* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
34862 svar till detta ämne
Postad 06 December 2016 - 12:08
Unregisteredc56315c3
-
Unregisteredc56315c3
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Det bästa är kanske då att fråga respektive TV-bolag som TV4, Discovery etc. Antigen är det 720p eller 1080i.
Kolla på inlägg nummer 25613.
1080p50 är det som rekommenderas att använda som format från boxen och då skickar den mycket riktigt ut bilden i 1080p, sen är ju kanalerna 576i (SD), 720P (SVT1/2 HD) samt 1080i (Övriga HD Kanaler)
Tack Buddypresley,
Jag ser att frågan varit uppe förut. Det fullständiga svaret från Markus var:
"1080p50 är det som rekommenderas att använda som format från boxen och då skickar den mycket riktigt ut bilden i 1080p, sen är ju kanalerna 576i (SD), 720P (SVT1/2 HD) samt 1080i (Övriga HD Kanaler) från leverantören så dessa skickas även i Telias nät i detta format då och boxen skickar ut de i det formatet som du valt i inställningarna i boxen. Detta medför att boxen behöver skala om vissa kanaler men att konvertera till 1080p från 720p eller 1080i till 1080p medför inga stora skillnader på det ni ser. Det finns i vissa fall kanske utrustning som kan skala om bilden bättre men jag ser då ingen skillnad."
Då tar jag med mig att Telia vidaresänder kanalernas sändningar utan vidare bearbetning och att eventuella förändringar i sändningsformatet sker på kanalernas initiativ och därför kan förändras över tid. Endast SVT R spelas upp från Telias servrar.
Postad 06 December 2016 - 12:22
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4139 inlägg
Då tar jag med mig att Telia vidaresänder kanalernas sändningar utan vidare bearbetning och att eventuella förändringar i sändningsformatet sker på kanalernas initiativ och därför kan förändras över tid.
En viss bearbetning enligt SVT.
Utsignal
SVT levererar SVT1 HD och SVT2 HD som okomprimerad videosignal (HD-SDI enligt SMPTE 292M) till fem olika operatörer. Dessa operatörer kodar sedan HD-signalen enligt överenskommelse med SVT. Videosignalen kodas enligt H.264/AVC/MPEG-4 Part 10 med Variabel BitRate (VBR). SVT1 HD och SVT2 HD ingår i olika statmux-pooler hos de olika distributörerna. Det innebär att den faktiska bithastigheten på respektive kanal optimeras i samverkan med andra HD-kanaler. I praktiken innebär det att bithastigheten kan variera mellan ungefär 4 och 16 Mbit/s.*
* Undantaget är Telia som kodar videosignalen i Constant BitRate (CBR).
http://www.svt.se/om...pertinformation
Postad 06 December 2016 - 12:51
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2534 inlägg
Teliarepresentanten i denna tråd, Markus Johansson har skrivit flera gånger hur det förhåller sig med HD i play+. Ingen HD...
Det är väl som så att jag har sagt att huruvida det är HD eller ej kan man vara oense om. Det som har hänt senaste tiden är dock att vi har fått högre bitrate på play+ för vissa kanaler, och även utökat så att man kan få 1920x1080 pixlar så kanske man ska säga att det är HD numera. Det är möjligt att kunder med bra bandbredd får strömmen som är i HD numera. Det har tidigare varit max 2 megabit/s i bandbredd men nu är vissa kanaler mer än det dubbla av det som max. Värt att notera att det är samma källa som vi har för IPTV i HD som vi skickar ut, alltså 1080i källa i detta fall.
De HD kanaler man testar detta med just nu är de "vanliga" kanalerna TV3, TV4 och Kanal 5 samt sportkanalerna Eurosport 1, Eurosport 2, Cmore Sport och TV4 Sport.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 06 December 2016 - 13:20
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
Tack agpath, OK, ja då förefaller auto-funktionen meningslös och det är bara bra att Telia inte har implementerat den. Återstår då att ställa boxen på en upplösning man kan leva med, glömma och gå vidare 
Ja, inte ens mediespelare, som tex Apple TV 4, klarar av detta. Även där får man välja en fast utsignal. Man får väl tänka som så att förhoppningsvis skalar boxen om signalen bättre än vad TVn gör. Ett större problem, enligt mig är att frekvensen är fast. Tex att se film, där källan är på 24 fps, i 50 fps blir allt annat än bra.
Postad 06 December 2016 - 13:54
Weiman
-
Weiman
-
Forumräv
-
-
932 inlägg
Teliarepresentanten i denna tråd, Markus Johansson har skrivit flera gånger hur det förhåller sig med HD i play+. Ingen HD...
Du far med osanning. Markus har bl a skrivit detta:
"Det är inga kanaler som sänder i samma bitrate som vi har via tv boxen, men om vi tar t.ex, Euorosport så sänder den i nästan 7 megabit/s och har upplösningen 1920x1080 pixlar som bäst och det är ju samma som Full HD."
https://www.minhembi...dpost&p=4320247
Postad 06 December 2016 - 14:00
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4139 inlägg
Du far med osanning. Markus har bl a skrivit detta:
"Det är inga kanaler som sänder i samma bitrate som vi har via tv boxen, men om vi tar t.ex, Euorosport så sänder den i nästan 7 megabit/s och har upplösningen 1920x1080 pixlar som bäst och det är ju samma som Full HD."
https://www.minhembi...dpost&p=4320247
Men va bra då. Då är allt frid o fröjd
Postad 06 December 2016 - 14:45
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4139 inlägg
Det är väl som så att jag har sagt att huruvida det är HD eller ej kan man vara oense om. Det som har hänt senaste tiden är dock att vi har fått högre bitrate på play+ för vissa kanaler, och även utökat så att man kan få 1920x1080 pixlar så kanske man ska säga att det är HD numera. Det är möjligt att kunder med bra bandbredd får strömmen som är i HD numera. Det har tidigare varit max 2 megabit/s i bandbredd men nu är vissa kanaler mer än det dubbla av det som max. Värt att notera att det är samma källa som vi har för IPTV i HD som vi skickar ut, alltså 1080i källa i detta fall.
De HD kanaler man testar detta med just nu är de "vanliga" kanalerna TV3, TV4 och Kanal 5 samt sportkanalerna Eurosport 1, Eurosport 2, Cmore Sport och TV4 Sport.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Det är ju bra att kvaliten förbättras men det verkar inte officiellt för då borde det stå på hemsidan "Nu HD i play+" Det verkar vara i teststadiet och rätt som det är så kanske blir det sämre igen. Det är kanske därför du inte säger rakt ut att det är HD och säger istället "kanske man ska säga att det är HD numera"
Postad 06 December 2016 - 15:02
Unregisteredcec18524
-
Unregisteredcec18524
-
Beroende
-
-
1195 inlägg
Hur går det med att volym som sänds är betydligt lägre än tidigare på 4302 boxen? Det var lite prat om detta i tråden för ett tag sedan, och jag har fortfarande detta "problem" med 4302 boxen.
EK
Postad 06 December 2016 - 15:03
WeMG
-
WeMG
-
Rookie
-
1 inlägg
Har ni på Telia någon ny inspelningsbar Box pågång? Min gamla har gått sönder men hört att den ni säljer nu är lika seg som den gamla jag hade. Tycker den är superseg som sirap...
Den nya boxen som inte är inspelningsbar verkar ju vara rappare!
Redigerat av WeMG, 06 December 2016 - 15:04.
Postad 06 December 2016 - 20:42
eklov
-
eklov
-
Användare
-
-
134 inlägg
Hur går det med att volym som sänds är betydligt lägre än tidigare på 4302 boxen? Det var lite prat om detta i tråden för ett tag sedan, och jag har fortfarande detta "problem" med 4302 boxen.
EK
JA JUST DET! Nu kör jag med digitalt ljud, men då SVT Väst kommer, blir ljudet jättesvagt! Med digitalt ljud kommer bilden före ljudet - OSYNKAT!
Postad 06 December 2016 - 21:17
Unregisteredfa46ece3
-
Unregisteredfa46ece3
-
Lärjunge
-
-
320 inlägg
@TeliaKundservice
Markus, när får "vi" som sitter kollektiva avtal genom vår hyresvärd, tillgång till ex. TV6HD, Barnkanalen/SVT24HD osv?
Vi har väl som alla andra rätt till dessa kanaler i våra respektive kanalpaket?
Jag som har stor (kollektiv) men egentligen bara lagom som igår i min hyra, har ju inte dessa kanaler.
Då har jag fortfarande kvar det gamla "HD-paketet" men har alltså ändå inte tillgång till samtliga HD-kanaler som jag egentligen "borde"?? ha tillgång till. Vad är fel? Snälla återkoppla eller hör av dig till mig via PM
Postad 06 December 2016 - 23:05
Krutrök
-
Krutrök
-
Lärjunge
-
-
442 inlägg
JA JUST DET! Nu kör jag med digitalt ljud, men då SVT Väst kommer, blir ljudet jättesvagt! Med digitalt ljud kommer bilden före ljudet - OSYNKAT!
Ja, för Arris 4302 är ljudvolymen mellan PCM, som tex regionala nyheter på SVT, och Dolby Digital 2.0 väldigt stor. Och ändå större mellan PCM och DD 5.1. Dock har jag aldrig upplevt osynkat ljud på någon kanal oavsett ljudformat. Jag har kopplat boxen med HDMI till receivern och från denna vidare med HDMI till TV:n. Använder aldrig TV:ns högtalare.
Postad 07 December 2016 - 07:48
Loco.spk
-
Loco.spk
-
Mästare
-
-
3394 inlägg
Nu har Telia återigen höjt priset. Denna gång är det tvillingabbonemang som hoppade upp med 40:-. Sammanlagt betalar jag tydligen numera för en massa barnkanaler och sportkanaler jag inte vill ha plus två tvillingabbonemang som jag inte använder. Telias TV-tjänst är numera så oprisvärd att jag känner mig tvingad att byta.
Vad finns för alternativ som är värda att titta på om man har Telias öppen fiber?
Postad 07 December 2016 - 08:00
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4139 inlägg
Vad finns för alternativ som är värda att titta på om man har Telias öppen fiber?
Finns inget alternativ som jag ser det. Boxer har inga HD-kanaler. All-Tele har enstaka HD-kanaler och dåliga boxar (enligt konsumentbetyg). Viasat har inte Discoverykanalerna...
Postad 07 December 2016 - 08:23
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1296 inlägg
Nu har Telia återigen höjt priset. Denna gång är det tvillingabbonemang som hoppade upp med 40:-. Sammanlagt betalar jag tydligen numera för en massa barnkanaler och sportkanaler jag inte vill ha plus två tvillingabbonemang som jag inte använder. Telias TV-tjänst är numera så oprisvärd att jag känner mig tvingad att byta.
Vad är det du inte vill ha? Kan du inte säga upp detta? Två tvillingabonnemang borde väl kunna avslutas?
Postad 07 December 2016 - 08:51
Loco.spk
-
Loco.spk
-
Mästare
-
-
3394 inlägg
Nej det går inte längre att betala enbart för de tvillingabbonemang man vill ha. Samma (högre) pris för två som för fyra.
Dessutom är deras paketering av kanaler rent ut sagt usel. De har tagit bort det mindre (fullt tillräckliga) paketet jag hade från början och ersatt det med endast två onödigt stora (och dyra) paket med massor av kanaler jag inte vill ha.
Finns inget alternativ som jag ser det. Boxer har inga HD-kanaler. All-Tele har enstaka HD-kanaler och dåliga boxar (enligt konsumentbetyg). Viasat har inte Discoverykanalerna...
HD-kanaler bryr jag mig faktiskt inte om eftersom jag inte ser något jag bryr mig om kvaliteten på på TV. Discovery är inte ett måste så Viasat kanske kan vara ett alternativ.
EDIT: Enligt Viasats hemsida verkar ju faktiskt Discovery ingå i deras minsta abb.
Redigerat av Loco.spk, 07 December 2016 - 08:58.
Postad 07 December 2016 - 10:20
Unregisteredc56315c3
-
Unregisteredc56315c3
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Hos mig är det endast vissa kanaler där ljud och bild inte synkar. Bilden kommer före ljudet när boxen är inställd på 5.1 ljud. (Ställer man in den på Stereo är ljud och bild i synk). Det måste finnas en förklaring.... -På vilket sätt skiljer sig sändningsformaten för ljud mellan de olika kanalerna? -Varför är det bara vissa kanaler som är osynkade?
Telia-Kanaler där ljudet är i osynk hos mig, oavsett om sändningen har 5.1 ljud eller ej:
- SVT1 HD
- SVT2 HD
- Kanal 6 HD
- Kanal 12 HD
- TLC HD
- Animal Planet HD
- National Geographic HD
- BBC earth HD
- EsportsTV
- Tv4 sport
- Kunskapskanalen
- Barnkanalen
Alla andra kanaler (majoriteten) var i synk vid testtillfället. Även kanaler där aktuell sändning gick ut med 5.1 ljud.
Postad 07 December 2016 - 13:05
PBateman
-
PBateman
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
Höjd månadsavgift på ditt tv-paket Vi kommer att höja månadsavgiften på tv-paket HD till 99 kr/mån. Det nya priset gäller från och med 18 januari 2017*. För dig med bindningstid gäller det när den har gått ut.
Har inte hängt med i alla svängar det senaste med Telias alla grejer MEN, hur man man höja en avgift på ett paket som inte finns längre och som skulle ingå i det vanliga paketet............Vet att jag har kvar paketet på min faktura för att jag inte skulle bli av med alla HD kanaler tills Telia hade klurat ut hur dom skulle få ut det till alla, men sedan skulle ju detta paket försvinna.....
Eller missuppfatta jag allt och det är på ett annat sätt?
Postad 07 December 2016 - 13:37
Dumoking
-
Dumoking
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Tycker det samma. Sen påstår det att höjningen är för förbättringar. Vad sägs om att börja med att lista vilka kanaler som ingår i de olika paketen och se till att kunderna får dessa. Nu har det varit kaos i deras information sen april. Hur usla är inte övriga om nu Telia faktiskt har marknadens nöjdaste tv kunder...
Postad 07 December 2016 - 13:41
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4139 inlägg
Tycker det samma. Sen påstår det att höjningen är för förbättringar. Vad sägs om att börja med att lista vilka kanaler som ingår i de olika paketen och se till att kunderna får dessa. Nu har det varit kaos i deras information sen april. Hur usla är inte övriga om nu Telia faktiskt har marknadens nöjdaste tv kunder...
Ja, vi har ju Boxer via fiber. Inga HD-kanaler. Ett Boxerpaket med ca 50 kanaler utan HD kostar mer än Telias stor.
Postad 07 December 2016 - 13:43
PBateman
-
PBateman
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
Fattar faktiskt inte fullt ut vad jag betalar för och varför dom höjer detta paket som inte finns...Är det konsumentens fel att dom inte klurat ut det ännu, dom har ju inte hållit sin tidsplan och vi får betala för det...... För kollar jag det stora paketet så skall alla HD kanaler som jag har i dagsläget ingå "gratis" i det men jag får ändå betala + en höjning....Ringer man och frågar kundtjänst så får man inget vettigt svar, bara att chansen att mina kanaler försvinner om jag tar bort HD paketet som inte finns.
Postad 07 December 2016 - 13:57
ansgar
-
ansgar
-
Beroende
-
-
1257 inlägg
199 var det ja...
Förutsättningen är att hela videoströmmen spelas in. Det finns en massa andra hinder också, såsom att text-tv inte funkar via hdmi om inte boxen i sig har text-tv och konverterar till läsbart format. Det funkar mig veterligen inte på SVT HD heller då text-tv är en del av PAL-standarden. Det går inte att gå in på det tekniska om man inte vet samtliga förutsättningar. Det enda jag säger är att textning av de flesta av SVTs kanaler finns på text-tv sid 199. Så är man i behov av det så får man välja den tekniska lösning där det funkar. Tex marksänd SDTV.
Värst vad mycket det blev av det här!
Ja det funkar alltså inte på mamma Telia annat än live! På min humaxbox för antenn funkar det, likaså Sagem. Men nu gällde frågan Telia. Och det spelar ingen roll vilken kanal det är!
Midnattsol kollade jag på plattan i stället (SVT play) och dä fungerade textningen utmärkt!
Postad 07 December 2016 - 14:05
ansgar
-
ansgar
-
Beroende
-
-
1257 inlägg
Jag vill bara lägga till en kommentar som övergriper det mesta här ovan. Jag har programmerat hela mitt yrkesverksamma liv och är nu pensionär sedan 5 år tillbaka.
1960 fick vi vår första tv. Ett år tidigare hade vi inte ens FM-radio!
Nu finns teknik men jag tycker det är skit att mediafolk sätter upp en massa administrativa hinder som gör att man inte kan titta på vad man vill när man vill och hur man vill!!!
För några år sedan kunde man sätta upp en server som tog emot sändningar från både antenn och satellit och lagra dessa. Sedan kunde man skicka detta vidare till vilken tv man ville. Tidigare kunde man göra det via antennkabeln också.
Ja det går väl i dag också men inte med högupplöst bild!
Edit: nej det går inte generellt för den tekniken är borttagen från boxarna men det går möjligen att hitta nån Box som fortfarande kan det?
Sedan tycker jag det är dags att bojkotta de höga avgifterna som dom debiterar oss i Sverige med bara för att vi så snällt accepterar dom.
En parallell, vi byggde en bro till Köpenhamn men ska vi åka över den måste vi betala runt 500 spänn. Man har ersatt vattenbarrären med en pengabarriär.
Redigerat av ansgar, 07 December 2016 - 14:10.
Postad 07 December 2016 - 14:13
ansgar
-
ansgar
-
Beroende
-
-
1257 inlägg
Medieägare och operatörer tjafsar om rättigheter. Du får inte sända tv4hd annars får du inte visa SVT HD. Påminner det inte mycket om ungarna i sandlådan!
Postad 07 December 2016 - 14:14
Unregisteredc082866f
-
Unregisteredc082866f
-
Beroende
-
-
1318 inlägg
Jag vill bara lägga till en kommentar som övergriper det mesta här ovan. Jag har programmerat hela mitt yrkesverksamma liv och är nu pensionär sedan 5 år tillbaka.
1960 fick vi vår första tv. Ett år tidigare hade vi inte ens FM-radio!
Nu finns teknik men jag tycker det är skit att mediafolk sätter upp en massa administrativa hinder som gör att man inte kan titta på vad man vill när man vill och hur man vill!!!
För några år sedan kunde man sätta upp en server som tog emot sändningar från både antenn och satellit och lagra dessa. Sedan kunde man skick detta vidare till vilken tv man ville. Tidigare kunde man göra det via antennkabeln också.
Ja det går väl i dag också men inte med högupplöst bild!
Sedan tycker jag det är dags att bojkotta de höga avgifterna som dom debiterar oss i Sverige med bara för att vi så snällt accepterar dom.
En parallell, vi byggde en bro till Köpenhamn men ska vi åka över den måste vi betala runt 500 spänn. Man har ersatt vattenbarrären med en pengabarriär.
Ja, det är helt sjukt att det kostar ca 300/mån för att kolla på reklamfinansierad tv som distribueras via ett bredband som man själv bekostar.
Hade det varit lite klipp i tv-distributörerna så hade tv-bolagen fått betala för att få visa sina reklamfinansierade kanaler och inte som det är nu, konsumenterna.
Postad 07 December 2016 - 14:22
ansgar
-
ansgar
-
Beroende
-
-
1257 inlägg
Ja, inte ens mediespelare, som tex Apple TV 4, klarar av detta. Även där får man välja en fast utsignal. Man får väl tänka som så att förhoppningsvis skalar boxen om signalen bättre än vad TVn gör. Ett större problem, enligt mig är att frekvensen är fast. Tex att se film, där källan är på 24 fps, i 50 fps blir allt annat än bra.
jasså, vad syftar du då på? Jag trodde skillnaden bara var att filmen spelas upp 4% för snabbt! (24/25)
Däremot tycker jag att vissa playtjänster som sänder högupplöst är kassa på t.ex. fotboll och annat rörligt material, förmodligen för att bildfrekvensen är alldeles för låg!
Postad 07 December 2016 - 14:31
ansgar
-
ansgar
-
Beroende
-
-
1257 inlägg
Ja, det är helt sjukt att det kostar ca 300/mån för att kolla på reklamfinansierad tv som distribueras via ett bredband som man själv bekostar.
Hade det varit lite klipp i tv-distributörerna så hade tv-bolagen fått betala för att få visa sina reklamfinansierade kanaler och inte som det är nu, konsumenterna.
skönt att se en som håller med mig!
Nu får man se tv4hd om man har ett boxerkort (som i och för sig kan vara gratis). Jag betalar 119 spänn (100 kr i rabatt)
för boxer flex 8 och sen måste man dessutom betala med sin tid för att se på reklamen i TV3 och TV5.
Allt som innehåller reklam borde vara gratis!
Vill man se Tv 4 på plattan så måste man betala en premiumavgift. (Jo ett begränsat urval sänds utan kostnad)
Postad 07 December 2016 - 14:40
Unregisteredc082866f
-
Unregisteredc082866f
-
Beroende
-
-
1318 inlägg
skönt att se en som håller med mig!
Nu får man se tv4hd om man har ett boxerkort (som i och för sig kan vara gratis). Jag betalar 119 spänn (100 kr i rabatt)
för boxer flex 8 och sen måste man dessutom betala med sin tid för att se på reklamen i TV3 och TV5.
Allt som innehåller reklam borde vara gratis!
Vill man se Tv 4 på plattan så måste man betala en premiumavgift. (Jo ett begränsat urval sänds utan kostnad)
Jag hoppas att man inom en "nära" framtid betalar för de program man vill se och inte vilken kanal de visas på.
Postad 07 December 2016 - 14:47
eklov
-
eklov
-
Användare
-
-
134 inlägg
Man borde bojkotta betalkanaler med (eller utan) reklam. Det är betalkanalerna som trissat upp priserna för OS, VM, golf, ishockey, fotboll m.fl., så att utövarna av dessa sporter vältrar sig i pengar. Bra betalt ska de ha, men nu har det gått för långt.
Postad 07 December 2016 - 14:52
Berraboy
-
Berraboy
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Även Nordiska kanaler går upp i pris, från 39kr till 49 + ev. tvillingavgift på dessa. Tycker att deras mail var bristfälligt och otydligt, kolla istället på den PDF som länkades med alla prisförändringar.
Jag åker på en höjning av tvilling stor + dyrare Cmore Sport+film.
Dryga hundralappen extra varje manad för inget extra.... Fan va trött jag blir (och inte har man alla kanaler man blir lovad...)
Hehe **förutom 2 enheter i Play+** Tack för den
Redigerat av Berraboy, 07 December 2016 - 14:53.
Postad 07 December 2016 - 14:54
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4139 inlägg
Man borde bojkotta betalkanaler med (eller utan) reklam. Det är betalkanalerna som trissat upp priserna för OS, VM, golf, ishockey, fotboll m.fl., så att utövarna av dessa sporter vältrar sig i pengar. Bra betalt ska de ha, men nu har det gått för långt.
SVT är också en betaltjänst för 185 kr/mån och då får man inget OS, VM, ishockey etc.
Postad 07 December 2016 - 15:00
Mickys
-
Mickys
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
Fattar faktiskt inte fullt ut vad jag betalar för och varför dom höjer detta paket som inte finns...Är det konsumentens fel att dom inte klurat ut det ännu, dom har ju inte hållit sin tidsplan och vi får betala för det...... För kollar jag det stora paketet så skall alla HD kanaler som jag har i dagsläget ingå "gratis" i det men jag får ändå betala + en höjning....Ringer man och frågar kundtjänst så får man inget vettigt svar, bara att chansen att mina kanaler försvinner om jag tar bort HD paketet som inte finns.
Ta inte bort HD pakatet för det krävs ett mindre världskrig att få tillbaka det igen trots att Telia tagit bort det felaktigt två ggr. Men väldigt intressant att de ska höja priset på ett paket som ej finns och som existerar endast för att de ej fått till det som lovades redan i april nån gång.
Redigerat av Mickys, 07 December 2016 - 15:13.
Postad 07 December 2016 - 15:02
Unregisteredc082866f
-
Unregisteredc082866f
-
Beroende
-
-
1318 inlägg
SVT är också en betaltjänst för 185 kr/mån och då får man inget OS, VM, ishockey etc.
Men så slipper man reklam för det mesta och bild och ljud är av ganska bra kvalitet jämfört med de flesta reklamkanalerna. Anledning att svt inte har de stora evenemangen beror som sagt på att andra bolag drivit upp priserna till löjliga proportioner.
Postad 07 December 2016 - 15:09
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4139 inlägg
Men så slipper man reklam för det mesta och bild och ljud är av ganska bra kvalitet jämfört med de flesta reklamkanalerna. Anledning att svt inte har de stora evenemangen beror som sagt på att andra bolag drivit upp priserna till löjliga proportioner.
Hmm...Doobidoo blir inte bättre för att det är bra bild . SVT klarade sig bra förr när dom agerade i en skyddad verkstad där inte konkurrens tilläts.
Postad 07 December 2016 - 15:12
Mickys
-
Mickys
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
Så de höjer priset med 43% för något som skulle vara gratis sedan april? Vilken logik....
Postad 07 December 2016 - 15:16
PBateman
-
PBateman
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
Ta inte bort HD pakatet för det krävs ett mindre världskrig att få tillbaka det igen trots att Telia tagit bort det felaktigt två ggr. Men väldigt intressant att de ska höja priset på ett paket som ej finns och som existerar endast för att de ej fått till det som lovades redan i april nån gång.
Jag tycker jag skall få tillbaka dom 69:- /månaden sedan april som jag betalat för en tjänst som dom lovat mig gratis......blir fan tokig på när jag tänker på att jag betalar nått dom lovat skall ingå i ett annat paket som jag betalar extra för....Men istället höjer dom priset...Dags att ringa och gapa lite och få ur sig lite ilska på deras support
Postad 07 December 2016 - 15:17
Unregisteredc082866f
-
Unregisteredc082866f
-
Beroende
-
-
1318 inlägg
Hmm...Doobidoo blir inte bättre för att det är bra bild . SVT klarade sig bra förr när dom agerade i en skyddad verkstad där inte konkurrens tilläts.
Sant, men det blir å andra sidan inte sämre med bra bild.
Än så länge har de inga konkurrenter bland reklamkanalerna iaf. Där suger inte bara programmen utan även ljud och bild. Ja, jag vet, jag behöver inte glo på tv om jag inte vill.
Postad 07 December 2016 - 15:18
Mickys
-
Mickys
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
Finns tv4 i hd på kanalplats 995 eller vad det är Markus säger? Jag kan ej se det då jag har hd paketet och då är tv4 i hd överallt. Nu säger supporten att de ska tillföra mer värde till hd paketet framöver. Till ett paket som har utgått och är säljstoppat. Vilken bullshit det kommer från den avdelningen varje gång.
Postad 07 December 2016 - 15:19
ansgar
-
ansgar
-
Beroende
-
-
1257 inlägg
javisst kostar de också men man behöver ju inte betala för att titta på reklam där!
Och OS mm får vi inte för att vi är så dumma och glatt pröjsar de andra operatörerna alldeles för mycket så dom får råd att bjuda över SVT på rättigheterna!
Redigerat av ansgar, 07 December 2016 - 15:21.
Postad 07 December 2016 - 15:20
Mickys
-
Mickys
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
Jag tycker jag skall få tillbaka dom 69:- /månaden sedan april som jag betalat för en tjänst som dom lovat mig gratis......blir fan tokig på när jag tänker på att jag betalar nått dom lovat skall ingå i ett annat paket som jag betalar extra för....Men istället höjer dom priset...Dags att ringa och gapa lite och få ur sig lite ilska på deras support
Håller med! Ring och gapa och berätta hur det går. Gapar på chatten men det hjälper ej.
Postad 07 December 2016 - 15:23
Mickys
-
Mickys
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
Från 1/3 i år var det till och med:
Nu behöver du inte köpa separata hd-kanaler, de kommer att inkluderas automatiskt i ditt tv-paket. Tänk på att det kan dröja 1-2 veckor innan alla förändringar har gått igenom.
De sa att alla kanaler som man har som finns i hd ska ingå. tv4 och tv3 finns uppenbarligen i hd, varför ingår de inte då? Menade 1-2 år och inte 1-2 veckor kanske?
Postad 07 December 2016 - 15:29
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4139 inlägg
Nu behöver du inte köpa separata hd-kanaler, de kommer att inkluderas automatiskt i ditt tv-paket. Tänk på att det kan dröja 1-2 veckor innan alla förändringar har gått igenom.
De sa att alla kanaler som man har som finns i hd ska ingå. tv4 och tv3 finns uppenbarligen i hd, varför ingår de inte då? Menade 1-2 år och inte 1-2 veckor kanske?
Det är dags nu Markus. Berätta hur det ligger till.
Redigerat av Buddypresley, 07 December 2016 - 15:29.
Postad 07 December 2016 - 15:33
eklov
-
eklov
-
Användare
-
-
134 inlägg
Det är dags nu Markus. Berätta hur det ligger till.
I så fall skall 3an HD och 4an HD vara med i LAGOM också!
Postad 07 December 2016 - 15:57
Mickys
-
Mickys
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
ÄR det någon som inte har hd paketet men har lagom och har tv4 hd på kanalplats 994?
Postad 07 December 2016 - 16:03
Mickys
-
Mickys
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
ÄR det någon som inte har hd paketet men har lagom och har tv4 hd på kanalplats 994?
För det var väl det Markus sa för ett tag sen? Att hd kanalerna ska komma på 994, 995 osv så länge.
Postad 07 December 2016 - 16:36
PBateman
-
PBateman
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
Skiter i TV4HD, för det är inte värt att betala 99:-/månaden om det är den kanalen det hänger på.
49 min väntekö på supporten......
Postad 07 December 2016 - 16:45
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2534 inlägg
För det var väl det Markus sa för ett tag sen? Att hd kanalerna ska komma på 994, 995 osv så länge. På kanalplats 994 har jag ALLA versioner av TV4 HD men det beror på att jag behöver felsöka detta och har ett testkonto med alla kanaler. Som tekniken fungerar borde även ni som kunder ha olika versioner på den kanalplatsen om ni har TV4 HD i lokalvarsioner ja. Rörande vilka kanler som ingår och hur det fungerar hänvisar jag till #25946 och hoppas det ger förståelse varför jag som jobbar på tekniska sidan inte vet vilka kanaler de lagt till på en kund i faktura systemet. Kollegorna på support sidan vet antagligen inte detta heller då någon info inte gått ut till alla rörande detta. Sen är jag ganska säker på att Telia inte lovat att specifika kanaler ska ingå i ett specifikt paket men det ligger inte på mitt område att svara på denna typ av frågor heller. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 07 December 2016 - 16:51
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1296 inlägg
På kanalplats 994 har jag ALLA versioner av TV4 HD men det beror på att jag behöver felsöka detta och har ett testkonto med alla kanaler. Som tekniken fungerar borde även ni som kunder ha olika versioner på den kanalplatsen om ni har TV4 HD i lokalvarsioner ja.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Men alla har inte fått lokalversioner av TV4 HD ännu?
Redigerat av Bopper, 07 December 2016 - 16:51.
Postad 07 December 2016 - 17:07
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2534 inlägg
49 min väntekö på supporten......
Det ringer tyvärr mycket idag på grund av att Micrsoft släppte en uppdatering till windows 10 som orsakade att datorerna slutade få IP. Det verkar för övrigt räcka med en riktig strömomstart av widnows 10 datorn för att lösa detta. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 07 December 2016 - 17:33
Ikano
-
Ikano
-
Användare
-
-
156 inlägg
3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|