Det där med 720p får du nog vänta på.This made my day!
Det enda som saknas från SE är att man får exakt datum om uppdatering till 2.0/2.1 samt att den även då stödjer 720p inspelning! Då skulle det vara NICE!
Är inte det som en av vivaz features?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *
Startad av
sefors
, Jul 04 2009 18:37
9082 svar till detta ämne
9 relaterade trådar
Postad 10 March 2010 - 11:37 Det där med 720p får du nog vänta på. Är inte det som en av vivaz features? Postad 10 March 2010 - 11:53 Och samtidigt har Desire seglat upp som populärast på Prisjakt och petat ner X10 till 2:a plats. Däremot så verkar det enligt Deisre-tråden som att vissa börjar tvivla på den. Får X10 2.1 inom kort så kommer den definitivt att vara den hetaste telefonen på marknaden... Desire-tråden: https://www.minhembi...p;#entry2820212 Redigerat av Unregisteredf89c404c, 10 March 2010 - 11:55. Postad 10 March 2010 - 12:18
Det är sant, men tycker det verkar som en hel del som tvekar till Desire nu gör det just pga de problem som visats med Nexus/Desire och deras digitizer problem (multitouch)... SE har ju fortfarande inte visat att de har en bättre teknik, eller för övrigt någon MT öht... Om SE har en lika bra teknik för MT som tex Motorola har i sin telefon så vore det guldläge för dem att visa detta... haha, f-n vad jag tjatar Postad 10 March 2010 - 12:35
Det var en trevlig nyhet...hoppas det hänger med mini oxå. Postad 10 March 2010 - 12:35
Fasen, jag som hade tänkt vänta in den nya iphonen.
Har android nån motsvarighet till appstore? För det känns som att det är apparna som gör telefonen nuförtiden. Postad 10 March 2010 - 12:39 Jo det är det som är så jäkla trist. Jag tror att enda anledning till att X10 INTE kommer få 720p inspelning är just för att Vivaz HAR det. Helt sjukt, men det kallas produkt strategi. Postad 10 March 2010 - 12:41 Jodå givetvis har den det, android market heter den För som du säger, hela grejen med en sån här mobil är ju att kunna lägga in just det du vill ha på den Postad 10 March 2010 - 12:45
Najsigt, kollade in senast igår och det stod nada om x10^^ /me "Ringer chefen och säger till om en beställning". Tur jag inte köpte mw600 själv, mitt nuvarande bt-headset håller på att ramla isär >_< Postad 10 March 2010 - 12:51 Exakt min tanke. Varför ta från vivaz en feautre den är ensam om? Som du säger, det är bara strategi. Fast å andra sidan så vänder sig inte dom två till riktigt samma publik tror jag och det vore nog inte så dumt att kunna bräda alla konkurrenter med en smartphone som har allt, eller vad tror ni? Redigerat av Pjuklarven, 10 March 2010 - 12:57. Postad 10 March 2010 - 13:04
Känns väl inte omöjligt att SE låter Vivaz vara ensam med det ett tag, och sen släpper 720p till X10:an efter tag, istället för att släppa det vid start. Om inte annars så låter dom väl bara oss X10-fantaster hoppas på det iaf Postad 10 March 2010 - 13:17 Jag är tveksam. Jag hoppas givetvis på det lika mycket som dig men tyvärr tror jag inte på det. Postad 10 March 2010 - 13:21 MW-600 kommer inte att följa med X10mini och Mini Pro. Anledningen till det är att dom har inbyggd radio redan. Redigerat av TomasL, 10 March 2010 - 13:25. Postad 10 March 2010 - 14:22
Det står inte på Telenors sida om man får ringa för månadsavgiften. Om man inte får det är det ju ganska dyrt?
Postad 10 March 2010 - 14:28
I de nya Surfabonnemangen får du INTE ringa för pengarna. Snackade nyss med kundtjänst av en annan anledning men passade på att höra mig för om detta också. Turbo surf-varianten är en rätt schysst deal för oss som inte ringer så mycket men som slukar mycket data. Postad 10 March 2010 - 14:43 får man Turbo surf även i Telenor FastPris eller bara i Telenor Surfa?! Redigerat av Jeopardy, 10 March 2010 - 14:48. Postad 10 March 2010 - 14:49
Jag har varit kund hos Telenor så länge jag kan minnas, men dom ger inga privilegier för detta. Blir en annan operatör då inget av de tre abben passar mig.
Turbo finns bara i Telenor Surfa Postad 10 March 2010 - 14:55 Jo då, dom har marginaler så att dom kan t ex kan låta dig köpa telefonen billigare eller få en lite lägre månadsavgift än dom "officiella". Antingen är du dålig på att "snacka för dig" eller så hade du att göra med en icke så kundinriktad säljare. Redigerat av BrittBastard, 10 March 2010 - 15:01. Postad 10 March 2010 - 15:34
Eller båda Detta är ett automatiskt genererat e-mail. Nedan ser du din chattsession med Telenors Kundservice Tid Detaljer 03/10/2010 02:40:58PM System: “Tips! Du vet väl att du kan se dina fakturakopior på Mina sidor?” 03/10/2010 02:41:00PM Chatten har påbörjats med (Tomas) 03/10/2010 02:41:00PM System: “Välkommen till Telenors Kundservice du pratar med Tomas. Vad kan jag hjälpa dig med?” 03/10/2010 02:41:00PM Simon: "Ovrigt" 03/10/2010 02:41:08PM Simon: "Hej" 03/10/2010 02:41:30PM Simon: "Jag har varit kund hos Telenor ganska länge och har idag ingen uppbindning hos Telenor" 03/10/2010 02:41:49PM Simon: "jag är intresserad av en SE X10, men inte av något av de abonnemangen som finns på er sajt" 03/10/2010 02:42:01PM Simon: "Ni har ingen bra deal för förlängning av mitt abonnemang?" 03/10/2010 02:42:29PM Simon: "Jag vill kunna ringa för avgiften, inte betala 200:-/m för fri surf" 03/10/2010 02:43:04PM Kundservice (Tomas): “Vi har endast de erbjudanden som du ser på hemsidan.” 03/10/2010 02:43:50PM Simon: "Då blir det en annan operatör, tack för hjälpen!" 03/10/2010 02:44:30PM Kundservice (Tomas): “Skulle det dyka upp några fler frågetecken är du välkommen att höra av dig till oss igen. Jag önskar dig en trevlig dag.” 03/10/2010 02:44:32PM Chatten avslutad Med vänlig hälsning Telenor Kundservice Det är rätt uppenbart att han har färdiga meningar som han bara c och v:ar. Postad 10 March 2010 - 15:41
Hahaha, uselt. Mycket bättre att prata med någon face to face i en butik. Betydligt lättare att förhandla då. Men du öppnar ju inte upp speciellt bra måste jag säga..."Ni har ingen bra deal....jag vill...inte betala 200:-/m..." Du får nog räkna med att kompromissa lite men du kan garanterat få en bättre deal än de som finns angivna på hemsida o s v. Det fick iallafall jag. Sorry för lite OT. Postad 10 March 2010 - 15:54
Givetvis. Jag är inte född i ett barskåp. Ville bara, i all min lathet, kolla om dom hade något erbjudande rakt upp o ner. Men dom har uppenbarligen ingen offentlig utkommunicerad policy eller erbjudanden för trogna kunder vilket jag tycker är konstigt 2010. Men dom har tydligen råd med att låta säljarna ta den biten. Postad 10 March 2010 - 16:16 Men å andra sidan kan du ju köpa x10 med ett annat Telenor abonnemang hos tex. Katshing... Postad 10 March 2010 - 17:02 ![]() saxat från swedroid, SWEDROID Mobiltelefonoperatören Telenor har lagt ut Sony Ericsson Xperia X10 på sin hemsida för förhandsbokning och beräknat leveransdatum är den 6:e april. Telefonen verkar endast erbjudas i färgen svart och till de riktigt glädjande nyheterna hör att ett Bluetooth-headset (Sony Ericsson MW-600) följer med Postad 10 March 2010 - 17:05
Sämsta dealen någonsin. 199 för något som man kan lägga till som tjänst för 119.
Det värsta var dock kundsupporten jag chattade med förut. Det var den drygaste jäveln någonsin, inte bara att han var dryg och tyken i texten han hade också mage att bara stänga chatten med mig utan att konversationen var klar. Så sjukt sugen att byta från telenor just nu... Var och kände på en dummy på the phone house, den sitter dock najs i handen. Blev förvånad över skärmen. Men telefonen var väldigt fin trots vara dummy Redigerat av mornn, 10 March 2010 - 17:36. Postad 10 March 2010 - 17:11 Nej det skiljer, den svarta har den 'gummerade' medans den vita är blank. Postad 10 March 2010 - 17:57
Då blir det en svart för mig. Postad 10 March 2010 - 18:41
En fördel med telenor är att de har fri data trafik. Så är du en STOR konsument så kan det vara lönsamt. Men så måste stream och ladda ner mängder vi telefonen. JAg har kommit upp i 19 gig som mest. Men ofta kommer man väldigt långt 10 gig som tre har.
Men passar inte abbonemanget ens vanor så är det ju skit samma Postad 10 March 2010 - 18:50
Så länge man inte streamar och laddar ner masa saker bör man klara sig problem med 1GB(eller kanske till och med 0,5) utan problem vid normalanvändande. Jag har kompisar som har HTC hero och de använder mycket internettjänster så som facebook, twitter med mera, syncar mail och surfar en del. De landa på runt 0,4-0,5 Gb per månad. Postad 10 March 2010 - 19:00
sant. surfsidor och mail tar inte mycket data är det svårt att komma upp i en gig. Och man kan väl ändå surfa i snigel fart även om man når upp till gränsen. Vissa pallar ju det:) jag gör det inte. hehe EDIT: vilka videoformat klarar den är bästen? Redigerat av theclone, 10 March 2010 - 19:10. Postad 10 March 2010 - 19:21 Det har jag med funderat på, men jag antar att svaret är alla? Bara ladda ner nån app som kan spela filmen i fråga skulle jag tro? Postad 10 March 2010 - 19:30
utan att konverter? Postad 10 March 2010 - 20:09 inte en aning, men det borde ju bli allt mer som på en dator, hittar man en fil man inte kan spela upp, så letar man bara reda på ett program eller codec som kan läsa den? Postad 10 March 2010 - 20:21
För er som har funderingar ang. Codecs:
http://forum.xda-dev...ad.php?t=642713 Sen så håller dom på att testa en alpha version av Coreplayer:) http://twitter.com/corecodec "ATM CorePlayer 2.0 will support all versions of Android from 1.5 through 2.1... but this is subject to change." Redigerat av Unregisteredc83518bd, 10 March 2010 - 20:22. Postad 10 March 2010 - 20:21 Nu skriver jag generellt och inte till dig specifikt Seriouz. Jag önskar också att de hade klara besked men jag köper det ändå. Jag är helt trygg i att de fattar att deras blivande X10-kunder vill ha uppdateringarna till 2.0, 2.1 eller 2.5 osv. Sen kan jag nästan gå ed på att de fattar att det är viktigt när de själva har sagt att det här är flaggskeppet just nu. Det är således inget jag hänger upp mig på och jag tycker att alldeles för många hänger upp sig på att den inte kommer uppdaterad typ dagen efter Google har släppt sina uppdateringar av OS:et. Det KOMMER... Sen måste jag bara skriva siffrorna så alla läser dem igen; 720p. SJUHUNDRATJUGO... p... Seriöst, spela roll om den klarar det eller inte. Det är HD-KVALITET som du har på en TV på 40" eller mer. HUR mycket spelar det roll på en 4" skärm? Inte mycket. Det är mycket mycket gnäll och krav på mycket och att det här verkar vara en dealbreaker för vissa, det har jag så svårt att förstå. Men som vanligt är det min personliga åsikt. EDIT: Jag längtar så galet mycket efter X10:an nu så det är knasigt. Det skulle inte spela någon roll om Desire från HTC är 50 % bättre på allt, jag vill ha en X10! Redigerat av sean.wiklund, 10 March 2010 - 20:23. Postad 10 March 2010 - 20:29
Med samma argumentation känns ju en kamera på 8,1 megapixel rätt... overkill? Det är ju bara en 4" skärm Postad 10 March 2010 - 20:35
Jag är lite nyfiken, vad är det som är så mkt bättre med 2.x? Jag har testat bägge och ser inga större skillnader. Börjar kännas lite som megapixelrejset, folk tror att något är mkt bättre bara för att en siffra är högre än en annan. Är det bara stödet för multitouch som lockar? Själv tycker jag det finns många sköna single touch lösningar så multi touch i min mening tar bara upp ytterliggare ett finger. Med single touch finns det iaf en teoretisk möjlighet att navigera telefonen med "bara" en hand
Postad 10 March 2010 - 20:38
3, kommer börja ta förhandsbokningar på vit och svart X10 under morgondagen! Allt enligt 3:s facebooksida.
Postad 10 March 2010 - 20:40 Jag håller helt med dig, det enda som skulle få mig att tänka på annat är om någon (kanske SE:s ?) WP7S telefon skulle överträffa X10an, men i dagsläget är jag helt såld på android och X10an nja, vad han menar är att det är skillnad på bildkvalité och hur stor en bild är Postad 10 March 2010 - 20:51 Nja men det där håller ju inte. Visst på skärmen ser du ju inte nån skillnad men det är ju ändå hyggligt vanligt att man för över filmerna och bilderna till datorn. Och jag kan ju bara tala för mig själv men på min 42" full hd tv skulle jag nog se skillnad. Postad 10 March 2010 - 20:56 Precis som du säger är ju MT en av dom främsta fördelarna, nog för att jag verkligen håller med dig om att det är överskattat i dom flesta applikationer förutom spel då kanske. Zooma går lösa på andra sätt. Men en betydligt väsentligare fördel som jag ser det är ju möjligheten att använda skärmen fullt ut med full färg och inte bara 65000 lr vad det nu är. Vi har ju sett exempel på vilka problem det kan föra med sig. Postad 10 March 2010 - 20:58
Hej alla x10 suktare (mig inräknad)
Har följt tråden med stort intresse sedan sida 1, är inne säkert 2-3 ggr varje dag o hoppas på nya smaskiga nyheter. En sak jag undrar över är hur kvaliteten på streamad video te.x. på YouTube är på X10:an när man ser via 3G. Varför jag undrar är för jag vet att iPhone stryper ner den till en i sämre/kass kvalité om man streamar via 3G. Men en annan kompis har jailbreakar sin iPhone och då kan man fejka att det kör via WiFi och kvaliteten blir mycket bättre. Sen hoppas jag verkligen att Ericsson fixar 2.x till den snarast då det är som det är sagt tidigare att nu är det mycket alla apps som finns som gör telefonen, och många coola apps stödjer bara 2.x. Tänker te.x. på google goggles. Ps: sean.wiklund, man kanske har en >40tum tv som man vill kolla videon på. Postad 10 March 2010 - 21:02 Nja men med samma argumentation skulle man ju kunna tycka att 8 megapixel är väl mkt och hade gärna kunnat vara mindre, för att göra fotosensorn och därmed mobilen billigare, bilden ska ju ändå bara visas på en 4" skärm? Och dessutom, om jag nu köpt en telefon för nära 6K, då vill jag ju kunna använda dess hårdvara fullt ut eller hur? Postad 10 March 2010 - 21:10 Och det är inte applicerbart på en 8mp kamera med en lins som är lika stor som en brödsmula? Faktum är att argumentet att skärmen är liten på telefonen är ju relativt ointressant för vilken storlek man vill kunna fånga media med, då iaf jag tittar på den även via andra medel än just bara telefonen. Men nog off-topic, 720p-inspelning vore nice oavsett På en annan not, någon som hittat tunna diskreta sleeves eller strumpor eller vad man ska kalla det nånstans? Såg dom där läderfodralen för någon sida sen, och det var verkligen inte min kopp te. Postad 10 March 2010 - 21:23 Ja, om man skulle kunna koppla mobilen till TV:n direkt och spela upp 720p-material, då är det en annan femma, fast jag tycker det skulle vara hyfsat omständligt ändå. Det använder jag min TViX till. MYCKET bättre lösning. Snackar vi i filmfilerna i själva telefonen, då är det bara trams med argumentationen att "den bara måste klara det". Det är det jag tröttnar på. Som sagt, INSPELNING, då är det också en annan femma. Det tycker jag vore trevligt också, precis som uppspelning av 720p, men det är definitivt ingen dealbreaker för mig och handen på hjärtat, jag tror ändå det är få som går runt och sätter som krav att kunna filma i HD. Ja, det är coolt, ja, det är nytt och kul att vara en av de första i så fall, men nej - det kommer sen ändå. Det håller jag med om är ett bra argument, men personer som avfärdar en telefon bara för att den inte levereras med inledningsvis högre versionsnummer högre än 1.6, det är väl att ta i. Fast, alla är ju inte som jag och resonerar som jag. Världen hade varit hemsk då (om än perfekt och genomtänkt). Precis, fast då pratar vi inte längre om telefonen och att titta på materialet i den. Då är det helt andra förutsättningar för då använder du datorn, en media extender eller en XBMC osv. Då fungerar din telefon bara som ett flyttbart minne och det är precis det jag tycker det är ju klockrent. Men att titta 720p-material på en 4"-skärm... bara det jag hakar upp mig på att en del gnäller om. Fast, jag ska sluta skriva det nu, för alla har förstått. Postad 10 March 2010 - 21:38
Ok, nu när vi ändå snackar om kameran (som jag också tror de kommer uppgradera till 720p i videoläget senare, troligen samtidigt som 2.x kommer)
Hur som helst, jag är lite förvånad över att kvaliteten på filmerna känns rätt mycket sämre i kvalitet på X10 än vad de som jag sett från Nexus gör.... bara jag som känner så? Titta tex här http://www.youtube.c...u/4/qEAZ2AeMDyI (finns flera där) och jämför med Nexus one här http://www.youtube.c...h?v=JyVo6Tb8CYU Kanske inte världens bästa exempel, men tycker det ser ut på ungefär samma sätt hela tiden, dvs filmerna från X10 ser sämre ut. Vad tycker ni, har ni bättre filmer att länka till? En fin browser till Android, så nu kan vi iaf få "pinchzoomkänslan" (haha) även om det bara är med ett finger. Verkar rätt trevlig faktiskt. Xscope Browser http://www.youtube.c...h?v=sUAYyUQRb4Y ca 3min in om ni bara vill se zoom-funktionen. Redigerat av zippiz, 10 March 2010 - 21:41. Postad 10 March 2010 - 21:56
Har du fått svar på den här frågan? Om inte så kolla den här filmen, där kan man tydligt se hur han växlar mellan olika kvalitetslägen... så ja, det går nog bra http://www.youtube.c...h?v=tztQRr_gYAU Postad 10 March 2010 - 22:00 Wow! I like... Kommer definitivt att testa den. För er som undrar (precis som jag gjorde till dess att jag googlade sönder mig på det), så ska den browsern såklart finnas på - just det - Android Market. Postad 10 March 2010 - 22:09
Har lekt med min Nexus en vecka och ska lite objektivt försöka bedöma vad jag kan tycka är sämre med X10:an
Trackball: värdelöst i de flesta fall utom när man ska redigera text, iPhone löser det men att ett förstoringsglas kommer upp när man håller på ordet man ska redigera, hur blir det på X10:an? 1.6: Pinch to zoom, live wallpapers och allt vad det heter med 2.1 är inget nödvändigt, däremot är det ytterst trevligt att faktiskt kunna använda alla apps på market. sen finns det många fördelar med X10:an.... Postad 10 March 2010 - 22:11
Har alla tänkt köpa x10an med abonnemang? Jag har kollat igenom alla de erbjudanden som verkar finnas och jag tycker inget verkar vara så förmånligt som att köpa telefonen utan abonnemang och sen skaffa ett Tele2 Snackis 19. Har jag fel?
Dessutom kan man få telefonen för typ 5100kr om man köper den från tyskland. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |