Det spelas in i HD med på kanalen men den har du som kund inte ännu. Jag kan kolla på play i HD på Eurosport på min box.
Okej, är det på gång till alla som har Eurosport eller vad är tanken?
* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
Startad av
Signator
, feb 11 2005 20:26
34745 svar till detta ämne
111 relaterade trådar
Postad 02 mars 2017 - 09:25
Okej, är det på gång till alla som har Eurosport eller vad är tanken? Postad 02 mars 2017 - 10:02
Så Eurosport 1 HD ingår i Lagom, men inte Play HD? Vilket paket krävs för att se Eurosport 1 HD i Play? Är det bara Eurosport 1 som sparas i HD i Play eller finns det fler HD-kanaler, som gör det och i så fall vilket paket krävs då? Postad 02 mars 2017 - 12:27 Jag kan ta lite mer om hur tekniken fungerar när man har en 4302 box och Bluetooth fjärrkontrollen (mer info). Till att börja med så säger jag att officiellt stödjer vi bara hdmi-anslutna TV-apparater i dagsläget. Vi har kommit på att om man har en TV och en receiver som stöder HDMI-CEC kan man nog få detta att fungera som du vill. Detta krävs dessutom att du har HDMI kopplat TV box <-> receiver (hemmabio förstärkare) <-> TV i dagsläget. Prova nedanstående steg: 1. Till att börja med måste man ställa in TV apparaten så den kan styra receiver via HDMI-CEC. 2. Kontrollera att du kan styra receiverns volym via HDMI CEC. 3. Koppla ur receiver och koppla HDMI kabeln direkt till TV:n från TV boxen och slå på funktionen i TV Boxen att styra TV:n via TV boxens fjärrkontroll (meny -> inställningar -> styr din tv ). 4. Prova sedan att detta fungerar och som det ska. 5. Koppla in HDMI kabeln i receivern och koppla in hdmi kabel från receivern till TV apparaten. 6. Så länge du inte är inne och fipplar på inställningarna i TV Boxen för att styra TV apparaten så kan detta fungera. Varför detta kan fungera är helt enkelt för att det TV boxen använder HDMI till i dagsläget är att identifiera TV tillverkaren och sedan programmeras TV boxens Bluetooth fjärrkontroll att skicka IR signaler till TV:n direkt. Detta medför att den det kan fungera på flera TV apparater än om man styr TV apparaten via HDMI-CEC. Detta görs endast när man slår på funktionen i TV boxen och sen kommer fjärrkontrollen till TV boxen att skicka IR till TV apparaten tills man stänger av funktionen i TV boxen. Markus Johansson Telia Kundservice Edit: rättade stavfel och la till mer info om fjärren. Redigerat av TeliaKundservice, 02 mars 2017 - 16:12. Postad 02 mars 2017 - 15:44 jag testa vid ett lite senare tillfälle. Överraskande att kontrollen går via bluetooth! Postad 03 mars 2017 - 14:04
Just nu?! ![]() Köpte min i nov tror jag det var för "kampanj" priset. Då varade kampanjen till sista Dec. För att sedan förlängas i omgångar. Gött! För den boxen gör att Telia går att använda igen. Med gamla boxen var det oooooolidligt segt. Så för er som inte redan har den, köp! Postad 03 mars 2017 - 14:14
Vill ha inspelningsbar. Har redan VIP 2853 och den är tillräckligt snabb.
Märkligt, när man klickar "välj" på 4302 så visas texten "passa på begränsat antal" en stund tills sidan laddats fullt, sen så försvinner den meningen. Postad 03 mars 2017 - 16:03
och det ingår en fjärrkontroll värd 199:- så boxen kostar bara 300 kr!
Vilken box hade du tidigare, som du jämför med?
Markus hintade tidigare om, att det är på gång att man ska kunna ansluta tillbehör. Man kan ju hoppas hårddisk...? Men då kostar ju den några kronor visserligen. Postad 03 mars 2017 - 18:13 Det är en SVT-kanal så jag tycker att det är konstigt att Telia försöker tjäna pengar på den. Postad 03 mars 2017 - 18:30
https://www.telia.se...t/produkt/start Ingår den inte i allt? Postad 03 mars 2017 - 18:35
Nix, som jag skrev behöver man köpa deras mellan eller stora kanal paket för att få Barnkanalen HD. Postad 03 mars 2017 - 20:11 Har kollektivt Start som ingår i hyran där finns den med. Likaså TV4HD. Sen vet jag ju inte om det påverkar att jag har Lagom på min andra box. Redigerat av Mushunt, 03 mars 2017 - 20:12. Postad 03 mars 2017 - 20:20
Den står ju med där i Startpaketet för 49:-/månad. Hur vet du att det inte räcker med Start? Säger Telia det? Postad 03 mars 2017 - 20:28 Vip1003 vill jag minnas den heter. Liten svart kantig sak. Det var som natt och dag. Bl a var play biblioteket helt obrukbart. Redigerat av Firre77, 03 mars 2017 - 20:29. Postad 03 mars 2017 - 20:37
Precis, som jag skrev två gånger innan. Vill jag ha Barnkanalen HD är det deras Lagom eller Stor tv-paket som gäller. Det tycker inte jag känns ok då Barnkanalen är en public service kanal. Postad 03 mars 2017 - 20:43 Tycker inte att det skulle ha någon påverkan att jag har Lagom på min andra box jag äger själv. Redigerat av Mushunt, 03 mars 2017 - 20:46. Postad 03 mars 2017 - 20:46
Det betvivlar jag inte, bra! Vi bor ju inte ihop så vill jag ha Barnkanalen HD är det Telias Lagom eller Stor tv-paket som gäller. Postad 03 mars 2017 - 20:50
Kan som sagt inte avgöra om detta stämmer eller ej då jag har Lagom på min andra box. Enklast är väl att kontakta telia. Postad 03 mars 2017 - 20:57
Jo, jag läste det. Tyvärr observerade jag inte att man inte kan nybeställa Start längre, står på sidan som länkas längre upp. Då förstår jag din frustration. Konstigt att Telia slutat med Start-paketet.
Edit: Chattade precis med nån på Telias hemsida och enligt denne kan det finnas möjlighet att lägga till Start-paketet manuellt. Så prova att ringa eller chatta med Telia. Om du redan gjort det, så försök igen, ibland lyckas det bättre... Redigerat av Bopper, 03 mars 2017 - 21:05. Postad 03 mars 2017 - 21:03
Aha.. jag trodde han hade start redan. De kunder som hade start har ju fortfarande kvar det. Då är jag också med på vad han menar. Postad 03 mars 2017 - 21:06 Ska försöka ligga om Telia Barnkanalen HD. Vi har bara C-More film/tv, där ingår även ett basutbud med SVT och SVT HD, utom just Barnkanalen som bara finns i SD. Känns lite taskigt att bara för att man är barn ska man få sämre bild än vi vuxna. Speciellt när mina barn har bättre syn än mig. ![]() Vet att Telia läser här så, kom igen Telia. Ge oss Barnkanalen HD. Redigerat av ac1976, 03 mars 2017 - 21:07. Postad 03 mars 2017 - 21:12
Tack för tipset om att chatta med Telia, provar det. Postad 04 mars 2017 - 09:24 Du har ett paket från C-more distribuerat av Telia om jag förstår dig rätt. Då kan du inte kräva vissa kanaler från Telia utan får vända dig till C-more. Postad 04 mars 2017 - 09:36 Tänkte se filmen angry birds på viasat film
Men ser bara ikonen spara inte play? Betyder det filmen inte är "officiell" ännu? Postad 04 mars 2017 - 09:36
Jag förstår hur du resonerar... Fast då jag har köpt det av Telia och betalar till Telia är det tveksamt om det håller juridiskt. Postad 04 mars 2017 - 09:44 Vad menar du med "håller juridiskt"? Redigerat av Buddypresley, 04 mars 2017 - 09:45. Postad 04 mars 2017 - 10:27
Att du har fel, jag har inte köpt något av C More utan av Telia. Då är det Telia jag vänder mig till om jag inte är nöjd. Telia kan inte sitta med armarna i kors och skicka vidare mig till C More. Vill även säga att Telia inte har gjort det. Postad 04 mars 2017 - 10:37 Lycka till. Jag tror det blir svårt att få nån extra kanal gratis som inte ingår i paketet. Postad 04 mars 2017 - 10:52 Telia Kundservice Fixa nu så att jag oxå får Eurosport 1 och TV4 i HD när jag tog mitt abbonemnag eller med vilka rabbatter kan inte ha något med det att göra. Det här är sjukt. Jag har paket stor. Postad 04 mars 2017 - 17:48
Har nu testat. I mitt fall var det ändå enklare. Jag behövde bara aktivera CEC i TV och receiver. Fungerade men tog bort det igen. Anledningen är att både TV och receiver stängs av/slås på samtidigt. Inte vad jag vill ha om jag tex bara vill lyssna på radio eller en CD. Då vill jag inte ha TV:n på samtidigt och slår jag av den stänger jag receivern samtidigt. Hade varit bra om funktionen begränsats till enbart reglering av volymen. Postad 06 mars 2017 - 19:44 Jag övervägde därför att endast ta ett abb på bredbandet och fortsätta med Telias iptv. Tyvärr står det på Telias hemsida att man måste ha bredband från dem för att kunna få iptv. Surt! Visserligen motsvarar BBB:s TV-tjänster i stort Telias (paket Stor) men de saknar något motsvarande Telia Play+. Jag hoppas att den dagen snart kommer då det verkligen blir öppen fiber så jag kan fortsätta med Telia! Får se vad som händer till hösten. Postad 06 mars 2017 - 20:01
Lucky you, BBB är den bästa ISP jag nånsin haft och hade önskat att jag hade kunnat fortsätta med dom. Postad 06 mars 2017 - 21:14
Detta kanske inte passar dig men kan ändå vara värt att tipsa om. Man kan köpa enbart Telia Play+ med 42 kanaler (tyvärr saknas Viasat-kanaler) och köra via t ex Chromecast eller Apple TV. Kostar 149 kr/mån vilket känns rätt prisvärt. Redigerat av Weiman, 06 mars 2017 - 21:15. Postad 06 mars 2017 - 22:38
Tja, why not? Kan kanske bli billigare än att köpa tvilling och en extra TV (om jag begränsar mig till att titta på surfplattan). Tack för tipset! Postad 07 mars 2017 - 08:42 Ja jag vet att de har playtjänster. Men jag pratar om en app till mobil/surfplatta! Postad 07 mars 2017 - 10:37
Alla de play-tjänsterna har givetvis appar till valfria plattformar. Postad 08 mars 2017 - 11:29
Kan det vara den som Markus skrev om förra veckan, eller hade du redan fått den?
https://www.minhembi...87235&p=4415409
Den gjorde även så att man får sin lokala TV4 HD på kanalplats 4. Redigerat av Bopper, 08 mars 2017 - 11:30. Postad 08 mars 2017 - 13:40 Förra förra månaden kostade det 1624, förra månaden kostade det 1794 denna månad 1830 en ökning på 200kr - förutom jag har tvilling abonnemang vad skulle göra det mer dyrt?
Nästan dags överväga annat alternativ, synd jag har varit hyfsad nöjd i 6 år väldigt få problem förutom sista året
Tror jag har varit nere på 1400kr som lägst så höja 500kr på något år för nästan samma utbud varje månad blir dyrt i längden Redigerat av Ironse, 08 mars 2017 - 13:44. Postad 08 mars 2017 - 13:42
Vad är det du betalar för? Postad 08 mars 2017 - 13:49
Jag har tvilling så har inte åtkomst hd Postad 08 mars 2017 - 14:20
Fick förklarat jag har paket som inte finns som de korrigerat
Hade tidigare CMORE stor och family som man nu delat upp, så då blev det 2 utgifter där
Det som känns surt är jag får inte avdrag på hd kanaler jag inte kan använda pga tvilling
Där varje hd paket kostade 100 lappen mer än vanliga
Känns man betalar överpris Postad 08 mars 2017 - 14:53
Det är svårt att ha åsikter om detta när ingen i tråden vet vilka kanaler du betalar för. Postad 08 mars 2017 - 15:29
Jag skrev ju cmore stor family Postad 08 mars 2017 - 15:39
Är det gamla paket? På Telias hemsida finns Telia Stor för 379:- och CMore Sport, Film och serier för 499:- dvs. totalt 878:-/månad. Svårt att se hur det kan bli 1830:-/månad även om du har tvilling. Prova att ringa Telia och säg att du tycker det är dyrt, då brukar jag få halva priset i ett år. Postad 08 mars 2017 - 15:40
Hittar inget paket som heter så. Det dyraste från cmore kostar 499 kr. Hur du kommer upp i 1830 kr förstår jag inte. Postad 08 mars 2017 - 17:32
Vad är det för HD paket du har? Samt vad är det för vits du har HD paket när du ändå har Tvillingabonnemanget och HD ej går att få pga begränsningen. Såvitt jag vet har Telia inga HD paket. Postad 08 mars 2017 - 17:38
De kontrollerade mina 3 sista månader stämde och förklarade skillnaderna och ökningarna på tvilling och alla abonemmang, men känns surt tvingas betala hd man inte kan ha med tvilling
Efter 6 år som kund borde man få sånt gratis betalar dyraste paketen
Ja jag vet jag inte kan få hd de försvann samtidigt man aktiverade tvillingabonnemanget men jag ska ändå betala extra för cmore film viasat film hd jag inte kan utnyttja
Troligtvis moms tillägg Postad 08 mars 2017 - 17:39
Kan du speca upp vad du betalar för? Förstår inte hur det kan bli 1830 kr. 3 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
|
Trendande produkter |