Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Western Digital TV HD *

3005 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 26 december 2009 - 15:37

tummen89
  • tummen89
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Funderar på att skaffa mig en sån här liten maskin, men vet inte vilken av dem som är bäst. Är det bäst att satsa på Live lr? Läste nåt om att det finns nåt slags menystöd i den. Stämmer det? Vilka problem uppkommer om man inte har meny? Att man måste spola istället för att kunna byta avsnitt har jag förstått, men blir de problem att byta undertexter oxå? Vad finns det för fw:s till de olika spelarna? Finns det custom fw:s som är bra?

Tacksam för alla svar som kan hjälpa mig att köpa den bästa av dem.

Postad 26 december 2009 - 15:39

donadoni41
  • donadoni41
  • Lärjunge

• 280 inlägg
  • 0
Jag ändrar bara filen från .img till .iso.
Glöm inte att ändra "Dölj filnamnstillägg för kända filtyper" i kontrollpanelen bara.
Det har i allafall inte misslyckats för mig hittills.

Postad 26 december 2009 - 15:45

Grezo
  • Grezo
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Funderar på att skaffa mig en sån här liten maskin, men vet inte vilken av dem som är bäst. Är det bäst att satsa på Live lr? Läste nåt om att det finns nåt slags menystöd i den. Stämmer det? Vilka problem uppkommer om man inte har meny? Att man måste spola istället för att kunna byta avsnitt har jag förstått, men blir de problem att byta undertexter oxå? Vad finns det för fw:s till de olika spelarna? Finns det custom fw:s som är bra?

Tacksam för alla svar som kan hjälpa mig att köpa den bästa av dem.

hade likadana tankar som du har nu...men till slut så köpte jag en WD TV HD Live..
det finnst 2 versioner av WD TV HD...gen 1 och gen 2..skillnaden mellan de är att 2:an kan downmixa DTS ljud så d får ljudet i Tv utan någon reciever eller exra kablar..så köp en Live version nu när det är mellandagsrea..de kostar runt 1000kr...den senaste firmwaren kan du göra genom att koppla en nätverkskabel till din WD TV och sen är det bara att gå till menyn "search for updates"..... denna multimediaspelare är den bästa leksak jag har köpt i mitt liv..den spelar upp allt...kollar endast på mkv filmer, men aja..den är grymm..rekommenderar dig den..
kom tillbaka ifall du har fler frågor.

Postad 26 december 2009 - 20:22

Gblenn
  • Gblenn
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Okej, nu tar jag allt från början och du kmr fatta det till slut :D
Kolla på denna bild och återkomm om du har fler frågor. jag hjälper dig gärna tills du förstår. Jag väntar. :P

http://hem.bredband....thumbnails2.jpg

Jag får testa lite mer när jag väl kommer hem från julfirandet med släkten... Men, det som är problemet är att min struktur till största delen motsvarar ditt exempel med "The Orphan", fast innehållet kan ofta vara en enda videofil för hela filmen, tex en ISO eller TS, plus en fil som heter folder.jpg (det är alltså denna fil som helt korrekt används för att skapa thumbnails MEN som blir den som "spelas" när jag klickar play på foldern). Kanske är det korkat att ha det på det sättet (en folder per film) då man lika gärna kunde lägga alla filmer i en "platt" struktur, men så ser det ut just nu.

Alltså, om vi antar att din folder till The Orphan bara innehöll Orphan CD1, kan du då kunna spela den om du stod på nivån ovanför och klickade Play på foldern? Alternativt, börjar den spela Orphan CD1 men för att se CD2 måste du gå in i foldern och välja den filen?? Eller blir det så att det som visas är filen folder (över hela skärmen med Playknapp och annat undertill) och inget mer händer..??

Postad 26 december 2009 - 20:52

Grezo
  • Grezo
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Jag får testa lite mer när jag väl kommer hem från julfirandet med släkten... Men, det som är problemet är att min struktur till största delen motsvarar ditt exempel med "The Orphan", fast innehållet kan ofta vara en enda videofil för hela filmen, tex en ISO eller TS, plus en fil som heter folder.jpg (det är alltså denna fil som helt korrekt används för att skapa thumbnails MEN som blir den som "spelas" när jag klickar play på foldern). Kanske är det korkat att ha det på det sättet (en folder per film) då man lika gärna kunde lägga alla filmer i en "platt" struktur, men så ser det ut just nu.

Alltså, om vi antar att din folder till The Orphan bara innehöll Orphan CD1, kan du då kunna spela den om du stod på nivån ovanför och klickade Play på foldern? Alternativt, börjar den spela Orphan CD1 men för att se CD2 måste du gå in i foldern och välja den filen?? Eller blir det så att det som visas är filen folder (över hela skärmen med Playknapp och annat undertill) och inget mer händer..??

Just det, men nähh..
Ifall du endast har cd1 i Orphan mappen så blir det den samma.. så länge du har en mapp med en film innuti så måste du trycka på "play" knappen en gång extra... så jag har lagt alla mina filmer i en "platt" struktur som du säger..
i mappen "1080p" kommer jag från och med nu bara lägga alla filmer direkt i mappen..och i mappen "720p" densamma och i "dvix" mappen densamma...men ifall jag lägger till t.ex serien "LOST" så kmr det uppstå samma "problem" som med The Orphan. Jag kmr ha en mapp som heter t.ex "Lost Säsong 1" och ha alla de 25 avsnitten i mappen, plus en bild som pekar mot mappen "Lost säsong 1" men glöm inte då att jag får namnge bilden vad jag vill...
bilden måste heta "folder" ENDAST när du har en mapp med ENDAST undermappar...i detta fall så är det de 25 avsnitten i "lost mappen" och inga undermappar...
kom tillbaka efter att du har testat :D

Postad 27 december 2009 - 16:38

Gblenn
  • Gblenn
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Just det, men nähh..
Ifall du endast har cd1 i Orphan mappen så blir det den samma.. så länge du har en mapp med en film innuti så måste du trycka på "play" knappen en gång extra... så jag har lagt alla mina filmer i en "platt" struktur som du säger..
i mappen "1080p" kommer jag från och med nu bara lägga alla filmer direkt i mappen..och i mappen "720p" densamma och i "dvix" mappen densamma...men ifall jag lägger till t.ex serien "LOST" så kmr det uppstå samma "problem" som med The Orphan. Jag kmr ha en mapp som heter t.ex "Lost Säsong 1" och ha alla de 25 avsnitten i mappen, plus en bild som pekar mot mappen "Lost säsong 1" men glöm inte då att jag får namnge bilden vad jag vill...
bilden måste heta "folder" ENDAST när du har en mapp med ENDAST undermappar...i detta fall så är det de 25 avsnitten i "lost mappen" och inga undermappar...
kom tillbaka efter att du har testat :unsure:

Ja det verkar som att man får lägga ned lite energi på att "sätta strukturen" ordentligt. Kanske ska man tom packa ihop alla ev filmer som råkar vara uppdelade på flera filer och sen köra med helt platt struktur per grupp. Synd att inte spelaren (andra verkar ha samma problem) hanterar detta på ett snyggt sätt.
Men bara jag kan få till det så att det blir någorlunda intuitivt för resten av familjen så får jag vara nöjd...

Postad 27 december 2009 - 17:17

Neat
  • Neat
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Hej!

Frågade samma i 6500-tråden, då det står mellan den och denna. Hade tänkt ha den i sommarstugan till en gammal CRT 28" Widescreen! Så det lär bli komposit, stabila grejer!

1. Hur fungerar det med menyn på SD-tv, blir den svårläst?
2. Kan jag köpa 720p/1080p med komposit? Klipps bilden?
3. Hur pass mycket/lite kan man ändra textstorleken? Byter Tvixen själv rad när texten blir större? Så den inte blir klippt...

Tackar på förhand!

Postad 27 december 2009 - 17:28

Grezo
  • Grezo
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Hej!

Frågade samma i 6500-tråden, då det står mellan den och denna. Hade tänkt ha den i sommarstugan till en gammal CRT 28" Widescreen! Så det lär bli komposit, stabila grejer!

1. Hur fungerar det med menyn på SD-tv, blir den svårläst?
2. Kan jag köpa 720p/1080p med komposit? Klipps bilden?
3. Hur pass mycket/lite kan man ändra textstorleken? Byter Tvixen själv rad när texten blir större? Så den inte blir klippt...

Tackar på förhand!

Jag själv kör med hmdi på en HD reday Tv..och jag kan spela upp 1080p filmer utan problem..helt sjukt bra bild..har inte testat med komposit kabel ännu..men de lär funka..annars så sjusterar WD TV:n bilden av sig själv...den känner ju av vilken tv den är kopplad till..:unsure: så köp WD TV HD Live, bättre finns inte för det priset...menyn är helt sjukt enkel..inga komplicerade grejer.

Postad 28 december 2009 - 11:14

Gblenn
  • Gblenn
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Just det, men nähh..
kom tillbaka efter att du har testat :lol:

Har fortfarande inte hunnit testa men väl botaniserat lite på andra forum där WDTVLive diskuteras. Noterade då bla att folk klagar på dubbla Thumbnails, dvs dels filmnamn.jpg och dels filmnamn.avi tex. Hur ser det ut för dig i din platta struktur, får du En eller Två bilder för respektive film?? Nånstans såg jag att det ev skulle vara skillnad om man kör en USBkopplad disk resp en nätverkad, hur har du kopplat?

Redigerat av Gblenn, 28 december 2009 - 11:15.

Postad 28 december 2009 - 13:06

pege63
  • pege63
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0
Vi borjar med tex huvudmappen Video,
då heter den bilden video.jpg som ligger rooten på mappen video.
Filmen ligger i tex mappen "miraklet vid st anna", då heter bilden "miraklet vid st anna.jpg" & filmen heter kanske "Miracle.At.St.Anna.720p.BluRay.x264-NGR.mkv"
Själva filmen behöver ju ingen bild

Jag brukade ha dessa storlekar på min filmbilder som hämtas på "google bilder" http://chasness.file..._at_st_anna.jpg

min såg ut så här innan http://img139.images...3320/attach.png

Har man flera filmer i mappen tex en serie som ROME tex, så finns det en bra beskrivning på sheets här
http://wdtvforum.com...97.msg28032#new

Annars kan man ha följande uppläg shit gick inte göra tappar & sånt men ungefär iaf
Video
MKV
720P
/ Action/film mappen/filmen
/SCFI/film mappen/filmen
osv, osv

1080P
Action/film mappen/filmen
SCFI/film mappen/filmen
osv, osv

DivX
osv, osv

Redigerat av pege63, 28 december 2009 - 14:05.

Postad 28 december 2009 - 14:27

perri
  • perri
  • Forumräv

• 799 inlägg
  • 0

Har fortfarande inte hunnit testa men väl botaniserat lite på andra forum där WDTVLive diskuteras. Noterade då bla att folk klagar på dubbla Thumbnails, dvs dels filmnamn.jpg och dels filmnamn.avi tex. Hur ser det ut för dig i din platta struktur, får du En eller Två bilder för respektive film?? Nånstans såg jag att det ev skulle vara skillnad om man kör en USBkopplad disk resp en nätverkad, hur har du kopplat?

Kör man via nätverk syns jpg filen tillsammans med filmfilen. Med direkt USB koppling syns bara filmfilen. Inget jätteproblem direkt...

Postad 28 december 2009 - 15:30

Grezo
  • Grezo
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

jag tänker köpa en My passport pocket harddrive 320GB och endast köra från den..
Nej jag har inte dubbla bilder på varje bild t.ex....

The ring.mkv
The ring.jpg
The ring.srt

Kör man via nätverk syns jpg filen tillsammans med filmfilen. Med direkt USB koppling syns bara filmfilen. Inget jätteproblem direkt...

EXAKT!

Postad 28 december 2009 - 17:39

Matte75
  • Matte75
  • Lärjunge

• 426 inlägg
  • 0
Edit:

Hittade svaret i tråden.

Redigerat av Matte75, 30 december 2009 - 12:14.

Postad 28 december 2009 - 18:18

Unregistered8244c3d5
  • Unregistered8244c3d5
  • Forumräv

• 587 inlägg
  • 0
vad är det för skillnad på dessa 2?

western digital tv hd (gen2)

western digital wd tv hd live

det skiljer ju bara nån hundring imellan...

Postad 28 december 2009 - 18:22

Grezo
  • Grezo
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

vad är det för skillnad på dessa 2?

western digital tv hd (gen2)

western digital wd tv hd live

det skiljer ju bara nån hundring imellan...

köp Live versionen..du kan koppla dig till din dator/youtube/radio kanaler..plus så är det den nyaste versionen :lol:

Postad 28 december 2009 - 21:03

Gblenn
  • Gblenn
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Ja det var ju himla snyggt, vilken av filerna ska ungarna välja... Pappa, det händer inget... Nej du har ju klickat på jpegfilen din klant... Ett stort problem faktiskt och rent otroligt klantigt gjort, varför ska det inte funka på network shares när det funkar på en USBdisk... Men man får väl hoppas att det fixas till i en kommande uppdatering.

Noterade efter en snabb test att foldrar sorteras före filer (läs bilder) så om man använder sig av en folder för varje film och lägger en bild till respektive folder på sama nivå som foldern (inte inuti foldern) så får "filmen" en bild som därmed är spelbar genom att bara klicka Play. Sen får man visserligen hela listan på filmer en gång till i form av jpegfiler men Det kanske jag kan leva med ett tag... Man kan hoppas att ungarna eller frugan inte börjar leta efter en film "baklänges" bara, för då bläddrar de ju bland jpegfilerna...

Testade också att köra via min Lifebook World Edition II - Twonkyvision Mediaserver och EN av filmerna dök upp med bild i listan och var spelbar. Resten syns som defaultbilder och WDTVLive säger att filformatet inte stöds... Måste undersökas, ser vid första anblick ingen som helst skillnad mellan den fungerande filmen och alla de andra...

Postad 28 december 2009 - 22:00

Gblenn
  • Gblenn
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Ja det var ju himla snyggt, vilken av filerna ska ungarna välja... Pappa, det händer inget... Nej du har ju klickat på jpegfilen din klant... Ett stort problem faktiskt och rent otroligt klantigt gjort, varför ska det inte funka på network shares när det funkar på en USBdisk... Men man får väl hoppas att det fixas till i en kommande uppdatering.

Noterade efter en snabb test att foldrar sorteras före filer (läs bilder) så om man använder sig av en folder för varje film och lägger en bild till respektive folder på sama nivå som foldern (inte inuti foldern) så får "filmen" en bild som därmed är spelbar genom att bara klicka Play. Sen får man visserligen hela listan på filmer en gång till i form av jpegfiler men Det kanske jag kan leva med ett tag... Man kan hoppas att ungarna eller frugan inte börjar leta efter en film "baklänges" bara, för då bläddrar de ju bland jpegfilerna...

Nähä, nu blev jag lurad... Efter att ha lekt lite mer så visar det sig att det inte alls funkar som man tror. Den kommer ju ihåg bilder till foldrar och filmer, tills man gör en kallstart (drar ut sladden och startar om). Ska testa att göra nåt litet script som byter namn på alla .jpg till ngt som enheten inte bryr sig om. Då kan man "ladda in" foldern med filmer och bilder, sen tar man "bort" bilderna genom att byta namn på dom och sim salabim så blir det bara en bild för själva filmen... Tills nästa kallstart vill säga, därför kan det ju sitta bra med ett script...

Redigerat av Gblenn, 30 december 2009 - 00:51.

Postad 29 december 2009 - 15:58

Grezo
  • Grezo
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Nähä, du blev jag lurad... Efter att ha lekt lite mer så visar det sig att det inte alls funkar som man tror. Den kommer ju ihåg bilder till foldrar och filmer, tills man gör en kallstart (drar ut sladden och startar om). Ska testa att göra nåt litet script som byter namn på alla .jpg till ngt som enheten inte bryr sig om. Då kan man "ladda in" foldern med filmer och bilder, sen tar man "bort" bilderna genom att byta namn på dom och sim salabim så blir det bara en bild för själva filmen... Tills nästa kallstart vill säga, därför kan det ju sitta bra med ett script...

har du en mapp för varje film ? hur ser din struktur ut ?

Postad 29 december 2009 - 21:05

pege63
  • pege63
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0
Eller varför inte, varje bild är en film
Bifogad fil  sheets.jpg   200,36K   1 Antal nerladdningar

Postad 30 december 2009 - 01:09

Gblenn
  • Gblenn
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

har du en mapp för varje film ? hur ser din struktur ut ?

Nja jag testar lite av varje kanske man kan säga... Och jag har nog inte riktigt kommit fram till vad som funkar bäst. Jag får samma problem med två bilder för varje film oavsett hur jag gör så det handlar mest om vad som råkar vara praktiskt ur ett "administrativt" perspektiv.

Postad 30 december 2009 - 01:28

Gblenn
  • Gblenn
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Eller varför inte, varje bild är en film
Bifogad fil  sheets.jpg   200,36K   1 Antal nerladdningar

Snyggt, så ser det definitivt inte ut på min WDTVLive...

Postad 30 december 2009 - 19:57

Unregisteredd835cead
  • Unregisteredd835cead
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
Har pege lämnat LG träsket?

Postad 31 december 2009 - 14:09

pege63
  • pege63
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0
Efter en massa strul med LG 390 bytade jag till en samsung 3600 & fick 1350 spänn över till annat

Redigerat av pege63, 31 december 2009 - 14:10.

Postad 31 december 2009 - 16:23

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

Efter en massa strul med LG 390 bytade jag till en samsung 3600 & fick 1350 spänn över till annat

Vad hade du för problem med den? Kostar inte de två nästan samma summa pengar förresten?

För att inte vara helt OT... den bilden du la in på förra sidan, var är den tagen ifrån och i vilket sammanhang?

Postad 01 januari 2010 - 23:52

Grezo
  • Grezo
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
hur går det för er allesamans ?
Är ni lyckliga med er WD TV ?

Postad 02 januari 2010 - 00:05

Gblenn
  • Gblenn
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

hur går det för er allesamans ?
Är ni lyckliga med er WD TV ?

Nja faktiskt inte, jag försöker byta min WDTVLive till en Xtreamer...

Postad 02 januari 2010 - 00:14

Grezo
  • Grezo
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

varför då ?

Postad 02 januari 2010 - 00:54

Unregistered8d8bab68
  • Unregistered8d8bab68
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
God kväll!

Har två frågor som är enkla för en WD TV HD (live) ägare att svara på :)

1. När man spelar musikfiler, går det då att bläddra mellan andra musikfiler i olika mappar tex medans låten man spelar fortsätter spela i bakgrunden?

2. Är spelaren snabb i menyerna?

Mvh Björn

Postad 02 januari 2010 - 01:19

Grezo
  • Grezo
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

God kväll!

Har två frågor som är enkla för en WD TV HD (live) ägare att svara på :)

1. När man spelar musikfiler, går det då att bläddra mellan andra musikfiler i olika mappar tex medans låten man spelar fortsätter spela i bakgrunden?

2. Är spelaren snabb i menyerna?

Mvh Björn

1. Har inte testat att spela upp en låt samtidigt som man bläddrar bland andra låtar. Men det jag har testat är att jag har spelat upp en låt och samtidigt bläddrat runt i menyerna och bland andra filmer och bilder osv..om den klarar det så ska den nog klara att bläddra bland låtar också..oroa dig inte.

2. har aldrig sett en multimediaspelare som denna. den är super fin i design och menyerna är så sjukt enkel och laggar inte, flyter på som vatten..

rekommenderar denna produkt starkt, spelar upp anästan allt.
jag ser bara på mkv filmer 1080p utan problem. :blink:

Postad 02 januari 2010 - 12:59

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1 919 inlägg
  • 0

Då gör du inget bra byte. Varför inte pröva denna som toppar alla tester och klarar alla ljud och bild format.

Mede8er

Postad 02 januari 2010 - 13:18

kaxe
  • kaxe
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Då gör du inget bra byte. Varför inte pröva denna som toppar alla tester och klarar alla ljud och bild format.

Mede8er

Jag sålde min WD och köpte Xtreamer istället , ett byte jag inte ångrar........

Postad 02 januari 2010 - 14:24

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1 919 inlägg
  • 0

Du hade nog aldrig hört talas om Mede8er innan ?
Synd att det inte finns en Svensk återförsäljare ännu, men folk här på forumet har beställt genom Tyskland och de har samma grenkontakter som vi.

Men jag är nöjd med min WDTV den funkar bra. Men utvecklingen går framåt.

Redigerat av Unregistered25afe1a3, 02 januari 2010 - 14:26.

Postad 02 januari 2010 - 14:25

Gblenn
  • Gblenn
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

varför då ?

Jag köpte den för att kunna köra över nätet (LAN inte WLAN) och för att familjen ska kunna använda den enkelt. Det som inte fungerar då är sk Thubnails. Sen vill jag har ngn form av Shortcuts (Favoriter) vilket Xtreamern har. I övrigt är den helt ok och kanske ordnar sig saker och ting med framtida FW men när och om är ju oklart...

Postad 02 januari 2010 - 17:06

perri
  • perri
  • Forumräv

• 799 inlägg
  • 0

Mede8er

En mediaspelare från Sydafrika som dessutom har Realtek RTD1073 processorn som är känd för att bli helvarm samt visst inte är riktigt rätt proggad... Nja, jag håller mig nog till min Live spelare ett tag framåt.

Postad 03 januari 2010 - 02:37

deemer
  • deemer
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej, jag har ett problem och behöver hjälp så om någon vill ta sin lilla tid så gör Ni mig glad iaf. Jag köpte en Western Digital TV HD härom dagen och jag får inte den att fungera med custom SUBs som jag har laddat ner, jag har testat både ISO, img utan resultat, det står bara "no subtitle" när jag väljer sub inne i spelaren. Jag har läst mycket om att fler av Er har haft samma problem men även andra har fått det att fungera, vad ska man tro på, kan man få det att fungera som det "skall" eller rekommenderar Ni en annan spelare som klarar de senaste filtyperna?, tacksam för svar!

Postad 03 januari 2010 - 09:20

kaxe
  • kaxe
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Där har du orsaken till att jag sålde min WD Tv och köpte Xtreamern, retade mej så in i h....e att den inte klarade av texten på 3 filmer av 10 , Xtreamern har inga som helst problem med texten så nu är i alla fall jag nöjd.
har ingen som helst lust att sitta å krångla med en massa jox för att få det att fungera utan vill jag se en film så ska det bara vara att starta upp och allt ska fungera direkt och det gör det med Xtreamern.

Redigerat av kaxe, 03 januari 2010 - 09:22.

Postad 03 januari 2010 - 10:43

pege63
  • pege63
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0

LG var nog ett måndags ex den bara strulade med DVD skivor speciellt Disney & SF, sen upptäckte jag BD-3600 som matchade min Samsung LCD funktioner.
LGn kostade just då 3495, Samsung BD spelaren kostade 2295 bra pris tyckte jag och slog till.

Det var menyerna man kan få till med sheets

Redigerat av pege63, 03 januari 2010 - 10:46.

Postad 03 januari 2010 - 13:57

Gblenn
  • Gblenn
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Ja nu har jag bytt till en Xtreamer, och måste säga att bara den lilla enkla funktionen som att kunna skapa Favoriter är värt hela jobbet med att åka packa ihop (noga och snyggt), åka till butiken, stå i kö och byta, komma hem, packa upp, koppla upp, uppdatera FW... :blink:
Nu kan familjen också på ett enkelt sätt titta på film...

Sen blev jag väldigt glatt överraskad av att den hanterade DVD-filer med menyer och allt, den kan hoppa 30 sec, 3 min i alla filmer eller kapitel i de fall det finns (som DVD).
Kopplingen mot Internet (video och radio) var förnämlig och grymt snabb, tror tom den överträffar min Squeezebox Duet där...

Thumbnails och previewfunktionen är jag inte riktigt överens med ännu, men tycker ändå den känns mer logiskt upplagd än WDTVLive på network shares...

Postad 03 januari 2010 - 15:17

pege63
  • pege63
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0

Ja nu har jag bytt till en Xtreamer, och måste säga att bara den lilla enkla funktionen som att kunna skapa Favoriter är värt hela jobbet med att åka packa ihop (noga och snyggt), åka till butiken, stå i kö och byta, komma hem, packa upp, koppla upp, uppdatera FW... :blink:
Nu kan familjen också på ett enkelt sätt titta på film...

Sen blev jag väldigt glatt överraskad av att den hanterade DVD-filer med menyer och allt, den kan hoppa 30 sec, 3 min i alla filmer eller kapitel i de fall det finns (som DVD).
Kopplingen mot Internet (video och radio) var förnämlig och grymt snabb, tror tom den överträffar min Squeezebox Duet där...

Thumbnails och previewfunktionen är jag inte riktigt överens med ännu, men tycker ändå den känns mer logiskt upplagd än WDTVLive på network shares...

Och i vilken butik sålde dom både WD LIVE & Xtreamer då?

Du hade nog aldrig hört talas om Mede8er innan ?
Synd att det inte finns en Svensk återförsäljare ännu, men folk här på forumet har beställt genom Tyskland och de har samma grenkontakter som vi.

Men jag är nöjd med min WDTV den funkar bra. Men utvecklingen går framåt.

Gå in på http://www.xtreamer....er_xtreamer.asp men den är dyrare där iaf

Postad 03 januari 2010 - 20:05

Grezo
  • Grezo
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Gå in på http://www.xtreamer....er_xtreamer.asp men den är dyrare där iaf

vad är skillnaden mellan Xtreamer och WD TV HD Live ? endast meny på DVD ?
Jag tycker att WD:n är sjukt fin i utseende och grymm prestanda, fina menyer.

Postad 04 januari 2010 - 14:05

Unregisteredd835cead
  • Unregisteredd835cead
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
Xtreamer är något som kan det mesta.. Lite som KISS var i början.
Dock ger ut felaktiga färger..

Postad 04 januari 2010 - 16:55

kaxe
  • kaxe
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Finns på http://www.webhallen...e...sol=&genre=

dom säljer även över disk i Sthlm, Sundbyberg, Malmö, Gbg och Uppsala.

Redigerat av kaxe, 04 januari 2010 - 16:56.

Postad 04 januari 2010 - 16:59

kaxe
  • kaxe
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Xtreamer är något som kan det mesta.. Lite som KISS var i början.
Dock ger ut felaktiga färger..

Och vad grundar du påståendet på att den visar felaktiga färger??? jag hade både WD:n och Xtreamern
hemma samtidigt och såg ingen som helst skillnad på bildkvalite, kanonbra bild på bägge.

Postad 04 januari 2010 - 18:13

Unregisteredd835cead
  • Unregisteredd835cead
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
et är väl bekräftat i de flesta trådar.
AVS forum togs det upp på först.
ett tips läs där :)

Vet inte källan på materialet eller setup.

http://comparescreen...13013/picture:0

Redigerat av Unregisteredd835cead, 04 januari 2010 - 18:59.

Postad 04 januari 2010 - 19:09

kaxe
  • kaxe
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
haha sicket skit, vem f..n sitter å ser på streckbilder??? bildkvaliten när du ser på film är lika bra på WD som en Xtreamer, detta är ju som om du ska jämföra ljudkablar med mätinstrument, på diagrammet syns skillnad men ärligt vem hör skillnad.
Ska jag sitta och analysera bilden när jag ska se på film så kan jag lika bra skita i å se på filmen, ojojoj .
Jag ser ingen som helst skillnad på dessa 2 apparater bildmässigt, lika bra på bägge, jag är helnöjd med mitt val.....
och sen har jag ju text på alla filmer vilket jag inte hade på WD:n.

men som sagt jag är ingen analyserare som ska utvärdera allt in i minsta detalj utan huvudsaken för min del är att det fungerar som det ska utan en massa problem och irritation ( WD ) nu är allt frid och fröjd här i huset i alla fall.

Redigerat av kaxe, 04 januari 2010 - 19:43.

Postad 04 januari 2010 - 21:53

Ice.
  • Ice.
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

Hej, jag har ett problem och behöver hjälp så om någon vill ta sin lilla tid så gör Ni mig glad iaf. Jag köpte en Western Digital TV HD härom dagen och jag får inte den att fungera med custom SUBs som jag har laddat ner, jag har testat både ISO, img utan resultat, det står bara "no subtitle" när jag väljer sub inne i spelaren. Jag har läst mycket om att fler av Er har haft samma problem men även andra har fått det att fungera, vad ska man tro på, kan man få det att fungera som det "skall" eller rekommenderar Ni en annan spelare som klarar de senaste filtyperna?, tacksam för svar!

Tror inte den klarar av "custom subs". Jag har inte fått det att fungera iaf. Egentligen inget större problem, då man kan ta hem vanliga dvdr filer (med färdiga undertexter) eller mkv filer och sen hämta subs och lägga till.
En kanon spelare, men man kan inte åka till månen med den. :o Tror nästan det är det enda den inte fixar.

Postad 04 januari 2010 - 22:29

Unregisteredd835cead
  • Unregisteredd835cead
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0

haha sicket skit, vem f..n sitter å ser på streckbilder??? bildkvaliten när du ser på film är lika bra på WD som en Xtreamer, detta är ju som om du ska jämföra ljudkablar med mätinstrument, på diagrammet syns skillnad men ärligt vem hör skillnad.
Ska jag sitta och analysera bilden när jag ska se på film så kan jag lika bra skita i å se på filmen, ojojoj .
Jag ser ingen som helst skillnad på dessa 2 apparater bildmässigt, lika bra på bägge, jag är helnöjd med mitt val.....
och sen har jag ju text på alla filmer vilket jag inte hade på WD:n.

men som sagt jag är ingen analyserare som ska utvärdera allt in i minsta detalj utan huvudsaken för min del är att det fungerar som det ska utan en massa problem och irritation ( WD ) nu är allt frid och fröjd här i huset i alla fall.

Precis.. Det är skillnaden mellan dig och mig :o

Postad 04 januari 2010 - 22:33

kaxe
  • kaxe
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Jepp, där är vi eniga :)

Redigerat av kaxe, 04 januari 2010 - 22:34.

Postad 05 januari 2010 - 03:11

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

Korrekt! Det finns fortfarande folk som tycker att det flyter fint trots att panoreringar hackar så man håller på att trila av stolen. Jag lyckönskar dem som inte ser alla tråkiga fel som kan uppstå när allt inte står rätt till. Det här färgfelet tror jag visserligen att de flesta kan leva gott med... och dessutom måste man kanske ha en tillräckligt bra bildvisare för att se felet ordentligt. Ungefär som att köpa kanonhögtalare som avslöjar alla felen i i kedjan.

Postad 05 januari 2010 - 07:18

Unregisteredd835cead
  • Unregisteredd835cead
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
Då kan man ju ifrågasätta DVE och ISF kalibrering också :o

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Vy från dörr med ny soffa
    DPC
    2025-05-07 10:19:58
  • Rad 1 och 2
    DPC
    2025-05-07 10:17:56
  • Soffa till salongens andra rad
    DPC
    2025-05-07 10:03:29
  • Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.