Yeah...kollade nu och jag har också fått HD-kanalerna.
Även Eurosport 1 HD? I så fall vilken kanalplats?
* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
Startad av
Signator
, feb 11 2005 20:26
34745 svar till detta ämne
111 relaterade trådar
Postad 28 december 2016 - 19:45
Även Eurosport 1 HD? I så fall vilken kanalplats? Postad 28 december 2016 - 19:51 Nej, den kanalen hittar jag inte Postad 28 december 2016 - 20:00 Postad 28 december 2016 - 20:30 Jag hittar inte National Geographic HD. Har du den? Postad 28 december 2016 - 22:00
Stämmer, den är inte med. Play i boxen visar detta också, kanalens play-tjänst ligger under övriga jag inte har Postad 28 december 2016 - 22:55 Vore tacksam för svar då denna tråden gäller Telia Digital-tv.
Har ett abonnemang på 100/100 Bredband via väggen i lägenheten som går via en stor vit ful Thomson-router. Har sedan en liten svart digital-tv-box som följde med lägenheten som används.
Min fråga är, kan jag köpa en annan bättre digitalbox och använda via fiber och även en annan router av bättre modell? Eller är det spärrat att bara använda dessa grejorna? Postad 29 december 2016 - 10:26 Router ska det gå att köra egen, men den måste hantera multicast och lite annat för att tv och data ska fungera. Postad 29 december 2016 - 10:52 Jag har fått TV4 HD! Hux flux, simsalabim, god jul liksom. Jag tackar och bockar. En nyhet väl värd att basunera ut till alla dem för vilka Telia nu fått tillbaka rättigheterna att sända TV4 HD. Postad 29 december 2016 - 10:56
Vilket paket har du? Postad 29 december 2016 - 11:12 Jäklar vad den låter, 1963 var ju inte tyst men man kunde leva med det ljudet. Tyvärr så måste vi tydligen ha timeshift aktiverat... Tankarna går just nu mot en ir-förlängare och ljudisolering i skåpet bredvid. Postad 29 december 2016 - 11:36
Kolla på Harmony ultimate rf från kontrollen till huben som har 3st ir sändare. Samt att hubben funkar med app. Postad 29 december 2016 - 13:49
13 månader var inte lång tid. Min är inne på 7;e året snart. Postad 29 december 2016 - 14:38 Inspelat material på dessa ska man se så snart som möjligt, synd bara på det som vill spara längre tid. I den nya sitter en HDD från 2014... Postad 29 december 2016 - 16:18 Nu har jag fått alla HD kanaler som ska ingå i stor, även fått TV4 HD. Postad 29 december 2016 - 16:27
Stora paketet. Har saknat TV4 HD, men nu är kanalen alltså på plats. Postad 29 december 2016 - 17:15 National Geographic HD då? Postad 29 december 2016 - 20:46
Telia har ju haft rättigheter att sända TV4 HD och har länge haft det så det är väl ingen nyhet? Markus Johansson Telia Kundaservice Postad 29 december 2016 - 21:22
Varför inte bara byta HDD i din 1963 box ? Postad 29 december 2016 - 22:29
Är detta på gång i lagom också? Postad 30 december 2016 - 02:37
Så ska det inte vara. Jag skulle spela in en video och felanmäla till Telia för att få den utbytt. Postad 30 december 2016 - 09:21
Beskedet jag fick i skrift från Telia i November var att "Telia förlorat rättigheterna att sända TV4 HD". Men nu verkar ni ju ha fått tillbaka rättigheterna och det tycker jag är en så trevlig nyhet som jag gärna delar här på forumet. Om det i själva verket har varit tekniska begränsningar som förhindrat sändning, så är det endast av semantisk betydelse för mig då slutresultatet varit detsamma. Tack till dig och alla som jobbat med att få tillbaka TV4 HD. God fortsättning. Postad 30 december 2016 - 10:14 Det är Telia i ett nötskal. En säger si och en annan säger så. Jag själv har fått flera olika svar varför jag inte haft tillgång till alla kanaler som jag är berättigad till. Nu har det tillkommit kanaler i boxen men det saknas fortfarande ett par av dem. Ett fall framåt men det kan bli bättre. Postad 30 december 2016 - 13:50
Jag hade planer på att sätta i en SSD i den då det verkar vara en av få boxar man kan byta disk i själv. Men sambon hann före och nämnde även för supporten att hon tyckte gamla boxen var långsam, så fick vi fen nya boxen på garanti... Postad 30 december 2016 - 13:52
Som jag skrev tidigare så var det antagligen en olycklig formulering eller att ni inte förstår varandra av någon annan orsak. Jag kan ju bara spekulera här då jag inte sett det själv så kan inte svara på det mer exakt än så. Jag har vidare berättat vad som varit begränsningar och vad som gäller i denna tråd. Markus Johansson Telia Kundservice Postad 30 december 2016 - 13:53
Deg är som någon skrivit tidigare, kass konstruktion som gör att hårddiskens knattrande hörs tydligt, sen är iof. olika fabrikat och modeller av hårddiskar olika i ljud. Får se om jag orkar göra något med Telia eller boxen. Postad 30 december 2016 - 14:59 61 minuters beräknad kötid.
Varför kan inte ett telefonbolag erbjuda att ringa tillbaka när det blir min tur? Postad 30 december 2016 - 15:25 Ställ frågan till supporten. Postad 30 december 2016 - 19:41 Hej,
Undrar om vip4302 boxen har stöd för Hdmi CEC? Skulle önska att kunna byta tv kanal med min Samsung fjärr, men det går tyvärr bara genom IR. Är det någon inställning jag missar eller finns funktionen bara inte? Jag har en Samsung ks7005 Postad 30 december 2016 - 20:56
Jag har under dagarna fått TV4HD, TV6HD och Barnkanalen/Kunskapskanalen HD. Kollektivt Lagom paket. Postad 30 december 2016 - 21:03 Hur gör jag en kanallista på enklast sätt med ordinarie kanalnummer men med HD varianten av kanalen istället? (Sonen har lärt sig kanalnummren 80-87 utantill) Postad 30 december 2016 - 21:37 Telia,
Angående Pauls fråga ovan och mitt svar här så har jag ett förbättringsförslag:
Paul, när du skapar din favorit-lista, se då till att du plockar HD-kanalerna från t.ex. plats 1-6 och *inte* från plats 401-406. De senare saknar nämligen Play-ikonerna i EPG:n.
Telia borde antingen se till att alla kanaler fungerar likadant eller plocka bort alla dubletter för att inte förvilla oss användare. Som det är nu, särskilt om man fortfarande har HD-paketet, är det en röra. Prova själva att skapa en favoritlista. Fox HD, Eurosport osv finns lite här och där. Inte lätt för medelsvensson att bygga en bra favorit-lista så som det är nu.
PS: I båda kolumnerna när man skapar en egen kanallista så borde ursprungskanalnumret listas, så att man vet exakt vilken kanal det gäller.
Samma sak tycker jag förresten gäller genomgående i boxen. Det vore bra om det "riktiga" kanalnumret alltid visas om man trycker på Info eller Ok eller liknande. Så att när vi skickar in felrapporter på t.ex. läppsynkproblem i ljudet så kan vi även ta med exakt vilken kanal det gäller. Redigerat av elofu17, 30 december 2016 - 21:46. Postad 30 december 2016 - 21:46 Nja...TV4 på kanalplats 4 kom inte upp i HD för mig. Har lagt in plats 404 istället i favoritlistan. Har lagt in alla HD-kanaler från 400-segmentet i favoritlistan. Vill man "spela från början" så går det att klicka sig in i play. Postad 30 december 2016 - 21:53 Aha! TV4 HD på 404, utan EPG-info, men alltid nåt... Nu fattas bara TV4 HD på kanalplats 4. Nån som har fått det?
Är väl likadant för 3:an och 5:an för dem som har det. Man tvingas välja 403 och 405, för att få se HD-versionerna. Då berodde det väl på att Telia inte hade lokalversioner av dessa HD-kanaler. Har inte hunnit kolla om TV4 HD på 404 är en lokal-variant? Postad 30 december 2016 - 21:55 Det är ju lite krångligt att flytta runt. Samt hur gör jag med "hålen" i listan kanal 28 saknas ju i min "alla kanaler" så i en egen kommer ju kanalerna i nummerordning så då stämmer inte dom höga över 28? Redigerat av Paul Holmgren, 30 december 2016 - 21:57. Postad 30 december 2016 - 22:26 Det var innan i höstar Marcus skrev här i tråden att sändningarna "var någon vecka bort" Långa veckor där i Telia land... Vi här ute på Gotland, skall vi vända våra paraboler emot Ryssland? ![]() För här har vi då inga "lokala" sändningar. Postad 30 december 2016 - 22:27
Trevligt att de har fått ut Kunskapskanalen HD, Barnkanalen HD/SVT24 HD och TV4 HD till oss med Start Lokala versionerna av TV4 HD ligger på 994, det behövs väl en uppdatering av mjukvara för att placera TV4 HD rätt Postad 30 december 2016 - 22:43
Ok, trodde den skulle vara på 998, där vanliga TV4 är, men på 994 fanns den ju! Får kolla nån gång, när det är lokal-väder hur den beter sig och hoppas att Telia får ut en ny uppdatering snart, så att den hamnar rätt. Postad 31 december 2016 - 00:39 Hej!
Har genom fiberförening nyligen fått fiber installerat i vårt hus. För TV har vi Telia Lagom. Redan från början hade vi problem att få igång TV-utbudet och fick felmeddelandet "System does not receive multicast (felkod 712)" från TV-boxen.
Har varit i kontakt med Telia support flera gånger angående detta. Först fick jag information om att signalen till TV-boxen (Arris VIP1113L) inte fick gå via gatewayen (Technicolor MediaAccess TG799vac) utan var tvungen att gå direkt från mediaomvandlaren (RayCore) till TV-boxen. Det hjälpte dock inte och det fanns inget i inkopplingsinstruktionerna som sa att det behövde kopplas direkt.
Nästa gång jag var i kontakt med Telia support så fick jag i stället tips om att jag visst kunde gå via gatewayen, men att jag skulle göra en fabriksåterställning av gatewayen och göra TV-boxen strömlös i minst 10 minuter. Detta löste problemet.
Igår behövde jag koppla ur TV-boxen en stund och efter det så får jag samma felkod (712) igen. Ska man verkligen behöva göra fabriksåterställning av gatewayen varje gång och göra alla egna inställningar på nytt?
Någon som känner igen sig?
/Peter Postad 31 december 2016 - 14:56
Ja, jag har exempelvis haft TV4HD hela tiden, även när nissar här påstått att kanalen inte funnits hos Telia. När jag nu gick in på PlayPlus noterade jag att NFL Network ligger med i listan över kanaler man kan kolla på. Innebär det också att den numera finns tillgänglig i våra boxar eller är den exklusiv för Play Plus? Postad 31 december 2016 - 15:19 NFL har funnits ett tag nu i boxen. Har någon nisse sagt nåt annat? Postad 31 december 2016 - 17:57
Kanalplats 76. Viasat 16 hette väl den kanal som den ersatt. Postad 01 januari 2017 - 09:07 Postad 01 januari 2017 - 11:41
Jag har SVT1HD,SVT2HD,TV4HD,KANAL5HD,TV6HD,TV11HD,TV12HD, DISCOVERY HD, BARN/KUNSKAPSKANALEN HD och TLC HD. Alla dessa i Kollektiv Lagom. Postad 01 januari 2017 - 13:39 Kan det äntligen vara dags att säga upp HD-paketet nu då!? Inte vill man betala 99:- för bara TV3 HD som någon skrev... Postad 01 januari 2017 - 14:50 En undran om att spela in, hur svårt ska det vara kunna klippa bort onödig reklam?
Ska man spela in en film på tex TV4 så är det nästan hela tiden avbrott för nyheter och sport 15 min
Ett alternativ kanske kunde vara när man ska spela in ett program, när man trycker på rec får man upp alternativ fler val
Där får man upp schemalägg inspelning när inspelningen ska starta och sluta
Samma funktion borde gälla om man kan ange början slutet på det man vill klippa bort på något? Postad 01 januari 2017 - 17:06
Jag har Lagom kollektivt med vår bostadsrättsförening. Arris VIP4302 heter boxen. Jag har gjort en egen kanallista. Nu läser jag om flera HD-kanaler i Lagom. Jag har också läst här om TV4HD på kanalplats 994. Men jag hittar inte via menyn och inställningar några nummerbeteckningar. Jag kommer till ändra min kanallista och enda valet är min lista. Inga kanaler har nummer. Bruksanvisning till Arris VIP4302 går inte att hitta! Det enda jag fått fram är "Kom igång guide" för fjärrkontrollen! Hjälp, jag vill komma åt de HD-kanaler jag ska ha tillgång till! Postad 01 januari 2017 - 18:01 Har inte heller fått dessa än i kollektiv lagom, men det kommer säkert "snart", tog ju bara Telia en månad för att fixa för dem med stor. Postad 01 januari 2017 - 18:03 Jag har också kanalpaket Lagom via vår förening men jag har inte fått de nya HD-kanalerna tyvärr. 4 användare läser detta ämne0 medlemmar, 4 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |