Ska ändå köpa ett core, känns som om det kan vara bra att ha, lär bli många turer fram och tillbaka med denna konsollen. Kan nog ha dom varannan månad, delad vårdnad med xboxsupporten, vilket sorgebarn det kommer bli.
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 08 december 2005 - 12:58
Ska ändå köpa ett core, känns som om det kan vara bra att ha, lär bli många turer fram och tillbaka med denna konsollen. Kan nog ha dom varannan månad, delad vårdnad med xboxsupporten, vilket sorgebarn det kommer bli.
Postad 08 december 2005 - 13:04
Tjenare,
Är det någon som lyckas köra trådlöst mot en D-Link DI624+?
Köpte Microsofts fina trådlösa adapter för 800 spänn, men får inte skiten att fungera.
Det funkar dock bra när jag kör med kabel.
Routern hittas med bra signal via dashboarden och jag får inga fel när jag väljer att connecta, har testat att köra både med och utan WEP-key i routern.
När jag sedan kör testen så misslyckas uppkopplingen.
Jag tilldelas ingen ip trots att inställningarna i routern skall vara rätt, testade också att köra fast ip på boxen.
Statusen för "acces-pointen" i dashboard är Connected, men lampan lyser fortfarande röd hela tiden.
Frågan är då om det är något fel på adaptern, eller om den trådlösa delen i routern inte stödjer 360 på nån vänster?
Har du kollat om Dlink DI624+ stödjs av 360:n och dess wlan adapter ? Ska finnas en lista på www.xbox.com där de specar vilka som ska funka. Har du dhcp aktiverat på Dlinken ? Har du rätt SSID i 360:n mot vad du har i Dlinken, ibland brukar ett mellanslag kunna ställa till det när man skriver in namnet på SSID:n. Rätt kanal ?
Postad 08 december 2005 - 13:06
Så kan man ju göra om man har gott om pengar

Postad 08 december 2005 - 13:43
Så kan man ju göra om man har gott om pengar!!
Ähh, det handlar om prioriteringar, istället för att supa skallen av mig varje helg så köper jag prylar. Lätt värt det.
Postad 08 december 2005 - 13:43
Postad 08 december 2005 - 13:51
Har försökt att överföra filmer alternativt streama filmer från min dator (WinXP SP2), utan att lyckas. Finns det någon som helst möjlighet att göra detta eller är det en medveten spärr från Microsoft?!
/Nimus
GamerTag: NiMania
PS: Min 360 har fungerat felfritt än så länge iaf! (har haft den sedan 051202)
Redigerat av nimus, 08 december 2005 - 19:14.
Postad 08 december 2005 - 13:56
Kan vi inte göra en omröstning om hur många här som har köpt en 360 och hur många av dom som har haft eller har fel på dom?
Var god
Postad 08 december 2005 - 13:58

Postad 08 december 2005 - 14:27
Hallå!
Har försökt att överföra filmer alternativt stream filmer från min dator (WinXP SP2), utan att lyckas. Finns det någon som helst möjlighet att göra detta eller är det en medveten spärr från Microsoft?!
/Nimus
vad jag vet så kan man bara streama filmer från XP Media Center 2005 ... ? rätta mig om jag har fel.
Postad 08 december 2005 - 14:52
Så kan man ju göra om man har gott om pengar!!
Ähh, det handlar om prioriteringar, istället för att supa skallen av mig varje helg så köper jag prylar. Lätt värt det.
Jo man växer så småningom upp och inser att supandet inte leder någonvart än till fördärvet. Mycket roligare att vara klar i skallen och köpa konsoler, tvapparater o annat smått o gott för sina surt ihoparbetade pengar

Postad 08 december 2005 - 15:06
det beror nog på att din TV är för dyr o för braNågon som kan svara varför min Pioneer plasma visar 750p. Har det något att göra med att den är 43"

Postad 08 december 2005 - 15:07
Hallå!
Har försökt att överföra filmer alternativt stream filmer från min dator (WinXP SP2), utan att lyckas. Finns det någon som helst möjlighet att göra detta eller är det en medveten spärr från Microsoft?!
/Nimus
vad jag vet så kan man bara streama filmer från XP Media Center 2005 ... ? rätta mig om jag har fel.
Det kan nog stämma, men jag har ju bara en vanlig Win XP med "Windows Media Connect"!

Postad 08 december 2005 - 15:19
Hallå!
/Nimus
Det kan nog stämma, men jag har ju bara en vanlig Win XP med "Windows Media Connect"!
då är det kört, du får fixa Media Center då.. jag ska slänga på det på min htpc i helgen och testa 360:n funktioner för streaming och att spela upp mp3:s osv osv. Om nu inte mitt nätagg ger upp innan dess *håller tummarna*
Postad 08 december 2005 - 15:21
Min Pioneer visar samma sak. Hur är det med spelen, är de i PAL? För i så fall kanske det har något med saken att göra.. Jag menar NTSC=720P PAL=750p, bara en gissning....Någon som kan svara varför min Pioneer plasma visar 750p. Har det något att göra med att den är 43"
Redigerat av Photek, 08 december 2005 - 15:22.
Postad 08 december 2005 - 15:24
Bry er inte om huruvida det står 750 el 720 då det är samma sak.
Postad 08 december 2005 - 16:06
Från att ha blitt lovad leverans av ett ersättningsnätagg av en total newbie.. så måste jag nu själv stå för kostnaderna och skicka mitt nätagg till ENGLAND så får de titta på det och bedömma och SEN skicka mig ett nytt......
Istället för att behandla kunden väl och notera att de skickat mig ett nätagg och ha bevakning på att de får det trasiga tillbaka, om inte så kan de debitera mig för ett nätagg.
Enligt Webhallen så ska det inte gå till så här utan de ska skicka en person från UPS som kommer o plockar upp nätagget och ger mig det nya fixat o klart.
*skakar på huvudet* Denna gången så pratade jag med en engelskspråkig kille, han var dock mer kunnig än den förra som jag ryser åt bara jag tänker på det..
Antar att Microsoft gör så här bara för att man inte ska ringa upp o säga: "hej jag behöver ny handkontroll, skicka mig en". Och sen skickar de inget tillbaka .. Men hade de vettig bevakning på det hela så skulle det inte inträffa ! Bara att skicka faktura på det man inte har skickat tillbaka !
Webhallen ska ringa upp mig , f-n allt jag vill är att få ett nytt nätagg utan massa j-vla krångel !!!
Otroligt trött på att bli skeppad fram och tillbaka mellan tillverkare och återförsäljare utan att få någon lösning.
De vägrar att gå med på att fixa UPS (som enligt webhallen sköter leverans från kund till service) åt mig för nätagget för att den enligt dem på supporten inte ingår i xbox-produkten. Meeen uj så fel de har för på sidan 17 i garantihäftet som alla 360 ägare fått så står det :
Termen xbox-produkt betyder ms xbox 360 tvspelssystemkonsol samt ms programvara lagrad på den separata xbox hårddisken och inbäddade i mikroprocessorer inom konsolen. Desstutom ingår xbox-kringutrustning som är inhandlad tillsammans med xbox konsolen.
Så där har supporten det svart på vitt ,

Redigerat av Motin, 08 december 2005 - 17:01.
Postad 08 december 2005 - 17:47
Kostade iofs 700:- på GAME, men å andra sidan kan jag byta det om 10 dar, så ja tror ja byter det i helgen, mot t.ex Madden 06 som fick högsta (!) betyg i SvD ! Årets bästa sportspel är det sagt , kanske historiens bästa ?!
C ya !
nä du kan inte byta det då dom har tagit bort det på xbox spel.
tydligen för att folk missbrukade det, men dom kunde ju ha dragit ner på tiden istället så det var någon dag bara så man kunde se om spelet var bra eller anus åtminstone, eftersom man sällan får provspela i affärerna,.
Jo man kan byta sina 360-spel. Gjorde det i helgen, det funkade helt perfekt o de var inga problem överhuvudtaget !
Postad 08 december 2005 - 17:59
är det bara jag som drömmer blöta drömmar om att lira xbox360 på cosmonova i sthlm ? Fatta den skärmen som har typ 6 projektorer o högtalarsystemet på 15000 watt ! CoD 2 någon ?

Postad 08 december 2005 - 18:42
Tjenare,
Är det någon som lyckas köra trådlöst mot en D-Link DI624+?
Köpte Microsofts fina trådlösa adapter för 800 spänn, men får inte skiten att fungera.
Det funkar dock bra när jag kör med kabel.
Routern hittas med bra signal via dashboarden och jag får inga fel när jag väljer att connecta, har testat att köra både med och utan WEP-key i routern.
När jag sedan kör testen så misslyckas uppkopplingen.
Jag tilldelas ingen ip trots att inställningarna i routern skall vara rätt, testade också att köra fast ip på boxen.
Statusen för "acces-pointen" i dashboard är Connected, men lampan lyser fortfarande röd hela tiden.
Frågan är då om det är något fel på adaptern, eller om den trådlösa delen i routern inte stödjer 360 på nån vänster?
Har du kollat om Dlink DI624+ stödjs av 360:n och dess wlan adapter ? Ska finnas en lista på www.xbox.com där de specar vilka som ska funka. Har du dhcp aktiverat på Dlinken ? Har du rätt SSID i 360:n mot vad du har i Dlinken, ibland brukar ett mellanslag kunna ställa till det när man skriver in namnet på SSID:n. Rätt kanal ?
Tack, men har kommit fram till att det måste vara att den inte stödjer min router.
Såg en lista på xbox.com men de nämner ju bara några enstaka modeller, tror inte att 624+ säljs i USA så de har förmodligen inte själva någon aning om den funkar eller ej.
I alla fall så testade jag att koppla upp mig mot en grannes oskyddade nät, och då det funkade direkt.
Ja ja, man kan ju alltid hoppas på att det släpps en ny firmware eller något.
Postad 08 december 2005 - 18:55
Förresten, ett något annorlunda inlägg.
är det bara jag som drömmer blöta drömmar om att lira xbox360 på cosmonova i sthlm ? Fatta den skärmen som har typ 6 projektorer o högtalarsystemet på 15000 watt ! CoD 2 någon ?
Du är inte ensam om de drömmarna

Postad 08 december 2005 - 19:15
Men kan ni inte starta en egen länk ang. defekta 360'n??? Att läsa var o varannat inlägg ang. något som inte fungerar DÖDAR ju denna tråd...
En upprensning hade inte skadat...
Postad 08 december 2005 - 19:57
Har snappat upp lite info från ett annat forum där det påstods att en del av xbox360 problemen (edit: frysningar och hängningar) kunde avhjälpas genom att INTE ha x360n kopplad med en massa andra enheter på ett grenuttag utan ha den direkt i väggen eller ensammen i grenuttaget. Låter skumt men exempelvis Motin som verkar ha lite dötid att testa lite skulle ju kunna göra det i väntan på att du får ordning på MS supporten.
Kommer nog inhandla en advance RGB scart kabel samt ett "åskskydd" (snarare strömspiks skydd) till min xbox360, imorgon, som fungerar felfritt by the way...
Full auto från sega verkar ju kunna bli kung, alá Interstate 76 och twisted metal...
Redigerat av Donmeta, 08 december 2005 - 19:58.
Postad 08 december 2005 - 20:19
Det finns redan en, men pga din otrevliga ton får du leta reda på den självJA URSÄKTA OM JAG BLANDAR MEJ!!!
Men kan ni inte starta en egen länk ang. defekta 360'n??? Att läsa var o varannat inlägg ang. något som inte fungerar DÖDAR ju denna tråd...

Vi håller även på att konstruera någon slags omstrukturering av konsollforumet.
Redigerat av Martin.M, 08 december 2005 - 20:20.
Postad 08 december 2005 - 20:26
Du har sett trailern som släpptes idag antar jag?Full auto från sega verkar ju kunna bli kung, alá Interstate 76 och twisted metal...
http://www.gamespot....auto/media.html
Postad 08 december 2005 - 20:30
Titta på bilderna i galleriet... Tagen med en kass mobil...
Redigerat av Unregistered5ec7a122, 08 december 2005 - 21:45.
Postad 08 december 2005 - 21:37
Avdelning långsökta lösningar (eller kanske inte...).
Har snappat upp lite info från ett annat forum där det påstods att en del av xbox360 problemen (edit: frysningar och hängningar) kunde avhjälpas genom att INTE ha x360n kopplad med en massa andra enheter på ett grenuttag utan ha den direkt i väggen eller ensammen i grenuttaget. Låter skumt men exempelvis Motin som verkar ha lite dötid att testa lite skulle ju kunna göra det i väntan på att du får ordning på MS supporten.
Gjorde ingen skillnad alls för mig, låser sig likaväl för det.
(Förväntade mig dock inte mycket eftersom boxen satt redan på ett nätavströningsfilter och en rätt grov grendosa som ska klara 3800 watt med överspänningsskydd, dessutom satt där bara en nätadapter till min telefonladdare i samma grendosa för tillfället.

Har fått min låda från UPS nu med instruktioner för hur man ska returnera boxen. Tydligen vill de att man ska skicka med handkontrollen också.
Det jag oroar mig för är vad som kommer hända med mina savegames, nästan så att man borde ringa och höra med dem innan man skickar åbäket.
Postad 08 december 2005 - 22:33
Gjorde ingen skillnad alls för mig, låser sig likaväl för det.
Synd ,men lite väntat. Jaja, skadade inte att prova det.
Skönt att höra att det går framåt nu

Om jag var i din situation hade jag nog skaffat ett minneskort och klämt över savefilerna, hur man nu gör det !? Men det tar ju emot att betala för att lösa ett problem som man själv inte skapat, det förstår jag.
Du har sett trailern som släpptes idag antar jag?
Affirm

Postad 08 december 2005 - 22:58

Postad 08 december 2005 - 23:05
Det jag oroar mig för är vad som kommer hända med mina savegames, nästan så att man borde ringa och höra med dem innan man skickar åbäket.
tydligen så formaterar dom om hdd´n ifall dom misstänker att felet sitter där, enda sättet att behålla sina savegames är tydligen att köpa ett minneskort och spara ner dom på, tyvärr.
Postad 08 december 2005 - 23:15
fan, det är verkligen många 360 spel jag ser fram emot som Huxley, gears of war, halo 3, Banjoo kazooie, virtua fighter, Killer instinct, Resident evil 5, fable, dead rising possesion etc etc men inget interesant spel kommer ut förräns Mars-april nästa å
Blir som vanligt, ketchupeffekt... så helt plötsligt har man problem att välja spel för att det finns så många man vill ha och så lite tid att spela dem. Dagens i-landsproblem.
Postad 08 december 2005 - 23:50
tydligen så formaterar dom om hdd´n ifall dom misstänker att felet sitter där, enda sättet att behålla sina savegames är tydligen att köpa ett minneskort och spara ner dom på, tyvärr.
Vet du om det funkar med en enkel "Copy"-manöver i Dashboarden för att få över filerna på minneskortet?
Postad 09 december 2005 - 00:06
Vet du om det funkar med en enkel "Copy"-manöver i Dashboarden för att få över filerna på minneskortet?
Vet tyvärr inte hur det funkar, min xbox är helt död så jag kan inte göra någonting.
Får se positivt på det hela, mer speltid för varje spel

Postad 09 december 2005 - 01:11
så här kaotiskt var det när Wal-Mart i USA skulle sälja sina xbox 360..... klappjakten fast på riktigt.
Postad 09 december 2005 - 07:02
Postad 09 december 2005 - 07:09
JA URSÄKTA OM JAG BLANDAR MEJ!!!
Ska vi börja diskriminera alla inlägg som inte är ros ?? Det tycker jag är fel, i så fall så ska vi ha indelningar i forumet där man får skriva ros, och ett där man får skriva ris osv osv..
Denna tråd växer för varje dag som går, ser inte direkt ut att dö...

Postad 09 december 2005 - 12:01
Avdelning långsökta lösningar (eller kanske inte...).
Hmm intressant, när jag fick PDZ att fungera så hade jag bytt till ett ensamt vägguttag. (innan hade jag den inkopplade till samma grenuttag som plasman och förstärkaren m.m.)
Redigerat av Photek, 09 december 2005 - 12:14.
Postad 09 december 2005 - 12:11
Nu är jag riktigt riktigt sur på Microsoft...
Från att ha blitt lovad leverans av ett ersättningsnätagg av en total newbie.. så måste jag nu själv stå för kostnaderna och skicka mitt nätagg till ENGLAND så får de titta på det och bedömma och SEN skicka mig ett nytt......
Istället för att behandla kunden väl och notera att de skickat mig ett nätagg och ha bevakning på att de får det trasiga tillbaka, om inte så kan de debitera mig för ett nätagg.
Enligt Webhallen så ska det inte gå till så här utan de ska skicka en person från UPS som kommer o plockar upp nätagget och ger mig det nya fixat o klart.
*skakar på huvudet* Denna gången så pratade jag med en engelskspråkig kille, han var dock mer kunnig än den förra som jag ryser åt bara jag tänker på det..
Antar att Microsoft gör så här bara för att man inte ska ringa upp o säga: "hej jag behöver ny handkontroll, skicka mig en". Och sen skickar de inget tillbaka .. Men hade de vettig bevakning på det hela så skulle det inte inträffa ! Bara att skicka faktura på det man inte har skickat tillbaka !
Webhallen ska ringa upp mig , f-n allt jag vill är att få ett nytt nätagg utan massa j-vla krångel !!!
Otroligt trött på att bli skeppad fram och tillbaka mellan tillverkare och återförsäljare utan att få någon lösning.
De vägrar att gå med på att fixa UPS (som enligt webhallen sköter leverans från kund till service) åt mig för nätagget för att den enligt dem på supporten inte ingår i xbox-produkten. Meeen uj så fel de har för på sidan 17 i garantihäftet som alla 360 ägare fått så står det :
Termen xbox-produkt betyder ms xbox 360 tvspelssystemkonsol samt ms programvara lagrad på den separata xbox hårddisken och inbäddade i mikroprocessorer inom konsolen. Desstutom ingår xbox-kringutrustning som är inhandlad tillsammans med xbox konsolen.
Så där har supporten det svart på vitt ,så jädrans förbannad.
så brukar det vara med all auspport att man skickar in produkten ...
ofta får man stå för frakten dit å de för frakten med, å man får senare pengar tillbaka då.
ibland får man för tryckta fraktsedlar...
Postad 09 december 2005 - 12:28
Borde inte Rockstar Games (Grand Theft Auto) komma med något spel till 360?
Det lär nog dröja,eftersom det är tidsexklusivt för Sonys konsoler först.
Postad 09 december 2005 - 12:48
Nu är jag riktigt riktigt sur på Microsoft...
Så där har supporten det svart på vitt ,så jädrans förbannad.
så brukar det vara med all auspport att man skickar in produkten ...
ofta får man stå för frakten dit å de för frakten med, å man får senare pengar tillbaka då.
ibland får man för tryckta fraktsedlar...
äger du en xbox 360 så tycker jag du ska plocka upp garantihäftet och verkligen läsa igenom sid 17 + 18 i den svenska delen och sedan tar du och läser igenom sid 3+4 i den engelska delen den är faktiskt tydligare. Eftersom termen som de själva skriver "xbox-produkt" innefattar konsolen + det som följde med när man köpte den så betyder de att de snällt ska skicka en låda med fraktsedel så att jag kan skicka iväg nätagget till dem. Så enkelt är det, det står där.
Postad 09 december 2005 - 13:21
Postad 09 december 2005 - 13:33
Kommer skaffa en 360 till jul men har en fråga ang. Live! tjänsten. Det kostar 599:- per år ungefär och det jag undrar är om man kan köra med två olika namn/konton och switcha mellan dessa beroende vem som spelar? Jag vill inte att brorsan ska köra på samma Live! namn/konto som mig nämligen.
Man ska kunna köra med flera konton..
Postad 09 december 2005 - 13:33
Kommer skaffa en 360 till jul men har en fråga ang. Live! tjänsten. Det kostar 599:- per år ungefär och det jag undrar är om man kan köra med två olika namn/konton och switcha mellan dessa beroende vem som spelar? Jag vill inte att brorsan ska köra på samma Live! namn/konto som mig nämligen.
Nix det går inte..
Postad 09 december 2005 - 13:41
Postad 09 december 2005 - 14:08
Nix det går inte..
Är du säker på det ? Vill minnas att man kan logga in med olika konton. Kan tyvärr inte kolla nu eftersom min är stekt.
Postad 09 december 2005 - 14:10
Hade väl kanske vart nice om man kunde koppla flera anvnamn till ett konto och begränsa detta till att bara ETT av kontona får vara på LIVE i taget men den funktionen tror jag inte finns.
Är dock inte säker på ovan.
En annan rolig sak (lite OT men flikar in det här) som jag läste nyss på idg ... ebay auktion för en premium xbox360, den gick för ca 6500:- MEN det var inte konsollen som de bjöd på utan en BILD på konsollen hehe
Man ska alltid läsa det finstilta när det gäller auktioner...
http://www.idg.se/Ar...945_PFA.dbp.asp
Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 09 december 2005 - 14:33.
Postad 09 december 2005 - 14:37
Du vill ju ha 2 olika konton och måste ju då självklart betala för 2 konton.
Hade väl kanske vart nice om man kunde koppla flera anvnamn till ett konto och begränsa detta till att bara ETT av kontona får vara på LIVE i taget men den funktionen tror jag inte finns.
En annan rolig sak (lite OT men flikar in det här) som jag läste nyss på idg ... ebay auktion för en premium xbox360, den gick för ca 6500:- MEN det var inte konsollen som de bjöd på utan en BILD på konsollen hehe
Man ska alltid läsa det finstilta när det gäller auktioner...
http://www.idg.se/Ar...945_PFA.dbp.asp
loooooooool!! Ja alltid finns det nån man kan lura, skrämmande .
Postad 09 december 2005 - 14:43
Kasst om det inte går, jag menar, i ett hushåll med flera spelare så borde det fan gå att switcha användare utan att köpa flera konton. Nu kommer brorsan komma in och sabba mina rankings osv vilket inte är alltför roligtDu vill ju ha 2 olika konton och måste ju då självklart betala för 2 konton.

Finns det någon enkel funktion i själva xboxen som gör att man kan aktivera/avaktivera Live? Utan att rycka nätverkskabeln dvs.
Postad 09 december 2005 - 14:46

Jag spelar mycket PES 5 till min xbox och kommer börja köra det på 360:n istället när jag får den. På xboxen kan man ju ladda hem patchar med ny menymusik, nya dräkter/skor osv samt korrekta spelarnamn om man kopierar spelet till hårddisken (från min originalskiva naturligtvis).
Det går väl inte att lägga spel på hårddisken till 360:n? Dessa patchar är enormt bra så det är ett stort avbräck om det inte går.
Redigerat av bjornsva, 09 december 2005 - 14:48.
Postad 09 december 2005 - 15:40
Oooh, en till fråga
Jag spelar mycket PES 5 till min xbox och kommer börja köra det på 360:n istället när jag får den. På xboxen kan man ju ladda hem patchar med ny menymusik, nya dräkter/skor osv samt korrekta spelarnamn om man kopierar spelet till hårddisken (från min originalskiva naturligtvis).
Det går väl inte att lägga spel på hårddisken till 360:n? Dessa patchar är enormt bra så det är ett stort avbräck om det inte går.
Nej.
Varför skulle MS ha med en funktion som främjar piratkopiering?
nimus
Du kan inte lägga över mp3 från datorn, däremot kan du streama över nätverket och rippa dina originalskivor till hårddisken.
Jag kör med XP Media Center, skitcoolt om man har tv-kort som jag har, behövs ingen hårddiskvideo

Ända problemet är att den komprimerar videon lite innan den skickas till xboxen, så bildkvalitén blir lidande, men vid inspelningar är det inga problem.
Postad 09 december 2005 - 15:52
Borde inte Rockstar Games (Grand Theft Auto) komma med något spel till 360?
Det lär nog dröja,eftersom det är tidsexklusivt för Sonys konsoler först.
Usch va trist! Det är ju så fruktansvärt roligt!!!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar