Ja det har Telia. Fick båda i samband med den senaste uppdateringen då BBC Brit också kom i HD och ett par till kanaler.
I vilket Teliapaket ingår dom kanalerna?
* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
Startad av
Signator
, feb 11 2005 20:26
34745 svar till detta ämne
111 relaterade trådar
Postad 27 oktober 2016 - 12:57
I vilket Teliapaket ingår dom kanalerna? Postad 27 oktober 2016 - 13:13 Jag hoppas Telia ändrar tillbaka play som det var! Segt.. svårnavigerat och man måste leta massa för att hitta program. Har pratat med Telia och de skulle framföra mina åsikter angående play. Men ingen annan hade framfört något negativt om detta påstod dem...😑 Så ligg på dem nu så de ändrar tillbaka! Redigerat av Mushunt, 27 oktober 2016 - 13:33. Postad 27 oktober 2016 - 16:33 Vad groteskt nya Playfunktionen blev efter uppdateringen! Ser fult ut, segt som fan och klumpig att använda.
Tex på Kanal 9 så är det bara en massa vita rutor när man skall navigera bland programmen, den lila ramen som visar vilket program man har markerat syns knappt från lite håll. Nej här har nån tänkt fel, detta blev inte bra ändra tillbaka som det var snälla... Postad 27 oktober 2016 - 17:31
Jag har dem i mitt stor-paket sedan någon vecka. Postad 27 oktober 2016 - 17:40
Beställde ett stor paket förra vecka och jag har inte dom i HD !🤔 Postad 27 oktober 2016 - 18:24
Full HD är per definition 1080p. Du tänker kanske på HBO HD... Postad 29 oktober 2016 - 09:21
Kan bara hålla med segt och ger ingen förbättring. Postad 29 oktober 2016 - 11:26
Du har rätt, fel av mig där.. . . men som sagt, vet inte vad jag får idag efter uppdateringen
" Programbibliotek HBO HD: innehåll i upplösningen 1280 x 720 (720p). Kan ses av alla kunder som har hd. Kontrollera detta om du har bild på kanalplats 401 Programbibliotek HBO Full HD: Innehåll i den högsta upplösningen 1920 x 1080 (1080p). Kan ses av alla kunder på fiber. För detta krävs att du har en tv i full-hd samt ställer upplösningen i digital-boxen på 1080p/50 eller 1080p/25" Postad 29 oktober 2016 - 19:13 instämmer! Ibland blir det inte bättre för att man uppdaterar... Seegt och en massa extratryckningar. Jag ska ringa kundtjänst och berätta vad jag tycker om det nya GUI:t för Play-biblioteket. Hoppas fler orkar med lite telefonkö så att de får veta att det inte blev bättre. Redigerat av johnbull_1975, 29 oktober 2016 - 19:16. Postad 29 oktober 2016 - 19:16 Postad 29 oktober 2016 - 19:19 Nu är ju den brinnande frågan, vad kommer nu Telia göra för att lösa detta pinsamma läge?
Uppenbarligen finns det ingen som tycker att denna uppdatering är bra eller ger nåt mervärde.
Snarare som en klar försämring vilket måste ses som ett klart nederlag. Postad 29 oktober 2016 - 22:21
Förmodligen samma som när de införde den nya spolningen vid uppspelning av inspelat material, dvs ingenting, tyvärr. Redigerat av GannTrader, 29 oktober 2016 - 22:24. Postad 30 oktober 2016 - 09:49 Pratade med Telia och de hänvisade till en knapp på dosan med ett förstorningsglas? Vart sitter den? Hittar ingen sån på min 1003 eller 1963 iaf. Postad 30 oktober 2016 - 09:54
Gul knapp på gammal dosa. Postad 30 oktober 2016 - 10:52
Tack! Står Dock ingen information om detta så ganska värdelöst av Telia ändå.. alla äs Postad 30 oktober 2016 - 10:57
Jo det har jag sett. Men innan fanns det en text "sök program" inne på Play med. Postad 30 oktober 2016 - 19:18
Medhåll! Bilderna tillför ingenting. Och efter man gått till höger, valt "Visa alla", bläddrar ner till rätt kategori och sen börjat bläddra efter önskad serie, då gör segheten att jag ALLTID bläddrar ner en sida för mycket, så jag måste backa tillbaka upp, vilket tar ytterligare tid då det inte är blixtsnabbt. (vip 1963, fiber) Postad 30 oktober 2016 - 19:50 Postad 31 oktober 2016 - 21:55 Känner att för så mycket man pröjsar för sina paket så ska det inte försämras, tvärtom. Dessutom så känns det som att t.ex Viasat Hockey HD's NHL sändningar är långt från HD ibland... Men efter att ha läst här så inser jag att Telia har nerfat extremt mycket i senaste update. T.om Chromecast med iPhone levererar hockeysändningarna snyggare.. Besviken är bara förnamnet.. Postad 01 november 2016 - 08:37 Hej alla Jag får faktiskt hålla med er gällande den "nya" playdesginen. Den känns väldigt rörigt och inte alls genomtänkt. Dels så är det väldigt fult, eftersom flertalet av programmen saknar "programbild". Samtidigt saknar jag en sortering i alfabetisk ordning, som är det är nu ligger det lite huller om buller, och de blir liksom ingen bra eller enkel navigering.
Den gamla designen var klart bättre i jämförelse. Där hade man kategorier, programnamn och bokstavsordningssorterad. Postad 01 november 2016 - 08:50
Det går att välja alfabetisk ordning uppe i högra hörnet men min box (2853) sparar inte inställningen tills nästa gång man är inne i play. Postad 01 november 2016 - 11:43
Om många chattar och ringer till kundtjänst så de får in många rapporter dagligen om att det är en försämring kanske de fattar. Jag chattade precis. Det var faktiskt bara några minuters väntetid. Gör en insats och "felanmäl det", gärna en gång om dagen! Postad 01 november 2016 - 11:48
Är väl bara SVT, som har kategorier numera. Har varit så ett tag.
Tråkigt! Min 1003-box sparar i alla fall den inställningen.
Men jag kan bara hålla med alla, den gamla Play var bättre, och framför allt snabbare! Postad 01 november 2016 - 19:07 Telia måste fixa ljudproblemen med nya 4302-boxen. Otroligt irriterande att behöva höja och sänka i samma sändningar från t.ex. SVT när den går över till lokala nyheter. Och väldigt ojämnt mellan kanalerna. Postad 02 november 2016 - 08:37 Verkar vara problem med vissa kanaler och klockan
Ta te SF-Kanalen ligger 3 minuter efter
Det betyder ska man tex spela in så får man in 3 minuter av filmen före den film man ska spela in Redigerat av Ironse, 02 november 2016 - 08:38. Postad 02 november 2016 - 09:32
Det pågår arbete för att lösa detta. Problemet uppstår för de som använder digitalt ljud när man byter kanal från en som har digitalt ljud till en som har analogt. Det är ett kanalbyte rent tekniskt fast du inte gör något när det är regional sändning och regionala sändningar på SVT har bara analogt (stereo) ljud.
Har man ljudet inställt på analogt ljud så uppstår inte problemet så besväras man mycket av detta så kan man för tillfället ställa in boxen på analogt ljud tills problemet är löst.
Markus Johansson Telia Kundservice Redigerat av TeliaKundservice, 02 november 2016 - 09:32. Postad 02 november 2016 - 09:46
Tack för informationen om vad ni upplever segt. Håller du inne knappen eller trycker flera gånger när du bläddrar?
Man kan även gå till slutet av listan genom att trycka vänster pil på första bilden, och även till början om man är på sista bilden och trycker högerpil. Har man A-Ö sortering kan det vara snabbare att komma till program som börjar på någon av de sista bokstäverna i alfabetet genom att göra så.
Markus Johansson Telia Kundservice Postad 02 november 2016 - 10:43 Ljudet från Arris TV-box är superlågt jämfört med andra boxar jag har och har haft. Se chatten med Telia idag: -------------------- 09:48:34 Din rådgivare Christian har kommit in i chatten -------------------- 09:48:34 --- Christian Hej och välkommen till Telia! Vad kan jag hjälpa dig med? -------------------- 09:48:37 --- Eklov Vi har just fått TeliaTriplePlay. Vi hade tidigare SAPPA med en box Dilog DIP-701 och har en AppleTV (för bl.a. SVTPlay). Ljudet går via HDMI-kablar till TVn, sedan via optisk signal från TVn till en Sound Bar (Sony). Ljudinställningen i Sound Bar var ungefär 22-25. Vi hade 24 från Dilogen och 22 från AppleTV. Med er Arris måste vi ha ljudet i Sound Bar uppe på 50, vilket är max vad Sound Bar kan ge, för att få samma ljudstyrka!!! Så kan ni väl inte ha det mot era kunder? -------------------- 09:50:54 --- Christian Okej enda tipset jag kan ge är att höja ljudet på max i digitalboxen med fjärrkontrollen för digitalboxen. Sen om det ändå inte fungerar nog bra kan vi ändå inte felsöka kunds egna ljudsystem. -------------------- 09:51:54 --- Christian Jag har själv tv genom Telia och eget ljudsystem och har inga problem. Däremot kan vi inte felsöka något om kund använder eget ljudsystem. -------------------- 09:53:14 --- Eklov Den är på max i boxen med fjärren. Det var det även med Dilogen. Jag har sett på nätet att andra har samma problem med Arris. Det är alltså en skillnad mellan Arris och andra boxar. Det är ett generellt problem för er och Arris att lösa! -------------------- 09:56:42 --- Christian Vi har inget känt problem med det. Prova att gå in på Meny - Inställningar i Digitalboxen och ändra ljudformaten. Något mer tips kan vi inte ge. Skulle jag skicka ut en hemhjälpstekniker hade de bara kopplat bort egna ljudsystemet och kontrollerat att TV-ljudet fungerar som det ska. -------------------- 09:58:28 --- Eklov Jaja, surfa på nätet och läs vad era kunder med Arris har skrivit. Sedan förstår ni nog. Vi kommer inte längre nu. Jag kommer att lägga ut denna chatt i lämpligt forum. -------------------- 10:01:46 --- Christian Länka gärna forumet. Jag kan inte hindra dig från vad du vill göra. -------------------- 10:03:46 --- Eklov Det var synpunkter på ljudet från Arris skrivna tror jag i september, hittar inte nu, men ska lägga in denna chatt där. Vilken mailadress skall jag skicka länken till? -------------------- 10:08:48 --- Christian Har försökt googlat och hittar ingenting angående det på vårt forum. Som jag sa, vi kan inte ens felsöka eller felanmäla att du får lågt ljud genom Arrisboxen när du använder eget ljudsystem. -------------------- 10:09:24 --- Christian Vet inte vad du vill att jag ska göra. -------------------- 10:10:33 --- Eklov Tack då, men länken får jag svårt att skicka dig. Du skall rapportera att Arris ger ifrån sig för svagt ljud och be att de tittar på det! -------------------- 10:11:06 --- Christian Tar vidare dina synpunkter. Tack för mig. -------------------- 10:11:08 Tack för att du kontaktar oss via chatt! -------------------- Jag är ny på detta forum och har svårt att hitta en tråd för Telias boxar alt. Arris Tacksam för tips från någon som kan
Postad 02 november 2016 - 11:37 Postad 02 november 2016 - 11:45 Min är också kopplad till TVn, men eftersom TVns ljud är så dåligt (för tunn för bra högtalare) har vi en soundbar som har kanonljud. Soundbaren får sitt ljud från TVn. Nu byttes bara Dilog DIP-701 ut mot Arris VIP4302 med samma kablar (nätverks- och hdmi-) och plötsligt är ljudet supersvagt bara. Postad 02 november 2016 - 11:49
Japp och den gillar inte arris boxen! Men det är ju inget fel på arris boxen för det! Postad 02 november 2016 - 12:25
Tycker du fick korrekt information av suporten! Ligger inte i deras ansvar att felsöka vidare på kundernas system. Du blev ju även erbjuden en tekniker hem till dig som kunde kontrollera nivån. Har själv en Arris och upplever inget bekymmer med den. Postad 02 november 2016 - 13:10 Om nu inte min TV gillar Arrisboxen, kan man byta ut den mpt någon annan box? Postad 02 november 2016 - 13:58
Kan ju pröva Telias VIP boxar. Postad 02 november 2016 - 21:21 Har någon problem med att boxen (vip1963) startar om den senaste veckan?
Nu under kvällen startade min box om några ggr, och sambon sade att den gjort det den senaste veckan.
Så jag undrar om det är boxen som gett upp, eller något med den senaste uppdateringen som därmed fler råkat ut för? Postad 02 november 2016 - 21:56 Nu verkar allt tekniskt vara klart med TV4 HD i lokalversioner och jag har för tillfället TV4 HD Luleå på min box på kanalplats 404. Jag har dock inte sett någon kund som har det ännu men det kommer nog snart.
Markus Johansson Telia Kundservice Postad 02 november 2016 - 22:58
Kommer TV4HD ingå i Lagom paketet? Postad 03 november 2016 - 09:37 Då har jag ringt till kundtjänst o klagat på hur dom nya play menyerna ser ut. Postad 03 november 2016 - 09:39
Hur var responsen på detta? Vart du den enda som klagat eller hade de faktiskt förstått nu att folk har ett missnöje emot detta. Postad 03 november 2016 - 09:42
Tror vi har samma box o min har oxå startat om minst en gång men kollat lite på TVn nu på G av mycket jobb. Jag hoppades på att play menyerna var åtgärdade men så var det ju inte.
Nej dom hade haft många klagomål sa tjejen jag pratade med. Dom som gjort förändringen ville det skulle se modernare ut sa hon var en av orsakerna. Helt underbart att dom samtidigt helt tappade användbarheten. Postad 03 november 2016 - 12:41 Hej. Har en vip 1963 tror jag....IP tv iaf. Flertalet kanaler som ljudet ej synkar med bilden. ari tlänge på Viasat sportkanaler. Men nu tycker jag även tv4 inte synkar längre heller. Ettan såg bra ut. Hur svårt kan det vara att fixa? Var ligger felet? Någon mer som har problemet? Postad 03 november 2016 - 14:43
Fyran har varit osynk länge för mig. Postad 03 november 2016 - 14:43
Då är jag inte ensam om detta problem. Viasats sportkanaler har dålig synk tillsammans med ett par andra. SVT-kanalerna är synkade med ljudet utan att jag förändrar några lip sync inställningar. Redigerat av Berraboy, 03 november 2016 - 14:43. Postad 03 november 2016 - 14:46 I gamla play hade jag tillgång till Cirkus HD men i nya bara Cirkus. Postad 03 november 2016 - 15:20
Kommer den att speglas på kanalplats 4 också, så småningom? eller blir det som 3:an och 5:an, som väl inte gör så? Postad 03 november 2016 - 17:32
Åtmintone jag har två versioner av Cirkus. Båda står det bara Cirkus på men den högra av dem är faktiskt i HD. Postad 03 november 2016 - 17:42
inte omöjligt att telia skicka hem en vip 1113 till dig som du kan testa Postad 03 november 2016 - 18:12 I mitt fall har jag TV4HD Kalmar/Västervik, men den speglas inte eller så, utan min TV4HD är fortfarande Sthlmversionen. Kan ju ju byta kanal eller ersätta i kanallistan, men så är det som så att ingen av 4HD Kalmar/Västervik har någon programinfo kopplad. Ska det ej funka så som SVT gör vid lokala nyheter/reklam??
Postad 03 november 2016 - 20:05 6 användare läser detta ämne1 medlemmar, 5 gäster, 0 anonyma medlemmar
|
Trendande produkter |