Är det 2x RCA ljudkontakter man kör med? Såg i spec´s att den levererade 5.1 ljud?? Är det fake 5.1 då som konverteras?
Officiell tråd - Nintendo Wii
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 21 februari 2008 - 11:01
Är det 2x RCA ljudkontakter man kör med? Såg i spec´s att den levererade 5.1 ljud?? Är det fake 5.1 då som konverteras?
Postad 21 februari 2008 - 11:07
Dolby Pro Logic(II) är det.Har säkert varit uppe innan, men orkar inte läsa 65sidor.
Du behöver inte leta igenom 87 sidor, du kan söka.
Redigerat av Phindus, 21 februari 2008 - 11:07.
Postad 21 februari 2008 - 12:23
Har säkert varit uppe innan, men orkar inte läsa 65sidor.
Den har inte äkta 5.1 utan det är dolby pro logic II dvs stereo konverterat till 5.1.
Postad 23 februari 2008 - 22:17
Postad 24 februari 2008 - 00:42
Har du inte en komponentingång som du kan använda? Borde ju vara det enklaste.Får jag 480p på min plasma tv om jag andvänder mig av en vga till komponent adapter. Tv är en panasonic 42px70 och det står vga ingången stödjer R,G,B.
Postad 24 februari 2008 - 12:15
Har du inte en komponentingång som du kan använda? Borde ju vara det enklaste.Får jag 480p på min plasma tv om jag andvänder mig av en vga till komponent adapter. Tv är en panasonic 42px70 och det står vga ingången stödjer R,G,B.
Jo, men den är redan upptagen.
Postad 06 mars 2008 - 14:01
Postad 06 mars 2008 - 14:33
Väl Mött!
/Skorpan
Postad 06 mars 2008 - 15:08
Nä, det ska funka med både och. Risken finns nog ja.Är det helt uträtt ännu tycker det varit en mängd disskutioner om just den biten länge nu. Hurruvida det kommer gå att spela importerade Wii-spel. Sen finns väl risken att nintendo skickar en uppgradering så det inte funkar längre?
Väl Mött!
/Skorpan
Postad 06 mars 2008 - 19:04
Ät INTE morot medan ni använder nunchucken. Spaken är gul nu
Hehehe så kan det gå

Kan ju hoppas att det funkar med Free-loadern vore kul att kunna importera lite från staterna.
Väl Mött!
/Skorpan
Postad 06 mars 2008 - 21:34
är freeloadern olaglig btw?
Postad 07 mars 2008 - 11:46
Edit: ok att diskutera Freeloadern och spel man spelar med hjälp av freeloadern dvs.
Redigerat av derpious, 07 mars 2008 - 11:47.
Postad 07 mars 2008 - 12:44
Postad 07 mars 2008 - 12:50
vart får man tag på det och hur mycket kostar det?Är de inte lika smidigt att köpa en componentväxel då?
Väldigt jobbigt att hålla på byta komponent kablar varje gång man ska spela xbox 360 eller wii.
Postad 07 mars 2008 - 13:23
Man får ta ett foto och bevisa att man köpt spelet.följdfråga blir ju om freeloadern gör det tillåtet att diskutera samt betygssätta spel som inte släppts i sverige?
är freeloadern olaglig btw?
Freeloadern är laglig såvitt jag vet.
Du köper den, se länken i Smash Bros-tråden. Kostade 10 pund tror jag.Hur får man tag på denna freeloader då? Är det bara ett program man laddar ner och bränner ut på en skiva eller?
Postad 09 mars 2008 - 12:31
Absolut. Tar ju evigheter för vissa titlar att ta sig hit.
Nu får jag äntligen spela Manhunt 2

Postad 26 september 2009 - 02:39
Postad 04 oktober 2009 - 11:19
Eftersom prissänkningen bara är på $50 i staterna så blir den väl här bara minimal om ens någon alls?
Ja efter ps3 fiaskot så var det väl att vänta. Men Webhallen sänkte priset med 600:- ! Kostar alltså 1995:- https://www.prisjakt...ukt.php?p=48126
Postad 08 oktober 2009 - 23:55

dock så kostar försäkringen 400kr tror jag.
Postad 18 oktober 2009 - 21:15

Jag lirade mina första fps till wii idag, dead space... vart intressant.. typ själva förflyttningen sköter den av sig själv, spelarens uppgift är bara att sika, döda och trycka på olika knappar. Det kan låtas som en dålig sak.. men det flyter på ganska bra faktiskt. Efter att ha lirat Uncharted 2 non-stop i 9 timmar i fredags, så kändes det ju lite tråkigt i början... att se på grafiken till detta spel.. men efter 10min tänkte man inte så mycket på grafiken.
Sammanfatningsvis, roligt spel.. kanske inte världens bästa.. men helt klart ett av wii:s bästa 3:e part titlar. Rekommenderas.
Postad 18 oktober 2009 - 21:22
Javisst det är en rail shooter. Som House of the Dead och kommande Resident Evil. Det finns ett antal sådana på Wii, fungerar ju bra när man slipper köpa ljuspistol.Jag lirade mina första fps till wii idag, dead space... vart intressant.. typ själva förflyttningen sköter den av sig själv, spelarens uppgift är bara att sika, döda och trycka på olika knappar.
Postad 19 oktober 2009 - 20:03
Javisst det är en rail shooter. Som House of the Dead och kommande Resident Evil. Det finns ett antal sådana på Wii, fungerar ju bra när man slipper köpa ljuspistol.
Resident evil ser jag framemot

Postad 19 oktober 2009 - 22:42
Slutet av november. Ska försöka få tag i ett recensionsex iaf.Tror den släpps i början på novemeber om jag inte har fel?
Fast man kan ju spela två så man har någon att hålla i handen

Postad 20 oktober 2009 - 09:59
Slutet av november. Ska försöka få tag i ett recensionsex iaf.
Fast man kan ju spela två så man har någon att hålla i handen
hahaha finns ju alltid ett val

Postad 20 oktober 2009 - 16:19
Årets julklapp är svart som natten... Men finns bara i begränsad upplaga så alla tomtar lär skynda sig att fylla upp sina säckar efter 20 november.
Den 20 november kommer det en svart Wii i en begränsad upplaga. Då släpps nämligen ett ytterst prisvärt paket med en svart Wii-konsol, en svart Wii Remote, en svart WiiMotionPlus och en svart Nunchuk. Med i paketet följer även spelen Wii Sports Resort och Wii Sports.
Utöver detta fina paket släpps även en svart klassisk handkontroll, Classic Controller Pro, den 20 november. Du kommer också att kunna köpa extra Wii Remote- och Nunchuk-kontroller i svart. Samma sak gäller Wii MotionPlus-tillbehöret.
Postad 20 oktober 2009 - 16:43
Fint, en svart har jag väntat på ett tag. Lägger även med en länk till pressreleasen: NintendoTänkte bara upplysa er läsare att om ni är i köpartankar så kommer de ytterligare en ny färg till wiiet den 20 November om man nu gillar det bättre. Roligt iaf me lite valmöjligheter. Priset kommer antagligen hamna en bit över det befintliga då det ingår en motion+ samt Sport Resort
Lägg gärna upp förbokningserbjudanden ni hittar.
Postad 20 oktober 2009 - 17:34
Postad 20 oktober 2009 - 18:05
Håller med om att dem inte är sköna att hålla i om man jämför med den nakna wiiremoten.. Det är väll som att skifta mella 360 & ps3 kontrollen. Vanesak med andra ord. Sen blir man rätt svettig om händerna med dem på vilket gör dem ännu sämre. Tur nog är det ju valfritt om man vill använda dem eller inte. De är ju faktiskt en bra sak i allt det dåliga. Tänk om dem gjort ett fast gummiskal!
Wii laddaren är ju inget nintendo gjort så det ger dem väll fulla f** i

Postad 20 oktober 2009 - 18:29
Men inte jagWii laddaren är ju inget nintendo gjort så det ger dem väll fulla f** i

10 sekunder, 10 minuter kanske. Jag kanske har tightare grejer

Postad 20 oktober 2009 - 20:10
Postad 20 oktober 2009 - 20:26
Postad 20 oktober 2009 - 20:32
Postad 22 oktober 2009 - 15:52
Postad 23 oktober 2009 - 07:18
Postad 24 oktober 2009 - 11:42
Webhallen, Discshop, Cdon, Siba, Game och Pixmania enligt Prisjakt.Passar utmärkt i mitt vardagsrum. Vilka butiker listar svarta wii nu? Jag står i valet och kvalet att antingen vänta på svarta wii, eller spara pengar och köpa vitt från Amazon. Det är dock en present till frun i huset och hon fyller inte år förrens i december så jag kan lika gärna vänta på den svarta.
On topic:
Är grymt sugen på den kommande Wii Limited Edition, gillar helt klart den svarta färgen då den gör en hel del för att få konsolen att bli snyggare. Priset är inte heller fy och skam med tanke på att man får med Motion Plus och Wii Sports Resort. Hade det inte varit för just Motion Plus hade nog mitt sug varit mindre, sedan så bidrar ju Metroid Prime Trilogy en hel del till att jag funderar på att införskaffa en Wii=).
Postad 24 oktober 2009 - 11:49
Postad 24 oktober 2009 - 14:12
Webhallen, Discshop, Cdon, Siba, Game och Pixmania enligt Prisjakt.
On topic:
Är grymt sugen på den kommande Wii Limited Edition, gillar helt klart den svarta färgen då den gör en hel del för att få konsolen att bli snyggare. Priset är inte heller fy och skam med tanke på att man får med Motion Plus och Wii Sports Resort. Hade det inte varit för just Motion Plus hade nog mitt sug varit mindre, sedan så bidrar ju Metroid Prime Trilogy en hel del till att jag funderar på att införskaffa en Wii=).
För mig är det TW 2010 som hägrar, samt Wii Fit-brädan med snowboardspelet som jag inte kommer ihåg vad det heter. Det enda negativa jämnfört med PS2/PS3 är det skrala utbudet av bra låtar till Disney Sing It kontra Singstar. Frugan vill ha det tillsammans med dottern.
Postad 27 oktober 2009 - 09:27
Finns ju i Vitt så..
Postad 03 november 2009 - 10:36
Ingår det dära gummiskyddet runt som håller fast den?
Postad 03 november 2009 - 17:20
har en fråga ang motion plus.
Ingår det dära gummiskyddet runt som håller fast den?
Ja det gör det. Rekomenderar att du använder det gummiskyddet när du kör med motion+. Ja struntade i det i början men tyckte det kändes rätt ostadigt utan.. Känns mer som 1 hel kontroll med skyddet
Postad 15 november 2009 - 17:48
Ska sälja mitt Nintendo Wii. Tänkte höra med er ifall kontouppgifter försvinner när man formaterar systemet?
Vore surt om kommande ägare skulle använda mina uppgifter för att handla spel online

Man kan ju prova och kolla själv, men när man formaterat - som jag precis gjort - så kommer man ju till startguiden när man startar upp systemet nästa gång och måste göra massa andra inställningar, så jag tänkte höra med er om ni visste istället.
Postad 16 november 2009 - 22:23
Frugan fyller år om några dagar och önskar sig ett TV-spel så hon kan spela Super Mario och då blir ju Wii intressant för den är väl den enda konsolen som har Super Mario? OBS är ej ute efter nån dator nu utan konsol.
Jag är helt ny på Wii och undrar vad jag bör köpa? Ett begangnat duger gott eller nytt om det ej skiljer sig så mycket i pris. Vilka tillbehör behöver jag?
Ser att det kommit ett nytt Super Mario Bros precis och det vill hon ju ha men det finns väl äldre spel också? Vilka finns i 2d? Hon klarar ej av spel i 3d då lokalsinnet saknas.
Postad 17 november 2009 - 16:49
Hej!
Frugan fyller år om några dagar och önskar sig ett TV-spel så hon kan spela Super Mario och då blir ju Wii intressant för den är väl den enda konsolen som har Super Mario? OBS är ej ute efter nån dator nu utan konsol.
Jag är helt ny på Wii och undrar vad jag bör köpa? Ett begangnat duger gott eller nytt om det ej skiljer sig så mycket i pris. Vilka tillbehör behöver jag?
Ser att det kommit ett nytt Super Mario Bros precis och det vill hon ju ha men det finns väl äldre spel också? Vilka finns i 2d? Hon klarar ej av spel i 3d då lokalsinnet saknas.
Paper mario som spelas största delen i 2d. Men vid ett & annat tillfälle så måste man byta vy & gå in i 3d. De är iaf ruskigt roligt med mycket humoristiska dialoger genom hela spelen. Sen har du ju även warioland som är rätt nytt som också är i 2d. Det är dock inte mario men en väldigt nära anhörig =)
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar