Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

*** Officiell tråd - Xtreamer - Streamer/Streamer Pro/Sidewinder/iXtreamer

3627 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 27 januari 2011 - 15:54

bsba
  • bsba
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Vpeter har knåpat ihop lite kod så ni slipper gå in i xLive, det räcker att gå in i Xtreamering alltså.

Ladda hem denna fil och packa upp den i scripts, skriv över filerna som ni kommer få frågan om. Men gör gärna en backup ifall......

http://www.mediafire...nbl3h33fr2z6m2a

Funkar det att lägga in denna efter sista uppdateringen också?
Sabbar man kanske nåt om man lägger in den, verkar som om menyn utökats?

Postad 27 januari 2011 - 17:57

Unregisteredd9b9aa55
  • Unregisteredd9b9aa55
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Finns det nåt sätt att lösenordskydda xtreamern? Som det är nu är det ju fri väg rakt in i den om den är kopplad mot nätet.
Pratar om Telnet nu. Putty och en ip-adress och man kan rota runt i hela systemet.

Redigerat av Unregisteredd9b9aa55, 27 januari 2011 - 18:02.

Postad 27 januari 2011 - 18:04

Foppa21
  • Foppa21
  • Användare

• 233 inlägg
  • 0
Jag har lite problem att hitta min xtreamer Ver 2.6.0 i min mac. Jag har inte haft det problemet tidigare utan det är dom senaste veckorna jag har haft det. Jag hade även problem med Ver 2.4.2

Jag har inte gjort några ändringar i macen annat än att uppdatera den. Oftast har xtreamern synas efter en omstart av mac. Men int nu dom senaste gångerna jag försökt nå den. Sist jag provade var den inte synlig ens efter omstart då provade jag gå genom min pc och då var det inga problem. (Behöver jag nämna att jag är ganska färsk med mac :blink: )

Postad 27 januari 2011 - 23:44

Unregistered1741
  • Unregistered1741
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Tjenare,

Jag har också köpt en Xtreamer Pro idag. Jag kör också Mac och FM 2.6.
Jag skulle vilja komma åt den som en NAS som den ska kunna agera som? Hur gör man för att få upp den som en nätverksenhet på datorn? Hittar inget över huvudtaget.. Jag har en NAS också och den kommer upp på nätverket.

Hur gör jag för att kunna logga in på Xtreamer via webben? någon som har koll på det?

Mvh Sebastian

Postad 28 januari 2011 - 08:07

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1 319 inlägg
  • 0

Tjenare,

Jag har också köpt en Xtreamer Pro idag. Jag kör också Mac och FM 2.6.
Jag skulle vilja komma åt den som en NAS som den ska kunna agera som? Hur gör man för att få upp den som en nätverksenhet på datorn? Hittar inget över huvudtaget.. Jag har en NAS också och den kommer upp på nätverket.

Hur gör jag för att kunna logga in på Xtreamer via webben? någon som har koll på det?

Mvh Sebastian

Måste fråga. Har du kollat i manualen?
Alla dina ovan frågor finns det svar på i manualen.

Postad 28 januari 2011 - 08:19

Unregisteredd9b9aa55
  • Unregisteredd9b9aa55
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Hur får man till extreamering? Jag har lagt över filerna i scripts men navigerar jag dit via menyn så står det bara "No HDD/USB..." Den hittar ju hårddisken från andra ställen.

Uppgradera via menyn går inte heller. Det står att det finns nyare versioner men klickar jag på dem så händer ingenting.

Postad 28 januari 2011 - 09:24

Unregistered70c626f4
  • Unregistered70c626f4
  • Beroende

• 1 117 inlägg
  • 0
några som fått uppleva samma som jag gjorde med min Xtreamer PRO igår? HELT DÖD! strömadapter lyser fint och har ström. inga glapp. kan vara handkontrollen som är kass men den är fan inte 1 år gammal ens..

Postad 28 januari 2011 - 10:41

ekon
  • ekon
  • Guru

• 5 778 inlägg
  • 0

Många av BluRay ISO's är omgjorda MKV'er, sägs det, och det är då det blir konstigt.

WinRar ju kan normalt sett packa upp ISO-filer, men inte såna.

Finns ju även MKV'er som är en hel skivavbildning, men om det är enl. nån standard eller ej vet jag inte.

Vad snackar du om egentligen? Det finns absolut inga MKV filer som på något sätt skulle kunna innehålla en hel skivavbildning. MKV är en container där du kan ha videofiler, ljudfiler & undertexter. Videofilen & och ljudfilen kan självklart vara en exakt kopia av de som eventuellt ligger på en blu-ray skiva men menyerna kan du inte få med.

Det GÅR nu mer att skapa ett enklare navigeringssystem med hjälp av ett s.k "control track" i MKV filen men vad jag vet finns det inte någon spelare som kan hantera detta på ett bra sätt i dagsläget, och är inte heller något som det jobbas särskilt hårt på. Det går i alla fall definitivt inte att få med så avancerade java menyer som finns på Blu-ray, något motsvarande DVDs sunkmenyer skulle eventuellt kunna gå om någon orkade.

Men vi pratar fortfarande inte om någon skivabildning, utan hemmasnickrade menyer isf.

Men då vet jag alltså att Xtreamer inte heller klarar av menyer från BD-ISO.... tråkigt. Hur väljer man ljudspår/subs och sådant då?

Postad 28 januari 2011 - 13:10

welph
  • welph
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

En så länge så är det bara SVT play som fungerar. Vet inte om det jobbas på att få de andra att fungera.

Nej, Vpeter har fullt upp med annat och vi får se ifall han tid för de andra kanalerna överhuvudtaget. Men om nån vill axla ansvaret att göra det så kan ni säkert få tips av honom.

Funkar det att lägga in denna efter sista uppdateringen också?
Sabbar man kanske nåt om man lägger in den, verkar som om menyn utökats?

Vpeter la upp en ny fil för FW2.6:
http://forum.xtreame...841#entry166841

Postad 28 januari 2011 - 17:45

Unregisteredb6513809
  • Unregisteredb6513809
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Jag har sett att denna fråga har kommit upp tidigare men jag har inte sett något svar på frågan så frågar igen.

Kan man på nått sätt lösenords skydda xtreamern jag har en PRO, och som de ser ut nu kan vem som komma in på den och göra vad som, jag tycker att de känns riktigt svagt om den funktionen inte finns för UPnP och NAS.

Postad 28 januari 2011 - 18:13

SwedBear
  • SwedBear
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0

Vad snackar du om egentligen? Det finns absolut inga MKV filer som på något sätt skulle kunna innehålla en hel skivavbildning. MKV är en container där du kan ha videofiler, ljudfiler & undertexter. Videofilen & och ljudfilen kan självklart vara en exakt kopia av de som eventuellt ligger på en blu-ray skiva men menyerna kan du inte få med.

Det GÅR nu mer att skapa ett enklare navigeringssystem med hjälp av ett s.k "control track" i MKV filen men vad jag vet finns det inte någon spelare som kan hantera detta på ett bra sätt i dagsläget, och är inte heller något som det jobbas särskilt hårt på. Det går i alla fall definitivt inte att få med så avancerade java menyer som finns på Blu-ray, något motsvarande DVDs sunkmenyer skulle eventuellt kunna gå om någon orkade.

Men vi pratar fortfarande inte om någon skivabildning, utan hemmasnickrade menyer isf.

Men då vet jag alltså att Xtreamer inte heller klarar av menyer från BD-ISO.... tråkigt. Hur väljer man ljudspår/subs och sådant då?

Du har helt rätt. Anders har fått mkt om bakfoten här. Som du säger så saknar Xtremaer (och de flesta spelare) stöd för menyer i BR-Iso eller BR-mappar (d v s BR-skiva som rippats ner till ISo eller mapp med t ex AnyDVDHD). Stödet de har kallas Bluray Lite. Det finns ett fåtal spelare (Dune .... Netgear 550 ... säkert några till) som stöder menyer men det krävs som sagt bland annat Java-stöd för det.

Du kan dock fortfarande byta ljudspår och undertexter precis som vanligt. Så används samma knappar på fjärren som för vilken annan film som helst för att växla mellan ljudspår och undertexter.

Jag har också varit med om att en BR-ripp jag gjort (har för mig det var senaste Terminator-filmen) där den istället för huvudfilmen drog igång versionen av filmen där den pausar lite då och då och de visar hur scener gjorts. Jag gav upp med den och konverterade om den till mkv med ljudspår/undertexter istället.

Men normalt så ska det inte vara något problem och huvudfilmen ska gå igång och du kan byta ljudspår och undertexter som vanligt.

Postad 28 januari 2011 - 22:58

lunkwill
  • lunkwill
  • Lärjunge

• 304 inlägg
  • 0

Jag har sett att denna fråga har kommit upp tidigare men jag har inte sett något svar på frågan så frågar igen.

Kan man på nått sätt lösenords skydda xtreamern jag har en PRO, och som de ser ut nu kan vem som komma in på den och göra vad som, jag tycker att de känns riktigt svagt om den funktionen inte finns för UPnP och NAS.

Det normala när man har ett internt nät där man delar filer etc är att man har någon form av brandvägg mellan det interna nätet och internet. Vanligtvis i form av en "router" eller "bredbandsdelare" som vissa kallar dem.

Om du har en brandvägg så minskar behovet av dylika lösningar då man inte tillåter uppkopplingar som kommer från internet in till enheter på det interna nätet.

Såvida du inte kopplat Xstreamern till internet via en enkel switch (inte omöjligt att du gjort om du har många IP-nummer tillgängliga) så bör du ha en brandvägg någonstans.

Postad 29 januari 2011 - 00:19

Unregisteredb6513809
  • Unregisteredb6513809
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Det normala när man har ett internt nät där man delar filer etc är att man har någon form av brandvägg mellan det interna nätet och internet. Vanligtvis i form av en "router" eller "bredbandsdelare" som vissa kallar dem.

Om du har en brandvägg så minskar behovet av dylika lösningar då man inte tillåter uppkopplingar som kommer från internet in till enheter på det interna nätet.

Såvida du inte kopplat Xstreamern till internet via en enkel switch (inte omöjligt att du gjort om du har många IP-nummer tillgängliga) så bör du ha en brandvägg någonstans.

Jag sitter bakom en switch och delar antagligen min lina med grannarna då jag får upp dom i UPnP.
Jag har även en router men den begränsar min uppkoppling till 60Mbit/s och nollställer sig efter varje omstart så den ligger bakom switchen och hanterar mindre "viktigare" enheter.
Så skulle jag placera xtreamern bakom routern så skulle jag få konfigurera den varje morgon för att komma åt den från internet (stänger av allt under natten)
så smidigast för mig hade helt enkelt vart att sätta ett lösenord för att komma in på enheten, för att undvika eventuella gäster.

Redigerat av Unregisteredb6513809, 29 januari 2011 - 00:20.

Postad 29 januari 2011 - 08:52

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Eller måste man ha den sådan här (https://www.prisjakt...kt.php?p=761968) istället?

När du lägger in URLer inom ( ) , så ha då Mellanslag mellan ( ) så att URLen blir Klickbar, alltså:
( https://www.prisjakt...kt.php?p=761968 )

Och även ISO är en Container, därav att du ju skriver att den kan vara en exakt kopia...
Och jag skrev ju dessutom att:

Citera(anderswillhelmsson @ Jan 23 2011, 21:39 ) *
Många av BluRay ISO's är omgjorda MKV'er, sägs det, och det är då det blir konstigt.

Ser du, det står: "SÄGS DET".

Du har helt rätt. Anders har fått mkt om bakfoten här.

Som sagt, jag skrev: "SÄGS DET"!

Och fortfarande så är odiskutabelt även ISO en Container.

=============

Kan du inte lika gärna lägga upp de nya som kommer här, så man slipper hålla på och byta webbsida och logga in o krångla, det vore ju betydligt enklare för alla att få nya versioner direkt här, Tack Tack! :D

Och ett stort Fel i hela Xtremering-menyn är ju att man skulle kunna gå uppåt när man kommer in i den, så man alltså hamnar nederst, men det går ju inte nu, och är väldans irriterande då ju Menyn i sig är seeeeeeeeg med väntetid på att den ska läsa in bilden till höger, osv.

Man kan ju gå uppåt för att hamna nederst i själva Huvudmenyn, eller vilken annan meny som helst, så varför inte även i Xtremering-menyn - borde väl kunna gå att fixa i själva PHP-scriptet, eller?

Redigerat av anderswillhelmsson, 29 januari 2011 - 09:54.

Postad 29 januari 2011 - 09:02

lundis68
  • lundis68
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0
Ni som kör med senaste ver av firmware... funkar 24p på BD ISO? Sen 2.5.2 så lyser aldrig 24p-märket på BD-ISo
o judder blir det. På mkv-filer funkar 24p. Har bytt tillbaks till 2.4.2 pga av detta!

Lundis

Postad 29 januari 2011 - 11:17

bsba
  • bsba
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Jag lyckas inte packa upp denna trots att jag provat med flera prog, verkar som filen är skadad.
Nån som kan lägga upp den här? :D

Postad 29 januari 2011 - 15:23

welph
  • welph
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Jag lyckas inte packa upp denna trots att jag provat med flera prog, verkar som filen är skadad.
Nån som kan lägga upp den här? :)

Testa denna, la upp den på mediafire

http://www.mediafire...ys5grk1gyqr1ydx

Postad 29 januari 2011 - 16:55

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1 919 inlägg
  • 0
När man har kopplat upp sig till Xtreamern med ett FTP program så har inloggningsnamnet och lösenordet varit guest på bägge men idag kommer jag inte in i Xtreamern "fel lösenord" står det, har lagt in nya mjukvaran 2.6.

Är det någon som har varit med om detta ?

Edit
Det ska vara admin på bägge.

Redigerat av Unregistered25afe1a3, 29 januari 2011 - 17:02.

Postad 29 januari 2011 - 17:44

Unregistered3b7f3b8e
  • Unregistered3b7f3b8e
  • Beroende

• 1 169 inlägg
  • 0

Inte för att vara otacksam men: varför inte här direkt? Känns omständigt...

Postad 29 januari 2011 - 20:15

bsba
  • bsba
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Tack, den funkade och SVTplay är tillbaka överst
:)

Postad 29 januari 2011 - 21:07

welph
  • welph
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Inte för att vara otacksam men: varför inte här direkt? Känns omständigt...

Därför jag använder samma mediafire-länkar till den officiella avtplay-tråden, varför då krångla till det extra?

Postad 30 januari 2011 - 09:10

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Därför jag använder samma mediafire-länkar till den officiella avtplay-tråden, varför då krångla till det extra?

FÖR att det är SÅ enkelt för dig att lika gärna ladda upp den HÄR!, Tack! :)

Postad 30 januari 2011 - 09:46

Dexter van der Killen
  • Dexter van der Killen
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Uppgraderade nyss till 2.6.0 och nu verkar xtreamern mycket snabbare.
Har även efter lite pill fått till SVT under Xstreamingmenyn och det funkar fint, även om xstreamern inte är toksnabb.
Jag hade lite problem med svt-bilden under xstreaming, men efter att ha skapat en ny så blev det fin-fint.

Nu är det bara resten av kanalernas playtjänster som ska till.

' º O DvdK O º '

Postad 30 januari 2011 - 10:29

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

• 1 984 inlägg
  • 0
Finns 3 olika appar för att använda iphone som fjärrkontroll i appstore till Iphone, någon som testat dem och kan rekommendera vilken man ska välja?

Postad 30 januari 2011 - 21:31

Greve_Jr
  • Greve_Jr
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Är det nån som vet om det funkar att köra med 2.5 tums extern hårddisk
via usb porten/portarna på Xtreamern utan extern ström?

Postad 31 januari 2011 - 19:17

Unregisteredd9b9aa55
  • Unregisteredd9b9aa55
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Hur monterar jag den interna hårddisken som sda1? Min blir sda2 hela tiden och då hittar inte xtreamering på den.
Nån som har en fin fstab att dela med sig av?

Undrar även om det bara är min box som inte lyckas hitta på IP-adressen efter att den tappat bort den. Vilket den gör stup i kvarten. Att skicka större filer genom ftp är en hel dags sysselsättning då den avbryter titt som tätt. Då är det bara att starta om boxen igen... suck.
Det som min klarar men som inte andra verkar klara är att streama HD-film över trådlösa nätverket. Fast det gör den bara fram till dess att den tappar IP-adressen förstås så det är i alla fall inget alternativ.

Överlag en otroligt buggig produkt detta tycker jag.

Postad 01 februari 2011 - 08:24

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

Hur monterar jag den interna hårddisken som sda1? Min blir sda2 hela tiden och då hittar inte xtreamering på den.
Nån som har en fin fstab att dela med sig av?

Undrar även om det bara är min box som inte lyckas hitta på IP-adressen efter att den tappat bort den. Vilket den gör stup i kvarten. Att skicka större filer genom ftp är en hel dags sysselsättning då den avbryter titt som tätt. Då är det bara att starta om boxen igen... suck.
Det som min klarar men som inte andra verkar klara är att streama HD-film över trådlösa nätverket. Fast det gör den bara fram till dess att den tappar IP-adressen förstås så det är i alla fall inget alternativ.

Överlag en otroligt buggig produkt detta tycker jag.

1. Vilken Xtreamer har du?
2. Vad menar du med "HD-film", upplösning? format?

Då ingen av Xtreamer-modellerna har varken gigabit-nätverkskort eller stöd för 802.11n så går det segt.
Jag skulle inte komma på tanken att skicka stora filer trådlöst över nätverket.
Du får väl i sånt fall göra det under natten så slipper du bry dig.

Att streama 720p eller 1080p .mkv trådlöst är det nog ingen som kan. Inte helt problemfritt iallafall.

Redigerat av BrittBastard, 01 februari 2011 - 08:24.

Postad 01 februari 2011 - 15:01

hanslag
  • hanslag
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Finns 3 olika appar för att använda iphone som fjärrkontroll i appstore till Iphone, någon som testat dem och kan rekommendera vilken man ska välja?

Du behöver inte någon av dem. Om du startar safari och går in på adressen

/myxtreamer/rc

där myxtreamer är din xtreamers ip-adress så får du upp en webbaserad fjärrkontroll. Lite rudimentär men fungerar.

Postad 01 februari 2011 - 15:21

pege63
  • pege63
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0
Hur navigerar man där då?
När jag trycker ENTER så flyttar den till xlive?

Postad 01 februari 2011 - 17:20

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Du behöver inte någon av dem. Om du startar safari och går in på adressen

/myxtreamer/rc

där myxtreamer är din xtreamers ip-adress så får du upp en webbaserad fjärrkontroll. Lite rudimentär men fungerar.

Du behöver inte knappa in nån sifferadress, utan det räcker med: \\myxtreamer\Xtreamer i webbläsarens adressfält.
(Antagligen funkar det med bara : myxtreamer också.)

Sen har jag för mig det finns två olika Fjärrar man kan få upp, eller har de tagit bort en av dem kanske?

Postad 01 februari 2011 - 17:49

Unregisteredd9b9aa55
  • Unregisteredd9b9aa55
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

1. Vilken Xtreamer har du?
2. Vad menar du med "HD-film", upplösning? format?

Då ingen av Xtreamer-modellerna har varken gigabit-nätverkskort eller stöd för 802.11n så går det segt.
Jag skulle inte komma på tanken att skicka stora filer trådlöst över nätverket.
Du får väl i sånt fall göra det under natten så slipper du bry dig.

Att streama 720p eller 1080p .mkv trådlöst är det nog ingen som kan. Inte helt problemfritt iallafall.

1. Pro

2. Full-hd mkv

Storleken spelar mindre roll. Den klipper kontakten i vilket fall. Spelar heller inte någon roll vilken tid på dygnet det är så gör jag det på natten så har jag en icke komplett fil att se fram emot dagen efter.

Om du inte skulle få för dig att skicka stora filer hur gör du då för att få dit filmerna?

Likaså med internetradion, den avbryts efter en liten stund och då går det inte att få till en IP utan att starta om Xtreamern.

Postad 01 februari 2011 - 19:55

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

1. Pro

2. Full-hd mkv

Storleken spelar mindre roll. Den klipper kontakten i vilket fall. Spelar heller inte någon roll vilken tid på dygnet det är så gör jag det på natten så har jag en icke komplett fil att se fram emot dagen efter.

Om du inte skulle få för dig att skicka stora filer hur gör du då för att få dit filmerna?

Likaså med internetradion, den avbryts efter en liten stund och då går det inte att få till en IP utan att starta om Xtreamern.

Jag har inga filmer på min. Endast foton.
Streamar från NAS och dator till min Xtreamer. Trådat.

Prova att köra med trådat så ska du se att det går bättre.

Postad 01 februari 2011 - 21:01

Unregisteredd9b9aa55
  • Unregisteredd9b9aa55
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Streamar från NAS och dator till min Xtreamer. Trådat.

Prova att köra med trådat så ska du se att det går bättre.

Jag vill inte köra trådat i och med att jag måste dra kabel genom tre rum för att komma fram till xtreamern. Dessutom är det tröskellöst så då blir kabeln att ligga efter golvet alternativt runt dörrposterna och minst 20m kabel... Det går aldrig sambon med på. :unsure:

Ingen som vet hur man monterar hårddisken som sda1?

Postad 01 februari 2011 - 21:18

bjornaskim
  • bjornaskim
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Jag vill inte köra trådat i och med att jag måste dra kabel genom tre rum för att komma fram till xtreamern. Dessutom är det tröskellöst så då blir kabeln att ligga efter golvet alternativt runt dörrposterna och minst 20m kabel... Det går aldrig sambon med på. :unsure:

Köp adapter att sätta i vägguttagen ??

Postad 02 februari 2011 - 06:39

Dexter van der Killen
  • Dexter van der Killen
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Nu har jag inte en pro själv, men den ser ut att rymma två diskar, så prova att sätta in disken i det andra hålet.

Postad 02 februari 2011 - 07:54

hjallle
  • hjallle
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
Hej kan inte få den nya fw 2.6.0 att funka

har packat upp rar filen så den blir en img fil på usb sticka men xtreamern vill inte ta emot den
när jag försöker uppgradera

har ju funkat med alla andra uppgraderingar innan

Redigerat av hjallle, 02 februari 2011 - 08:03.

Postad 02 februari 2011 - 08:07

Kvarnby
  • Kvarnby
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Någon som testat nya iXtreamer med ipod docka? Funderar på en sådan men något test har jag inte hittat.

Se: http://www.xtreamer....r/overview.aspx

Mvh
Anders

Hej!

Ja! Fick den i förrgår.

Borttaget pga. bemötandet här, blev ett kort besök i ett forum med riktigt dålig attityd :-(

Redigerat av Kvarnby, 03 februari 2011 - 14:03.

Postad 02 februari 2011 - 08:16

Kvarnby
  • Kvarnby
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Borttaget

Redigerat av Kvarnby, 03 februari 2011 - 14:04.

Postad 02 februari 2011 - 08:22

hjallle
  • hjallle
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
får med xtr fil men bara blåskärm när den ska ladda

Postad 02 februari 2011 - 08:29

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Har installerat SVT play och det funkar, några filmer funkar inte "osupportat format eller nåt sånt står det, kanske samma på alla Xtreamers ?)

Det verkar vara filmer i Arkivet, dvs äldre filmer, som inte är konverterade till något format som Xtreamer klarar, för jag får samma på i stort sett alla i Arkivet, och har skrivit om det här, förut, se stoooora bilder några sidor innan, så hittar du det.

Att man fick döpa om alla IMG till ISO var väl lite snopet men hittade ett program som gjorde det smidigt.

Det är ju iofs bara att gå ut i DOS och skriva:
ren *.img *.iso
så var det fixat.

Att det är så beror ju på att Xtreamer använder *.IMG för att göra en NödÅterställning (Emergency) med, dvs så fort Xtreamer hittar en sån fil på ett löst USB-minne, så vill den ju Boota från den.

Postad 02 februari 2011 - 08:29

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

får med xtr fil men bara blåskärm när den ska ladda

Hur gör du när du ska uppdatera?
Jag uppdaterar alltid via internet.

Postad 02 februari 2011 - 09:09

hjallle
  • hjallle
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
kan inte heller uppdatera genom internet

Postad 02 februari 2011 - 09:59

Unregisteredd9b9aa55
  • Unregisteredd9b9aa55
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Nej inga uppdateringar över internet direkt till xtreamern fungerar hos mig så det är att ladda ner till datorn och köra usb-sticka som gäller.

Förut fick man i alla fall upp en skärm där det stod att det fanns uppdateringar att hämta men det fungerade aldrig att hämta dem.
Nu efter uppgradering till 2.6 så blir bilden bara svart om jag klickar på uppdateringar och ingenting händer då heller.

Redigerat av Unregisteredd9b9aa55, 02 februari 2011 - 10:05.

Postad 02 februari 2011 - 10:15

Unregisteredd9b9aa55
  • Unregisteredd9b9aa55
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Nu har jag inte en pro själv, men den ser ut att rymma två diskar, så prova att sätta in disken i det andra hålet.

Bra tips. :unsure: Hade jag inte tänkt på. Tyvärr så fungerade det inte. Den är fortfarande sda2... :P

Postad 02 februari 2011 - 10:19

Kvarnby
  • Kvarnby
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Borttaget.

Redigerat av Kvarnby, 03 februari 2011 - 14:05.

Postad 02 februari 2011 - 10:23

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Bra tips. :unsure: Hade jag inte tänkt på. Tyvärr så fungerade det inte. Den är fortfarande sda2... :P

Men har du formaterat den från Xtreamers meny på plats där den sitter då?

Postad 02 februari 2011 - 10:31

Unregisteredd9b9aa55
  • Unregisteredd9b9aa55
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Nej det fungerade inte att formatera den därifrån.
Jag har upptäckt att det enda som egentligen fungerar utan problem på min är att se på film som redan ligger på hårddisken.

Följdfråga. Om man formaterar den i Xtreamern vad får den för filsystem? Jag har formaterat min till ext3.

Redigerat av Unregisteredd9b9aa55, 02 februari 2011 - 10:41.

Postad 02 februari 2011 - 10:43

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1 319 inlägg
  • 0

Hej kan inte få den nya fw 2.6.0 att funka

har packat upp rar filen så den blir en img fil på usb sticka men xtreamern vill inte ta emot den
när jag försöker uppgradera

har ju funkat med alla andra uppgraderingar innan

Känns som att du har laddat ner fel fil. Emergency firmware filen är en .img fil och den går inte att använda för att uppdatera med på vanligt sätt. Så det känns som du har laddat ner Emergency firmware'n.

Postad 02 februari 2011 - 13:01

pege63
  • pege63
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0
Har SVT Play i menyn, men när jag trycker ENTER på SVT Play så flyttar/hoppar den till xtr-live?
Hur navigerar man där i SVT play då, när det väl skall funka?
Det är väl med piltangenterna, kommer inte över till högersidan?

Redigerat av pege63, 02 februari 2011 - 13:02.

Postad 02 februari 2011 - 19:01

welph
  • welph
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Har SVT Play i menyn, men när jag trycker ENTER på SVT Play så flyttar/hoppar den till xtr-live?
Hur navigerar man där i SVT play då, när det väl skall funka?
Det är väl med piltangenterna, kommer inte över till högersidan?

Högersidan är bara en skärmdump ifrån svtplay i FF/IE/chrome etcetc
Tryck Enter på fjärren för att komma in.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.