Vissa tycker nog det är tufft med att ha gått många varv också.
Call of Duty 4: Modern Warfare (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
6
|
(46)
|
149:- | |
Call of Duty 4: Modern Warfare (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
2
|
(32)
|
489:- | |
Call of Duty 4: Modern Warfare - Limited Collector's Edition (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
Call of Duty 4: Modern Warfare - Game of the Year Edition (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
1
|
(1)
|
Inga priser |
Call Of Duty 4 Modern Warfare (3456 inlägg)
|
5 år sedan |
.-*- Min Hembio Clan -*-. (8045 inlägg)
|
6 år sedan |
Call of Duty 4: Modern Warfare (256 inlägg)
|
15 år sedan |
Call of duty 4 - gamertagtråden (160 inlägg)
|
16 år sedan |
1080p kompatibla spel (9 inlägg)
|
17 år sedan |
call of duty 4 (8 inlägg)
|
18 år sedan |
Postad 15 February 2009 - 16:32
Vissa tycker nog det är tufft med att ha gått många varv också.
Postad 15 February 2009 - 16:34
Ville bara spoila så att man slipper "spoiler för h..vete"-kommentarerna
Postad 15 February 2009 - 16:40
Nej. Det var väl inget direkt överaskande...
Postad 15 February 2009 - 18:29
Postad 15 February 2009 - 20:53
Har förresten fastnat på veteran nu, är på den där banan där man börjar i en helikopter och ska hjälpa markpatrullerna eller vad det är. Jag skjuts ner direkt ibörjan och jag vet inte vart det kommer ifrån grrrr.
Postad 15 February 2009 - 21:03
Jag är glad om jag kommer upp i lvl 55 på första varvet
![]()
Har förresten fastnat på veteran nu, är på den där banan där man börjar i en helikopter och ska hjälpa markpatrullerna eller vad det är. Jag skjuts ner direkt ibörjan och jag vet inte vart det kommer ifrån grrrr.
Är det när man sitter i helikoptern och ska mata med kulsprutan?
Det är knivigt det där, man måste verkligen skjuta ALLA på marken för annars skjuter de dig...bara att mala på!
Redigerat av MrSpokk, 15 February 2009 - 21:03.
Postad 15 February 2009 - 21:22
Fast min bössa är från andra världskriget och blir överhettad efter 10 skott typ, så man kan ju inte hålla inne knappen och bara ösa på allt. Man måste lixom sikta å TRÄFFA rätt. Jag skyller på piloten också för han flyger ju bara rätt in, hade varit bättre att ta det lite lungt å ta ut fiendena på håll, som jag brukar göraÄr det när man sitter i helikoptern och ska mata med kulsprutan?
Det är knivigt det där, man måste verkligen skjuta ALLA på marken för annars skjuter de dig...bara att mala på!
Postad 15 February 2009 - 22:22
Edit: Fint när den säger 'The difficulty you have selected is not recommended.'
Redigerat av Unregistered6810b893, 15 February 2009 - 22:23.
Postad 15 February 2009 - 22:42
Postad 16 February 2009 - 01:06
Tack och lov för kill-cam. Oftast när man dör så tänker man hur i h-e han kunde döda mig och så visar det sig att det var en tredje part som sköt från nått mörkt hörn...
Just det, finns det kartor över multiplayer kartorna? Typ som det finns för gears och rainbow six? Skönt att kunna plugga dem istället för att vimsa runt, ta 10 steg och sen börja vimsa runt på ett helt annat ställe.
Postad 16 February 2009 - 01:51
Det går att hitta kartor över banorna på nätet. Men för att riktigt kunna lära dig dom kan jag bara rekommendera en sjuhelvittes massa nötande!Nån som har några tips i multiplayer? Får (inte oväntat) storstryk. Mest blir jag skjuten i ryggen, har ingen aning om vart de kan gömma sig när jag springer efter nån.
Tack och lov för kill-cam. Oftast när man dör så tänker man hur i h-e han kunde döda mig och så visar det sig att det var en tredje part som sköt från nått mörkt hörn...
Just det, finns det kartor över multiplayer kartorna? Typ som det finns för gears och rainbow six? Skönt att kunna plugga dem istället för att vimsa runt, ta 10 steg och sen börja vimsa runt på ett helt annat ställe.
Jag känner mig nästan mer hemma på banorna i CoD4 än jag känner mig hemma i min egen säng......
Postad 16 February 2009 - 07:42
Tack och lov för kill-cam.
Vänta du bara tills du börjar köra hardcore, dvs utan varken killcam eller radar (jo, radar får man efter 3 kills i rad).
Postad 16 February 2009 - 08:56
Nån som har några tips i multiplayer? Får (inte oväntat) storstryk. Mest blir jag skjuten i ryggen, har ingen aning om vart de kan gömma sig när jag springer efter nån.
Bankännedom och vart folk rör sig och hur är väldigt viktigt så som sagt bara och nöta nöta nöta....
KIll-cam innebär ju att man aldrig kan ligga still och måste röra sig efter varje gång man dödat nån.
Postad 16 February 2009 - 10:33
Jag är ungefär lika vilsen som du, springer runt och har mest svårt för att skjuta på rätt folk tycker jag. Händer ofta att jag tvekar och inte skjuter alls för att jag är osäker på om personen är i mitt lag eller inteNån som har några tips i multiplayer? Får (inte oväntat) storstryk. Mest blir jag skjuten i ryggen, har ingen aning om vart de kan gömma sig när jag springer efter nån.
Vi kanske skulle skramla ihop några newbies och köra en privat match så det blir lite mer jämnt.
Postad 16 February 2009 - 10:50
Händer ofta att jag tvekar och inte skjuter alls för att jag är osäker på om personen är i mitt lag eller inte
Om jag fattade det rätt så är Friendly Fire off? Inte för att man ska skjuta sina teammedlemmar för det, men ser jag inget namn ovanför dem så skjuter jag mer än gärna genom coverage.
Om Friendly Fire är på, var vänlig säg det till mig INNAN jag går in i en Team Deathmatch igen...
Vi kanske skulle skramla ihop några newbies och köra en privat match så det blir lite mer jämnt.
Jag är på.
Postad 16 February 2009 - 11:44
Jag tror att det aldrig är friendly fire, och oftast så ser man ju ett grönt namn ovanför snubben. Och då är det ju en kompis, men ibland när snubbarna är långt bort så syns inget namn har jag fått för mig, eller om det tar en stund innan det dyker upp. Då vågar jag aldrig skjuta. Borde egentligen ta reda på det där lite mer, så får man väl några fler kills i allafall.Om jag fattade det rätt så är Friendly Fire off? Inte för att man ska skjuta sina teammedlemmar för det, men ser jag inget namn ovanför dem så skjuter jag mer än gärna genom coverage.
Om Friendly Fire är på, var vänlig säg det till mig INNAN jag går in i en Team Deathmatch igen...
Jag är på.
Jag kör nog endel ikväll, antagligen inte före 20:00 dock. Jag hojtar om jag ser dig online
Postad 16 February 2009 - 12:05
Postad 16 February 2009 - 12:19
Team Deathmatch
Team deathmatch is by far the most populated game variant on Call of Duty 4. It's straight up combat with no objectives other than to kill the opposing team. You can walk wherever you want with no need to spring across the map in a hurry. This leads to the danger of many helicopters and air strikes
though. Increased number of campers than in other game modes, but it does give a more real life game situation. You receive ten experience points per kill, and a match bonus at the end. This is a quicker game to play, yet the winning team can only get seventy-five kills, which leads to virtually no experience points. Play this game mode for fun, as it's not going to help you raise your ranking that much when you get into the higher levels.
Team Hardcore
Same as team deathmatch only there is no radar at all except when you or your team gets a UAV. This is the best game
mode to snipe in as every shot will not give your position away. Snipers and M16s are the best guns to use in this game mode as many people camp, and you want to stay to the sides and avoid the campers.
gameolosophy.com
Postad 16 February 2009 - 12:53
jag tror Humming kör vanlig TD och då kan man med glädje skjuta loss utan eftertanke.
Japp, jag är bara Lvl 4.
Edit: Gameolosophy var ju en liten guld-gruva med tips...
Redigerat av Unregistered6810b893, 16 February 2009 - 12:57.
Postad 16 February 2009 - 12:54
SLUT OT.
Postad 16 February 2009 - 13:19
Så det är alltså friendly fire 100% när man allt utom hardcore? Det är ju bra å veta isåfall. Är ju bra att veta, då var det nog när vi körde som jag hade endel teamkills ehm.Luzer, när vi spelade så körde vi hardcore och då är det inte läge att sikta på medspelare
jag tror Humming kör vanlig TD och då kan man med glädje skjuta loss utan eftertanke.
Postad 16 February 2009 - 13:20
Jo, du har rätt Spokk. Man får ta det lite lugnt och inte vara så förj'''igt triggerhappyTeamkilling är ju inte så farligt i COD4 jmf med COD:Waw där man blir kickad om man dödar tre medspelare (i hardcore då såklart). Lätt hänt är det också om man sitter i en tank och slaktar folk
SLUT OT.
Postad 16 February 2009 - 14:18
Postad 16 February 2009 - 18:34
Postad 16 February 2009 - 19:30
Humming när du kan lira headquarter så lira med mig.
Redigerat av Unregisteredf3b7885c, 16 February 2009 - 19:33.
Postad 16 February 2009 - 21:53
Postad 16 February 2009 - 21:58
Postad 16 February 2009 - 22:11
Jag har bara "gamla" kartorna men tänkte försöka lära mig dom först innan jag ens tänker tanken att köpa de andra. Skrev ut "blueprints" på dom en gång och försökte seriöst lära mig några kartor men det var lite tråkigt att springa runt själv på banan, även om den säkert är mer effektivt i allafall för att få lite koll.jag har spelat det här spelet lääänge men i korta sessions = har aldrig blivit bra på det och irrar fortfarande ofta runt som en yr höna, särskilt på "nya" kartpaketet.. så jag är gärna med och fumlar runt lite med er vid tillfälle.. vad har ni för gametag, tror inte ni finns på min lista (gt som här..)?
Jag har dig på min lista i allafall, min gt: Visbit, och vi kan ju försöka sammanstråla med humming nån kväll. Jag hoppas jag kommer hem lite tidigare senare i veckan och då kan jag köra på kvällarna.
Postad 16 February 2009 - 22:21
Postad 17 February 2009 - 09:29
Ingen som är sugen på att dra ihop ett gäng och lira lite private nån dag? Bara köra med hagelbössor och pistoler. Enbart headshotkills. Fy tusan vad kul de är när man är många som spelar. Eller varför inte köra en gammal hederlig Mike Meyers?
skulle vara kul. Va är då Mike Meyers?
Vad mycket snabbare det går att levla nu i Prestige då man är lite säkrare med bössan nu än i början. saknar dock min Perks, 3XGranades.
Redigerat av Unregisteredf3b7885c, 17 February 2009 - 09:35.
Postad 17 February 2009 - 09:53
Ni som kör prestige, satsar ni på olika challanges varje "runda" eller? För dom återställs väl också? Tycker det verkar omöjligt att hinna få alla challanges om man "börjar om hela tiden".
Postad 17 February 2009 - 10:40
Fast jag låste upp challenges nu iallafall... Längar till reddot, ironsight på min AK47a är inte helt optimalt...
Postad 17 February 2009 - 11:07
Jag är på att köra private, även om man blir kanonmat
Ni som kör prestige, satsar ni på olika challanges varje "runda" eller? För dom återställs väl också? Tycker det verkar omöjligt att hinna få alla challanges om man "börjar om hela tiden".
Ja det är ganska svårt och få alla challanges på en runda. Tex den (How the?) där man med deep impact ska skjuta genom en vägg på en claymores som dödar den som satte ut den.
Tror det finns olika metoder på hur man levlar snabbast. Är man bra på HQ är det ett bra altenativ, där är det många kills också vilket gör att man kan låsa upp endel vapen. Själv kör jag bara search and destroy och satsar på och döda många där då varje kill är 50 xp, dessutom bra poäng för att planta och defusa bomben.
Postad 17 February 2009 - 11:40
Ja det är ganska svårt och få alla challanges på en runda. Tex den (How the?) där man med deep impact ska skjuta genom en vägg på en claymores som dödar den som satte ut den.
Tror det finns olika metoder på hur man levlar snabbast. Är man bra på HQ är det ett bra altenativ, där är det många kills också vilket gör att man kan låsa upp endel vapen. Själv kör jag bara search and destroy och satsar på och döda många där då varje kill är 50 xp, dessutom bra poäng för att planta och defusa bomben.
Ja det finns flera metoder.
Jag kör mest Hardcore TDM men ibland Hardcore S&D
De övriga spelen pallar jag inte med så de får väll helt enkelt ta lite tid.
Jag försöker dock att panga upp så många vapen som möjligt då man får lite extra xp för sånt.
Sen challanges bra. Men inte hinner man göra alla innan det är dags att börja om. Men 60-70% hinner man med.
Postad 17 February 2009 - 12:12
Mike Meyers är när man har ett gäng spelare och en av dessa utses till att vara den så kallade "Mike Meyers". Denne spelare ska försöka döda alla andra spelare enbart med hjälp av kniven. Den spelare som blir dödad först är den som som får jaga med kniven nästa runda.skulle vara kul. Va är då Mike Meyers?
Vad mycket snabbare det går att levla nu i Prestige då man är lite säkrare med bössan nu än i början. saknar dock min Perks, 3XGranades.
Ett sjukt kul spelsätt om ni frågar mig =)
Postad 17 February 2009 - 12:56
Jag är på att köra private, även om man blir kanonmat
har igentligen aldrig satsat på någon challange förutom till olika bössor vilket är ganska lätt då dom bara kräver kills. Resten av challanges kommer av sig själv tycker jag allt eftersom man spelar... någon sjuk bana i HQ och andra spel lägen är den lilla banan, backlot (tror jag den heter) där brukar jag ialla fall låsa upp saker till bössorna, får grymt mycket kills där.
Mike Meyers låter häftigt, det är jag med på.
Postad 17 February 2009 - 14:21
Postad 17 February 2009 - 14:59
Låter attans svårt att ha ihjäl alla med bara kniven, kan väl inte vara så lätt att smyga sig på alla? Är det samtidigt fullt krig mellan alla som har skjutvapen? Eller är det Mike mot resten?
Det är Mike mot resten, sen när det bara är Mike mot en motståndare så får man ha ihjäl varandra med bara pickadoller, inge M16 eller G36or tillåtna!
Man får också fördröja Mike med stungrenades.
Det låter svårare än det är, det blir mest en ###### massa springande och skratt och hets
Postad 17 February 2009 - 18:48
Postad 17 February 2009 - 19:06
men resten av spelarna har vapen eller? dom krigar mot varandra, eller skal alla springa och campa någonstans och vänta på att han skal komma och då försöka ta ihjäl honom?
Inga vapen, bara o springa undan från Mike som gäller.
Vanligtvis kör vi på mindre banor eller bara en del av banan (typ halva Wetwork, halva Overgrown, hela Killhouse osv).
EDIT: Favoriten är att bara hålla sig inne i simhallen på Bloc
EDIT 2: Här finns ett exempel på ett (uselt filmat) klipp: Mike Myers COD 4
Redigerat av MrSpokk, 17 February 2009 - 19:12.
Postad 17 February 2009 - 20:08
Postad 18 February 2009 - 07:21
Ha ha ja ja, jag trodde alla andra hade vapen
men om man bara har benen så kan jag förstå att det blir kul hi hi.
Klart att alla har vapen men inget man får använda.
Inte mot någon.
Det kan vara bra att ställa upp tiden på matchen också.
Vet inte om det nämndes men han som blir knivad först av Mike blir Mike nästa gång.
Man måste även ställa in så att man inte kommer in igen med nytt liv.
Postad 18 February 2009 - 10:00
När jag får min stg44 så kör jag med den hela tiden då jag spelar så mycket bättre med den än andra vapen coh därmed generar mer poäng där än och levla vapen jag är kass på.
Längesen jag körde Myers nu.
Sist var nog på Bloc just och typ Myers jagade alla övriga 15 runt poolen i simhallen. Sedan kan man ju förstöra för andra genom att kasta flash grenade på dem som är jagade
Postad 18 February 2009 - 10:34
Nu presigeade jag ej i cod4 men tex i cod5 levlar aldrig upp genom att klara vapenchallenges
När jag får min stg44 så kör jag med den hela tiden då jag spelar så mycket bättre med den än andra vapen coh därmed generar mer poäng där än och levla vapen jag är kass på.
Längesen jag körde Myers nu.
Sist var nog på Bloc just och typ Myers jagade alla övriga 15 runt poolen i simhallen. Sedan kan man ju förstöra för andra genom att kasta flash grenade på dem som är jagadeeller om nån hittat ett kanonställe och ligger och campar så springer man dit och hoppar och skjuter i luften och röjer han position
I början blev dte emst campande men sen tröttnar man då är det kul och köra med dead silence och springa bakom han som är Micheal Myers utan han vet om det, lite som att leka med elden
Nä visst haze men du spelar mycket S&D.
En annan sak är om man spelar lite TDM så är 1000xp på vapen ganska skönt att få. Det tar inte så lång tid heller.
Jag försöker som sagt panga upp så många som möjligt utom Bolt action, sniper, shootgun (stava)
Ja Mayers var jäkligt längesen men det är kul.
Kanske skulle prova det på COD5 och då tex bara i roundhouse lr nått. Kan bli lite trångt hehe.
Postad 18 February 2009 - 11:08
Får väl sluta springa fram till liken för att kolla vilket vapen de hade.
Postad 18 February 2009 - 11:36
Martyrdom var ju inte LITE irriterande. När man väl lyckas döda nån så stryker man själv med.
hahaha.. bästa Perken, dock inte i friendly fire OFF. Ett måste anser jag...
Postad 18 February 2009 - 13:02
Martyrdom var ju inte LITE irriterande. När man väl lyckas döda nån så stryker man själv med.
Jo visst kan det vara irriterande.
Men man lär sig efter en stund att inte gå fram och desutom höra den.
När man spelar Hardcore så är det ganska få som använder martydom vilket är ganska bra.
Postad 18 February 2009 - 14:13
Vore skitskoj!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6
Call Of Duty 4 Modern Warfare
235 filmer
22 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler