmen ifall den ligger mitt bland alla

Postad 15 december 2009 - 19:00

Unregisteredd835cead
  • Unregisteredd835cead
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
Blir kul att se hur "folk" säger i framtiden när 2160p kommer ang kablage
http://www.audioques...ct_rev_1_00.pdf

Postad 16 december 2009 - 00:28

wilhelmrama
  • wilhelmrama
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Blir kul att se hur "folk" säger i framtiden när 2160p kommer ang kablage
http://www.audioques...ct_rev_1_00.pdf

But there are indeed differences between the two beyond the
capability of the human eye to detect.

Postad 16 december 2009 - 00:43

t93pan
  • t93pan
  • Beroende

• 1 117 inlägg
  • 0
Har problem med network shares på min WDTV Live. Oftast går det att komma åt mina utdelade mappar över nätverket en gång. Nästa gång kommer jag inte åt dem. Spelar ingen roll vad jag gör på mediaspelaren. Går jag ner och fipplar på datorn med utdelningar kommer jag ibland åt mapparna igen. Sen nästa gång kommer jag inte åt dem... Kör Windows 7 nu pga att jag trodde det skulle lösa problemet.

Hur har ni inställt i Network settings? Auto login On/Off?

Finns det ngn annan inställning i Windows eller mediaspelaren som man bör ha?

Har arbetsplatsnätverk inställt och delat ut mapparna till alla...
Har aktiverat att det ska användas användarkonto för utdelade mappar.
Blir tokig snart och funderar på att sälja av ännu ett försök till mediaspelare i vardagsrummet...

Postad 16 december 2009 - 08:36

timpa82
  • timpa82
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Tänkte slå till på en WD TV HD Live.
Är lite nyfiken hur utdelningen i nätverket funkar. Bara dela ut en mapp?
Funkar det till en Linux-dator också med annat filformat än NTFS t ex?

Tacksam för svar.

Postad 16 december 2009 - 12:24

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

• 2 143 inlägg
  • 0
Har provat sökfunktionen, men den vill inte fungera som jag vill, så jag ställer frågan istället. Finns det någon möjlighet att spela upp en DVD-avbild/image med fungerande menyer?

Postad 16 december 2009 - 13:08

Lindfors
  • Lindfors
  • Lärjunge

• 376 inlägg
  • 0

Har provat sökfunktionen, men den vill inte fungera som jag vill, så jag ställer frågan istället. Finns det någon möjlighet att spela upp en DVD-avbild/image med fungerande menyer?

Ja men inte med WDTV, varken generation 1,2 eller Live.

Du får skaffa dig en xtreamer eller tvix istället.

Postad 16 december 2009 - 22:40

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

• 2 143 inlägg
  • 0
Misstänkte det. Tack för snabbt svar.

Postad 17 december 2009 - 15:55

DaLemon
  • DaLemon
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Försökt läsa igenom tråden och söka lite på google. Ursäkta mig om jag missat svar på min fråga, men sett att folk flashat om sina boxar, och nu till frågan: Hur får man så att den visar "omslaget" från filmen istället för den tråkiga filmrulleloggan?

Postad 17 december 2009 - 16:59

Grezo
  • Grezo
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Försökt läsa igenom tråden och söka lite på google. Ursäkta mig om jag missat svar på min fråga, men sett att folk flashat om sina boxar, och nu till frågan: Hur får man så att den visar "omslaget" från filmen istället för den tråkiga filmrulleloggan?

Hade samma problem igår, men löte det.
För det första så måste du ändra på inställningarna i "video setting" så att de visar dina filmer i "thumbnails" och inte i "list" eller "review"....sen så skapade jag en mapp i mitt usb minne eller hårddisk spelar ej roll. mappen heter "FILMER" och i den mappen har jag flera mappar med respektive films namn, t.ex en mapp för filmen Godzila och en mapp för Halloween och en mapp för t.ex Transformers etc...I varje filmmapp så har jag lagt till filmens undertext med samma namn som filmfilen...sist men inte minst så laddade jag ner t.ex en "Halloween omslag" från google och la in den i mappen.
till sist så blir varje mapp såhär...exempel på seren "V"

Undertexten V.2009.S01E01.720p.HDTV.X264.DIMENSION.srt
Själva filmen V.2009.S01E01.720p.HDTV.X264.DIMENSION
Bild/omslaget V.2009.S01E01.720p.HDTV.X264.DIMENSION

alltså behövde jag inte ändra namnet på bilden och lägga .jpg i slutändan..
pröva och kom tillbaka, för mig funkar det perfekt..men vet inte riktigt vilken storlek jag valde när jag laddade ner bilderna... ta typ den storleken och testa ----> https://www.minhembi...-1226848010.jpg

Postad 18 december 2009 - 17:34

Unregistered7146b06c
  • Unregistered7146b06c
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Jag skulle behöva hjälp av er erfarna WD användare. Jag har testat min lite under veckan och kan inte få den att fungera som jag tänkt. Tänkte höra om det är flera som har samma problem eller om jag gör något fel?!?
Nätverksuppkopplingen mot filserver (windows 7) dör ofta och jag får starta om WD. DVD filer i VOB format (rippade med dvdshrink) hackar med ca en sekunds mellanrum (jag har testat flera refresh rates men kör i auto). Det står att den skall klara WMA men jag har hela min musiksamling i WMA lossless och det verkar inte funka. Sökfunktionen fungerar inte när jag skall välja musik, och det är ju ganska segt när man har 2000+ plattor.

MKV filer fungerar förvånansvärt bra, men i övrigt är jag inte speciellt nöjd.

Gör jag något fel eller har den inte stöd för ovanstående?
Om inte så åker den tillbaka till affären omedelbart.

Jag kör HDMI till en HD tv som klarar 1080p24.
Kör htpc annars och det funkar finfint.

Postad 18 december 2009 - 22:50

jaromirjagr
  • jaromirjagr
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har stött på lite problem med min WD HDTV, jag har den första versionen och har uppdaterat till senaste fw på den. Jag använder en 120GB WD Passport för att koppla i min WD HDTV. Jag har tidigare haft den i min PC med NTSF och det har fungerat felfritt att lägga in .avi, .mkv och även .iso och spela upp. Jag har sedan någon vecka tillbaka köpt en macbook och idag kopplade jag in min passport i den och genom att använda Paragon kunde jag både skriva och läsa NTSF på min macbook.

Jag har tankat hem lite nya filmer både .avi och .iso och slängde över dem på min passport men när jag nu kopplar in den i WD HDTV vill den inte spela upp dessa?

På macbooken kan jag se på båda dock, både mina gamla filmer som jag har på passporten från pc´n och de nya jag laddat hem. Jag kan också fortf se de gamla filmerna på passporten men inte de nya jag har lagt in ifrån min macbook?

Vad är felet? Och hur åtgärdar jag det?

Sjukt störande då både mina gamla .iso och de nya .iso jag har tankat hem går att spela upp på datorn men sen fungerar bara de gamla när jag väl kopplar i den.

Tacksam för hjälp!!!

Postad 18 december 2009 - 23:35

Grezo
  • Grezo
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Hej!

Jag har stött på lite problem med min WD HDTV, jag har den första versionen och har uppdaterat till senaste fw på den. Jag använder en 120GB WD Passport för att koppla i min WD HDTV. Jag har tidigare haft den i min PC med NTSF och det har fungerat felfritt att lägga in .avi, .mkv och även .iso och spela upp. Jag har sedan någon vecka tillbaka köpt en macbook och idag kopplade jag in min passport i den och genom att använda Paragon kunde jag både skriva och läsa NTSF på min macbook.

Jag har tankat hem lite nya filmer både .avi och .iso och slängde över dem på min passport men när jag nu kopplar in den i WD HDTV vill den inte spela upp dessa?

På macbooken kan jag se på båda dock, både mina gamla filmer som jag har på passporten från pc´n och de nya jag laddat hem. Jag kan också fortf se de gamla filmerna på passporten men inte de nya jag har lagt in ifrån min macbook?

Vad är felet? Och hur åtgärdar jag det?

Sjukt störande då både mina gamla .iso och de nya .iso jag har tankat hem går att spela upp på datorn men sen fungerar bara de gamla när jag väl kopplar i den.

Tacksam för hjälp!!!

jag kansje är ute och cyklar men men...jag tror att WD TV inte kan läsa hårddiskar som är FAT32, tror du måste formatera den till NTFS. ifall man har FAT32 så kan den inte spela upp filer större än 4gb.

Jag skulle behöva hjälp av er erfarna WD användare. Jag har testat min lite under veckan och kan inte få den att fungera som jag tänkt. Tänkte höra om det är flera som har samma problem eller om jag gör något fel?!?
Nätverksuppkopplingen mot filserver (windows 7) dör ofta och jag får starta om WD. DVD filer i VOB format (rippade med dvdshrink) hackar med ca en sekunds mellanrum (jag har testat flera refresh rates men kör i auto). Det står att den skall klara WMA men jag har hela min musiksamling i WMA lossless och det verkar inte funka. Sökfunktionen fungerar inte när jag skall välja musik, och det är ju ganska segt när man har 2000+ plattor.

MKV filer fungerar förvånansvärt bra, men i övrigt är jag inte speciellt nöjd.

Gör jag något fel eller har den inte stöd för ovanstående?
Om inte så åker den tillbaka till affären omedelbart.

Jag kör HDMI till en HD tv som klarar 1080p24.
Kör htpc annars och det funkar finfint.

uppdaterat till senaste firmware ?

Postad 19 december 2009 - 00:01

jaromirjagr
  • jaromirjagr
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

jag kansje är ute och cyklar men men...jag tror att WD TV inte kan läsa hårddiskar som är FAT32, tror du måste formatera den till NTFS. ifall man har FAT32 så kan den inte spela upp filer större än 4gb.

uppdaterat till senaste firmware ?

Hej igen!

Självklart är den inte FAT32 då jag som jag skrev tidigare och fortfarande får in mina filer som är över 4GB, den är alltså formaterad till NTSF. Problemet är att filerna fungerar på datorn OCH mina gamla filer fungerar att spela upp MEN inte de nya filmerna jag har flyttat över till passporten. Förstår fortfarande inte vad som är fe..

Postad 19 december 2009 - 17:50

robiz
  • robiz
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Tjo,
försökte spela upp en musikfil med ändelsen DTS, men får det inte att funka, klarar den inte dts musik?

Postad 19 december 2009 - 19:18

Grezo
  • Grezo
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Tjo,
försökte spela upp en musikfil med ändelsen DTS, men får det inte att funka, klarar den inte dts musik?

ändra i "ljud inställningarna" från digital till stereo, ifall du inte använder någon reciever..

Postad 20 december 2009 - 13:03

robiz
  • robiz
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

ändra i "ljud inställningarna" från digital till stereo, ifall du inte använder någon reciever..

Jo det är kopplat till min H/K, problemet är att jag inte får upp filerna från min HDD, man kanske skall konvertera filerna till nåt annat format?

Postad 20 december 2009 - 17:13

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

Jo det är kopplat till min H/K, problemet är att jag inte får upp filerna från min HDD, man kanske skall konvertera filerna till nåt annat format?

Du borde prova att ändra filändelse till något annat... kanske .wma eller något annan ljudfiländelse.

Postad 21 december 2009 - 08:27

Toby
  • Toby
  • Beroende

• 1 091 inlägg
  • 0
Tja!

Från det ena till det andra...
Jag har denna ED TV HD och är i stort nöjd med vad och hur den presterar. Men jag har funderat på vilken som borde ha bäst D/A-omvandlare; min WD eller min Marantz receiver (SR-5500). Jag hittar inte specarna för WD:ns omvandlare men receivern har 24 bit/192 kHz och den BORDE väl bara mer påkostad än WD:ns eller?!?

Lite OT:
Jag har nämligen försökt att reproducera ljudet från Johnny Cashs fantastiska låt Hurt men den låter inte bra alls i slutpartiet. Vet inte riktigt varför, jag tror inte att det 'bara' är receivern slutsteg som inte orkar med utan det känns som att det är något annat. Det låter likadant när jag kör från CD (via DVD-spelare Sony NS-76) som när jag lyssnar i lurar (AKG 141 studio) med en hörlursförstärkare (Pocket amp 2 v.2)...

Kan det vara så att låten är för "svårspelad" så att D/A:n inte orkar eller hinner med?

/Fundersam

Postad 21 december 2009 - 08:43

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

• 2 143 inlägg
  • 0
Om det låter likadant när du spelar från cd som när du spelar från WDn så kan man ju snabbt konstatera att just det felet inte ligger i WDn.

Postad 21 december 2009 - 09:01

Toby
  • Toby
  • Beroende

• 1 091 inlägg
  • 0

Om det låter likadant när du spelar från cd som när du spelar från WDn så kan man ju snabbt konstatera att just det felet inte ligger i WDn.

Tja!

Ursäkta, jag avslöjade inte hela sanningen. Från WD:n har jag hittills kört med optisk snabel till receivern, så det är den som skött avkodningen.

Hade´

Postad 21 december 2009 - 19:17

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

Tja!

Ursäkta, jag avslöjade inte hela sanningen. Från WD:n har jag hittills kört med optisk snabel till receivern, så det är den som skött avkodningen.

Hade´

Jag har inte full koll på hur WDTV fungerar (använder sällan, spec. till musik), men det går väl att konfigurera den att skicka ut signalen digitalt? Så får Marantz'en sköta avkodningen istället, som borde göra det bättre (eftersom du undrade i ditt förra inlägg).

Postad 21 december 2009 - 22:25

Toby
  • Toby
  • Beroende

• 1 091 inlägg
  • 0

Jag har inte full koll på hur WDTV fungerar (använder sällan, spec. till musik), men det går väl att konfigurera den att skicka ut signalen digitalt? Så får Marantz'en sköta avkodningen istället, som borde göra det bättre (eftersom du undrade i ditt förra inlägg).

Tja!

Ja, det var lite det jag undrade. Idag kör jag alltså med digital signal från WD:n till receivern, vilken BORDE vara det bästa tror jag. Men jag vet inte hur bra/påkostad D/A-omvandlare som sitter i WD:n. WD:n borde vara nyare, Marantzen är från -05 så det kan vara idé att testa (att låta WD:n skicka ut ljudet analogt).

Hade´

Postad 22 december 2009 - 02:16

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

Tja!

Ja, det var lite det jag undrade. Idag kör jag alltså med digital signal från WD:n till receivern, vilken BORDE vara det bästa tror jag. Men jag vet inte hur bra/påkostad D/A-omvandlare som sitter i WD:n. WD:n borde vara nyare, Marantzen är från -05 så det kan vara idé att testa (att låta WD:n skicka ut ljudet analogt).

Hade´

Jag tror att D/A-omvandlaren är bättre i Marantz'en oavsett ålder.
Vad är det för fel på ljudet i slutpartiet? Har aldrig varit med om att något skulle låta så illa att man funderar över det och då har jag en 10 år gammal Yamaha hembioförstärkare trots allt.

Postad 23 december 2009 - 02:00

hedline
  • hedline
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
@GABBE
du verkar ha lite koll på vad som är bra när det gäller mediaplaying. jag har 1tb mkv filer, undrar vilken spelare som spelar dessa filer utan hack i ljud/bild eller problem med externa srt? jag har använt wd hd media spelaren i över 1 år, men den har aldrig imponerat. Främst vid panoreringar så flyter det inte på ett naturligt sätt, mina comhem hd kanaler ser bättre ut än det bästa denna spelare visat. några tips på bättre spelare?

Redigerat av hedline, 23 december 2009 - 08:53.

Postad 23 december 2009 - 02:37

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

@GABBE
du verkar ha lite koll på vad som är bra när det gäller mediaplaying. jag har 1tb mkv filer, undrar vilken spelare som spelar dessa filer utan hack i ljud/bild eller problem med externa srt? jag har använt wd hd media spelaren i över 1 år, men den har aldrig övertygat. främst vid panoreringar så flyter det inte på ett naturligt sett, mina comhem hd kanaler ser bättre ut än det bästa denna spelare visat. (kör med extern disk). några tips på bättre spelare?

Jag använder WDTV'n för lite för att försvara den, så det överlåter jag till någon annan.
Har själv en gammal Tvix 5100 med långsammare processor än i WDTV'n och den flyter kanon även med externa eller interna texter. Du kan få den lite nyare (och snyggare användargränssnitt) 6500 för 1990:- på Webhallen eller Dustin. Popcorn Hour fungerar också bra, men är lite pilligare att konfigurera. Annars har det kommit så många nya mediaspelare så att det är omöjligt att hänga med. Bl.a. LG har ju kommit med sin Blu-ray spelare med inbyggd mediaspelare som funkar bra enligt en polare, för ca. 2700:-
Även WD TV Live för ca. 1200:- ska fungera bra enligt flera i denna tråden.

Har själv endast testat WDTV, Tvix 4100/5100, Tvix 6500/7000 och Popcorn Hour A-100.

Postad 23 december 2009 - 09:08

hedline
  • hedline
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Bl.a. LG har ju kommit med sin Blu-ray spelare med inbyggd mediaspelare som funkar bra enligt en polare, för ca. 2700:-

Tack för snabbt svar!

Kikat lite på LG's bluray/mediaspelare, men jag vill bara veta om fläkten medför jobbigt ljud, om den nu har en fläkt. Du kan säkert fråga polarn nästa gång ni ses ;)
Tvix vill jag inte ha pga att folk klagar på fläktljudet.

Postad 23 december 2009 - 11:19

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1 919 inlägg
  • 0

Har själv endast testat WDTV, Tvix 4100/5100, Tvix 6500/7000 och Popcorn Hour A-100.

Endast testat, du är ju veteran/mästare med att ha testat så många. Är bara på min första ( WD TVHD ).

Har ni kollat upp denna nya mediaspelare.

Mede8er

Postad 23 december 2009 - 12:04

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

Tack för snabbt svar!

Kikat lite på LG's bluray/mediaspelare, men jag vill bara veta om fläkten medför jobbigt ljud, om den nu har en fläkt. Du kan säkert fråga polarn nästa gång ni ses ;)
Tvix vill jag inte ha pga att folk klagar på fläktljudet.

Jag har aldrig upplevt fläktljudet störande på de Tvixar som jag testat. Min egen är runt 2 år+ gammal och används dagligen utan störande ljud. Optimalt är så klart fläktlöst, men de blir så j*vla varma utan fläkt så man blir rädd. Visst ska jag snacka med polaren om fläkten, men helst skulle jag testa/lyssna själv p.g.a. folk har så olika uppfattning om vad som är bra eller dåligt.

Endast testat, du är ju veteran/mästare med att ha testat så många. Är bara på min första ( WD TVHD ).

Mede8er

Hahaha.. jag har varit med ganska länge, men har dåligt med kompisar som handlar mediaspelare.
Räddningen är de få arbetskollegor som köpt och fått problem. Då snor jag hem dem en vecka och testar (konfigurerar menar jag) dem ordentligt.
WDTV'n var så billig att jag köpte den på kul bara, men har haft lite för mycket strul med den för att vara nöjd. I början hade jag inget grepp på varför den laggade ibland, men på senare tid har andra användare kopplat problemet till textningen.

Postad 23 december 2009 - 12:10

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

Mede8er

Vet att många har mycket negativt att säga om designen, men jag tycker den är så sweeet! ;)
Har den släppts och/eller går att köpa i Sverige?

Postad 23 december 2009 - 14:00

perri
  • perri
  • Forumräv

• 799 inlägg
  • 0

Räddningen är de få arbetskollegor som köpt och fått problem. Då snor jag hem dem en vecka och testar (konfigurerar menar jag) dem ordentligt.

Hm! Så du konfigurerar dina arbetskolleger under en vecka... Eeee, till vad och hur då? ;)

Postad 23 december 2009 - 16:02

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

Hm! Så du konfigurerar dina arbetskolleger under en vecka... Eeee, till vad och hur då? ;)

Bara de kvinnliga kollegorna som konfigureras grundligt.
Låt fantasin ta dig på en rundresa i min värld... God Jul på er allesammans!!!

Postad 23 december 2009 - 22:53

perri
  • perri
  • Forumräv

• 799 inlägg
  • 0

Bara de kvinnliga kollegorna som konfigureras grundligt.
Låt fantasin ta dig på en rundresa i min värld... God Jul på er allesammans!!!

Nja... Säger nog pass där. Fast God Jul!

Postad 24 december 2009 - 17:09

Grezo
  • Grezo
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Nu har jag kämpat i flera dagar utan att lösa detta sk** problem...
Jag vill ha bild på varje filmmapp som jag har..
Först och främst så har jag en mapp som heter "Filmer" och i den mappen har jag 3 mappar med namnen "1080p" "720p" "Xvid" jag vill nu ha bild på dessa 3 mappar..typ http://www.bigscreen...2008/FullHD.jpg sån bild till mappen "1080p"

sen efter att jag har bild till alla dessa 3 mappar..så har jag respektive film i varje mapp..vi säger, i mappen "1080p" så har jag en till mapp som heter "The Marine 2" och i den mappen har jag filmen och undertexten med samma namn.. jag vill alltså ha bild på varje enstaka mapp..vart ska jag lägga in bilderna ?

Postad 25 december 2009 - 00:58

Unregistered0e3ea284
  • Unregistered0e3ea284
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Nu har jag kämpat i flera dagar utan att lösa detta sk** problem...
Jag vill ha bild på varje filmmapp som jag har..
Först och främst så har jag en mapp som heter "Filmer" och i den mappen har jag 3 mappar med namnen "1080p" "720p" "Xvid" jag vill nu ha bild på dessa 3 mappar..typ http://www.bigscreen...2008/FullHD.jpg sån bild till mappen "1080p"

sen efter att jag har bild till alla dessa 3 mappar..så har jag respektive film i varje mapp..vi säger, i mappen "1080p" så har jag en till mapp som heter "The Marine 2" och i den mappen har jag filmen och undertexten med samma namn.. jag vill alltså ha bild på varje enstaka mapp..vart ska jag lägga in bilderna ?

I den mappen där du har 1080p-filmer döper du mappbilden till folder.jpg. I den mappen där du har 720p-filmer döper du mappbilden till folder.jpg. Följaktligen döper du bilden i xvid-mappen till folder.jpg.
I "The Marine" mappen lägger du en bild som heter tex Marine.jpg (eller folder.jpg om du så vill)
I den mappen där du nu har dessa tre mappar lägger du en bild som du även den döper till folder.jpg
Alltså, vill du ha en mappbild till en mapp med flera undermappar måste den heta folder.jpg.
Finns inga undermappar utan bara en massa filer kan du döpa bilden till vad du vill, bara den har filändelsen .jpg.
Jag har alla mina mappbilder till filmer sparade till 120x180, då laddas de upp ganska snabbt på din skärm. Musikmappsbilder sparade till 180x180.

Enklare än så kan jag nog inte förklara.

Postad 25 december 2009 - 01:44

Grezo
  • Grezo
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

I den mappen där du har 1080p-filmer döper du mappbilden till folder.jpg. I den mappen där du har 720p-filmer döper du mappbilden till folder.jpg. Följaktligen döper du bilden i xvid-mappen till folder.jpg.
I "The Marine" mappen lägger du en bild som heter tex Marine.jpg (eller folder.jpg om du så vill)
I den mappen där du nu har dessa tre mappar lägger du en bild som du även den döper till folder.jpg
Alltså, vill du ha en mappbild till en mapp med flera undermappar måste den heta folder.jpg.
Finns inga undermappar utan bara en massa filer kan du döpa bilden till vad du vill, bara den har filändelsen .jpg.
Jag har alla mina mappbilder till filmer sparade till 120x180, då laddas de upp ganska snabbt på din skärm. Musikmappsbilder sparade till 180x180.

Enklare än så kan jag nog inte förklara.

haha löste det hela innan jag hann att läsa ditt inlägg :huh::D

Nu har jag en mapp som heter "Filmer" och en mappen har en bild som heter "folder" inte "folder.jpg" i den mappen har jag 3 undermappar. en mapp sm heter "1080" "720p" "xvix" och i varje mapp så har jag filmen och undertexten och filmbilden, självklart så har filmbilden samma namn som filmfilen.
förresten vartifrån laddar du ner bilderna ?

gjorde en enkel bild som går att fatta.
http://hem.bredband..../thumbnails.jpg

Redigerat av Grezo, 25 december 2009 - 02:46.

Postad 25 december 2009 - 14:21

candyraver
  • candyraver
  • Användare

• 224 inlägg
  • 0
Kanske gamla nyheter då bara ignorera detta inlägg...

Såg nu att det finns en WD HD TV (Gen2) av den "gamle", någon som vet skilladen? http://support.wdc.c...s...004&lang=en

.... fråga 2, vågar man köra in en firmwaren i gen1 :(

Redigerat av candyraver, 25 december 2009 - 14:45.

Postad 25 december 2009 - 16:25

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

Kanske gamla nyheter då bara ignorera detta inlägg...

Såg nu att det finns en WD HD TV (Gen2) av den "gamle", någon som vet skilladen? http://support.wdc.c...s...004&lang=en

.... fråga 2, vågar man köra in en firmwaren i gen1 :(

Det är väl ingen jätteskillnad på G1 och G2 har jag för mig. Står nog i tråden någonstans.
Skulle förvåna mig om den godtar en felaktig firmware.
Jag kan testa när jag har tid...

Postad 25 december 2009 - 21:08

Gblenn
  • Gblenn
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

haha löste det hela innan jag hann att läsa ditt inlägg :(:D

Nu har jag en mapp som heter "Filmer" och en mappen har en bild som heter "folder" inte "folder.jpg" i den mappen har jag 3 undermappar. en mapp sm heter "1080" "720p" "xvix" och i varje mapp så har jag filmen och undertexten och filmbilden, självklart så har filmbilden samma namn som filmfilen.
förresten vartifrån laddar du ner bilderna ?

gjorde en enkel bild som går att fatta.
http://hem.bredband..../thumbnails.jpg

Jag har en WD TV Live sedan någon dryg vecka och får inte till detta med Thumbnails ordentligt. Skulle vilja ha samma upplägg som du beskriver. Det fungerar så långt att jag får upp två rader om sex bilder på respektive film (folder). Men för att se ngn av filmerna skulla jag vilja kunna markera en bild och bara trycka Play... Problemet är att spelaren då visar bilden, inte startar filmen... Enda sättet att se en film är att gå in i foldern och steda fram till filmen (folder.jpg hamnar först). Det tråkiga är här att filmen bara visas som en fil med stdbild i form av en filmkamera eller vad det nu är.

Jag kör bara mot Nätverksdiskar, inte mot ngn USB-disk kopplad direkt mot enheten.

Postad 25 december 2009 - 21:26

frogus
  • frogus
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Det är väl ingen jätteskillnad på G1 och G2 har jag för mig. Står nog i tråden någonstans.
Skulle förvåna mig om den godtar en felaktig firmware.
Jag kan testa när jag har tid...

Gen2 kan downmixa DTS ljud till 2 kanaler om man inte har en DTS reciever....Stor fördel på resande fot då man får ljud ur x264 filmer med DTS ut på en vanlig tv analogt....
Upptäckte detta "felet" på min WDTV gen1 i sommras....blev lite lätt besviken....men hade laptopen med mig så det löste sig ändå....

ps. sugen på en Xtreamer nu dock....

Postad 26 december 2009 - 00:39

Grezo
  • Grezo
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Jag har en WD TV Live sedan någon dryg vecka och får inte till detta med Thumbnails ordentligt. Skulle vilja ha samma upplägg som du beskriver. Det fungerar så långt att jag får upp två rader om sex bilder på respektive film (folder). Men för att se ngn av filmerna skulla jag vilja kunna markera en bild och bara trycka Play... Problemet är att spelaren då visar bilden, inte startar filmen... Enda sättet att se en film är att gå in i foldern och steda fram till filmen (folder.jpg hamnar först). Det tråkiga är här att filmen bara visas som en fil med stdbild i form av en filmkamera eller vad det nu är.

Jag kör bara mot Nätverksdiskar, inte mot ngn USB-disk kopplad direkt mot enheten.

Okej, nu tar jag allt från början och du kmr fatta det till slut :(
Kolla på denna bild och återkomm om du har fler frågor. jag hjälper dig gärna tills du förstår. Jag väntar. :D

http://hem.bredband....thumbnails2.jpg

Redigerat av Grezo, 26 december 2009 - 00:39.

Postad 26 december 2009 - 02:33

Unregistereda4086a90
  • Unregistereda4086a90
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Tjena på er.

Fick en WD TV i julklapp och körde genast in senaste Firmware (som de senare på WD´s hemsida tog bort för att vissa haft problem med den).

Nu till mina frågor:

Har laddat en USB disk med diverse filmer som Divx, DVDR och MKV i både 720 & 1080p. Problemet är att de filmer som ligger som IMG filer inte hittas. Jag har alltså 41 mappar på disken men bara 36 som syns. De som inte syns är IMG filer.

Ska jag ladda ner en annan tidigare uppdatering och hur är det med uppdateringarna, måste man ta hem varje uppdatering som släpps? Den senaste borde väl innehålla alla förbättringar så man alltid bara behöver den senaste? Någon som kan förklara varför inte mina img filer syns?

TACK !

Postad 26 december 2009 - 02:45

Unregistereda4086a90
  • Unregistereda4086a90
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Hej igen :D

Nu får jag skämmas.... Har visst 1 generationen vilket gör att den uppgraderingen jag gjorde var i sin ordning. Så glöm mina frågor kring det.

Däremot kvarstår frågan varför inte mina imagefiler funkar eller ens syns i min spelare fast de ligger på disken. Någon som har ngn aning? Sorry för att jag inte kollade upp det andra innan. Man vill ju bli smartare och då frågar man här :( god fortsättning

Postad 26 december 2009 - 03:02

Grezo
  • Grezo
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Tjena på er.

Fick en WD TV i julklapp och körde genast in senaste Firmware (som de senare på WD´s hemsida tog bort för att vissa haft problem med den).

Nu till mina frågor:

Har laddat en USB disk med diverse filmer som Divx, DVDR och MKV i både 720 & 1080p. Problemet är att de filmer som ligger som IMG filer inte hittas. Jag har alltså 41 mappar på disken men bara 36 som syns. De som inte syns är IMG filer.

Ska jag ladda ner en annan tidigare uppdatering och hur är det med uppdateringarna, måste man ta hem varje uppdatering som släpps? Den senaste borde väl innehålla alla förbättringar så man alltid bara behöver den senaste? Någon som kan förklara varför inte mina img filer syns?

TACK !

Testa med att ändra namnet på dina IMG filer.. t.ex om du har en film som heter Transformers.img så testa att byta till Transformers.iso istället

Postad 26 december 2009 - 11:17

pege63
  • pege63
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0
Filstöd för video är:
AVI (Xvid, AVC, MPEG1/2/4), MPG/MPEG, VOB, MKV (h.264, x.264, AVC, MPEG1/2/4, VC-1), TS/TP/M2T (MPEG1/2/4, AVC, VC-1), MP4/MOV (MPEG4, h.264), M2TS, WMV9

Audio:
MP3, WAV/PCM/LPCM, WMA, AAC, FLAC, MKA, AIF/AIFF, OGG, Dolby Digital, DTS

Foto:
JPEG, GIF, TIF/TIFF, BMP, PNG

Playlist:
PLS, M3U, WPL

Undertexter:
SRT, ASS, SSA, SUB, SMI

Vad är det för en IMG (image) fil i vilket format från vilket program pratar vi om?
Några exempel drar jag här nedan:

BIN ÄR en image av en skiva, och nero stöder detta format som ofta hör ihop med en .cue. .cue är endast en pekare till t.ex. .bin. Du kan således välja en .bin-fil i nero, fast det inte står med i listan över de filändelser som stödjs. skriv bara *.*, tryck enter så får du upp alla filerna. Leta upp din .bin och bränn den. Men smidigast tycker jag själv är att strunta i att bränna, använd Deamontools och skapa en virtuell CD-enhel. Mycket smidigare... och snabbare. Spelet kan ju suga totalt, då har du ju slösat X antal cd-skivor.

Vad är BIN- och CUE-filer?
En BIN-fil är en ISO, dvs. en CD-avbild (image fil). Det finns många olika filformat vad gäller CD-avbilder och alla program har sina egna filtyper. De vanligast är dock *.bin-, *.cue- och *.iso-filer. Nero har t.ex. även *.nrg och Easy CD creator har *.cif. Bin och Cue hänger ihop. BIN är själva data-filen (den stora med allt innehåll) och CUE-filen, även kallad Cue Sheet, är en liten textfil som talar om hur BIN-filen skal behandlas. Om du skall bränna en BIN- och CUE-fil i t.ex. Nero ska du välja "Burn Image" från File- menyn. Men om du skall bränna dessa med t.ex. Fireburner använder du dig av "Load Cue Sheet".

Dessa filer är sk ISOs, alltså en avbild av CDskivan:

CUE/BIN - Nero, CDRWin, Fireburner
IMG, SUB, CCD - Clone-CD
NRG - Nero
ISO - CDRWin, Nero, Fireburner, Discjuggler
CIF - Easy CD Creator
CDI - Discjuggler
C2D - WinOnCd
P01 - Gear

Redigerat av pege63, 26 december 2009 - 11:36.

Postad 26 december 2009 - 13:27

Grezo
  • Grezo
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Filstöd för video är:
AVI (Xvid, AVC, MPEG1/2/4), MPG/MPEG, VOB, MKV (h.264, x.264, AVC, MPEG1/2/4, VC-1), TS/TP/M2T (MPEG1/2/4, AVC, VC-1), MP4/MOV (MPEG4, h.264), M2TS, WMV9

Audio:
MP3, WAV/PCM/LPCM, WMA, AAC, FLAC, MKA, AIF/AIFF, OGG, Dolby Digital, DTS

Foto:
JPEG, GIF, TIF/TIFF, BMP, PNG

Playlist:
PLS, M3U, WPL

Undertexter:
SRT, ASS, SSA, SUB, SMI

Vad är det för en IMG (image) fil i vilket format från vilket program pratar vi om?
Några exempel drar jag här nedan:

BIN ÄR en image av en skiva, och nero stöder detta format som ofta hör ihop med en .cue. .cue är endast en pekare till t.ex. .bin. Du kan således välja en .bin-fil i nero, fast det inte står med i listan över de filändelser som stödjs. skriv bara *.*, tryck enter så får du upp alla filerna. Leta upp din .bin och bränn den. Men smidigast tycker jag själv är att strunta i att bränna, använd Deamontools och skapa en virtuell CD-enhel. Mycket smidigare... och snabbare. Spelet kan ju suga totalt, då har du ju slösat X antal cd-skivor.

Vad är BIN- och CUE-filer?
En BIN-fil är en ISO, dvs. en CD-avbild (image fil). Det finns många olika filformat vad gäller CD-avbilder och alla program har sina egna filtyper. De vanligast är dock *.bin-, *.cue- och *.iso-filer. Nero har t.ex. även *.nrg och Easy CD creator har *.cif. Bin och Cue hänger ihop. BIN är själva data-filen (den stora med allt innehåll) och CUE-filen, även kallad Cue Sheet, är en liten textfil som talar om hur BIN-filen skal behandlas. Om du skall bränna en BIN- och CUE-fil i t.ex. Nero ska du välja "Burn Image" från File- menyn. Men om du skall bränna dessa med t.ex. Fireburner använder du dig av "Load Cue Sheet".

Dessa filer är sk ISOs, alltså en avbild av CDskivan:

CUE/BIN - Nero, CDRWin, Fireburner
IMG, SUB, CCD - Clone-CD
NRG - Nero
ISO - CDRWin, Nero, Fireburner, Discjuggler
CIF - Easy CD Creator
CDI - Discjuggler
C2D - WinOnCd
P01 - Gear

så vad är lösningen till hans fråga ?
ska han döpa om namnet på filmen ?

Postad 26 december 2009 - 13:36

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1 919 inlägg
  • 0

Tjena på er.

Nu till mina frågor:

TACK !

Du måste ändra dina IMG filer till ISO för att mediaspelaren ska hitta dem. Jag använder ett program som heter UltraISO och ändrar från IMG till ISO där.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Vy från dörr med ny soffa
    DPC
    2025-05-07 10:19:58
  • Rad 1 och 2
    DPC
    2025-05-07 10:17:56
  • Soffa till salongens andra rad
    DPC
    2025-05-07 10:03:29
  • Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.