Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

*** Officiell tråd - Xtreamer - Streamer/Streamer Pro/Sidewinder/iXtreamer

3627 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 14 januari 2011 - 10:03

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

uhh?

Du kan ju välja mellan "HDMI 1" o s v ( vet inte hur många olika det finns men ).
I settingsmenyn alltså. Nu är inte jag hemma så kan inte kolla exat var detta ligger men..
Vore bara intressant att veta vad skillnaderna är mellan dessa. Hoppas du fattar vad jag menar nu.

Postad 14 januari 2011 - 10:20

welph
  • welph
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Du kan ju välja mellan "HDMI 1" o s v ( vet inte hur många olika det finns men ).
I settingsmenyn alltså. Nu är inte jag hemma så kan inte kolla exat var detta ligger men..
Vore bara intressant att veta vad skillnaderna är mellan dessa. Hoppas du fattar vad jag menar nu.

Jag har ingen aning, har tjock-tv hemma.......

Postad 14 januari 2011 - 10:28

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

Jag har ingen aning, har tjock-tv hemma.......

Ok.
Får leta runt på Xtreamer-forumet och/eller fråga Vpeter om han vet.

Postad 15 januari 2011 - 10:39

aramix
  • aramix
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hej!
Vet inte om det är på rätt ställe jag skriver detta men här kommer det:

Köpte mig en Xtreamer efter att ha läst mycket på forum och att det var många som var nöjda med denna. Just nu upplever jag bara frustration. Har dessa problem som jag inte vet hur jag ska lösa. Jag har testat flera mediaspelare och är IT- kunnig och följt guider för att försöka lösa problemen.

1. Jag får inte subtitles att fungera trots att jag har kört reset efter firmware uppdatering 2.5.4
2. Jag har delat ut musikmapparna men det är bara vissa mappar som fungerar, som man kan starta låtarna i trots att det är samma format och jag har satt om rättigheterna flera gång.
3. Den startar om ibland när man befinner sig i väntläge tex när man backar från en mapp så kan den flippa ut och starta om och ibland så stannar den i det vänteläget och bara hänger sig där.

All hjälp och vägledning mottages tacksamt.

Postad 15 januari 2011 - 11:52

trallala
  • trallala
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Någon som testat nya iXtreamer med ipod docka? Funderar på en sådan men något test har jag inte hittat.

Se: http://www.xtreamer....r/overview.aspx

Mvh
Anders

Postad 15 januari 2011 - 14:49

welph
  • welph
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Hej!
Vet inte om det är på rätt ställe jag skriver detta men här kommer det:

Köpte mig en Xtreamer efter att ha läst mycket på forum och att det var många som var nöjda med denna. Just nu upplever jag bara frustration. Har dessa problem som jag inte vet hur jag ska lösa. Jag har testat flera mediaspelare och är IT- kunnig och följt guider för att försöka lösa problemen.

1. Jag får inte subtitles att fungera trots att jag har kört reset efter firmware uppdatering 2.5.4
2. Jag har delat ut musikmapparna men det är bara vissa mappar som fungerar, som man kan starta låtarna i trots att det är samma format och jag har satt om rättigheterna flera gång.
3. Den startar om ibland när man befinner sig i väntläge tex när man backar från en mapp så kan den flippa ut och starta om och ibland så stannar den i det vänteläget och bara hänger sig där.

All hjälp och vägledning mottages tacksamt.

Vad är det för typ av film du inte får subtitles att funka till, dvd-iso, avi, xvod etc etc?

Postad 15 januari 2011 - 18:24

Eremiten
  • Eremiten
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Nån som vet varför inget i Xtreamering fungerar?

Vill jag uppdatera firmware står "404 not found"
Youtube är borta? kanske har varit sen innan jul?
Live säger att han inte hittar hostname, "www.metafeeds.com"
etc..

Tänkte sedan att jag fixar svt på boxen, inte det heller funkar, ser svt överst i Xtreamering men givetvis kommer den gula rutan upp där jag ska acceptera att plocka hem det, vilket givetvis inte heller fungerar.

Sist men inte minst så stänger den helt sonika av sig om jag försöker uppdatera med knapp nummer 1 (den röda) i på vissa av funktionerna i Xtreamering!

Finns det nått hopp, står på balkongräcket redan nu...

Postad 15 januari 2011 - 18:30

welph
  • welph
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Nån som vet varför inget i Xtreamering fungerar?

Vill jag uppdatera firmware står "404 not found"
Youtube är borta? kanske har varit sen innan jul?
Live säger att han inte hittar hostname, "www.metafeeds.com"
etc..

Tänkte sedan att jag fixar svt på boxen, inte det heller funkar, ser svt överst i Xtreamering men givetvis kommer den gula rutan upp där jag ska acceptera att plocka hem det, vilket givetvis inte heller fungerar.

Sist men inte minst så stänger den helt sonika av sig om jag försöker uppdatera med knapp nummer 1 (den röda) i på vissa av funktionerna i Xtreamering!

Finns det nått hopp, står på balkongräcket redan nu...

Låter som om att du måste ställa in din XT så den kan komma ut på nätet.

Postad 15 januari 2011 - 19:13

Eremiten
  • Eremiten
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Låter som om att du måste ställa in din XT så den kan komma ut på nätet.

Den är tillåten att vara på nätet, funkat hur bra som helst tidigare.
Men efter lite trix har jag fått igång det mesta, återställde en del scripts.
Dock får jag inte igång svt nu igen, nu ser jag inte det ens i Xtreamering. Har jag gjort rätt om jag klistrar texten nedan i menu.rss

<item>
<title>SVT Play - Sveriges Television</title>
<link>http://127.0.0.1/med..._rss.php</link>
<media:thumbnail url="/tmp/usbmounts/sda1/scripts/svtplay/svtplay_logo.jpg" />
</item>
</channel>
</rss>

för att sedan lägga mappen svtplay (med uppackade filer från svtplay-018.zip) i sda1/scripts/?

Räcker det?

Postad 15 januari 2011 - 19:26

welph
  • welph
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Den är tillåten att vara på nätet, funkat hur bra som helst tidigare.
Men efter lite trix har jag fått igång det mesta, återställde en del scripts.
Dock får jag inte igång svt nu igen, nu ser jag inte det ens i Xtreamering. Har jag gjort rätt om jag klistrar texten nedan i menu.rss

<item>
<title>SVT Play - Sveriges Television</title>
<link>http://127.0.0.1/med..._rss.php</link>
<media:thumbnail url="/tmp/usbmounts/sda1/scripts/svtplay/svtplay_logo.jpg" />
</item>
</channel>
</rss>

för att sedan lägga mappen svtplay (med uppackade filer från svtplay-018.zip) i sda1/scripts/?

Räcker det?

ja, men se till så att du nu inte har dubbelt av:

</channel>
</rss>

annars packar du upp denna i scripts också: http://www.mediafire...nbl3h33fr2z6m2a

Postad 15 januari 2011 - 20:21

Eremiten
  • Eremiten
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

ja, men se till så att du nu inte har dubbelt av:

</channel>
</rss>

annars packar du upp denna i scripts också: http://www.mediafire...nbl3h33fr2z6m2a

Bugar och bockar men efter detta funkar inte ljudet ut på något material! :)

EDIT: Funkade efter tre omstarter?!? <_< Bugar och bockar återigen!

Redigerat av Eremiten, 15 januari 2011 - 20:24.

Postad 15 januari 2011 - 20:23

welph
  • welph
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Bugar och bockar men efter detta funkar inte ljudet ut på något material! <_<

Låter lite långsökt att det du nu sist gjorde sklle påverka ljudet :) men men, man vet aldrig. Har ingen aning alls varför....

menar du ljudet på verkligen allt material eller bara SVTPlay?

Redigerat av welph, 15 januari 2011 - 20:25.

Postad 15 januari 2011 - 21:12

Eremiten
  • Eremiten
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Låter lite långsökt att det du nu sist gjorde sklle påverka ljudet :) men men, man vet aldrig. Har ingen aning alls varför....

menar du ljudet på verkligen allt material eller bara SVTPlay?

Ja, allt material, mp3, filmer, radio & tv. Tyckte också det lät lite märkligt men märkligare saker har hänt!
Men som sagt det löste sig efter tre omstarter... <_<

Postad 15 januari 2011 - 21:35

aramix
  • aramix
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Vad är det för typ av film du inte får subtitles att funka till, dvd-iso, avi, xvod etc etc?

Jag har testat på avi och en bluray rulle jag packar upp allt, jag misstänker att det kan vara ett utdelningsfel men letar i guiden om jmag har missat något men kan inte se något......

Postad 15 januari 2011 - 21:41

welph
  • welph
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Jag har testat på avi och en bluray rulle jag packar upp allt, jag misstänker att det kan vara ett utdelningsfel men letar i guiden om jmag har missat något men kan inte se något......

Om det är en avi. När du trycker på subtitle på fjärren och du använder en USB-HDD/sticka så måste du trycka på vänster-pil på fjärren när du ser en lista där det stor No content(har jag för mig). Och välja från vart du vill ladda srt-filen, eller vad du använder.

Redigerat av welph, 15 januari 2011 - 21:45.

Postad 16 januari 2011 - 12:09

könig7070
  • könig7070
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Vad ska jag göra när det står att det trådlösa nätverket har styrkan 0? Kan streama filmer några minuter sedan fryser dom och det står att mediet är borttaget. Använder en Airport extreme med en usb-ansluten hårddisk. Jag kommer även inte åt internet från sidewindern.

Postad 16 januari 2011 - 21:24

welph
  • welph
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Vad ska jag göra när det står att det trådlösa nätverket har styrkan 0? Kan streama filmer några minuter sedan fryser dom och det står att mediet är borttaget. Använder en Airport extreme med en usb-ansluten hårddisk. Jag kommer även inte åt internet från sidewindern.

Har för mig att folk fått trådlöst att funka bättre om de använt en usb-förlängningskabel.

Postad 16 januari 2011 - 21:29

bsba
  • bsba
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Har för mig att folk fått trådlöst att funka bättre om de använt en usb-förlängningskabel.

Jag tyckte det blev mycket bättre då. Köpte en liten usbhub där jag satte antennen, på köpet fick jag lättåtkomliga usbportar för sånt man flyttar på.

Redigerat av bsba, 16 januari 2011 - 21:34.

Postad 17 januari 2011 - 16:53

Eremiten
  • Eremiten
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Finns det möjlighet att öppna ett pdf-dokument på Xtreamern på nått sätt?

Sitter med mycket material från universitetet som är på pdf och gör sig bra på min stora tv... :blink:

Postad 17 januari 2011 - 18:47

könig7070
  • könig7070
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Jag använder en 2m förlängningskabel.

Postad 17 januari 2011 - 19:54

it2ceda
  • it2ceda
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0
Testade precis Svtplay livesändning från Idrottsgalan. Bilden var bra men ljudet hackade hela tiden. Någon som har haft samma erfarenhet med ljudet för livesändningar?

Postad 17 januari 2011 - 20:03

bsba
  • bsba
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Testade precis Svtplay livesändning från Idrottsgalan. Bilden var bra men ljudet hackade hela tiden. Någon som har haft samma erfarenhet med ljudet för livesändningar?

Samma för mig men jag skyller på mitt trådlösa och är dessutom inte särskilt intresserad av livesändningarna.

Postad 17 januari 2011 - 20:09

it2ceda
  • it2ceda
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0

Samma för mig men jag skyller på mitt trådlösa och är dessutom inte särskilt intresserad av livesändningarna.

Ok, jag kör med kabel rätt in via 100 mbit så det kan inte bero på dålig uppkoppling. När jag kör via datorn så är ljudet perfekt. Kanske är hårt belastat eller nåt. Testade tidigare o då funkade det bra.

Postad 17 januari 2011 - 21:27

welph
  • welph
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Kan ju vara så att många karlar är förpassade till datorn och svtplay-live pga att deras fruntimmer vill kolla på "Rum för en stjärna" på TV3 och därför går det lite trögt för er ;)

Testa annars att pausa i nån sekund. Kan hjälpa ibland.

Postad 17 januari 2011 - 21:32

welph
  • welph
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Jag använder en 2m förlängningskabel.

Då vet jag inga andra tricks.

Postad 20 januari 2011 - 00:56

Unregisteredc268a472
  • Unregisteredc268a472
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Har nyligen införskaffat en Xtreamer Pro och stoppat in en HDD i den.

La in en BluRay-iso av en film idag och när jag skulle kolla på den så efter första scenen av vad jag trodde var filmen kommer typ "behind the scenes" och kommentarer av skaparen upp eller något sådant. Blev grymt besviken, jag vill ju se filmen!

Vad gör man? Provade hoppa framåt för att se om den skulle börja, men jag lyckades inte hitta något.

Tacksam för hjälp!

Postad 20 januari 2011 - 20:50

ollon
  • ollon
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

La in en BluRay-iso av en film idag och när jag skulle kolla på den så efter första scenen av vad jag trodde var filmen kommer typ "behind the scenes" och kommentarer av skaparen upp eller något sådant. Blev grymt besviken, jag vill ju se filmen!

Vad gör man? Provade hoppa framåt för att se om den skulle börja, men jag lyckades inte hitta något.

Tacksam för hjälp!

kolla med säljstället om inte dom kan hjälpa dig :)

Postad 20 januari 2011 - 22:20

bsba
  • bsba
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Tacksam för hjälp!

Är det inte så att du "har fått tag på" extradisken som brukar följa med en del filmer och som innehåller extramaterial.

Postad 21 januari 2011 - 12:23

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0
Nu har inte jag varit inne på Xtreamer-forumet på ett tag. Nån som vet hur det går med spolningsfunktion?

Postad 21 januari 2011 - 14:13

akpe
  • akpe
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
firmware 2.6.0 ute nu

Postad 21 januari 2011 - 15:31

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1 919 inlägg
  • 0
2.6.0 Release notes (from 2.5.4)

New Features:

1. Music JukeBox

- From “Xtreamering->Music JuekBox” you can listen to any song in the world

- You can login to your GrooveShark account, can search mp3’s to stream, can manage Favorite music

- You will be able to create and use your playlist

- It will provide you most popular music

2. DVD Backup (Only standard video DVD)

- Now you can backup (copy) your DVD Data to HDD/USB.

- From “File Manager” go to DVD and press “3” button, choose target directory and press “3” to backup

- It may take from 15~40 min depending on data size and ODD performance

3. xHelp

- From “Xtreamering->xHelp” user can get knowledge, troubleshooting info, how to’s and FAQ about his device

- This section is in a basic level and will be updated from time to time.

4. Files from USB or Memory Card can be added to Playlist only for XtreamerDVD

Bug fixes and improvements:

1. iXtreamer is not responding after booting up and random crashes. Fixed.

2. 3TB HDD support

- To use as USB slave is not supported

- Can’t format 3TB HDD

3. After playing any video from YouTube if user press “return” key several times to go to main menu, system crashes.

4. From “Firmware Upgrade” popup if user select “Cancel”, still it upgrades

5. Czech and Estonia language updated

Postad 22 januari 2011 - 07:22

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

kolla med säljstället om inte dom kan hjälpa dig ;)

Är det inte så att du "har fått tag på" extradisken som brukar följa med en del filmer och som innehåller extramaterial.

Ja, eller så kan han ju testa med att trycka på 6 på Fjärren, där det ju faktiskt står MENU under, så poppar nog nån meny upp där man sen kan välja vad från BluRay disken att titta på.

OM nu 6 funkar för BluRay, men den funkar iaf för DVD.

Men sannolikt är det ju fel disk som rippats.

Postad 22 januari 2011 - 10:02

pellepulare
  • pellepulare
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0
Är det någon som märkt någon skillnad på det nya firwaret som släppts?

/Pelle

Postad 22 januari 2011 - 12:38

stickan08
  • stickan08
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0

Är det någon som märkt någon skillnad på det nya firwaret som släppts?

/Pelle

Absolut ingen skillnad när jag gjorde uppgraderingen!!
Det som stör mig mest är att det inte går att föra över filer ifrån usb på baksidan på Xstreamen till min dator.Datorn hittar inte Xstreamen och det gick bra till för en tid sen.
Och när man läste uppgraderingslistan så tror jag att skulle denna uppgradering fixa detta.
Music jukebox existerar inte

Postad 22 januari 2011 - 13:28

welph
  • welph
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Absolut ingen skillnad när jag gjorde uppgraderingen!!
Det som stör mig mest är att det inte går att föra över filer ifrån usb på baksidan på Xstreamen till min dator.Datorn hittar inte Xstreamen och det gick bra till för en tid sen.
Och när man läste uppgraderingslistan så tror jag att skulle denna uppgradering fixa detta.
Music jukebox existerar inte

I xtreamering gå in på Disclaimer och tryck på 1, du har en gammal version av Xtreamering.

Postad 22 januari 2011 - 14:25

Unregistered7c5139ba
  • Unregistered7c5139ba
  • Beroende

• 1 310 inlägg
  • 0

OM nu 6 funkar för BluRay, men den funkar iaf för DVD.

Nej, BD-meny går inte att få fram...

Postad 22 januari 2011 - 14:27

stickan08
  • stickan08
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0

I xtreamering gå in på Disclaimer och tryck på 1, du har en gammal version av Xtreamering.

Kanon! nu fick jag fram Music jukboxen
Men fortfarande ingen kontakt mellan dator och Xstreamern från usb på baksidan, det har ju gått förut??

Postad 22 januari 2011 - 14:41

pellepulare
  • pellepulare
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0
Tack så mycket, nu funkar det:)

Postad 22 januari 2011 - 16:11

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Nej, BD-meny går inte att få fram...

Vilket isf med största sannolikhet beror på att när de rippar ned BluRay till MKV, så kommer inte några fungerande menyer med, och då kan ju inte gärna Xtreamer heller visa några menyer när de inte finns ...

Alla klagar ju på just det även när de tittar på BluRay-MKV på datorn med t ex VLC.

Redigerat av anderswillhelmsson, 22 januari 2011 - 16:13.

Postad 22 januari 2011 - 17:22

Unregistered31ed242e
  • Unregistered31ed242e
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0
Grooveshark funkar klockrent. :)

Postad 23 januari 2011 - 07:40

austin-a35
  • austin-a35
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Vilket isf med största sannolikhet beror på att när de rippar ned BluRay till MKV, så kommer inte några fungerande menyer med, och då kan ju inte gärna Xtreamer heller visa några menyer när de inte finns ...

Alla klagar ju på just det även när de tittar på BluRay-MKV på datorn med t ex VLC.

Inte ens med en blueray isofil går det att få fram menyn. Svar om detta finns på Xtreamers forum. Det har med licenser eller rättigheter att göra.

Postad 23 januari 2011 - 08:44

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Det har med licenser eller rättigheter att göra.

Hahaha, och du tror inte det har med "licenser eller rättigheter" att göra när man ÖVERHUVUDTAGET rippar ned en disk till fil ... ? :)

Kort sagt; att omvandla en Köp-DVD eller BluRay till vare sig MKV- eller ISO-fil är eg. olagligt.

Så detta med menyerna har inget 'mer' med rättigheter eller så, att göra, än att rippa filmen i sig.

Det handlar nog snarare om att ingen - ännu - LYCKATS att få med en fungerande BluRay-meny ut i en RIP-fil.

Redigerat av anderswillhelmsson, 23 januari 2011 - 08:45.

Postad 23 januari 2011 - 17:58

Unregistered7c5139ba
  • Unregistered7c5139ba
  • Beroende

• 1 310 inlägg
  • 0

Hahaha, och du tror inte det har med "licenser eller rättigheter" att göra när man ÖVERHUVUDTAGET rippar ned en disk till fil ... ? :)

Kort sagt; att omvandla en Köp-DVD eller BluRay till vare sig MKV- eller ISO-fil är eg. olagligt.

Så detta med menyerna har inget 'mer' med rättigheter eller så, att göra, än att rippa filmen i sig.

Det handlar nog snarare om att ingen - ännu - LYCKATS att få med en fungerande BluRay-meny ut i en RIP-fil.

Anders: Nejnej!

I första inlägget säger du att de inte kommer med i MKV-format. Självklart kan inte en disks menyer vara med i en MKV-fil, som är en container för video, audio och subs.
Tror inte "alla" klagar på att inte menyer är med när de tittar på MKV och de som eventuellt gör det har ju ingen susning om vad de gnäller om.

Däremot, som någon säger, så finns menyerna med i ISO-format. ISO är en avbildning av en hel skiva!
Det är ju det som gör att DVD-menyerna fungerar i DVD-isos.
Vid uppspelning av BD-isos i spelare som har STÖD för BD-menyer så fungerar självklart menyerna.
Xtreamer kan spela BD-iso men saknar alltså stöd för BD-menyer!
Så det här med licensrättigheter stämmer bra, men behöver inte vara enda hindret för att kunna visa BD-menyer.
Ställer såklart krav på minne, CPU osv.
Det är Java (Sun) som används för BD-menyer och det är där licensärttigheter kommer in i bilden.

Postad 23 januari 2011 - 21:39

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Anders: Nejnej!

Däremot, som någon säger, så finns menyerna med i ISO-format. ISO är en avbildning av en hel skiva!

Många av BluRay ISO's är omgjorda MKV'er, sägs det, och det är då det blir konstigt.

WinRar ju kan normalt sett packa upp ISO-filer, men inte såna.

Vänta... nu när jag fick vit bakgrund här där jag skriver, ser jag att det är fläckar på skärmen, måste putsa lite, hold on ...
...
...
Så där ja, nu försvann fläckarna! :)

Finns ju även MKV'er som är en hel skivavbildning, men om det är enl. nån standard eller ej vet jag inte.

Postad 26 januari 2011 - 17:25

Audio One
  • Audio One
  • Forumräv

• 832 inlägg
  • 0
Kan man använda en Xtreamer Media Player & Streamer SideWinder så, att man kan ha till gång till Spotify trådlöst?
Eller måste man ha den sådan här (https://www.prisjakt...kt.php?p=761968) istället?

Vill gärna styra spotify trådlöst från min I pad i framtiden.

Vad finns för lössningar? Ska även använda min dac för att förbättra ljudet.

Postad 26 januari 2011 - 20:25

norrland78
  • norrland78
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej, har problem att fjärrstyra min xtreamer via nätverket. Skriver in ip nr/rc i adressfältet men det funkar ej. Har Ver 2.5.4

Postad 27 januari 2011 - 11:51

brobjo
  • brobjo
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Hej, har problem att fjärrstyra min xtreamer via nätverket. Skriver in ip nr/rc i adressfältet men det funkar ej. Har Ver 2.5.4

Har du aktiverat webbgränssnittet i Xtreamern?

Postad 27 januari 2011 - 12:47

MkA
  • MkA
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hej,

jag ska införskaffa mig en Xtreamer Sidewinder Mediaspelare och nu har jag lite funderingar och frågor.
Läste att man kunde ha max en 500GB 2, 5" SATA intern HDD, går det att ha större? (finns det större?)
Via USB läste jag att man kunde ha max 3TB på Hårddiskarna kopplade, men undrade lite om det var någon MAX gräns på varje USB att man t.ex. bara får ha 1.5TB per USB uttag eller går det att köra MAX 3TB på ett USB uttag?

Jag tänkte nämligen köpa 500GB intern HDD, WiFi Stickan plus en 2TB extern HDD.

Läste att det går att köra SVT Play men hur är det med TV3 Play, Kanal 5 Play & eventuellt de andra?

Tacksam för all hjälp eller erfarenheter jag kan få ta del av i dessa sammanhang.

Postad 27 januari 2011 - 14:29

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1 319 inlägg
  • 0

Hej,

jag ska införskaffa mig en Xtreamer Sidewinder Mediaspelare och nu har jag lite funderingar och frågor.
Läste att man kunde ha max en 500GB 2, 5" SATA intern HDD, går det att ha större? (finns det större?)
Tacksam för all hjälp eller erfarenheter jag kan få ta del av i dessa sammanhang.

Det finns en disk som är på 750Gb som fungerar. Problemet är att disken inte får vara högre en 9,5mm. dom flesta 2,5" diskar som är större en 500Gb blir också högre en 9,5mm, dom är oftast 12,5mm Men som sagt så finns det en disk som är 9,5mm hög och 750Gb. Det är alltså en fysisk begränsing i spelaren som sätter stopp.

Hej,
Läste att det går att köra SVT Play men hur är det med TV3 Play, Kanal 5 Play & eventuellt de andra?

En så länge så är det bara SVT play som fungerar. Vet inte om det jobbas på att få de andra att fungera.

Via USB läste jag att man kunde ha max 3TB på Hårddiskarna kopplade, men undrade lite om det var någon MAX gräns på varje USB att man t.ex. bara får ha 1.5TB per USB uttag eller går det att köra MAX 3TB på ett USB uttag?

Det går att ha 3Tb per USB.

Redigerat av TomasL, 27 januari 2011 - 14:27.

Postad 27 januari 2011 - 15:17

MkA
  • MkA
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Det finns en disk som är på 750Gb som fungerar. Problemet är att disken inte får vara högre en 9,5mm. dom flesta 2,5" diskar som är större en 500Gb blir också högre en 9,5mm, dom är oftast 12,5mm Men som sagt så finns det en disk som är 9,5mm hög och 750Gb. Det är alltså en fysisk begränsing i spelaren som sätter stopp.

En så länge så är det bara SVT play som fungerar. Vet inte om det jobbas på att få de andra att fungera.

Det går att ha 3Tb per USB.

Strålande, tackar för bra svar!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.