* Officiell tråd - HTC Desire *
3018 svar till detta ämne
Postad 22 september 2010 - 08:41
master_of_rock
-
master_of_rock
-
Beroende
-
-
1 276 inlägg
@RedMarathon
Du kan synka google kontot genom att gå in på Menu/Inställningar/Konton & synkning/ Google/Synkronisera nu. Tänk på att kontakter skall vara ibockade.
Att synka allt kan man med widgeten: Menu/Lägg till på startsida/Widget/Synkronisera alla.
Då synkar man allt som man har valt att synka i olikaprogram/menyer/what ever.
Vad menar du med att skapa kontakt? I luren eller i datorn?
Redigerat av master_of_rock, 22 september 2010 - 08:43.
Postad 22 september 2010 - 10:12
Unregistered1413
-
Unregistered1413
-
Mästare
-
-
2 741 inlägg
Menu/Inställningar/Språk och tangentbord/Touch Input/Textinmatning/Kalibreringsverktyg
Jo, men ändå är det klart sämre, försöker om inte annat förstå varför, då jag tycker det borde vara rätt många likheter med iphonen, samma storlek ung. osv. Kan det ha att göra med att HTC Desiren inte klarar av multitouch(väl?)?
Postad 22 september 2010 - 10:58
RedMarathon
-
RedMarathon
-
Veteran
-
-
1 883 inlägg
Jag gör följande!
"Du kan synka google kontot genom att gå in på Menu/Inställningar/Konton & synkning/ Google/Synkronisera nu. Tänk på att kontakter skall vara ibockade. "
När jag går in på gmail via datorn så finns inte mina kontakter från mobilen fast jag gjort det du skrivit master_of_rock.
Suck så less jag blir när inget funkar!
Vad menar du med att skapa kontakt? I luren eller i datorn?
När telefonen visar rutan "skapa kontakt under konto" klickar då på Google där min gmailadress står i samma mapp när jag gör detta så kommer detta nya fält ser ut som då du skall skriva ett mail fast över till vä finns kontaktmappen i mycket lite miniatyr.
Redigerat av RedMarathon, 22 september 2010 - 11:04.
Postad 22 september 2010 - 11:15
nipe
-
nipe
-
Lärjunge
-
-
261 inlägg
När jag går in på gmail via datorn så finns inte mina kontakter från mobilen fast jag gjort det du skrivit master_of_rock. Suck så less jag blir när inget funkar!
När jag skaffade min Desire (min första smartphone) tog jag tillfället i akt att skapa ordning och reda bland mina kontakter en gång för alla. Jag hade olika info i min gamla mobil, epostklient osv som inte var synchade. Så jag började helt enkelt om från början och skrev in allt manuellt i Gmails kontaktlista via datorn, passade även på att fylla i födelsedagar m.m. Det var en del jobb men så bra det blev! Sedan synchade jag min tomma Desire mot Gmail och vips var allt på plats i mobilen också. Har du inte otroligt många kontakter rekommenderar jag dig att göra detsamma. Senare bestämde jag mig även för att dumpa min mailklient Thunderbird där jag körde flera mailkonton och kör nu allt via Gmails webbmail (eller via mobilen då). I Gmail har jag lagt till så den hämtar mail från alla mina andra mailoperatörer/servrar och sorterar den snyggt. Så nu behöver mobilen bara syncha mail från ett ställe. Som tidigare sagts är det även en trygghet om du skulle råka tappa bort/förstöra telefonen att ha allt synchat på 2 ställen. Eller den dagen man skaffar en ny mobil, som förstås kommer vara en android lur den också, så kommer det bara att vara att starta den och fylla i googlekontot så är allt på plats där också. Det enda negativa är att det är lite otäckt att göra sig så beroende av och dela all information med Google, om man är lite paranoid.
Redigerat av nipe, 22 september 2010 - 11:19.
Postad 22 september 2010 - 11:17
RedMarathon
-
RedMarathon
-
Veteran
-
-
1 883 inlägg
Problemet är inte det jag har i telefonen (Dersiren) utan att jag vill ha mina kontakter från mobil till mitt gmail!
Redigerat av RedMarathon, 22 september 2010 - 11:18.
Postad 22 september 2010 - 14:22
Houwitser
-
Houwitser
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Nevermind... fick det att funka
Tackar!
Redigerat av Houwitser, 22 september 2010 - 14:29.
Postad 22 september 2010 - 15:53
Houwitser
-
Houwitser
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Fruktansvärt besviken av Copter displayskydd.
Fått bort bubblorna men nu är ju displayen helt suddig (allt syns betydligt sämre) och det är också svårare att använda mobilen nu. Inte lika "glatt" som innan när man för fingret direkt på glaset. Känns att det är en tjock gummibit man för fingret över (eller vad det nu är för nåt).
Från Copters hemsida:
Hur fungerar filmen på touchscreens?
SVAR:Filmen är mindre än 0,2mm tjock,den påverkar inte touchscreenens känslighet
Skitsnack.
Redigerat av Houwitser, 22 september 2010 - 16:00.
Postad 22 september 2010 - 16:06
master_of_rock
-
master_of_rock
-
Beroende
-
-
1 276 inlägg
Bara ett ord: Fodral
Redigerat av master_of_rock, 22 september 2010 - 16:07.
Postad 22 september 2010 - 16:08
Houwitser
-
Houwitser
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Bara ett ord: Fodral 
Det gör ju att mobilen blir större. Den är redan ganska stor. Dessutom är det fult. Då syns ju inte mobilen  Hoppas ja vänjer mig vid copter skyddet.
Redigerat av Houwitser, 22 september 2010 - 16:10.
Postad 22 september 2010 - 16:08
master_of_rock
-
master_of_rock
-
Beroende
-
-
1 276 inlägg
Problemet är inte det jag har i telefonen (Dersiren) utan att jag vill ha mina kontakter från mobil till mitt gmail!
Jag tror att det tog tid för mig också när jag synkade första gången. De kommer
Postad 22 september 2010 - 18:49
swebarb
-
swebarb
-
Forumräv
-
-
585 inlägg
Fattar inte varför ni envisas med skydd till skärmen, det behövs inte och det är bevisat att glaset är otroligt tåligt alltså man måste verkligen anstränga sig för att få en repa, köp en smidig väska som passar, inte blir telefonen större, däremot skyddar den ju lite mot stötar än ett äckligt skydd som bara pajar känsligheten på skärmen.
Postad 23 september 2010 - 00:05
Houwitser
-
Houwitser
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Fattar inte varför ni envisas med skydd till skärmen, det behövs inte och det är bevisat att glaset är otroligt tåligt alltså man måste verkligen anstränga sig för att få en repa, köp en smidig väska som passar, inte blir telefonen större, däremot skyddar den ju lite mot stötar än ett äckligt skydd som bara pajar känsligheten på skärmen.
Från prisjakt: Reptålig display - Nej - Äkta glas. Displayskydd rekommenderas! Så jag behåller nog skyddet på
Postad 23 september 2010 - 11:59
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2 644 inlägg
Någon som reagerat över att Media Markt säljer Desiren för 3990:- idag?
Postad 23 september 2010 - 13:29
Caveo
-
Caveo
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
Någon som reagerat över att Media Markt säljer Desiren för 3990:- idag?
Hoppla. Var in in på MM i Uppsala igår och då var det 4990:- som gällde. Gäller 3990:- alla butiker tro? Eller är det lokala priser.
Postad 23 september 2010 - 13:45
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2 644 inlägg
Hoppla. Var in in på MM i Uppsala igår och då var det 4990:- som gällde.
Gäller 3990:- alla butiker tro? Eller är det lokala priser.
Enl. reklambladet jag fick till middag, ska det gälla åtminstone Malmö och lund, torsd.-sönd. övr. landet vet jag inte. Edit: Vid middagstid skall det så klart vara. Annars låter det som jag åt reklamblad till middag.
Redigerat av ffodil, 23 september 2010 - 14:38.
Postad 23 september 2010 - 19:02
RedMarathon
-
RedMarathon
-
Veteran
-
-
1 883 inlägg
"Enl. reklambladet jag fick till middag"
Finns den på lager i Malmö eller Lund? Med eller utan abonnemang? För annars är det lätt att gå ut med ett lågt pris.
Redigerat av RedMarathon, 23 september 2010 - 19:04.
Postad 23 september 2010 - 19:15
Caveo
-
Caveo
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
"Enl. reklambladet jag fick till middag"
Finns den på lager i Malmö eller Lund? Med eller utan abonnemang? För annars är det lätt att gå ut med ett lågt pris. Olåst står det i reklambladet.Fick reklamblad idag för MM Uppsala. Men ingen Desire där inte, surt sa räven.
Postad 23 september 2010 - 22:41
Danne2k7
-
Danne2k7
-
Lärjunge
-
-
312 inlägg
Nybliven Desireägare! Först vill jag bara fråga var ni hittar era appar någonstans? Är det några som jag "måste ha", typ som är bra för alla? Tex. dessa? http://htcapps.com/h...s-starter-pack/Vilka tillverkar kan man lita på? Är det lätt att få in skit i telefonen? Mycket nöjd än så länge, men några saker som stör mig lite. - Varför kan jag inte skriva åäö när jag använder telefonknappsats som tangentbord?! Det funkar ju om jag kör vanligt qwerty tangentbord, genom att hålla in tex. "a" för åä och "o" för ö? Måste jag ladda ner ett nytt tangentbord? - En del videoklipp verkar krångla ibland, var tex. in på nyhetskanalen.se och ena gången funkade inte klippet alls men andra gången så var det inga problem.. och på youtube så får jag ibland felmeddelandet "videon kan inte visas i mobila enheter" eller något liknande. Samma sak där, men det kan fungera om jag försöker öppna videon 2-3 ggr till. Felmeddelandet kan även komma mitt i videouppspelningen. Jag har inte hunnit använda youtube mycket alls än men jag var uppkopplad mot WIFI när jag kollade på klippen.. Någon som upplever samma?
Redigerat av Danne2k7, 23 september 2010 - 22:43.
Postad 24 september 2010 - 06:17
master_of_rock
-
master_of_rock
-
Beroende
-
-
1 276 inlägg
Uppdatera telefonen till 2.2. Läs här angående appsen.
Postad 24 september 2010 - 06:50
RedMarathon
-
RedMarathon
-
Veteran
-
-
1 883 inlägg
Nybliven Desireägare!
Först vill jag bara fråga var ni hittar era appar någonstans? Är det några som jag "måste ha", typ som är bra för alla? Tex. dessa? http://htcapps.com/h...s-starter-pack/
Vilka tillverkar kan man lita på? Är det lätt att få in skit i telefonen?
Mycket nöjd än så länge, men några saker som stör mig lite.
- Varför kan jag inte skriva åäö när jag använder telefonknappsats som tangentbord?! Det funkar ju om jag kör vanligt qwerty tangentbord, genom att hålla in tex. "a" för åä och "o" för ö? Måste jag ladda ner ett nytt tangentbord?
- En del videoklipp verkar krångla ibland, var tex. in på nyhetskanalen.se och ena gången funkade inte klippet alls men andra gången så var det inga problem.. och på youtube så får jag ibland felmeddelandet "videon kan inte visas i mobila enheter" eller något liknande. Samma sak där, men det kan fungera om jag försöker öppna videon 2-3 ggr till. Felmeddelandet kan även komma mitt i videouppspelningen. Jag har inte hunnit använda youtube mycket alls än men jag var uppkopplad mot WIFI när jag kollade på klippen..
Någon som upplever samma?
Om du lägger i appar så lägg inte in någon Taskiller dom gör mer skada än nytta bl.a kommer din batteritid att försämras, lägg in appar som har fått högst betyg typ 5 stjärnor eller dom som ligger mellan 4-5 stjärnor!
Redigerat av RedMarathon, 24 september 2010 - 07:06.
Postad 24 september 2010 - 08:14
Unregisteredbb649a5e
-
Unregisteredbb649a5e
-
Guru
-
-
4 239 inlägg
- En del videoklipp verkar krångla ibland, var tex. in på nyhetskanalen.se och ena gången funkade inte klippet alls men andra gången så var det inga problem.. och på youtube så får jag ibland felmeddelandet "videon kan inte visas i mobila enheter" eller något liknande. Samma sak där, men det kan fungera om jag försöker öppna videon 2-3 ggr till. Felmeddelandet kan även komma mitt i videouppspelningen. Jag har inte hunnit använda youtube mycket alls än men jag var uppkopplad mot WIFI när jag kollade på klippen..
Någon som upplever samma?
konstant. youtubeappen fungerar jäkligt wonky. ibland fungerar filmerna som dom ska, ibland vägrar dom spela, ibland kan man komma en bit in i videon och sen fuckar det sig. ganska irriterande när man ligger i sängen och kollar nåt litet och det inte går att spela upp eller bara krånglar. palla gå till datorn liksom
Postad 24 september 2010 - 09:57
mikem
-
mikem
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Någon som vet om det går att byta linsskyddet eller behöver man byta hela baksidan ? Det sitter ju väldigt oskyddat och blir repigt. Dessutom har mitt linsskyd spruckit.
Vet någon nån bra sida för att köpa nya delar?
Jag har även ett irriterande problem med att den slutar ladda data när man surfar. Sen tar det någon minut så börjar den ladda igen. Någon som känner igen detta irritationsmoment.
Annars är skärmen helt repfri. Det satt ett skydd på ett kort tag men till vilken nytta?
Mike
Postad 24 september 2010 - 10:51
PatrikGolfer
-
PatrikGolfer
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Efter uppdateringen till 2.2 så "mutas" inte meddelandesignalen när man talar i telefonen. Riktigt irriretande att bli "lomhörd" varje gång man får ett SMS/MMS under ett pågånde samtal!
Är det någon annan som har samma problem? Framför allt är det någon som har någon lösning på problemet?
Postad 24 september 2010 - 16:53
Danne2k7
-
Danne2k7
-
Lärjunge
-
-
312 inlägg
konstant. youtubeappen fungerar jäkligt wonky. ibland fungerar filmerna som dom ska, ibland vägrar dom spela, ibland kan man komma en bit in i videon och sen fuckar det sig. ganska irriterande när man ligger i sängen och kollar nåt litet och det inte går att spela upp eller bara krånglar. palla gå till datorn liksom 
Lät ju inte bra  Hoppas en framtida uppdatering löser detta problem! Några snabba frågor: 1: Vet någon hur man lägger över sina favoriter/bokmärken från tex. internet explorer till Desiren? Har provat med HTC sync, valde bokmärken, synkronisera med internet explorer och sen trycka på "Synkronisera nu" men dom kommer ändå inte in i webbläsare  Ska jag lägga dom på SD kortet? Var isåfall? 2: Är det någon "mening" att dela upp sina kontakter i olika grupper? Jag kan nog ser några fördelar med det för mig men ställer det till med massa andra konstigheter samtidigt? 3: Kan man inte sortera sina appar i mappar (skrattar varje gång jag säger detta  ) under "alla program" sidan? Eller är själva meningen att dom inte ska ligga i mappar just där? Då måste man ju dedikera minst en startskärm åt sina appar, iaf om man har ganska många.. 4: Jag kan inte spara min kontakter varken till SIM kortet eller till SD kortet, får ett felmeddelande som försvinner direkt så jag inte hinner läsa det, tips? 5: Kan man ladda ner någon mediaspelare som klarar fler videoformat? Just nu känns det som att den knappt kan spela upp något jag lägger över, oavsett format, tråkigt nog  6: Nåt tips på hur man enkelt organiserar startskärmarna? Alltså hur ni själva har organiserat dom, tex. widgets (nyheter, facebook m.m.) till höger och appar till vänster, eller liknande? Berätta gärna vad ni har på era 7 startskärmar! Tack på förhand!
Redigerat av Danne2k7, 24 september 2010 - 16:56.
Postad 24 september 2010 - 17:02
Danne2k7
-
Danne2k7
-
Lärjunge
-
-
312 inlägg
Uppdatera telefonen till 2.2. Läs här angående appsen.
Dessvärre har jag redan Android 2.2.. enligt vad telefonen säger iaf. Tack för länken! Om du lägger i appar så lägg inte in någon Taskiller dom gör mer skada än nytta bl.a kommer din batteritid att försämras, lägg in appar som har fått högst betyg typ 5 stjärnor eller dom som ligger mellan 4-5 stjärnor!
Tack för tipset, men gäller det verkligen alla Task killers? Tankade hem "Astro" som har nån sorts task killer men den används framförallt som filhanterare. Tack för tipset om apparna, är det lätt att få in "skit" på sin Desire? Lägger sig alla appar automatiskt på minneskortet?
Postad 24 september 2010 - 17:20
nipe
-
nipe
-
Lärjunge
-
-
261 inlägg
Det är ju tyvärr så Youtube funkar på datorn också hos mig iaf. Ibland går allt bra, ibland får man reloada sidan 10 gånger innan den börjar buffra osv. Känns som att det snålats in rejält på servrar för Youtube. Så det skulle jag inte skylla på appen. Några snabba frågor:
3: Kan man inte sortera sina appar i mappar (skrattar varje gång jag säger detta ) under "alla program" sidan? Eller är själva meningen att dom inte ska ligga i mappar just där? Då måste man ju dedikera minst en startskärm åt sina appar, iaf om man har ganska många..
5: Kan man ladda ner någon mediaspelare som klarar fler videoformat? Just nu känns det som att den knappt kan spela upp något jag lägger över, oavsett format, tråkigt nog 
6: Nåt tips på hur man enkelt organiserar startskärmarna? Alltså hur ni själva har organiserat dom, tex. widgets (nyheter, facebook m.m.) till höger och appar till vänster, eller liknande? Berätta gärna vad ni har på era 7 startskärmar!
Tack på förhand!
3. Har inte testat den själv men har läst att App Folders ska vara populär. 5. RockPlayer har funkat bra för mig med AVI och MKV som antagligen är de du är mest intresserad av. 720p laggar dock en del vid uppspelning. 6. Om vi går från vänster till höger, där 4 är startskärmen. -1. Spel. -2. Media. Alltså film, musik, radio, nyhetsfeeds. -3. Nytto apps. -4. Snabbinställningar, tid, väder, åtkomst till kontakter, meddelande och mail. -5. Kalendern. -6. Friendstream. -7. Tom, testar nya widgets o sånt här. Tack för tipset, men gäller det verkligen alla Task killers? Tankade hem "Astro" som har nån sorts task killer men den används framförallt som filhanterare.
Lägger sig alla appar automatiskt på minneskortet?
Ja mer eller mindre, använd bara task killer om det verkligen behövs av någon annan anledning, inte för att försöka spara batteri. För övrigt har jag bytat filhanterare från Astro till EStrongs File Explorer som jag tycker är trevligare. Nej, ladda ner t.ex någon av följande apps för att enkelt flytta över dem. App To SD , App 2 SD , SDMoveJag föredrar den första av dem.
Redigerat av nipe, 24 september 2010 - 17:31.
Postad 24 september 2010 - 19:33
Danne2k7
-
Danne2k7
-
Lärjunge
-
-
312 inlägg
Tack som f*n, det uppskattas något enormt ska du veta!
En fråga till, angående multitasking, stängs aldrig program helt om man trycker på "Hem" knappen?
För om jag går in i Inställningar -> Program -> Hantera program och väljer "pågående" så har jag där säkert 40-50 program/länkar/widgets på saker jag varit inne på under dagen. Är alla dessa program verkligen öppna och går i bakrunden hela tiden?!
Klickar jag på en så kan jag ju välja "Forcerat stopp"..
1: Om dom verkligen är igång, bör jag göra någonting åt det, och isåfall vad?
2: Du visste inte hur man la över sina bokmärken/länkar från datorn på ett smidigt sätt?
3: Edit: Lärde mig nyss att jag kan hålla in "hem" knappen för att få upp en ruta med senaste program, är det bara mina senast använda program, eller dom som är igång?
Redigerat av Danne2k7, 24 september 2010 - 19:35.
Postad 24 september 2010 - 20:34
Unregistered5282d64f
-
Unregistered5282d64f
-
Användare
-
-
174 inlägg
Stör mig på kalendern som hela tiden visar nästkommande dags aktiviteter. T ex har jag en aktivitet på kvällen aktuell dag och en aktivitet nästkommande dag så visas nästkommande dags aktivitet trots att jag ännu inte är framme vid den dagsaktuella aktiviteten.
Något man kan göra något åt? Har flera gånger missat mina kom-ihåg eftersom de slutat visas den dag jag verkligen behöver komma ihåg dom.
Postad 24 september 2010 - 20:53
master_of_rock
-
master_of_rock
-
Beroende
-
-
1 276 inlägg
Tack som f*n, det uppskattas något enormt ska du veta!
En fråga till, angående multitasking, stängs aldrig program helt om man trycker på "Hem" knappen? För om jag går in i Inställningar -> Program -> Hantera program och väljer "pågående" så har jag där säkert 40-50 program/länkar/widgets på saker jag varit inne på under dagen. Är alla dessa program verkligen öppna och går i bakrunden hela tiden?! Klickar jag på en så kan jag ju välja "Forcerat stopp"..
1: Om dom verkligen är igång, bör jag göra någonting åt det, och isåfall vad?
2: Du visste inte hur man la över sina bokmärken/länkar från datorn på ett smidigt sätt?
3: Edit: Lärde mig nyss att jag kan hålla in "hem" knappen för att få upp en ruta med senaste program, är det bara mina senast använda program, eller dom som är igång?
1. Om du trycker på tillbaka knappen då avslutas programmet. Men Android är inte som Windows. Program körs i backgrunden tills systemet behöver resurser till ett annat program. Därför är alla taskkillers helt onödiga. 3. Det är senaste program oavsett om de är i gång eller ej. Jag rekommenderar alla nybörjare att kolla genom alla de populäraste video på youtube. Man får mycket bra insyn i vad Android/Desire är för något.
Postad 24 september 2010 - 21:15
cinemax
-
cinemax
-
Forumräv
-
-
625 inlägg
Jag har haft min Desire några månader nu och är nybörjare men fortfarande är jag helt hänförd av denna mobil!
Mitt bästa köp på år och dag. Tycker bara synd om alla som gått i iFån fällan, jag har lekt lite med några men blir besviken när jag jämför och jag begriper inte varför de är så hajpade.. Visst är de bra, men det känns som Android springer åttor runt iPhone.
Postad 24 september 2010 - 22:18
Danne2k7
-
Danne2k7
-
Lärjunge
-
-
312 inlägg
1. Om du trycker på tillbaka knappen då avslutas programmet. Men Android är inte som Windows. Program körs i backgrunden tills systemet behöver resurser till ett annat program. Därför är alla taskkillers helt onödiga.
3. Det är senaste program oavsett om de är i gång eller ej.
Jag rekommenderar alla nybörjare att kolla genom alla de populäraste video på youtube. Man får mycket bra insyn i vad Android/Desire är för något.
1: Ok tack. Men svaret på frågan är alltså att alla dessa program är igång men att det inte "gör" någonting? Jag gick in i en task manager och där stod det bara 14 program igång, antar att den har mera rätt, men vad betyder isåfall "pågående" program under Inställningar -> Program -> Hantera program ? Det löste sig med bokmärkena, kan ju berätta hur jag gjorde ifall någon annan har samma problem. Först provade jag att bara lägga över genvägarna, det gick såklart inte, det behövdes en html fil tydligen. Då sparade jag en sida som .html men det gick tydligen inte heller. Det jag gjorde var att, i internet explorer, gå till Arkiv -> importera och exportera -> exportera till fil. Sen la jag bara över filen någonstans på SD kortet och fixade resten med appen "Bookmarks I/O. Är det någon som lyckats med att spela upp HD film (720p/1080p) på sin Desire utan lagg? Har sett något klipp på youtube där dom gjorde det, dessutom en långfilm tror jag..
Redigerat av Danne2k7, 24 september 2010 - 22:19.
Postad 24 september 2010 - 22:23
nipe
-
nipe
-
Lärjunge
-
-
261 inlägg
Är det någon som lyckats med att spela upp HD film (720p/1080p) på sin Desire utan lagg? Har sett något klipp på youtube där dom gjorde det, dessutom en långfilm tror jag..
Säger inte att det inte går, för det hoppas jag ju att det gör, men det kan ju vara så att filmen de använde hade låg bitrate. Upplösningen (720p) säger inte allt om hur krävande en film är.
Postad 24 september 2010 - 23:04
Danne2k7
-
Danne2k7
-
Lärjunge
-
-
312 inlägg
Säger inte att det inte går, för det hoppas jag ju att det gör, men det kan ju vara så att filmen de använde hade låg bitrate. Upplösningen (720p) säger inte allt om hur krävande en film är.
Så sant så sant, tänkte inte så långt. Vi får hoppas att det går med någon spelare, eller att det kommer någon rolig uppdatering i framtiden. Föresten, alla uppdateringar som kommer till Android kan man väl ladda ner och installera direkt i telefonen?
Postad 24 september 2010 - 23:27
thecybersponge
-
thecybersponge
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
3. Har inte testat den själv men har läst att App Folders ska vara populär.
3. Jag har just snabb tittat på länken ovan och förstår egentligen inte varför man skall använda den appen när den funktionen finns med från början. Håll fingret på en tom yta eller tryck på + tecknet så får man upp 4 val varav den sista är skapa mapp. I den kan man sedan lägga sina appar t.ex. program under samma kategori. 6. Från vänster till höger. 1. En hög med appar som jag använder ibland (ex kamera, galleri, miniräknare, musik m.m). 2. Sms. 3. Bokmärken. 4. Snowstorm, strömkontroll, hotspot på/av, market, gmail, internetappen, flygplanmode on/off, tyst på/vibration/av, vem ringdeappen, mobil (2g/3g). 5. Kontakter. 6. Appar som har med internet ,GPS och navigation att göra. 7. Kalender.
Postad 25 september 2010 - 05:36
nipe
-
nipe
-
Lärjunge
-
-
261 inlägg
Föresten, alla uppdateringar som kommer till Android kan man väl ladda ner och installera direkt i telefonen?
Japp så är det tänkt. 3. Jag har just snabb tittat på länken ovan och förstår egentligen inte varför man skall använda den appen när den funktionen finns med från början. Håll fingret på en tom yta eller tryck på + tecknet så får man upp 4 val varav den sista är skapa mapp. I den kan man sedan lägga sina appar t.ex. program under samma kategori.
Sant, App Folders handlade visst inte om Alla Program listan vilket jag fått intryck av. Kom att tänka på att detta inte är rätt ställe att diskutera apps så ber om ursäkt att jag drivit iväg. Det finns en tråd speciellt avsedd för Android apps/spel.
Postad 25 september 2010 - 08:11
master_of_rock
-
master_of_rock
-
Beroende
-
-
1 276 inlägg
Inspelningen i 720p hackar pga att minneskortet som följer med är segt. Man bör uppgradera till ett snabbare.
Sedan måste jag rekommendera alla att läsa genom tråden innan ni frågar något. De flesta svar redan finns här.
Postad 25 september 2010 - 09:02
Unregisteredbb649a5e
-
Unregisteredbb649a5e
-
Guru
-
-
4 239 inlägg
Föresten, alla uppdateringar som kommer till Android kan man väl ladda ner och installera direkt i telefonen?
Japp så är det tänkt.
fast så är det ju tyvärr inte. htc får ju dom först så att dom kan fixa till med sense och så. men man kan ju roota den och då kan man väl köra vanilla android. men då måste man väl ändå vänta på att nån fixar det?
Postad 26 september 2010 - 19:28
JvD
-
JvD
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Inspelningen i 720p hackar pga att minneskortet som följer med är segt. Man bör uppgradera till ett snabbare.
Vad rekommenderas? Något på 16GB.
Postad 26 september 2010 - 21:06
Danne2k7
-
Danne2k7
-
Lärjunge
-
-
312 inlägg
Sedan måste jag rekommendera alla att läsa genom tråden innan ni frågar något. De flesta svar redan finns här. 
Uppspelning menar du väl? Ja men jag har redan ett 32GB minne, så det bör inte vara det som är problemet.. Fan jag sliter mitt hår för jag inte vet hur jag ska organisera och sortera mina appar  Funderar på att ha en mapp för allt "viktigt" som man använder ofta, och resten sorterat i nyheter, hitta/kartor/kommunikation osv osv, fler tips på olika mappnamn?
Postad 26 september 2010 - 21:19
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2 644 inlägg
Uppspelning menar du väl?
Ja men jag har redan ett 32GB minne, så det bör inte vara det som är problemet..
Fan jag sliter mitt hår för jag inte vet hur jag ska organisera och sortera mina appar 
Funderar på att ha en mapp för allt "viktigt" som man använder ofta, och resten sorterat i nyheter, hitta/kartor/kommunikation osv osv, fler tips på olika mappnamn?
master-of-rock menar nog just vad han skriver, videoinspelning- Sen gäller det läs och skrivhatigheten på kortet, storleken har ingen betydelse.
Postad 26 september 2010 - 21:49
Danne2k7
-
Danne2k7
-
Lärjunge
-
-
312 inlägg
master-of-rock menar nog just vad han skriver, videoinspelning- Sen gäller det läs och skrivhatigheten på kortet, storleken har ingen betydelse.
Ok.. så det hackar om jag filmar i 720p? Hackar när jag spelar upp det då eller vadå? Trodde läs och skrivhastigheten var samma på alla.. något speciellt minneskort man bör ha då? Hmm, kollade lite på batterianvändningen under inställningar nu, står att "Vänteläge" och "telefonen är inaktiv" har dragit runt 45% av batteriet tillsammans, det låter ju helt sjukt mycket!? Stämmer den verkligen?
Redigerat av Danne2k7, 26 september 2010 - 21:50.
Postad 26 september 2010 - 22:09
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2 644 inlägg
Ok.. så det hackar om jag filmar i 720p? Hackar när jag spelar upp det då eller vadå?
Trodde läs och skrivhastigheten var samma på alla.. något speciellt minneskort man bör ha då?
Hmm, kollade lite på batterianvändningen under inställningar nu, står att "Vänteläge" och "telefonen är inaktiv" har dragit runt 45% av batteriet tillsammans, det låter ju helt sjukt mycket!? Stämmer den verkligen?
Ja, presis, om kortet inte hinner läsa och skriva tillräkligt snabbt hackar det vid uppspelning, alltså hackande som blir vid inspelningen. Nu är jag inte så insatt i just vad dom nya 32GB korten bruka ligga på, men visst brukar där va ganska stora hastighets-skillnader på dom. Har själv bara ett 8GB. Nej, inget konstigt med 45%. Har själv, just nu ca. 40%inaktivt/vänteläge och ganska mycket röstsamtal 18%, 50% kvar av batteriet efter 2 dygn och 7 tim sen laddning.
Redigerat av ffodil, 26 september 2010 - 22:22.
Postad 26 september 2010 - 22:20
Danne2k7
-
Danne2k7
-
Lärjunge
-
-
312 inlägg
Ja, presis, om kortet inte hinner läsa och skriva tillräkligt snabbt hackar det vid uppspelning, alltså hackande som blir vid inspelningen. Nu är jag inte så insatt i just vad dom nya 32GB korten bruka ligga på, men visst brukar där va ganska stora hastighets-skillnader på dom. Har själv bara ett 8GB.
Nej, inget konstigt med 45%. Har själv, just nu ca. 40%inaktivt/vänteläge och ganska mycket röstsamtal 18%, 50% kvar av batteriet efter 2 dygn och 7 tim sen laddning.
**** då, mitt klarar bara 2MB/sek i läshastighet  Köpte ett billigt SanDisk..borde jag köpt ett snabbare? Hur mycket kommer jag bli lidande av detta? Skit!
Redigerat av Danne2k7, 26 september 2010 - 22:20.
Postad 26 september 2010 - 22:24
algorithm
-
algorithm
-
Användare
-
-
159 inlägg
Ja, presis, om kortet inte hinner läsa och skriva tillräkligt snabbt hackar det vid uppspelning, alltså hackande som blir vid inspelningen. Nu är jag inte så insatt i just vad dom nya 32GB korten bruka ligga på, men visst brukar där va ganska stora hastighets-skillnader på dom. Har själv bara ett 8GB. ... ... ...
Kollade på Prisjakt. 32 GB microSD (>900 SEK) med 2MB/s  . Kan knappt tro att det stämmer. Hoppas att det inte stämmer... Min 16GB microSD har 10MB/s.
Postad 26 september 2010 - 22:27
Danne2k7
-
Danne2k7
-
Lärjunge
-
-
312 inlägg
Ja jag såg också det, hade ingen aning om att det kunde skilja så mycket!
Bör jag försöka byta mitt kort eller?
Postad 26 september 2010 - 22:40
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2 644 inlägg
**** då, mitt klarar bara 2MB/sek i läshastighet  Köpte ett billigt SanDisk..borde jag köpt ett snabbare? Hur mycket kommer jag bli lidande av detta?
Skit!
Som jag sa så har jag inte varit inne och kollat på micro- kortens classer på länge. Vet att det fanns class 6 och kanske mer, men borde räcka. Men däremot köpte jag en ny kompakt-kamera i dagarna med full HD- videoinspelning på. Där rekomenderas då SDHCVideo Ultra med 15MB/sek el. Extreme 3 20-30mb/sek. men så snabba finns nog inte i micro. Vet helt ärligt inte exakt vad som krävs för 720p.
Postad 26 september 2010 - 22:57
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2 644 inlägg
Kollade på Prisjakt. 32 GB microSD (>900 SEK) med 2MB/s . Kan knappt tro att det stämmer. Hoppas att det inte stämmer... Min 16GB microSD har 10MB/s.
Är ganska övertygad om att 10MB/s. räcker mer än väl för 720p. Mitt 8GB är på 4MB/s. ock kan då ana lite hackande vid snabba rörelser. 2 är då ganska säkert för lite.
Postad 27 september 2010 - 00:50
Danne2k7
-
Danne2k7
-
Lärjunge
-
-
312 inlägg
Vad ska man köpa då, typ denna? https://www.prisjakt...kt.php?e=412263Transcend microSDHC Class 6 16GB Läshastighet: 14 MB/s Skrivhastighet 7 (7-11) MB/s 32GB verkar ju bara finnas i 2 MB/s hastigheter än så länge.. Kommer allt att bli snabbare? Kan uppleva en liten segehet ibland i menyerna.. har nämligen lagt in rätt rejält med appar nu innan jag hittat vilka som är värda att behålla, blir väl rätt många som är igång samtidigt..
Redigerat av Danne2k7, 27 september 2010 - 00:52.
Postad 27 september 2010 - 05:54
Unregisteredbb649a5e
-
Unregisteredbb649a5e
-
Guru
-
-
4 239 inlägg
Hmm, kollade lite på batterianvändningen under inställningar nu, står att "Vänteläge" och "telefonen är inaktiv" har dragit runt 45% av batteriet tillsammans, det låter ju helt sjukt mycket!? Stämmer den verkligen?
tänk på att det är procent på det dragna batteriet om man nu kan säga så. dvs har du bara använt 10% av telefonen, så är nästan 5% av dom procenten vänteläge/inaktiv. jag har just nu 1% använt och av det är det fördelat vänteläge 26%, wifi 24%, inaktiv 22%, androidsystem 22% skärm 6%.
Postad 27 september 2010 - 07:56
master_of_rock
-
master_of_rock
-
Beroende
-
-
1 276 inlägg
Uppspelning menar du väl?
Nu har jag tankat över en videofil i 720p till min dator och det är samma hack vid uppspelningen. Då kan man konstanterna att det är just inspelningen i första hand som blir direkt lidande när minneskortet är segt. Sedan kan ni som har både det medföljande kortet och ett snabbt kort testa att spela in i 720p på det snabba och kopiera över till det sega för att spela upp fillen i luren från det sega. Blir det hack då?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|