Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor

9738 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 03 October 2013 - 07:42

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

• 1255 inlägg
  • 0
Hehe...
Ytterligare en TV4-kanal är väl aldrig fel :rolleyes: ;)

Nu vet jag inget om hur en satellittransponder funkar, men jag gissar att den kan hantera endast SD- eller HD-kanaler (eller MPEG-2 kontra MPEG-4 i alla fall). Inte båda varianterna samtidigt.
Och eftersom vi lever i en ständig förhoppning att få fler HD-kanaler i utbudet så kan detta vara ett tecken på att något kommer hända på HD-fronten...

Kanske TV4 Guld HD? B)

Postad 03 October 2013 - 08:17

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Tänkte bara meddela att The Player Channel på Thor 6 nu blir Ginx TV istället :)

Hej SweX, ja vi bekräftar att Ginx har ersatt Players Channel. Då det är en free to air-kanal innebär det att vi inte har något avtal med den kanalen och därmed väldigt begränsad information. Men vi kan försöka ta reda på lite mer om kanalen via våra produktutvecklare.

Med vänlig hälsning
Micke

Postad 03 October 2013 - 10:13

Unregistereda4c12829
  • Unregistereda4c12829
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
När kommer en Android app för att sköta fjärrkontroll?

Postad 03 October 2013 - 12:21

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

När kommer en Android app för att sköta fjärrkontroll?

Hej Hajkar!

Vi har inget datum när den kommer att komma i dagsläget men så fort vi vet mer eller har ett exakt datum så kommer vi lägga upp information till er via sociala medier och forum.

Med vänliga hälsningar
Therese

Postad 03 October 2013 - 13:43

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0

Canal Digital kommer att behålla de flesta av sina kunder och får även nya, så länge de inte försvårar användning av annan box än sina egna. För ingen som har lite vett i kroppen, använder CD's egna boxar.
Själv använder jag en VU+ och det spelar ingen roll vilken av deras boxar man väljer, då alla är bättre.
Men nya Solo2 och Duo2 är outstanding och gör allt till ett stort nöje, med CD's utbud och kvalité
plus att det är enkelt med flera satelliter och de tekniker som tex de tyska kanalerna idag erbjuder ( ex hbb )

Jo alltså, när jag pratar om CD boxarna så menade jag dom relativt nya boxarna från ADB.

Jag håller med om att VU boxarna är kanon om man vill kunna göra mer än vad original boxarna erbjuder, och såklart bra att CD låter kunden kunna välja en annan box om man så vill. Som du till exempel :)

Jag kan inget säga om dom gamla Sagem boxarna då vi inte var CD kund när man levererade dem.
Men om det är Sagem boxarna som du menar när du säger "För ingen som har lite vett i kroppen, använder CD's egna boxar." Då kan jag bara hålla med, för det är ju inte mycket positivt man har läst om dem precis.

Hur som helst, då vi inte ansluter våra boxar till nätet, så funkar ADB boxarna utmärkt tycker jag. Vi har två stycken av "den lilla vita" HD boxen. Och den är rapp vid kanal byten, bra interface i menyn, och lätt att använda överlag, så jag kan inte vara annat än nöjd med den. ;)

Hej SweX, ja vi bekräftar att Ginx har ersatt Players Channel. Då det är en free to air-kanal innebär det att vi inte har något avtal med den kanalen och därmed väldigt begränsad information. Men vi kan försöka ta reda på lite mer om kanalen via våra produktutvecklare.

Med vänlig hälsning
Micke

Hej Micke, jag behöver ingen mer info om den personligen, men andra kanske är nyfikna. Kan också säga att jag tycker att det var en positiv förändring i alla fall, då den är mer intressant än föregångaren. :)

Redigerat av SweX, 03 October 2013 - 13:45.

Postad 04 October 2013 - 08:19

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0
Vad gäller serieinspelningen noterade jag att den infon saknades i "stora" programguiden i boxen, bläddrade man i kanalinfon gick det att ställa in serieinspelning på de nya serierna igår.

Postad 04 October 2013 - 08:51

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

• 1255 inlägg
  • 0
Ja, serieinspelningsikonen visas inte alltid i epg:n efter senaste uppdateringen. Först trodde jag det var strul med epg-informationen, men jag lyckades få fram serieinspelningsinformationen när jag växlade från tidslinje till sidvisning i epg:n. Först då kunde jag också programmera serieinspelningarna.

Tydligen måste man få boxen att "läsa om" datat för den serie man vill spela in på något sätt, som t ex bläddra i kanalinfo eller växla vy i epg:n.

Jag har sett detta problem på alla "stora" HD-kanaler utom fyran. Att jag inte sett det på fyran beror nog mest på att jag inte spelar in någon serie från den kanalen. B)

I övrigt säger jag som jag sagt förut: Är mycket nöjd med boxen och den blir bättre för varje uppdatering.
Enda problemet jag kan komma på för stunden är buggen jag och Monshi beskrivit om serienspelningar.

Sedan saknar jag möjlighet att redigera inspelningar, men det är ett medvetet val av CD om jag förstått det rätt.

Postad 04 October 2013 - 11:18

Unregistereda4c12829
  • Unregistereda4c12829
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
Jag blev lite upprörd när det inte fungerade då jag levt med PVR101 sedan första dagen CD lanserade den
och haft alla problem man kan läsa om i den långa tråden.

Jag har programmerat inspelning och det fungerar och med den info ni kom med här så är det förmodligen det
jag råkade ut för och därför fungerade det inte. Nåväl jag får programmera om den igen med nya inspelningar.

Däremot så har jag ingen EPG info på kanal 2 HD? Är det någon som har samma.

Postad 04 October 2013 - 11:27

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2530 inlägg
  • 0
Ser i DN att TV4 Sport Xstra skall upphöra och TV 12 tar över i stället. Vi får väl hoppas att den nya kanalen kommer att ingå i familjepaketet.

Postad 04 October 2013 - 11:44

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1954 inlägg
  • 0

Ser i DN att TV4 Sport Xstra skall upphöra och TV 12 tar över i stället. Vi får väl hoppas att den nya kanalen kommer att ingå i familjepaketet.

Se där, då sparar man 39 kr i mån som TV4 Sport Extra kostar.

Tragisk utveckling när man startar en HD kanal för att sedan lägga ner den, var riktigt bra bild dessutom. Serie A i HD missar man därmed, sunkiga TV4 Sport gäller framöver.

Från Friidrotts VM i höstas körde de ju hela sändningarna utan i reklam i TV4 Sport Extra, var kanon.

Men de kanske gör om vanliga TV4 Sport till en HD kanal (knappast va?) Eller så blir TV12 en HD kanal?

/Fredrik

Postad 04 October 2013 - 14:31

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0

TV4-Gruppen ska bli störst på tv i alla plattformar. Samtidigt stärker de sin kanal- och rättighetsportfölj och startar en ny kanal. TV12, som lanseras nästa vår, ska ha fokus på sport- och livsstil. Det bästa av TV4 Sports lyfts in på helgerna och vardagarna ägnas åt livsstilsprogram. Samtidigt görs TV4 Sport om till en mer renodlad sportkanal.

http://www.dagensmed...icle3775676.ece

Alltid roligt med nya kanaler, och bra att det blir mer fokus på TV4 Sport. Jo den kommer säkert, jag jag skulle bli förvånad om den inte kommer in i Fam Paketet direkt vid lansering. :)

Redigerat av SweX, 04 October 2013 - 14:32.

Postad 08 October 2013 - 12:30

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0

http://www.dagensmed...icle3775676.ece

Alltid roligt med nya kanaler, och bra att det blir mer fokus på TV4 Sport. Jo den kommer säkert, jag jag skulle bli förvånad om den inte kommer in i Fam Paketet direkt vid lansering. :)

Gissar då att de helt enkelt stoppar in nuvarande TV4 Sport (som i stort visar "livsstilsprogram" av typen bilbärgare i USA och motorvägspoliser i GB för det mesta, varvat med en travrunda och någon superettanmatch), tillsammans med TV4 Sport Xtra (där sport visas) i en gryta.

Ut ur grytan kommer en "ny" TV4 Sport (namnändring av TV4 Sport Extra) samt att nuvarande TV4 Sport namnändras till TV12 - dvs man tydliggör det som redan råder, dvs att den kanalen i princip är en "livsstilskanal" med en dutt sport.

"Nya TV4 Sport" med Xtra avkapat, lär väl fortsätta som premiumkanal att betala extra för, medan nya TV12 blir en paketkanal som följer med i diverse distributörers grundpaket som nuvarande TV4 Sport gör idag. TV12 blir konceptat på ett delvis liknande vis som TV10 är för Viasats betalkanaler.

Som fotnot kan man ju nämna att TV4 Sport faktiskt innehöll en relativt godkänd andel sport från början, men TV4 behövde få in mer pengar och lyfte över innehåll till den nystartade TV4 Sport Xtra som blev en premiumkanal. TV4 Sport blev en "livvstilskanal" till stora delar med lite sport här och där. Troligtvis vågande man inte införa skiftet fullt ut då pga att man hade tidigare trängt ut Eurposport i en hel del kabel-tv upphandlingar som "sportkanalen i baspaket".

Postad 10 October 2013 - 07:10

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0
Ingen förändring som påverkar mig :) Men kanske för andra....

Tekniska förändringar för C More Fotboll HD

Den 16 oktober blir kanalen C More Fotboll HD en pairad kanal.

Nu blir C More Fotboll HD som ingår i C More Sport och C More Max paketen en pairad kanal. Det innebär att vi parar ihop innehållet i ditt abonnemang med din specifika HD-box och tillhörande kort. Syftet med detta är att endast du som betalar för abonnemanget skall kunna se kanalen. Genom tekniken pairing hindra vi dem som tittar med så kallade piratkort.
Alla våra nyare HD-boxar klarar av den nya tekniken med ”pairing”. Om du har en äldre HD-box eller en standardbox kommer du att kunna fortsätta att se samma innehåll i standardformat på kanalen C More Fotboll.

http://www.canaldigi...ore-Fotboll-HD/

Postad 10 October 2013 - 07:36

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0

Ingen förändring som påverkar mig :) Men kanske för andra....
http://www.canaldigi...ore-Fotboll-HD/[/font][/color]

Ja de med icke CD-box påverkas troligen, Vu+, dreambox och liknande.

Postad 10 October 2013 - 13:11

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 2

Kanske ett första steg mot att som Viasat hårdvarukoda samtliga HD-kanaler?

Dvs som nämnt försvåra för alla lagliga abonnenter med VU+, Dreambox, Clarke-Tech, etc. Friheten att kunna välja egen box (som faktiskt många gånger funkar långt bättre än CDs "anpassade" egna boxar) som kan kombinera CD med andra satellitpositioner och Viasats utbud (åtminstone deras SD-kanaler) är ju ett argument för en hel del på detta forum åtminstone.

CD kanske inte har klart för sig det själva men möjligheten att relativt enkelt slippa CDs egna boxar (CDs kort funkar ju i de flesta boxar som är Conaxförberedda, vilket det finns många av på marknaden - obs ej piratande utan helt lagliga abonnenter som gör ett eget hårdvaruval) är en konkurrensfördel mot tex Viasat. Om det tvärt blir ett problem framåt så lär det få någon form av spegling i form av ytterligare dalande abonnentsiffor.

Postad 10 October 2013 - 14:40

Unregistered4eff8a47
  • Unregistered4eff8a47
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

Hur blir det för de som har DVB-S2 direkt i TVn? Har CD lyckats sabba för dem med?

Postad 10 October 2013 - 16:30

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0

Hur blir det för de som har DVB-S2 direkt i TVn? Har CD lyckats sabba för dem med?

Det vet jag inte men har de en Ci+ modul så ska det väl fungera.

Postad 11 October 2013 - 09:43

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0
Frivisning av TV4 Sport Xtra HD

Med start den 15 oktober frivisar vi TV4 Sport Xtra HD för alla kunder med Familjepaketet. Läs mera på vår hemsida:
http://www.canaldigi...-Sport-Xtra-HD/

Med vänlig hälsning
Micke

Redigerat av Allente Sverige, 11 October 2013 - 09:46.

Postad 11 October 2013 - 10:31

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3271 inlägg
  • 0
suck.

Postad 11 October 2013 - 11:52

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0

Frivisning av TV4 Sport Xtra HD

Med start den 15 oktober frivisar vi TV4 Sport Xtra HD för alla kunder med Familjepaketet. Läs mera på vår hemsida:
http://www.canaldigi...-Sport-Xtra-HD/

Med vänlig hälsning
Micke

Antagligen som en teaser inför omläggningen där nuvarande TV4 Sport blir TV12 och premiumkanalen TV4 Sport Xtra blir premiumkanalen TV4 Sport.

Postad 11 October 2013 - 12:07

homery
  • homery
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Angående detta med pairing,vad menas med en äldre hd box,e det den lilla svarta, å va händer om har en sån?
Är inte det dags att CD kommer med bra erbjudande till oss som har varit kunder i många år,istället för att binda en i ytterligare 24 månader om man köper ny box.

Postad 11 October 2013 - 12:15

lobo
  • lobo
  • Mästare

• 2842 inlägg
  • 0

Angående detta med pairing,vad menas med en äldre hd box,e det den lilla svarta, å va händer om har en sån?
Är inte det dags att CD kommer med bra erbjudande till oss som har varit kunder i många år,istället för att binda en i ytterligare 24 månader om man köper ny box.

Är väl inte länge sedan man erbjöds att köpa någon av de nya boxarna utan förlängd bindingstid för en billig peng? Vet att svärföräldrarna köpte loss den nya inspelingsbara boxen för 995kr (?)

Postad 11 October 2013 - 12:18

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1954 inlägg
  • 0

Är väl inte länge sedan man erbjöds att köpa någon av de nya boxarna utan förlängd bindingstid för en billig peng? Vet att svärföräldrarna köpte loss den nya inspelingsbara boxen för 995kr (?)

Precis, de med Sagem boxen fick detta erbjudande utan att förlänga bindningstiden. Men vet inte om det gällde alla eller bara vissa?

/Fredrik

Postad 11 October 2013 - 12:54

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0

Precis, de med Sagem boxen fick detta erbjudande utan att förlänga bindningstiden. Men vet inte om det gällde alla eller bara vissa?

/Fredrik

Gällde de som använt On-demand-tjänsten då den försvann från gamla Sagem.

Postad 11 October 2013 - 13:13

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0

CD kanske inte har klart för sig det själva men möjligheten att relativt enkelt slippa CDs egna boxar (CDs kort funkar ju i de flesta boxar som är Conaxförberedda, vilket det finns många av på marknaden - obs ej piratande utan helt lagliga abonnenter som gör ett eget hårdvaruval) är en konkurrensfördel mot tex Viasat. Om det tvärt blir ett problem framåt så lär det få någon form av spegling i form av ytterligare dalande abonnentsiffor.

Det tycker även jag som har två st av "den lilla vita" HD boxen från ADB som fungerar utmärkt idag. Men om CD strular till det med mjukvaran så finns ju idag mjöligheten att byta till en annan box om man så önskar, vilket som du säger är en önskvärd möjlighet för många som CD givetvis borde fortsätta med.

Detta gäller ju dock bara en kanal, i nuläget i alla fall, så hoppas att dom inte blandar in kanaler ifrån familjepaketet i det här också. :( Skjuta sig själv i foten ska man inte göra.

Postad 11 October 2013 - 13:18

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0

Gällde de som använt On-demand-tjänsten då den försvann från gamla Sagem.

Dock så borde det erbjudandet ha varit för alla kunder som har Sagem boxen kan jag tycka. Oavsett om man använt on-demand tjänsten eller inte. Då skulle CD få ännu fler glada kunder som tycker om sina boxar istället för å svära åt dem. :P

Postad 14 October 2013 - 08:46

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0
Det finns nog en drös som gjort som jag som till slut gav upp trasslet med Sagemboxen, skaffade en fribox som var väl fungerande med finesser till ett pris som var under eller i paritet med "erbjudandena" från CD där man hos CD även tvingades låsa upp sig i två år för att få det halvljumma erbjudandet.

Om vi nu stegvis börjar tappa kanaler så blir det inte kul.

Jag har CD för SHLs skull, strular CD till det för mig utan att ha något tänk kring lösning får jag byta och säkra SHL via nätet istället, Då kan jag lika gärna ha Boxer för skvalkanalerna (typ 16 favoriterpacken).

Postad 14 October 2013 - 18:56

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0

nej, du har tre månader uppsägningstid. Någon negativ avtalsbindning i ett helt år förekommer inte längre som tur är.
Det behöver du inte oroa dig för.

Tur det. Ska säga upp mitt abonnemang bums eftersom ni rullar ut så man inte kan se HD-kanaler med Linuxbox i framtiden. Den där skräpboxen ni först fixade till för att sedan förstöra är oduglig.

Nu höjer vi säkerheten på våra produkter och tjänster (Så vi kan tjäna mer)
För att höja säkerheten så använder vi en teknik som kallas Pairing. Det innebär att vi knyter dina specifika HD-boxar till dina specifika parabolkort för att du som kund ska känna en trygghet i att det bara är du som betalande kund som kan ta del av våra tjänster (eller inte kunna streama inspelningar till din dator för vi vill sälja en till box och ha goa pengar för tvillingkort på de abonnemang du redan betalar dyrt för).

Arbetet med att få ut Pairing-tekniken kommer att ske i två steg.
Steg 1 sker den 14 oktober. Idag skickar vi ut signaler till din box för att förbereda den på att kunna ta emot kanaler som vi skyddar.
Steg 2 sker den 16 oktober. Nu blir den första av våra kanaler skyddad, C More Fotboll HD. Standardkanalen C More Fotboll berörs inte av det här.

De här två stegen kan medföra vissa problem för dig med en Inspelningsbar HD-box 250GB. Men följ de enkla åtgärderna nedan så bör det lösa sig.

Vi beklagar eventuella problem och hoppas att du har överseende i kampen mot den illegala verksamheten!

Vänliga hälsningar
Canal Digital

Postad 14 October 2013 - 19:17

ImpreZa
  • ImpreZa
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
Jag kommer också att lämna Canal Digital nu, bara till att hoppas att fler gör så. Sitta med orginalboxen för den hutlösa summan varje månad det gör jag inte. Nu blir det Viaplay och fulstream för de Allsvenska matcher som inte visas på Viaplay. Hockeyn hoppas jag att Canal Digital behåller så att man slipper se skiten var och varannan dag.

Postad 14 October 2013 - 19:22

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0
Ringde och skulle säga upp mitt nu. På hemsidan står det:

Faktura, beställning och teknik
Måndag-lördag: 8:00-21:00

Efter massa knappval fick jag svaret att den avdelning jag sökte stängde 18.00
Tur att man ska lämna Canal Digital.

Uppsägning
Senast ändrad: 2012-03-23
Om du vill avsluta delar av eller hela ditt abonnemang måste du informera oss. Det gör du enklast genom att ringa kundservice: 0770 - 33 22 11

Redigerat av ruva, 14 October 2013 - 19:30.

Postad 14 October 2013 - 20:47

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0
Fast nu är det ju bara en kanal som berörs... än.
Men jag förstår er men ingen bättre lycka hos Viasat där de är än hårdare med pairing.
men med det sagt, Viaplay verkar vara en smart produkt från dem.

Postad 14 October 2013 - 21:01

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0
C-More har ju C-More Play men med inte riktigt samma bandbredd (4-6) Mbit/s som Parabol (10-25 Mbit/s). Vet inte vad Viaplay har men är nog samma. Tänkte mer på att plocka ner det fd fria valet Parabol. Ingen idé nu att köra på det längre. Blir bara mer inlåst och dyrare för vart år som går.

Jag tror att de som nu säger upp kanske mer ägnar sig åt ful-nerladdning i framtiden. Inget bra alternativ moraliskt men finns ju streaming-tjänster också. Kan ju hyra en hel del för 718 kr/månad.

https://www.prisjakt...liten_och_snabb

Priser
https://www.prisjakt...t.php?p=1945416

Redigerat av ruva, 14 October 2013 - 21:07.

Postad 14 October 2013 - 22:07

homery
  • homery
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Alla våra nyare HD-boxar klarar av den nya tekniken med ”pairing”. Om du har en äldre HD-box eller en standardbox kommer du att kunna fortsätta att se samma innehåll i standardformat på kanalen C More Fotboll.

Nya boxar, e d den lilla vita å 250gb boxen? Va händer om man har den äldre hd box då?

Postad 14 October 2013 - 22:59

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0

Nya boxar, e d den lilla vita å 250gb boxen? Va händer om man har den äldre hd box då?

Nej den "lilla vita" HD boxen är inte den som har en Hårddisk i sig, det är den andra svart. MEN den "lilla vita" klarar också av den nya tekniken, så om du har en sådan så sitter du säkert så att säga. Annars om du har en box ala Sagem så får du istället titta på C More Fotboll men dock bara is SD kvalitet.

Edit: Hehe nu förstår jag -> "Nya boxar, e d den lilla vita å 250gb boxen?" = Nya boxar, är det den lilla vita och 250gb boxen. SVAR JA!

Sen så håller jag utan tvekan med om att detta är inget bra beslut på något sätt, inte för någon, inte ens för Canal Digital då kunder uppenbarligen säger upp sina abonnemang. Och som jag sagt tidigare, ifall nån av våra två små vita HD boxar från ADB skulle gå sönder, så kanske jag skulle valt en annan box i och med att det är möjligt idag. Men om denna möjlighet tas bort pga pairingen så har man ju inte det valet längre vilket jag tycker är väldigt synd.

Och så kan man ju hoppas att vissa vad man nu skall kalla dom, får lite dåligt samvete när dom ser vad som händer då det här drabbar alla kunder, när det egentligen bara borde drabba dom själva.

Redigerat av SweX, 14 October 2013 - 23:16.

Postad 15 October 2013 - 05:57

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0
Jag har en har en box ala Sagem så jag får titta på C More Fotboll i SD kvalitet. Får hoppas de sänder Allsvenskan i C-More Sport HD säsongen ut. Uppsägningstiden är ju 3 månader. Tar nog i bästa fall 3 månader att få in Fibern och tänk att Canal Digital själva löste problemet åt mig om jag skulle hoppa på IP-TV eller behålla Parabolen. Får dock inte Kanal 5 HD men det kan man leva utan för 5:an och deras otydlighet med sina serier gör ju att man skyr kanalen.

1 timme och 2 minuter kvar innan kundtjänst öppnar och man kan säga upp sitt abonnemang!

Redigerat av ruva, 15 October 2013 - 05:59.

Postad 15 October 2013 - 06:04

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

• 1610 inlägg
  • 0

Och så kan man ju hoppas att vissa vad man nu skall kalla dom, får lite dåligt samvete när dom ser vad som händer då det här drabbar alla kunder, när det egentligen bara borde drabba dom själva.

"Snyltare som trots att de bor i ett av världens rikaste länder inte vill betala för sig?" :(

Postad 15 October 2013 - 10:15

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0

Jo alltså, när jag pratar om CD boxarna så menade jag dom relativt nya boxarna från ADB.

Jag håller med om att VU boxarna är kanon om man vill kunna göra mer än vad original boxarna erbjuder, och såklart bra att CD låter kunden kunna välja en annan box om man så vill. Som du till exempel :)

Jag kan inget säga om dom gamla Sagem boxarna då vi inte var CD kund när man levererade dem.
Men om det är Sagem boxarna som du menar när du säger "För ingen som har lite vett i kroppen, använder CD's egna boxar." Då kan jag bara hålla med, för det är ju inte mycket positivt man har läst om dem precis.

Hur som helst, då vi inte ansluter våra boxar till nätet, så funkar ADB boxarna utmärkt tycker jag. Vi har två stycken av "den lilla vita" HD boxen. Och den är rapp vid kanal byten, bra interface i menyn, och lätt att använda överlag, så jag kan inte vara annat än nöjd med den. ;)

Vet inte om du vet vad en VU+ box är i jämförelse med en CD box. Men inte är det så lite skillnad som du tycks tro. Det gäller allt från bild till inspelningar och inställningar. Skillnaden är som mellan en strippad Fiat och en fullutrustad Audi

Postad 15 October 2013 - 10:27

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0
Vem bryr sig om Cmore ? Låt dem göra så att vi med VU+ boxar inte kan se deras kanaler. Cmore är redan på fallrepet och det de gör nu är rena döden. Om CD fortsätter i Viasats fotspår och hårdvarukodar kan CD också lägga ner. Sporten regerar i hemmen och Viasat har mer och när OS börjar så får de ännu mer nya kunder.

Tv4 Xtra friltt. Ja vem betalar för den kanalen idag. Det enda tv4 sänder och som man vill se, är när PSG spelar och deras matcher sänder dem i vanliga Tv4 sport.

Postad 15 October 2013 - 12:21

homery
  • homery
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Har redan sagt upp cmore skräpkanaler. Nu e d netflix med unblockus + viaplay som gäller. Pairar de hd kanaler i familjepaketet säger jag upp hela historien.

Postad 15 October 2013 - 12:36

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 1
Cmore hankar sig fram på att man har rättigheterna till Allsvenskan (som man delvis farmar ut till MTG genom Viaplay) samt rättigheterna till SHL. De är väl medvetna (idag) om det faktumet, men det har varit en resa i ren inkompetens på C More Entertainment AB under TV4s regim, tom så att Telenor fick skjuta till och gå in med 35% ägande (dvs CDs moderbolag). La Liga har säkert sina fans, men man står och faller med Allsvenskan och SHL efter tappen av PL och NHL till MTG (Viasat/Viaplay). De har sytt ihop längre avtal med dessa för att hålla båten flytande.

Cmore har tappat de flera first run avtal på filmsidan (Universal till MTG (Viasat/Viaplay) och Warner till Netflix) och har fått skapa second run avtal med tex Disney och Columbia som har first run på Viasat/VIaplay.

Cmore (tidigare Canal+) är idag en blekare kopia av sitt forna jag för 5 år sedan när TV4 som helt saknade erfarenhet från premium TV klev in och betalade överpris för verksamheten. Nu skulle det sparas och justera management. MTG identifierade svagheten i att driva verksamheten och slog till med att ta ovan nämnda rättigheter under en relativt kort tidsrymd vid omförhandlingar. TV4 menade att rättigheterna var för dyra för dem, men Viasat klarar av att få affär av dessa på samma marknad ihop med andra dyra rättigheter som tex Champions Legue, så det var nog inte där skon klämde i den verkliga världen.

Kan tycka att Cmore repat sig något och har hittat ett något fylligare filmutbud tex, men baserat till delar på sådant som redan körts ett halvår på tex Viasat - premium med små bokstäver kanske.

Så länge kunderna inte köper det hela och man har röda siffror och bidrar starkt till TV4-Gruppens dåliga resultat så är man fast i en ond spiral. TV4 var i våras ute efter att sälja Cmore efter att ha säkrat ett nytt längre SHL-avtal, men det fanns inte några köpare på de nivåerna.

Den part som varit intresserad över åren är HBO men inte alls till TV4:s begärda priser. Telenor som är CDs ägare vill nog ha sin minoritetsandel kvar i C More så länge som de äger CD för att säkra att de har tillgång till det premium som bjuds. Hamnar C More hos MTG, ja då rinner timglaset ur CD också. Tiden håller på att rinna iväg för satellitbaserade plattformar till förmån för fiberbaserade lösningar.

Än finns det tid att arbeta med båda men att ändra på en avgörande parameter i hur kunderna uppfattar marknaden (dvs att CD ger större frihet i boxval) genom att börja låsa sina kanaler till sina i stort undermåliga boxar (om en med en enda kanal nu) gör att man kommer att tappa kunder.

Viasat låser sina kunder till sin box - ja, men de har driftsäkrare boxar och det finns finesser som tex HDMI-CEC etc. (jo CD har finesser men de har missat några grundläggande)

Boxer har ju fortfarande en större flora av godkända boxar

Postad 15 October 2013 - 13:24

bkd
  • bkd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Har redan sagt upp cmore skräpkanaler. Nu e d netflix med unblockus + viaplay som gäller. Pairar de hd kanaler i familjepaketet säger jag upp hela historien.

Jag är i ungefär samma sits (fast har inte viaplay :)). Kommer definitivt att säga upp mitt abbonemang om jag inte kommer att kunna fortsätta se på HD-kanalerna i familjepaketet på min Vu+Duo.

Postad 15 October 2013 - 13:25

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3271 inlägg
  • 0
Nej men för i ****! Det blev ännu en TV4 sport kanal, visserligen i HD, men ändå!!

VI VILL HA MTV HD TILLBAKA! ELLER EN ANNAN MUSIK-KANAL VÄRD NAMNET!
LÄGG NER MTV!

Postad 15 October 2013 - 14:01

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0

Vet inte om du vet vad en VU+ box är i jämförelse med en CD box. Men inte är det så lite skillnad som du tycks tro. Det gäller allt från bild till inspelningar och inställningar. Skillnaden är som mellan en strippad Fiat och en fullutrustad Audi

Men om jag är nöjd med min ADB box så finns det ingen anledning för mig att byta. Jo jag vet att den och liknande boxar har mer av allt, men det gäller ju att använda funktionerna också.

Hursom, jag klagar definitivt inte på bilden som ADB boxen levererar. Men jag blir dock nyfiken på, på vilket sätt är bilden bättre om man använder sig av en VU+ box?

Postad 15 October 2013 - 14:07

lobo
  • lobo
  • Mästare

• 2842 inlägg
  • 0

Nej men för i ****! Det blev ännu en TV4 sport kanal, visserligen i HD, men ändå!!

VI VILL HA MTV HD TILLBAKA! ELLER EN ANNAN MUSIK-KANAL VÄRD NAMNET!
LÄGG NER MTV!

Skulle önska Viva

Postad 15 October 2013 - 14:23

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0
Nu är hela paketet uppsagt och får plocka ner min parabol. packa ihop min Vu+Duo 31 januari 2014. Helskotta vad hon tjatade att jag skulle vara kvar innan jag fick min muntliga bekräftelse på uppsägningen. Kund i över 10 år men nu är det slut.

Pairing på er :)

Postad 15 October 2013 - 14:49

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0

Men om jag är nöjd med min ADB box så finns det ingen anledning för mig att byta. Jo jag vet att den och liknande boxar har mer av allt, men det gäller ju att använda funktionerna också.

Hursom, jag klagar definitivt inte på bilden som ADB boxen levererar. Men jag blir dock nyfiken på, på vilket sätt är bilden bättre om man använder sig av en VU+ box?

Eftersom att du inte är riktigt med på vad jag pratar om och inte har kunskapen, så lämnar vi ämnet.

Precis vad jag också har gjort :)

Postad 15 October 2013 - 14:56

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 1
Kenta 2, du har rätt. Men att viasat har bättre eller ens bra boxar vill jag inte hålla med om.
De är lika usla dem och de har inte de grundläggande funktionerna när det gäller bild och man kan inte ens välja auto native rsolution. Stenålder.

Kenta 2, du har rätt. Men att viasat har bättre eller ens bra boxar vill jag inte hålla med om.
De är lika usla dem och de har inte de grundläggande funktionerna när det gäller bild och man kan inte ens välja auto native rsolution. Stenålder. Att de hårdvarukodar och inte ens kan erbjuda möjlighet att använda den inbyggda boxen i en modern tv är ju vansinne. För den enda funktionen som finns i deras boxar är viaplay, men det är långt ifrån samma viaplay som finns via dator, Ipad och Smart tv. Så de kan ta sina boxar och sin hårdvarukodning och stoppa upp den någonstans de med.

Synd att inte Canal Digital och Cmore förstår bättre, så av kolera och pest så väljer man nu Viasat pga deras sportutbud och många HD kanaler för sport.

Redigerat av MalcomX, 15 October 2013 - 14:57.

Postad 15 October 2013 - 15:09

Aeroslok
  • Aeroslok
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 1
Ok då får dom slippa mina 7-800 kr/månaden :)

Postad 15 October 2013 - 17:14

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0
Börjar dem paira familjepaketskanalerna så kan dem slippa mina pengar också, jävulens påfund är det!
Jag vill använda vilken box jsom helst, en som funkar tex.

Redigerat av junkan, 15 October 2013 - 17:14.

Postad 15 October 2013 - 17:15

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0
Skriv era kommentarer på deras FB sida också. Så att de mindre bevandrande också förstår vad detta handlar om

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.