Den respektfulla tråden om konkurrensen mellan konsolerna.
5639 svar till detta ämne
Postad 20 November 2013 - 22:47
Ageve
-
Ageve
-
Über-Guru
-
-
12482 inlägg
Postad 20 November 2013 - 23:01
Unregistered9a177c31
-
Unregistered9a177c31
-
Veteran
-
-
1716 inlägg
Uppstartstiden PS4 vs Xbox One:
http://bcove.me/2x9f9gyi
Postad 20 November 2013 - 23:14
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3846 inlägg
Med handen på hjärtat så tror jag Xboxen kommer att sälja mer. Just för att den erbjuder mer till den vanliga "Svensson".
Varför köpa en Ps4 som bara kan spela spel och visa film.När Xboxen kan så mycket mer, är något jag redan har fått höra.
Och det passar perfekt in i dagens samhälle när en grej måste kunna göra 10 saker, annars så är den värdelös.
inte för att jag egentligen bryr mig då jag bara bryr mig om spel och därför beslutade mig för PS4 men av ren nyfikenhet så undrar jag vad det är xbone erbjuder som inte PS4 erbjuder? alltså detta "kan så mycket mer"?
Postad 20 November 2013 - 23:29
Lias08
-
Lias08
-
Mästare
-
-
2705 inlägg
inte för att jag egentligen bryr mig då jag bara bryr mig om spel och därför beslutade mig för PS4 men av ren nyfikenhet så undrar jag vad det är xbone erbjuder som inte PS4 erbjuder? alltså detta "kan så mycket mer"?
Det är typ bara Ryse och Titanfall som är intressanta för många härinne verkar det som men annars har jag inte sett några tunga titlar på varken PS4 eller XBO. Vi får vänta minst ett år tills det kommer några vettiga titlar till båda konsolerna.
Postad 20 November 2013 - 23:41
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Jag är inte det minsta tveksam över vilken enhet som kommer sälja mest. Ps4 satte just världsrekord för stationära enheter, och det genom att bara sälja på en kontinent. Xbone släpps på fredag, och jag tror inte att den kommer sälja 1 miljon enheter i usa första dagen. Detta trots att den har sitt stronghold där.
Postad 21 November 2013 - 06:21
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Såg inte länken för det var någon ad-sida, men jag såg när Tested provade att byta ut HDDn mot både en SSD och en hybrid-disk och det var märkbart hur snabbare PS4an var på att boota. Killzones banladdning gick från en minut till 30 sekunder för både SSDn och hybriden. Att kunna byta ut hårddisken sådär borde MS snott från Sony...
Postad 21 November 2013 - 07:03
Fahla
-
Fahla
-
Forumräv
-
-
986 inlägg
Röst styrningen enligt vissa.Sen så kan inte jag hellre säga vad som skiljer sig.då jag väljer efter andra kriterier. Fast jag har redan gjort mitt val...Ps4.
Postad 21 November 2013 - 08:17
andersos
-
andersos
-
Mästare
-
-
3199 inlägg
PS4 har väl också röststyrning om man har kameran?
Redigerat av andersos, 21 November 2013 - 08:17.
Postad 21 November 2013 - 08:18
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3846 inlägg
Det är typ bara Ryse och Titanfall som är intressanta för många härinne verkar det som men annars har jag inte sett några tunga titlar på varken PS4 eller XBO. Vi får vänta minst ett år tills det kommer några vettiga titlar till båda konsolerna.
det stämmer. förutom att jag är en KZ torsk tycker jag releasetitlarna på båda konsolerna är svaga. det handlar dock om mina personliga preferenser (gillar inte bilspel eller GoW kopior även om Ryse ser brutal snyggt ut och lockande med sitt Rom tema).
Postad 21 November 2013 - 08:54
Paganmoon
-
Paganmoon
-
Beroende
-
-
1111 inlägg
Minhembio borde komma in i 2000-talet, forumet går knappt att använda ibland...
hursom, @andersos, Playstation 4 har röstyrning utan kameran, räcker med att ha mic:en inkopplad.
Sen @fahla, Xbox One har en del extra funktioner, men det kommer tilltala allmänheten i USA då dom inte fungerar i Sverige/Europa fullt ut. Tror Xbox One kommer sälja mer i USA när den kommit ner till ett vettigt pris. Men i europa är extrafunktionerna inget direkt säljargument.
Postad 21 November 2013 - 09:00
letmefly
-
letmefly
-
Veteran
-
-
2258 inlägg
Multitasking, HDMI in, Bild i bild, Fler och iaf troligtvis bättre appar iom Win8, bättre mediafunktioner, kinect. Sen återstår det ju att se hur bra allting blir i slutänden men iom den senare starten i Sverige får man ju nu möjligheten att avvakta och se. Xbox One kommer omöjligt sälja mer än PS4 initialt men får de ihop allting tror jag de på sikt kommer vara den verkligen är "next gen" och inte bara "nu med bättre grafik"...
Postad 21 November 2013 - 09:14
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4329 inlägg
Frågan är om Xbox One kan ha en fördel för "den vanlige konsumenten" då gränssnittet påminner väldigt mycket om Windows 8? Tv-delen samt NFL lär sälja en del konsoler i USA men fungerar inte funktionaliteten fullt ut här i Europa blir det ändå inget säljargument.
Postad 21 November 2013 - 09:19
La Cucaracha
-
La Cucaracha
-
Mästare
-
-
2830 inlägg
Frågan är om Xbox One kan ha en fördel för "den vanlige konsumenten" då gränssnittet påminner väldigt mycket om Windows 8? Tv-delen samt NFL lär sälja en del konsoler i USA men fungerar inte funktionaliteten fullt ut här i Europa blir det ändå inget säljargument.
För tv-sportnördar i USA lär xboxen ha en stor fördel. Känns dock som MS har ganska stor potential med sitt tänk att kunna vidareutveckla ganska enkelt vilket i slutändan kan göra gott för oss utanför USA.
Postad 21 November 2013 - 09:20
Lias08
-
Lias08
-
Mästare
-
-
2705 inlägg
Kinect till 360 va ett skämt, köpte den med 2 spel för min son men tom han tröttnade på den efter 2tim speltid total. Hoppas för dom köper XBO nya kinect är bra och fungerande fast det är som Siri på iPhone och efter några dagar tröttnar man på det dessutom dom flesta av oss har multifjärrsom sköter på/av utrustning och ställa rätt kanal automatiskt osv.
Multitaskning på spelkonsol? Va har man för nytta?
Postad 21 November 2013 - 09:22
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3846 inlägg
jaha nu när Ryse visade sin fula sida med tråkigt gammal gameplay och ointressant och flamsigt manus så undrar jag vad Xone har att erbjuda mig vid release som inte är bil intresserad?
Postad 21 November 2013 - 09:25
Paganmoon
-
Paganmoon
-
Beroende
-
-
1111 inlägg
Multitasking är kung!
http://youtube.com/w...iku7pkbf0@beat: samma som på PS4:an, assassins creed black flag.
Redigerat av Paganmoon, 21 November 2013 - 09:28.
Postad 21 November 2013 - 09:28
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Så fort besökare kommer över och ser hur allt startar när värden bara säger 'Xbox On', 'Show NFL', 'Play <vilket party spel det nu är till Kinecten>' så kommer den att sälja som smör i solsken. Det kommer att upplevas som 'next-gen' om något. Att leta upp alla fjärrkontroller för att använda sin TV kommer att kännas förlegat. Vi kan ju diskutera hur bra det kommer att fungera för de med speciella krav på sin A/V-utrustning, men att bygga in en universell fjärrkontroll i boxen kommer nog att visa sig vara en riktigt bra idé av MS.
Postad 21 November 2013 - 09:30
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4329 inlägg
Kinect till 360 va ett skämt, köpte den med 2 spel för min son men tom han tröttnade på den efter 2tim speltid total. Hoppas för dom köper XBO nya kinect är bra och fungerande fast det är som Siri på iPhone och efter några dagar tröttnar man på det dessutom dom flesta av oss har multifjärrsom sköter på/av utrustning och ställa rätt kanal automatiskt osv. Multitaskning på spelkonsol? Va har man för nytta?
Ett skämt kanske var att ta i men den knappast det som MS marknadförde en gång i tiden. Dock tycker jag att många bitar fungerar bra idag, träningsprogram och spel som Just Dance använder både jag och barnen i stort sätt varje vecka och där klarar Kinect av att registrera rörelser relativt bra. Spel med röstkommandon fungerar mindre bra och det stänger jag oftast av. Största problemet är dock avstånd, du måste ha gott om plats framför tv:en för att kunna stå där och dansa och det blir snabbt trångt. Som jag förstår det har MS rättat till många av dessa saker i Xbox One det verkar lovande. Röststyrning är något vi inte är vana vid och något som fungerat sådär tidigare men jag tror helt klart att det finns en framtida potential i det. Bara tanken på att kunna säga Xbox, on och så startar konsolen, tv:en och förstärkaren får det att vattnas i munnen på mig. Och att barnen slipper krångla med inloggning utan bara ställer sig framför kameran och loggas in automatisk är en grym feature i mina ögon. Men jag är också en av de personer som faktiskt använt med kinect ganska flitigt sedan jag köpte den, framförallt med att träna framför tv:en.
Postad 21 November 2013 - 09:37
letmefly
-
letmefly
-
Veteran
-
-
2258 inlägg
jaha nu när Ryse visade sin fula sida med tråkigt gammal gameplay och ointressant och flamsigt manus så undrar jag vad Xone har att erbjuda mig vid release som inte är bil intresserad?
Eftersom du redan bestämt dig och inte klarar av att ta in eventuell positiv information kring Xbox One kan jag redan nu säga att systemet aldrig kommer ha något att erbjuda dig. Eller var frågan retorisk?
Postad 21 November 2013 - 09:42
letmefly
-
letmefly
-
Veteran
-
-
2258 inlägg
Multitaskning på spelkonsol? Va har man för nytta?
För oss som har begränsat med fritid är det perfekt att enkelt kunna hoppa in och ut mellan TV och spelkonsol samt kunna lägga upp den där till synes avgjorda fotbollsmatchen i bild i bild funktionen bara för att kunna se om vinden börjar vända. Samt kunna kika på TV men samtidigt få upp multiplayer invites direkt på skärmen.
Postad 21 November 2013 - 09:58
Lias08
-
Lias08
-
Mästare
-
-
2705 inlägg
För oss som har begränsat med fritid är det perfekt att enkelt kunna hoppa in och ut mellan TV och spelkonsol samt kunna lägga upp den där till synes avgjorda fotbollsmatchen i bild i bild funktionen bara för att kunna se om vinden börjar vända. Samt kunna kika på TV men samtidigt få upp multiplayer invites direkt på skärmen.
Är det bekräftat att tv-funktionen fungerar i Europa/Sverige? Vilka kanaler, måste man teckna kanalpacket eller räcker det att man har guldmedlemskap?
Postad 21 November 2013 - 10:02
Unregistered32bcdf95
-
Unregistered32bcdf95
-
Lärjunge
-
-
322 inlägg
Är det bekräftat att tv-funktionen fungerar i Europa/Sverige? Vilka kanaler, måste man teckna kanalpacket eller räcker det att man har guldmedlemskap?
Ej bekräftat än, skulle dock kunna gissa på att detta är en av anledningarna (utöver översättning) till att den har försenats i bla Sverige. Dvs svenska MS försöker hitta någon partner för kanalpaket till x1'an. Känns annars väldigt meningslöst att sälja en media konsol som inte erbjuder någon annan typ av media än bluray tittande
Postad 21 November 2013 - 10:09
letmefly
-
letmefly
-
Veteran
-
-
2258 inlägg
Ej bekräftat än, skulle dock kunna gissa på att detta är en av anledningarna (utöver översättning) till att den har försenats i bla Sverige. Dvs svenska MS försöker hitta någon partner för kanalpaket till x1'an. Känns annars väldigt meningslöst att sälja en media konsol som inte erbjuder någon annan typ av media än bluray tittande 
Mja, HDMI-IN fungerar ju oavsett men exakt hur integrerat och exakt hur funktionaliteten ser ut återstår onekligen att se.
Postad 21 November 2013 - 10:29
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Fan vilken tid det tog innan tv:n hittade PS4:ans signal...skumt. Sen gick det ju snabbt.
Postad 21 November 2013 - 10:50
SejLax
-
SejLax
-
Beroende
-
-
1495 inlägg
Mja, HDMI-IN fungerar ju oavsett men exakt hur integrerat och exakt hur funktionaliteten ser ut återstår onekligen att se.
Ja precis, jag antar att HDMI-in fungerar. Men inbyggd tv-tablå och kanalbyten via röstkommandon (tex "titta på hockey") kommer väl inte fungera med den metoden. Du kan säkert byta kanal med handkontrollen eller genom att vifta med handen osv. Kanske genom att lära Kinecten egna röstkommandon typ "Xbox, kanal 5" byter till rätt kanalnummer. Gissar lite här.  Poängen är väl att allt går genom Xboxen så att du blixtsnabbt och enkelt kan växla mellan att spela, chatta, köra appar och titta på TV, eller köra detta bild-i-bild osv. Det USA får från start är ju att TV-tablån är ihopkopplad med Xboxen så du kan röstsöka och navigera direkt via tablån och söka på film, serier och sport genom smarta sökningar på tex genre, skådisar osv. Plus andra coola grejer som att halvautomatiskt få upp liveresultat från andra matcher bild-i-bild när du ser en hockeymatch tex. Även om vi här i Sverige borde kunna öppna en webbläsare bild-i-bild och göra samma sak, fast lite bökigare.
Redigerat av SejLax, 21 November 2013 - 10:51.
Postad 21 November 2013 - 11:03
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Fast tydligen finns det en bug i röststyrningen som gör att den slutar lyssna så fort den får en träff.
Så 'Xbox, TV 6' tolkar den som 'Xbox, TV' vilket gör att den inte byter kanal. Samma sak om du vill titta på 'Discovery Sci-Fi' så kommer den få träff på Discovery och byta till vanliga Discovery.
Microsofts 'lösning' på detta var att pinna de kanaler som överlappade till sin sidebar, då skulle det fungera. Hoppas inte den lösningen är långvarig utan det kommer en ordentlig patch...
Postad 21 November 2013 - 11:06
Unregistered9be4fd25
-
Unregistered9be4fd25
-
Användare
-
-
108 inlägg
Jasså? Har bara sett en review och den gav 4/5.. Vart har du sett något annat?
Postad 21 November 2013 - 11:08
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Är det inte bara att förlänga lyssningstiden? Så att den lyssnar efter ljud som ska sammankopplas med den första träffen, typ att den söker fler träffar innan den byter kanal? Jasså? Har bara sett en review och den gav 4/5.. Vart har du sett något annat?
Vart? Jag googlade men metacritic hade inte ett enda betyg  finns det videoreviews ännu?
Postad 21 November 2013 - 11:13
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Postad 21 November 2013 - 11:43
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3846 inlägg
Eftersom du redan bestämt dig och inte klarar av att ta in eventuell positiv information kring Xbox One kan jag redan nu säga att systemet aldrig kommer ha något att erbjuda dig. Eller var frågan retorisk?
jo alltså jag har alltid varit sugen på xone. man vill ju ha allt liksom men vad jag vill veta är om den erbjuder något utöver andra exklusiva titlar. Många skriver just att den erbjuder så mycket mer än PS4 men jag kan inte riktigt förstå vad. Multitasking? hdmi in behövs absolut inte. bild i bild har jag haft i mina tv-apparater sedan 2008. appar är inget för mig (ägde en smart-tv men sålde den). hade den haft spotify connect samt en helt öppen och perfekt mediaspelare för att streama BDMV/ISO hade jag varit såld direkt.
Postad 21 November 2013 - 11:47
Lias08
-
Lias08
-
Mästare
-
-
2705 inlägg
Boogie kunde inte låta bli att jämföra PS4 mot XBO, cred till Major Nelson som var faktiskt hem hos honom med en XBO för att Boogie skulle testa den och ge sina synpunkter för när XBO blev officiellt Boogie var skogstokig på Microsoft pga deras policys
http://youtu.be/XIZiA_qzYA4
Postad 21 November 2013 - 11:58
La Cucaracha
-
La Cucaracha
-
Mästare
-
-
2830 inlägg
jo alltså jag har alltid varit sugen på xone. man vill ju ha allt liksom men vad jag vill veta är om den erbjuder något utöver andra exklusiva titlar. Många skriver just att den erbjuder så mycket mer än PS4 men jag kan inte riktigt förstå vad. Multitasking? hdmi in behövs absolut inte. bild i bild har jag haft i mina tv-apparater sedan 2008. appar är inget för mig (ägde en smart-tv men sålde den).
hade den haft spotify connect samt en helt öppen och perfekt mediaspelare för att streama BDMV/ISO hade jag varit såld direkt.
Vadå många skriver? Det var en person här som hade hört från ANDRA att XONE "erbjöd så mycket mer än ps4". Sen är det väl upp till var och en vad som man tycker är mer intressant. Bara för att du tycker funktionerna är onödiga betyder det inte att alla tycker samma. Tror ingen här är intresserad av att övertala dig till att köpa en Xbox.
Postad 21 November 2013 - 12:20
Rumpnisse
-
Rumpnisse
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
Adam Sessler gav det 2/5... http://www.frequency...582555/-/5-2748
sämre en knack som fick 3/5 IGN gav det 6.8/10 Gamspot 4/10 Destructoid 5/10 Videogamer 6/10 Shack news 5/10 Polygon 6/10 Joystiq 2,5/5 Rev3 2/5
Redigerat av Rumpnisse, 21 November 2013 - 12:26.
Postad 21 November 2013 - 12:24
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3846 inlägg
Vadå många skriver? Det var en person här som hade hört från ANDRA att XONE "erbjöd så mycket mer än ps4". Sen är det väl upp till var och en vad som man tycker är mer intressant. Bara för att du tycker funktionerna är onödiga betyder det inte att alla tycker samma. Tror ingen här är intresserad av att övertala dig till att köpa en Xbox.
njae jag har hört det på många andra forum etc... men men skitsamma. jag har ju ställt frågor för att få svar då jag kan tänka mig köpa båda konsolerna. inte tvärtom, att någon användare försökt få mig att köpa xone istället för PS4. jag är en gejming nörd och vill bara veta om det är värt för mig att köpa xone också och ifall den då kunde erbjuda mig något utöver de exklusiva spelen så hade jag nog varit mer sugen än jag är nu. sämre en knack som fick 3/5
IGN gav det 6.8/10
Gamspot 4/10
5/10 på gamereactor eu 60 i snitt på metacritic som folk verkar tycka är viktigt.
Postad 21 November 2013 - 12:25
Unregistered32bcdf95
-
Unregistered32bcdf95
-
Lärjunge
-
-
322 inlägg
Ryse verkar falla på just sitt gameplay där det tydligen är för enkelt och inte erbjuder någon utmaning tydligen, annars är alla eniga om att det är det snyggaste som finns på X1an idag.
Postad 21 November 2013 - 12:37
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3846 inlägg
Ryse verkar falla på just sitt gameplay där det tydligen är för enkelt och inte erbjuder någon utmaning tydligen, annars är alla eniga om att det är det snyggaste som finns på X1an idag.
inte så svårt då det består av mellansekvenser, QTE och små rum med 5-10 fiender
Redigerat av beat_strandh, 21 November 2013 - 12:38.
Postad 21 November 2013 - 13:00
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3846 inlägg
Boogie kunde inte låta bli att jämföra PS4 mot XBO, cred till Major Nelson som var faktiskt hem hos honom med en XBO för att Boogie skulle testa den och ge sina synpunkter för när XBO blev officiellt Boogie var skogstokig på Microsoft pga deras policys 
http://youtu.be/XIZiA_qzYA4
hehe Boogie är grym! bra sammanfattning av de olika konsolerna.
Postad 21 November 2013 - 13:06
ROCA
-
ROCA
-
Beroende
-
-
1298 inlägg
Postad 21 November 2013 - 13:10
Lias08
-
Lias08
-
Mästare
-
-
2705 inlägg
hehe Boogie är grym! bra sammanfattning av de olika konsolerna.
Ja, han ville inte krossa varken xbox eller ps f*nboys Men han har rätt tycker jag, PS4 är 99% spelinriktad medan XBO är multimedia maskin.
Postad 21 November 2013 - 13:23
Satsvear
-
Satsvear
-
Mästare
-
-
3067 inlägg
Förutom den sjuka uppstatstiden, vad skiljer normal uppstart från quick på xOne? // Sat
Postad 21 November 2013 - 13:45
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
Förutom den sjuka uppstatstiden, vad skiljer normal uppstart från quick på xOne?
// Sat
En Quick lär väl vara motsvarigheten till viloläge på en PC.
Postad 21 November 2013 - 13:55
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
Ryse = denna generations Lair. Hypat, tekniskt avancerat, höga ambitioner och produktionsvärde men faller på gameplay och sågas av medier.
Postad 21 November 2013 - 14:03
ROCA
-
ROCA
-
Beroende
-
-
1298 inlägg
Betyg från Metacritic på release spelen till X1 och PS4 ==| XBOX ONE |==
Forza Motorsport 5 - 82 - Exclusive Dead Rising 3 - 78 - Exclusive Call of Duty: Ghosts - 78 Killer Instinct - 73 - Exclusive - XBLA Zoo Tycoon - 70 - Console Exclusive Powerstar Golf - 68 - Exclusive - XBLA Ryse: Son of Rome - 60 - Exclusive Crimson Dragon - 55 - Exclusive - XBLA LocoCycle - 48 - Exclusive - XBLA
Total Games: 9 XBLA Games: 4 Console Exclusive Games: 1 Exclusive Games: 7
Average Metascore: 68 Average XBLA Metascore: 61 Average Console Exclusive Metascore: 70 Average Exclusive Metascore: 66 ==| PLAYSTATION 4 |==
flower - 92 - Exclusive - PSN FIFA 14 - 88 Battlefield 4 - 87 NBA 2K14 - 85 Need for Speed: Rivals - 84 Resogun - 83 - Exclusive - PSN Assassin's Creed IV: Black Flag - 82 Call of Duty: Ghosts - 78 Madden NFL 25 - 78 Killzone: Shadow Fall - 73 - Exclusive Super Motherload - 73 - Exclusive - PSN Contrast - 64 - PSN Knack - 56 - Exclusive NBA Live 14 - 45
Total Games: 14 PSN Games: 4 Console Exclusive Games: 0 Exclusive Games: 5
Average Metascore: 76 Average PSN Metascore: 78 Average Console Exclusive Metascore: XX Average Exclusive Metascore: 75
EDIT: Bry er inte om Average betygen då X1 versionen av bl. a AC4 och NFS finns inte med på listan.
Redigerat av ROCA, 21 November 2013 - 14:10.
Postad 21 November 2013 - 14:38
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
EDIT: Bry er inte om Average betygen då X1 versionen av bl. a AC4 och NFS finns inte med på listan.
Varför räknas inte Knack, Killzone och Resogun som Console Exclusives?
Postad 21 November 2013 - 14:43
ROCA
-
ROCA
-
Beroende
-
-
1298 inlägg
Varför räknas inte Knack, Killzone och Resogun som Console Exclusives?
Ingen aning faktiskt. Såg listan på NeoGAF, tänkte att den gav en bra överblick på alla release spel. Snittet på Sonys exklusiva spel är 75, för den som undrar.
Postad 21 November 2013 - 14:49
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3846 inlägg
även med dem två spelen plus BF4 inräknat blir det ett snitt på 72.
Postad 21 November 2013 - 14:52
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Ingen aning faktiskt. Såg listan på NeoGAF, tänkte att den gav en bra överblick på alla release spel. Snittet på Sonys exklusiva spel är 75, för den som undrar.
Såg att det är samma skumma uppdelning på Xbonen. Bara Zoo Tycoon som räknas som Console Exclusive? Jaja, du sa att man inte skulle titta på genomsnittet och jag orkar inte kolla om alla olika spel bara kommer på PS4 / Xbone för att räkna ut ett 'riktigt' console exclusive medelvärde.
Postad 21 November 2013 - 14:57
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4329 inlägg
Ryse = denna generations Lair. Hypat, tekniskt avancerat, höga ambitioner och produktionsvärde men faller på gameplay och sågas av medier.
Ja det ser tyvärr inte bättre ut. Lite tråkigt för det fanns potential.
Postad 21 November 2013 - 15:01
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Jo men, det är ju faktiskt helt obetydligt vad det genomsnittliga betyget för alla spel är  . Att någon ens orkar göra en sån lista. Som att man måste köpa de dåliga spelen eller att man räknar med gamla spel som Flower. Det intressanta är väl snarare hur många bra nya spel som finns på konsolerna. Ser ut att vara rätt jämnt skägg med knapp fördel för Xbox One. Ja det ser tyvärr inte bättre ut. Lite tråkigt för det fanns potential.
Det är inte förvånande för det är 1) Crytek och 2) det började som ett Kinectexklusivt 360-spel så utvecklingen har inte direkt varit helt problemfri.
Redigerat av Zoiler, 21 November 2013 - 15:02.
Postad 21 November 2013 - 16:03
Unregistered6fb5a100
-
Unregistered6fb5a100
-
Mästare
-
-
2517 inlägg
Boogie final verdict:
http://www.youtube.c...7DseacR1-ttTdOg
Ps4 för hardcore gamers, Xbone för de som är ute efter en mediamaskin med som är hyggligt bra till spel säger han.
Gillar boogie men här glömmer han nämna att hardcore gamers köper båda konsollerna förr eller senare.
Såg nu att den var postad, aldrig får man vara först  . Lämnar kvar den i trots...
Redigerat av Unregistered6fb5a100, 21 November 2013 - 16:05.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|