Njaa, MJB har alltid funkat, så länge man har åtminstonde ett USB-minne kopplat till Xtreamern. Dock har det varit extremt struligt med just USB-minne, som i tid och otid inte känns igen av Xtreamern efter omstart. Snabbt går det inte som sagt, men funkar gör det.Ok, då JUKEBOX är en tjänst framtagen av användare så kan Xtreamer ej lova att den fungerar tillfredsställande när man streamar från EXTERN HDD så som t ex dator eller NAS över nätverk. Däremot ska det fungera om man kör från den interna HDD:n.
Jag skiter egentligen i vilket då jag inte använder Jukebox. Jag argumenterar inte för något, skriver bara det jag läst på forumet.
Ledsen om jag var otydlig.
*** Officiell tråd - Xtreamer - Streamer/Streamer Pro/Sidewinder/iXtreamer
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
11 år sedan |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
Postad 09 januari 2011 - 20:53
Postad 09 januari 2011 - 22:24
Är någon som har upplevt samma problem som jag med SVTplay, att ungefär en halvtimme in i ett program börjar det hacka, och efter ett tag stannar det helt? -lagt in senaste versionen och kör med kabel, 8mbit. Hände både med avsnitt 2 av pacific och nu med ett program om hasse alffredsson.
Upplevde samma problem i går när jag skulle se hammaren, både avsnitt 1 och 2 bröts . När jag startade om programmet så sa den först "cannot play this media" eller nåt liknande, efter att ha backat ut till huvudmenyn och sen tillbaks till programmet, funkade det. Man kunde sen spola fram till där det stoppade och fortsätta titta till slutet.
Senaste verrsionen, men jag kör trådlöst G , så jag skyllde på det. Kvalitet medel, annars hackar det.
Postad 10 januari 2011 - 08:54
Upplevde samma problem i går när jag skulle se hammaren, både avsnitt 1 och 2 bröts . När jag startade om programmet så sa den först "cannot play this media" eller nåt liknande, efter att ha backat ut till huvudmenyn och sen tillbaks till programmet, funkade det. Man kunde sen spola fram till där det stoppade och fortsätta titta till slutet.
Senaste verrsionen, men jag kör trådlöst G , så jag skyllde på det. Kvalitet medel, annars hackar det.
Med risk för att skita i det blå skåpet, hur fan spolar man? Enda som funkade för mig igår var att spela upp i 2x och det var ju lagom segt att spola fram en kvart på det sättet..

Postad 10 januari 2011 - 08:57
Är någon som har upplevt samma problem som jag med SVTplay, att ungefär en halvtimme in i ett program börjar det hacka, och efter ett tag stannar det helt?
Är det nån av er som ens försökt se samma program i datorn med webbläsare, och sett om det funkar felfritt då?Jajemän, samma här. Har inte sett ett enda program till slut. Alla har stannat efter lite olika tid.
Är ju bara att stänga av ev. StandBy- och Dylikt på datorn, och sen starta webbläsaren och dra igång det där, och sen gå och fika, om ni inte vill sitta framför skärmen.
Man kunde sen spola fram till där det stoppade och fortsätta titta till slutet.
Håller med!Med risk för att skita i det blå skåpet, hur fan spolar man? Enda som funkade för mig igår var att spela upp i 2x och det var ju lagom segt att spola fram en kvart på det sättet..
Jag skrev ju här innan om hur jag använde 2x för att snabbtitta med ljud, men att det alltid låste sig ca. 2m40sek. in, så hur faan snabbspolar man enl. bsba's påstående ovan?
Redigerat av anderswillhelmsson, 10 januari 2011 - 09:03.
Postad 10 januari 2011 - 09:11
Håller med!
Jag skrev ju här innan om hur jag använde 2x för att snabbtitta med ljud, men att det alltid låste sig ca. 2m40sek. in, så hur faan snabbspolar man enl. bsba's påstående ovan?
Väntar spänt på svar ^^
Postad 10 januari 2011 - 14:07
Har försökt att skumläsa om jag hittat något om detta men såg inget.
Jag har en Xtreamer och jag har försökt installera Xtreamering under en längre tid, utan lycka! Har testat att återställa Xtreamern, testat att köra via trådlöst och även trådat...Kommer till:
Do you want to install?
Current Version - Not installed
New Version 0.1.1
När jag trycker OK så tuggar den en stund sedan blir bilden bara svart fast lampan lyser grönt på själva enheten.
Slutar alltid med att jag måste tycka kabeln...
tackar för svar.
Mvh /Kenneth
Redigerat av Unregistered06d2ff70, 10 januari 2011 - 14:17.
Postad 10 januari 2011 - 21:41
Har du nån hårddisk ansluten?Do you want to install?
Current Version - Not installed
New Version 0.1.1
När jag trycker OK så tuggar den en stund sedan blir bilden bara svart fast lampan lyser grönt på själva enheten.
Slutar alltid med att jag måste tycka kabeln...
Postad 10 januari 2011 - 21:50
Med risk för att skita i det blå skåpet, hur fan spolar man? Enda som funkade för mig igår var att spela upp i 2x och det var ju lagom segt att spola fram en kvart på det sättet..
Nja det var vad jag menade med snabbspola. Mycket segt ja, men jag ville se om det funkade och för mig gjorde det det.
Så vill man ju inte ha det, då kan jag lika gärna koppla in datorn, speciellt om övriga familjemedlemmar ska titta , då de har mindre tålamod med prylar som inte funkar.
Redigerat av bsba, 10 januari 2011 - 21:52.
Postad 10 januari 2011 - 23:39
Om ni förstår vad jag menar.
Postad 10 januari 2011 - 23:40
Det tar förvisso en natt att uppdatera cover/funart (c:a 200 st) och den är seg när man gör manuella uppdateringar via PCn. Men väl på plats funkar det bra.
Postad 11 januari 2011 - 02:03
Kan bara hålla med er, ytterst irriterande att det inte finns en "progressbar" som man kan hoppa hur man vill i.
Om ni förstår vad jag menar.
Vpeter har försökt en massa att få till en sån ni vill ha, men det har inte gått....än.
Postad 11 januari 2011 - 06:54
Vpeter har försökt en massa att få till en sån ni vill ha, men det har inte gått....än.
Ah okej, vore ju najs att ha en. Eller i alla fall ha någon slags "skip" funktion så man kan hoppa 10 min åt gången eller så. Ofta är det ju att man sett halva programmet på tv och sen vill kolla klart etc, så blir man tvungen att sitta vid datorn ist

Postad 11 januari 2011 - 08:23
Ok, men då kommer det nog något liknande snart.
Postad 11 januari 2011 - 11:37
Postad 11 januari 2011 - 12:41
Jag är så himla nöjd med SVTPLAY funktionen i min Xtreamer pro Box så man undrar om de andra svenska playkanalerna tex TV4play och Kanal5play kommer till boxen?
Det är alltså bara vissa som har problem med hängningarna på Svt? Nån ide om vad det kan bero på?
Jag har senaste ver. av alla mjukvaror.
Postad 11 januari 2011 - 12:54
Det är alltså bara vissa som har problem med hängningarna på Svt? Nån ide om vad det kan bero på?
Låter mycket märkligt. Trådat eller trådlöst? Router, brandvägg mellan?
Postad 11 januari 2011 - 13:47
Kan ju nästan vara vad som helst, skitsvårt för mig och Vpeter att hitta nått när vi själva inte råkar ut för detta. Vpeter har råkat ut för detta nångång, så han vet om det.
Ni som har problem, skriv vad ni har för spelare och om ni har intern/extern-HDD
Redigerat av welph, 11 januari 2011 - 13:53.
Postad 11 januari 2011 - 20:36
Kan ju nästan vara vad som helst, skitsvårt för mig och Vpeter att hitta nått när vi själva inte råkar ut för detta. Vpeter har råkat ut för detta nångång, så han vet om det.
Ni som har problem, skriv vad ni har för spelare och om ni har intern/extern-HDD
Jag har orginal Xtreamern.
Jag har intern och extern hårddisk. Kör trådlöst G, men det verkar ju vara andra som har problem som kör trådat
Postad 11 januari 2011 - 20:43
Xtreamer Sidewinder utan intern hdd.Kan ju nästan vara vad som helst, skitsvårt för mig och Vpeter att hitta nått när vi själva inte råkar ut för detta. Vpeter har råkat ut för detta nångång, så han vet om det.
Redigerat av discopanic, 11 januari 2011 - 20:44.
Postad 11 januari 2011 - 22:43
Those having problems can try this: open file svtplay\main_rss.php and look for line SwitchViewer(7);. Change the number 7 to 1. In case not helping remove whole line just leave previous line SwitchViewer(0);.
Postad 12 januari 2011 - 15:13
Teliasonera hänvisades att själva träffa ett avtal med upphovsrättsorganisationen Copyswede.
Organisationen tar in rättighetsavgifter för tv-program för upphovsmännens räkning.
I reda pengar har Copyswede tidigare sagt att deras avgiftskrav mot operatörerna motsvarar en krona per kund och månad. För Teliasonerna som har runt 400 000 tv-kunder skulle det handla en kostnad runt fem miljoner kronor årligen för att distribuera SVT Play, detta gäller även dom STB boxar & TV apparater som kan ta emot SVT Play via FW mm.
Det kan ju vara det som är störningen eller?
Redigerat av pege63, 12 januari 2011 - 15:15.
Postad 12 januari 2011 - 15:21
Nu vid årsskiftet sade SVT upp avtalet med Teliasonera och ett antal andra bredbandsoperatörer för just SVT Play.
Teliasonera hänvisades att själva träffa ett avtal med upphovsrättsorganisationen Copyswede.
Organisationen tar in rättighetsavgifter för tv-program för upphovsmännens räkning.
I reda pengar har Copyswede tidigare sagt att deras avgiftskrav mot operatörerna motsvarar en krona per kund och månad. För Teliasonerna som har runt 400 000 tv-kunder skulle det handla en kostnad runt fem miljoner kronor årligen för att distribuera SVT Play, detta gäller även dom STB boxar & TV apparater som kan ta emot SVT Play via FW mm.
Det kan ju vara det som är störningen eller?
Nej, har ingenting med det att göra, det där gäller ju endast de som har digital-tv via Telia och övriga digital-tv leverantörer som har levererat SVT Play som en "app" via boxen.
Det är ju bara vissa med Xtreamer som har problem med SVT Play och att det låser sig. Jag har t ex inga problem.
Redigerat av BrittBastard, 12 januari 2011 - 15:22.
Postad 12 januari 2011 - 15:25
Hackar även när jag kör genom min Linux satbox.
Nåt har ju SVT gjort för att försvåra för Telia inte enbart gällande digitaltv, frågan är ju varför?
Man betonar att tvisten inte berör SVT play-tjänsten på datorn eller i mobilen, som är SVT:s egen plattform, bekostad med licensmedel.
Vilka är de fyra leverantörerna Copyswede nu förhandlar med?
- Telia, Com Hem, Bredbandsbolaget och Viasat.
I nuläget läggs inga nya program upp och sista januari försvinner SVT play helt och hållet från digital-tv-utbudet hos de fyra operatörerna om inte någon överenskommelse görs parterna emellan.
Redigerat av pege63, 12 januari 2011 - 15:39.
Postad 12 januari 2011 - 15:38
Varför hackar det åxå när man kör SVT Play som jag via min LCD Tvs FW, det gjorde det inte innan sista DEC?
Hackar även när jag kör genom min Linux satbox.
Nåt har ju SVT gjort för att försvåra för Telia inte enbart gällande digitaltv, frågan är ju varför?
Fast det är ju skillnad på när det funkar men hackar och när det inte funkar alls p g a uppsagt avtal.

Man betonar att tvisten inte berör SVT play-tjänsten på datorn eller i mobilen, som är SVT:s egen plattform, bekostad med licensmedel.
Exakt, det var det jag menade med mitt förra inlägg, det är ju 2 olika saker.
Redigerat av BrittBastard, 12 januari 2011 - 15:39.
Postad 12 januari 2011 - 15:42
Fast det är ju skillnad på när det funkar men hackar och när det inte funkar alls p g a uppsagt avtal.
Nåt är på G iaf för så var det inte alls innan då flöt det på som rinnande vatten
Och så gäller det ju enbart deras egna boxar, men varför drabbas andra som har SVT Play genom widgets?
Va fan betalar man TV avgift så ska det inte spela nån roll hur fan man tar in SVT Play tycker man, det ingår i avgiften.
Redigerat av pege63, 12 januari 2011 - 15:47.
Postad 12 januari 2011 - 16:01
Tydligen handlar det om bredbandsoperatörer där man kommer åt SVT Play, bara tankar om ett monopol.
Postad 12 januari 2011 - 16:32
Det verkarade göra susen

Postad 12 januari 2011 - 19:55
Those having problems can try this: open file svtplay\main_rss.php and look for line SwitchViewer(7);. Change the number 7 to 1.
Det verkarade göra susen
Ursäkta en stackars idiot , men var hittade du den ?
Jag har letat igenom hela filen både manuellt och med sökfunktionen i notepad, men hittar inte den raden.
Nån som kan ge en hint
Postad 12 januari 2011 - 20:22
Jag har letat igenom hela filen både manuellt och med sökfunktionen i notepad, men hittar inte den raden.
Nån som kan ge en hint
Ingen aning jag heller, men se till att du har senaste versionen först. Eftersom att denna funktion tillkom i den senaste versionen tror jag.
Vpeter har knåpat ihop lite kod så ni slipper gå in i xLive, det räcker att gå in i Xtreamering alltså.
Ladda hem denna fil och packa upp den i scripts, skriv över filerna som ni kommer få frågan om. Men gör gärna en backup ifall......
http://www.mediafire...nbl3h33fr2z6m2a
Postad 12 januari 2011 - 20:29
Ingen aning jag heller, men se till att du har senaste versionen först. Eftersom att denna funktion tillkom i den senaste versionen tror jag.
Vpeter har knåpat ihop lite kod så ni slipper gå in i xLive, det räcker att gå in i Xtreamering alltså.
Ladda hem denna fil och packa upp den i scripts, skriv över filerna som ni kommer få frågan om. Men gör gärna en backup ifall......
http://www.mediafire...nbl3h33fr2z6m2a
Ah, så SVT Play lägger sig alltså till höger bland övriga val direkt i Xtreamering?
Postad 12 januari 2011 - 20:33
Ah, så SVT Play lägger sig alltså till höger bland övriga val direkt i Xtreamering?
Japp
Postad 12 januari 2011 - 21:52
Nån som kan ge en hint
Idiot var rätt ord.
Jag hade inte sista versionen av svtplay som jag trodde, måste missat den. Ursäkta min dumhet.

För säkerhets skull la jag in den lilla revideringen också. Ska testa nu.
Redigerat av bsba, 12 januari 2011 - 22:09.
Postad 13 januari 2011 - 07:24
Tänk på att följande står i våra regler:
Det är alltså inte tillåtet: att tala om hur andra bör formulera sig eller vad de får och inte får tycka; att bestämma vad som får publiceras, var detta får ske eller hur länge en diskussionstråd ska vara öppen; att på annat sätt ta sig an rollen som moderator.
Tack för visad hänsyn och tänk på att vi alla ska försöka skapa så bra stämning som möjligt.
Postad 13 januari 2011 - 10:23
En kompis till mej har köpt en ny tv lg ,47 tums led 3d
ljudet med xtreamern är inte i synk , det var det med hans gamla lg plasma tv
han har fw 2.4.2 på xtreamern
hur kan man åtgärda detta problem
finns det kanske fler som har detta problemet
Redigerat av hjallle, 13 januari 2011 - 10:26.
Postad 13 januari 2011 - 11:26
Som all supportpersonal direkt skulle säga; installera senaste firmwaren.han har fw 2.4.2 på xtreamern
2.5.4.
Postad 13 januari 2011 - 11:44
men tyckte 2.4.2 är stabilare faktiskt
med 2.5.2 eller 2.5.4 vill inte xtreamern ge bild ibland till varken projektor eller tv
det går ju att synka texten men inte ljudet verkar det som på xtreamern
Postad 13 januari 2011 - 13:06
Be din kompis att stänga av alla "bildförbättringsfunktioner" i TV'n och se ifall det blir bättre då.Hej
En kompis till mej har köpt en ny tv lg ,47 tums led 3d
ljudet med xtreamern är inte i synk , det var det med hans gamla lg plasma tv
han har fw 2.4.2 på xtreamern
finns det kanske fler som har detta problemet
Trumotion tror jag det heter på LG språk.
Vissa LCD modeller "behandlar" bilden så mycket att den får svårt att få till ljudsynken.
Jag antar att han har kopplat via HDMI.
Redigerat av TomasL, 13 januari 2011 - 13:14.
Postad 13 januari 2011 - 13:54
Jag har kört Xtreamer Pro via trådlöst nät i en månad och det fungerar utan problem. Nu försöker jag ansluta X med nätverkskabel i stället och det får jag inte att fungera.
X ansluts till en router ( DLINK 615) men den identifieras inte i routern och tilldelas alltså ingen IP-adress. Jag har har provat att ställa in x fasta nätverk både DHCP auto och i manuellt läge.
När nätverkskabel ansluts i X tänds en orange led vid kontakten, den gröna led som indikerar trafik blinkar en gång ungefär var 20 sekund. Led-indikering på framsidan av X för nätverk lyser grön.
I min setup-meny i X finns en asterix (*) där IP-adressen ska stå. Det ser ut så här IP-ADRESS* - - -. Har alla denna * eller indikerar det kanske något fel?
Routern är inställd på att tilldela adresser dynamiskt. Jag har testat olika kablar och olika anslutningar i routern. Andra enheter som ansluts identifieras utan problem ( tre olika datorer).
Jag har FW 2.5.2
Är det någon annan som har liknande problem, eller något förslag på lösning?
Postad 13 januari 2011 - 14:18
Hej!
Jag har kört Xtreamer Pro via trådlöst nät i en månad och det fungerar utan problem. Nu försöker jag ansluta X med nätverkskabel i stället och det får jag inte att fungera.
X ansluts till en router ( DLINK 615) men den identifieras inte i routern och tilldelas alltså ingen IP-adress. Jag har har provat att ställa in x fasta nätverk både DHCP auto och i manuellt läge.
När nätverkskabel ansluts i X tänds en orange led vid kontakten, den gröna led som indikerar trafik blinkar en gång ungefär var 20 sekund. Led-indikering på framsidan av X för nätverk lyser grön.
I min setup-meny i X finns en asterix (*) där IP-adressen ska stå. Det ser ut så här IP-ADRESS* - - -. Har alla denna * eller indikerar det kanske något fel?
Routern är inställd på att tilldela adresser dynamiskt. Jag har testat olika kablar och olika anslutningar i routern. Andra enheter som ansluts identifieras utan problem ( tre olika datorer).
Jag har FW 2.5.2
Är det någon annan som har liknande problem, eller något förslag på lösning?
Kanske obvious men man kan alltid fråga, har du aktiverat det trådbunda i xtreamers inställningar?
Postad 13 januari 2011 - 14:29
Kanske obvious men man kan alltid fråga, har du aktiverat det trådbunda i xtreamers inställningar?
Frågan är berättigad, men JA jag har gjort det.
Postad 13 januari 2011 - 17:34
Är ny här och har suttit och läst i denna tråd då jag är lite intresserad av Xtreamer Pro'n. Har nu några frågor, får ursäkta om dessa redan finns besvarade!
- Är Xtreamer Pro'n något ni rekommenderar, eller finns det andra bättre mediaspelare till liknande pris med plats för intern HDD?
- Vad ska man ha för hårddisk? Funderar på en 2 tb till att börja med. Räcker 5400 rpm eller bör man ha 7200? Vill helst ha den så tyst som möjligt.
- Klarar den av att spela upp filmer i RAR-arkiv?
Kommer säkert fler frågor senare om det är något mer jag funderar över.
Tacksam för svar!
Postad 13 januari 2011 - 20:46

Redigerat av samme223, 13 januari 2011 - 20:47.
Postad 13 januari 2011 - 20:57
Postad 13 januari 2011 - 22:02
Men 2.5.4 har ju flera inställningar för HDMI ...Tackar för snabbt svar men den är testad (fw 2.5.4)
men tyckte 2.4.2 är stabilare faktiskt
med 2.5.2 eller 2.5.4 vill inte xtreamern ge bild ibland till varken projektor eller tv
det går ju att synka texten men inte ljudet verkar det som på xtreamern
Som man inte ser direkt, om man inte skrollar nedåt i den meny där HDMI finns.
Så testa med nån annan av de inställningarna.
HDMI-inställningarna påverkar ju ljudet också.
Och, som alltid, efter uppdatering av mjukvaran gör man först en Fabriksåterställning av allt!
Finns nåt Community-script nån svensk kille skrev, som man kan använda så fixar den det, stod väl om det här för några sidor sen, tror jag råkade springa på det Scriptet när jag var inne på Xtreamers Forum.- Klarar den av att spela upp filmer i RAR-arkiv?
Ha, hittade URLen:
http://forum.xtreame...es/page__st__20
Du får hämta det där Scriptet om det ska funka.
Redigerat av anderswillhelmsson, 13 januari 2011 - 22:08.
Postad 13 januari 2011 - 22:08
kanske var lite snabb när jag kollade igenom 2.5.4 fw
men ska prova den fw igen
ps . gör alltid fabriksåterställning av xtreamern efter fw uppdatering
Postad 13 januari 2011 - 22:24
Jag är mycket nöjd med min Xtreamer. Har dock ingen PRO utan den första versionen.- Är Xtreamer Pro'n något ni rekommenderar, eller finns det andra bättre mediaspelare till liknande pris med plats för intern HDD?
Har dock börjat snegla lite på denna:
https://www.minhembi...p;#entry3160292
Redigerat av TomasL, 13 januari 2011 - 22:26.
Postad 14 januari 2011 - 08:07
Eller står det på forumet någonstans?
Redigerat av BrittBastard, 14 januari 2011 - 08:08.
Postad 14 januari 2011 - 09:52
@welph: Vore intressant att veta VAD EXAKT som skiljer de olika HDMI-inställningarna åt.
Eller står det på forumet någonstans?
uhh?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar