Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

* Officiell TrÄd - Telia Digital-TV *

34862 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara
Kreatel IP-STB 1510 (Digitalboxar) 1 6.629628 (26) Inga priser
Motorola Home VIP 1510 (Digitalboxar) Rapporterad 1 5.307692 (12) Inga priser
Motorola Home VIP 1910 (Digitalboxar) 1 6.647058 (16) Inga priser
Motorola Home VIP 1910-9 (Digitalboxar) 1 6.214284 (13) Inga priser
Motorola Home VIP 1960-9 (Digitalboxar) 0 (0) Inga priser
Motorola Home VIP 1903 (Digitalboxar) 1 4.555554 (8) Inga priser
Motorola Home VIP 1963 (Digitalboxar) 1 6.714284 (20) Inga priser
Motorola Home VIP 1003 (Digitalboxar) 1 5.363636 (10) Inga priser
111 relaterade trÄdar
Telia IP-TV in i HTPC? (592 inlĂ€gg) 8 år sedan
Telia digital-tv genom Receiver fungerar plötsligt inte... (gul bild) (3 inlĂ€gg) 9 år sedan
ATV 4, Telia tvbox, Pioneer vsx 1021 missmatch?? (9 inlĂ€gg) 9 år sedan
Canal Digital IPTV (908 inlĂ€gg) 10 år sedan
Samsung 2013 Universal Remote + Motorola VIP1903? (4 inlĂ€gg) 11 år sedan
IPTV? Finns det vettiga boxar/system (16 inlĂ€gg) 12 år sedan
BĂ€sta system för inspelning av TV-program? (5 inlĂ€gg) 12 år sedan
Motorola VIP 1910-9 Canal Digital (3 inlĂ€gg) 12 år sedan
Telia Digital TV & DVD Recorder (6 inlĂ€gg) 14 år sedan
Telias Motorola 1003 (1 inlĂ€gg) 14 år sedan
BBBs digitalbox och digitaltv (122 inlĂ€gg) 14 år sedan
Boxer IPTV -> tas över av Kramnet! (37 inlĂ€gg) 15 år sedan
Problem efter att jag kopplat till motorola-vip1910-9 till min router (16 inlĂ€gg) 15 år sedan
Problem, motorola Vip 1910/canaldigital (4 inlĂ€gg) 15 år sedan
Motorola VIP 1963 vs Humax HDPVR-1000C (7 inlĂ€gg) 15 år sedan
Inget ljud i HDMI med Motorola VIP1910-9 till Telia FiberLAN digitalTV (8 inlĂ€gg) 15 år sedan
Motorola VIP 1963 ADSL 24Mbit? (2 inlĂ€gg) 15 år sedan
IPTV - HD 'Öppen IPTV' (27 inlĂ€gg) 15 år sedan
Telia digitalboxar - VIP 1910-9 vs. VIP 1003 (4 inlĂ€gg) 15 år sedan
Motorola VIP1919-9 och Bose v30 (0 inlĂ€gg) 15 år sedan
Telia digital-TV VIP1963 boxen och ADSL (2 inlĂ€gg) 15 år sedan
NĂ„gon med erfarenheter av FastTV ? (27 inlĂ€gg) 16 år sedan
Olika storlekar pĂ„ LG-tv med telia digitalbox (6 inlĂ€gg) 16 år sedan
Motorola 1963 HDMI trubbel (1 inlĂ€gg) 16 år sedan
FjĂ€rren funkar ej... (18 inlĂ€gg) 16 år sedan
Dela inspelade program i nĂ€tverket (1 inlĂ€gg) 16 år sedan
spela in frĂ„n en Motorola 1903 & telia (2 inlĂ€gg) 16 år sedan
installations problem (1 inlĂ€gg) 16 år sedan
Problem koppla in Digitalbox i Tv (5 inlĂ€gg) 16 år sedan
PM: Telias kunder först att testa hdtv i bredbandsnĂ€tet (34 inlĂ€gg) 16 år sedan
Motorola VIP 1963 Scart-RBG (3 inlĂ€gg) 16 år sedan
Kna man configurera Motorola 1910-9 box manuellt? (2 inlĂ€gg) 16 år sedan
vip 1963 som extern hdd via nĂ€tverket. (2 inlĂ€gg) 16 år sedan
Motorola 1963 YPbPr (1 inlĂ€gg) 16 år sedan
Motorola VIP1963 (5 inlĂ€gg) 16 år sedan
Vad göra med en MOTOROLA 1910 ? (1 inlĂ€gg) 16 år sedan
Kreatel IP-STB 1510 digitalbox (32 inlĂ€gg) 16 år sedan
Boxer IPTV (17 inlĂ€gg) 16 år sedan
Ingen bild med HDMI? (3 inlĂ€gg) 16 år sedan
1080i pĂ„ Motorola 1910 (3 inlĂ€gg) 16 år sedan
Homeplug och Telia bredbands tv (7 inlĂ€gg) 16 år sedan
Dum frĂ„ga kanske! :-) (1 inlĂ€gg) 16 år sedan
Motorola 1910 digitalmottagare (12 inlĂ€gg) 16 år sedan
Homebase kommer till Sverige (2 inlĂ€gg) 16 år sedan
Motorola + teliafiber + vhs/dvd (0 inlĂ€gg) 16 år sedan
1510 som MediaExtender (52 inlĂ€gg) 16 år sedan
Telia digital bredband tv pĂ„ flera box/tv? (5 inlĂ€gg) 16 år sedan
telia digitalbox till tv (fiber Lan) Scart eller Hdmi? (1 inlĂ€gg) 16 år sedan
Ny serie HD-boxar frĂ„n Kreatel! IPTV/DVB-T/MPEG4 (22 inlĂ€gg) 16 år sedan
Kreatel 1510 (0 inlĂ€gg) 16 år sedan
Canal Digital IPTV - hur funkar det? Bra box? (4 inlĂ€gg) 16 år sedan
Streama/strömma frĂ„n PC till motorola 1910 (3 inlĂ€gg) 16 år sedan
Motorola VIP 1510 med antenn? (3 inlĂ€gg) 16 år sedan
Bredbandsbolagets IPTV (5 inlĂ€gg) 16 år sedan
Problem med blinkade bild vid uppstart (0 inlĂ€gg) 16 år sedan
Telia STB (Motorola VIP 1910-9 (1 inlĂ€gg) 16 år sedan
Digital-TV,telefoni+bredband hos BBB? (2 inlĂ€gg) 16 år sedan
motorola 1510 -> digital coax (2 inlĂ€gg) 16 år sedan
Telia triple play - trĂ„dlös? (7 inlĂ€gg) 16 år sedan
Telia digital-tv via ADSL med HDMI (10 inlĂ€gg) 16 år sedan
Bild via HDMI Telia dig. TV (5 inlĂ€gg) 17 år sedan
Telia Digital TV Inspelning (2 inlĂ€gg) 17 år sedan
HDTV via bredbandet frĂ„n Canal Digital (16 inlĂ€gg) 17 år sedan
Telia och Viasat (3 inlĂ€gg) 17 år sedan
Lundbergs byter comhem till telia i alla sina fastigheter (12 inlĂ€gg) 17 år sedan
Hur fungerar bbb iptv (3 inlĂ€gg) 17 år sedan
BBB IP-TV i HTPC (109 inlĂ€gg) 17 år sedan
Smart i datorn (0 inlĂ€gg) 17 år sedan
Inloggning (0 inlĂ€gg) 17 år sedan
Motorola VIP 1910 - fel programinfo (0 inlĂ€gg) 17 år sedan
Motorola hdmi box till lcd datorskĂ€rm (1 inlĂ€gg) 17 år sedan
Köpa egen box till Fast-TV (5 inlĂ€gg) 17 år sedan
Synpunkter pĂ„ BBB:s ip-tv (8 inlĂ€gg) 17 år sedan
FjĂ€rrontrollen till Motorola vip1510 (4 inlĂ€gg) 17 år sedan
MultifjĂ€rr till Samsung LE40R89 och Sony STR-DB940 samt Telias digitalbox (1 inlĂ€gg) 17 år sedan
iptv med HD (3 inlĂ€gg) 17 år sedan
Bredbandsbolagets tv i 2 apparater? (0 inlĂ€gg) 17 år sedan
PX80E och 1910 Box frĂ„n Telia (1 inlĂ€gg) 17 år sedan
ip tv (1 inlĂ€gg) 17 år sedan
Problem med att ljudet hackar, Telia Digital TV (1 inlĂ€gg) 17 år sedan
trĂ„dlös TV? (4 inlĂ€gg) 17 år sedan
Bredbandsdbolaget (4 inlĂ€gg) 17 år sedan
Telia IP-Tv (3 inlĂ€gg) 17 år sedan
Telia digital tv kvalitet (1 inlĂ€gg) 17 år sedan
HDTV via bredband? (2 inlĂ€gg) 17 år sedan
SVT Play flyttar till tv:n och lĂ„ter dig se OS pĂ„ tider som passar dig (7 inlĂ€gg) 17 år sedan
teliatv (vip1510) till philips mdc988 (1 inlĂ€gg) 17 år sedan
Telia eller BBB? (1 inlĂ€gg) 17 år sedan
Motorola 1910 (2 inlĂ€gg) 17 år sedan
blĂ„ prickar i rutan (3 inlĂ€gg) 17 år sedan
Bildkvalitet pĂ„ Telias bredbandstv jĂ€mfört med parabol (4 inlĂ€gg) 17 år sedan
Telia digital-TV (1 inlĂ€gg) 17 år sedan
Köp av platt tv för bĂ€sta bild (2 inlĂ€gg) 17 år sedan
bbb digitalbox (bredbandsbolaget) (8 inlĂ€gg) 17 år sedan
Telia digitalboxer (2 inlĂ€gg) 17 år sedan
Cardsplitter för Telia digital TV (1 inlĂ€gg) 18 år sedan
Telia IP-TV (5 inlĂ€gg) 18 år sedan
Viasats kanaler till Telias digital-tv-kunder (6 inlĂ€gg) 18 år sedan
NĂ„gon med Motorola 1910 och Toshiba Z3030? (0 inlĂ€gg) 18 år sedan
Manual 1910 (0 inlĂ€gg) 18 år sedan
Kreatel IP-STB & Logitech Harmony 525 (7 inlĂ€gg) 18 år sedan
Kreatel ipstb 1510/ Motorola vip1510 extender (0 inlĂ€gg) 18 år sedan
FjĂ€rrkontroll till Kreatel-box för Viasat: Kod, tack! (0 inlĂ€gg) 18 år sedan
Koppla Kreatel stb-ip 1510 digitalbox till HP w2207h datorskĂ€rm (0 inlĂ€gg) 18 år sedan
Koder till universalkontroll för Andersson och Kreatel (0 inlĂ€gg) 18 år sedan
TV/Dator i stadsnĂ€t (0 inlĂ€gg) 18 år sedan
Telia Digital TV (1 inlĂ€gg) 18 år sedan
Bredbandsbolaget, vilken box? (5 inlĂ€gg) 18 år sedan
TrĂ„dlös inkoppling av Motorola VIP1510 (1 inlĂ€gg) 18 år sedan
TrĂ„dlös inkoppling av Motorola VIP1510 (0 inlĂ€gg) 18 år sedan
Kreatel Ipbox (2 inlĂ€gg) 18 år sedan

Postad 22 January 2017 - 00:33

Mushunt
  • Mushunt
  • MĂ€stare

• 3278 inlĂ€gg
  • 0

NÀr det gÀller 1963 sÄ lagras inte timeshift nÀr boxen Àr av vilket ökar hÄrddiskens livslÀngd.
DVS nÀr boxen Àr pÄ skrivs hela tiden data till HDn Àven om man inte spelar in.
Strömförbrukningen finns ju ocksÄ men den Àr nog inte sÄ stor.

Min 1963 Àr ifrÄn 2010 och aldrig varit avstÀngd förutom vid tekniska fel som krÀvt omstarter.

Postad 22 January 2017 - 00:42

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4139 inlĂ€gg
  • 0

Min 1963 Àr ifrÄn 2010 och aldrig varit avstÀngd förutom vid tekniska fel som krÀvt omstarter.

Och vad Àr vinsten med att ha den pÄ hela tiden förutom det med att slippa en knapptryckning?

Postad 22 January 2017 - 01:06

Bopper
  • Bopper
  • Beroende

• 1296 inlĂ€gg
  • 0

Och vad Àr vinsten med att ha den pÄ hela tiden förutom det med att slippa en knapptryckning?

Har man en inspelningsbar, sÄ kanske hÄrddisken stÀngs av och dÄ KANSKE livslÀngden ökar, vad vet jag... men nu har jag en VIP 1003 och eftersom den startar pÄ en halv sekund frÄn standby, sÄ antar jag att den inte Àr avstÀngd i alla fall.

Postad 22 January 2017 - 08:14

pallepaf
  • pallepaf
  • ForumrĂ€v

• 544 inlĂ€gg
  • 0

NÀr det gÀller 1963 sÄ lagras inte timeshift nÀr boxen Àr av vilket ökar hÄrddiskens livslÀngd.

DVS nÀr boxen Àr pÄ skrivs hela tiden data till HDn Àven om man inte spelar in.

Strömförbrukningen finns ju ocksÄ men den Àr nog inte sÄ stor.

HÄrddisken snurrar Àven vid stand-by. Vid linjÀr skrivning sÄsom vid inspelning Àr slitaget du talar om högst försumbart och vÀgs lÀtt upp av att man nÀr man slÄr pÄ tv:n och hamnar mitt i ett intressant program har möjligheten att spola tillbaka till programmets början.
Eftersom hÄrddisken snurrar vid standby och boxens LAN-indikator visar att boxen ÀndÄ kommunicerar med nÀtverket vid standby lÀr minskningen i strömförbrukning inte heller vara vÀrd att nÀmna i sammanhanget och vÀger definitivt inte heller upp fördelearna med att ha boxen pÄ.

Postad 22 January 2017 - 12:07

Mushunt
  • Mushunt
  • MĂ€stare

• 3278 inlĂ€gg
  • 0

Vinst o vinst.. fÄtt lÀra mig att en mekanisk disk mÄr bÀst av att snurra.

Postad 23 January 2017 - 10:30

johnbull_1975
  • johnbull_1975
  • AnvĂ€ndare

• 164 inlĂ€gg
  • 0

TeliaKundservice, den 19 Jan 2017 - 16:16, skrev:snapback.png

...vÀldigt fÄ kunder generellt som tycker denna layout Àr sÀmre utan de allra flesta kunder verkar tycka den Àr bÀttre i de mÀtningar som gjorts

Jag har ringt kundtjÀnst en gÄng och chattat tre gÄnger och frÄgat om det finns nÄgon prognos för nÀr grÀnssnittet kan göras anvÀndarvÀnligt igen och alla kundtjÀnstrepresentanter jag pratat med sÀger att de fÄtt vÀldigt mycket klagomÄl pÄ det nya grÀnssnittet.

Redigerat av johnbull_1975, 23 January 2017 - 10:38.

Postad 23 January 2017 - 12:27

Foxxy
  • Foxxy
  • ForumrĂ€v

• 595 inlĂ€gg
  • 0
Kan sÀga att vi ser vad ni skriver hÀr sÄ Àr det kanske fler som tycker sÀmre om detta men det Àr ju ett affÀrsbeslut och vÀldigt fÄ kunder generellt som tycker denna layout Àr sÀmre utan de allra flesta kunder verkar tycka den Àr bÀttre i de mÀtningar som gjorts.

Markus Johansson

Telia Kundservice

Jag Àr en ny kund hos er. Bytte frÄn Tivo. Har absolut inga problem med grÀnssnittet. Tycker det kÀnns rappt, cleant och anvÀndarvÀnligt.

Har en bindningstid nu pÄ 12 mÄnader med den kampanj jag valde men kommer det att fungera sÄ hÀr bra sÄ kommer jag nog vara tv-kund hos Telia i flera Är :) Nu har ni fixat sÄ att jag har i princip nÀstan alla hd-kanaler ocksÄ i Lagom-paketet. Det enda jag saknar Àr TV3 HD i Lagom men den Àr inte sÄ jÀtteviktig och kommer sÀkerligen i framtiden.

Postad 23 January 2017 - 12:35

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4139 inlĂ€gg
  • 0

Jag Àr en ny kund hos er. Bytte frÄn Tivo. Har absolut inga problem med grÀnssnittet. Tycker det kÀnns rappt, cleant och anvÀndarvÀnligt.

Hann du med att testa det gamla grÀnssnittet frÄn Telia?

Postad 23 January 2017 - 13:06

Foxxy
  • Foxxy
  • ForumrĂ€v

• 595 inlĂ€gg
  • 0

Hann du med att testa det gamla grÀnssnittet frÄn Telia?

Inte pÄ hemmaplan. Bara hos en kompis men det var flera mÄnader sedan i somras.

Postad 23 January 2017 - 14:08

ltblad
  • ltblad
  • Wannabe

• 22 inlĂ€gg
  • 0

Har en bindningstid nu pÄ 12 mÄnader med den kampanj jag valde men kommer det att fungera sÄ hÀr bra sÄ kommer jag nog vara tv-kund hos Telia i flera Är :) Nu har ni fixat sÄ att jag har i princip nÀstan alla hd-kanaler ocksÄ i Lagom-paketet. Det enda jag saknar Àr TV3 HD i Lagom men den Àr inte sÄ jÀtteviktig och kommer sÀkerligen i framtiden.

Är det i Play du menar med att du tycker att det Ă€r rappt?

DÄ tycker jag synd om alla Tivo-anvÀndare i sÄ fall om du tycker Play Àr rappt.

Postad 23 January 2017 - 14:24

Foxxy
  • Foxxy
  • ForumrĂ€v

• 595 inlĂ€gg
  • 0

Är det i Play du menar med att du tycker att det Ă€r rappt?

DÄ tycker jag synd om alla Tivo-anvÀndare i sÄ fall om du tycker Play Àr rappt.

Jag tycker att allt Àr snabbt med Telias tv. Men jag har deras nyaste box 4302, vet inte om du sitter pÄ en av deras Àldre boxar? Det sÀger sig sjÀlvt i sÄdana fall. Samma sak om du sitter pÄ en gammal mobiltelefon. Den blir lÄngsammare.

Du borde testa Tivo och komma tillbaka sedan i trÄden. Tanken Àr god bakom Tivo men faller platt lÀtt nÀr interfacet Àr för lÄngsamt pga förÄldrad hÄrdvara frÄn tillverkaren Samsung och för stor tv-box. Tror inte felet lÄg pÄ Com Hem eftersom det Àr samma hÄrdvara hos Virgin i UK. Hade Tivo i fyra Är och det blev lite bÀttre pÄ slutet men fortfarande för lÄngsamt.

Redigerat av Foxxy, 23 January 2017 - 14:25.

Postad 23 January 2017 - 14:53

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4139 inlĂ€gg
  • 0

Jag tycker att allt Àr snabbt med Telias tv. Men jag har deras nyaste box 4302, vet inte om du sitter pÄ en av deras Àldre boxar? Det sÀger sig sjÀlvt i sÄdana fall. Samma sak om du sitter pÄ en gammal mobiltelefon. Den blir lÄngsammare.

Om du skulle anvĂ€nda din box och testa det gamla och nya play, sĂ„ skulle det ta lĂ€ngre tid att knappa sig fram till ett specifikt avsnitt i det nya play.

Postad 23 January 2017 - 17:40

Mushunt
  • Mushunt
  • MĂ€stare

• 3278 inlĂ€gg
  • 0

Jag tycker att allt Àr snabbt med Telias tv. Men jag har deras nyaste box 4302, vet inte om du sitter pÄ en av deras Àldre boxar? Det sÀger sig sjÀlvt i sÄdana fall.

Ta scenariot att du varit kund hos Telia de senaste 10 Ären gÀllande tv. Du har betalat nÀstan 3000:- för deras första inspelningsbara box som fungerar vÀldigt bra i mitt tycke. De lÀgger om hela grÀnssnittet sÄ allting blir sÀmre.. tar flera sekunder ibland upp till en halv minut innan alla logotyper kommer fram pÄ play.

Tycker du det skulle vara rimligt att man mÄste betala nÀstan 1200:- för att fÄ en ny box som laddar Detta snabbare? NÀr det fungerat klanderfritt de senaste 8 Ären.

En box som ej tillÄter inspelningar dessutom. Ne jag tycker det Àr jÀvligt dÄligt av Telia att lÄta de kunder med lite Àldre boxar skall bli lidande pga de gör om till det sÀmre.

Mycket bÀttre förut med sök funktionen samt lista pÄ program etc.

Postad 23 January 2017 - 19:29

kentrj
  • kentrj
  • LĂ€rjunge

• 275 inlĂ€gg
  • 0

Ta scenariot att du varit kund hos Telia de senaste 10 Ären gÀllande tv. Du har betalat nÀstan 3000:- för deras första inspelningsbara box som fungerar vÀldigt bra i mitt tycke. De lÀgger om hela grÀnssnittet sÄ allting blir sÀmre.. tar flera sekunder ibland upp till en halv minut innan alla logotyper kommer fram pÄ play.

Tycker du det skulle vara rimligt att man mÄste betala nÀstan 1200:- för att fÄ en ny box som laddar Detta snabbare? NÀr det fungerat klanderfritt de senaste 8 Ären.

En box som ej tillÄter inspelningar dessutom. Ne jag tycker det Àr jÀvligt dÄligt av Telia att lÄta de kunder med lite Àldre boxar skall bli lidande pga de gör om till det sÀmre.

NĂ„got jag saknar Ă€r funktion att flytta över inspelat material till ny inspelningsbar d:o typ som funktion Sony har pĂ„ sina PS3 ... 

Postad 23 January 2017 - 21:12

Aene
  • Aene
  • Amatör

• 61 inlĂ€gg
  • 0

Är det nĂ„got problem med att se program pĂ„ TV Guld i efterhand? För en vecka eller sĂ„ sedan ville jag se ett program dĂ€r men kom hem ca tio minuter efter att det börjat sĂ„ jag valde att börja om frĂ„n början. Efter ett par minuter mĂ€rker jag att det hoppar tillbaka till start igen. TĂ€nkte att det var udda men att jag nog kommit Ă„t fjĂ€rrkontrollen eller sĂ„ och fĂ€ste inte sĂ„ stor uppmĂ€rksammhet vid det. Efter det sĂ„ fortsatte programmet att gĂ„ klart till slutet.

Nu hade jag trĂ„kigt och i brist pĂ„ bĂ€ttre kĂ€nde jag för en lĂ€ttsam deckare sĂ„ jag sĂ€tter igĂ„ng Frost frĂ„n början ungefĂ€r en halvtimme in. Men efter ungefĂ€r 15 minuter, precis efter mordet  :)  sĂ„ hoppar den tillbaka till början och börjar om. Nu andra gĂ„ngen sĂ„ verkar den fortsĂ€tta efter tiden dĂ€r den hoppade tillbaka förra gĂ„ngen.

Jag brukar inte utnyttja den hÀr funktionen allt för ofta eller titta sÄ mycket pÄ den hÀr kanalen. Men det verkar konstigt att den gör sÄ bÄda gÄnger jag försöker. Sedan verkar man inte kunna snabbspela framÄt hÀr sÄ man fÄr snÀllt sitta och titta pÄ den första kvarten igen.

Postad 23 January 2017 - 21:31

pallepaf
  • pallepaf
  • ForumrĂ€v

• 544 inlĂ€gg
  • 0

Hur ser det ut nu för tiden? Är det nĂ„gon idee att skaffa en VIP1111 om man har en VIP1003?

FÄr jag göra en kvalificerad gissning sÄ skulle jag vÀnta och se vilka trevliga nya funktioner som kommer med en ny box dÄ det borde komma en ny box snart..

Markus Johansson
Telia Kundservice

Markus - om du skulle göra ytterligare en "kvalificerad gissning" - om man Àr i behov av en ny inspelningsbar box, skulle du i sÄ fall "vÀnta och se" lite "dÄ det borde komma en ny box snart" som Àr inspelningsbar? Eller Àr det bara den ljudliga 2853 som gÀller under överskÄdlig framtid, utan Youtube och Netflix?

NÄgon form av hint skulle uppskattas....

Postad 23 January 2017 - 22:56

elofu17
  • elofu17
  • Beroende

• 1138 inlĂ€gg
  • 0

Är det nĂ„got problem med att se program pĂ„ TV Guld i efterhand? För en vecka eller sĂ„ sedan ville jag se ett program dĂ€r men kom hem ca tio minuter efter att det börjat sĂ„ jag valde att börja om frĂ„n början. Efter ett par minuter mĂ€rker jag att det hoppar tillbaka till start igen. TĂ€nkte att det var udda men att jag nog kommit Ă„t fjĂ€rrkontrollen eller sĂ„ och fĂ€ste inte sĂ„ stor uppmĂ€rksammhet vid det. Efter det sĂ„ fortsatte programmet att gĂ„ klart till slutet.

Nu hade jag trĂ„kigt och i brist pĂ„ bĂ€ttre kĂ€nde jag för en lĂ€ttsam deckare sĂ„ jag sĂ€tter igĂ„ng Frost frĂ„n början ungefĂ€r en halvtimme in. Men efter ungefĂ€r 15 minuter, precis efter mordet  :)  sĂ„ hoppar den tillbaka till början och börjar om. Nu andra gĂ„ngen sĂ„ verkar den fortsĂ€tta efter tiden dĂ€r den hoppade tillbaka förra gĂ„ngen.

Jag brukar inte utnyttja den hÀr funktionen allt för ofta eller titta sÄ mycket pÄ den hÀr kanalen. Men det verkar konstigt att den gör sÄ bÄda gÄnger jag försöker. Sedan verkar man inte kunna snabbspela framÄt hÀr sÄ man fÄr snÀllt sitta och titta pÄ den första kvarten igen.

Exakt ett sÄdant dÀr hopp till början hÀnde Àven mig hÀr om dan. Det var "PÄ SpÄret" som som jag startade i efterhand via "Se programmet frÄn början", via EPG:n för SVT1HD.

Buggigt, men jag kan inte just nu gissa eller lista ut vad orsaken Àr.

(Arris VIP-2853, fiber, Uppsala)

Postad 23 January 2017 - 22:59

pallepaf
  • pallepaf
  • ForumrĂ€v

• 544 inlĂ€gg
  • 0

Exakt ett sÄdant dÀr hopp till början hÀnde Àven mig hÀr om dan. Det var "PÄ SpÄret" som som jag startade i efterhand via "Se programmet frÄn början", via EPG:n för SVT1HD.

Buggigt, men jag kan inte just nu gissa eller lista ut vad orsaken Àr.

(Arris VIP-2853, fiber, Uppsala)

Även jag har drabbats. Telia verkar ha haft smĂ„strul med sina PlaytjĂ€nster en tid nu.

Postad 24 January 2017 - 00:41

GannTrader
  • GannTrader
  • AnvĂ€ndare

• 197 inlĂ€gg
  • 0

Har hÀnt mig flera gÄnger ocksÄ fast pÄ andra kanaler.

Postad 24 January 2017 - 08:48

GannTrader
  • GannTrader
  • AnvĂ€ndare

• 197 inlĂ€gg
  • 0

Markus - om du skulle göra ytterligare en "kvalificerad gissning" - om man Àr i behov av en ny inspelningsbar box, skulle du i sÄ fall "vÀnta och se" lite "dÄ det borde komma en ny box snart" som Àr inspelningsbar? Eller Àr det bara den ljudliga 2853 som gÀller under överskÄdlig framtid, utan Youtube och Netflix?

Skulle uppskattas hÀr ocksÄ dÄ jag nog mÄste byta HD i min box(1963) inom en snar framtid om det inte dyker upp nÄgon ny inspelningsbar box som Àr tyst.

Postad 24 January 2017 - 10:03

Bopper
  • Bopper
  • Beroende

• 1296 inlĂ€gg
  • 0

Har hÀnt mig nÄgra gÄnger. FÄr för mig att det hÀnder mest om man startar frÄn början pÄ ett program som inte visats fÀrdigt live.

TV4 kan man inte snabbspola förrÀn det gÄtt en halvtimme efter slutet. Finns sÀkert fler kanaler som har samma modell.

Postad 24 January 2017 - 21:14

e3henri
  • e3henri
  • MĂ€stare

• 3266 inlĂ€gg
  • 0

TÀnkte satsa pÄ att installera lite mer trÄdbundet nÀtverk (Ätminstone 4-5 rum) och dÄ dyker tvÄ frÄgor upp.

1. Behöver man dra dubbla nÀt för TV respektive Data?

2. Behöver man köra med smarta VLAN switchar eller duger det med "dumma"?

Kanske gÄr det inte svara pÄ frÄgorna var för sig utan det hÀnger ihop.

tidigare har jag kopplat sÄ hÀr och det har fungerat.

Mediakonverterar 1 -> Telia router WAN

Telia router lan1->dator

Telia router lan2->server

Telia router lan3->dumswitch->mediaspelare/playstation/TV

Det borde betyda att sÄ lÀnge jag anvÀnder Telia router sÄ kan koppla pÄ sÄ mÄnga dumma switchar jag vill och blanda data och TV hur som helst?

SÄ vilka av dessa fungerar bÀst?

Setup1

Telia router lan1->dum switch1

dum switch1->ett uttag i varje rum

Uttaget i varje rum kan sedan anvÀndas antingen för data eller TV, eller via ytterligare en dum switch till bÄde TV och data.

Eller setup2 med dubbla uttag

Telia router lan2->dum switch2

dum switch1->ett datauttag i varje rum

dum switch2->ett TV uttag i varje rum

Setup1 kanske inte fungerar? Eller kanske krĂ€ver att alla switch stödjer VLAN? ŹnĂ„got sĂ€tt sĂ„ fungerade ju min tidigare setup, men det kanske blir prestanda problem om man lastar för mycket?

Jag lÀste nÄgot gammal inlÀgg frÄn Markus att man skulle hÄlla TV till en LAN port och data till en annan LAN port, men dÄ krÀvs vÀl dubbla kablar (för jag kan vÀl inte muliplexa ihop tvÄ fysiska LAN till 1 fysiskt LAN med 2 VLAN?).

Eller kan jag köra setup2 fast anvÀnda nÄgon smart switch för att fÄ ihop allt

Redigerat av e3henri, 24 January 2017 - 21:17.

Postad 24 January 2017 - 21:16

Foxxy
  • Foxxy
  • ForumrĂ€v

• 595 inlĂ€gg
  • 0

Har man haft samma box i 10Är sÄ Àr det dags att uppgradera till en nyare box om man tycker att det börjar gÄ lÄngsamt.

Har inga problem med vare sig sökfunktionen eller lista pĂ„ program sĂ„ vet inte vad du gnĂ€ller om. 

Postad 24 January 2017 - 22:01

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4139 inlĂ€gg
  • 0

.
Har inga problem med vare sig sökfunktionen eller lista pÄ program sÄ vet inte vad du gnÀller om.

Du Àr ju ny hos Telia och Àr nöjd just nu. TÀnk nÀr du vÀnjer dig med systemet och allt kÀnns ok, sÄ plötsligt kommer en uppdatering som gör att det tar lÀngre tid med allt...dÄ skrattar du inte lÀngre...

Postad 24 January 2017 - 22:32

Mushunt
  • Mushunt
  • MĂ€stare

• 3278 inlĂ€gg
  • 0

Du Àr ju ny hos Telia och Àr nöjd just nu. TÀnk nÀr du vÀnjer dig med systemet och allt kÀnns ok, sÄ plötsligt kommer en uppdatering som gör att det tar lÀngre tid med allt...dÄ skrattar du inte lÀngre...

DĂ„ byter han nog box 😎

Postad 24 January 2017 - 22:56

ltblad
  • ltblad
  • Wannabe

• 22 inlĂ€gg
  • 0
Ja han vet inte hur det fungerade innan uppdateringen och hur mycket sÀmre det blev.
Har inte hört nÄgon som Àr nöjd med bytet till dessa bilder och sökfunktion i play.

Postad 25 January 2017 - 00:03

elofu17
  • elofu17
  • Beroende

• 1138 inlĂ€gg
  • 0

Skulle uppskattas hÀr ocksÄ dÄ jag nog mÄste byta HD i min box(1963) inom en snar framtid om det inte dyker upp nÄgon ny inspelningsbar box som Àr tyst.

Min Arris VIP-2853 Àr tyst. Om jag stÀller mig pÄ knÀ vid mediabÀnken och hÄller örat inom 2 dm frÄn boxen kan jag höra nÄgot som pÄminner om ljudet frÄn sekundvisaren pÄ en klocka. PÄ lÀngre avstÄnd hörs ingenting.

Postad 25 January 2017 - 06:10

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlĂ€gg
  • 0

TÀnkte satsa pÄ att installera lite mer trÄdbundet nÀtverk (Ätminstone 4-5 rum) och dÄ dyker tvÄ frÄgor upp.

DÄ jag suttit med exakt samma frÄgor sjÀlv efter att nyligen fÄtt fiber frÄn Telia i föreningen kan jag kortfattat sÀga detta.

SÄ lÀnge du har tÀnkt distribuera din trÄdbundna signal via nÄgon av Telia-routerns gula lan-portar kan du bara köra pÄ dÄ dessa klarar att skicka bÄde data och iptv-signaler.

Det Àr först nÀr man vill skippa Telias egen "triple play" box som problemen börjar uppstÄ i form av dubblade nÀt och kraven pÄ taggade vlan och smarta switchar osv börjar.

Jag har idag kopplat enligt följande: mediaomvandlare-> wan-port pÄ router-> valfri lan-port pÄ router-> patchpanel (alt. dum switch) som gÄr till fysiska uttag i varje rum.

Redigerat av masse70, 25 January 2017 - 06:11.

Postad 25 January 2017 - 09:56

GannTrader
  • GannTrader
  • AnvĂ€ndare

• 197 inlĂ€gg
  • 0

Min Arris VIP-2853 Àr tyst. Om jag stÀller mig pÄ knÀ vid mediabÀnken och hÄller örat inom 2 dm frÄn boxen kan jag höra nÄgot som pÄminner om ljudet frÄn sekundvisaren pÄ en klocka. PÄ lÀngre avstÄnd hörs ingenting.

Ok det var ju bra men tyvÀrr finns det en del som fÄtt boxar(2853) som lÄter en del fast detta kanske Àr fixat numer, hade visst med storlek pÄ HD att göra och man vill ju ha sÄ stor som möjligt och det var de med stor HD som lÀt mest.

Postad 25 January 2017 - 12:18

Mushunt
  • Mushunt
  • MĂ€stare

• 3278 inlĂ€gg
  • 0

Ok det var ju bra men tyvÀrr finns det en del som fÄtt boxar(2853) som lÄter en del fast detta kanske Àr fixat numer, hade visst med storlek pÄ HD att göra och man vill ju ha sÄ stor som möjligt och det var de med stor HD som lÀt mest.

Är ungefĂ€r som med bilar och kvinnor :D Ju större storlek desto mer lĂ„ter de :P

Postad 25 January 2017 - 21:07

Niskalaukaus
  • Niskalaukaus
  • LĂ€rjunge

• 258 inlĂ€gg
  • 0
Jag har TV Paket Stor o har betalat för det men jag Àr enligt Telias kundtjÀnst inte berÀttigad till TV4HD eller Eurosport1HD. Om jag inte betalar 100kr mer för dessa kanaler. Jag tog nÀmligen Paket Stor o ett erbjudande om CMore till rabatterat pris. Dom hade inte licens att sÀnda dom kanalerna dÄ. Som jag ser det sÄ har jag Paket Stor dÄ borde vÀll alla kanaler ingÄ?

Postad 25 January 2017 - 21:17

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4139 inlĂ€gg
  • 0

Jag har TV Paket Stor o har betalat för det men jag Àr enligt Telias kundtjÀnst inte berÀttigad till TV4HD eller Eurosport1HD. Om jag inte betalar 100kr mer för dessa kanaler. Jag tog nÀmligen Paket Stor o ett erbjudande om CMore till rabatterat pris. Dom hade inte licens att sÀnda dom kanalerna dÄ. Som jag ser det sÄ har jag Paket Stor dÄ borde vÀll alla kanaler ingÄ?

Be dom att dom visar upp avtalet dÀr det stÄr att kanalerna inte ingÄr

Redigerat av Buddypresley, 25 January 2017 - 21:37.

Postad 26 January 2017 - 11:25

Bopper
  • Bopper
  • Beroende

• 1296 inlĂ€gg
  • 0

Har du ett kollektivt avtal? Var vÀl nÄn som hade det och dÀrför inte var berÀttigad till nÄgra kanaler?

Postad 26 January 2017 - 11:36

Nizz_e
  • Nizz_e
  • Beroende

• 1054 inlĂ€gg
  • 0

Har du ett kollektivt avtal? Var vÀl nÄn som hade det och dÀrför inte var berÀttigad till nÄgra kanaler?

Loggar man in pÄ "Mina Sidor" kan man se sitt kollektiva avtal nu, vilka kanaler som ingÄr.

Skiljer sig frÄn vanliga "Stor"

Postad 26 January 2017 - 11:49

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4139 inlĂ€gg
  • 0

Loggar man in pÄ "Mina Sidor" kan man se sitt kollektiva avtal nu, vilka kanaler som ingÄr.

Skiljer sig frÄn vanliga "Stor"

Vad Àr det som skiljer sig? Saknar du kanaler i boxen?

Postad 26 January 2017 - 12:10

Niskalaukaus
  • Niskalaukaus
  • LĂ€rjunge

• 258 inlĂ€gg
  • 0

Nej har inte ett kollektivt avtal.

Postad 26 January 2017 - 12:32

Bopper
  • Bopper
  • Beroende

• 1296 inlĂ€gg
  • 0

Nej har inte ett kollektivt avtal.

Vad var det för rabatt du fick? Var det för att du band upp dig pÄ 12 eller 24 mÄnader eller liknande?

LÄter ju vÀldigt konstigt att man först fÄr rabatt och sedan tar de bort kanaler, för att man inte betalar fullt pris...

Postad 26 January 2017 - 17:18

Niskalaukaus
  • Niskalaukaus
  • LĂ€rjunge

• 258 inlĂ€gg
  • 0

Vad var det för rabatt du fick? Var det för att du band upp dig pÄ 12 eller 24 mÄnader eller liknande?

LÄter ju vÀldigt konstigt att man först fÄr rabatt och sedan tar de bort kanaler, för att man inte betalar fullt pris...

Ja det var nog för att jag band upp mig. Men nu har ju den tiden för lĂ€ngesedan gĂ„tt ut. 

Det Ă€r nog ca 4/5 Ă„r jag bott hĂ€r, o det var dĂ„ jag tog det. Jag har nĂ„got som heter "Stor med Sport Film o Serier" 

Det sjuka Ă€r ju att dom kan byta kanaler hur dom vill men jag kan inte ens fĂ„ tvĂ„ kanaler som jag redan har vars HD versioner vi talar om. 

Det Ă€r inte nĂ„gon dyr speciell sportkanal. Men dom behöver vĂ€l pengarna för att muta mer presidenter i dom gamla öststaterna. 

Det sjuka i den hĂ€r historien Ă€r att jag för ca 5mĂ„n sedan ringde telia o klagade pĂ„ att det var alldeles förj*vla dyrt med alla dessa abonnemang. DĂ„ lyckades jag förhandla till mig en betydligt större rabatt Ă€n vad jag trott var möjligt för ett Ă„r. 

Vilket jag egentligen tycker Ă€r sjukt eftersom vi trogna kunder aldrig fĂ„r sĂ„dant utan att ringa o tjata. SĂ„ det finns sĂ€kert mĂ„nga andra trogna kunder som inte ens kommer pĂ„ iden att ringa o "gnĂ€lla". 

SĂ„ trotts att jag har Paket stor sĂ„ kan jag inte fĂ„ dom 2 kanalerna. Det mĂ€rks att dom jobbar för att hĂ„lla sina kunder nöjda. 

Postad 26 January 2017 - 18:13

Bopper
  • Bopper
  • Beroende

• 1296 inlĂ€gg
  • 0

Ja det var nog för att jag band upp mig. Men nu har ju den tiden för lĂ€ngesedan gĂ„tt ut. 

Det Ă€r nog ca 4/5 Ă„r jag bott hĂ€r, o det var dĂ„ jag tog det. Jag har nĂ„got som heter "Stor med Sport Film o Serier" 

Det sjuka Ă€r ju att dom kan byta kanaler hur dom vill men jag kan inte ens fĂ„ tvĂ„ kanaler som jag redan har vars HD versioner vi talar om. 

Det Ă€r inte nĂ„gon dyr speciell sportkanal. Men dom behöver vĂ€l pengarna för att muta mer presidenter i dom gamla öststaterna. 

Det sjuka i den hĂ€r historien Ă€r att jag för ca 5mĂ„n sedan ringde telia o klagade pĂ„ att det var alldeles förj*vla dyrt med alla dessa abonnemang. DĂ„ lyckades jag förhandla till mig en betydligt större rabatt Ă€n vad jag trott var möjligt för ett Ă„r. 

Vilket jag egentligen tycker Ă€r sjukt eftersom vi trogna kunder aldrig fĂ„r sĂ„dant utan att ringa o tjata. SĂ„ det finns sĂ€kert mĂ„nga andra trogna kunder som inte ens kommer pĂ„ iden att ringa o "gnĂ€lla". 

SÄ trotts att jag har Paket stor sÄ kan jag inte fÄ dom 2 kanalerna. Det mÀrks att dom jobbar för att hÄlla sina kunder nöjda.

Har ocksÄ ringt och fÄtt rejÀla rabatter. Börjar bli dags för det igen...

Man kan ju hoppas att den du pratade med pÄ kundtjÀnst hade fel och att du snart fÄr HD-kanalerna i alla fall.

Jag har sjÀlv Lagom med Viasat Guld och det Àr inte samma paket som Lagom, sÄ jag fick TV4HD i dec. och Eurosport 1 HD i jan.

Troligen Àr inte Stor med Sport Film och Serier samma paket som vanliga Stor, sÄ HD-kanalerna kanske kommer senare till dig ocksÄ. Ibland kan det gÄ vÀldigt lÄngsamt pÄ Telia...

Postad 26 January 2017 - 21:05

Ironse
  • Ironse
  • MĂ€stare

• 2953 inlĂ€gg
  • 0

Fick 2 kanaler idag - BBC Earth och C More Live 5

Synd Paramout rök

Postad 26 January 2017 - 22:01

Nizz_e
  • Nizz_e
  • Beroende

• 1054 inlĂ€gg
  • 0

Vad Àr det som skiljer sig? Saknar du kanaler i boxen?

Gjorde det, men nu har det trillat in nĂ„gra sĂ„ det kanske inte skiljer sig lĂ€ngre? :) 

Postad 27 January 2017 - 12:46

eklov
  • eklov
  • AnvĂ€ndare

• 134 inlĂ€gg
  • 0

DEN FÖR MIG BESVÄRLIGA FRÅGAN OM LJUDET Ă€nda sedan jag bytte till Teilas TV kollektivt med min bostadsrĂ€ttsförening i slutet av oktober 2016:

FrÄn att ha haft bra ljud utan att "veta nÄgonting" med SAPPA som vi hade innan till att verkligen fÄ problem. Box 4302 och Lagom.

1) Ljudet blev sÄ svagt att jag tvangs skruva upp ljudet pÄ min SONY soundbar till 50 (=max) för att höra nÄgorlunda.

2) Sedan lÀste jag i denna trÄd att man kunde Àndra till digitalt ljud och gjorde det. DÄ blev det bra utom i vissa fall, t.ex. lokalnytt i SVT (upp till 50 igen frÄn 25). I perioder har alla SVT-program haft svagt ljud (inget Àndrat i boxen). Senast i onsdags (kanske i torsdags) var det tyst, dÄ plötsligt mitt i Kulturnytt (efter 18.15) ljudet hoppade upp och vi fick kasta oss över fjÀrrkontrollen och dra ner till 25.

3) Nu dök det ocksĂ„ upp en textremsa i SVT VĂ€sts sĂ€ndning som sa: "Upplever du problem med ljudet i den hĂ€r sĂ€ndningen? Kontakta din TV-distributör för mer information." Bilden bifogas.Bifogad fil  Ljudet.jpg   35.56K   2 Antal nerladdningar

Jag har skrivit tidigare pÄ denna trÄd i detta Àrende och har önskat att Telia denna vÀg skall ta i frÄgan, men inget har hÀnt.

Nu har frÄgan tydligen vuxit sÄ att SVT VÀst engagerat sig.

HJÄLPER DET NU DÅ? GĂ„r det att fĂ„ upp ljudet Telia?

Postad 27 January 2017 - 12:58

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4139 inlĂ€gg
  • 0

Jag har skrivit tidigare pÄ denna trÄd i detta Àrende och har önskat att Telia denna vÀg skall ta i frÄgan, men inget har hÀnt.

Nu har frÄgan tydligen vuxit sÄ att SVT VÀst engagerat sig.

HJÄLPER DET NU DÅ? GĂ„r det att fĂ„ upp ljudet Telia?

Jag rekommenderar att du gör en felanmĂ€lan via "mitt Telia".

Postad 27 January 2017 - 17:54

aeklund
  • aeklund
  • AnvĂ€ndare

• 113 inlĂ€gg
  • 0

tidigare har jag kopplat sÄ hÀr och det har fungerat.

Mediakonverterar 1 -> Telia router WAN

Telia router lan1->dator

Telia router lan2->server

Telia router lan3->dumswitch->mediaspelare/playstation/TV

Det borde betyda att sÄ lÀnge jag anvÀnder Telia router sÄ kan koppla pÄ sÄ mÄnga dumma switchar jag vill och blanda data och TV hur som helst?

SÄ vilka av dessa fungerar bÀst?

Setup1

dum switch1->ett uttag i varje rum

Uttaget i varje rum kan sedan anvÀndas antingen för data eller TV, eller via ytterligare en dum switch till bÄde TV och data.

Eller setup2 med dubbla uttag

Telia router lan2->dum switch2

dum switch1->ett datauttag i varje rum

dum switch2->ett TV uttag i varje rum

Setup1 kanske inte fungerar? Eller kanske krĂ€ver att alla switch stödjer VLAN? ŹnĂ„got sĂ€tt sĂ„ fungerade ju min tidigare setup, men det kanske blir prestanda problem om man lastar för mycket?

Jag lÀste nÄgot gammal inlÀgg frÄn Markus att man skulle hÄlla TV till en LAN port och data till en annan LAN port, men dÄ krÀvs vÀl dubbla kablar (för jag kan vÀl inte muliplexa ihop tvÄ fysiska LAN till 1 fysiskt LAN med 2 VLAN?).

Eller kan jag köra setup2 fast anvÀnda nÄgon smart switch för att fÄ ihop allt

Om du ÀndÄ skall dra nya nÀtverkskablar till varje rum sÄ hade jag satsat pÄ ett dubbeluttag i varje rum som alla gÄr till en "central".

DÄ har du ju full frihet att köra 2 data eller 2 teve eller blandat pÄ alla uttag.

Handlar ju bara om hur du kopplar ihop alla uttag i centralen.

Hos mig har jag valt att köra pÄ följande sÀtt:

Telia Router Lan 1 => ZyXel Gigabit Switch dÀr sen alla prylar som kör data/internet Àr kopplade för att fÄ Gigabit-LAN (Routern har bara 100MBit-LAN)

Telia Router Lan 2 => Tv-box

Telia Router Lan 3 => Tv-box

Hos min bror sÄ Àr det blandat "hej vilt" dÀr det pÄ tvÄ LAN-portar pÄ Telia-routern sitter Zyxel-switchar som i sin tur har bÄde tv-boxar och andra data/internet-enheter kopplat till sig och det lirar helt ok.

Jag vet inte om alla switchar funkar bra, men de Zyxel jag kört (105 => 5 portar och 108 => 8 portar) verkar lira.

(Jag har iofs v2-varianten, sÄ vet inte om v3 fungerar lika bra/sÀmre...)

Postad 27 January 2017 - 19:08

e3henri
  • e3henri
  • MĂ€stare

• 3266 inlĂ€gg
  • 0

Om du ÀndÄ skall dra nya nÀtverkskablar till varje rum sÄ hade jag satsat pÄ ett dubbeluttag i varje rum som alla gÄr till en "central".

DÄ har du ju full frihet att köra 2 data eller 2 teve eller blandat pÄ alla uttag.

Handlar ju bara om hur du kopplar ihop alla uttag i centralen.

Hos mig har jag valt att köra pÄ följande sÀtt:

Telia Router Lan 1 => ZyXel Gigabit Switch dÀr sen alla prylar som kör data/internet Àr kopplade för att fÄ Gigabit-LAN (Routern har bara 100MBit-LAN)

Telia Router Lan 2 => Tv-box

Telia Router Lan 3 => Tv-box

Hos min bror sÄ Àr det blandat "hej vilt" dÀr det pÄ tvÄ LAN-portar pÄ Telia-routern sitter Zyxel-switchar som i sin tur har bÄde tv-boxar och andra data/internet-enheter kopplat till sig och det lirar helt ok.

Jag vet inte om alla switchar funkar bra, men de Zyxel jag kört (105 => 5 portar och 108 => 8 portar) verkar lira.

(Jag har iofs v2-varianten, sÄ vet inte om v3 fungerar lika bra/sÀmre...)

Tackar. Om jag förstod Telias gamla inlÀgg rÀtt sÄ verkar det som man ska försöka hÄlla TV till en LAN port och data till en annan. Betyder det att Telia routern dÄ hÄller koll pÄ vilka LAN portar som ska ha multicast och man slipper det störmomentet pÄ datadelen?

Postad 28 January 2017 - 09:31

Weiman
  • Weiman
  • ForumrĂ€v

• 932 inlĂ€gg
  • 0

Jag kör TV och data frÄn samma port pÄ Telia-routern och har inga som helst problem med det.

Postad 28 January 2017 - 10:43

Bopper
  • Bopper
  • Beroende

• 1296 inlĂ€gg
  • 0

Jag kör TV och data frÄn samma port pÄ Telia-routern och har inga som helst problem med det.

Samma hÀr, dock inte min "primÀra" PC, utan en HTPC, som delar switch med TV-boxen.

Postad 28 January 2017 - 20:56

angelsevov
  • angelsevov
  • Amatör

• 99 inlĂ€gg
  • 0

SVTr bör snart kunna stoppas i papperskorgen. SVT jobbar pĂ„ HBBTV, detta bör Telias boxar klara av 

Det hĂ€r snackades mycket om för nĂ„gra Ă„r sedan men det hĂ€nder ingenting. Jag Ă€r sĂ„ trött pĂ„ det. Ă€ven en ny standard för HBBtv lanserades för nĂ„gra mĂ„nader sedan. Vet du nĂ„got som jag inte vet? jag vill gĂ€rna veta, berĂ€tta

Jag trodde att MTG skulle implementera detta, det finns ju oerhört stora möjligheter (till och med tjÀna pengar av annonser som man gör i tjeckien), samla & analysera data och beteenden. Det Àr en stor möjlighet som man kan dra folket tillbaka framför tv:n. Jag Àven sitter ibland och funderar lobbying, trÀffa folk pÄ MTG eller tv4 gruppen och visa vad man kan göra med HBBTv.

SVT kan ju anvĂ€nda HBBtv speciellt pĂ„ vissa program. interaktiva-enkĂ€ter pĂ„ Agenda, Debatt, röstningar pĂ„ Melodifestivalen

Jag följer utvecklingen och anvĂ€ndningsomrĂ„den för HBBtv. Tyskar har nĂ€stan alla pĂ„ sina kanaler (under VM hade ZDF sĂ„ snygga grĂ€nssnitt, nĂ€r man tittade pĂ„ matchen samtidigt kunde man se massa andra information om matchen och spelaren), pĂ„ Astra satelliten finns massa andra internationella kanaler med HBBtv , danskarna har det, tjecker har det (och det gĂ„r sĂ„ bra dĂ€r nere), turkar har det. Varför har vi inte det hĂ€r i Sverige? och yes jag hĂ„ller med dig, Telias boxar bör absolut klara av HBBtv.

Update-1: jag har nyss hittat mer info pÄ SVTs sida. det ser för första gÄngen lovande ut..

vipatv.svt.se/204/nyheter/arkiv-for-nyheter/2016-09-15-hbbtv-kan-forandra-hela-vart-tv-tittande.html

och hÀr ser jag att de hade testat tjÀnsten i fjol. Men pÄ vilken plattform? Satellit? Terestrial?

https://kundo.se/org...hjalp/posts/tv/

Update-2: Nu hittade jag Ă€nnu mer info hĂ€r https://www.minhembi...howtopic=329157 va glad blir man

Redigerat av angelsevov, 29 January 2017 - 01:11.

Postad 30 January 2017 - 08:30

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2534 inlĂ€gg
  • 0

Sitta lugnt i bÄten skulle jag ha gjort iaf.

Markus Johansson
Telia Kundservice

Postad 30 January 2017 - 08:42

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2534 inlĂ€gg
  • 0

Samma hÀr, dock inte min "primÀra" PC, utan en HTPC, som delar switch med TV-boxen.

Vissa kunder upplever problem hÀr sÄ dÀrför Àr rekommendationen att ha TV boxar pÄ egen port i routern. Rent tekniskt sÄ kommer multicast gÄ till alla enheter om man inte ha en switch som styr detta korrekt, tekniken för att det bara ska gÄ till portar i switchen som ska ha multicasten heter IGMP snoping. Protokollet för att styra vilka kanaler, alltsÄ multicast ström som ska till en viss enhet styrs av nÄgot som heter IGMP.

Markus Johansson

Telia Kundservice

1 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.