* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X1 *
7080 svar till detta ämne
Postad 28 oktober 2008 - 14:16
Preed
-
Preed
-
Användare
-
-
170 inlägg
Ja, detta är total katastrof! Hur kan de inte varna om detta innan?! 
Edit: Visade sig att det fanns en lösning ändå, tack ville866. Jag hade inte en tanke på att titta där! Ändå jobbig att det ska behöva hända...
Det där tycker jag också är irriterande.. Jag vill att MSN kontakterna håller sig till MSN, jag vill inte se dom i min vanliga kontaktlista, kan man conffa på nåt sätt så dom hålls åtskilda?
Postad 28 oktober 2008 - 14:26
Unregistered006eb26d
-
Unregistered006eb26d
-
Amatör
-
-
65 inlägg
chrixian
Okej, då hoppas att något av dessa två förslag kan fixa dina problem... Det första du kan testa är en s k soft reset. Om nu inte det funkar kan du prova med att hämta in uppdateringarna på väderleks tjohejsan manuellt. Hoppas du vet hur du gör detta manuellt.
Annars finns det en tredje variant som går ut på att först avinstallera din mjukvara för spb och sedan återinstallera den igen...
Hoppas att det löser sig.
Softreset funkar inte så det börjar likna ominstallation. Uppdaterar gör jag genom att trycka på vädersymbolen bredvid klockan för att komma till väder panelen. Där finns en liten rund ikon med 2 pilar i. Den trycker jag på. Händer inget. Finns annat sätt?
Postad 28 oktober 2008 - 14:42
Whopper
-
Whopper
-
Veteran
-
-
1 567 inlägg
Vilken av alla de anslutningar som finns att välja på använder du? Telenor Internet, Telenor Streaming, Telenor Wap etc? Behövde du ändra något för inställningarna för att Turbo3Gn skulle "aktiveras"?
Jag kör med Telenor Internet. Hade problem med att få igång MSN ibörjan tills jag fick tipset att byta från Telenor Wap till Telenor Internet..
Postad 28 oktober 2008 - 14:51
Golgo_13
-
Golgo_13
-
Forumräv
-
-
779 inlägg
Jag kör med Telenor Internet. Hade problem med att få igång MSN ibörjan tills jag fick tipset att byta från Telenor Wap till Telenor Internet..
Ja Wap känns ju rätt föråldrat... undrar vad skillnaden är (om någon) mellan Internet och Streaming?
Postad 28 oktober 2008 - 14:52
joel80
-
joel80
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Vilken av alla de anslutningar som finns att välja på använder du? Telenor Internet, Telenor Streaming, Telenor Wap etc? Behövde du ändra något för inställningarna för att Turbo3Gn skulle "aktiveras"?
jag tror jag kör mest på telenor internet. har ställt in att även applikationer ska använda den uppkopplingen. jag var tvungen att ändra apn till internet.telenor.se. det gjorde jag på alla inställningar så den inte av misstag kopplar upp på en apn jag måste betala trafik för. /joel
Postad 28 oktober 2008 - 15:52
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
jag tror jag kör mest på telenor internet. har ställt in att även applikationer ska använda den uppkopplingen. jag var tvungen att ändra apn till internet.telenor.se. det gjorde jag på alla inställningar så den inte av misstag kopplar upp på en apn jag måste betala trafik för.
/joel
OM du ska ha maxtaxan så ska du INTE använda internet.telenor.se Det som gäller är services.telenor.se Maxtaxa gäller enbart vid mobilsurf via kopplingspunkten (APN) services.telenor.se i Sverige. Datatrafik i utlandet debiteras enligt gällande prislista för datatrafik i utlandet. Dataförbrukning upp till värdet 19 kr/dygn debiteras enligt gällande pris per Mb, dock max 19 kr/dygn. Ett dygn avser 00-24.
Postad 28 oktober 2008 - 15:57
Preed
-
Preed
-
Användare
-
-
170 inlägg
Det här med att den kastar om bokstäverna när man skriver å, ä, ö är inte ett firmware-fel. Jag kan skriva t.ex. sås hur snabbt som helst utan problem. Måste vara fel på era lurar. Prova att göra en hard reset innan ni lämnar in dem.
Testa ändra under alternativ för ordförslag så den föreslår ord efter 2 bokstäver istället för default "ett mellanslag".. Det verkar vara nåt knas om man har den på default eller "1 bokstav" som gör att sås blir åss(blir det för mig med) Funkar dock fint om man sätter så den föreslår efter 2 bokstäver(eller mer såklart)..
Redigerat av Preed, 28 oktober 2008 - 15:58.
Postad 28 oktober 2008 - 16:02
Golgo_13
-
Golgo_13
-
Forumräv
-
-
779 inlägg
OM du ska ha maxtaxan så ska du INTE använda internet.telenor.se Det som gäller är services.telenor.se
Maxtaxa gäller enbart vid mobilsurf via kopplingspunkten (APN) services.telenor.se i Sverige. Datatrafik i utlandet debiteras enligt gällande prislista för datatrafik i utlandet. Dataförbrukning upp till värdet 19 kr/dygn debiteras enligt gällande pris per Mb, dock max 19 kr/dygn. Ett dygn avser 00-24.
Ja det där gäller INTE om man har lagt till mobilt bredband-tjänsten på abbonemanget. Då ÄR det internet.telenor.se som gäller. Chattade just med kundtjänst.
Postad 28 oktober 2008 - 16:16
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Ja det där gäller INTE om man har lagt till mobilt bredband-tjänsten på abbonemanget. Då ÄR det internet.telenor.se som gäller. Chattade just med kundtjänst.
Maxtaxa: services.telenor.se Betald bredbandtjänst: internet.telenor.se Det gäller att ha koll på vilken apn man ska använda om man har Telenor som operatör...
Postad 28 oktober 2008 - 16:31
joel80
-
joel80
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Maxtaxa: services.telenor.se Betald bredbandtjänst: internet.telenor.se
Det gäller att ha koll på vilken apn man ska använda om man har Telenor som operatör... 
precis... har man fri trafik o turbo3g måste man använda internet.telenor.se för att det ska gå snabbt.. men det kan bli dyrt om man inte har fri trafik o kör den apn. nån som vet vad apn streaming.telenor.se går på och varför/när man skulle använda den? //Joel
Postad 28 oktober 2008 - 17:13
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3 071 inlägg
Exakt vad gör luren när den är i "roaming" läge?
Postad 28 oktober 2008 - 17:24
joel80
-
joel80
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Då kan du surfa (dyrt) utomlands via gprs/3g. Man verkar alltså kunna tillåta eller spärra att den ska roama när man e utomlands. väldigt bra om de e så det funkar.. så mobilen själv känner av att den inte ska tanka hem data när de e utomlandstaxa!! /joel
Postad 28 oktober 2008 - 17:39
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
När du Roamar i Sverige betyder det att om du har Tele2 eller Telia så går luren ut på deras gemensamma nät (Sweden 3G - Svenska UMTS Nät AB) Dom har byggt ett gemensamt 3G nät över hela landet. Om du har Telenor eller 3 och hamnar i Roaming i Sverige så betyder det att telefonen använder sig av det nät som dom har byggt tillsammans (3GIS) Telenor och 3 har egna nät i Stockholm, Göteborg, Malmö och Karlskrona. Resten av landet har dom byggt gemensamt 3G nät. Eftersom operörerna har byggt stora delar av sitt nät tillsammans så tillkommer det inga kostnader alls, så länge du roamar i det gemensamt ägda nätet. Har du Tele2 så kommer inte 3GIS eller Telenors/3s egna nät släppa in dig. Har du 3 så kommer inte Sweden 3G släppa in dig i sitt nät. Det betyder att när du roamar i Sverige så är det helt avgiftsfritt eftersom nätet tillåter dig att ansluta till det: Din operatör är delägare i det nätet. Utomlands är det dock dyrt då speciella avtal gäller.
Redigerat av crest, 28 oktober 2008 - 17:44.
Postad 28 oktober 2008 - 17:41
MapleDouglas
-
MapleDouglas
-
Amatör
-
-
54 inlägg
Någon som fått iGO8 att fungera på Xperian? Tips, instruktioner, länkar? Tack!
Postad 28 oktober 2008 - 19:00
xtrem
-
xtrem
-
Rookie
-
5 inlägg
Har precis köpt min X1a idag och något som tog 5sek att ordna på de flesta SE telefoner lyckas jag inte med, nämligen att få igång push email.
Gmail (IMAP) och egen MDaemon server (IMAP) är kontona som jag vill ha push på istället för 5min intervaller. Funkar utmärkt på min C902, W880i mfl.
Någon som vet hur man gör?
Postad 28 oktober 2008 - 19:03
joel80
-
joel80
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
hittade en nyttig sida
http://www.modaco.co...ia-x1-software/
htc_ezinputtxt9.cab finns som efterfrågades ovan
Men isch.. ska man behöva registrera sig överallt för att få tag på downloads.. ingen som har tankat ner vad som behövs som vill lägga upp en fil på lämligt ställe och länka till? /Joel
Postad 28 oktober 2008 - 19:10
Melone
-
Melone
-
Amatör
-
-
77 inlägg
Är det någon som använder mobilt bredband från telenor för 199:- /mån?
Måste man få med usb modemet osv? eller hur funkar det hela pakete?
Jag vill bara kunna surfa fritt på min x1'a för 199:- /mån utan en massa extra tillbehör som jag inte komemr använda. Eller måste man använda usb modemet för att det ska funka på mobilen? jag är helt lost på det där
/Melone
Postad 28 oktober 2008 - 19:19
joreimer
-
joreimer
-
Användare
-
-
214 inlägg
Min brorsa jobbar just på X1-supporten, de som sitter där är Microsoft-certifierade för Windows Mobile och ganska duktiga faktiskt!
Men de visste inte det som stod i manualen, nämligen att det går att få bluetooth att inte stänga av sig  Hej! Har problem med den inbyggda GPS:en. När jag kör Goggle Maps och väljer "använd GPS" börjar den söka efter satelliter. Dock händer inget utan efter ett tag får jag upp en skärm som säger att jag har dålig mottagning, trots att jag är utomhus. Någon som har upplevt samma problem? Hur ser era inställningar ut för "External GPS"?
/Andreas
Jag har exakt samma problem. Hojta till om du hittar orsaken.
Postad 28 oktober 2008 - 19:39
Zeaed
-
Zeaed
-
Lärjunge
-
-
354 inlägg
Nån som har koll på andra mobiler som har någorlunda samma storlek som xperia? Märkligt att det inte finns skyddsfodral som passar nallen.
Tänkte möjligtvist att köpa något läderfodral för att sedan själv anpassa den till x1an
Postad 28 oktober 2008 - 19:45
Buffaz
-
Buffaz
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
jag har ett litet problem när jag ska installera Coreplayer. jag starter upp programmet på datorn men kan inte välja min telefon som installationspunkt, när jag öppnar denna dator så ser jag den bara som bärbar enhet och inte med drive letter. Vad göra?
Postad 28 oktober 2008 - 19:49
King Cobra
-
King Cobra
-
Forumräv
-
-
725 inlägg
jag har ett litet problem när jag ska installera Coreplayer. jag starter upp programmet på datorn men kan inte välja min telefon som installationspunkt, när jag öppnar denna dator så ser jag den bara som bärbar enhet och inte med drive letter. Vad göra?
Lägg in programmet på telefonen och installera därifrån.
Postad 28 oktober 2008 - 19:53
MrAddee
-
MrAddee
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Jag har exakt samma problem. Hojta till om du hittar orsaken.
Jepp, för mig fungerade det genom att jag installerade Wayfinder från cd-skivan som följde med telefonen. Märkligt men wayfinder hittade satelliter inom några sekunder. Efter det så funkade Google Maps också.... /Andreas
Postad 28 oktober 2008 - 20:05
Fonte
-
Fonte
-
Rookie
-
9 inlägg
Jag fick mitt nya simkort idag men det går inte att gå ut på internet med min xperia, ringde telia som inte kunde hjälpa mig då sony inte har givit telia någon information om xperia sa damen på telia!!
Kan någon tala om vad jag ska göra för att kunna nå internet med min xperia?
Postad 28 oktober 2008 - 20:18
evamork
-
evamork
-
Rookie
-
2 inlägg
Är det någon som använder mobilt bredband från telenor för 199:- /mån? Måste man få med usb modemet osv? eller hur funkar det hela pakete? Jag vill bara kunna surfa fritt på min x1'a för 199:- /mån utan en massa extra tillbehör som jag inte komemr använda. Eller måste man använda usb modemet för att det ska funka på mobilen? jag är helt lost på det där
/Melone
Nej, det är bara att köra på mobilen, utan dongel. Fick inte heller med ngn sådan när jag tecknade abbonemanget. En annan sak. Har ngn fått igång Tomtom och i så fall vilken version?
Postad 28 oktober 2008 - 20:23
Buffaz
-
Buffaz
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Lägg in programmet på telefonen och installera därifrån.
går inte har testat eller också är det jag som gör fel.. ska jag bara kopiera över .exe filen?
Postad 28 oktober 2008 - 20:30
joel80
-
joel80
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Är det någon som använder mobilt bredband från telenor för 199:- /mån? Måste man få med usb modemet osv? eller hur funkar det hela pakete? Jag vill bara kunna surfa fritt på min x1'a för 199:- /mån utan en massa extra tillbehör som jag inte komemr använda. Eller måste man använda usb modemet för att det ska funka på mobilen? jag är helt lost på det där
/Melone
Som jag skrivit om några sidor tillbaka så finns det ett program som heter WMWifiRouter som gör din telefon till dongel, router och allt du vill.. Där kan du "dela ut" 3g via antingen trådlöst nätverk (din dator ser telefonen som en trådlös router) eller via bluetooth eller USB. Jag har fått 2,5 mbit på tp-test när jag surfat via mobilens turbo3g-nät och använt det programmet som wifirouter. Jag använder Telenors turbo3g-bredband för 199kr/månaden. //joel
Postad 28 oktober 2008 - 20:31
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3 071 inlägg
Då kan du surfa (dyrt) utomlands via gprs/3g. Man verkar alltså kunna tillåta eller spärra att den ska roama när man e utomlands. väldigt bra om de e så det funkar.. så mobilen själv känner av att den inte ska tanka hem data när de e utomlandstaxa!!
/joel
När du Roamar i Sverige betyder det att om du har Tele2 eller Telia så går luren ut på deras gemensamma nät (Sweden 3G - Svenska UMTS Nät AB) Dom har byggt ett gemensamt 3G nät över hela landet.
Om du har Telenor eller 3 och hamnar i Roaming i Sverige så betyder det att telefonen använder sig av det nät som dom har byggt tillsammans (3GIS) Telenor och 3 har egna nät i Stockholm, Göteborg, Malmö och Karlskrona. Resten av landet har dom byggt gemensamt 3G nät.
Eftersom operörerna har byggt stora delar av sitt nät tillsammans så tillkommer det inga kostnader alls, så länge du roamar i det gemensamt ägda nätet.
Har du Tele2 så kommer inte 3GIS eller Telenors/3s egna nät släppa in dig. Har du 3 så kommer inte Sweden 3G släppa in dig i sitt nät.
Det betyder att när du roamar i Sverige så är det helt avgiftsfritt eftersom nätet tillåter dig att ansluta till det: Din operatör är delägare i det nätet.
Utomlands är det dock dyrt då speciella avtal gäller.
Tackar för dom svaren
Postad 28 oktober 2008 - 20:33
joel80
-
joel80
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
går inte har testat eller också är det jag som gör fel.. ska jag bara kopiera över .exe filen?
Är det en exe-fil måste du istallera det via Active Sync. Har du installerat Active Sync på datorn? Har man en mac verkar man vara rätt rökt när det gäller att installera program från datorn. Då får man se till att få tag på cab-filer som går att installera direkt i mobilen. Det är alltså cab-filer du kan föra över till mobilen och installera därifrån. //joel
Postad 28 oktober 2008 - 20:41
otooja
-
otooja
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Men de visste inte det som stod i manualen, nämligen att det går att få bluetooth att inte stänga av sig 
Finns det något sätt att undvika att bluetooth stänger av sig när den går i viloläge? Hur är det när man aktiverar knapplåset, kan man undvika att den slår av BT då? Väldigt jobbig egenskap när man har en MBW-150...
Postad 28 oktober 2008 - 20:46
Golgo_13
-
Golgo_13
-
Forumräv
-
-
779 inlägg
Finns det något sätt att undvika att bluetooth stänger av sig när den går i viloläge? Hur är det när man aktiverar knapplåset, kan man undvika att den slår av BT då? Väldigt jobbig egenskap när man har en MBW-150...
Vad jag märkt slår den bara av BT om wlan är påslaget samtidigt.
Postad 28 oktober 2008 - 20:49
Buffaz
-
Buffaz
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Är det en exe-fil måste du istallera det via Active Sync. Har du installerat Active Sync på datorn? Har man en mac verkar man vara rätt rökt när det gäller att installera program från datorn. Då får man se till att få tag på cab-filer som går att installera direkt i mobilen.
Det är alltså cab-filer du kan föra över till mobilen och installera därifrån.
//joel
hmm har active sync och kör på en windows dator.. men får inte till det, hittar den del som heter installera / ta bort program men man kan ju inte välja att söka efter program man vill installera
Postad 28 oktober 2008 - 21:05
Gervais
-
Gervais
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Aktivera Bluetooth i telefonen, och stäng sedan av telefonen på "normalt" vis (håll ned knappen o tryck sedan på ja i dialogrutan). Starta sedan upp telefonen igen. Behåller den BT-anslutningen på nu? Gjorde det för mig iaf! Jag fick mitt nya simkort idag men det går inte att gå ut på internet med min xperia, ringde telia som inte kunde hjälpa mig då sony inte har givit telia någon information om xperia sa damen på telia!!
Kan någon tala om vad jag ska göra för att kunna nå internet med min xperia?
Start > Inställningar > Fliken "Anslutningar" och sedan "Anslutning..." i mitten längst upp (jordglob o stjärnor etc).. Välj Sverige och Telia o kör guiden. Starta om telefonen. Efter omstart: Start > Inställningar > Fliken "Anslutningar" och sedan "Anslutningar" längst upp till vänster. Bör stå Telia Online längst upp nu. Välj "Hantera befintliga anslutningar under Telia Online. Tryck på "Proxyinställningar" och bocka ur den nedre av de två kryssrutorna. Tryck "ok" längst upp till höger. Så, nu ska allt funka!
Redigerat av Gervais, 28 oktober 2008 - 21:03.
Postad 28 oktober 2008 - 21:09
Gervais
-
Gervais
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Men de visste inte det som stod i manualen, nämligen att det går att få bluetooth att inte stänga av sig 
Funkade för mig efter att ha aktiverat BT o sedan startat om telefonen bara. Vet du om det är en registerändring eller liknande som ligger bakom? Vilken isf?! (gillar registerpill  )
Postad 28 oktober 2008 - 21:11
zhogun
-
zhogun
-
Användare
-
-
177 inlägg
När du Roamar i Sverige betyder det att om du har Tele2 eller Telia så går luren ut på deras gemensamma nät (Sweden 3G - Svenska UMTS Nät AB) Dom har byggt ett gemensamt 3G nät över hela landet.
Om du har Telenor eller 3 och hamnar i Roaming i Sverige så betyder det att telefonen använder sig av det nät som dom har byggt tillsammans (3GIS) Telenor och 3 har egna nät i Stockholm, Göteborg, Malmö och Karlskrona. Resten av landet har dom byggt gemensamt 3G nät.
Eftersom operörerna har byggt stora delar av sitt nät tillsammans så tillkommer det inga kostnader alls, så länge du roamar i det gemensamt ägda nätet.
Har du Tele2 så kommer inte 3GIS eller Telenors/3s egna nät släppa in dig. Har du 3 så kommer inte Sweden 3G släppa in dig i sitt nät.
Det betyder att när du roamar i Sverige så är det helt avgiftsfritt eftersom nätet tillåter dig att ansluta till det: Din operatör är delägare i det nätet.
Utomlands är det dock dyrt då speciella avtal gäller.
Hehe, det där kan jag säga att dom inte hade en susning om på Telias kundtjänst första dagen jag ägde X1an. Det var helt omöjligt och måste vara en bugg i min nya telefon sa dom angående roamingikonen som kommer upp
Redigerat av zhogun, 28 oktober 2008 - 21:12.
Postad 28 oktober 2008 - 21:13
joel80
-
joel80
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
hmm har active sync och kör på en windows dator.. men får inte till det, hittar den del som heter installera / ta bort program men man kan ju inte välja att söka efter program man vill installera
Hm.. för mig tror jag det bara är att köra exe-filerna när jag har active sync igång och då skickar den över programmet till telefonen nästa gång jag synkar. Har haft problem med ett par exe-filer då jag har en 64-bitars version av windows och vissa program får för sig att dom bara går att köra i 32-bitars windows. //Joel
Postad 28 oktober 2008 - 21:17
zhogun
-
zhogun
-
Användare
-
-
177 inlägg
Hej! Har problem med den inbyggda GPS:en. När jag kör Goggle Maps och väljer "använd GPS" börjar den söka efter satelliter. Dock händer inget utan efter ett tag får jag upp en skärm som säger att jag har dålig mottagning, trots att jag är utomhus. Någon som har upplevt samma problem? Hur ser era inställningar ut för "External GPS"?
/Andreas
Ja enligt mig så är det tre saker som sticker ut med X1 och det är Grym skärm, Bra byggkvalité & Grym GPS-mottagning. Jag har en Navigon 8110 som är/var Navigons värsting och den tar ca 5ggr längre tid vid fri sikt att hitta mottagning och om jag provar att hålla 8110 under biltaket så hittar den inte alls inom väntbar tid medans min X1 har full eller 4/5 i mottagning under biltaket. /T
Postad 28 oktober 2008 - 21:40
joel80
-
joel80
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Hej! Har problem med den inbyggda GPS:en. När jag kör Goggle Maps och väljer "använd GPS" börjar den söka efter satelliter. Dock händer inget utan efter ett tag får jag upp en skärm som säger att jag har dålig mottagning, trots att jag är utomhus. Någon som har upplevt samma problem? Hur ser era inställningar ut för "External GPS"?
/Andreas
Har du kört det program som heter SnabbGPS som ligger i program. Det hjälper dit telefon att hitta satelliterna snabbare. Man ska uppdatera (automatiskt eller manuellt) en gång i veckan. I GPS-iställningarna har jag inte rört något. Programport står på Com4, maskinvaruport ingen, överföringshastighet 4800 och hantera GPS automatiskt är ikryssad. //Joel
Postad 28 oktober 2008 - 21:44
Crabban
-
Crabban
-
Forumräv
-
-
690 inlägg
Har idag fått en Xperia i min hand och det är första WM mobile för min del så det är en hel del nytt att lära sig, men det kommer med tiden. Har kört in SPB Shell, s2u2 och s2p i telefonen. Men jag hr problem med att få s2p att funka. Installationen går som den skall men programmet startar inte som det ska. kör med VGA-versionen. Är det någon som haft samma strul? Tacksam för hälp
// Patrik
Postad 28 oktober 2008 - 22:01
joel80
-
joel80
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
hittade en nyttig sida
http://www.modaco.co...ia-x1-software/
htc_ezinputtxt9.cab finns som efterfrågades ovan
Buffar den här.. Är det nån som testat det här och i såfall, hur fick du hem filen? Skapade/hade en användare på Modaco? Lust att lägga upp filen isåfall eller skicka via mail till mig? //Joel
Postad 28 oktober 2008 - 22:06
Zeaed
-
Zeaed
-
Lärjunge
-
-
354 inlägg
http://www.radioline.seBra sida med radiostationer... Bara att klicka länk och xian klarar av utan problem  Är väl de flesta stationer i Sverige Bättre än det inbyggd radioprogrammet om man säger så  Kommer troligtvist att lyssna på mer radio nu vid tillfällen
Redigerat av Zeaed, 28 oktober 2008 - 22:08.
Postad 28 oktober 2008 - 22:08
Unregistered0f60ed21
-
Unregistered0f60ed21
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Hur bra är GPS:en i telefon....fungerar det klanderfritt med Tomtom och IGO? Hur är batteritiden jämfört med HTC:s dito?
Postad 28 oktober 2008 - 22:21
Whopper
-
Whopper
-
Veteran
-
-
1 567 inlägg
Nån som har koll på andra mobiler som har någorlunda samma storlek som xperia? Märkligt att det inte finns skyddsfodral som passar nallen.
Tänkte möjligtvist att köpa något läderfodral för att sedan själv anpassa den till x1an
Gamla P1an är bara något större. Flertal som köpt det skyddsfodral som följde med den. Fanns för under 100-lappen på någon webbshop. Vi diskuterade detta ett antal sidor bakåt. Fanns lite bilder & tips där om du är intresserad.
Postad 28 oktober 2008 - 22:22
Dalarn
-
Dalarn
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Buffar den här..
Är det nån som testat det här och i såfall, hur fick du hem filen? Skapade/hade en användare på Modaco? Lust att lägga upp filen isåfall eller skicka via mail till mig?
//Joel
har inte provat, men det var enkelt att ladda ner iaf.... tar ca 1 minut att bli medlem... fick tyvärr inte ladda upp filen här av nån anledning kan skicka om du vill
Postad 28 oktober 2008 - 22:32
Unregistered006eb26d
-
Unregistered006eb26d
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Vill bara pusha en gång extra för "My Mobiler". Riktigt enkelt och bra program för att styra X1 från PC. Drag and Drop från PC till X1, samtidigt som du är uppkopplad genom Active Sync, som inte tillåter drag'n'drop, är inga problem. Testa programmet för mer aha upplevelser. http://www.mtux.com/
Postad 28 oktober 2008 - 22:39
on8a
-
on8a
-
Rookie
-
4 inlägg
Hur bra är GPS:en i telefon....fungerar det klanderfritt med Tomtom och IGO? Hur är batteritiden jämfört med HTC:s dito?
Har provat Tomtom 7 och den funkar med fullskärm. iGO 8 och Miomap 3 startar inte.
Postad 28 oktober 2008 - 22:43
joel80
-
joel80
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Jag har letat efter lite spel till X1:an men inte hittat nått som funkar vettigt.
Lite tips på spel som funkar i X1:ans upplösning vore välkomna om ni hittat några och eventuella länkar dit dom finns. Helst gratis eller åtminstone demoversioner..
//Joel
Postad 28 oktober 2008 - 22:45
Fonte
-
Fonte
-
Rookie
-
9 inlägg
Aktivera Bluetooth i telefonen, och stäng sedan av telefonen på "normalt" vis (håll ned knappen o tryck sedan på ja i dialogrutan). Starta sedan upp telefonen igen. Behåller den BT-anslutningen på nu? Gjorde det för mig iaf!
Start > Inställningar > Fliken "Anslutningar" och sedan "Anslutning..." i mitten längst upp (jordglob o stjärnor etc)..
Välj Sverige och Telia o kör guiden. Starta om telefonen. Efter omstart:
Start > Inställningar > Fliken "Anslutningar" och sedan "Anslutningar" längst upp till vänster. Bör stå Telia Online längst upp nu. Välj "Hantera befintliga anslutningar under Telia Online. Tryck på "Proxyinställningar" och bocka ur den nedre av de två kryssrutorna. Tryck "ok" längst upp till höger. Så, nu ska allt funka!
Tack för tipset, nu fungerar google men om jag går till opera och trycker tex på panels eller underhållning så fungerar det inte, får en blå-vit skärm där det står http status 404 not found! Vad beror detta på?
Postad 28 oktober 2008 - 22:47
Unregistered0f60ed21
-
Unregistered0f60ed21
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Har provat Tomtom 7 och den funkar med fullskärm. iGO 8 och Miomap 3 startar inte.
Att dom inte startar är det något som kommer att åtgärdas? Är A-GPS lika bra som vanlig GPS?
Postad 28 oktober 2008 - 22:51
joel80
-
joel80
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Att dom inte startar är det något som kommer att åtgärdas? Är A-GPS lika bra som vanlig GPS?
AGPS är GPS med lite extra.. http://sv.wikipedia.org/wiki/AGPS//Joel
Postad 28 oktober 2008 - 22:56
huxfluxverkstan
-
huxfluxverkstan
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Buffar den här..
Är det nån som testat det här och i såfall, hur fick du hem filen? Skapade/hade en användare på Modaco? Lust att lägga upp filen isåfall eller skicka via mail till mig?
//Joel
Nu finns den här, http://rapidshare.co...putxt9.cab.htmlJag testade förut, men fick inte igång åäö, och orkade inte testa runt så jag tog bort det.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|