Har de fått in den eller?
HTC Desire - Prata beställningar, abbonemang och annat
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
2 år sedan |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
Postad 14 april 2010 - 12:18
Har de fått in den eller?
Postad 14 april 2010 - 12:25
EDIT: Sökte på kollinumret, var inte den..
Redigerat av Unregistered0c0b3eec, 14 april 2010 - 12:28.
Postad 14 april 2010 - 12:34
YES!!! Sitter på pakeringen utanför Elgiganten Barkarby med en Desire för 4690:-.
Fy fan vad jag är glad nu!!!
Va, har Elgiganten redan i butikerna, till samma pris som på internet? Har en beställning lagd på internet sedan några veckor tillbaka, sjukt att jag inte har fått någon telefon då än? :S
Avbokar isf och åker och köper i en IRL Elgiganten. Kan jag bara få det bekräftat att det är samma pris som på internet?
Postad 14 april 2010 - 12:37
collect @ store?Va, har Elgiganten redan i butikerna, till samma pris som på internet? Har en beställning lagd på internet sedan några veckor tillbaka, sjukt att jag inte har fått någon telefon då än? :S
Avbokar isf och åker och köper i en IRL Elgiganten. Kan jag bara få det bekräftat att det är samma pris som på internet?
Postad 14 april 2010 - 12:47
Dom hade råkat skicka ut två st till mig med. Dom (Tre) vill att jag bara ska låta den andra ligga kvar tills den automatiskt skickas tillbaka. Lite tråkigt att den bara ska ligga där när vissa har blivit utan telefon
har du fått din lur redan eller? Jag sitter ju i skiten eftersom min nuvarande telefon är sönder vilket gör att jag är extremt otålig.

Ringde 3 för andra gången idag och fick beskedet att den har statusen "för release" eller vad han nu sa. Det kan innebära antingen att dom har haft så mycket att göra så att dom inte hunnit att packa alla telefoner, trots deras löfte på Facebook, eller så väntar dom på att telefonen ska komma i lager. Jag får nog räkna med att den inte kommer den här veckan heller.
Postad 14 april 2010 - 12:59
har du fått din lur redan eller? Jag sitter ju i skiten eftersom min nuvarande telefon är sönder vilket gör att jag är extremt otålig.
Ringde 3 för andra gången idag och fick beskedet att den har statusen "för release" eller vad han nu sa. Det kan innebära antingen att dom har haft så mycket att göra så att dom inte hunnit att packa alla telefoner, trots deras löfte på Facebook, eller så väntar dom på att telefonen ska komma i lager. Jag får nog räkna med att den inte kommer den här veckan heller.
Nae, väntar fortfarande på att DHL ska köra den till utlämningsstället. Den har legat i gbg lagret sen kl 02.19 inatt i väntan på att bara köras den sista biten. Spräcker en blodådra i pannan om den inte ploppar ut som hämtningsklar snart

Postad 14 april 2010 - 13:01
?collect @ store?
Har fortfarande bokat och borde fått kolliid osv om dom börjat skicka ut sådant till butikerna, C@S lär ju inte ha förtur eller liknande.
Postad 14 april 2010 - 13:02
Nae, väntar fortfarande på att DHL ska köra den till utlämningsstället. Den har legat i gbg lagret sen kl 02.19 inatt i väntan på att bara köras den sista biten. Spräcker en blodådra i pannan om den inte ploppar ut som hämtningsklar snart
Aha, då får man hålla tummarna för dig då!
Själv sitter jag och lurar på ifall jag ska falla för frestelsen och köpa polarens oöppnade Nexus One som han hade med sig hem från USA, killen som skulle ha den ångrade sig. Då skulle man ju slippa allt detta...

Postad 14 april 2010 - 13:06
3 har snart förbrukat mitt förtroende redan innan dom fått mig som kund. Jag beställde en lur i butiken för en månad sen, och jag blev lovad flera gånger att jag skulle få luren innan den fanns i butik. Nu har dom iofs skickat luren, men dels kom den senare än de lovat, och de har skickat den till helt fel ända av landet.Ringde 3 för andra gången idag och fick beskedet att den har statusen "för release" eller vad han nu sa. Det kan innebära antingen att dom har haft så mycket att göra så att dom inte hunnit att packa alla telefoner, trots deras löfte på Facebook, eller så väntar dom på att telefonen ska komma i lager. Jag får nog räkna med att den inte kommer den här veckan heller.

När jag försökte få tag på försäljaren för att klura ut en lösning blev svaret att det tar en vecka att styra om telefonen, men porteringen av mitt gamla nummer är flyttat till den 28:e. Ingen kompensation att tala om. Fan, inte ens en ursäkt fick jag! Sopor.
Postad 14 april 2010 - 13:11
Fick mail precis med kolli-nr! Så får min innan helgen iaf!
Bara skicka till elgiganten och avboka!
Postad 14 april 2010 - 13:14
Hade beställt på elgiganten, men la in ny beställning på teknikmagasinet igårkväll.
Fick mail precis med kolli-nr! Så får min innan helgen iaf!
Bara skicka till elgiganten och avboka!
Från teknikmagasinets hemsida:
OBS! Tillfälligt slutsåld på nätet – men lägg en beställning nu, vi förväntar god tillgång på nätet igen i början på nästa vecka (v16) och levererar därefter.
Då kan jag lika gärna vänta på EG och då den till lägre pris.
Postad 14 april 2010 - 13:15
?
Har fortfarande bokat och borde fått kolliid osv om dom börjat skicka ut sådant till butikerna, C@S lär ju inte ha förtur eller liknande.
Svarade på detta ifs:
Postad 14 april 2010 - 13:19
Ok. Mailar EG direkt och frågar vadfan dom håller på med.Svarade på detta ifs:
Postad 14 april 2010 - 13:23

Turbofart dit och nu har jag en fin Desire i min hand

Det fanns ett fåtal kvar för ca 30minuter sedan.
Postad 14 april 2010 - 13:26
Postad 14 april 2010 - 13:34
Postad 14 april 2010 - 13:34
I skrivandets stund så står det nu leveranstid 2-3 arbetsdagar... Hmm undra om de inte vill erkänna att de inte fått in de än?
Postad 14 april 2010 - 13:39
Blir att hämta den efter jobbet.
Ringde till DHL igår när jag fått aviseringsnret av Tre och då lät dem oerhört tveksamma på att jag skulle få den redan idag men sa innan helgen i alla fall.
Antar att dem vill vara lite safe när dem meddelar sina kunder

Hur som helst så verkar DHL sköta sitt och Tre med hittils!
Postad 14 april 2010 - 13:43

Fick ingen förhandsinfo alls om leverans utan det kom plötsligt ett SMS att den ligger ett DHL paket på mitt postserviceställe. Nu ligger den och laddas men jag tror inte jag kan hålla mig längre än de 3 timmar som står i snabbmanualen.

Postad 14 april 2010 - 14:01

Ringde nyss en killefrån Phonehouse, min telefon hade kommit in...
Så, tips för er som är sugna på en Desire, Phonehouse i malmö verkar ha fått in sina...
Postad 14 april 2010 - 14:01
Postad 14 april 2010 - 14:13
Se där, sa ju att du inte skulle ge upp hoppet. Du kunde ha fått min istället före, den ligger ändå bara på posten (ICA ) och väntar sen i förmiddags, får väl försöka bli färdig att hämta den. Känner mig inte så stressad, nu när jag vet den ligger där. Har även android innan så det blir inga större förändringar.
Har du OLED-skärm innan också? För det är en STOR förändring från LCD också annars iofs

Postad 14 april 2010 - 14:20
As of a little while ago the Teknik Magasinet in Kista had 14 of them that were not reserved for anyone.
I'd call first to check though, they seem to be blowing out of stock EvErYwHeRe!!
Tel: 08 750 75 65
Oh yeah, the guy (Johan) at mobillagret.com also has access to them, or did at least, he is fantastic and is devoted to customer service as well...
Happy Hunting
Postad 14 april 2010 - 14:28

Postad 14 april 2010 - 14:33
Har du OLED-skärm innan också? För det är en STOR förändring från LCD också annars iofs
Nej, ingen OLED, så det och lite större skärm blir det största plusset.
Har förresten hämtat den och har den på laddning nu. Brukar annars börja använda dom direkt, men vil kunna göra inställningar och sådant rätt från början, så man slipper göra någon reset.
Den första känslan när man packat upp den var nog det lilla smidiga formatet, känns mindre än t.ex. IPhone.
Perfekt storlek, inte för liten, inte för stor och snygg med kvalitetskänsla.
Postad 14 april 2010 - 14:47
Orka!

Postad 14 april 2010 - 14:53
vem vill ha en HTC Diarré låter ju inge vidare... iPhone är bäst... *springer till annan tråd*
Och det inlägget var nödvändigt på vilket sätt...?
Postad 14 april 2010 - 14:56
Och det inlägget var nödvändigt på vilket sätt...?
Måste va nån hjärntvättad snubbe som inte öppnat ögonen ännu och insett att Iphone inte är mycket att ha när det finns alternativ som denna telefon

Postad 14 april 2010 - 15:01
Postad 14 april 2010 - 15:05
3 har snart förbrukat mitt förtroende redan innan dom fått mig som kund. Jag beställde en lur i butiken för en månad sen, och jag blev lovad flera gånger att jag skulle få luren innan den fanns i butik. Nu har dom iofs skickat luren, men dels kom den senare än de lovat, och de har skickat den till helt fel ända av landet.
När jag försökte få tag på försäljaren för att klura ut en lösning blev svaret att det tar en vecka att styra om telefonen, men porteringen av mitt gamla nummer är flyttat till den 28:e. Ingen kompensation att tala om. Fan, inte ens en ursäkt fick jag! Sopor.
Tråkigt sånt där! Exakt det där hände mig när jag skulle gå från Telenor till 3, Telenor släppte inte numret utan en del tjafs. Så i mitt fall var det faktiskt Telenors fel.
För egen del så avbokade jag min Desire nyss. Blev så besviken över att inte ha fått någon Desire, trots att jag enligt kundtjänst bokade redan den 5:e mars. I min jakt på en fungerande telefon snabbt så köpte jag en oöppnad Nexus One av en polare, det blir nog minst lika bra!

Postad 14 april 2010 - 15:15

Det jg hunnit med att göra är lite surf osv, den är riktigt snabb och utseendemässigt är den riktigt snygg och faktiskt inte så klumig som jag faktiskt trodde.. Skärmen är grymt bra och stor

Postad 14 april 2010 - 15:26
Hej Tommy,
Detta är beklagligt.
Vad som skett i detta fall är att några av våra varuhus beställt denna telefon direkt från en distributör och några från vårt centrallager. Anledningen till att din beställning inte är skickad med de första som kom in till vårt centrallager (och som även gick ut till en del av våra varuhus) är att det aktiverats ett kösystem på denna modell. Enkelt förklarat har varuhusen blivit tilldelade i den ordning de beställt vilket inte är tanken när vi samtidigt har en förhandsbokningsfunktion på hemsidan, denna ska gå före alla övriga ordrar. Därav så är det som följer: Din beställning tillsammans med alla andra förhandsbeställningar ligger på vänt på en bekrfätad inleverans till vårt centrallager 15 april. Således kommer din beställning skickas på torsdag-fredag. Jag vill inte lova att du har den innan helgen men högst sannolikt.
Förstår verkligen att detta inte känns bra, jag ber vårt kundcenter skicka ett elektroniskt presentkort till ditt mobiltelefonnummer på 300:- som plåster på såren.
Hoppas på fortsatt förtroende och min förklaring täcker de frågetecken du har.
Med vänlig hälsning / Best regards
Andreas Lalander | Store manager Multi Channel | Elgiganten
Med informationen om att jag har mobilen fredag/måndag känns bra, och mobilen blev 300kr billigare iom presentkortet på 300kr som kompensation

Redigerat av aMpari, 14 april 2010 - 15:29.
Postad 14 april 2010 - 15:31
Jag beställde min från Tre ca 6/4 och den ligger på laddning här bredvid nu. Och vad jag sett så är det massor med andra som fått sina från Tre också så du kan nog förkasta den där konspirationsteorin och konstatera att de sålt slut och datumet är för deras nästa leverans. Men ta en koll på http://www.facebook.com/3Sverige för löpande uppdateringar direkt från Tre. Och kom ihåg, den som väntar på något gott väntar ALLTID för länge.Attans, nu står det att tre får in i lager den 15 april?? Är det en annan omgång de skickar ut eller har de inte skickat ut några mobiler alls än, någon som vet?
I skrivandets stund så står det nu leveranstid 2-3 arbetsdagar... Hmm undra om de inte vill erkänna att de inte fått in de än?

Nu återstår bara att se om jag får någon täckning med Tre också där jag bor, men det vore väl för bra för att vara sant att allt skulle fungera. Har hört att en del har problem med avbrutna samtal o dylikt häromkring. Säljaren på Tre sa dock (mot slutet nästan med aggresiv ton

Redigerat av nipe, 14 april 2010 - 15:35.
Postad 14 april 2010 - 15:46
Postad 14 april 2010 - 16:14
Redigerat av Unregistered2743ab77, 14 april 2010 - 16:14.
Postad 14 april 2010 - 16:19
Postad 14 april 2010 - 16:19
Hur många hann beställa från Halebop med deras superlåga pris? 4394:-
Försökte hitta, men man var tvungen att köpa den låst till halebop vad jag kunde hitta. Jag kör Tele2 och kommer fortsätta med det.
Postad 14 april 2010 - 16:24
Hur många hann beställa från Halebop med deras superlåga pris? 4394:-
Jag beställde från Halebop igårkväll. 3631 kr. Med Halebop hallå surfplus. 149 kr i 12 månader.
Fri surf upp till 3 Gb, gratis sms till hela världen, och ring alla nät för 19 öre i minuten.
Känns som en extremt prisvärd deal!
Redigerat av nihinils, 14 april 2010 - 16:26.
Postad 14 april 2010 - 16:35
Försökte hitta, men man var tvungen att köpa den låst till halebop vad jag kunde hitta. Jag kör Tele2 och kommer fortsätta med det.
Nej man kunde köpa för det priset med kontantkort och telefonen är ej låst till halebop.
Jag beställde från Halebop igårkväll. 3631 kr. Med Halebop hallå surfplus. 149 kr i 12 månader.
Fri surf upp till 3 Gb, gratis sms till hela världen, och ring alla nät för 19 öre i minuten.
Det var kontantkort och ej abb.
Postad 14 april 2010 - 16:46
Nej man kunde köpa för det priset med kontantkort och telefonen är ej låst till halebop.
Det var kontantkort och ej abb.
Nej, det var abonemang.
(1 st HTC Desire (Nordic))
(1 st Halebop Abonnemang Hallå med Surf Plus 12 mån)
Redigerat av nihinils, 14 april 2010 - 16:46.
Postad 14 april 2010 - 16:48
Nej, det var abonemang.
(1 st Halebop Abonnemang Hallå med Surf Plus 12 mån)
Återigen priset jag refererar till var för kontantkort mao ej abb.
1 st HTC Desire
(1 st Halebop Kontantkort Vänner) 4.394 kr 4.394 kr
4.394 kr
Postad 14 april 2010 - 16:51
Återigen priset jag refererar till var för kontantkort mao ej abb.
1 st HTC Desire
(1 st Halebop Kontantkort Vänner) 4.394 kr 4.394 kr
4.394 kr
Missuppfattning. Nu förstår jag vad du menade.
Postad 14 april 2010 - 17:03

Nu ska jag kika runt lite på Android market och kolla om man hittar något roligt..
VILKEN SUPERMOBIL!!!

Postad 14 april 2010 - 17:06

Vad jag lurar litet på är att båda verkar skickas från Göteborg till mig, se nedan.
Är det brukligt att prata om att man har "fått hem" en sändning enheter om de befinner sig typ 100 mil bort?

---
850871xxxxxSE
Från:
KATSHING
Till:
171xx Solna
Här är din försändelse:
14 apr kl 16:36
Göteborg, Sorterad
Vikt:
0,60 kg
850871xxxxxSE
Från:
MOBILLAGRET
Till:
171xx Solna
Här är din försändelse:
14 apr kl 17:05
Göteborg, Sorterad
Postad 14 april 2010 - 17:19
Jag laddade min i nästan 2 timmar när jag precis fått den, och har sedan lekt med den i 4-5 timmar nästan oavbrutet.. ändå så hade den 30% batteri kvar när jag nu satte den på laddning igen.
Då har jag verkligen pillat hela tiden + haft WiFi igång. Det luktar supermobil, ja.
Byggkvalitén är också väldigt bra. Locket känns ju i tunnaste och plastigaste laget när man tagit av det, men när det sitter på så ger det verkligen en kvalitetskänsla. Inget som knakar eller squeekar när man petar omkring.
Det enda var att min multitouch inte fungerade när jag ville testa det, men då startade jag bara om den och sedan dess har det funkat. Antar att en omstart kanske är bra att göra efter att man gjort alla inställningar och sånt på den första gången.
Postad 14 april 2010 - 17:30
Då är det bara Telenor som återigen behandlar sina kunder som sopor. De är (bland de stora) både sist och har inget system för kollinummer eller sms, utan man ska gå och vänta på att posten levererar en jäkla papperslapp dagen efter.
Ruttna jäkla norrmän att vara giriga.
Komplett gick från "17:e April" till "100+ på lager". Vilka är det som ännu inte fått in sina Desire till lager förutom Telenor? Någon alls?
Postad 14 april 2010 - 17:34
Var orolig jag skulle få vänta en vecka till. Så jag gick in på teknikmagasinet och slängde iväg en beställning där också för att vara säker. Gick in på min mail på lunchen idag och inget hade hänt där. Sen gick jag in på mailen på eftermiddagsfikan. Vad har hänt då? Jo nu har TM skickat sin och cdon har ändrat till "varorna packas".
Jag har alltså 2 mobiler på ingång :S Frågan e om det är försent att annullera köpet från cdon?
Har skrivit 2 meddelanden till dom om det idag. Har stått "varorna packas" sen iaf kl 15!
Visst kan jag returnera cdon´s. Men då får jag betala frakt osv för att skicka tillbaka den.
Postad 14 april 2010 - 17:35
Hittar inte Desire på halebops hemsida?! Finns dealen kvaR? :SJag beställde från Halebop igårkväll. 3631 kr. Med Halebop hallå surfplus. 149 kr i 12 månader.
Hjälp!!! tänkte köpa precis det paketet och det där priset var ju riktigt fint

Postad 14 april 2010 - 17:37
Tycker den är klart snyggast och funderar då på ta en hos 3.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar