Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - HTC HD2 *

2913 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC HD2 (Mobiltelefoner) 6 8,42 (49) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 16 november 2010 - 17:56

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Jag har noterat en viktig detalj angaende kontakter i Android - detta galler om man synkar med Googles tjanster: det kan bli totalfel om man aterstaller kontakterna fran en kopia pa minneskortet. Jag gjorde det med Sprite Migrate och korde darefter synk. Resultatet var narmast en katastrof: plotsligt hade jag endast fyra kontakter och fick felmeddelanden om misslyckad synkronisering.

Efter lite lasande om det hela raderade jag alla kontakter och synkade om dem via Google vilket fungerat perfekt. Nu har jag alla kontakter igen.

For att overfora kontakter mellan WM och Android ar mitt enkla tips numera att kora via Gmail-kontot. Synka fran WM till Gmail och darefter till Android. Det fungerar perfekt.

Postad 16 november 2010 - 21:42

Unregistereda021f600
  • Unregistereda021f600
  • Forumräv

• 587 inlägg
  • 0

For att overfora kontakter mellan WM och Android ar mitt enkla tips numera att kora via Gmail-kontot. Synka fran WM till Gmail och darefter till Android. Det fungerar perfekt.

Hur syncar jag från WM till gmail?

Postad 16 november 2010 - 21:45

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Setting up your Windows Mobile device for Google Sync.

Enklare kan det inte bli.:unsure:

Postad 18 november 2010 - 18:18

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2 453 inlägg
  • 0
Jag kör mdj froyo 2.2 clean version 2.3. Såg att version 2.4 kommit. Hur uppgraderar jag utan att behöva göra om allt från början. Vilka filer lägger jag vart i telefonens minneskort?

Det finns ju även två filer som heter data_512 och data_1024. Vad fyller de för funktion? Ska dem också läggas på minneskortet?

/Mange

Redigerat av magnus76, 19 november 2010 - 07:15.

Postad 19 november 2010 - 20:57

tomme71
  • tomme71
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Jag kör med mdeejay 2.2 och undrar som föregående talare hur man kan behålla installerade appar ifall man vill uppgradera till nyare version. Har sett att det finns en version 2.3 på xdev.

Sjukt nöjd med att det funkar enkelt att växla mellan android och vm beroende på vad man känner för att lira med för tillfället...

Postad 21 november 2010 - 00:05

Unregistereda021f600
  • Unregistereda021f600
  • Forumräv

• 587 inlägg
  • 0

Setting up your Windows Mobile device for Google Sync.

Enklare kan det inte bli.:)

Klockrent svar! Så jädra mycket tack!
Nu blir det test av Android imorgon på mitt class 6 16GB kort!

Postad 22 november 2010 - 09:04

Wowbagger IP
  • Wowbagger IP
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
Försöker installera Android och har lagt in senaste stock-romen. När jag kört clrcad och sedan kör i gång haret så botar den och börjar sedan skriva 5 rader med script sen blir det svart skärm med grön htc logga och mobilen låser sig, jag måste ta ut batteriet och starta om den.

Någon som vet vad jag gör för fel eller vad som saknas? Jag har testat mdj froyo 2.3 samt 2.4.
Kan det vara att jag har en scandisk 16gb class 2?

Postad 22 november 2010 - 09:32

klp
  • klp
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0
Wowbagger IP, det enda du gör fel är att du har för bråttom. :P

När jag lade in MDJ 2.3 i fredags trodde jag oxå att det var något fel eftersom det tog såå mycket längre tid än tidigare istallationer.
Räkna med minst 20-25 minuter innan du får upp Android loggan och därefter kanske 5-10 minuter till :-)
Kör oxå med Sandisk 16 class 2, funkar utmärkt.

Håll ut och vänta, se till att batterier är fulladdat innan.

Postad 22 november 2010 - 12:51

Wowbagger IP
  • Wowbagger IP
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
Det funka inte lät det gå i en timma men inget händer, så något måste jag ha glömt att göra.

Jag har ju bara lagt in nyaste stock-romen alltså 3.14 någonting... har inte gjort några andra åtgärder. Sen har jag laddat ner Androids mdj froyo 2.3 som jag packat upp så det kommit en Android mapp på minneskortet.
Därefter har jag gått in på mobilen kört clrcad och därefter Haret, då säger den att den kör bootloading och sedan kommer en 5 rader script som jag inte riktigt hunnit läsa men verkar säga något om att den startar något med linux.
Nu blir skärmen svart med grön HTC logga och telefonen är fryst och inget händer måste ta ut batteri och starta om WM.

Vad har jag missat att göra?

Postad 22 november 2010 - 13:09

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2 453 inlägg
  • 0

Klockrent svar! Så jädra mycket tack!
Nu blir det test av Android imorgon på mitt class 6 16GB kort!

Har du provat att föra över kontakterna enligt instruktionen? Försvinner de från windows om man gör detta? Kan man återställa allt tillbaka till windows om man ångrar sig?

Mange

Postad 22 november 2010 - 22:58

kimme100
  • kimme100
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Det finns ingen anledning att salja HD2 och skaffa en identisk sak med Android.

Det ar faktiskt inte sa komplicerat att kora det trots allt. Jag skriver en kort koncis guide har:

1. Lagg in HardSPL (folj instruktionerna och JA, det ar enkelt!)

2. Ladda ner FlashOHolic RUU.

3. Ladda ner onskad ROM och packa upp den.

4. For over RUU_Signed.nbh fran den uppackade ROMens mapp och lagg i FlashOHolic RUU-mappen.

5. Koppla in nallen i ActiveSync-lage och starta FlashOHolic.

6. Acceptera Task29 i FlashOHolic.

7. Lat FlashOHolic kora Task29-formateringen. Da det ar klart startar nallen om.

8. Ta ur batteriet, tryck ned volym nerkappen och satt tillbaka batteriet. Starta nallen med volymner nedtryckt.

9. Da den startar i bootloaderlage (tricolor screen) - ga vidare i Task29 och valj Flash ROM.

10. Task29 kommer nu att fraga om du vill uppdatera till den ROM du valt. Klicka OK och lat nallen flasha.

11. Da ROMen flashats, kor en hard reset (volym upp + volym ner nedtryckt + power) och acceptera hard reset.

12. ROMen ar nu flashad. Ladda ner en s.k Android loader och installera i WM.

13. Ladda ner valfri Android ROM.

14. Packa upp den och kopiera filen Android till roten pa minneskortet.

15. I WM startar du Android loadern och sedan ar det bara att starta om nallen i Android. Den kommer att ta tid forsta gangen da den konfigurerar systemet.

16. Android ar darefter klart.

Du har nu en HD2 med Android och en trimmad WM-ROM. Finns ingen anledning att kopa identisk hardvara med Android nar du kan kora det pa HD2.

Har följt denna tråd i snart en månad och jag kommer att lägga Android på minneskort, enligt dina utmärkta instruktioner. Vilket minneskort rekommenderar du? (Många olika åsikter i tråden.) Jag (och säkert flera med mig) hade verkligen uppskattat om du kunde komplettera din instruktion med direktlänkar till ROM, loader osv. Jag känner mig mycket osäker på tillvägagångssätt och beteckningar, men MÅSTE få komplettera min HD2 med Android snarast.

Tack på förhand!

Redigerat av kimme100, 22 november 2010 - 22:58.

Postad 23 november 2010 - 11:41

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
När det gäller minneskort kör jag med 32 GB SanDisk och det fungerar bra som sagt. Av de Android-ROM jag testat har jag fallit för HyperDroid Sense 1.1 ihop med Hastarin 8.2 vilket hos mig är en perfekt kombination som jag numera använder primärt. Jag trivs så bra med det att min X1 är tillbaka i drift som WM-nalle då jag håller mig till Android på HD2an.:)

HyperDroid Sense 1.1 är nog ett ganska ovanligt ROM-val men driftsäkerheten överväger.

Jag skriver detta från HD2 så det är inte lätt att länka men mitt recept är således detta:

WM: Omega XT
Android: HyperDroid Sense 1.1
Kernel: Hastarin r8.2
Android Loader: EBL, Exceller Boot Loader
Minneskort: SanDisk 32 GB MicroSDHC class 2 (kortet är dock betydligt snabbare än Class 2)
HardSPL: 2.08.HSPL

Jag har Sense avaktiverat i WM.

Android drar 6-9 mAh i standby med min konfiguration. Dock kan det hända att jag behöver starta om det för att komma ner dit, detta gäller om jag haft en färd i landet WM.

Postad 24 november 2010 - 14:32

Wowbagger IP
  • Wowbagger IP
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
Ingen som har något tips på mitt problem?

Har inte hunnit testa andra Android varianter men får prova 2.2 samt hyperdroid, finns det fler varianter som kan vara värt att testa?

Postad 24 november 2010 - 23:06

Unregistereda021f600
  • Unregistereda021f600
  • Forumräv

• 587 inlägg
  • 0

Har du provat att föra över kontakterna enligt instruktionen? Försvinner de från windows om man gör detta? Kan man återställa allt tillbaka till windows om man ångrar sig?

Mange

Duför inte "över" kontakterna, de är så klart kvar i Windows Mobile (Eller HTC adrssbok som det heter) du synkar mot Gmail bara (dvs kopierar från telefon till gmail, och om du har kontakter i gmail så kopieras de till telfon), sedan när du får i gång Android så syncar Android automatiskt mot gmail. Lätt som en plätt.

Jag klickade i kalendern också så att jag fick över alla kalender poster i Android.

Postad 29 november 2010 - 11:59

klp
  • klp
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0
Wowbagger IP

Ingen som har något tips på mitt problem?
Har inte hunnit testa andra Android varianter men får prova 2.2 samt hyperdroid, finns det fler varianter som kan vara värt att testa?

Har du fått ordning på problemet?
Vilken Radio har du?
Läste på XDA någonstans att man ska ha version 2.10 eller högre, själv kör jag med 2.15.50.14, går att hitta på XDA-developers.com

Postad 29 november 2010 - 12:30

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Det ar viktigt att radion ingar i 50-serien da man kor Android. En radio ur 51-serien fungerar ej. 2.15.50 ar den jag sjalv anvander. Det ar forovrigt intressant att 16 GB SanDisk Class 2 fungerar hos er eftersom jag misslyckats med tva sadana kort.

Postad 29 november 2010 - 17:36

homenature
  • homenature
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Någon som haft problemet att hd2:an ringer upp personer ur telefonboken när den är i fickan?
Händer mig titt som tätt, har haft den inne på service men det blev ingen skillnad.

Om man lägger in android på minneskortet, går det att skicka in telefonen på service utan att boysen där ser det?? Garantin gäller väl inte då?

Postad 29 november 2010 - 18:43

Unregisterede2d64838
  • Unregisterede2d64838
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Plocka ur minneskortet bara så är spåren av android borta! Nemas problemas.

Postad 01 december 2010 - 01:14

Wowbagger IP
  • Wowbagger IP
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
Hej

Nej har inte lyckats lösa problemet,har samma radio som du hänvisa till. Prova även nu att uppdatera till 16 gb class 4 kort.

Kanske är det något fel på den android version jag fått tag på, kan ni länka till en som ni vet att ni fått att funka?

Eller är det något jag missat, jag har ju inte provat på det sätt som AVR4000 beskrivit då jag är lite nojjig över HardSPL men får nog ge det ett försök snart. är ganska trött på Win Mob.

Redigerat av Wowbagger IP, 01 december 2010 - 01:15.

Postad 01 december 2010 - 08:11

klp
  • klp
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0
http://www.multiupload.com/FRP71YFIYZ Hastarins version, tråden här http://forum.xda-dev...;postcount=3196

http://www.multiupload.com/BJJ91U36UY Mdeejay, tråden här: http://forum.xda-dev...ad.php?t=780525

Jag kör med Hastarins version, den funkar kanon.
Mdeejay har jag ännu inte provat

Postad 01 december 2010 - 21:59

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
När det gäller Androidproblemen (Wowbagger IP) kan det vara relaterat till minneskortet. Jag har två st SanDisk 16 GB Class 2 som helt enkelt INTE fungerar med HD2. Båda korten fungerar i Xperia X1, Nokia E52, Nokia E90 och Touch Pro 2 samt en Teac DVD-receiver vilket innebär att korten i sig är friska trots mina misstankar om motsatsen.

Nu kör jag som sagt med ett 32 GB SanDisk som visserligen har Class 2-märkning men kortet ifråga är betydligt snabbare än vad Class 2 egentligen är officiellt. Slutsatsen jag dragit av mina vedermödor är att HD2 mer eller mindre kräver snabbare minneskort än sådana som är strikt Class 2. Problemen jag haft med mina kort tyder på att den försöker skriva data snabbare än kortet klarar.

Startproblem i Android samt hög strömförbrukning är ofta relaterat till minneskortet. Min solklara rekommendation blir därmed att testa ett snabbare minneskort samt hålla det i trim genom att köra diskkontroll. Jag har den erfarenheten att Windows har en tendens att "leka" med filsystemet. Hos mig brukar ibland strömförbrukningen skena iväg i Android då jag kopierat filer med Windows (både XP och Vista) med nallen i USB-minneläge. En diskkontroll brukar reda upp problemet och reducera strömförbrukningen till normal nivå igen.

Postad 01 december 2010 - 22:31

Wowbagger IP
  • Wowbagger IP
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
Har nu hittat vad jag gjorde för fel. Så om någon råkar ut för samma sak så berodde mitt problem på att jag hade packat upp direkt till minneskortet och då vart det en Mdjeey mapp med android mappen inuti som jag försökt starta ifrån. Tog nu ut Android mappen och la in den på sdkortet och körde då fungerar det.

Postad 02 december 2010 - 11:36

Wowbagger IP
  • Wowbagger IP
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
Jag får inte kameran att fungera i den version av android som jag kör, någon som känner till något om det? blir bara svart i rutan när jag startar kameran.

Postad 02 december 2010 - 12:13

klp
  • klp
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0
Om du har kör Hastarins version, som jag länkade till, så får du även ta ner filen FIX99Complete...
Den lägger du sen på sdkortet under mappen Gscript.
Sen startar du GScript Lite, trycker på den hårda windowsknappen och Add script, sedan Load file och Fix99...
Därefter kommer du ett fönster tillbaka, välj Save.
Tillbaks till Script-fönstret, Håll Fix99... intryckt och välj run.

Starta om telefonen till windows och sen till Android, då ska det funka :-)

Senare Hastarinversioner har tydligen detta fixat.

Postad 02 december 2010 - 12:57

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

• 705 inlägg
  • 0
Kör du en Desire HD-Rom så är det ett känt problem, att kameran inte fungerar. Tills nu i veckan, då det kom en fix och du kan lägga in den separat, uppdatera linux-version - med fixad kamera. Du kan även lägga in en helt ny rom, typ:

http://forum.xda-dev...ad.php?t=795914

finns även fler uppdaterade Desire-HD-rom´er på XDA-forumet, bara välja den man tycker passar. Jag körde själv m-deejay 3.7 i över en månad, utan fungerande kamera, då det inte är ett måste för mig. Har nu kört 4.0 i tre dagar och har inte ens testat om kameran funkar, men det ska den göra - bara videokameran som inte fungerar som den ska, kommer säkert en fix för det vad det lider.

O inte behövde man vänta speciellt länge heller, nu finns 4.1 att prova. Jag gillar verkligen den nya Sense som kom med Desire HD.

Redigerat av Sir Mix Alot, 02 december 2010 - 15:48.

Postad 02 december 2010 - 13:16

Wowbagger IP
  • Wowbagger IP
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
Tackar för snabb hjälp =)

Postad 02 december 2010 - 15:31

Wowbagger IP
  • Wowbagger IP
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
Hmmm nästa problem som dyker upp, iofs ett som jag hade problem med även med Win mob.
Htc hd2 hittar inte MW600 bluetooth headsetet, Jag har en legend som hittar headsetet samt Legend och HD2 kan hitta varandra.

När jag kollat runt verkar det vara fler med liknande problem samtidigt som det finns de som inte har något problem att få det att fungera vad kan detta bero på?

Jag hitta vad det var jag behövde göra, har ju inte någon tillgång till manualen men var ju bara att hålla inne startknappen vid uppstart av headset och samtidigt synka med HD2

Redigerat av Wowbagger IP, 02 december 2010 - 17:07.

Postad 05 december 2010 - 22:11

Unregisteredfc9b156f
  • Unregisteredfc9b156f
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Android rom MDJ FroYo HD v 4.3 äntligen full fungerande desire HD på HD2an!!!!kamera,videokamera,thcsense.com,gps,allt funkar som det ska!!!!!! :)

http://forum.xda-dev...ad.php?t=859817

Postad 06 december 2010 - 13:17

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0

Android rom MDJ FroYo HD v 4.3 äntligen full fungerande desire HD på HD2an!!!!kamera,videokamera,thcsense.com,gps,allt funkar som det ska!!!!!! :)

http://forum.xda-dev...ad.php?t=859817

Jag skall testa denna Android-ROM. Får hoppas att allt fungerar bra eftersom jag även skall uppgradera Omega XT till version 20 då jag märkt att 2168x-builds av WM har högre batteriprestanda.

Postad 06 december 2010 - 21:28

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Jag har nu testat MDJ 4.3 men tyvärr blev det strul så gamla goda HyperDroid är tillbaka. Det som hände med MDJ ihop med kernel 7.6 var att Internetanslutningen strejkade följt av låg prestanda jämfört med HyperDroid. Jag kommer nu att hålla mig till den tills NAND-boot är klart. Iövrigt verkade MDJ vara bra men det strulade lite för mycket i mitt fall.

Postad 06 december 2010 - 21:43

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2 453 inlägg
  • 0
Har kört MDj froyo clean 2.4 i ca en månad nu. I stort sett är allt bra, batteritiden är ju lite väl dålig. Men igår hände något som inte hänt förut.

Skulle ringa hem och då kunde jag höra mig själv, antar att det var robovoice. Men det hände bara vi det samtalet. Nästa samtal jag gjorde också lite konstigt. När personen svarade fortsatte ändå ringsignalen i bakgrunden. Alltså den signalen man hör innan någon svarat.

Har inte gjort några inställningar, utan detta hände bara. Konstigt.

Jag använder original stockrom (den senaste) samt radio 2.15.

Någon som har nån förklaring?

/Mange

Postad 07 december 2010 - 14:47

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
När det gäller batteritiden i Android brukar det fungera att starta om samt se till att knapparna lyser i samband med att Haret körs. Det låter mystiskt men fungerar.

Mitt äventyr med MDJ 4.3 fick som sagt ett snöpligt slut. Jag testade att lägga in senaste kerneln 7.6 beta till den. Men dessvärre föll det totalt på prestandaproblem samt skumma nätkopplingsproblem. Den indikerade mottagning men totalvägrade att koppla upp sig.

HyperDroid 1.1 Sense har jag nu kört i snart två månader och den fungerar helt enkelt ypperligt ihop med Hastarin r8.2 (har inte testat nya kernels). Även kameran fungerar bra inkl videoinspelning 800 x 480.

Nästa steg för Android på HD2 blir tveklöst NAND-boot vilket kommer att lösa diverse problem. Jag tror att en del störningar med vissa ROMar är avhängigt minneskortet. D.v.s vissa ROMar fungerar bra med specifika minneskort, andra är mer struliga.

Postad 08 december 2010 - 02:29

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

• 705 inlägg
  • 0

Nästa steg för Android på HD2 blir tveklöst NAND-boot vilket kommer att lösa diverse problem. Jag tror att en del störningar med vissa ROMar är avhängigt minneskortet. D.v.s vissa ROMar fungerar bra med specifika minneskort, andra är mer struliga.

Tråkigt att du inte fick igång HD-ROM´en ordentligt, har haft strul med vissa versioner då internet inte vill funka.

Det verkar som om nästa steg inte alls blir NAND-boot till våra HD2´or, utan M-deejay, med hjälp av darkstone, ser ut att kunna få in Gingerbread ( Android 2.3 ) i sina ROM´ar. Det lär väl vara buggigt o struligt till en början, men ge grabbarna lite tid så ska det nog bli bra.

Än en gång får man se fram emot förbättringar på sin gamla telefon, tycker det är skitkul att hålla på.

Postad 08 december 2010 - 13:25

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Enligt tråden om NAND-boot verkar det i stort sett vara klart så det bör dyka upp. Även om Gingerbread kommer till HD2an lär det stora steget bli en fungerande NAND-boot vilket kommer att gagna ROMarna på allvar.

I vilket fall som helst kommer jag att köra vidare med HyperDroid Sense 1.1 tills det dyker upp fungerande NAND-boot. Av någon anledning har mina försök att köra andra Androids inte gått så bra.:rolleyes:

Jag vet inte varför dock men faktum är att HyperDroid går som tåget.

När det gäller NAND-boot är jag övertygad om att så fort verktygen för det är klara kommer de flesta ROMarna att konverteras till den varianten. Jag har helt klart bestämt mig för att konvertera HD2an till ren Android - det är smidigare att ha X1an redo med WM än att starta om hela tiden.

Postad 08 december 2010 - 21:16

Jimmy77
  • Jimmy77
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Tjena

Är det verkligen så att HD2 bara är snygg på ytan men skräp innuti?
Förstår att en del älskar den här luren så jag tar det lugnt med kritiken..

Har haft ganska mycket strul med denna.
Mycket löste sig med HTCs nyaste ROM + lite appar från nätet för bättre menyer m.m.

Det huvudsakliga STORA problemet kvarstår dock..
Det verkar som om man gjort en mobil som har alla förutsättningar att visa film men det kan den inte eller?
Testade massa olika sätt men inget funkar eller?
Skyfire funkar lite men är ju heeelt värdelöst, hackar, pixlar och går inte att vrida skärmen för att få helbild.

Det jag vill se är streamad film typ från Youtube, SVT-play osv.. Går det eller ska jag kasta telefonen i papperskorgen och köpa en Iphone? HJÄLP?

Postad 08 december 2010 - 22:06

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

• 705 inlägg
  • 0

Tjena

Mycket löste sig med HTCs nyaste ROM + lite appar från nätet för bättre menyer m.m.

Det verkar som om man gjort en mobil som har alla förutsättningar att visa film men det kan den inte eller?
Skyfire funkar lite men är ju heeelt värdelöst, hackar, pixlar och går inte att vrida skärmen för att få helbild.

Det jag vill se är streamad film typ från Youtube, SVT-play osv.. Går det eller ska jag kasta telefonen i papperskorgen och köpa en Iphone? HJÄLP?

Hahahaha

sorry, kunde inte låta bli.

Det finns verkligen ingenting du inte kan göra med en HD2, oavsett om du kör Windows eller Android i den. Utläser att du kör Windows i din telefon, så jag skulle rekomendera Coreplayer om du vill köra film, klarar tom .mkv-filer. Dock så är den ju begränsad, klarar ju inte av att koda multikanalsljud som DTS eller Dolby Digital, usla telefon.

...men som sagt, det finns inte mycket du inte kan göra. Begränsningarna ligger tyvärr hos dig, du får helt enkelt läsa på vad du kan och hur du kan göra saker med din telefon: http://forum.xda-dev...splay.php?f=531 - källan till allt kunnande ( hoppas inte det engelska språket är ett hinder )
Tyvärr så finns det så mycket du kan göra att det är svårt att hitta. Men orkar man inte läsa sig till kunskap - så finns ju faktiskt youtube, där finns det mängder filmsnuttar om hur man gör saker med sin telefon.

Informationen är oändlig, man behöver således en del kunskap om hur man hittar och sorterar bland all information.

Lycka till.

Postad 09 december 2010 - 07:01

AudioSmurf
  • AudioSmurf
  • Lärjunge

• 323 inlägg
  • 0

Tjena

Köp en iPhone. Tippar att HD2 är för komplicerad för dig.

Postad 09 december 2010 - 10:17

Jimmy77
  • Jimmy77
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Hahahaha

sorry, kunde inte låta bli.

Det finns verkligen ingenting du inte kan göra med en HD2, oavsett om du kör Windows eller Android i den. Utläser att du kör Windows i din telefon, så jag skulle rekomendera Coreplayer om du vill köra film, klarar tom .mkv-filer. Dock så är den ju begränsad, klarar ju inte av att koda multikanalsljud som DTS eller Dolby Digital, usla telefon.

...men som sagt, det finns inte mycket du inte kan göra. Begränsningarna ligger tyvärr hos dig, du får helt enkelt läsa på vad du kan och hur du kan göra saker med din telefon: http://forum.xda-dev...splay.php?f=531 - källan till allt kunnande ( hoppas inte det engelska språket är ett hinder )
Tyvärr så finns det så mycket du kan göra att det är svårt att hitta. Men orkar man inte läsa sig till kunskap - så finns ju faktiskt youtube, där finns det mängder filmsnuttar om hur man gör saker med sin telefon.

Informationen är oändlig, man behöver således en del kunskap om hur man hittar och sorterar bland all information.

Lycka till.

Ok, Coreplayer, kan jag se streamad film på SVTplay med det programmet?
Jag kan läsa mig till kunskap men som du säger, men utan ett brinnande Hacka-telefonen-intresse är det oöverskådligt mycket information. Det är därför jag är tacksam för lite hands-on information. Går det att lösa problemet och hur. Har redan löst ett antal saker som sagt genom att hitta smarta tips på XDA-forumet. Tack för ditt svar, jag får testa Coreplayer.

Audiosmurf - Vad va det där för drygt inlägg? Om du är så duktig kan du väl ge folk tips? F.ö. är jag lite emot Mac-kulturen.. =)

Postad 09 december 2010 - 13:15

Unregistered5ed9ef49
  • Unregistered5ed9ef49
  • Lärjunge

• 384 inlägg
  • 0
Skoj att Android 2.3 nu funkar på HD2 ;)

Postad 11 december 2010 - 11:16

homenature
  • homenature
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
För en vecka sen la jag in MDJ FroYo HD v.4.1, funkade kanon (förutom batteritiden) men efter ett par dagar så dök följande meddelande upp " BTTrayCE kan inte öppnas" när jag starta om telefonen. Likaså står det nät jag försöker köra haret.

Formaterade minneskortet och försökte igen, fungerade inte..
Blev till att köra en fabriksåterställning för att få igång android igen, och nu är det samma visa igen...
Tips????

Postad 12 december 2010 - 12:19

klp
  • klp
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0
BTTrayCEce är ett känt problem för de som använder TomTom.
TT lägger in en äldre version av BTTrayCE som då inte fungerar, och slår ut Blåtanden, för windows måste tilläggas.
Gå in i filutforskaren i Windows, välj "visa alla filer" leta rätt på BtSdkCE30.dll samt BtCoreIf.dll.
Byt namn på dem till ex.vis oldxxxx
Starta om, nu kommer windows att ersätta de "saknade" filerna med sin egna och allting fungerar som det ska :-)

Postad 12 december 2010 - 15:00

Wowbagger IP
  • Wowbagger IP
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
Min mobil har börjat ringa upp folk slumpvis från kontakt listan av sig självt, någon som känner till vad det kan bero på?

Postad 12 december 2010 - 18:27

Moha_3
  • Moha_3
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Tja, jag e rätt ny här men har märkt att de flesta av er har bra koll på android versionerna för HD2:an, vilken funkar bäst?

och sen hade jag en annan fråga, fungerar allt i android nu dvs alla funktioner? Tack!

Postad 12 december 2010 - 20:20

tomme71
  • tomme71
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Jag kör en version av MDJ 2,2 och allt verkar funka i den, efter start så slår jag på/av flygplansläge och då funkar HDSPA och wlan utan problem.

Postad 12 december 2010 - 20:23

Moha_3
  • Moha_3
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Kan du länka till den tack... :)

Postad 12 december 2010 - 21:07

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

• 705 inlägg
  • 0
Wow, säger bara wow.
Det verkar som en fallen hjälte är tillbaka.

http://forum.xda-dev...ad.php?t=870518 - kan inte annat än o säga att det är super-intressant.

Postad 13 december 2010 - 17:29

homenature
  • homenature
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Min mobil har börjat ringa upp folk slumpvis från kontakt listan av sig självt, någon som känner till vad det kan bero på?

Händer mig också ganska ofta, både i wm och android. Har redan lämnat i telefonen för det problemet en gång men det hjälpte föga. Var förbi phonehouse precis och enligt htc:s regler måste man lämna in den 3ggr innan man kan få en ny. Grymt irriterande då varje service tillfälle kan ta 4-6 veckor.

Menar du (klp) att byta namn på dll filerna även fixar android problemet???

Postad 13 december 2010 - 22:39

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

• 1 862 inlägg
  • 0

Omega 20

eftersom att du kör på Omega precis som mig undrar jag om du har problem med att klockan ställer om sig? på min gör den några ggr om dagen..

Postad 14 december 2010 - 08:56

Jimmy77
  • Jimmy77
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Det finns verkligen ingenting du inte kan göra med en HD2, oavsett om du kör Windows eller Android i den. Utläser att du kör Windows i din telefon, så jag skulle rekomendera Coreplayer om du vill köra film, klarar tom .mkv-filer.

Lycka till.

Jag har nu Coreplayer. Kan dock fortfarande inte se film på svtplay.se, tv3play.se eller Aftonbladet TV ?
I Coreplayer kan man välja Meny - Öppna URL men det fungerade inte heller.
Jag får helt enkelt inte till det.

Tror ni att Flashplayer någonsinn kommer till windowsmobilerna så man kan använda den till att se streamad film på nätet? Tycker att detta är en otrolig brist i en modern telefon. Snudd på ofattbart att man släpper en smartphone som man måste vara datasnille för att kunna använda till en så enkel sak som att se på streamad film.

Något annat tips för en vanlig användare? =)

Postad 14 december 2010 - 10:45

AudioSmurf
  • AudioSmurf
  • Lärjunge

• 323 inlägg
  • 0

Wow, säger bara wow.
Det verkar som en fallen hjälte är tillbaka.

http://forum.xda-dev...ad.php?t=870518 - kan inte annat än o säga att det är super-intressant.

Tack för tipset... en av få builds som faktiskt startar utan några problem på min HD2 med HTCs stora batteri. :)
Det enda jag saknar är Sense-dialern som jag tycker är smidig... fast jag klarar mig rätt bra utan den ändå.

/AudioSmurf

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.