Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - Nintendo Wii

2707 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nintendo Wii 2006 512MB (Spelkonsoler) 2 8,32 (678) Inga priser
Nintendo Wii Black 2009 512MB (Spelkonsoler) 4 7,79 (27) Inga priser
24 relaterade trådar
Wii - hdmi (4 inlägg) 8 år sedan
Nintendo Wii- Problem (284 inlägg) 11 år sedan
Julklapp till familjen (12 inlägg) 14 år sedan
Tråden för er som precis köpt Wii (13 inlägg) 14 år sedan
Wii + projektor = funkar? (84 inlägg) 14 år sedan
Kommande spel- Nintendo Wii (751 inlägg) 14 år sedan
WiiWare (89 inlägg) 15 år sedan
Wii Black Edition + extra motion plus paket? (9 inlägg) 15 år sedan
Egendesignad mediabänk (16 inlägg) 15 år sedan
Reciever/Förstärkare med växlare för multipla bild-/ljudkällor - möjligt (5 inlägg) 15 år sedan
[Hilfe] Prisvärt minisystem för spel och filmbruk (0 inlägg) 15 år sedan
Minhembio medlemmar på Connect24 (128 inlägg) 15 år sedan
Virtual Console (245 inlägg) 16 år sedan
HDMI-receivers och Nintendo Wii. Vissa problem (17 inlägg) 17 år sedan
Gästbok för Xicaxo (5 inlägg) 17 år sedan
Nintendo Wii- intryck (28 inlägg) 17 år sedan
Wii Bundle och DVI/VGA? (13 inlägg) 17 år sedan
Beställnings/bokningstråden (626 inlägg) 17 år sedan
wii under 2000:- (51 inlägg) 17 år sedan
Gå ner i vikt med Wii? (20 inlägg) 17 år sedan
Nintendo Wii ifrån tyskland? (20 inlägg) 18 år sedan
Wii - spelkänslan är tillbaka..... (28 inlägg) 18 år sedan
Prishöjningar på Wii (54 inlägg) 18 år sedan
Wii kom, Wii spelade och Wii segrade! (13 inlägg) 18 år sedan

Postad 17 november 2009 - 16:52

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0
Vill hon bara ha Mario? Annars tror jag A Boy and His Blob skulle passa henne helt perfekt som 2D-spel.

Postad 20 november 2009 - 19:03

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

• 1 097 inlägg
  • 0
Klonoa är ju också ett plattformsäventyr i 2D. Sedan har hon ju alla fina spel i Wiiware (world of goo, lost winds) och Virtual Console. Finns mycket godis att hitta där.

Postad 07 december 2009 - 15:19

Callemankan
  • Callemankan
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
Wii eller PS 2?

Jag har en son som är drygt 5 år och han har spelat Lego Indiana Jones hemma hos sin kusin. Nu pratar han jättemycket om det och även om Lego Star Wars. Har f n ingen spelkonsol utan det är pc som gäller. Vad jag förstår så är tydligen Star Wars enklare för en 5-åring jfr med Indiana Jones men det är ingen hit att spela via pc eftersom man endast kan använda piltangenterna (har jag läst någonstans).

Kan tänka mig att en Wii-konsol vore kul att ha, framförallt när man har yngre barn men jag har inte tänkt mig att lägga ner så mycket pengar just nu. Funderar därför på att köpa en PS 2 Slim (ny eller beg) och sen komplettera med spel efter hand. Är det dumsnålt att satsa på en konsol som är så pass gammal? Till saken hör att han även gillar musik och att sjunga, tänker på det här med Singstar.

Postad 07 december 2009 - 15:40

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0
Tänkte precis svara med att du får fler svar i spelkonsoldelen. Så sökte jag på PS2 eller Wii. Och hittade din gamla tråd, så det är väl bara att du uppdaterar den :)

https://www.minhembi...l=wii eller ps2

Postad 09 december 2009 - 17:42

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

• 1 356 inlägg
  • 0
Nu behöver jag lite tips ( jag har aldrig spelat det och kan noll om detta spelet )

Jag skall köpa Wii Black till familjen, men det är mest den minste som skall få leka lite

Vad behöver man mer, förutom det som ingår

- Ingår det komponentkabel ?

- kontroller för att tex spela två ( vilka barnspel spelar man två ? )

- osv

Vilka spel är för de allra minsta ?

Tacksam för er hjälp :P

Redigerat av cedergren, 09 december 2009 - 17:52.

Postad 09 december 2009 - 19:32

rabski
  • rabski
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0

Nu behöver jag lite tips ( jag har aldrig spelat det och kan noll om detta spelet )

Jag skall köpa Wii Black till familjen, men det är mest den minste som skall få leka lite

Vad behöver man mer, förutom det som ingår

- Ingår det komponentkabel ?

- kontroller för att tex spela två ( vilka barnspel spelar man två ? )

- osv

Vilka spel är för de allra minsta ?

Tacksam för er hjälp :unsure:

Bara att läsa på produktsidan ifall det ingår något extra vid köp, men vid ett standard köp ingår det inte någon komponentkabel, samt att det enbart ingår en handkontroll (en remote och en nunchuck).

Postad 10 december 2009 - 10:30

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

• 1 356 inlägg
  • 0

Bara att läsa på produktsidan ifall det ingår något extra vid köp, men vid ett standard köp ingår det inte någon komponentkabel, samt att det enbart ingår en handkontroll (en remote och en nunchuck).

Tack för det :unsure:

Bäst att veta, så man inte står där med för lite prylar på julafton.
Komponent kabel måste man ju har. Man kan ju inte koppla till tvn med composit 2009

Men som sagt, man bör ha en fjärrkontroll till ?
Vilka är det man skall ha två av
Nintendo Wii - Wiimote - Handkontroll (Remote) (Svart) inkl Wii MotionPlus (Svart)
Eller
Nintendo Wii - Nunchuk - Handkontroll (Svart)
Eller båda ?

Jag är som sagt helt nollad på detta och vill därför ha er spelentusiasters råd :P

Redigerat av cedergren, 10 december 2009 - 10:36.

Postad 10 december 2009 - 10:55

rabski
  • rabski
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0

Tack för det :unsure:

Bäst att veta, så man inte står där med för lite prylar på julafton.
Komponent kabel måste man ju har. Man kan ju inte koppla till tvn med composit 2009

Men som sagt, man bör ha en fjärrkontroll till ?
Vilka är det man skall ha två av
Nintendo Wii - Wiimote - Handkontroll (Remote) (Svart) inkl Wii MotionPlus (Svart)
Eller
Nintendo Wii - Nunchuk - Handkontroll (Svart)
Eller båda ?

Jag är som sagt helt nollad på detta och vill därför ha er spelentusiasters råd :P

Du kommer att behöva både en remote och en nunchuck. Det finns spel som enbart behöver en remote, fast de är lätträknade.

Postad 10 december 2009 - 10:59

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

• 1 356 inlägg
  • 0
Okey

Men behöver jag två av varje`?

Det ingår en av varje till basenheten

Postad 10 december 2009 - 13:16

rabski
  • rabski
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0

Okey

Men behöver jag två av varje`?

Det ingår en av varje till basenheten

För att två personer ska kunna spela samtidigt så behöver du två av varje ja.

För att få "en uppsättning" av en handkontroll så behöver du en remote och en nunchuck.
Sen kopplas dem ihop och kommer att se ut såhär:

Postad bild

Och där har du en komplett handkontroll.

Postad 11 december 2009 - 08:27

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

För att två personer ska kunna spela samtidigt så behöver du två av varje ja.

För att få "en uppsättning" av en handkontroll så behöver du en remote och en nunchuck.
Sen kopplas dem ihop och kommer att se ut såhär:

Och där har du en komplett handkontroll.

Kan ju tipsa om att det på Media Markt säljs en "pirat" med både remote och nanchuk i samma paket för 599 kr! Annars kostar bara remoten 599. Finns dessutom i en massa olika färger. Designmässigt är de exakt lika orginalet vad jag kan se.

Postad 11 december 2009 - 10:52

Pip
  • Pip
  • Veteran

• 1 792 inlägg
  • 0
464kr ligger billigaste Nintendo Orginal setet på Prisjakt.

Tycker helt klart att man skall köpa orginal kontroller före "pirat".

Postad 11 december 2009 - 11:28

rabski
  • rabski
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Finns en del pirat kontroller på ebay. Ligger runt 180:- inkl frakt per par.

Postad 11 december 2009 - 11:58

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0
Någon som vet när SIBA får in Wii Black edition. Beställde online den 5 December men har inte sett skymten av nån Wii. 2 dagar efter jag beställt stod det slut i lager och nytt releasedatum 11/12. Men ser inte ut som dom fått in några ännu.

Postad 11 december 2009 - 13:37

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

464kr ligger billigaste Nintendo Orginal setet på Prisjakt.

Tycker helt klart att man skall köpa orginal kontroller före "pirat".

Men står man på Media Markt och ska köpa en ny konsol och kommer på att man behöver en till remote så tar man ju pirat-settet som hänger rakt över och börjar inte krångla med ebay eller prisjakt. Jag tror inte att MM säljer skräp utan att det är bra grejor trots att det inte är orginal.

Postad 11 december 2009 - 13:48

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Finns en del pirat kontroller på ebay. Ligger runt 180:- inkl frakt per par.

I utropspris, ja! Säger ju inget om vad de går för.

Postad 11 december 2009 - 15:21

rabski
  • rabski
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0

I utropspris, ja! Säger ju inget om vad de går för.

http://cgi.ebay.com/...=item2a02c60319

24$ = Ca 170:-

Tillochmed billigare än vad jag skrev innan.

Postad 13 december 2009 - 20:37

Hooch
  • Hooch
  • Forumräv

• 991 inlägg
  • 0
Om vi snackar black remote med motion plus, är inte 520 kr inkl frakt från Amazon uk bra? Även hittat en black remote motion plus för 599 kr + frakt från chipsweden.se.

Någon med bättre tips?

Redigerat av Hooch, 13 december 2009 - 20:38.

Postad 13 december 2009 - 21:46

PNorth6
  • PNorth6
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Är inne på att köpa Black Edition men frågan är om det är möjligt att chippa detta om man vill? Enligt de som håller på med chipning funkar det inte.

Jag är mest ute efter att spela nya Super mario. Vilken kontroll krävs till spelet? Måste man ha både wii remote och nanchuck?

Postad 13 december 2009 - 23:07

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0

Är inne på att köpa Black Edition men frågan är om det är möjligt att chippa detta om man vill? Enligt de som håller på med chipning funkar det inte.

Jag är mest ute efter att spela nya Super mario. Vilken kontroll krävs till spelet? Måste man ha både wii remote och nanchuck?

Wiiflash Black edition

Postad 13 december 2009 - 23:37

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Räcker att spela med Wiimoten och fungerar också bäst så.

Postad 15 december 2009 - 14:06

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

http://cgi.ebay.com/...=item2a02c60319

24$ = Ca 170:-

Tillochmed billigare än vad jag skrev innan.

Men vad kostar frakten från US? Känns lite bökigt att beställa därifrån. Jag har 2 nu, men kan tänka mig att köpa till så jag har 4 när ungarna kommer på att det finns spel för 4 deltagare.

Postad 15 december 2009 - 16:39

rabski
  • rabski
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0

Men vad kostar frakten från US? Känns lite bökigt att beställa därifrån. Jag har 2 nu, men kan tänka mig att köpa till så jag har 4 när ungarna kommer på att det finns spel för 4 deltagare.

Det är fraktfritt.

Jag har beställt från honom så jag kan återkomma när jag får dem.

Postad 15 december 2009 - 19:20

Luzen
  • Luzen
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
Hej!
har just blivit med Wii och upptäckt att även jag behöver en remote + nunchuck till.
På elgigantens hemsida står att man måste ha fläktstället om man skall koppla två kontroller.
stämmer det?
har tänkt att placera konsollen horisontalt så insuget får bättre utrymme...

Postad 15 december 2009 - 21:15

adude
  • adude
  • Forumräv

• 654 inlägg
  • 0

Hej!
har just blivit med Wii och upptäckt att även jag behöver en remote + nunchuck till.
På elgigantens hemsida står att man måste ha fläktstället om man skall koppla två kontroller.
stämmer det?
har tänkt att placera konsollen horisontalt så insuget får bättre utrymme...

De behöver du verkligen inte.. Köp kontrollen, koppla in & spela

Postad 15 december 2009 - 22:43

Luzen
  • Luzen
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

Det är fraktfritt.

skriv gärna en recension när du fått den.

Postad 20 december 2009 - 01:32

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

• 1 039 inlägg
  • 0

Betala INTE till någon firma för softmod eftersom all programvara för att modda är helt gratis. Jag har själv ett black edition och jag har moddat det i veckan och nu spelar jag för fullt både super mario och nya tiger woods 10. :-)

Postad 22 december 2009 - 21:12

Truckerhate
  • Truckerhate
  • Lärjunge

• 376 inlägg
  • 0

Jag har ett svart som är chippat så visst går det att göra

Postad 22 december 2009 - 23:23

PNorth6
  • PNorth6
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Har nu köpt ett black edition wii...

Beställde mitt från Pixmanias svenska sida...Efter en vecka kom det i sista sekunden till jul idag. Öpnnar kartongen o upptäcker att den ac adaptern som följer med inte har någon svensk stickkontakt. Hur fan är det möjligt!?

Någon annan som varit med om det? Nu vet jag inte vad jag ska ta mig till... Får se om det finns nån butik i närheten som säljer reseadapters som kanske kan passa denna. Pixmania ska iaf få höra!

Väldigt konstig konstruktion på själva ac kontakten/transformatorn. Normalt så kan man ju byta själva strömkabeln till transformatorn men på denna sitter ju allt ihop.

Ångrar fett att jag var så dumsnål o beställde från Pixmania för att spara några hundralappar. Nu är kanske hela julhelgen förstörd istället.

Funderar fortfarande på om det är jag som är dum eller har missat nåt i kartongen (ibland följer ju flera kontakttyper med, men inte här vad jag kan se).

Postad 23 december 2009 - 16:10

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Beställde mitt från Pixmanias svenska sida...Efter en vecka kom det i sista sekunden till jul idag. Öpnnar kartongen o upptäcker att den ac adaptern som följer med inte har någon svensk stickkontakt. Hur fan är det möjligt!?

Någon annan som varit med om det? Nu vet jag inte vad jag ska ta mig till... Får se om det finns nån butik i närheten som säljer reseadapters som kanske kan passa denna. Pixmania ska iaf få höra!

Väldigt konstig konstruktion på själva ac kontakten/transformatorn. Normalt så kan man ju byta själva strömkabeln till transformatorn men på denna sitter ju allt ihop.

Ångrar fett att jag var så dumsnål o beställde från Pixmania för att spara några hundralappar. Nu är kanske hela julhelgen förstörd istället.

Funderar fortfarande på om det är jag som är dum eller har missat nåt i kartongen (ibland följer ju flera kontakttyper med, men inte här vad jag kan se).

Så kan det bli när man köper av nät-firmor som tar hen från där det är billigast. De borde ju ha vett att kolla att det är rätt version. ;)

Postad 23 december 2009 - 17:00

rabski
  • rabski
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
En adapter borde inte vara speciellt svår att hitta.
Bara traska ner till närmsta elektronik butik så har de garanterat.

Postad 23 december 2009 - 23:53

JockeBlg
  • JockeBlg
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0

Det är fraktfritt.

Frakten från Hongkong brukar ta 3-4 veckor, har man otur åker man på tull o moms, men köper man bara en är det kanske lugnt. Finns samma paket på Tradera fast svensk säljare här.

Postad 24 december 2009 - 22:09

Unregistered9b54f378
  • Unregistered9b54f378
  • Forumräv

• 721 inlägg
  • 0

Läs omdömen på ställen som Prisjakt tex....
Returnera, eller behåll och köp en adapter som sagt.

Postad 24 december 2009 - 22:14

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Varför inte köpa en stickkontakt och knipsa av den som sitter på och sätta på en ny :huh:

Måste väl vara det enklaste och billigaste och det snabbaste sättet
Du kanske tom har en liggande hemma ...

Maveric

Postad 26 december 2009 - 19:13

Hooch
  • Hooch
  • Forumräv

• 991 inlägg
  • 0
Denna blir bra:

Reseadapter

Postad bild

Postad 29 december 2009 - 11:57

Jochen84
  • Jochen84
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Beställde från CDON o råkade ut för samma sak :)
Sen blir det ju inte bättre av att de inte längre har någon telefonsupport...bara maila maila maila utan att få några svar. Knippsar sladden o sätter dit svensk stickkontakt i eftermiddag..men hoppas ändå CDON ger någon kompensation pga det stod ingenting om att det var en engelsk version på hemsidan..då hade de varit helt ok..men men.

Postad 29 december 2009 - 12:34

Pip
  • Pip
  • Veteran

• 1 792 inlägg
  • 0
tror inte dom kommer kompensera dig ifall du knipsar av kontaken.

Postad 29 december 2009 - 13:00

Jochen84
  • Jochen84
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Nej, me rädd för det...men så länge jag inte får kontakt med dem får jag ju ändå ingen kompensation :D O CDON e fan inte bra på kundkontakt :)

Postad 30 december 2009 - 01:43

yabbah
  • yabbah
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0
Tjo, nu har det här säkert besvarats 100 gånger i tråden, men hittade inget vid en snabbsökning. Så här är min fråga:

Jag hade tidigare ett wii som gick sönder, köpte idag ett nytt och undrar om jag på något sätt kan ta hem de spel jag köpte på min gamla wii utan att behöva betala igen ?
Hade även en del wii-points som jag undrar om dom går att luska in i mitt nya?

//yabbah

Postad 04 januari 2010 - 18:01

Sledgeman
  • Sledgeman
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0
Beställde ett svart Wii från Pixmania igår. Hoppas bara allt går bra och att dom verkligen har hemma i lager som sidan säger. Den svarta verkar ju vara slut på de flesta ställen nu.

Så fort jag ser att konsollen blivit skickad så traskar jag ner till Clasohlson och köper en sådan här för 39kr. Postad bild

Hoppas jag får den till fredag, då blir det Resort hela helgen. :)

Postad 25 april 2011 - 15:02

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3 637 inlägg
  • 0
Edit - på tok för långsam!

Redigerat av Johan_i_burken, 25 april 2011 - 15:03.

Postad 25 oktober 2012 - 18:14

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 297 inlägg
  • 0
Vilka är de största mest aktiva wii forumen internationellt. På engelska då?

Postad 26 oktober 2012 - 17:41

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 297 inlägg
  • 0
En annan fråga. Vet inte om det blivit något vajsing på min Wii men jag måste ha max 2 meter till sensor baren eller den lyckas inte tracka utan det börjar blinka och tappa kontakten sporradiskt. Först trodde jag det var plasma tvn som gav reflektioner i glaset som störde men samma med sovrumstvn. Wiin samlar mestadels damm men tycker mig minnas den hade bättre range tidigare?

Postad 29 oktober 2012 - 08:45

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

En annan fråga. Vet inte om det blivit något vajsing på min Wii men jag måste ha max 2 meter till sensor baren eller den lyckas inte tracka utan det börjar blinka och tappa kontakten sporradiskt. Först trodde jag det var plasma tvn som gav reflektioner i glaset som störde men samma med sovrumstvn. Wiin samlar mestadels damm men tycker mig minnas den hade bättre range tidigare?

Kolla batterierna.

Postad 29 oktober 2012 - 13:44

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 297 inlägg
  • 0
Så enkelt är det tyvärr inte. Men de ska ha bättre range än så alltså?

Postad 29 oktober 2012 - 14:13

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Jodå, vi har ca 4 m till soffan.

Postad 29 oktober 2012 - 14:28

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Har du lampor eller ljus igång samtidigt? Det kan störa sensorbaren.

Postad 29 oktober 2012 - 17:09

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 297 inlägg
  • 0
Nope. Gardinen är inte 100 % mörkläggande men så här i vintertid är det ju becksvart och lcd tvn har matt yta. Har två wii remoter med samma range så verkar va någonting med själva sensor baren eller konsolen i sig. Ingen större katastrof så länge den håller så man kan köra igenom Endless Ocean 2. Snacka om evighetslir. Undrar om någon fått 100 % completion/avklarande.

Postad 20 november 2012 - 17:28

F.L.
  • F.L.
  • Lärjunge

• 282 inlägg
  • 0
Ellos reklam för Nintendo Wii hade nog väckt en del åsikter i USA ;)

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  Ellos.jpg   481,99K   33 Antal nerladdningar

Postad 21 november 2012 - 07:55

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Ellos reklam för Nintendo Wii hade nog väckt en del åsikter i USA ;)

Fattade inte först, men den är ju riktigt kul. Undras om det är en svart familj på lådan till den svarta wii då? :D

Fattade inte först, men den är ju riktigt kul. Undras om det är en svart familj på lådan till den svarta wii då? :D

He! Det står inget om Family på den svarta. men man får en ratt och Mario istället:
http://www.ellos.se/...1z140pjZ1z141ll

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.