* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
34862 svar till detta ämne
Postad 18 December 2016 - 19:07
pallepaf
-
pallepaf
-
Forumräv
-
-
544 inlägg
Ni som har ljudet osynkat, hur har ni kopplat? Förstärkare med optiskt/hdmi/Rca etc.
Direkt in i TVn och det är i synk på alla andra kanaler för det mesta men har varit ur synk sedan lanseringen på Premium HD-kanalen.
Menar du att du har osynk även via TV:ns stereohögtalare? Eller bara om du kör ljudet vidare via surroundanläggning kopplad till tv:n?
Alla har ju uppenbarligen inte problem så det mest sannolika förefaller vara att ni som har problem har en gemensam nämnare i hur era surroundanläggningar hanterar dolby digital 5.1. Är det ingen som testat med en annan surroundanläggning för att se om problemet kvarstår? Ni som har problem, vad har ni för märke på era anläggningar?
Postad 18 December 2016 - 19:36
blackburn_
-
blackburn_
-
Lärjunge
-
-
460 inlägg
Menar du att du har osynk även via TV:ns stereohögtalare? Eller bara om du kör ljudet vidare via surroundanläggning kopplad till tv:n?
Alla har ju uppenbarligen inte problem så det mest sannolika förefaller vara att ni som har problem har en gemensam nämnare i hur era surroundanläggningar hanterar dolby digital 5.1. Är det ingen som testat med en annan surroundanläggning för att se om problemet kvarstår? Ni som har problem, vad har ni för märke på era anläggningar?
Tror inte du har läst det jag skrivit. Jag har synk på alla kanaler (för det mesta) utom Viasat Premium HD som varit ur synk i flera månader så det är rätt otroligt att det skulle vara nåt problem hos mig. Och ja det är osynk även via TVns högtalare på just den kanalen på 5.1-ljudspåret. Har du Viasat Sport Premium HD och är den isåfall i synk för dig med ljudet ställt på "Digitalt ljud" i boxen? Isåfall är du den första att bekräfta det och det vore intressant isåfall för då skiljer det uppenbarligen mellan olika kunder.
Redigerat av blackburn_, 18 December 2016 - 19:37.
Postad 18 December 2016 - 19:55
pallepaf
-
pallepaf
-
Forumräv
-
-
544 inlägg
Tror inte du har läst det jag skrivit. Jag har synk på alla kanaler (för det mesta) utom Viasat Premium HD som varit ur synk i flera månader så det är rätt otroligt att det skulle vara nåt problem hos mig. Och ja det är osynk även via TVns högtalare på just den kanalen på 5.1-ljudspåret. Har du Viasat Sport Premium HD och är den isåfall i synk för dig med ljudet ställt på "Digitalt ljud" i boxen? Isåfall är du den första att bekräfta det och det vore intressant isåfall för då skiljer det uppenbarligen mellan olika kunder.
Jag skrev "ni", dvs. jag vände mig i det stycket av mitt inlägg till alla som har problem med osynk och då drabbar problemet uppenbarligen många andra kanaler än bara Viasat Sport Premium HD. Jag har inte den kanalen så jag kan inte hjälpa dig med att kolla den. Jag kan dock konstatera att jag inte har några problem med osynk på SVT-kanalerna och de andra "vanliga" kanaler som andra rapporterar att de har problem med.
Jag står fast vid att problemet sannolikt ligger lokalt hos de drabbade. Inte nödvändigtvis för att det är något fel på de drabbades anläggningar utan för att något som borde fungera med Telias lösning inte gör det. Finns flera andra exempel på det i denna tråd. Eftersom de flestas anläggningar fungerar med Telias lösning blir det missvisande att bestämt hävda att felet odelat ligger hos Telia; det kan lika gärna vara en viss/vissa tillverkare av surroundanläggningar som inte implementerat en viss standard korrekt.
Redigerat av pallepaf, 18 December 2016 - 20:09.
Postad 18 December 2016 - 20:23
keb
-
keb
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Lördag igen med Premier League och ny frustration över att ljudet är långt efter bilden.. Ni som har Viasat Sport Premium-kanalen, är ljudet verkligen i synk för er? 5.1-ljudet kommer efter bilden för mig vilket är mkt irriterande. Spelade in en snutt nu från studion, är det fler som tittar nu som har samma problem eller som kan bekräfta att deras ljud är i synk? (med boxen ställd på "digitalt ljud", ställer man boxen på "Analogt ljud (Stereo)" så är ljudet i synk). Här är filmen som visar problemet: https://vimeo.com/196079140
Vore tacksam om någon som har kanalen kan säga om ljudet är i synk hos dig eller om det är som på min film.
Har 3 boxar varav 2 har soundbar och den tredje 5:1 system. Samtliga har sync problem
Postad 18 December 2016 - 22:43
pryzze
-
pryzze
-
Lärjunge
-
-
352 inlägg
Fan vad skönt att höra att man inte är ensam. Har tagit upp problemet
med Telia utan resultat. Har problem med syncen med surround och
även när man kör ljudet direkt i TVn.
Postad 18 December 2016 - 23:29
GannTrader
-
GannTrader
-
Användare
-
-
197 inlägg
Jag har boxen på Analogt ljud (Stereo).
Boxen är kopplad till TVn via HDMI och har ljudet ur synk på Viasat Premium.
Tar ljudet ur TVn via toslink till högtalare med inbyggd förstärkare.
Upplever inte ljudsynkproblem på andra kanaler, har väl hänt men inte alls lika vanligt.
Postad 19 December 2016 - 08:15
Unregisteredc56315c3
-
Unregisteredc56315c3
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Alla har ju uppenbarligen inte problem så det mest sannolika förefaller vara att ni som har problem har en gemensam nämnare i hur era surroundanläggningar hanterar dolby digital 5.1.
Det förefaller osannolikt eftersom vi inte har problem med samma kanaler.
"Midnattssol" med 5.1 ljud från 2016 synkar inte. Men en hyrfilm från 2016 (via boxen) synkar helt OK i 5.1.
Den enda gemensamma nämnaren här är att SVT är ur synk alla dagar i veckan. Hos mig.
Det är uppenbart att skillnaden ligger i sändning, distribution och/eller avkodning i boxen. Inte i mitt ljudsystem.
När vi väl har fastslagit det, är det lätt att förstå att dessa variationer yttrar sig på olika sätt hos olika kunder beroende på individuell utrustning. I "utrustning" ingår förutom kundens TV och ljudsystem även prylar från Telia, som tex router, trådlösa sändare och mottagare, digital-box, Hdmi-kablage etc.
Det är meningslöst att felsöka kedjan innan man förstår vilket innehåll man testar mot.
Postad 19 December 2016 - 09:02
Mickys
-
Mickys
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
Viasat premium HD, tv4 mfl är ur sync men Telia gör inget åt det.
Är det någon mer som på sistone märkt att ljudet på tv4hd försvinner titt som tätt och är borta en sekund eller så. Bara på tv4, ingen annan kanal. Skitstörande.
Postad 19 December 2016 - 09:23
Dumoking
-
Dumoking
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Det intressanta är att jag inte upplever fel på synkningen på viasat premium. Kollade lite extra nu i helgen, i vanliga fall bryr jag mig inte om att titta på studiosnacket. 5.1 via HDMI till förstärkare.
Sen fick jag verkligen anstränga mig att se synkfelen som postades ovan, men det beror nog mer på att det blir smått på telefonen.
Postad 19 December 2016 - 10:18
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
Försöker använda Telia Play+ med en adapter till min iPhpne (Lightning AV adapter). iPhone > Adapter > HDMI-Kabel > TV.
Tanken är att jag kan likt Airplay får upp bilden på teven, men så fort jag startar Play+ appen blir teven svart.
Har någon annan här provat adaptern eller har problem med Airplay? (använder inte Apple tv+Airplay i vanliga fall).
Cmore, Viaplay och SVT Play fungerar fint.
Blanda inte ihop Airplay med anslutning via HDMI-kabel. Det är helt olika saker. Med kabel så skickar du videosignalen från mobilen. Med Airplay så beordrar mobilen Apple TVn att ta emot signalen direkt från källan, på samma sätt som med tex Chromecast. För övrigt finns det en Play+ app till Apple TV så man behöver inte ens använda Airplay.
Postad 19 December 2016 - 10:37
johnbull_1975
-
johnbull_1975
-
Användare
-
-
164 inlägg
Jag skrev "ni", dvs. jag vände mig i det stycket av mitt inlägg till alla som har problem med osynk och då drabbar problemet uppenbarligen många andra kanaler än bara Viasat Sport Premium HD. Jag har inte den kanalen så jag kan inte hjälpa dig med att kolla den. Jag kan dock konstatera att jag inte har några problem med osynk på SVT-kanalerna och de andra "vanliga" kanaler som andra rapporterar att de har problem med.
Jag står fast vid att problemet sannolikt ligger lokalt hos de drabbade. Inte nödvändigtvis för att det är något fel på de drabbades anläggningar utan för att något som borde fungera med Telias lösning inte gör det. Finns flera andra exempel på det i denna tråd. Eftersom de flestas anläggningar fungerar med Telias lösning blir det missvisande att bestämt hävda att felet odelat ligger hos Telia; det kan lika gärna vara en viss/vissa tillverkare av surroundanläggningar som inte implementerat en viss standard korrekt.
Ljudsyncen på t ex TV4 varierar stort mellan olika produktioner (produktionsbolag?).
Innan vi flyttade till villan med Telia-fiber körde vi ComHem via "tre-hål-i-väggen". På den tiden körde jag ibland ljudet direkt via TV-högtalarna och ibland via en äldre surroundreceiver som inte kunde fördröja ljudet. Ljudet var rejält ur sync på vissa program. I synnerhet på TV4.
Jag störde mig så mycket på osyncen att jag blev tvungen att byta Samsung-boxen som inte heller kunde ställa ljudsyncen och köpte en Humax. Där kunde jag justera ljudet i fas med bilden.
När vi flyttade till villan så var det lika illa på ffa många produktioner på TV4. Då jag inte kunde justera ljudet i teliaboxen bytte jag till modernare surroundreceiver. I reklamen kan det stämma bra, vissa program är inte så illa, medan andra program ser ut att vara dubbade.
SVT både SD och HD tycker jag ofta är bra eller i alla fall rätt ok, men ibland är de också helt off.
Hade det varit min utrustning som inte fungerade med Telia borde felet varit konstant oavsett kanal och produktion.
Min fru reagerar inte på problemet, så det är väl troligen så att de flesta inte ser det.
Svärmor har en Humax-box och ComHem och särskilt TV4 är ofta helt ur sync även hos henne. Men trots att jag lagt ut ljudfördröjning som direktknappar på hennes Harmony-fjärr så justerar hon aldrig in ljudet efter vad hon tittar på, för hon ser helt uppenbart inte felet. Ställer jag in fördröjning på ljudet när vi är där och tittar så kan det nästa gång vara fel åt andra hållet, eftersom det då är ett program där ljudet ligger bra, men fördröjningen jag ställde in ett par månader tidigare ligger kvar.
Jag tror helt enkelt att de flesta ser inte felet, trots att andra kan reta ihjäl sig på det.
Jag tror inte det är Telia som sabbar ljudet, men jag tycker de borde ha lite egen QC på vad de skickar ut till sina kunder och ffa hjälpa oss slutkunder att trycka på produktionsbolag och tv-kanaler när de får in klagomål.
Men det kräver ett engagemang och tar tid. Då är det enklare att blåneka till att det är ett problem, eller så gentilt erbjuda sig att skicka ut tekniker och hota med avgifter.
Postad 19 December 2016 - 11:13
mblom
-
mblom
-
Amatör
-
-
67 inlägg
Ljudsyncen på t ex TV4 varierar stort mellan olika produktioner (produktionsbolag?).
Innan vi flyttade till villan med Telia-fiber körde vi ComHem via "tre-hål-i-väggen". På den tiden körde jag ibland ljudet direkt via TV-högtalarna och ibland via en äldre surroundreceiver som inte kunde fördröja ljudet. Ljudet var rejält ur sync på vissa program. I synnerhet på TV4.
Jag störde mig så mycket på osyncen att jag blev tvungen att byta Samsung-boxen som inte heller kunde ställa ljudsyncen och köpte en Humax. Där kunde jag justera ljudet i fas med bilden.
När vi flyttade till villan så var det lika illa på ffa många produktioner på TV4. Då jag inte kunde justera ljudet i teliaboxen bytte jag till modernare surroundreceiver. I reklamen kan det stämma bra, vissa program är inte så illa, medan andra program ser ut att vara dubbade.
SVT både SD och HD tycker jag ofta är bra eller i alla fall rätt ok, men ibland är de också helt off.
Hade det varit min utrustning som inte fungerade med Telia borde felet varit konstant oavsett kanal och produktion.
Min fru reagerar inte på problemet, så det är väl troligen så att de flesta inte ser det.
Svärmor har en Humax-box och ComHem och särskilt TV4 är ofta helt ur sync även hos henne. Men trots att jag lagt ut ljudfördröjning som direktknappar på hennes Harmony-fjärr så justerar hon aldrig in ljudet efter vad hon tittar på, för hon ser helt uppenbart inte felet. Ställer jag in fördröjning på ljudet när vi är där och tittar så kan det nästa gång vara fel åt andra hållet, eftersom det då är ett program där ljudet ligger bra, men fördröjningen jag ställde in ett par månader tidigare ligger kvar.
Jag tror helt enkelt att de flesta ser inte felet, trots att andra kan reta ihjäl sig på det.
Jag tror inte det är Telia som sabbar ljudet, men jag tycker de borde ha lite egen QC på vad de skickar ut till sina kunder och ffa hjälpa oss slutkunder att trycka på produktionsbolag och tv-kanaler när de får in klagomål.
Men det kräver ett engagemang och tar tid. Då är det enklare att blåneka till att det är ett problem, eller så gentilt erbjuda sig att skicka ut tekniker och hota med avgifter.
Hmm, kör via luften (Boxer) och har aldrig haft synk-problem, inte på TV4. Det har hänt någon gång att ljudet har hamnat efter, men det är när det har varit någon glitch i mottagningen. Då hjälper det att byta kanal och sedan tillbaka. Så det är mer boxen som inte hanterar detta korrekt.
Kan vara så att Teracom är så mycket bättre på att paketera och sända ut än alla andra.
För att citera Teracom:
Vi är en oberoende nätoperatör. En stabil leverantör med lång erfarenhet av hantering av bild och ljud och med ständigt fokus på kvalitet och robusthet.
Redigerat av mblom, 19 December 2016 - 11:28.
Postad 19 December 2016 - 11:17
MumboJumboMike
-
MumboJumboMike
-
Användare
-
-
184 inlägg
För att tillföra en variabel i sync-soppan så hade jag sync-problem när jag körde 1080p ut från boxen men inte när jag kör 720. Men iom att jag till 99% ser på SVT så är 720 ut tillräckligt bra.
Postad 19 December 2016 - 11:20
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
För att tillföra en variabel i sync-soppan så hade jag sync-problem när jag körde 1080p ut från boxen men inte när jag kör 720. Men iom att jag till 99% ser på SVT så är 720 ut tillräckligt bra.
Rent teoretiskt: Det tar längre tid att skala om en bild till 1080p än att visa en bild som är native 720p. Videosignalen får därför en tidsfördröjningen. Ljudet har aldrig en fördröjningen då det i princip alltid är native.
Postad 19 December 2016 - 11:33
Mickys
-
Mickys
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
Rent teoretiskt: Det tar längre tid att skala om en bild till 1080p än att visa en bild som är native 720p. Videosignalen får därför en tidsfördröjningen. Ljudet har aldrig en fördröjningen då det i princip alltid är native.
Jo fast ljudet ligger ju efter...iaf för mig. Så då spricker den teorin. Ska dock testa ställa om till 720P
Postad 19 December 2016 - 13:59
Berraboy
-
Berraboy
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Blanda inte ihop Airplay med anslutning via HDMI-kabel. Det är helt olika saker. Med kabel så skickar du videosignalen från mobilen. Med Airplay så beordrar mobilen Apple TVn att ta emot signalen direkt från källan, på samma sätt som med tex Chromecast. För övrigt finns det en Play+ app till Apple TV så man behöver inte ens använda Airplay.
Jag är helt med på skillnaden men ditt svar hjälper mig inte. För det första skriver jag "kan likt Airplay får upp bilden på teven", helt med på att det är olika tekniker men resultatet blir det samma, materialet syns på teven.
Min fråga handlar om AV-adaptern som syns på den bifogade bilden och använder den just då jag inte vill använda en Apple tv.
I fjällstugan har vi inget wifi utan kör helt enkelt följande:
iPhone7 4G > Apple AV HDMI adapter > HDMI-Kabel > TV.
Snabbt, enkelt, plug and play. Telia har dock av någon anledning valt att inte stödja detta officiella tillägg från Apple som stöds av alla andra leverantörer som exempelvis Netflix, Viaplay, Cmore, SVT, TV4 mf.....
Kort klipp om någon fortfarande undrar vad jag menar 
https://www.youtube....h?v=0sifF94l3Kw
Postad 19 December 2016 - 14:04
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
Jag är helt med på skillnaden men ditt svar hjälper mig inte. För det första skriver jag "kan likt Airplay får upp bilden på teven", helt med på att det är olika tekniker men resultatet blir det samma, materialet syns på teven.
Jag håller inte med. Det är inte likt. Men vi kan släppa det i varje fall, eftersom du skriver att Telia inte stöder bild från appen via HDMI så finns det ändå ingen lösning.
Postad 19 December 2016 - 16:01
uNderdog_101
-
uNderdog_101
-
Rookie
-
9 inlägg
En snabb fråga till er som har trådlös tv till flera apparater genom TG234; har det inställt så att det fungerar till en tv nu, så när jag ska lägga till en extra tv, ska jag trycka på knappen på basstationen och den nya, eller måste jag trycka på alla tre?
Postad 19 December 2016 - 16:02
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2953 inlägg
Fick brev hem om förändringar TV paket
Mina paket med +70 kanaler blir över 200kr dyrare Varför? Vi kunder i Sverige som får betala dåliga affärer i diktatur länder?
Varit nöjd med Telia i +6 år
Först höjningen med discovery och nu detta, kanske dags överväga andra alternativ
Redigerat av Ironse, 19 December 2016 - 16:30.
Postad 19 December 2016 - 16:06
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4139 inlägg
Fick brev hem om förändringar TV paket
Antar det bara blir dyrare igen med +70 kanaler?
Vilka förändringar?
Postad 19 December 2016 - 17:53
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2953 inlägg
Cmore stor med familj viasat film sport +200kr dyrare
Tvillingabonnemang 50kr dyrare
Postad 19 December 2016 - 18:11
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4139 inlägg
Cmore stor med familj viasat film sport +200kr dyrare
Tvillingabonnemang 50kr dyrare
Då var det inte Telias paket som blivit dyrare.
Postad 19 December 2016 - 18:32
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2953 inlägg
Då var det inte Telias paket som blivit dyrare.
Telias paket?
Så det blir lika dyrt oavsett Telia BBB CD?
Redigerat av Ironse, 19 December 2016 - 18:32.
Postad 19 December 2016 - 19:39
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4139 inlägg
Telias paket?
Så det blir lika dyrt oavsett Telia BBB CD?
Det lät som om du var missnöjd på Telia för att Cmore och Viasat höjt priserna.
Postad 19 December 2016 - 19:45
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2953 inlägg
Det lät som om du var missnöjd på Telia för att Cmore och Viasat höjt priserna.
Klart man älskar höjningar på över 300kr med discovery
Postad 19 December 2016 - 19:58
Dumoking
-
Dumoking
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Som jag förstått det så är det dessa paket som får nya priser, eller gäller det även andra paket? https://www.telia.se...tv_generell.pdf
Postad 19 December 2016 - 20:32
pallepaf
-
pallepaf
-
Forumräv
-
-
544 inlägg
Varför skulle en enda kund vilja behålla Mixa 16 med det nya priset 339 kr när man kan få Stor för samma pris eller t.o.m. för 199 kr/mån med Telias specialerbjudande?
Det framstår som uppenbart att Telia försöker driva över kunderna med Mixa 16 till Stor för att sedan helt kunna skrota Mixa 16... Om det lyckas hänger väl på om Telia i samband med prishöjningen informerar om att Stor kan fås för samma pris eller t.o.m. 199 kr.
Postad 19 December 2016 - 23:32
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1138 inlägg
Viasat premium HD, tv4 mfl är ur sync men Telia gör inget åt det.
Är det någon mer som på sistone märkt att ljudet på tv4hd försvinner titt som tätt och är borta en sekund eller så. Bara på tv4, ingen annan kanal. Skitstörande.
Japp!
Jag skrev om det förr-förra veckan.
Skitstörande!
Postad 20 December 2016 - 08:53
Mickys
-
Mickys
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
Japp!
Jag skrev om det förr-förra veckan.
Skitstörande!
Men verkar inte vara många som stör sig på att tv4 ljudet försvinner titt som tätt? Någon som hört av sig till Telia om det? Låt mig gissa de skyller på vår utrustning eller på tv4?
Redigerat av Mickys, 20 December 2016 - 12:34.
Postad 20 December 2016 - 11:33
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4139 inlägg
Men verkar inte vara ånga som stör sig på att tv4 ljudet försvinner titt som tätt?
Vet inte. Kollar sällan på den skräpkanalen. Vad har dom att erbjuda idag?
Postad 20 December 2016 - 12:18
Iwarsson
-
Iwarsson
-
Lärjunge
-
-
451 inlägg
Men verkar inte vara ånga som stör sig på att tv4 ljudet försvinner titt som tätt? Någon som hört av sig till Telia om det? Låt mig gissa de skyller på vår utrustning eller på tv4?
Det har hänt hos oss. Vid kontakt med Telia (efter sedvanlig Norsk reset av allt) fanns det inga fel i deras utrustning eller nät.
Konstigt nog löste sig allt automagiskt efter ett par veckor. Dessutom utan att jag har gjort någon förändring alls på vår utrustning.
Postad 20 December 2016 - 13:54
vinncent
-
vinncent
-
Mästare
-
-
2899 inlägg
Fan va strul alla har.... jag har Telia stor och viasat sport kanalerna! Har inget strul alls och ingen ljud som ligger ur synk! Kör på den nya Arris boxen . Har även en massa HD kanaler som många saknar trots att ni har det stora paketet! Hur kan det skilja så mkt?
Postad 20 December 2016 - 14:38
blackburn_
-
blackburn_
-
Lärjunge
-
-
460 inlägg
Fan va strul alla har.... jag har Telia stor och viasat sport kanalerna! Har inget strul alls och ingen ljud som ligger ur synk! Kör på den nya Arris boxen . Har även en massa HD kanaler som många saknar trots att ni har det stora paketet! Hur kan det skilja så mkt?
Intressant! Du har boxen ställd på "Digitalt ljud" och studiosnack på Viasat Sport Premium HD eller Hockey HD är i perfekt synk och ser alltså inte ut som i filmen jag postade? Denna: https://vimeo.com/196079140
Postad 20 December 2016 - 15:12
vinncent
-
vinncent
-
Mästare
-
-
2899 inlägg
Intressant! Du har boxen ställd på "Digitalt ljud" och studiosnack på Viasat Sport Premium HD eller Hockey HD är i perfekt synk och ser alltså inte ut som i filmen jag postade? Denna: https://vimeo.com/196079140
Nä jag kör inte digitalt ljud men det var ju personer här som hade osync även med analogt ljud. Ska testa med digitalt ljud senare!
Redigerat av vinncent, 20 December 2016 - 15:14.
Postad 20 December 2016 - 20:15
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4139 inlägg
75 kanaler i stor på hemsidan just nu. Det var 76 för nån dag sen. Kan inte se vad som är skillnaden
Postad 22 December 2016 - 11:40
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4139 inlägg
Jag saknar som sagt ett 10-tal HD-kanaler som ingår i stor. Den senaste informationen från Telia är att det beror på att mitt avtal är kollektivt. När vårt radhusområde fick Telia öppen fiber i våras så fick vi samtidigt rabatt på paketet stor. Då räknas avtalet som kollektivt (fast jag betalar själv) och då tar det längre tid att uppdatera paketen 
Men om jag sa upp avtalet och betalade fullpris så skulle jag få kanalerna direkt istället för att få vänta "en liten stund till" 
Jag väntar en liten stund till och ser vart detta tar vägen.
Postad 24 December 2016 - 10:36
tommyq
-
tommyq
-
Användare
-
-
126 inlägg
Själv har jag sedan några månader tillbaka sagt upp mina kanalpaket och gått ner till Telia Bas, eftersom jag tycker att prissättningen på kanalpaketen har blivit helt sjuk. Konkurrensen blir hårdare och hårdare (pga alla streamingtjänster) och Telia bara fortsätter höja priserna.
Istället ser man till att låsa in kunderna. Det senaste tilltaget var att ta bort möjligheten till Telia Bas för nya kunder. Det billigaste kanalpaketet är nu Lagom för 279:-/månad. För samma pris kan jag istället teckna Netflix OCH Viaplay OCH HBO.
Hade däremot gärna tecknat ett par kanaler styckvis, exempelvis National Geographic. Men med tanke på utvecklingen skulle det inte förvåna mig om nästa steg istället är att Telia Bas försvinner även för befintliga kunder. Telia gräver sin egen grav.
Postad 27 December 2016 - 07:13
ltblad
-
ltblad
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Ibland när jag går in i Play på min box så kommer man till en meny där man inte kan navigera med piltangenterna.
Man ser de stora bilderna, men man kan inte göra något mer.
Ibland reagerar den inte på en enda knapp på fjärrkontrollen, och ibland kan man backa ur menyn.
För att få Play att fungera får man dra ut strömsladden och starta om boxen.
Jag har 2 1963-boxar, och båda har samma fel.
Jag saknar den gamla menyn med en lista istället för dessa bilder i Play.
Så svårt att navigera nu i Play.
Postad 27 December 2016 - 10:51
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3278 inlägg
Ibland när jag går in i Play på min box så kommer man till en meny där man inte kan navigera med piltangenterna.
Man ser de stora bilderna, men man kan inte göra något mer.
Ibland reagerar den inte på en enda knapp på fjärrkontrollen, och ibland kan man backa ur menyn.
För att få Play att fungera får man dra ut strömsladden och starta om boxen.
Jag har 2 1963-boxar, och båda har samma fel.
Jag saknar den gamla menyn med en lista istället för dessa bilder i Play.
Så svårt att navigera nu i Play.
Stort medhåll!
Har själv en 1963 och det är ruskigt segt att navigera. Påpekat till Telia flertalet gånger men sist orkade jag inte mer. Då hänvisade kundtjänst att jag skulle byta ut min vip 1963 till deras nya arris. Boxen var för seg ansåg de. Samt spela in behövde jag inte ansåg han, då det mesta fanns på play. 😐
Postad 27 December 2016 - 14:09
somoene2
-
somoene2
-
Veteran
-
-
1988 inlägg
Jag håller inte med. Det är inte likt. Men vi kan släppa det i varje fall, eftersom du skriver att Telia inte stöder bild från appen via HDMI så finns det ändå ingen lösning.
Har du en jailbreakad ios enhet så funkar det fint. Finns alltid lösningar på i stort sett allt 
Postad 27 December 2016 - 16:41
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2953 inlägg
Andra som fått svart ruta på comedy central idag?
Play för tidigare sända program funkar
Redigerat av Ironse, 27 December 2016 - 16:49.
Postad 27 December 2016 - 18:06
91robe
-
91robe
-
Forumräv
-
-
592 inlägg
Andra som fått svart ruta på comedy central idag?
Play för tidigare sända program funkar
Samma på Viasat parabol.
Postad 27 December 2016 - 20:49
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1867 inlägg
Nu har CD fått upp Comedy Central igen så nu fungerar det kanske hos Telia och Viasat också
Postad 28 December 2016 - 07:58
pebro
-
pebro
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Stort medhåll!
Har själv en 1963 och det är ruskigt segt att navigera. Påpekat till Telia flertalet gånger men sist orkade jag inte mer. Då hänvisade kundtjänst att jag skulle byta ut min vip 1963 till deras nya arris. Boxen var för seg ansåg de. Samt spela in behövde jag inte ansåg han, då det mesta fanns på play.
Jag har en VIP2853 och har samma problem med den. Går inte att navigera i Play. Det enda som gäller för att få det att funka igen är att dra ur kontakten och starta om boxen. Dessutom försvinner ljudet med jämna mellanrum. Då räcker det med att stänga av boxen och starta igen. Ljudet försvinner ibland när jag har kollat på smart-tv och går tillbaka till boxen. Även då räcker det med omstart av boxen. Ett högst irriterande problem. Har gjort en fabriksåterställning men det har inte blivit bättre.
Postad 28 December 2016 - 15:35
Unregisteredc83518bd
-
Unregisteredc83518bd
-
Lärjunge
-
-
460 inlägg
Något nytt om en Ultra-HD box ifrån Telia, så dom kan visa Viasat Sport Ultra HD?
Postad 28 December 2016 - 16:12
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3278 inlägg
Något nytt om en Ultra-HD box ifrån Telia, så dom kan visa Viasat Sport Ultra HD?
De har inte ens fått till alla HD kanaler ännu. Så det lär nog dröja några år innan man får UHD.
Postad 28 December 2016 - 16:48
Paul Holmgren
-
Paul Holmgren
-
Användare
-
-
146 inlägg
Jag är nyfiken på hur det går med HD för kollektivt avtal med stora kanalpaketet
Postad 28 December 2016 - 17:34
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4139 inlägg
Jag är nyfiken på hur det går med HD för kollektivt avtal med stora kanalpaketet
Samma här.
Postad 28 December 2016 - 19:14
Berraboy
-
Berraboy
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Startade om boxen nu och BAAM!!! HD kanaler i överflöd 
Kollektiv Stor 
Men inte Eurosport 1 HD....
Redigerat av Berraboy, 28 December 2016 - 19:17.
Postad 28 December 2016 - 19:39
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4139 inlägg
Startade om boxen nu och BAAM!!! HD kanaler i överflöd 
Kollektiv Stor 
Men inte Eurosport 1 HD....
Yeah...kollade nu och jag har också fått HD-kanalerna.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|