Officiell tråd - Nintendo Wii
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 17 november 2009 - 16:52
Postad 20 november 2009 - 19:03
Postad 07 december 2009 - 15:19
Jag har en son som är drygt 5 år och han har spelat Lego Indiana Jones hemma hos sin kusin. Nu pratar han jättemycket om det och även om Lego Star Wars. Har f n ingen spelkonsol utan det är pc som gäller. Vad jag förstår så är tydligen Star Wars enklare för en 5-åring jfr med Indiana Jones men det är ingen hit att spela via pc eftersom man endast kan använda piltangenterna (har jag läst någonstans).
Kan tänka mig att en Wii-konsol vore kul att ha, framförallt när man har yngre barn men jag har inte tänkt mig att lägga ner så mycket pengar just nu. Funderar därför på att köpa en PS 2 Slim (ny eller beg) och sen komplettera med spel efter hand. Är det dumsnålt att satsa på en konsol som är så pass gammal? Till saken hör att han även gillar musik och att sjunga, tänker på det här med Singstar.
Postad 07 december 2009 - 15:40
Postad 09 december 2009 - 17:42
Jag skall köpa Wii Black till familjen, men det är mest den minste som skall få leka lite
Vad behöver man mer, förutom det som ingår
- Ingår det komponentkabel ?
- kontroller för att tex spela två ( vilka barnspel spelar man två ? )
- osv
Vilka spel är för de allra minsta ?
Tacksam för er hjälp

Redigerat av cedergren, 09 december 2009 - 17:52.
Postad 09 december 2009 - 19:32
Nu behöver jag lite tips ( jag har aldrig spelat det och kan noll om detta spelet )
Jag skall köpa Wii Black till familjen, men det är mest den minste som skall få leka lite
Vad behöver man mer, förutom det som ingår
- Ingår det komponentkabel ?
- kontroller för att tex spela två ( vilka barnspel spelar man två ? )
- osv
Vilka spel är för de allra minsta ?
Tacksam för er hjälp
Bara att läsa på produktsidan ifall det ingår något extra vid köp, men vid ett standard köp ingår det inte någon komponentkabel, samt att det enbart ingår en handkontroll (en remote och en nunchuck).
Postad 10 december 2009 - 10:30
Bara att läsa på produktsidan ifall det ingår något extra vid köp, men vid ett standard köp ingår det inte någon komponentkabel, samt att det enbart ingår en handkontroll (en remote och en nunchuck).
Tack för det

Bäst att veta, så man inte står där med för lite prylar på julafton.
Komponent kabel måste man ju har. Man kan ju inte koppla till tvn med composit 2009
Men som sagt, man bör ha en fjärrkontroll till ?
Vilka är det man skall ha två av
Nintendo Wii - Wiimote - Handkontroll (Remote) (Svart) inkl Wii MotionPlus (Svart)
Eller
Nintendo Wii - Nunchuk - Handkontroll (Svart)
Eller båda ?
Jag är som sagt helt nollad på detta och vill därför ha er spelentusiasters råd

Redigerat av cedergren, 10 december 2009 - 10:36.
Postad 10 december 2009 - 10:55
Tack för det
Bäst att veta, så man inte står där med för lite prylar på julafton.
Komponent kabel måste man ju har. Man kan ju inte koppla till tvn med composit 2009
Men som sagt, man bör ha en fjärrkontroll till ?
Vilka är det man skall ha två av
Nintendo Wii - Wiimote - Handkontroll (Remote) (Svart) inkl Wii MotionPlus (Svart)
Eller
Nintendo Wii - Nunchuk - Handkontroll (Svart)
Eller båda ?
Jag är som sagt helt nollad på detta och vill därför ha er spelentusiasters råd
Du kommer att behöva både en remote och en nunchuck. Det finns spel som enbart behöver en remote, fast de är lätträknade.
Postad 10 december 2009 - 10:59
Men behöver jag två av varje`?
Det ingår en av varje till basenheten
Postad 10 december 2009 - 13:16
Okey
Men behöver jag två av varje`?
Det ingår en av varje till basenheten
För att två personer ska kunna spela samtidigt så behöver du två av varje ja.
För att få "en uppsättning" av en handkontroll så behöver du en remote och en nunchuck.
Sen kopplas dem ihop och kommer att se ut såhär:

Och där har du en komplett handkontroll.
Postad 11 december 2009 - 08:27
Kan ju tipsa om att det på Media Markt säljs en "pirat" med både remote och nanchuk i samma paket för 599 kr! Annars kostar bara remoten 599. Finns dessutom i en massa olika färger. Designmässigt är de exakt lika orginalet vad jag kan se.För att två personer ska kunna spela samtidigt så behöver du två av varje ja.
För att få "en uppsättning" av en handkontroll så behöver du en remote och en nunchuck.
Sen kopplas dem ihop och kommer att se ut såhär:
Och där har du en komplett handkontroll.
Postad 11 december 2009 - 10:52
Tycker helt klart att man skall köpa orginal kontroller före "pirat".
Postad 11 december 2009 - 11:28
Postad 11 december 2009 - 11:58
Postad 11 december 2009 - 13:37
Men står man på Media Markt och ska köpa en ny konsol och kommer på att man behöver en till remote så tar man ju pirat-settet som hänger rakt över och börjar inte krångla med ebay eller prisjakt. Jag tror inte att MM säljer skräp utan att det är bra grejor trots att det inte är orginal.464kr ligger billigaste Nintendo Orginal setet på Prisjakt.
Tycker helt klart att man skall köpa orginal kontroller före "pirat".
Postad 11 december 2009 - 13:48
I utropspris, ja! Säger ju inget om vad de går för.Finns en del pirat kontroller på ebay. Ligger runt 180:- inkl frakt per par.
Postad 11 december 2009 - 15:21
I utropspris, ja! Säger ju inget om vad de går för.
http://cgi.ebay.com/...=item2a02c60319
24$ = Ca 170:-
Tillochmed billigare än vad jag skrev innan.
Postad 13 december 2009 - 20:37
Någon med bättre tips?
Redigerat av Hooch, 13 december 2009 - 20:38.
Postad 13 december 2009 - 21:46
Jag är mest ute efter att spela nya Super mario. Vilken kontroll krävs till spelet? Måste man ha både wii remote och nanchuck?
Postad 13 december 2009 - 23:07
Är inne på att köpa Black Edition men frågan är om det är möjligt att chippa detta om man vill? Enligt de som håller på med chipning funkar det inte.
Jag är mest ute efter att spela nya Super mario. Vilken kontroll krävs till spelet? Måste man ha både wii remote och nanchuck?
Wiiflash Black edition
Postad 13 december 2009 - 23:37
Räcker att spela med Wiimoten och fungerar också bäst så.Jag är mest ute efter att spela nya Super mario. Vilken kontroll krävs till spelet? Måste man ha både wii remote och nanchuck?
Postad 15 december 2009 - 14:06
Men vad kostar frakten från US? Känns lite bökigt att beställa därifrån. Jag har 2 nu, men kan tänka mig att köpa till så jag har 4 när ungarna kommer på att det finns spel för 4 deltagare.http://cgi.ebay.com/...=item2a02c60319
24$ = Ca 170:-
Tillochmed billigare än vad jag skrev innan.
Postad 15 december 2009 - 16:39
Men vad kostar frakten från US? Känns lite bökigt att beställa därifrån. Jag har 2 nu, men kan tänka mig att köpa till så jag har 4 när ungarna kommer på att det finns spel för 4 deltagare.
Det är fraktfritt.
Jag har beställt från honom så jag kan återkomma när jag får dem.
Postad 15 december 2009 - 19:20
har just blivit med Wii och upptäckt att även jag behöver en remote + nunchuck till.
På elgigantens hemsida står att man måste ha fläktstället om man skall koppla två kontroller.
stämmer det?
har tänkt att placera konsollen horisontalt så insuget får bättre utrymme...
Postad 15 december 2009 - 21:15
Hej!
har just blivit med Wii och upptäckt att även jag behöver en remote + nunchuck till.
På elgigantens hemsida står att man måste ha fläktstället om man skall koppla två kontroller.
stämmer det?
har tänkt att placera konsollen horisontalt så insuget får bättre utrymme...
De behöver du verkligen inte.. Köp kontrollen, koppla in & spela
Postad 15 december 2009 - 22:43
Det är fraktfritt.
skriv gärna en recension när du fått den.
Postad 20 december 2009 - 01:32
Är inne på att köpa Black Edition men frågan är om det är möjligt att chippa detta om man vill? Enligt de som håller på med chipning funkar det inte.
Betala INTE till någon firma för softmod eftersom all programvara för att modda är helt gratis. Jag har själv ett black edition och jag har moddat det i veckan och nu spelar jag för fullt både super mario och nya tiger woods 10. :-)
Postad 22 december 2009 - 21:12
Jag har ett svart som är chippat så visst går det att göraÄr inne på att köpa Black Edition men frågan är om det är möjligt att chippa detta om man vill? Enligt de som håller på med chipning funkar det inte.
Postad 22 december 2009 - 23:23
Beställde mitt från Pixmanias svenska sida...Efter en vecka kom det i sista sekunden till jul idag. Öpnnar kartongen o upptäcker att den ac adaptern som följer med inte har någon svensk stickkontakt. Hur fan är det möjligt!?
Någon annan som varit med om det? Nu vet jag inte vad jag ska ta mig till... Får se om det finns nån butik i närheten som säljer reseadapters som kanske kan passa denna. Pixmania ska iaf få höra!
Väldigt konstig konstruktion på själva ac kontakten/transformatorn. Normalt så kan man ju byta själva strömkabeln till transformatorn men på denna sitter ju allt ihop.
Ångrar fett att jag var så dumsnål o beställde från Pixmania för att spara några hundralappar. Nu är kanske hela julhelgen förstörd istället.
Funderar fortfarande på om det är jag som är dum eller har missat nåt i kartongen (ibland följer ju flera kontakttyper med, men inte här vad jag kan se).
Postad 23 december 2009 - 16:10
Så kan det bli när man köper av nät-firmor som tar hen från där det är billigast. De borde ju ha vett att kolla att det är rätt version.Har nu köpt ett black edition wii...
Beställde mitt från Pixmanias svenska sida...Efter en vecka kom det i sista sekunden till jul idag. Öpnnar kartongen o upptäcker att den ac adaptern som följer med inte har någon svensk stickkontakt. Hur fan är det möjligt!?
Någon annan som varit med om det? Nu vet jag inte vad jag ska ta mig till... Får se om det finns nån butik i närheten som säljer reseadapters som kanske kan passa denna. Pixmania ska iaf få höra!
Väldigt konstig konstruktion på själva ac kontakten/transformatorn. Normalt så kan man ju byta själva strömkabeln till transformatorn men på denna sitter ju allt ihop.
Ångrar fett att jag var så dumsnål o beställde från Pixmania för att spara några hundralappar. Nu är kanske hela julhelgen förstörd istället.
Funderar fortfarande på om det är jag som är dum eller har missat nåt i kartongen (ibland följer ju flera kontakttyper med, men inte här vad jag kan se).

Postad 23 december 2009 - 17:00
Bara traska ner till närmsta elektronik butik så har de garanterat.
Postad 23 december 2009 - 23:53
Frakten från Hongkong brukar ta 3-4 veckor, har man otur åker man på tull o moms, men köper man bara en är det kanske lugnt. Finns samma paket på Tradera fast svensk säljare här.Det är fraktfritt.
Postad 24 december 2009 - 22:09
Har nu köpt ett black edition wii...
Läs omdömen på ställen som Prisjakt tex....
Returnera, eller behåll och köp en adapter som sagt.
Postad 24 december 2009 - 22:14

Måste väl vara det enklaste och billigaste och det snabbaste sättet
Du kanske tom har en liggande hemma ...
Maveric
Postad 29 december 2009 - 11:57
Har nu köpt ett black edition wii...
Beställde från CDON o råkade ut för samma sak

Sen blir det ju inte bättre av att de inte längre har någon telefonsupport...bara maila maila maila utan att få några svar. Knippsar sladden o sätter dit svensk stickkontakt i eftermiddag..men hoppas ändå CDON ger någon kompensation pga det stod ingenting om att det var en engelsk version på hemsidan..då hade de varit helt ok..men men.
Postad 29 december 2009 - 13:00

Postad 30 december 2009 - 01:43
Jag hade tidigare ett wii som gick sönder, köpte idag ett nytt och undrar om jag på något sätt kan ta hem de spel jag köpte på min gamla wii utan att behöva betala igen ?
Hade även en del wii-points som jag undrar om dom går att luska in i mitt nya?
//yabbah
Postad 04 januari 2010 - 18:01
Postad 25 april 2011 - 15:02
Redigerat av Johan_i_burken, 25 april 2011 - 15:03.
Postad 25 oktober 2012 - 18:14
Postad 26 oktober 2012 - 17:41
Postad 29 oktober 2012 - 08:45
Kolla batterierna.En annan fråga. Vet inte om det blivit något vajsing på min Wii men jag måste ha max 2 meter till sensor baren eller den lyckas inte tracka utan det börjar blinka och tappa kontakten sporradiskt. Först trodde jag det var plasma tvn som gav reflektioner i glaset som störde men samma med sovrumstvn. Wiin samlar mestadels damm men tycker mig minnas den hade bättre range tidigare?
Postad 29 oktober 2012 - 13:44
Postad 29 oktober 2012 - 14:13
Jodå, vi har ca 4 m till soffan.Så enkelt är det tyvärr inte. Men de ska ha bättre range än så alltså?
Postad 29 oktober 2012 - 14:28
Så enkelt är det tyvärr inte. Men de ska ha bättre range än så alltså?
Har du lampor eller ljus igång samtidigt? Det kan störa sensorbaren.
Postad 29 oktober 2012 - 17:09
Postad 20 november 2012 - 17:28

Bifogad fil(er)
Postad 21 november 2012 - 07:55
Fattade inte först, men den är ju riktigt kul. Undras om det är en svart familj på lådan till den svarta wii då?Ellos reklam för Nintendo Wii hade nog väckt en del åsikter i USA

He! Det står inget om Family på den svarta. men man får en ratt och Mario istället:Fattade inte först, men den är ju riktigt kul. Undras om det är en svart familj på lådan till den svarta wii då?
http://www.ellos.se/...1z140pjZ1z141ll
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar