* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
34745 svar till detta ämne
Postad 07 januari 2017 - 21:16
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1 136 inlägg
Massa hack i ljudet på TV4HD just nu under Gladiatorerna.
Japp. Samma här (Uppsala, fiber, Arris PVR, toslink till NAD T-748).
Jag bytte till slut till anagogt ljud för att slippa hacken. :-/
(Samma sak (hack i ljudet hela tiden) under filmen School of Rock, tidigare idag.)
Mycket enerverande, detta!
Postad 07 januari 2017 - 21:21
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Japp. Samma här (Uppsala, fiber, Arris PVR, toslink till NAD T-748).
Jag bytte till slut till anagogt ljud för att slippa hacken. :-/
(Samma sak (hack i ljudet hela tiden) under filmen School of Rock, tidigare idag.)
Mycket enerverande, detta!
Vad var länken där man kunde felanmäla?
Postad 07 januari 2017 - 21:39
Foxxy
-
Foxxy
-
Forumräv
-
-
595 inlägg
och det är inte SVT1/SVT1HD, SVT2/SVT2HD osv.?
Nix, de har egna kanalplatser.
Postad 07 januari 2017 - 22:45
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Nix, de har egna kanalplatser.
Nix, inte hos mig! Så det är placeringen i kanallistan som räknas, inte att det är samma innehåll?
Redigerat av Bopper, 07 januari 2017 - 22:45.
Postad 07 januari 2017 - 23:11
Foxxy
-
Foxxy
-
Forumräv
-
-
595 inlägg
Nix, inte hos mig! Så det är placeringen i kanallistan som räknas, inte att det är samma innehåll?
Det är en funktion som Telia ger din tv men antal strömmar från SVT är fortfarande varsin. En för SD och en för HD. SVT24/Barnkanalen delar fortfarande samma ström.
Postad 07 januari 2017 - 23:54
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
Därför att Svt24 och Barnkanalen är samma kanal...
Nä SVT24 (21-05) är en kanal och Barnkanalen (05-21) är en kanal men de delar plats
Det är en funktion som Telia ger din tv men antal strömmar från SVT är fortfarande varsin. En för SD och en för HD. SVT24/Barnkanalen delar fortfarande samma ström.
SVT har bara en ström ut på sina kanaler, det är därför det inte finns en HD logga med i loggan
Sedan distribuerar Telia en SD och en HD variant
Redigerat av lindo, 07 januari 2017 - 23:55.
Postad 08 januari 2017 - 00:41
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Nä SVT24 (21-05) är en kanal och Barnkanalen (05-21) är en kanal men de delar plats
SVT har bara en ström ut på sina kanaler, det är därför det inte finns en HD logga med i loggan
Sedan distribuerar Telia en SD och en HD variant
Tror vi borde lägga ner den här diskussionen innan den spårar ur 
Det riktiga från Telia borde väl vara att skriva att Lagom har 24 kanaler varav 13 finns i HD-versioner.
Postad 08 januari 2017 - 09:06
Foxxy
-
Foxxy
-
Forumräv
-
-
595 inlägg
Nu diskuterar vi hur operatörerna kan marknadsföra svt24 och Barnkanalen eftersom de delar samma kanal/plats osv. Då kan man bara skriva att det är en 1 kanal eftersom de delar samma kanal/plats.
Tror vi borde lägga ner den här diskussionen innan den spårar ur 
Det riktiga från Telia borde väl vara att skriva att Lagom har 24 kanaler varav 13 finns i HD-versioner.
Det gör man också men totalt är det 37 kanaler varav 13st är i HD.
Redigerat av Foxxy, 08 januari 2017 - 09:18.
Postad 08 januari 2017 - 11:18
Unregisteredf6ec2e21
-
Unregisteredf6ec2e21
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej!
Någon som har den senaste inspelningsbara boxen (Arris VIP2853) och som kan verifiera om den stödjer HDMI-CEC? Alltså att den kan styras via TVns fjärrkontroll för iaf enklare funktioner (kanalbyte)?
Hittar ingen information om detta hos Telia, och lite tvetydig info hos Arris.
Postad 08 januari 2017 - 16:04
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 119 inlägg
Det står i den nya prislistan att inspelningsbar box kommer att kosta 1799. Ny boxmodell tro, eller bara en prishöjning?
Postad 09 januari 2017 - 13:24
Dumoking
-
Dumoking
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Så, då har Telia lyssnat på oss och ökat lagom till 39 kanaler genom att lägga till SVT 24
Postad 09 januari 2017 - 13:35
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 119 inlägg
För att imponera så kan väl Telia räkna med alla kanalikoner (även play o plus) som visas på hemsidan. Stor skulle då omfatta 223 kanaler. 
Postad 09 januari 2017 - 15:45
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 534 inlägg
Testade lite vad gäller TV4 HD. Om man ändrar ljudinställningen till analogt ljud så försvinner hackningarna. Ljudet är sedan ok när man ändrar tillbaks till digitalt ljud. Åtminstone en stund men problemet kommer tillbaks igen. Markus, här är det något galet!
Det är AC3 ljudet på TV4 HD som inte fungerar som det ska och de håller på och felsöker det nu. Tack för att ni skrivit om det här så vi kunde se att det är AC3 ljudet som inte fungerar på den inkommande signalen till oss. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 09 januari 2017 - 15:50
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 119 inlägg
Även nya play har den egenskapen att om man börjar titta på ett avsnitt, stoppar och backar, så slängs man ut från play.
Postad 09 januari 2017 - 16:15
eklov
-
eklov
-
Användare
-
-
133 inlägg
Intressant läsning på denna tråd!
Till Telia (jag har Lagom kollektivt):
När jag igår em via SVTr provade Play och andra åket i Adelboden och följde detta, så slutade det när de 4 (kanske 3) sista (dvs bästa från första åket) skulle åka. Det bröts just som klockan var 17.55 och 5 min Sportnytt började i SVT1. I Sportnytt och Sportspegeln fick man bara se Kristiansen åka de tre sista käpparna. Skall inte Play-avsnittet ha med hela?
Sedan har vi ljudet! Kan inte det analoga ljudet höjas? Vi har ställt in ljudet på digitalt. Då ligger ljudstyrkan så vi kan ha ljudvolymen på ca 25 av 50 steg på vår SONY soundbar. När SVT Väst har sina sändningar, kommer det analogt ljud. Då måste vi upp till 50, dvs. max för att det skall bli likvärdigt. På TV4 (vi har inte fått HD än) är ljudet svagare (analogt?). Vi tittar inte så mycket på de andra kanalerna, så jag vet inte än för dem.
Då vi blev Teliakunder i slutet av oktober har det varit för svagt analogt ljud hela tiden.
Postad 09 januari 2017 - 16:41
Dumoking
-
Dumoking
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Har ni skruvat upp ljudet till Max på teliaboxen? Den påverkar nämligen analogt ut men däremot går digitalt ut på Max hela tiden.
Postad 09 januari 2017 - 16:46
Foxxy
-
Foxxy
-
Forumräv
-
-
595 inlägg
Så, då har Telia lyssnat på oss och ökat lagom till 39 kanaler genom att lägga till SVT 24
Hehe där ser man. Någon högt upp på Telia som läser tråden då ;-)
Postad 09 januari 2017 - 16:49
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Intressant läsning på denna tråd!
Till Telia (jag har Lagom kollektivt):
När jag igår em via SVTr provade Play och andra åket i Adelboden och följde detta, så slutade det när de 4 (kanske 3) sista (dvs bästa från första åket) skulle åka. Det bröts just som klockan var 17.55 och 5 min Sportnytt började i SVT1. I Sportnytt och Sportspegeln fick man bara se Kristiansen åka de tre sista käpparna. Skall inte Play-avsnittet ha med hela?
Nej, det är inte så det funkar. Detta är inte SVT Play. SVT r är ett egenpåhitt av Telia där de spelar in program efter tablå. Stämmer inte tiden, så kapas inspelningen. En annan effekt är att inte alla program finns tillgängliga som finns i SVT Play.
Postad 09 januari 2017 - 17:35
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
Om de läser detta så är inte Paramount Channel med i kanalpaket Stor
Så där finns en kanal till att räkna in 
Postad 09 januari 2017 - 17:50
Krutrök
-
Krutrök
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Sedan har vi ljudet! Kan inte det analoga ljudet höjas? Vi har ställt in ljudet på digitalt. Då ligger ljudstyrkan så vi kan ha ljudvolymen på ca 25 av 50 steg på vår SONY soundbar. När SVT Väst har sina sändningar, kommer det analogt ljud. Då måste vi upp till 50, dvs. max för att det skall bli likvärdigt. På TV4 (vi har inte fått HD än) är ljudet svagare (analogt?). Vi tittar inte så mycket på de andra kanalerna, så jag vet inte än för dem.
Då vi blev Teliakunder i slutet av oktober har det varit för svagt analogt ljud hela tiden.
Att det är stor skillnad i volym mellan analogt och digitalt ljud är känt sedan tidigare, även av Telia. Skillnaden är speciellt stor om det är DD 5.1.
Postad 09 januari 2017 - 18:04
Nizz_e
-
Nizz_e
-
Beroende
-
-
1 006 inlägg
Att det är stor skillnad i volym mellan analogt och digitalt ljud är känt sedan tidigare, även av Telia. Skillnaden är speciellt stor om det är DD 5.1.
Har hdmi med digitalt valt till reciever och upplever inga större skillnader i volym DD/PCM.
TV3HD Ligger högre så där får jag sänka lite, annars inte nåt jag reagerat på som nåt problem.
Postad 09 januari 2017 - 18:10
91robe
-
91robe
-
Forumräv
-
-
592 inlägg
Har hdmi med digitalt valt till reciever och upplever inga större skillnader i volym DD/PCM.
TV3HD Ligger högre så där får jag sänka lite, annars inte nåt jag reagerat på som nåt problem.
TV3 HD har även högre ljud på Viasat parabol. Så det är inte Telias fel.
Redigerat av 91robe, 09 januari 2017 - 18:11.
Postad 09 januari 2017 - 18:42
Krutrök
-
Krutrök
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Intressant! Jag har Yamaha RX-V379 som receiver kopplad direkt via HDMI från boxen 4302. Upplever att volymskillnaden blev större med den nya boxen men det kanske är beroende på vilken receiver man har som är den huvudsakliga orsaken. I så fall ligger inte problemet hos Telia som många trott.
Postad 09 januari 2017 - 18:55
Nizz_e
-
Nizz_e
-
Beroende
-
-
1 006 inlägg
Intressant! Jag har Yamaha RX-V379 som receiver kopplad direkt via HDMI från boxen 4302. Upplever att volymskillnaden blev större med den nya boxen men det kanske är beroende på vilken receiver man har som är den huvudsakliga orsaken. I så fall ligger inte problemet hos Telia som många trott.
Har den inspelningsbara boxen Arris (och den gamla Motorolan)
Märkte ingen skillnad på dom. Kopplat till Yamma 3030.
Nåt i kedjan som är annorlunda, recievern, olika boxar, lokala avvikelser eller som nån skrev att volymen på boxen inte är på max.
Finns många felkällor.........
Postad 09 januari 2017 - 21:25
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 534 inlägg
Om de läser detta så är inte Paramount Channel med i kanalpaket Stor Så där finns en kanal till att räkna in 
Den kanalen slutade sända 1/1 hos Telia så den ska vi nog inte räkna längre... Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 09 januari 2017 - 21:43
donadoni41
-
donadoni41
-
Lärjunge
-
-
280 inlägg
Markus:
Kommer HD paketet att försvinna nu eller måste man säga upp det?
Är väl i princip bara TV3 HD man betalar för nu?
Postad 10 januari 2017 - 00:01
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1 136 inlägg
Det är AC3 ljudet på TV4 HD som inte fungerar som det ska och de håller på och felsöker det nu. Tack för att ni skrivit om det här så vi kunde se att det är AC3 ljudet som inte fungerar på den inkommande signalen till oss.
Hej!
Det är även rätt mycket hack i det analoga ljudet. Tittar på Cancergalan i efterhand (inspelat på min Arris 2853).
Att ha digitalt ljud var bara att ge upp direkt. Ljudet hackade konstant.
Jag bytte till analogt under box-inställningarna, och då hackar det "bara" några gånger i minuten.
Mäkta irriterande ändå. Särskilt när det blir flera hack i snabb takt under en mening -- man hör inte vad de säger, eller höra Magnus Uggla sjunga. :-/
Jag har sagt det många gånger: Kräv vite från TV4HD då de levererar en trasig signal och sabbar TV-tittandet för Telias kunder.
Redigerat av elofu17, 10 januari 2017 - 00:06.
Postad 10 januari 2017 - 03:49
eklov
-
eklov
-
Användare
-
-
133 inlägg
Har ni skruvat upp ljudet till Max på teliaboxen? Den påverkar nämligen analogt ut men däremot går digitalt ut på Max hela tiden.
Jajamän - MAX!
Postad 10 januari 2017 - 06:50
ltblad
-
ltblad
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Markus:
Det skulle jag vilja veta också.
Är det dags att säga upp HD-paketet nu.
Det är väl bara TV3 som är skillnaden nu om man har kvar HD-paketet.
Postad 10 januari 2017 - 07:40
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 119 inlägg
Jag tror inte Telia uppmuntrar nån att säga upp paketet 
Postad 10 januari 2017 - 09:10
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Det skulle jag vilja veta också.
Det är väl bara TV3 som är skillnaden nu om man har kvar HD-paketet.
Men är det folk som fortfarande betalar för detta? Det togs ju bort för längesedan och folk har haft kvar kanalerna ändå utan kostnad.
Postad 10 januari 2017 - 09:26
gunnarbo
-
gunnarbo
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Ring supporten, pröva en återställning.
Hdd är inte full?
Hittar ej din felkod. Kan ju tycka supporten ska ha info om den iaf.
Jag gjorde en återställning utan att formatera hårddisken. Nu fungerar time-shift igen och alla mina inspelningar är kvar!
Tack för hjälpen ni som har svarat!
Gunnar
Postad 10 januari 2017 - 10:15
theswede78
-
theswede78
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Har paket stor, ska inte TV4 HD ingå där? Hittar nämligen den inte i listan 
Postad 10 januari 2017 - 10:35
donadoni41
-
donadoni41
-
Lärjunge
-
-
280 inlägg
Men är det folk som fortfarande betalar för detta? Det togs ju bort för längesedan och folk har haft kvar kanalerna ändå utan kostnad.
Nix! Hade blivit av med TV3 HD, TV 4 HD, Eurosport HD och någon till om man inte behållit HD - paketet.
Har lagom.
Postad 10 januari 2017 - 10:50
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Har paket stor, ska inte TV4 HD ingå där? Hittar nämligen den inte i listan 
Den ska finnas på kanalplats 404 om du har den. Däremot har jag inte fått den på kanalplats 4 än, verkar som att Telia inte fixat det än.
Postad 10 januari 2017 - 11:12
Firre77
-
Firre77
-
Användare
-
-
241 inlägg
Den ska finnas på kanalplats 404 om du har den. Däremot har jag inte fått den på kanalplats 4 än, verkar som att Telia inte fixat det än.
Även jag har stora Paketet men ingen TV4 Hd. Vet inte vad som avgör men som jag fattat det är det långt ifrån alla som har Tv4 Hd med stora paketet.
Funderat på om jag skall ringa supporten, men det är allt som oftast att slänga tid i sjön då det är nötter utan info i andra ändan. Möjligen om Marcus kan reda ut det här i tråden. Man får väll ha ett halvt öga här o se..
Väntar för övrigt sen i våras!? då det först sades att Tv4 Hd skulle dyka upp...
Nu vet jag att det inte är Telia som är boven utan Tv4 själva som är kassa o trötta ang sina rättigheter.
Redigerat av Firre77, 10 januari 2017 - 11:13.
Postad 10 januari 2017 - 11:38
eklov
-
eklov
-
Användare
-
-
133 inlägg
Som upplysning bara om TV4: I Danmark hos min dotters familj har de ett paket med kanaler. Där fanns bara HD-kanaler om det fanns sådana. SVT1HD, SVT2HD, svensk TV4HD och danska HD-kanaler. Nu har de tagit bort TV4. Barn- och Kunskapskanalen har inte varit med alls. Mina barnbarn vill se Barnkanalen från Sverige!
Postad 10 januari 2017 - 11:40
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Även jag har stora Paketet men ingen TV4 Hd. Vet inte vad som avgör men som jag fattat det är det långt ifrån alla som har Tv4 Hd med stora paketet.
Funderat på om jag skall ringa supporten, men det är allt som oftast att slänga tid i sjön då det är nötter utan info i andra ändan. Möjligen om Marcus kan reda ut det här i tråden. Man får väll ha ett halvt öga här o se..
Väntar för övrigt sen i våras!? då det först sades att Tv4 Hd skulle dyka upp...
Nu vet jag att det inte är Telia som är boven utan Tv4 själva som är kassa o trötta ang sina rättigheter.
Det pratades om våras, midsommar och sedan höst, men jag fick TV4HD för bara några veckor sedan.
Det verkar som att Telia lägger ut nya kanaler i olika omgångar beroende på vilka andra paket man har. Så Stor, Stor Kollektiv och Stor med Viasat Film & Sport t.ex. ses inte som samma paket, dvs. personer med dessa abonnemang kan få nya kanaler vid olika tidpunkter.
Sedan tror jag att man kan "skynda på" uppdatering av nya kanaler genom att starta om boxen, men det antar jag att du provat?
Som upplysning bara om TV4: I Danmark hos min dotters familj har de ett paket med kanaler. Där fanns bara HD-kanaler om det fanns sådana. SVT1HD, SVT2HD, svensk TV4HD och danska HD-kanaler. Nu har de tagit bort TV4. Barn- och Kunskapskanalen har inte varit med alls. Mina barnbarn vill se Barnkanalen från Sverige!
Vad vill du ha sagt med detta? Om vi funderar på att flytta till Danmark? 
Postad 10 januari 2017 - 13:30
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
De kan se alla SVTs kanaler i Danmark via det svenska marksända nätet. Liksom vi i Skåne kan se alla fria danska kanaler via marknätet.
Postad 10 januari 2017 - 16:20
pebro
-
pebro
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Markus:
Jag ringde Telia och sa upp mitt. Man måste alltid ringa och säga upp abonnemang hos dem. Inget försvinner automatiskt.
Postad 10 januari 2017 - 16:41
eklov
-
eklov
-
Användare
-
-
133 inlägg
De kan se alla SVTs kanaler i Danmark via det svenska marksända nätet. Liksom vi i Skåne kan se alla fria danska kanaler via marknätet.
Nu spårar vi ur, då detta gäller Telias TV. Felet är mitt. Vi stoppar här.
Postad 10 januari 2017 - 16:49
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
De behöver inte titta från Sverige. SVT1 2 och TV4 sänds i det danska marknätet
Telia Danmark bjuder alla sina danska tv kunder SVT1 2 och TV4, finns med i det billigaste tv-paketet för 99 dkr
Bara vi i Sverige som inte få se grannländernas kanaler utan att behöva betala en massa extra
Redigerat av lindo, 10 januari 2017 - 16:51.
Postad 10 januari 2017 - 17:19
hypnotoad
-
hypnotoad
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Ja, 50 kr rabatt.
Edit: 289 skall det vara.
Betalar du något utöver detta för Stor, dvs. en avgift till föreningen? Jag undrar för jag betalar 123 kr på hyran för att få Lagom och 289 kr till för att uppgradera till Stor. Så jag betalar 412 kronor för samma sak som andra betalar 339 kronor för. Fram till april var den sammanlagda summan jag betalar ung. lika som för icke kollektivanslutna kunder. Sen ändrades texten på fakturan från "Stor till kollektiv Lagom" till "Stor med kollektivt avtal". Samtidigt höjdes priset rejält. Jag har varit i kontakt med Telia för att kontrollera om något blivit fel men de säger att det ska vara så här. Man undrar ju om alla med kollektiv Stor betalar lika mycket, och varför det ska vara dyrare med kollektivt avtal än utan.
Postad 10 januari 2017 - 20:55
Sacco71an
-
Sacco71an
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Jag har TV Stor + HD paket..Kollade lite vilka HD kanaler jag får extra med mitt HD paket mot vad som redan finns i TV Stor.
TV3 HD
Discovery Showcase HD
Outdoor Channel HD
TV4 HD (lokala kanaler bla.Norrköping,Örebro)
Redigerat av Sacco71an, 10 januari 2017 - 20:56.
Postad 11 januari 2017 - 12:29
aeklund
-
aeklund
-
Användare
-
-
113 inlägg
Betalar du något utöver detta för Stor, dvs. en avgift till föreningen? Jag undrar för jag betalar 123 kr på hyran för att få Lagom och 289 kr till för att uppgradera till Stor. Så jag betalar 412 kronor för samma sak som andra betalar 339 kronor för. Fram till april var den sammanlagda summan jag betalar ung. lika som för icke kollektivanslutna kunder. Sen ändrades texten på fakturan från "Stor till kollektiv Lagom" till "Stor med kollektivt avtal". Samtidigt höjdes priset rejält. Jag har varit i kontakt med Telia för att kontrollera om något blivit fel men de säger att det ska vara så här. Man undrar ju om alla med kollektiv Stor betalar lika mycket, och varför det ska vara dyrare med kollektivt avtal än utan.
Jag har en liknande situation...
Jag betalar idag 300 kr/mån till min fiberförening för 100/10 bredband, 2xLagom-paket/boxar och Ip-telefoni.
Jag har sen valt att "uppgradera" till "Stor med kollektivt avtal" (som det benäms på Telias Mina sidor). För detta betalar jag ytterligare 289 kr/mån.
Men det är ju tekniskt sett inte en uppgradering utan jag har ju fått en ny uppsättning koder som gör att jag nu kan köra 3 boxar (2 med Lagom och 1 med Stor).
Så utifrån det resonemanget så får man 50kr rabatt mot ordinarie pris. (289 kr/mån vs. 339 kr/mån.)
Men om man endast använder/har behov av en box/abonnemang så blir det ju så klart dyrare om man då slår samman grundavgiften till föreningen och "tillägget".
Postad 11 januari 2017 - 12:56
theswede78
-
theswede78
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Jag undersöker och återkommer med info!
Postad 11 januari 2017 - 17:20
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2 953 inlägg
Varför ser programmen på TV4 guld ut som som dålig komprimerad vcd film eller 480p på youtube?
Redigerat av Ironse, 11 januari 2017 - 17:33.
Postad 12 januari 2017 - 07:50
MumboJumboMike
-
MumboJumboMike
-
Användare
-
-
184 inlägg
Varför ser programmen på TV4 guld ut som som dålig komprimerad vcd film eller 480p på youtube?
Program från TV:s "guld"-ålder är väl i 576i och ska väl helst avnjutas på en 26" 4:3 tjock-TV för att inte bristerna ska bli för uppenbara.
Postad 12 januari 2017 - 12:23
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2 953 inlägg
Program från TV:s "guld"-ålder är väl i 576i och ska väl helst avnjutas på en 26" 4:3 tjock-TV för att inte bristerna ska bli för uppenbara.
Är mestadels 80 tals program som macgyver men det ser bättre ut i andra kanaler från den eran
Mina övriga 69 kanaler ser bra ut i övrigt och på vissa kanaler vissa program tar jag det nästan som full hd 1080p
Postad 12 januari 2017 - 21:17
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
Nej, det är inte så det funkar. Detta är inte SVT Play. SVT r är ett egenpåhitt av Telia där de spelar in program efter tablå. Stämmer inte tiden, så kapas inspelningen. En annan effekt är att inte alla program finns tillgängliga som finns i SVT Play.
SVTr bör snart kunna stoppas i papperskorgen. SVT jobbar på HBBTV, detta bör Telias boxar klara av
5 användare läser detta ämne
1 medlemmar, 4 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
JBL 4309 vs 708i
Anton
2025-05-23 13:58:22
-
Botten av lådan limmas.
Anton
2025-05-23 13:48:01
-
Seas L26roy Nr2
Anton
2025-05-22 21:14:10
-
Bio front med duk på plats
Globe
2025-05-22 08:43:45
-
Screen Research FSD på väggen
Globe
2025-05-22 08:22:42
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|