Jag har också kanalpaket Lagom via vår förening men jag har inte fått de nya HD-kanalerna tyvärr.
Jag såg mina först i Zappaappen. Drog ur kontakten och startade om boxen och då dök de upp i boxen också. Testat det?
* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
Startad av
Signator
, feb 11 2005 20:26
34745 svar till detta ämne
111 relaterade trådar
Postad 01 januari 2017 - 18:07
Jag såg mina först i Zappaappen. Drog ur kontakten och startade om boxen och då dök de upp i boxen också. Testat det? Postad 01 januari 2017 - 18:55
Japp drog ur kontakten men inga nya HD-kanaler tyvärr. Postad 01 januari 2017 - 19:15
Jag har haft boxen Arris VIP4302 utan spänning en timma. Den hämtade och installerade firmware men efter det märktes ingen skillnad. Vad är Zappaappen för något? Hur hanterar jag min box? Det finns ingen manual! Postad 01 januari 2017 - 19:27 Appen som du använder istället för fjärren. Sen finns det en Spela in-app också. Helt suverän. Kanske dröjer ett tag till då. Jag fick mina idag. Det verkar som att de skickar ut uppdateringar lite då och då. Flera stycken i forumet som har haft de kanalerna sen flera veckor tillbaka Redigerat av pebro, 01 januari 2017 - 19:31. Postad 01 januari 2017 - 20:01
Testa tryck grön knapp så ska du kunna ändra ifrån din egna kanallista till alla kanaler. Postad 02 januari 2017 - 00:41
Jag har nu fått en bunt HD-kanaler och Eurosport 1 är en av HD-kanalerna. Jag har lagom. Postad 02 januari 2017 - 10:41
Den har inte jag fått tillgång till. Postad 02 januari 2017 - 11:31 Blev lite mer nöjd (trist att betala för reklam tv bara) nu när jag fick lite fler hd-kanaler till lagom. Var väldigt nära att beställa Canal Digital.
Dessutom verkar det vara 5.1 på alla svt hd-kanaler samt Discovery HD, TV4 HD, kanal 6 och 11 HD. Kan ha fel om 11 HD eller var 12 HD?.
Extra plus för Telia Play+ och Cromecast. Perfekt till tv:n i sovrummet där vi bara har analog kabeltv. Postad 02 januari 2017 - 12:46 De jag tappar när jag nu sagt upp HD är alltså TV3, Discovery showcase, nat geo och outdoor channel. Knappast värt 99 kronor. Postad 02 januari 2017 - 20:34 Nu skall ni få läsa en sann saga här! Jag tänkte hjälpa en person kopplad till "Telia Öppen Fiber" med att ta fram vad det skulle kosta att få TV via fibern. Jag gick in på http://www.bredbandswebben.se/start/ och angav adressen. Då kom Bild1 Jag klickade vidare och kom till Bild2 Då bredbandet från Universal kostar just 298 kr/mån tänkte jag HURRA! Jag klickade vidare och kom till Telia1.pdf Först verkade det kosta 298+49=347 kr/mån Sedan verkade det kosta 298 kr/mån Resultatet blev 658 kr/mån! Det kallar jag en saga! Telias ansvariga bör ta sig en funderare över detta! Postad 03 januari 2017 - 06:57
Om jag inte missminner mig är det bara TV du valt i första bilden och då stämmer ju priset för när krypteringskostnaden var 49 kr och start paketet gick att beställa. Numera finns det ju ingen krypteringsavgift utan den är medräknad i priset för TV paketet så jag tror att det rent tekniskt minsta pris nu man kan få är 59 kr, men det gäller nog bara om man flyttar ett tv paket start då det inte går at ny beställa.
Du hittar kontaktinformation till det företaget som ansvarar för öppen fiber på https://www.oppenfiber.se/kontakta-oss så kommer det rätt. Postad 03 januari 2017 - 09:33 Efter omstart igår fick även jag Eurosport 1 i HD med kollektiv stor Dock är ett antal kanaler inte på rätt plats (Ex. Eurosport SD på kanal 13 och HD på 413). Hade varit praktiskt om Telia kunde göra nödvändiga justeringar så det fungerar likt flertalet andra kanaler med en HD version som tar över ordinarie kanalplats. Postad 03 januari 2017 - 09:42
Mm, detta skulle gillas och är efterfrågat. Ibland funkar det tycker jag på vissa kanaler, men på vissa inte?! Postad 03 januari 2017 - 09:42
Grattis. Fick du även National Geographic HD? Jag får göra en omstart när jag kommer hem och kolla hur det gått för mig. Postad 03 januari 2017 - 09:58
Har också Lagom, men inte Eurosport 1 HD. Ska den inte ingå i Stor? Postad 03 januari 2017 - 10:11
Enligt Telias hemsida så ingår den kanalen bara i stor. Verkligheten är annorlunda, vissa har kanaler dom inte skall ha och vissa har inte kanaler dom skall ha. Postad 03 januari 2017 - 10:46 Väldigt efterlängtat med Eurosport i HD inför kommande Australian Open! Skall kolla efter National Geographic HD när jag kommer hem Postad 03 januari 2017 - 10:51
Jag tycker att det framgår väldigt tydligt av bilderna att först anges priset för endast tv och därefter anges priset för bredband OCH tv. Redigerat av agpath, 03 januari 2017 - 10:52. Postad 03 januari 2017 - 13:17
Samma här!
Så vart summan 298 + 49:- kommer ifrån kan jag inte uppfatta av bilderna. Postad 03 januari 2017 - 13:36
Gör om gör rätt. Du får särskilja kampanjpris och ordinarie pris. Telias rubriksättning visar enbart kampanjpris tills du går in på rubriken och läser vad erbjudandet gäller. Går jag in på din PDF-länk så står det klart och tydligt vad som ingår. Telias kampanj är bredband 100mbit för 199kr/månad i 3 månader därefter 379kr/månad. De har även paket Stor för 99kr/månad i 3 månader. 199kr + 99kr = 298kr/månad i tre månader. Därefter 718kr/månad.
Väljer du paket Lagom så är det ordinarie pris, inga rabatterade månader för det tv-paketet. Men för bredband. Postad 03 januari 2017 - 14:26 jag tycker detta är hutlöst! 329 kr för 10 Mbit 10 MBIT/S För basbehov ✓ Streama musik, tv och film ✓ Surfa KAMPANJ! 199 kr/mån i 3 mån Ord pris 329 kr/mån Postad 03 januari 2017 - 14:31 Om jag ska skaffa mig tv/bredband på lång sikt är jag för sjutton måttligt intresserad av vad det kostar de första tre månaderna. Det är inte lätt att hitta de riktiga priserna. Ibland går det inte att få fram sådana uppgifter på deras hemsida. På bredbandswebben såg jag för övrigt att man erbjuder bredband för 999kr per månad Postad 03 januari 2017 - 14:33 Om du har exempelvis Telia öppen fiber finns det inget som hindrar dig från att köpa internet från en leverantör och TV från Telia.
Men ja, 10mbit för 329kr är dyrt men vad jag minns av operatörernas prissättning är det 100/10 man vill sälja som ligger på typ 380kr. Ett "litet hopp" för att få upp folk till den dyrare hastigheten.
Är väl dock 100mbit som gäller idag om man skaffar fiber hem för 20k+? Kanske bara är jag.... Redigerat av Berraboy, 03 januari 2017 - 14:36. Postad 03 januari 2017 - 14:45
Jag är själv nybliven Telia-kund, eller ja får igång det i slutet på januari, och hade absolut inga problem med att hitta vad jag skulle betala på www.telia.se. Har du något exempel på vad du inte kan hitta för pris på något? Bredband för 999kr/månad är vad 1000mbit/s kostar så det är riktigt. Postad 03 januari 2017 - 14:52 Min fråga. Jag kommer vilja ha 100/100 tillsammans med någon form av tv paket. Gärna med lite filmkanaler men inget krav. Har i dagsläget en tv och en projektor på olika platser i huset. Cat6 kabel draget till båda platserna från där fibern går in i fastigheten. Inspelningsfunktionen känns trevlig men inte livsviktig om den nya boxen är mycket snabbare och upplevs som mer modern? Vilken box ska jag isåfall välja? Postad 03 januari 2017 - 15:19 Smart prissättning på "mixa 16" nu efter prishöjningen......samma pris som "Stor"
Telia vill verkligen inte ha kvar mixa 16 så dom har prishöjt denna till döds.
Så ringde just o sa upp mitt mixa....67st före i kön, kom fram efter 37min. Skumt att det går fint att boka nya paket på "min sida" på bara några sekunder ...men skall man säga upp måste man sitta 40min i telefon Postad 03 januari 2017 - 16:34
189:- betalar jag för 10/10 öppen fiber så har BB2 som leverantör av internet och Telia på TVN. Postad 03 januari 2017 - 16:51 Många olika svar om fibern och Tv'n ser jag....Så här ser det ut från (Telia 100 Mbit/s pris 379 kr).....250 Mbit/s pris 499 kr)....1000 Mbit/s pris 999 kr) (Tv Lagom 279 kr)...(Tv stor 399 kr) Sen vet jag inte om Telia start finns kvar....Sen tillkommer ju C-more och Viasat om man ska ha dom...... Postad 03 januari 2017 - 17:45
Själv går jag på det gammla avtalet fortfarande och betalar 178:- för mitt lagom. 279:- känns inte värt pengarna. Postad 03 januari 2017 - 18:46
Ok...brukar ringa och prata med Telia om få bättre pris på paketen...Dom är faktiskt inte omöjliga o prata med....Sist fick jag halva priset ett år på C-more film och sport om jag behöll det... Redigerat av Ikano, 03 januari 2017 - 18:49. Postad 03 januari 2017 - 19:40
Nu fick jag de nya HD-kanalerna! (4, 6, 11, Eurosport 1, Kunskapskanalen och Barnkanalen) Tack för det Telia! Postad 04 januari 2017 - 09:32
Jag känner mig lite kluven inför om det är bra eller dåligt att "kunna prata med dom". Jag har fimpat alla kanalpaket för de är ju orimligt prissatta till vad man får. Har därför fokuserat på streamingtjänster och har Netflix Cmore och Viasat film istället. Cmore har ett juste pris och ett bra utbud. Viasat film och serier för strax över 200 spänn känns lika orimligt som kanalpaket stor(!) Häromdagen skulle jag säga upp Viasat och får då veta att för "totalkunder" dvs vi som har tv,bredband och telefoni kan få ett helt annat pris om man binder på 12 mån..men det är ju inte nåt större problem. Så priset droppade 50%(!) till strax över 100.-/mån Glad för det men jag inser ju det orimliga i att man för alla abonnemang måste ständigt ringa och förhandla om priset. Måndag får man ringa om försäkringarna, tisdag bolånen..osv onsdagar bredband och TV. Man får ju gå ned i tid för att hinna med detta... Har sett flera inlägg på samma tema men jag upprepar budskapet. Telia..ni är en professionell organisation med bra och stabila tjänster, men se över era priser och försök skapa prismässigt attraktiva kombinationer. Tablå-TV har inte en chans som det ser ut nu. Sedan får jag avsluta med att berömma kundservice. Ringde idag om att jag inte fick igång 250Mb på prov i 3 mån. En mycket engagerad kille som hette David gjorde verkligen allt och lite till för att lösa problemet. Världsklass på den killen! Men även tidigare kontakter har varit riktigt bra! Postad 04 januari 2017 - 10:33 Håller med. Nu har jag inte Telia för dom levererar inte på min fiber men för drygt ett år sedan tecknade jag Boxer flex 8 för 89 kr i månaden i ett år. När det nyligen gick ut fick jag en ny period för 119kr. Ordinarie pris 219kr, tror jag det var. Så ska det inte behöva vara tycker jag. Visar bara på att de försöker suga ut vad dom kan från kunderna. Priset för fibern jag pratade om tidigare är i sommarstugan. Jag fick en riktig (pris)chock när det var dags för att teckna abonnemang. Så f.n. har jag inget abb. trots att jag investerat i fiber (öppen fiber). Redigerat av ansgar, 04 januari 2017 - 10:36. Postad 04 januari 2017 - 10:54 jag tycker det händer lite då och då! Man klickar runt och kommer tillbaka till samma sidor. Jag har ett flertal abb. på mobiler, IP-telefon, mobilt bredband mm dock inget fiberabb och tv då dom vägrar leverera i bostaden. I sommarstugan har jag inte bokat något än då jag inte tycker något är prisvärt, åtminstone så länge vi inte är där. Jag brukar kolla då och då för att se vad som är nytt (eller ändrat) Senast jag misslyckades med att hitta priser var på min IP-telefoni ganska nyligen då jag ville se vad samtalkostnaderna var på min telefon om jag överskred volymen på fastprisavtalet. De har jag fortfarande inte hittat men jag har i stället tecknat en ny variant som inte har någon begränsning. Mitt gamla avtal har utgått. Redigerat av ansgar, 04 januari 2017 - 10:58. Postad 04 januari 2017 - 11:57
Jag har varken fått Eurosport 1 HD eller National Geographic HD än. Postad 04 januari 2017 - 15:19
Har LAgom (utan kollektiv) och eftersom omstart har jag ovan + kanal9 och Eurosport1 HD. Sedan är väl Barnkanalen/SVT24 en kanal och kunskapskanalen en annan.
Däremot har jag svårt att få EPG info på HD kanalerna.
Barnkanalen/SVT24 och Kunskapskanalen dyker upp som HD varianter på de tvåsiffriga kanalnumren, men när lägger in dem i kanallista så får man inte HD logon i EPGn och bilden verkar inte vara HD just nu iallafall (kan bero på källmaterialet). Om jag istället väljer platserna med högre kanalnummer så kommer HD logon, bilden ser dock likadan ut och EPG info försvinner (ska kolla senare när det är vanliga sändningar på barnkanalen).
För TV4 så har jag testat både TV4 HD och TV4 HD göteborg och ingen av dessa har EPG info.
Fast nu är väl vi i en TV tråd - finns massa att skriva om bredband med eller utan fiber och med eller utan öppen fiber, men finns nog bättre trådar för det. Postad 04 januari 2017 - 16:27
Har också Lagom (ej kollektiv, egentligen Lagom med Viasat Guld, om det påverkar?) och jag har alla dessa HD-kanaler också, men INTE Eurosport 1 HD...
Jag hade ingen EPG för TV4 HD på 404 när jag startade om boxen och den dök upp, men efter några timmar så fanns det EPG. 994 (lokal TV4 HD) har väl aldrig EPG, utan den är bara till för att Telia ska "spegla" in den på plats 4, så småningom, när de fått fram en ny firmware som fixar det (osäker på om det är rätt term, men nån slags uppdatering). Redigerat av Bopper, 04 januari 2017 - 16:28. Postad 04 januari 2017 - 16:48
Det verkar alltså som att de har lagt till kanaler i lite olika paket vilket är bra. Någon information om det är klara eller så har jag dock inte fått. Det som är bra att känna till är att det finns ju i själva verket flera olika kanalpaket som är är Lagom och ett av dem görs samtidigt så har man olika varianter kan det skilja sig med vad man har för kanaler. Som jag sagt tidigare vet jag inte vilka kanaler som finns i vilket paket just nu.
Det är mening att om man startar om sin box med HDMI kabel ansluten och TV:n påslagen så ska boxen byta ut alla SD versioner mot HD versioner i samtliga fall där det är exakt samma kanal. Med exakt samma kanal avser det ev lokalversioner av kanalerna (TV3, TV4 och Kanal 5) annars kommer de inte bytas ut.
Jag får för tillfället en del frågor i PM som jag inte kan svara på, t.ex. röran 4K samt ingår den här kanalen och så.. Dessa har jag inte svar på tyvärr. Jag kan typ se vilka kanaler ni har rent tekniskt men det är ju samma ni ser i boxen så det är inte mycket hjälp om jag svarar på den frågan heller..
Markus Johansson Telia Kundservice Postad 04 januari 2017 - 16:54 Fick NFL Network i veckan, omöjligt få fler andra amerikanska kanaler?
CBS NBC FOX med flera skulle man velat ha
Har du någon lista på alla totalt uppdaterade hd kanaler någonstans?
De flesta av mina tv paket har utgått svårt se vad som är hd då Redigerat av Ironse, 04 januari 2017 - 16:55. Postad 04 januari 2017 - 18:42
Varken Eurosport 1 eller Kanal 11 byts ut mot HD-versionen för mig. En annan egenhet med Eurosport 1 HD är att Play-funktionen inte funkar. Försöker jag spela ett tidigare program står det att jag inte har rätt kanalpaket. Men det funkar med Eurosport SD. Har kollektiv lagom. Edit: Play funkar inte för TV4 HD heller. På TV4 SD går vissa program att spela upp i efterhand, men inga alls i TV4 HD. Redigerat av Weiman, 04 januari 2017 - 18:51. Postad 04 januari 2017 - 18:52 Snälla kan vi inte få en fast inställning i menyn "Använd alltid HD kanal" Postad 04 januari 2017 - 19:53
Missade Kanal9HD, har den också, men Eurosport1 HD har jag ej fått tillgång till ännu. Postad 04 januari 2017 - 22:37
Då finns det buggar i systemet för som sagt så går inte heller 11an in som HD automatiskt. Sedan vill man ju att även 3,4,5 ska fungera på det här sättet. Som det är nu så kan man aldrig starta en program från början på TV4an, 5an och 11an via programguiden eller kanalmenyn. Tråkigt att man måste välja på detta eller HD.
Sedan hoppas man väl att även play blir helt i HD och att SD helt försvinner. Förstår inte riktigt meningen med att det ska finnas två strömmar varav SD strömmen endast väljs om man tar två siffrigt kanalnummer och boxen tycker att man ej har HD. Vore det inte bättre att skicka HD till alla och låta boxen skala ner för de som fortfarande kör SCART (måste vara rätt få tycker man, men blev utskälld här sist jag påstod det haha)
Jag ska testa 404 istället för 994 och se om det blir INFO Postad 04 januari 2017 - 22:40 Postad 05 januari 2017 - 09:48 22 september dök National Geographic HD upp i paketet stor på Telias hemsida och jag har inte fått kanalen än. Det är ju bedrövligt dåligt av Telia. Postad 05 januari 2017 - 09:57
Då får man helt enkelt ringa kundtjänst be dom lägga upp manuellt Postad 05 januari 2017 - 10:07
He-he, jag har både ringt, mailat och chattat med supporten vid flera tillfällen. "Ja, nu har vi lagt till kanalen, nu skall det funka, bara att starta om boxen..."
Sen har jag fått massa andra svar som tex "pga tekniska begränsningar kan vi inte leverera HD till vissa adresser" Postad 05 januari 2017 - 10:09 Nu har Telia uppdaterat hemsidan med de nya HD kanalerna i Lagom paketet 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |