Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd iPhone 4 *

5170 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vad tycker du om den nya "iPhone 4" (558 medlem(mar) har röstat)

-

1. Riktigt bra - Ett givet köp! (251 röster [44.98%])

Procent av omröstning: 44.98%

2. Bra - Blir kanske ett köp! (85 röster [15.23%])

Procent av omröstning: 15.23%

3. Bra - Men jag är nöjd med min nuvarande iPhone, inget köp. (28 röster [5.02%])

Procent av omröstning: 5.02%

4. Bra - Men jag är nöjd med min nuvarande telefon , inget köp. (38 röster [6.81%])

Procent av omröstning: 6.81%

5. Inget märkvärdigt. (82 röster [14.70%])

Procent av omröstning: 14.70%

6. Besviken. (31 röster [5.56%])

Procent av omröstning: 5.56%

7. Sämst! (43 röster [7.71%])

Procent av omröstning: 7.71%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 01 augusti 2010 - 12:03

Unregistered34d5a884
  • Unregistered34d5a884
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Jag är ny här på forumet.. och ja har skaffat mej min första iphone, så nu undrar jag hur man får in nummren till iphonen från mitt gamla kort. För om jag fatta det rätt så är de väl microsim i iphone..

Jag har slutat spara på sim helt och hållet, utan synkar via Google kontakter i stället. Det är jättesmidigt. Tappar du mobilen så är det jätteenkelt att få tillbaka dina kontakter i mobilen igen, och simkort sparar ju inte all information heller, så som födelsedagar, etc. Ändrar du något på mobilen eller i Google kontankter så ändras det dessutom automatiskt åt båda håll. :)

Här finns info om hur man bär sig åt: http://www.google.co...amp;topic=14252

Postad 01 augusti 2010 - 12:03

BruteBonk
  • BruteBonk
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

För mig så är det framförallt för att kunna få en aktiv lockscreen med hjälp av Lockscreen info (eller LockInfo som vissa kallar det).

Lite info om LockInfo finns här.

Går det att använda den där som home screen också eller är det bara när den är låst?

Postad 01 augusti 2010 - 12:18

Alezman
  • Alezman
  • Lärjunge

• 450 inlägg
  • 0
Någon som vet när vi som lyckades beställa via comviq kan förvänta våra telefoner? :) Står 6v i mailet, låter lite tungt?

Postad 01 augusti 2010 - 12:30

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3 992 inlägg
  • 0
Räknade lite på det och kom fram till att det blir billigare att begära slutfaktura på mitt nuvarande abb och teckna ett ett nytt hos Telia så nu har man lagt en beställning på en 16Gb :)

3-4 veckors väntetid är det som gäller.

Postad 01 augusti 2010 - 12:53

MrYamakasi
  • MrYamakasi
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

Jag har slutat spara på sim helt och hållet, utan synkar via Google kontakter i stället. Det är jättesmidigt. Tappar du mobilen så är det jätteenkelt att få tillbaka dina kontakter i mobilen igen, och simkort sparar ju inte all information heller, så som födelsedagar, etc. Ändrar du något på mobilen eller i Google kontankter så ändras det dessutom automatiskt åt båda håll. :)

Här finns info om hur man bär sig åt: http://www.google.co...amp;topic=14252

Visste faktiskt inte man kan göra så, tack för tipset!

Postad 01 augusti 2010 - 12:55

nosslo77
  • nosslo77
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0

Det är Apples policy och har inget med svensk lagstiftning att göra! :)

Många företag har liknande policy, t ex du får inte trimma din nya bil på 3 år medan man har nybilsgarati, eller öppna din nya LED tv för att meka med den själv. Inga konstigheter..

Du godkänner/tecknar ett avtal när du synkar telefonen första gången. I det står det bland annat att man inte får använda applikationer som inte är godkända av Apple. Man skulle kunna se det som avtalsbrott dvs olagligt.

Postad 01 augusti 2010 - 12:56

holetaker
  • holetaker
  • Lärjunge

• 342 inlägg
  • 0

Är själv kund hos tre sedan några år tillbaka.

Ringde på fredagsmorgon innan jobbet, runt 6 tiden, beställd och klar efter 5 min men fick inte något svar på leveranstid då de inte hade något saldo system.

Loggade in på mitt 3 konto efter jobbet och såg en iPhone registrerad på mitt konto med IMEI nr, antar att det borde trilla in något i veckan.

Gjorde som du och kollade Mitt 3. Även jag har en iphone reggad, så jag ringde supporten. Där sa dom att telefonen skickats i fredags. Dom fick tyvärr inte lämna ut något kollinummer så man kan följa den. Men den borde vara mig tillhanda på onsdag enligt supporten :)

Postad 01 augusti 2010 - 13:00

holetaker
  • holetaker
  • Lärjunge

• 342 inlägg
  • 0

Någon som vet när vi som lyckades beställa via comviq kan förvänta våra telefoner? :) Står 6v i mailet, låter lite tungt?

Nu såhär i efterhand tycker jag mig varit lite dum som suttit i 2.5 timmars telefonkö för att "vara först" och garanterad en telefon. På fredagseftermiddagen ringde dom nämligen från telenor här i växjö och sa att dom hade en telefon till mig, Jag behövde bara komma ner och skriva under. Även Mediamarkt har telefoner liggande på lager.
Nu är det ju dock försent då beställning hos Tre redan är gjort.

Postad 01 augusti 2010 - 13:02

Unregistered34d5a884
  • Unregistered34d5a884
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Visste faktiskt inte man kan göra så, tack för tipset!

Så lite så, bara roligt att kunna vara till hjälp. :)

Postad 01 augusti 2010 - 13:08

GhostX
  • GhostX
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0

Gjorde som du och kollade Mitt 3. Även jag har en iphone reggad, så jag ringde supporten. Där sa dom att telefonen skickats i fredags. Dom fick tyvärr inte lämna ut något kollinummer så man kan följa den. Men den borde vara mig tillhanda på onsdag enligt supporten :)

Konstigt att dom inte kunde lämna ut kollinr. Men bra att veta att det är på väg, rimligtvis borde min vara på g också.

Postad 01 augusti 2010 - 13:32

Mr carrot
  • Mr carrot
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0
Min iphone skickades från Tre i fredags och
jag fick ett kollinr direkt.....
Kan dock inte använda det än...... Då den inte registrerats på posten än.....
På supporten sa de att den skulle komma fram måndag-tisdag nästa vecka...... Hoppas Hoppas :)

Postad 01 augusti 2010 - 13:35

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

• 1 408 inlägg
  • 0
När kommer nästa skeppning med iPhones?

Postad 01 augusti 2010 - 13:38

pjay1
  • pjay1
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
INGEN SOM VET HUR LÅNG LEVERANS TID TELENOR HAR PÅ EN IPHONE BESTÄLLDE MIN I FREDAGS MORGON. BESTÄLLDE GENOM DERAS KUNDTJÄNST DÄR FÅR MAN JU INGET MAIL SKICKAT KAN EJ SE OM DEN SKICKATS ELLER NÄR.
HAR RINGT SUPPORTEN EN SÄGER NÄSTA VECKA EN SÄGER 2-4 VECKOR KONSTIGT BLIR IPHONE TOKIG VILL HA NU.

fINNS INGEN FRÅN TELENORS SUPPORT HÄR PÅ FORUMET SOM KAN SVARA EN OTÅLIG KÖPARE.

MVH.PETER

Postad 01 augusti 2010 - 14:10

rosenlorden
  • rosenlorden
  • Forumräv

• 598 inlägg
  • 0
Ey, tagga ner och capsa av, lite hyfs.. Antagligen svårt för operatörerna nu med alla beställningar som kommer in och ha koll på exakt saldo på lurarna dom har / ingående. Räkna med 4v o var glad om du får den tidigare :)

Redigerat av rosenlorden, 01 augusti 2010 - 14:13.

Postad 01 augusti 2010 - 14:48

holetaker
  • holetaker
  • Lärjunge

• 342 inlägg
  • 0

Konstigt att dom inte kunde lämna ut kollinr. Men bra att veta att det är på väg, rimligtvis borde min vara på g också.

Tja, jag frågade aldrig varför. Har läst nånstans att dom inte lämnar ut kollinummer då det begåtts bedrägerier. Folk har plockat ut paket på utlämningsställen som inte är så noga.
Kollinumret kommer väl när den reggats hos posten

När kommer nästa skeppning med iPhones?

Enligt en anställd på El-giganten så trodde han i slutet av Augusti. Men det är säkert bara en gissning.
Har hört att Telia får in nya telefoner varje dag

Postad 01 augusti 2010 - 16:32

Illozionz
  • Illozionz
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Någon som vet om de bara är halebop som kommer börja leverera den vita i september? eller gäller detta alla operatörer?

Postad 01 augusti 2010 - 16:43

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1 892 inlägg
  • 0

Någon som vet om de bara är halebop som kommer börja leverera den vita i september? eller gäller detta alla operatörer?

Det gäller väl alla men Telia/Halebop lär väl få en större leverans jämfört med de övriga operatörerna. Vad jag vet så har ingen operatör exklusivitet på den vita modellen.

Postad 01 augusti 2010 - 16:45

petruso
  • petruso
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Kollar läget mer era Iphone4 Beställningar har gått!!
Mest intresserad av Tele2/Comviq: Beställningsprocess, Orderbekräftelse, Leveransbesked??

Men kul att veta om det gått smidigt för TRE, Telia, Telenor, Halebop??

Jag syftar då främst på onlinebeställningar sedan telefonbeställning.

Postad 01 augusti 2010 - 16:47

Illozionz
  • Illozionz
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Det gäller väl alla men Telia/Halebop lär väl få en större leverans jämfört med de övriga operatörerna. Vad jag vet så har ingen operatör exklusivitet på den vita modellen.

Hehe, min fundering var mer om det var någon annan operatör som var snabbare med lanseringen av just den vita.?
Eller om de är minst september som gäller.

Postad 01 augusti 2010 - 16:51

Pinnacle
  • Pinnacle
  • Lärjunge

• 297 inlägg
  • 0

Går det att använda den där som home screen också eller är det bara när den är låst?

Just LockInfo är endast för lockscreen, d.v.s. när telefonen är låst.
Men det finns lite olika mods/teman där du får en lite mera aktiv springboard (home screen), bl.a. detta som jag har tipsat om tidigare i tråden.

Postad 01 augusti 2010 - 16:52

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1 892 inlägg
  • 0

Hehe, min fundering var mer om det var någon annan operatör som var snabbare med lanseringen av just den vita.?
Eller om de är minst september som gäller.

aaaha okej :)

Postad 01 augusti 2010 - 17:43

gupp
  • gupp
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

Kollar läget mer era Iphone4 Beställningar har gått!!
Mest intresserad av Tele2/Comviq: Beställningsprocess, Orderbekräftelse, Leveransbesked??

Men kul att veta om det gått smidigt för TRE, Telia, Telenor, Halebop??

Jag syftar då främst på onlinebeställningar sedan telefonbeställning.

Min Halebop 32GB skickades i fredags, men då beställde jag 00:02 natten tors-fre. Fick kollinr på morgonen men den har inte registrerats hos posten ännu, tippar att den kommer imorrn eller på tis (hellre på tis eftersom jag jobbar till 2000 imorrn O_o)

Redigerat av gupp, 01 augusti 2010 - 17:43.

Postad 01 augusti 2010 - 18:02

Hanna7810
  • Hanna7810
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Någon som har en aning om hur lång tid det tar att få den från telenor? Och kan man verkligen inte få hämta i butik??

Postad 01 augusti 2010 - 18:03

bente
  • bente
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
nu har man ägt sin första iphone (iphone4) sen i fredags sen 2g:n kom ut och nu blir ja ju sååååå frustrerad över hur många appar det är som kostar pengar, shiiiit, skulle man vilja ladda ner allt man hittat skulle ju en hel lön gå på bara att tanka program!

kör hårt med era nya telefoner och hey, den är rolig! :)

Postad 01 augusti 2010 - 18:27

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0

nu har man ägt sin första iphone (iphone4) sen i fredags sen 2g:n kom ut och nu blir ja ju sååååå frustrerad över hur många appar det är som kostar pengar, shiiiit, skulle man vilja ladda ner allt man hittat skulle ju en hel lön gå på bara att tanka program!

kör hårt med era nya telefoner och hey, den är rolig! :)

Nja, jag tycker det är tvärtom, på iphonen så är många bra appar gratis eller väldigt billiga, t ex facebook och spotify, det är mest produktivitetsappar som kotar dyrt.

För iPaden däremot, whoo, dyrt blir det :)

Postad 01 augusti 2010 - 19:24

nosslo77
  • nosslo77
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0

Någon som har en aning om hur lång tid det tar att få den från telenor? Och kan man verkligen inte få hämta i butik??

Är det ingen som läser tidigare inlägg här? Mitt tips: sök i tråden. Frågan har ställts tidigare och folk har skrivit rätt mycket om vilka som har skickat ut orderbekräftelser och vilka som inte gjort det.

Postad 01 augusti 2010 - 19:27

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2 834 inlägg
  • 0
Jag har nu beställt en iPhone 4 32GB :) Var inne å snackade i Telenor butiken idag, å frågade angånde leverans på 4:an. Då sa han att den nationella-kön ligger på vecka :) :blink:

Postad 01 augusti 2010 - 19:33

Unregistered38bbb728
  • Unregistered38bbb728
  • Forumräv

• 628 inlägg
  • 0

Skickar ut bekräftelse med leveransdatum 5 Augusti efter att jag bokat på internet. Nu fick jag äntligen svar från deras support. Människan säger att enligt hennes "lista" levereras mobilen om 4 veckor.... Vilket skämt!!! På måndag ska dom börja skicka ut sms med ordernummer till alla som förbokat. Då får man exakt datum....

det finns ju inga telefoner att ta av, så lugna du bara ner dig å vänta.

Postad 01 augusti 2010 - 19:36

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

det finns ju inga telefoner att ta av, så lugna du bara ner dig å vänta.

Jag hade också blivit sur om jag fått en orderbekräftelse med ett datum och sen fått veta efter det att man får vänta upp till 4 veckor, då borde de inte skickat ut nått datum alls i första mailet.

Postad 01 augusti 2010 - 20:10

Unregistered38bbb728
  • Unregistered38bbb728
  • Forumräv

• 628 inlägg
  • 0
är det bara jag som upplever mycket sämre mottagning med ip4 än 3gn

hemma hos mig å i byarna runt om har jag alltid att full mottagning med min 3g - nu med nya iphone 4 har jag 1-3 bars ibland edge och ibland 3g. ibland ingen service alls... (behöver inte hålla telefonen för att det ska vara såhär)
har till och med tappat samtal då mottagningen är ur usel.

jag jobbar dock i malmö å där hade jag full mottagning.

Redigerat av Unregistered38bbb728, 01 augusti 2010 - 20:10.

Postad 01 augusti 2010 - 20:51

Håkan74
  • Håkan74
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Hej!!
Jag har problem med att titta på filmer på youtube med min Iphone 4, någon fler som har det?
Filmen startar, stannar efter några sekunder den verkar inte ens buffra.
Jag använder WiFi med bra fart enligt speed test.
Vad kan det vara för fel??

MVH // Håkan

Postad 01 augusti 2010 - 21:02

Unregistered41753
  • Unregistered41753
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0

Det var lite synd om de som stod i kön till den tre-butik där jag stod. Alla fyra framför mig hade redan befintliga treabonnemang och därför fick de inte med en telefon hem, då kunde man bara läggas in i kösystemet och fick en mån-ons nästa vecka.
Hade man varit smart ahde man ju kontaktat butiken innan man ställde sig i kö och frågat hur det gick till. Då hade de ju kunnat boka via nätet och kommit 8h före i kön...
Så jag fick den första i Malmö, på tre. De hade 4 32GB och 17 16GB.. Var nog inte många som kollade upp något innan.

Låter konstigt, då jag har ett Tre-abbonemang (Pott 199:-) och stog i kö när dörrarna in till Tre-butiken på Väla i Helsingborg öppnades. Jag köpte en 32gb med kontantkort för 7200:-. Säljaren meckade sedan över mitt abbonemang och telefonnummer till det nya microsimkortet, så att jag kunde använda min Iphone 4 direkt (till min förvåning).

Och tjejen kommer att teckna ett Tre-abbonemang och använda min gamla 3gs...

Postad 01 augusti 2010 - 21:10

Wizeguy
  • Wizeguy
  • Lärjunge

• 428 inlägg
  • 0
*Finns väl en egen tråd om diskussioner av leveranser/releser* så kanske vi kan slippa det tugget i den här tråden.

Postad 01 augusti 2010 - 22:08

Buck Rogers
  • Buck Rogers
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

Hej!!
Jag har problem med att titta på filmer på youtube med min Iphone 4, någon fler som har det?
Filmen startar, stannar efter några sekunder den verkar inte ens buffra.
Jag använder WiFi med bra fart enligt speed test.
Vad kan det vara för fel??

MVH // Håkan

Har samma problem och även med 3GS fast väldigt sällan då. Jag gissar att det är routern som spökar. Kollar om det finns nyare firmware eller gammal. För mig kan jag inte använda den senaste firmware för då fungerar inte en annan pryl som den ska.
Kolla om youtube fungerar bättre via Safari (m.youtube.com)

---------------------
D-link dir-655 Firmware: 1.21EU

Postad 01 augusti 2010 - 22:08

Illozionz
  • Illozionz
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Den vita släpps i oktober, och kommer att finnas hos alla som säljer iPhone idag.

fan de va länge :) så länge tänker jag då inte vänta..
Var kommer denna information ifrån, eller hur pass tillförlitlig är den? Inget illa menat alltså..

Postad 01 augusti 2010 - 22:10

Vertice
  • Vertice
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
Hade hoppats få en iPhone i fredags men dem tog slut, inte oväntat. Har min gamla 3GS på service då mikrofonen den interna helt plötsligt lade av förra vecka.
Leva utan iPhone två veckor, inte lätt gå tillbaka till SE Walkman.

Beställde för säkerhets skull en i Teliabutiken och en On-line i Telias web shop. Blir spännande se vilken som kommer först.
Har fått papper som jag skrev under i butiken, så där är nog allt OK.
Från Telias web-shop har det ännu bara kommit ett "Beställningsbekräftelse från Telia", inget ordererkännande med leveranstid.

Återkommer hur det fortlöper med leveranser mm.

Postad 01 augusti 2010 - 22:44

Unregisteredc1c67682
  • Unregisteredc1c67682
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Tjena! har suttit och läst igenom största delen av denna tråd då jag också har beställt en Ip4 från Telia och är nyfiken på era upplevelser om den.
Har gjort lite test med min HTC Legend och det s.k death grip.
Jag kan meddela att samma sak händer med den.
Om jag låter den ligga i mitt datarum där jag har ganska dålig mottagning, 2 staplar oftast om jag sedan lägger mina fingar på varsin sida om telefonen och klämmer till lite så försvinner samtliga staplar och tappar oftast mottagningen helt. när jag sedan tar bort fingrarna så klättrar det upp till 2 staplar igen.
Vet inte om detta problem finns på fler telefoner, testa gärna och tala om hur det gick.
Det verkar alltså som att problemet kan finnas på fler telefoner.

EDIT: kan meddela att på min sambos w995 så försvinner det 2 staplar när jag håller i telefonen också.....

Postad 01 augusti 2010 - 22:52

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

• 4 558 inlägg
  • 0
Har beställt en iPhone 4 32GB från 3 och borde ha den hemma den 13:e. Om det nu inte blir förseningar vill säga..

Postad 01 augusti 2010 - 23:03

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2 834 inlägg
  • 0

Har beställt en iPhone 4 32GB från 3 och borde ha den hemma den 13:e. Om det nu inte blir förseningar vill säga..

Kul då e vi två :) (fast jag borde få min på måndag)

Vore najs om "styr" kamera appen funkar bra :)

Postad 01 augusti 2010 - 23:06

xmurfen
  • xmurfen
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Woho Iphone 4 går nu att jailbreaka :)

Postad 01 augusti 2010 - 23:15

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

• 4 558 inlägg
  • 0

Kul då e vi två :) (fast jag borde få min på måndag)

Vore najs om "styr" kamera appen funkar bra :)

Gött Timpo. :blink: Ja, du får säga till hur du tycker filmningen funkar.

Postad 01 augusti 2010 - 23:15

Pinnacle
  • Pinnacle
  • Lärjunge

• 297 inlägg
  • 0

Woho Iphone 4 går nu att jailbreaka :)

Får du det att fungera?

Postad 01 augusti 2010 - 23:16

xmurfen
  • xmurfen
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Får du det att fungera?

Jag har inte fått min Iphone ännu... men vad jag sett på andra forum så funkar det fint.

Postad 01 augusti 2010 - 23:23

Pinnacle
  • Pinnacle
  • Lärjunge

• 297 inlägg
  • 0

Jag har inte fått min Iphone ännu... men vad jag sett på andra forum så funkar det fint.

Jorå, det fungerade efter några försök.
Antar att deras servrar är en aning överbelastade.... :)

Postad 02 augusti 2010 - 00:15

Electrified
  • Electrified
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

Vart har du läst detta? Är det nya Spirit från Comex?
Eller är det nån annan? Jag har en i4 och testar gärna :)

*edit1* hittade den. Testar den direkt :blink:

*edit2* så där ja :D det gick ju snabbt å smidigt. Har nu jailbreakad iPhone 4 :) Cydia går väldigt segt nu, eftersom alla ska in där och ladda sina apps. Men så är det alltid när ett efterlängtat jailbreak dyker upp. Men men, nog om jailbreak här nu, då det finns en egen tråd om det :D https://www.minhembi...s...2037&st=870

Redigerat av Electrified, 02 augusti 2010 - 00:34.

Postad 02 augusti 2010 - 01:05

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2 705 inlägg
  • 0

*Finns väl en egen tråd om diskussioner av leveranser/releser* så kanske vi kan slippa det tugget i den här tråden.

Precis, här är adressen: https://www.minhembi...howtopic=264764

Det är helt ointressant för mig och säkert många andra att veta varifrån ni har beställt och när ni får hem era telefoner!

Postad 02 augusti 2010 - 03:12

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

Cydia är en pirat-pakethanterare där man laddar ner olagliga piratkopior av apps, och kräver att din telefon är jailbreakad. Det kan du dock inte göra mad iPhone4. Även om det gick så skulle det fortfarande vara olagligt, och garantin på din telefon skulle inte gälla längre.

Nej nej och nej. Det var det dummaste jag läst på detta forum.

Allright, kanske inte själva jailbreak momentet, men det är definitivt olagligt att ladda ner och installera pirat-apps. Vilket i stort sett till 90% är hela syftet med jailbreak/cydia/rock. Varför vill man annars Jailbreaka?

Men snälla någon, det finns en miljard andra anledningar.

Du kan nu för tiden inte återställa en iPhone i iTunes utan att skicka telefonens nuvarande status till apple. Och det sker per automatik. Med andra ord när du återstäler telefonen i iTunes så kommer din Jailbreakade status at sparas online hos Apple. När din telefon sedan kopplas in på servicestället ser de att din telefon varit jailbreakad.

Helt 100% säker, och ja, lite off topic.

Nej och nej, än en gång fel, 100% fel t.o.m. Om du inte vill behöver du inte skicka någon data överhuvudtaget till Apple vid återställning. Men med största sannolikhet ser Apple att din enhet är jailbreakad på annat sätt, vad nu det skulle göra. I USA är det dessutom numera helt lagligt att jailbreaka.

Den vita släpps i oktober, och kommer att finnas hos alla som säljer iPhone idag.

Det är väl bara sagt att den vita modellen kommer släppas "senare i år".

Har samma problem och även med 3GS fast väldigt sällan då. Jag gissar att det är routern som spökar. Kollar om det finns nyare firmware eller gammal. För mig kan jag inte använda den senaste firmware för då fungerar inte en annan pryl som den ska.
Kolla om youtube fungerar bättre via Safari (m.youtube.com)

---------------------
D-link dir-655 Firmware: 1.21EU

Jag har likadan router och hade samma problem med min iPad. Men så stängde jag av WMM under Advanced->Advanced Wireless i routerinställningarna och problemet försvann... testa!

Postad 02 augusti 2010 - 07:01

bente
  • bente
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0

är det bara jag som upplever mycket sämre mottagning med ip4 än 3gn

hemma hos mig å i byarna runt om har jag alltid att full mottagning med min 3g - nu med nya iphone 4 har jag 1-3 bars ibland edge och ibland 3g. ibland ingen service alls... (behöver inte hålla telefonen för att det ska vara såhär)
har till och med tappat samtal då mottagningen är ur usel.

jag jobbar dock i malmö å där hade jag full mottagning.

Jag måste absolut säga att jag överlag märker av sämre mottagning med ip4 än andra telefoner (förra jag ägde var en htc hero). Bor i Sthlm och i hemmet där jag hade bra täckning förut är de nu uselt! Startade ett abonemang hos Telia men funderar starkt på att klaga rejält.
Får även upp denna ruta titt som tätt och tänkte kolla om det är fler som får det: "ditt valda nätverk är inte längre tillgängligt. Du kan välja ett annat nätverk i inställningar." - någon mer än jag som upp detta? De kommer upp för ofta och stör mig på de efter 3 dagar, vill inte veta hur mkt ja kommer störa mig på de efter två år, så är det anledning nog tycker ni att klaga rejält till Telia?

Hoppas på vettiga svar under dagen!

Postad 02 augusti 2010 - 07:55

Junta
  • Junta
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Någon som har hittat något fint fodral till sin IP4 ?

Postad 02 augusti 2010 - 08:11

jocke_r
  • jocke_r
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Är det någon här som beställde telefon från 3 online natten till i fredags?
Har du isåfall fått något mer än bekräftelsemailet på beställning?
För när jag kontaktar tre nu så hittar dom inget på mitt ordernummer och säger att alla ordrar blir behandlade i turordning och att dom inte kan se innan den är behandlad.
Jag la min order 00:01 så det är rätt märkligt att dom inte kommit dit ännu kan jag tycka.
Jag kan inte se någon telefon när jag loggar in på mitt3 som andra här gör, beställde ni online? Börjar bli rätt orolig att dom har slarvat bort min order. :S

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.