Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - HTC HD2 *

2913 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC HD2 (Mobiltelefoner) 6 8,42 (49) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 14 december 2010 - 21:56

Unregistered4a29445d
  • Unregistered4a29445d
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0

eftersom att du kör på Omega precis som mig undrar jag om du har problem med att klockan ställer om sig? på min gör den några ggr om dagen..

Har troligtvis inget med romen att göra, stäng av tids synkroniseringen i telefonen.

Postad 15 december 2010 - 10:50

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0

Jag har nu Coreplayer. Kan dock fortfarande inte se film på svtplay.se, tv3play.se eller Aftonbladet TV ?
I Coreplayer kan man välja Meny - Öppna URL men det fungerade inte heller.
Jag får helt enkelt inte till det.

Tror ni att Flashplayer någonsinn kommer till windowsmobilerna så man kan använda den till att se streamad film på nätet? Tycker att detta är en otrolig brist i en modern telefon. Snudd på ofattbart att man släpper en smartphone som man måste vara datasnille för att kunna använda till en så enkel sak som att se på streamad film.

Något annat tips för en vanlig användare? =)

Jag skulle vara ironisk och säga att det är bara bra att SVT Play inte fungerar. Eländet bör censureras i mina ögon (ja, jag fullständigt avskyr SVT och hör och häpna: detsamma gäller också TV3 o.dyl).

Nu över till frågan: Adobe utlovade en FlashPlayer för WM under 2009 men dessvärre lades den ned. Det innebär att fullständigt stöd för den sortens streaming tyvärr inte finns under WM såvida man inte får igång det via ett tredjepartsprogram.

Det enklaste idag är att köra sådant via Android eftersom Adobe uppdaterar Flash regelbundet för den plattformen. Så installera Android på HD2an.

När det gäller en FlashPlayer till WM är min teori följande: troligen inte till dagens version och antagligen inte till Windows Embedded Handheld heller (efterföljaren till WM 6.5.3). Detta då WEH kommer att migreras till WP 7-bas vilket gör det kompatibelt med WP 7-program. Men då talar jag om 2012 ungefär.

Jag kan i.a.f konstatera att SVT Play tydligen är en populär funktion hos en nalle idag - det gäller ju att indoktrineringen inte bara fortsätter via lobotomilådan utan även via nallen så den dagliga dosen ökar. Kommer sedan Radiotjänst och kräver licens för Android p.g.a att det går att se SVT den vägen kommer jag att flasha om min HD2 med svensk stock ROM och använda "skjut-kommandot". :ph34r:

Postad 15 december 2010 - 12:38

Jimmy77
  • Jimmy77
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Jag skulle vara ironisk och säga att det är bara bra att SVT Play inte fungerar. Eländet bör censureras i mina ögon (ja, jag fullständigt avskyr SVT och hör och häpna: detsamma gäller också TV3 o.dyl).

Nu över till frågan: Adobe utlovade en FlashPlayer för WM under 2009 men dessvärre lades den ned. Det innebär att fullständigt stöd för den sortens streaming tyvärr inte finns under WM såvida man inte får igång det via ett tredjepartsprogram.

Det enklaste idag är att köra sådant via Android eftersom Adobe uppdaterar Flash regelbundet för den plattformen. Så installera Android på HD2an.

När det gäller en FlashPlayer till WM är min teori följande: troligen inte till dagens version och antagligen inte till Windows Embedded Handheld heller (efterföljaren till WM 6.5.3). Detta då WEH kommer att migreras till WP 7-bas vilket gör det kompatibelt med WP 7-program. Men då talar jag om 2012 ungefär.

Jag kan i.a.f konstatera att SVT Play tydligen är en populär funktion hos en nalle idag - det gäller ju att indoktrineringen inte bara fortsätter via lobotomilådan utan även via nallen så den dagliga dosen ökar. Kommer sedan Radiotjänst och kräver licens för Android p.g.a att det går att se SVT den vägen kommer jag att flasha om min HD2 med svensk stock ROM och använda "skjut-kommandot". :ph34r:

Tack för ett j*kligt bra svar som en amatör som jag förstår. =)
Det är ju inte bara SVTPlay, inget streamat material fungerar ju. Inte på Aftonbladet, CNN, filmklipp i forum, bloggar, på hemsidor, osv, osv. Det är en rejäl brist tycker jag. Nästan så att man känner sig lurad när man köpt en sån dyr "Smartphone".

Finns det något stabilt tredjepartsprogram som löser detta med flash idag, efter att ha scannat google finner jag ingen fungerande tredjeparts lösning? Skywebläsaren fungerade en dag tills det inte gick att starta igen.

Alternativet annars blir självklart konvertering till Android. Jag är dessvärre helt oinsatt i vilken skillnad detta skulle innebära för min telefon. Finns det någon 100% stabil androidlösning för HD2 som rekommenderas? Såg att fler frågat samma fråga senaste tiden i tråden men ingen svarat ännu. Har läst mig till att 2.3 finns ute men att den är ostabil ännu.
Är 2.2 ett bra alternativ? Är den helt stabil och fungerande idag? Är det enkelt att installera den? Nackdelar mot WM? Eller ska jag vänta på en stabil 2.3?

Såg något om dualboot på youtube. Det lät kanon. Då kan man ha både Android och WM? Problemet bara är att veta vilka som är de senaste och stabilaste lösningarna för detta eftersom alla olika youtubeclip påstår att just deras guide är den bästa. Tips?

Redigerat av Jimmy77, 15 december 2010 - 13:00.

Postad 16 december 2010 - 10:34

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
En stabil Android ar HyperDroid Sense 1.1 ihop med Hastarins kernel. Jag kor med r8.2 som dock ar lite gammal. Ytterligare en vag att ga ar att t.ex testa FixOperaFlash i WM eller testa en s.k proxybrowser. Flash brukar fungera i sadana men annars ar det Android som galler. Aftonbladet ar dock inget bra heller, samma skrap om inte varre an SVT.;)

Postad 17 december 2010 - 11:23

Jimmy77
  • Jimmy77
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

En stabil Android ar HyperDroid Sense 1.1 ihop med Hastarins kernel. Jag kor med r8.2 som dock ar lite gammal. Ytterligare en vag att ga ar att t.ex testa FixOperaFlash i WM eller testa en s.k proxybrowser. Flash brukar fungera i sadana men annars ar det Android som galler. Aftonbladet ar dock inget bra heller, samma skrap om inte varre an SVT.:)

Tack för ditt svar.
Installerade Fix OperaFlash som fungerade på en punkt, den gör att man inte tvingas in på mobilsidorna på google osv. Dock fungerar bara äldre flash sidor. Sidor med flash 9 fungerar inte.

Jag skall fördjupa mig lite och försöka fixa till en dualboot med Android och WM.

Postad 18 december 2010 - 13:03

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

• 705 inlägg
  • 0
Nu börjar det hända grejjer måste jag säga.

http://forum.xda-dev...ad.php?t=877777 - Visst, inte alls 100%, men har man bara lite tålamod så lär det komma. Med lite tur så kanske det dyker upp en RAM-version inom snar framtid. O vem vet, kanske en Sense HD..... nästan för mycket att ta in. HD2 har fler liv än en katt verkar det som, kommer aldrig kännas gammal.

Postad 19 december 2010 - 15:29

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2 453 inlägg
  • 0
Kör android mdj clean och det mesta funkar bra. Har dock kommit fram till att det tar lång tid att ladda ner från market. Frugan har en htc gratia (android) och hennes laddar ner betydligt fortare. Beror detta på att eftersom jag kör android från minneskortet? Minneskortet kanske inte hinner lagra så snabbt eftersom men kör hela systemet därifrån??

Nästa fråga (har ställt den förut). Knapparna slocknar ju efter 10 sekunder och jag har inte hittat någon inställning för det. Läste något om keypadledcontrol, men fattade inte vad som skulle göras. Hittar heller ingen app som kan reda ut detta.

Finns denna funktion i vissa android versioner? I min finns den tyvärr inte.

/Mange

Redigerat av magnus76, 19 december 2010 - 17:15.

Postad 20 december 2010 - 08:32

hallon11
  • hallon11
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Ni som haft problem med att klockan ställer om sig,
är det någon som testat den nya officiella uppdateringen?

Postad 20 december 2010 - 10:39

Jimmy77
  • Jimmy77
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Sådär, nu har alla mina problem löst sig. :)
Har även jag nu dualboot på min HD2.
Det var inte svårt heller även för en "vanlig" telefonanvändare som jag. Sökte på Dualboot HD2 på Youtube och följde tipsen.
Tog någon minut att installera Android på SD-kortet.

Väljer Windows eller Android när jag startar mobilen.

Kan se allt flashmaterial på webben och telefonen har inte dummat sig en enda gång sedan jag fixade detta.

Detta borde alla fixa.

Postad 20 december 2010 - 11:20

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

• 1 862 inlägg
  • 0

Ni som haft problem med att klockan ställer om sig,
är det någon som testat den nya officiella uppdateringen?

Vilken tänker du på?

Postad 20 december 2010 - 20:36

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2 453 inlägg
  • 0
Idag så hade min telefon stängt av sig själv. Startade upp den i windowsläget. När jag sen skulle ladda mdj clean 2.4 fungerade det inte. Androidroboten bara snurrade och snurrade. I vanliga fall tar denna procedur bara några minuter, men nu startar det bara inte. Jag har inte gjort något så varför har det slutat fungera?

Känns rätt jobbigt att installera om allt på nytt. Vad heter datafilen som man ska spara och lägga tillbaka?

/Magnus

Postad 20 december 2010 - 23:47

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0

Idag så hade min telefon stängt av sig själv. Startade upp den i windowsläget. När jag sen skulle ladda mdj clean 2.4 fungerade det inte. Androidroboten bara snurrade och snurrade. I vanliga fall tar denna procedur bara några minuter, men nu startar det bara inte. Jag har inte gjort något så varför har det slutat fungera?

Känns rätt jobbigt att installera om allt på nytt. Vad heter datafilen som man ska spara och lägga tillbaka?

/Magnus

Det låter som ett problem med minneskortet. En enkel nödåtgärd är att ta ur minneskortet, sätta det i en kortläsare, stoppa den i datorn och köra en vanlig diskkontroll (i Windows blir det högerklick, Properties och så Disk Check). Låt den reparera ev fel.

Prova därefter att starta Android igen.

Fungerar det fortfarande inte är det värre - säkerhetskopiera data.img och installera om builden.

Jag tror dock att diskkontroll löser problemet.

Idag lade jag in Omega XT 22/build 23150. Det har fungerat bra hittills, blir intressant att se hur batteriet fungerar. Jag uppgraderade också kerneln i Android till Hastarin r8.5.3 oldcam (eftersom HyperDroid Sense 1.1 rullar på). Blir intressant att se hur batteritiderna utvecklas.

Postad 21 december 2010 - 15:57

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2 453 inlägg
  • 0

Det låter som ett problem med minneskortet. En enkel nödåtgärd är att ta ur minneskortet, sätta det i en kortläsare, stoppa den i datorn och köra en vanlig diskkontroll (i Windows blir det högerklick, Properties och så Disk Check). Låt den reparera ev fel.

Prova därefter att starta Android igen.

Fungerar det fortfarande inte är det värre - säkerhetskopiera data.img och installera om builden.

Jag tror dock att diskkontroll löser problemet.

Idag lade jag in Omega XT 22/build 23150. Det har fungerat bra hittills, blir intressant att se hur batteriet fungerar. Jag uppgraderade också kerneln i Android till Hastarin r8.5.3 oldcam (eftersom HyperDroid Sense 1.1 rullar på). Blir intressant att se hur batteritiderna utvecklas.

Tack AVR!!!

Ska prova detta när jag kommer hem. Har jag en sån där data.img fil undrar jag? I androidmappen ser jag en fil som heter data och är 1.14 gb, och den är en winzip fil när jag tittar genom datorn. Sen finns det en fil som heter zImage på 2.2 mb. Hittar inget som heter data.img.

/Mange

Redigerat av magnus76, 21 december 2010 - 16:05.

Postad 21 december 2010 - 17:01

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Filen data på 1,14 GB är den som utgör "data.img". Alla Androidbuilds på HD2 har en sådan fil, den agerar NAND-disk.

Den lilla filen zimage är kerneln. När man byter kernel byter man normalt ut zImage och mappen Root.

Jag rekommenderar generellt att man kör disk check i Windows när man använt nallen i ActiveSync-läge eller kopierar filer i USB-minnesläge. Min erfarenhet är att filsystemet kan påverkas av det och en diskkontroll säkerställer att det återställs.

Postad 21 december 2010 - 17:06

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2 453 inlägg
  • 0

Filen data på 1,14 GB är den som utgör "data.img". Alla Androidbuilds på HD2 har en sådan fil, den agerar NAND-disk.

Den lilla filen zimage är kerneln. När man byter kernel byter man normalt ut zImage och mappen Root.

Jag rekommenderar generellt att man kör disk check i Windows när man använt nallen i ActiveSync-läge eller kopierar filer i USB-minnesläge. Min erfarenhet är att filsystemet kan påverkas av det och en diskkontroll säkerställer att det återställs.

Jag körde en diskkontroll nyss, men inga fel hittades. Skit, det ska inte vara enkelt :-)

Jag har för mig att jag bara lade in den där datafilen separat (tror inte den fanns med i froyo sense clean) på minneskortet. Så allt har "kopierats" till datafilen automatiskt? Det skulle kännas avsevärt mycket bättre att än att börja om med allt från början, så jag sätter allt hopp till datafilen.

Den där datafilen, ska den packas upp någonstans eftersom det är en winzip?

/Mange

Redigerat av magnus76, 21 december 2010 - 18:12.

Postad 21 december 2010 - 22:24

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Den skall inte packas upp alls. Kopiera den rakt av från minneskortet, formatera minneskortet och kopiera tillbaka den tillsammans med Androidbuilden etc.

Dock kan jag meddela att Windows ofta säger att allt är OK efter att man kört en diskkontroll men trots det har det en effekt. För min del brukar det yttra sig i lägre strömförbrukning efter filkopieringar jämfört med läget om ingen kontroll görs.

Postad 22 december 2010 - 13:24

Unregistered5ed9ef49
  • Unregistered5ed9ef49
  • Lärjunge

• 384 inlägg
  • 0
denna build kör jag http://forum.xda-dev...ad.php?t=870518 test just nu så får vi se om det e nått å ha :)

Postad 22 december 2010 - 13:40

hallon11
  • hallon11
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Vilken tänker du på?

http://www.htc.com/s.......=sd&cat=all

Den som ska fixa klockan.
Har kört den själv nu och klockan har inte ändrat sig ännu!
Förrut ställde klockan om sig när man syncade mot datorn.

Postad 22 december 2010 - 15:04

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2 453 inlägg
  • 0
Jag la in mdj froyo hd 4.6. Men jag upplever att telefonen laggar en del. Innan körde jag mdj sense clean 2.4 som jag upplevde ganska stabil (ja förutom att det efter några veckor inte gick att starta). Att hd 4.6 laggar kanske beror på mitt minnes kort (8 gb, class 4). Men ska man behöva köpa ett class 10 kort för dyra pengar??

froyo hd är det samma som finns i desire hd?

/Mange

Redigerat av magnus76, 22 december 2010 - 15:04.

Postad 22 december 2010 - 15:19

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2 453 inlägg
  • 0

denna build kör jag http://forum.xda-dev...ad.php?t=870518 test just nu så får vi se om det e nått å ha :)

Hur verkar den? Fungerar den med original rom?

/Magnus

Postad 22 december 2010 - 18:23

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2 453 inlägg
  • 0

Kunde inte vänta på din recention, så jag ladda ner den också. Kan konstatera att den builden är den snabbaste jag testat. Men den saknar htc sense som jag förstår. Det är istället launcherpro som ingår (gratisversionen). Detta är illa tycker jag. Man kan ju inte ens lägga in bra widgetar utan att behöva betala för pro versionen.

Sen fanns det inte mycket program med, så man får nog hänga på market ett tag för att få detta att fungera bra.

/MAgnus

Postad 22 december 2010 - 19:14

Unregistered5ed9ef49
  • Unregistered5ed9ef49
  • Lärjunge

• 384 inlägg
  • 0

Kunde inte vänta på din recention, så jag ladda ner den också. Kan konstatera att den builden är den snabbaste jag testat. Men den saknar htc sense som jag förstår. Det är istället launcherpro som ingår (gratisversionen). Detta är illa tycker jag. Man kan ju inte ens lägga in bra widgetar utan att behöva betala för pro versionen.

Sen fanns det inte mycket program med, så man får nog hänga på market ett tag för att få detta att fungera bra.

/MAgnus

ca 30 spänn e väl inte mycke å bråka om? hehe

Postad 22 december 2010 - 19:53

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2 453 inlägg
  • 0

ca 30 spänn e väl inte mycke å bråka om? hehe

Det är lite pengar förvisso. Men jag har inget emot htc sence som är gratis. Saknade det där vanliga väder/klock widgetsen.

Sen gillade jag inte att det saknades telefontangentbord när man skulle skriva sms/epost.

/Mange

Postad 22 december 2010 - 20:59

Unregistered5ed9ef49
  • Unregistered5ed9ef49
  • Lärjunge

• 384 inlägg
  • 0

Det är lite pengar förvisso. Men jag har inget emot htc sence som är gratis. Saknade det där vanliga väder/klock widgetsen.

Sen gillade jag inte att det saknades telefontangentbord när man skulle skriva sms/epost.

/Mange

Tycker denna e skönare å skriva sms med då min förra build inte hade åä och ö. Jag har som sagt nyss kört in den jag med, men misstänker jag kommer trivas med denna tills Gingerbread kommer ut till våra hd2 :)

Postad 23 december 2010 - 07:57

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2 453 inlägg
  • 0

Tycker denna e skönare å skriva sms med då min förra build inte hade åä och ö. Jag har som sagt nyss kört in den jag med, men misstänker jag kommer trivas med denna tills Gingerbread kommer ut till våra hd2 ;)

Provade att ladda ner lite väder widgets men får inte fram själva vädret. Jag kan ju surfa på 3 g nätet, så det är ju inga problem med det. Likaså hittar den att jag befinner mig i rätt stad, men just vädret kommer inte in. Är det något du också funderat på?

Denna build är snabb, känns ju bra. Idag så började telefonen att säga att google process bla bla, och får då trycka tvinga stängning etc.

Såg att mdj hade en liknande build, kanske ska prova den.

/MAgnus

Postad 23 december 2010 - 12:06

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Jag tycker det är intressant att läsa om diverse olika builds. En sak är dock säker för min del: HTC Sense vill jag inte vara utan. Det lyfter Android på samma vis som det är trevligt i WM.

Däremot måste jag säga att jag är imponerad av hur väl min HyperDroid Sense 1.1 fungerar. Nu har jag kört den mycket lång tid - numera ihop med Hastarin r8.5.3 oldcam kernel. Det flyter på bra, batteriförbrukningen är låg.

Jag har fått uppfattningen att strömförbrukningen sjunkit dels med den nya kerneln, dels med Omega XT 22/build 23150. Det förefaller vara så att WM-builden har viss betydelse för strömförbrukningen även då man kör Android.

Postad 23 december 2010 - 12:50

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2 453 inlägg
  • 0
Håller med, riktigt intressant att läsa om olika builds. Fast man börjar bli lite less på att byta så ofta, blir mycket att göra om från början.

Darkstones build är ruggigt snabb. Även till min som bara har ett class 4 kort. Men jag saknar sense ganska mycket måste jag säga. Launcherpro känns lite fattigt. Vet inte vad man får extra om man köper programmet. Tycker det är lite snålt att inte ha gratiswidgets med.

Mdj:s gingerbread var sådär, den kändes mindre färdig än Darkstones.

Ett problem jag har med Darkstone nu är att jag inte får till vädret. Provade med flera olika väderwidgets från market. Klockan och var jag befann mig fungerade, men något väder följde inte med.

Man får prova sig fram.

/Mange

Postad 26 december 2010 - 09:55

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2 453 inlägg
  • 0
Har alla tagit jullov från hd2 tråden? :)

Hur mycket påverkar androidbuilden på sd kortet själva telefonen? Om man tex kör darkstone på ett sd kort (som numera kör på ram) men byter till ett annat sd som man tex har mdj gingerbread på. Är det bara att skifta kort utan att telefonen blir konstig?

Kan ju vara enklare att ha ett kort man kan testa lite på.

/Mange

Postad 29 december 2010 - 20:10

ainatar
  • ainatar
  • Lärjunge

• 367 inlägg
  • 0
Nån som kan rekommendera nån bra och stabil Android-build med Sense? Har kört på den jag har nu i nån månad så det börjar bli dags att byta, men jag har ingen som helst koll längre.

Postad 30 december 2010 - 03:14

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

• 705 inlägg
  • 0
Joooråå så att.... man är ju ganska sugen på att testa

Darkstone -RAM med Sense

Postad 30 december 2010 - 11:39

ainatar
  • ainatar
  • Lärjunge

• 367 inlägg
  • 0

Joooråå så att.... man är ju ganska sugen på att testa

Darkstone -RAM med Sense

Ujuj ja den där lär bli installerad rätt snart...

Postad 30 december 2010 - 13:39

Unregistered5ed9ef49
  • Unregistered5ed9ef49
  • Lärjunge

• 384 inlägg
  • 0
Den där e najs i väntan på Gingerbread... hehe

Postad 30 december 2010 - 22:33

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
NAND-boot av Android på HD2 är nu klart!!!!!!!!!!!!

HD2 gets stable Android ROM that´s bootable from the internal storage

Då börjar det bli dags att pensionera WM på HD2an på heltid då och permanenta Android. Inte minst då jag idag kör med X1 för att snabbt komma åt det som krävs i WM (att starta om Android tar ju lite tid plus att man får se upp för 60 mAh-problemet som kan kräva en extra reboot).

Postad 30 december 2010 - 22:40

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0

Har alla tagit jullov från hd2 tråden? ;)

Hur mycket påverkar androidbuilden på sd kortet själva telefonen? Om man tex kör darkstone på ett sd kort (som numera kör på ram) men byter till ett annat sd som man tex har mdj gingerbread på. Är det bara att skifta kort utan att telefonen blir konstig?

Kan ju vara enklare att ha ett kort man kan testa lite på.

/Mange

Jag upplever inga problem med WM. Dock finns det rapporter om att Sense kan bli ledset och kinkigt med tiden om det är igång då man kör Haret (Haret kastar ut WM tämligen brutalt innan Android startas). Jag brukar alltid ha Sense avstängt när jag inte använder WM och har inte märkt några tekniska problem relaterade till Android.

Idén att byta minneskort för att testa olika builds är utmärkt - dock börjar det bli andra tider nu när NAND-boot är här tillsammans med RAM-diskmetoden.

Postad 31 december 2010 - 03:59

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

• 705 inlägg
  • 0
W O W ! ! ! Gott slut
Det här är helt galet. 2011 kan bli hur stort som helst för oss HD2-ägare, o gott nytt år

Desire HD - Nand

Här ska meckas.
Vill läsa vilken smak ni andra väljer, och vad ni tycker.

Postad 31 december 2010 - 12:56

Unregistered83d24039
  • Unregistered83d24039
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0
Tycker detta är lite svårt :)

Köpte min HD 2 i Usa så det är en T-mobile Hd2. Skulle vilja testa detta med Android på den. Någon som vet någon hemsida med en guide på de senaste som har kommit ut?

Har också problem med min klocka att den ställer om sig konstant. Såg lite högre upp att någon hade postat en länk på htc.com där man kunde ladda ner, dock fungerar det inte på min T-mobile HTC Hd2. Vet inte varför?!

Mvh

Postad 31 december 2010 - 12:59

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

• 1 862 inlägg
  • 0

Har också problem med min klocka att den ställer om sig konstant.

finns fixes för detta. ska gå att bocka ur time sync, spelar ingen roll om det är en T-mobile eller en vanlig HD2

Postad 31 december 2010 - 13:41

Unregistered83d24039
  • Unregistered83d24039
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0

finns fixes för detta. ska gå att bocka ur time sync, spelar ingen roll om det är en T-mobile eller en vanlig HD2

Jag har bockat ur det , men ändå så ändrar sig tiden så fort den byter 3g nät. Så jag har bockat ut att den ställer om sig mot internet också men lik förbaskat så hjälper inte det. Så fort vädret uppdateras så byter klockan tid med några timmar?!

Postad 31 december 2010 - 13:52

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

• 1 862 inlägg
  • 0

Jag har bockat ur det , men ändå så ändrar sig tiden så fort den byter 3g nät. Så jag har bockat ut att den ställer om sig mot internet också men lik förbaskat så hjälper inte det. Så fort vädret uppdateras så byter klockan tid med några timmar?!

Se till så att alla är urbockade!

phone/network selection/GSM UMTS services/Time Synchronization

meu/settings/Data services/internet time sync

Sen gör du en soft reset efteråt!

Postad 31 december 2010 - 14:39

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

• 705 inlägg
  • 0
Då var Desire Hd Nand inlagt på telefonen. Fungerar ypperligt. Det enda som inte funkar, nu heller, är svtplay och kanal5play. Kanske kommer senare.
Väntar nu in lite Gingerbread att uppdatera till. Det är ju inte det att man inte är nöjd, men man vill ju så gärna prova nya saker.

Postad 31 december 2010 - 15:42

Unregistered83d24039
  • Unregistered83d24039
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0

Se till så att alla är urbockade!

phone/network selection/GSM UMTS services/Time Synchronization

Vart hittar du detta?? hitar inge network selection på phone

Postad 31 december 2010 - 16:08

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

• 1 862 inlägg
  • 0

Vart hittar du detta?? hitar inge network selection på phone

andra ikonen från höger sen väljer du options

Postad 01 januari 2011 - 18:28

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2 453 inlägg
  • 0
Hur går det för er som installerat nand? Är det stor vits med detta när sd versionerna är så stabila? Tänker lite på garanti och så. Det är väl lättare att man sabbar telefonen i grunden om man använder nand?

Jag använder darkstone sd 1.5 och undrar hur man uppdaterar andriod market? Den verkar inte göra det automatiskt.

/Mange

Redigerat av magnus76, 01 januari 2011 - 18:41.

Postad 01 januari 2011 - 19:29

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Hur går det för er som installerat nand? Är det stor vits med detta när sd versionerna är så stabila? Tänker lite på garanti och så. Det är väl lättare att man sabbar telefonen i grunden om man använder nand?

Jag använder darkstone sd 1.5 och undrar hur man uppdaterar andriod market? Den verkar inte göra det automatiskt.

/Mange

Vet inte om det kanske är lättare att installera nand på hd2 än på min touch cruise men jag har iaf haft stora problem med installation. Går en bit in i installationen av android sen tar det stopp. Men HD2 är ju en klart bättre telefon och det finns betydligt mer roms till den så det kanske går lättare.

Postad 04 januari 2011 - 21:05

AudioSmurf
  • AudioSmurf
  • Lärjunge

• 323 inlägg
  • 0
Hur går det med era NAND-romar... är ni nöjda?

Postad 07 januari 2011 - 02:27

kralles
  • kralles
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
otroligt nöjd med nand :)
kör markinuxXCM61a
allt funkar ypperligt för utom gps.
men det lär komma fix för det snart,
snabbare och tar betydligt mindre ström än vad sd versionen av android gjorde.
vilket bra köp det här var världens bästa leksak för en teknik nörd som mig.
å lite små kul att polare som har desire hd får vänta mkt längre på ginger..;)

Redigerat av kralles, 07 januari 2011 - 02:29.

Postad 07 januari 2011 - 13:38

AudioSmurf
  • AudioSmurf
  • Lärjunge

• 323 inlägg
  • 0
Ja... man har verkligen aldrig ångrat sitt köp av HD2:an. Själv kör jag MDJ FroYo Sense Clean v. 2.4 där jag bytt ut kerneln mot Hastarin 8.6_eb
Allt fungerar väldigt stabilt och INGET krånglar. Kommer antagligen lägga in på NAND nån gång i framtiden men än sålänge är det ingen brådska. Den drar inte så himla mkt batteri heller... bara 5mV i standby. Jag tycker dessutom det är ganska trevligt att kunna ta backup på hela systemet bara genom att ta en kopia på hela SD-kortet. Så här ser förresten min hemsida ut... http://img403.images...creenshotph.png

/AudioSmurf

Postad 07 januari 2011 - 14:25

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0
Audiosmurf

Den homescreen såg trevlig ut, vad har du för launcher och vilka widgets använder du?

Postad 07 januari 2011 - 15:36

AudioSmurf
  • AudioSmurf
  • Lärjunge

• 323 inlägg
  • 0
Jag kör med launchern LauncherPro Plus... gillar den mycket tack vare att man kan ändra storlek på widgets med den. Det är ofta man tycker en widget tar för stor plats och med LauncherPro Plus kan man ofta skala ner den lite.

Klockan och väderprognosen är Beautiful Widgets (där jag har förminskat prognosen lite med hjälp av LauncherPro)

Agendan heter Android Agenda Widget (även den något förminskad).

Ljudnivå-widgeten heter AudioManager Widget

Strömkontrollen heter SwitchPro Widget

Och så kör jag med Folder Organizer för att starta mina bookmarks/program/kontakter i mappar. Ser snyggt & prydligt ut och är ändå snabbstartat.

Vet inte om ni har handlat på Market förut men det är faktiskt jättebilligt och inte alls krångligt. Eftersom det har blivit så enkelt att "shoppa" program och de bara kostar nån tia ser jag ingen som helst anledning att pirata dessa små men ack så trevliga verktyg.

Mvh... /AudioSmurf

Redigerat av AudioSmurf, 07 januari 2011 - 15:45.

Postad 07 januari 2011 - 15:45

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0
Kör med den fria launcherpro i min legend, kanske skulle satsa på att betala för plus :)

Ångrar lite att jag inte köpte en hd2, verkar finnas så mycket kul man kan göra med dem.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.