har lsät det här på forumet i denna jättetråd för längesedan, men vart hittar jag uppdateringen?.
det ska bland annat gå och "nypa" för att zooma?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
4 relaterade trådar
Postad 23 November 2010 - 23:14
Det skall gå och uppdatera Ovimaps i N:8an
har lsät det här på forumet i denna jättetråd för längesedan, men vart hittar jag uppdateringen?. det ska bland annat gå och "nypa" för att zooma? Postad 23 November 2010 - 23:19
Då får gå in på "nokia beta labs" googla det! Postad 23 November 2010 - 23:20 Du hann före mig! Jag tänkte posta det idag.. Det där är en av de första sakerna jag vill ändra på när jag får min N8. Är det någon som vet var de fyra olika typsnitten används? Det verkar som att det inte fungerar ihop med Ovi store, tyvärr. Redigerat av SL2, 24 November 2010 - 01:06. Postad 24 November 2010 - 10:13
TVn har 2 uttag, jag har testat båda. Kan det vara kabel det är fel på? Får nog försöka hitta en annan tv-apparat att testa på.
Det har fungerat tidigare, det slutade fungera från en dag till en annan. Har testat resetta telefon också, men det hjälpte då inte. Postad 24 November 2010 - 12:06
jag har haft problem med ljudet via hdmi ett par gånger, men det har räckt att dra ur sladden och sätta i den igen. i telefonens ände då alltså. det är viktigt att sätta i den ordentligt och det från början. ett tips kanske kan vara att sätta i sladden innan du sätter på tv:n. för när du väl fått igång hdmi:n utan ljud så verkar det svårt att få igång det även om du trycker i kabeln ordentligt.
Postad 24 November 2010 - 12:40
Tackar för det! Ska testas! För övrigt måste jag säga att det här är ett väldigt bra forum och det finns väldigt många kunniga personer här som kan ta sig tid att förklara för oss mindre insatta också Postad 24 November 2010 - 13:16
måste bara passa på att trycka på hur bra gps-funktionen är i N8:an. igår var jag ute i snökaoset och körde budbil. rutten blev jönköping-lindesberg via bankeryd. alltså västra sidan vättern upp och östra sidan hem. det är ofta väldigt svårt att avgöra hastighetsbegränsningar eftersom att dessa skyltar är översnöade. iochmed att det var en såkallad TAXI-körning så har jag inte jättebra koll på den sträckan heller. dessutom yrde snö runt extremt mycket och begränsade därmed sikten. men det fixar ju gps-en genom att varna mig när jag kör för snabbt. dessutom varnar den mig för fartkamerorna som jag också har dålig koll på på den sträckan. sen när jag är på hemväg så märker jag hur dåliga östgötarna är på att köra bil. gps-en föreslår en avstickare p.g.a. trafikolycka och jag slipper stå i kö några timmar.
Postad 24 November 2010 - 14:51
Nu har jag äntligen fått min N8 och är mycket nöjd!!
MEN när jag håller i den så sjunker motagningen kaftigt. Har för mig jag läst om det fenomenet tidigare i tråden. Vad göra? måste jag lämna in den? Blir så less Postad 24 November 2010 - 16:16
Har en adapter för "cigarett-uttaget" i bilen till USB, det står Output DC 5.0v +- 5% max 400mA. Fungerar det att ladda N8an från den?
Postad 24 November 2010 - 16:20
Hej
Har beställt en N8 från 3. Slut på lager, var informationen jag fick. Är det någon som har beställt sin N8 från 3 och i så fall, hur lång tid tog det innan ni fick den? /Andreas Postad 24 November 2010 - 16:20
Jag har nu fått min N8 och undrar en sak. Vet att det har nämnts tidigare men hur stängde man av wlan skanningen? Jag har på automatiskt just nu, men vill stända av den. Det enda andra alternativet är dock att välja vid vilka intervall telefonen skall skanna....hur ska jag fixa detta?
Edit: Löste det själv=) Redigerat av konsum, 24 November 2010 - 16:33. Postad 24 November 2010 - 17:22 Det ska nog fungera. Postad 24 November 2010 - 17:22 Skaffa en mindre strålningskryddad hand. Postad 24 November 2010 - 17:43
Internet radio, hitta denna länk nån som testat? Verkar sjust ska testa mera när man kommer hem.
http://nokiasaga.com...pp-for-nokia-n8 Redigerat av hemtman, 24 November 2010 - 18:00. Postad 24 November 2010 - 17:46
någon mer som reagerat på nokias reklam som påstår att den kan filma full-HD?
Postad 24 November 2010 - 18:21
Har provat den, fungerar mycket bra! Oftast inga problem att ansluta till stationerna. Finns också väldigt många stationer att välja på och dessutom en bra sökfunktion. Rekommenderas! Det negativa jag kommer på är väl att ljudet inte kan skickas ut via FM-sändaren, men det får man väl leva med. Postad 24 November 2010 - 19:08
Får "stödjer ej USB" när jag ansluter mitt Lexar firefly (16gb), det är FAT 32. Någon som vet varför den inte stödjer det?
Postad 24 November 2010 - 19:14
Samma som man hade i gamla e71, mycket trevligt. Håller med man vill ju använda FM-sändaren eller sina bluetooth högtalare. Kan det verkligen vara så svårt att lägga till den möjligheten? Postad 24 November 2010 - 19:24 Är verkligen det där en officiell version till symbian^3 lurar? har läst att den ska komma men hittar den inte på OVI. Annars så är det där en sån där "måste ha" app till Symbian. Postad 24 November 2010 - 19:45 Då blir det nog lättare att byta mobil Postad 24 November 2010 - 20:00
Haft N8 från TRE nu i ett par dagar och är mer än nöjd.
batteri tid grymt bra.....laddat 1gång trots mycket användande. HDMI fungerar ypperligt både bild+ljud.(testat att spela,surfa,kolla film m.m mot min 47" LCD) grym kamera. Snabb respons på skärm. Enkel att hantera. Har däremot 2 störande moment som jag inte hittar någon lösning på och behöver hjälp/tips. 1. om jag öppnar ett program typ mediaspelaren och stänger av den efter ett par låtar....varför ligger den kvar som "öppnade program" ? Stänger inte program av sig auto när man stänger av dom via programmet eller måste man alltid gå via "visa öppnade program" för att stänga ner dom???? 2.Har försökt med Nokia Ovi Player att lägga in album-cover till just mina album...försökt med allt(tror jag) kopierat in omslag,hämtat omslag,uppdaterat omslag m.m men likförbannat finns dom inte när jag öppnar mediaspelaren. Kopplar jag in N8an till datorn så finns dom där. Hur skall man göra igentligen???? Hoppas på bra och begripliga svar Bortsett från dom 2 probs är jag super nöjd med telefonen. Postad 24 November 2010 - 20:11
När du avslutar musikspelaren måste du gå till "Avsluta" i menyn "Val". Om du bara väler "Dölj" så ligger spelaren kvar i bakgrunden och stängs inte ner.
Postad 24 November 2010 - 21:16
har lite problem. Se meddelande widgeten som fås med ligger på startsidan men den visar inte medelanden. nån som har en lösning?
Postad 24 November 2010 - 21:22
Testa att starta om. Postad 24 November 2010 - 22:02
Är också lite besviken på USB otg. Har provar två minneskortsläsare med ett minneskort i och inget av dem fungerade. Lite synd efterssom det var det jag skulle använda den till... :-( Postad 24 November 2010 - 22:15 Det kanske är kortläsaren som ställer till det, behöver den inte separata drivrutiner (som Windows installerar automatiskt)? Det är ju fortf en telefon, den har nog inte så mycket drivrutiner på lager. Prova med ett vanligt USB-minne (FAT 32). Postad 24 November 2010 - 22:18
Laddproblem!
Igår kopplade jag in mobilen på usb för laddning via datorn, på morgonen sover jag över, kollar då på mobilen som är avstängd! Slår på telefonen och den varnar för låg strömnivå, kopplar in den på usb igen men det händer ingenting! Tar med mig den vanliga laddaren för att ladda på jobbet, händer ingenting då heller! 3min utan att den börjar laddas. Testar sedan kompisens usb-billaddare, då börjar den ladda! Kopplar loss efter 1min och kopplar den till min vanliga laddare igen och då fungerar den också! Fler som upplevt nåt liknande? Läste att Nokia hade problem med batteriet till N8, kan det vara relaterat? Postad 24 November 2010 - 22:40 Jag har provat 4 USB -stickor, där funkar tre. Den som inte funkar en av de första 1GB-stickorna (2005) som jag haft lite problem med tidigare. En sticka är formatterad i NTFS, filhanteraren dyker upp men när man försöker öppna står det "fel på minneskort". Det är precis som det ska vara eftersom bara FAT stöds över USB OTG på N8. Jag har även en minneskortsadapter (M2) med ett 4GBgort som är formatterat i FAT32 som inte kan läsas. Kanske kräver adaptern drivrutiner? Redigerat av BigR, 24 November 2010 - 22:41. Postad 24 November 2010 - 22:43
finns väl inställningar för usb-anslutning, lite långsökt att det skulle vara det som ställer till det men jag har för mig att jag hade råkat ändra något i början. Postad 24 November 2010 - 23:11
Det är nog bara jag som nämnt om spricka i HDMI-luckan. Tror det blev 1a eller 2a gången jag öppnade/stängde luckan. Är typ bara den yttre plasten, men det sitter ju fast i den inre biten. Blev nog för att luckan trycks dit så tight. Bild tagen med N95an: ![]()
Postad 24 November 2010 - 23:24
Måste säga att bild (inom tv/skärm) är jag inte proffs på, men kan väl rätt så mycket.
Men hur jag än gör så blir jag inte nöjd. I maj 2010 (i år) köpte jag en Samsung LCD LE32C555 32" HD-tv 1080p (prislapp 6000:-). Har den som datorskärm endast, genom HDMI-HDMI via en guldpläterad HDMI-kabel. Det ger jävligt bra bild mellan dator-tv i 1920x1080p 60hz, men var tvungen att döpa HDMI1 till PC för någon pixelmappning?, annars var det svart rand/pixligt. Gör jag rätt när jag kör på 60hz ut från datorn? När jag kör N8 HDMI - Guldpläterad HDMI-kabel - HDMI in på tvn så blir inte startskärmen alls lika klar och fin som det är i mobilskärmen, eller datorn. Ser skillnad mellan valfritt namn och PC-läge (pixelmappning), men även i PC-läge tycker jag att det BORDE vara bättre. Nu sitter jag iofs 0.5-1.5 meter från 32"-tvn men ändå, ser ju skitbra ut på datorn. Har visserligen inte sett någon HD-film från N8an på tvn mer än det jag filmat själv, som ser ganska så bra ut. Lika för andra? Något jag borde ställa in? Det ser alltså lite (endast lite) pixligt ut och lite suddingt, inte lika klart som i N8ans skärm eller pc'ns skrivbord. Langar med ett par bilder tagna med N95an när N8an driver tv'n: ![]() ![]()
Postad 24 November 2010 - 23:33
beror det inte på att den kör 720p och inte 1080p som skärmen kör. är väl ganska naturligt att det blir lite pixligt när du inte får nativeupplösning. med datorn inkopplad får du ju 1080p och i N8:an kör du ju bara 640x360. sen om du får ut 720p i menyerna och spel är svårt att svara på men det är väl tveksamt. när du kör ut hd film får du ju det iallafall. Redigerat av bag, 24 November 2010 - 23:34. Postad 24 November 2010 - 23:39
Så du menar att det borde bli jäkligt bra vid HD-film? Måste nog F*n testa nån dag. Ni som testat N8an över till HD-tv, upplever ni också att menyer/spel är i "lite sämre kvalité", men blir bra vid HD-film? Bara funderade så att jag inte gjort någon dum inställning på tvn eller liknande. Postad 24 November 2010 - 23:57
jo jag kör den inkopplad till 720p projektor och menyerna ser lite sämre ut. sen kommer det ju inte bli helt bra ändå iochmed att du har fullHD på din tv. det är ju problemet med de nya skärmarna särskilt lcd och tft att det blir aldrig helt hundra när det inte är rätt upplösning. samma problem hade ju inte crt.
Postad 25 November 2010 - 00:39 Ja jag reagerade också på det. Reklamen jag såg var på mobil.se. Blir väl så där när det är några flummiga reklamnissar som sitter och gör reklam och inte hinner lämna det till mer kunniga för korrekturläsning innan de skickar in det för publicering. Postad 25 November 2010 - 07:50
har haft min telefon nu i två månader typ och har några saker jag kan konstatera som är mindre bra.
-jag kan inte köra wlan med wpa2-kryptering, då hänger den sig efter ett tag och börjar dra ström som f4n -vibratorn i telefon är värdelös, märker inte om det ringer och jag går omkring med telefonen i byxfickan. -sökfunktionen i navigatorn är värdelös. söker man på en gata i en annan stad får man ofta typ ingen träff, ofta måste man skriva in gata, stad och till och med land för att få träff. jävligt irriterande när jag var i köpenhamn i helgen. trots att kartorna är nedladdade.skulle gärna se att man fick upp alternativ på träffar såsom i google maps eller vilken annan gps som helst.. annars är jag nöjd! Postad 25 November 2010 - 08:01
Närjag hade Samsung Omnia hd(som hade Symbian) så fanns det problemet i början. Den laddade visserligen via usb men sedan laddade den ur om man inte startade om telefonen. Det fixades senare via uppdateringar. Kolla med Nokia ifall de känner igen problemet. Postad 25 November 2010 - 09:06
Även för mig har wpa2 strulat, ska byta till en ny n8 idag ! Före första återställningen fick jag krash-stänga mobilen så fort jag försökte ansluta till wpa2 nätverk, den frös.. Nu funkar den bara inte riktigt som den ska, nått som är fel med någonting, rss-erna har slutat funka igen (rensat allt 3 ggr) och det räcker för att jag ska få byta då jag inte ens haft min i 2 veckor än Och jag håller med dig om vibratorn, tycker det känns som om den vibrerar hårdare om man väljer hårdaste responsen från "knapp"-klick, får se om nya är lika svag.. Postad 25 November 2010 - 11:12
Jag har en fråga.
Vet någon om det går att streama filmer från min mediespelare till en symbianlur på distans. Såg en kollega som hade den funktionen på sin iphone och tyckte den var rätt rolig. Han anslöt till sin mediespelare från sin iphone nu när vi satt på jobbet. Tog kanske 30 sekunder sen började filmen spelas upp utan något lagg elelr störningar alls. Finns det någon liknanade funktion? Postad 25 November 2010 - 12:00
För er som har problem med WLAN, har ni provat Nokia Connectivity Analyzer?
Nu finns även Ovi Suite 3.0 på nokia beta labs. Postad 25 November 2010 - 12:13
Jag har problem att koppla ned WLAN.
När jag kopplar ned så återkopplar WLAN efter 10 sek. Har kollat alla inställningar i enlighet med instruktioner men hittar inget mera att testa. Tips? Kör trådlöst mot D-Link 855 Postad 25 November 2010 - 12:14
Om du har mail inställt på att hämta snarast, så deaktivera denna inställning.
Postad 25 November 2010 - 15:26
sökfunktionen fungerar mycket bättre om du använder en datauppkoppling. det verkar som att kartorna är nedladdade och att de flesta adresserna behöver uppkoppling för att hittas. men det är väldigt små datamängder vi pratar om. och när du har valt adress så kan du inaktivera uppkopplingen igen. Postad 25 November 2010 - 17:17 Tack för hjälpen verka fungera Postad 25 November 2010 - 17:56
Som det har nämnts tidigare så är ju din "skärm" för bra för bilden från mobilen. Mobilen skickar ju bara 720p och din skärm vill ju ha 1080p. Därav att det upplevs lite smått pixlit. Jag tycker personligen att en full-hd tv har som sagt alldeles för bra bild i stort sett alla sammanhang förutom tittande på blu-ray/ps3-spelande eller hd-film från datorn. Det är ju snudd på värdelöst att titta på vanlig tv på en 1080p-tv (enligt mig iaf) Sen spelare det ju in vilken typ av skärm du har också... din tv är ju LCD och mobilens skärm AMOLED. Mvh / Kenta Redigerat av premonitioner, 25 November 2010 - 17:57. Postad 25 November 2010 - 18:02 ok, var lite rädd för att slå på det då man var utomlands, 22,50 kr/MB liksom! ok, ska kolla in vad det är senare. men ändå jävligt konstigt det där med att wpa2 på min linksys-router får hela jväla telefon att balla ur. Postad 25 November 2010 - 20:46
Jag kör med wpa2 utan några som helst problem.
En bugg eller annat strul har jag dock, på tredje skärmen har jag en widget med genvägar som inte fungerar att byta genvägar till , blir bara frågetecken. Ibland funkar det byta en men då byts någon annan ut till frågetecknet..skumt. Postad 25 November 2010 - 21:16
Har problem med Ovi store nu, lyckades tanka några program igår, men nu har jag säkert lyckats ändra någon inställning, så får hela tiden "Install.fel" när mobilen tankat ner och försökt installera, någon som vet vad jag har lyckats med?
Postad 25 November 2010 - 21:22
Någon som har lyckats använda programmet Ovistore i telefonen efter byte av typsnitt? Lite störande att det inte vill hänga med längre...
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |