Inget som påverkar oss med vanliga CD-abonnemang, Det är bara de med C More Max som kan glädja sig.C More Fotboll HD finns nu på kanalplats 38.
/Fredrik
Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor
Postad 10 September 2013 - 12:50
Postad 10 September 2013 - 12:53
Inget som påverkar oss med vanliga CD-abonnemang, Det är bara de med C More Max som kan glädja sig.
Då får de som har C More Max glädja sig då.
/Fredrik
Postad 10 September 2013 - 17:58
Postad 11 September 2013 - 10:06
Gjorde samma sak för en dryg vecka sen. På två år med C More Max har jag nog sett tre filmer på sin höjd, inte sett ett enda avsnitt av en serie. Enda jag haft det till och kommer sakna är Allsvenskan. Hade jag inte haft små barn så kanske jag sett mer så jag kan inte säga att det beror på dåligt utbud eftersom jag inte ens haft tid att kolla vad det är för utbud.Sagt upp cmores värdelösa film å sport paket idag,känns bra. Rena blåsningen de kanalerna.
Postad 11 September 2013 - 17:14
Frivisning av alla C More kanaler till helgen
http://www.canaldigi...013/frivisning/
Kan man ta betalt för skiten ?
Postad 12 September 2013 - 21:08
Postad 13 September 2013 - 11:38
Alltså SVT1 ,2, 24 Barnkanalen , TV4
Det skall vara 'gratis' eller ?
Postad 13 September 2013 - 13:10
Hej Canal Digital, visst är det så att man kan få ett 'lokal-kort' för de kanaler som ni måste tillhandahålla ?
Alltså SVT1 ,2, 24 Barnkanalen , TV4
Det skall vara 'gratis' eller ?
Hej Eplrwm.
Du tänker på ett depositionskort och det har vi. Man betalar 795kr till oss för detta och får då tillgång till SVT1, SVT2, Kunskapskanalen, Barnkanalen,SVT24 och SVT HD. Pengarna får man tillbaka när kortet retuneras till oss.
Du hittar mer information här: http://www.canaldigi...yId=216&qID=240.
Med vänliga hälsningar
Therese
Postad 15 September 2013 - 18:32
Hej Eplrwm.
Du tänker på ett depositionskort och det har vi. Man betalar 795kr till oss för detta och får då tillgång till SVT1, SVT2, Kunskapskanalen, Barnkanalen,SVT24 och SVT HD. Pengarna får man tillbaka när kortet retuneras till oss.
Du hittar mer information här: http://www.canaldigi...216&qID=240.
Med vänliga hälsningar
Therese
Är inte TV4 och TV6 också fria kanaler ?
Det räknas dem som i marknätet ...
Annars rekommenderar jag dig epinvm att du löser det med en boxerbox om du inte har en inbyggd i din tv
Postad 15 September 2013 - 20:59
Det räknas inte längre som must-carry-kanaler. TV4 hade den statusen förut, inte längre.Är inte TV4 och TV6 också fria kanaler ?
Det räknas dem som i marknätet ...
Annars rekommenderar jag dig epinvm att du löser det med en boxerbox om du inte har en inbyggd i din tv
Postad 17 September 2013 - 01:05
Det räknas inte längre som must-carry-kanaler. TV4 hade den statusen förut, inte längre.
Sorry att jag inte är uptodate
Postad 17 September 2013 - 08:39
En billig och kanske till och med tillräcklig kombo är att skaffa en box för både marknät och satellit. Ta in de fria svenska kanalerna via marknät och rikta parabolen mot hotbird/Astra och ta in en räcka europeiska kanaler den vägen. Det är en hel del icke-engelska kanaler, men det finns engelskspråkiga nyhetskanaler, stort utbud av olika fria HD kanaler, fria tyska Eurosport och Sport1 samt olika livsstilskanaler. I en kanallista med de fria svenska samt dessa så har man en packe på ca 25-30 sevärda/intressanta kanaler (och vill man så kan man ju träna skoltyskan eller spanska/franska än mer).
Postad 17 September 2013 - 12:50
Det räknas inte längre som must-carry-kanaler. TV4 hade den statusen förut, inte längre.
Missuppfattade dig. Trodde att du menade i marknätet
De är kvar i marknätet så det är bara att köra som jag skrev ovan
http://www.boxer.se/...-utbud/Baskort/
Postad 17 September 2013 - 15:16
Postad 17 September 2013 - 16:10
Man ska vara tydlig i skrift, där brast jag denna gång. Förr var även Canal Digital (och andra bolag) tvungna att sända vidare TV4 utan extra kostnad, så kallad must-carry. Idag är det bara SVTs kanaler som har den statusen.Missuppfattade dig. Trodde att du menade i marknätet
De är kvar i marknätet så det är bara att köra som jag skrev ovan
http://www.boxer.se/...-utbud/Baskort/
Postad 18 September 2013 - 08:42
Man ska vara tydlig i skrift, där brast jag denna gång. Förr var även Canal Digital (och andra bolag) tvungna att sända vidare TV4 utan extra kostnad, så kallad must-carry. Idag är det bara SVTs kanaler som har den statusen.
Hej, Ja precis som Monshi säger så ingick TV4 tidigare i de kanalerna som finns på ett Depositionskort (Must Carry). Det har sedan tagits ett riksdagsbeslut att TV4 räknas som en kommersiell kanal med reklam så den ingår ej längre i Depositionskorts-kanalerna som är följande:
SVT1, SVT2, Kunskapskanalen, Barnkanalen, SVT 24, SVT HD (med HD box)
Med vänlig hälsning
Micke
Postad 18 September 2013 - 09:12
Hej Jonas1979.
Som du märkt så fick vi en ny kanal i Familjepaketet igår (Showtime) och mer roliga saker är på gång, Så fortsätt håll utkik.
Med vänliga hälsningar Therese
Vad har hänt med dom utlovade nya kanalerna som du pratat om länge ??
Snälla ge mig Kanal 6 så blir jag lycklig.
Postad 18 September 2013 - 09:21
Snälla ge mig Kanal 6 så blir jag lycklig.
Du menar TV6 eller? Det är ju en "Viasat kanal" så att Canal Digital ska få den är väl inte helt bekymmersfritt. Går ju dessutom att ta in via marknätet till ADB boxarna.
Självklart vill jag också ha nya kanaler, skulle väl inte säga "nej tack" till TV6 HD . Men vad är det som är så bra med TV6? En Champions League match en gång i månaden som Viasat lägger där fär att locka över kunder till Viasat. Liksom lördagens kval i Formel 1 som också sänds i TV6. Men tävlingen på söndagen sänds på Viasat kanalerna.
/Fredrik
Postad 18 September 2013 - 10:04
Cmore Fotboll HD är väl ganska ny... när kom den egentligen?
Postad 18 September 2013 - 23:40
Instämmer med Porch, bara att ansluta en antenn till boxen/Tvn (Med DVB-T) och du har Tv6. Fast det är klart, serieinspelning och liknade fungerar inte på Tv6 från marknätet.
Cmore Fotboll HD är väl ganska ny... när kom den egentligen?
Man kan mixa satellit- och mark-kanaler i samma favoritlistor. Det är på plus-kontot.
På minuskontot är, förutom att (tex) serieinspelning inte funkar, även att man inte kan fjärrprogrammera inspelning från CD-appen. För mig helt obegripligt, men så är det.
Postad 19 September 2013 - 07:04
http://www.canaldigital.se/utbud/tjanster/appar-och-verktyg/canal-digital-tv-guide/Man kan mixa satellit- och mark-kanaler i samma favoritlistor. Det är på plus-kontot.
På minuskontot är, förutom att (tex) serieinspelning inte funkar, även att man inte kan fjärrprogrammera inspelning från CD-appen. För mig helt obegripligt, men så är det.
Skandalen är att det inte finns någon androidapp...
Postad 19 September 2013 - 09:20
Ändå riktigt dåligt där!
Postad 19 September 2013 - 14:52
Finns det någon som fortfarande använder andoidlurar?!?!
Ändå riktigt dåligt där!
Är du på riktigt eller trollar du?
Postad 20 September 2013 - 09:22
Såg du inte att jag tyckte att det va dåligt???Är du på riktigt eller trollar du?
Troll? Skämtar du? Förstod tyvärr inte ironin isf!
Postad 20 September 2013 - 09:50
Såg du inte att jag tyckte att det va dåligt???
Troll? Skämtar du? Förstod tyvärr inte ironin isf!
Ditt sätt att skriva som får reaktioner.
Först en fråga "Finns det någon som fortfarande använder android (antar att du menar det och inte andoid?) lurar"?
Det uppfattas som att det är någonting du frågar dig. Inte att du är ironisk.
Att det sedan står ändå före "riktigt dåligt där" gör att man tror att du liksom frågar dig: använder folk fortfarande android? Och om så är fallet, då är det dåligt av Canal Digital att inte ha en androidapp.
Avdelning OT kanske.
/Fredrik
Redigerat av porch123, 20 September 2013 - 09:52.
Postad 20 September 2013 - 09:59
Androidapp som tillhandahålls av CD.
Sen tyvärr ett stavfel (andoid) My bad
Nädå skrev jag men korrigerades utan att jag såg det till ändå!
Ursäkta igen!
Säger som Kungen, nu vänder vi blad & går vidare
Postad 20 September 2013 - 15:07
Back on topic!
Är pågång och bygga hus & då är det väl CD som gäller!
Får man dubbla huvuden när man beställer deras superdeal så att
man kan köra Viasat också eller köper man det separat!
Nollkoll på parabolläget då jag alltid har haft kabel-tv vi ComHem!
Edit! Stavfel igen! 😛
Redigerat av Crazyberra, 20 September 2013 - 15:09.
Postad 20 September 2013 - 20:15
Postad 20 September 2013 - 20:39
CD, jag har redan frågat det tidigare; när får vi tillgång till Crime and Investigation? I höst eller?
Undrar jag åxå.
Postad 21 September 2013 - 07:57
CD, jag har redan frågat det tidigare; när får vi tillgång till Crime and Investigation? I höst eller?
Hej KimKom och homery,
Ja vi har fått frågan om den och även andra kanaler både här och via vår Facebook sida. Vi har ingen information om kommande kanaler förräns det är klart med eventuella förhandlingar eller rättigheter. Vår Marknadsavdelning tar del av alla förslag och önskemål som vi får in via olika Sociala Medier. Alltid när det är klart med en ny kanal så informerar vi om det via vår hemsida samt via olika utskick till våra kunder. Oftast brukar någon av er alerta användare här på detta forum upptäcka det tidigt så det brukar även komma inlägg här då det händer något nytt.
Vi har nyheter på gång så man får hålla utkik
Med vänlig hälsning
Micke
Postad 21 September 2013 - 11:46
Ser fram emot förhoppningsvis några nya, fräscha HD kanaler
Postad 21 September 2013 - 22:40
Postad 22 September 2013 - 07:32
Tack Micke.
Ser fram emot förhoppningsvis några nya, fräscha HD kanaler ��
Precis, känns för egen del som att Canal Digital kan lansera hur många nya SD kanaler de vill. JAG skulle inte bry mig ett dugg, ser till 90 % på Canal Digitals HD kanaler.
Men har ingen riktig koll på vilka HD kanaler som skulle kunna bli aktuella.
/Fredrik
Postad 22 September 2013 - 12:21
Eller varför inte lansera ett "Canal Digital HD"-paket med enbart och fler HD-kanaler?
Postad 22 September 2013 - 13:47
Enda kanalen som behöver ses över är TV4 Sport som visar mest annat än just sport och att dom borde starta upp SciFi kanalen igen.
Redigerat av Leatherface, 22 September 2013 - 13:48.
Postad 22 September 2013 - 18:30
CD skulle kunna rensa bort 90% och frigöra massor av bandbredd för nytt innehåll i HD. Finns det någon över huvud taget som tittar på alla dessa TV4*-kanaler?
Eller varför inte lansera ett "Canal Digital HD"-paket med enbart och fler HD-kanaler?
Hej! Jag gick precis med i forumet, men har läst i det väldigt länge och tänkt många gånger jag kunde ju säga nått om det där hmmmm... och även nu såklart, så jag tänkte jaja jag blir väl medlem då, hursom....
Ang HD kanalerna, alla CD kunder vill såklart ha fler HD kanaler och det är ju faktiskt CDs mål att skaffa fler och fler HD kanaler vad vi har hört.
Dock så var en av de största anledningarna till att vi valde CD för 6 månader sedan just att man slapp välja "HD paketet" "Dokumentär paketet" "Barn paketet" etc etc etc... utan man får ett stort paket istället, med nyhetskanaler, sport kanaler, barn kanaler, bcc kanaler, och inte minst discovery kanalerna. Och cmore är inget viktigt för oss, vi är inga fotboll, hockey, eller viktigt att se senaste filmerna nördar(positivt menat) så därför är det skönt att ha ett stort utbud i ett paket nämligen familjepaketet.
Sen så kan ju inte CD lägga till HD versioner av alla kanaler i Fam paketet då inte alla finns i HD version, exempelvis BBCs kanaler förutom BBC HD då. Så man kan ju inte bara skylla på CD i det fallet att det kanske går lite trögt att få in nya HD kanaler.
Sen förstår jag inte heller dom som säger att man kan ta bort 80-90% av alla kanalerna för det är ju ändå ingen som tittar, jag säger bara att om jag var CD så skulle jag inte ta bort nån kanal alls då det alltid finns nån som tittar, med undantag för situationer då kanaler läggs ner som TV4 News, eller ESPN America då ägarna tog beslutet att sluta sända i stora delar av Europa. Utöver det så tycker jag man ska låta kanalerna vara, utan bara lägga till nya och/eller byta ut mot identiska HD versioner, jag menar jag kollade vilka kanaler som fanns med I Fam paketet innan vi beställde, sen så försvinner kanske just den kanalen som jag var mest intresserad av bara för att det är få som tittar det kanske inte är så roligt, och så står man där med ett kontrakt som har 15 Mån bindning kvar. Det är i alla fall vad jag tycker, ta aldrig bort kanaler om man inte måste, det skapar nog mer problem med missnöjda kunder än vad det löser.
@Politby
Rensa 90% i Fam paketet? Jaha, vad får vi kvar då, bara kanaler som du är intresserad av kan man tänka sig. Det är ju det jag menar, låt kanalerna vara och ersätt endast med en HD version om/när det blir möjligt, och titta på de kanalerna som DU är intresserad av så kan vi andra titta på det vi är intresserade av.
Trevlig kväll
Redigerat av SweX, 22 September 2013 - 18:31.
Postad 22 September 2013 - 18:42
Jag håller med, ang TV4s niche kanaler som TV4 Komedi/Guld, det är mycket gamla klassiker som man kan se där.Tycker det visas mycket bra på dom mycke gamla klassiker, diokumentärer osv.
Enda kanalen som behöver ses över är TV4 Sport som visar mest annat än just sport och att dom borde starta upp SciFi kanalen igen.
Håller med även om TV4 Sport, men jag kan ju i alla fall se Travet varje vardags kväll. Så jag är tacksam för det.
Jag antar att det är så svårt att köpa in sport program, eller köpa rättigheter till sport man kan sända dag tid som Eurosport gör till exempel. Så som Cykel då Eurosport har rättigheterna till det, för det är väl inte mycket annan live sport som pågår dagtid, men även så är ju tittarna färre dagtid än på kvällen efter kl18 så det är väl en annan orsak till att det är lite sport som sänds på dagen i TV4 Sport.
Redigerat av SweX, 22 September 2013 - 18:44.
Postad 22 September 2013 - 18:53
Postad 22 September 2013 - 20:06
Jo den är ganska ny.Cmore Fotboll HD är väl ganska ny... när kom den egentligen?
THOR6, A11: C More Fotboll HD has started02 September
Postad 22 September 2013 - 20:09
Håller jag med om, det känns bara som en tids fråga innan den släpps in i Familjepaketet.Släpper man TV4 Sport Xtra till Familjepaketet får man i alla fall mer sport än idag och gärna fler repriser än alla dessa nonsensprogram som man ser i Tv4 Sport.
Postad 02 October 2013 - 22:35
Postad 02 October 2013 - 22:39
Tänkte bara meddela att The Player Channel på Thor 6 nu blir Ginx TV istället
Är det en canal digital kanal ?
Postad 02 October 2013 - 22:48
Postad 02 October 2013 - 23:09
Den är okrypterad/free to air, precis som till exempel BBC World News och Sky News International, även om dessa ingår officiellt i Fam paketet så sänder som fritt, dock så finns Ginx TV för tillfället inte med i Fam paketet men går att se ändå precis som man kunde med föregångaren The Player Channel utan att den ingick i Fam paketet.Är det en canal digital kanal ?
Ginx TV har köpt upp The Player Channel därav ändringen.
Postad 02 October 2013 - 23:17
Dem har sagt att det kommer, så sitt still i båten bara. Man kommer säker behålla sina befintliga kunder så länge man inte tar bort kanaler, förstör mjukvaran i boxen, eller höjer priset till orimliga nivåer. Den senaste höjningen med 10kr var helt OK. Men däremot kan man ju få nya kunder om man lägger till nya kanaler så klart.Ny månad, men tyst om nya kanaler. CD spar lite pengar i alla fall. Men kommer man behålla sina kunder? Det är frågan.
Postad 02 October 2013 - 23:42
Själv använder jag en VU+ och det spelar ingen roll vilken av deras boxar man väljer, då alla är bättre.
Men nya Solo2 och Duo2 är outstanding och gör allt till ett stort nöje, med CD's utbud och kvalité
plus att det är enkelt med flera satelliter och de tekniker som tex de tyska kanalerna idag erbjuder ( ex hbb )
Redigerat av MalcomX, 02 October 2013 - 23:44.
Postad 03 October 2013 - 07:18
Med tanke på att de flyttar 9 SD-kanaler till andra transpondrar denna månad så kan man tänka sig att de förbereder för något nytt under senhösten/vintern...Ny månad, men tyst om nya kanaler. CD spar lite pengar i alla fall. Men kommer man behålla sina kunder? Det är frågan.
Postad 03 October 2013 - 07:26
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
93 filmer
49 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna






Fler
Vilka bilder visas här?