* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
34745 svar till detta ämne
Postad 02 maj 2017 - 11:03
h0llowman
-
h0llowman
-
Användare
-
-
233 inlägg
Och hur gick det med fabriksåterställningen?
tjenare!
det gick bra med fabriksåterställningen det jag såg då var att det fungerar på 1 2 barnkanalen och 4 an =) som inte var HD kanaler =( alltså på hd kanalerna så fungerade det INTE med på dom analoga (eller vad man kallar inte hd kanaler =o ) så fungerade det .
så det blir att lägga in både HD och inte HD i kanallistan ....
Med vänlig hälsning peter
Postad 02 maj 2017 - 11:35
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
tjenare!
det gick bra med fabriksåterställningen det jag såg då var att det fungerar på 1 2 barnkanalen och 4 an =) som inte var HD kanaler =( alltså på hd kanalerna så fungerade det INTE med på dom analoga (eller vad man kallar inte hd kanaler =o ) så fungerade det .
så det blir att lägga in både HD och inte HD i kanallistan ....
Då är det nåt som går fel i uppstarten av boxen. Kommer inte ihåg detaljerna exakt, men är boxen kopplad med HDMI och man har fiber, så ska den automatiskt lägga HD-kanalerna på kanalplats 1,2,4 m.fl. och då kan man starta om program där.
Gör den inte det, så får du SD-varianten på kanalplats 1,2 och 4. HD-versionen ligger då på 401,402 och 404 (för TV4 Stockholm, tror den lokala TV4HD ska ligga på 994), men där kan du inte starta om programmen.
Postad 02 maj 2017 - 12:30
Mickys
-
Mickys
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
En fråga som är i gränslandet till tv....
Om vi köper nytt hus och fiber behövs kopplas in så har jag förstått att man endast får ett uttag/fiberkonverter installerad. Vill helst ha sladd till mina olika tv-boxar, tv-spel osv. Idag har vi 16 uttag i vår radhus. Vill ha fler i villan med. Telia hjälper ej till med detta för en extra peng. Någon som sett till att få fler fiberuttag i sitt hus? Vem har ni anlitat? Dyrt? Svårt? Skulle iaf vilja ha ett minst på varje våning, dvs 3 st.
Postad 02 maj 2017 - 12:40
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Om vi köper nytt hus och fiber behövs kopplas in så har jag förstått att man endast får ett uttag/fiberkonverter installerad. Vill helst ha sladd till mina olika tv-boxar, tv-spel osv. Idag har vi 16 uttag i vår radhus. Vill ha fler i villan med. Telia hjälper ej till med detta för en extra peng. Någon som sett till att få fler fiberuttag i sitt hus? Vem har ni anlitat? Dyrt? Svårt? Skulle iaf vilja ha ett minst på varje våning, dvs 3 st.
Det var därför wifi uppfanns...
Postad 02 maj 2017 - 13:30
dalle
-
dalle
-
Forumräv
-
-
537 inlägg
Varför vill du ha flera fiber-uttag? Det räcker väl att dra ethernet till de olika våningarna?
Postad 03 maj 2017 - 08:20
Mickys
-
Mickys
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
Varför vill du ha flera fiber-uttag? Det räcker väl att dra ethernet till de olika våningarna?
Dra sladdar längs väggar och tak till flera våningar blir ju jättesnyggt.
Drar hellre i väggarna om det går.
Visst finns Wifi. Inte lika stabilt som trådad koppling.
Finns ju en anledning till att man i nya hus sätter ut uttag i alla rum och styr allt via en patchpanel.
Redigerat av Mickys, 03 maj 2017 - 08:21.
Postad 03 maj 2017 - 08:43
h0llowman
-
h0llowman
-
Användare
-
-
233 inlägg
Då är det nåt som går fel i uppstarten av boxen. Kommer inte ihåg detaljerna exakt, men är boxen kopplad med HDMI och man har fiber, så ska den automatiskt lägga HD-kanalerna på kanalplats 1,2,4 m.fl. och då kan man starta om program där.
Gör den inte det, så får du SD-varianten på kanalplats 1,2 och 4. HD-versionen ligger då på 401,402 och 404 (för TV4 Stockholm, tror den lokala TV4HD ska ligga på 994), men där kan du inte starta om programmen.
hm vad är SD-varianten??(dom första i kanallistan ? )
det vart en djungel när jag skulle göra en kanallista du har ju dubbelt av varje kanal och det roliga var att det står HD efter varje kanal utom några typ tv4 fakta/XL.
dom som står först i listan dvs 1 och uppåt står det HD efter men INTE på loggan som dom som står sist/högt upp på listan.
som jag fattade så är dom sista i listan som det står HD på loggan riktiga HD kanalerna och dom går det INTE att spela om programmen på
så det vart att lägga in dubbelt av vissa kanaler som jag vet att jag brukar se om ett program på
Postad 03 maj 2017 - 08:50
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 119 inlägg
det vart en djungel när jag skulle göra en kanallista du har ju dubbelt av varje kanal och det roliga var att det står HD efter varje kanal utom några typ tv4 fakta/XL.
dom som står först i listan dvs 1 och uppåt står det HD efter men INTE på loggan som dom som står sist/högt upp på listan.
som jag fattade så är dom sista i listan som det står HD på loggan riktiga HD kanalerna och dom går det INTE att spela om programmen på
så det vart att lägga in dubbelt av vissa kanaler som jag vet att jag brukar se om ett program på
HD-kanalerna börjar på kanalplats 401. Även om man har 400-platserna i kanallistan så går det väl att spela om programmet? Dock några fler knapptryckningar i playmenyn, eller är jag ute och cyklar?
Postad 03 maj 2017 - 09:57
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Visst finns Wifi. Inte lika stabilt som trådad koppling.
Finns ju en anledning till att man i nya hus sätter ut uttag i alla rum och styr allt via en patchpanel.
Ja, fast de kablarna är ethernet. Fiber är vad du använder fram till fastigheten. Inte inne i fastigheten.
Postad 03 maj 2017 - 10:42
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 119 inlägg
Om man inte har möjlighet att dra i väggarna så finns det platt nätverkskabel. Den går att lägga under vanliga golvlister etc
Redigerat av Buddypresley, 03 maj 2017 - 10:47.
Postad 03 maj 2017 - 10:44
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
SD (Standard Definition) är icke HD (High Definition). Jag har aldrig förstått vitsen med egen kanallista, så jag har inte mycket att tillföra där. Men som sagt har du fiber och kör med HDMI, så borde du få HD-kanalerna på kanalplats 1, 2 osv. Det finns skrivet en del om det här i tråden, om man bara hittar det...
Edit: Man ska tydligen ha TV'n på och starta digitalboxen sist, för att få HD-kanaler på plats 1, 2 osv.
HD-kanalerna börjar på kanalplats 401. Även om man har 400-platserna i kanallistan så går det väl att spela om programmet? Dock några fler knapptryckningar i playmenyn, eller är jag ute och cyklar?
Man kan spela om programmet via playmenyn, men jag tror fortfarande man får SD då, även om man har HD-kanaler. Om man har HD-kanalerna på plats 1, 2 osv. så kan man bläddra uppåt och starta om program direkt i mini-epg'n, det går inte på 40x (dock fortfarande i SD, jag tror inte Telia börjat spara programmen i HD än).
Redigerat av Bopper, 03 maj 2017 - 11:33.
Postad 03 maj 2017 - 10:50
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 119 inlägg
Man kan spela om programmet via playmenyn, men jag tror fortfarande man får SD då, även om man har HD-kanaler. Men om man har HD-kanalerna på plats 1, 2 osv. så kan man bläddra uppåt och starta om program direkt i mini-epg'n, det går inte på 40x (dock fortfarande i SD, jag tror inte Telia börjat spara programmen i HD än).
Det blir väl alltid SD vid omstart av programmen?
Postad 03 maj 2017 - 11:13
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Det blir väl alltid SD vid omstart av programmen?
Det var väl vad jag skrev, även om det blev lite rörigt 
Postad 03 maj 2017 - 11:22
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 119 inlägg
Det var väl vad jag skrev, även om det blev lite rörigt 
Ja, jag såg det efteråt. Det var lite rörigt som sagt Känner själv att det kan vara svårt ibland att på ett begripligt sätt snabbt skriva nåt om Telias kanallistor med HD kontra SD och inspelning och omstart och... 
Postad 03 maj 2017 - 11:33
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 119 inlägg
Hur var det nu? Funkar Telias TV-tjänst med annan internetleverantör och router?
Postad 03 maj 2017 - 20:09
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Hur var det nu? Funkar Telias TV-tjänst med annan internetleverantör och router?
Ja det gör det.
Postad 06 maj 2017 - 10:48
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Jag är dålig på det här med ljud, men om jag ändrar från analogt till digitalt ljud på min 4302-box, som är inkopplad med HDMI, så tystnar ljudet. Är inte ljudet i HDMI-kabeln digitalt? eller är det bara om man använder en optisk kabel från boxen som detta funkar med digitalt?
Postad 06 maj 2017 - 10:55
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Jag är dålig på det här med ljud, men om jag ändrar från analogt till digitalt ljud på min 4302-box, som är inkopplad med HDMI, så tystnar ljudet. Är inte ljudet i HDMI-kabeln digitalt? eller är det bara om man använder en optisk kabel från boxen som detta funkar med digitalt?
Går de via HDMI via förstärkare eller direkt till tv?
Postad 06 maj 2017 - 11:26
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Går de via HDMI via förstärkare eller direkt till tv?
Direkt till tv.
Postad 06 maj 2017 - 11:31
Nizz_e
-
Nizz_e
-
Beroende
-
-
1 006 inlägg
Har du boxens volym på max?
Digitalt finns bara 0 eller 100.
Postad 06 maj 2017 - 11:57
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Har du boxens volym på max?
Digitalt finns bara 0 eller 100.
Japp, har alltid boxen på max.
Postad 06 maj 2017 - 12:01
Nizz_e
-
Nizz_e
-
Beroende
-
-
1 006 inlägg
Japp, har alltid boxen på max.
Då låter det som om det är nåt på tv:n. Inställningar eller olika ingångar t.ex.
Postad 06 maj 2017 - 12:52
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Konstigt... provade digitalt ljud igen och upptäckte att på t.ex. TV3, Kanal5 och TV7 funkar det, men på SVT1, SVT2, TV4 m.fl. blir det tyst.
Provade även Play från SVT1, SVT2 och TV4 och då var det ljud?
Om jag tittar på TV3 med digitalt ljud, så går det att sänka ljudet gradvis med boxens fjärrkontroll. Ska det gå?
Provade även att starta om boxen, med digitalt ljud inställt, men ingen skillnad.
Postad 06 maj 2017 - 21:44
Krutrök
-
Krutrök
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Konstigt... provade digitalt ljud igen och upptäckte att på t.ex. TV3, Kanal5 och TV7 funkar det, men på SVT1, SVT2, TV4 m.fl. blir det tyst.
Om jag tittar på TV3 med digitalt ljud, så går det att sänka ljudet gradvis med boxens fjärrkontroll. Ska det gå?
Provade även att starta om boxen, med digitalt ljud inställt, men ingen skillnad.
De kanaler du nämner fungerar sänder stereoljud (PCM). De kanaler som för dig är tysta sänder flerkanalljud, Dolby Digital. För att höra detta måste du ha en dekoder. I många TV-apparater finns det dekoder för detta. Om det är så i ditt fall måste du aktivera den. Har du ingen inbyggd dekoder måste du skaffa en extern receiver.
Postad 06 maj 2017 - 21:58
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
De kanaler du nämner fungerar sänder stereoljud (PCM). De kanaler som för dig är tysta sänder flerkanalljud, Dolby Digital. För att höra detta måste du ha en dekoder. I många TV-apparater finns det dekoder för detta. Om det är så i ditt fall måste du aktivera den. Har du ingen inbyggd dekoder måste du skaffa en extern receiver.
Ok, tack för förklaringen! Antar att Play inte sparas med Dolby Digital heller och därför har jag ljud även på Play.
Ska kolla lite i TVns inställningar.
Postad 07 maj 2017 - 14:14
Krutrök
-
Krutrök
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Ok, tack för förklaringen! Antar att Play inte sparas med Dolby Digital heller och därför har jag ljud även på Play.
Ska kolla lite i TVns inställningar.
Precis. Play är tyvärr bara i SD och med PCM-ljud.
Postad 07 maj 2017 - 15:15
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Precis. Play är tyvärr bara i SD och med PCM-ljud.
Eftersom min TV är väldigt gammal, så trodde jag inte den hade avkodare för Dolby Digital, men så hittade jag modellen här:
https://www.komplett...product/444136#
och där står ju Dolby Digital Plus, men jag lyckas inte aktivera det. När jag googlade lite så hittade jag nåt om att TV ofta inte skickar ut Dolby Digital från nåt annat än den inbyggda mottagaren, dvs. inte HDMI-ansluten utrustning?
Postad 07 maj 2017 - 16:28
Krutrök
-
Krutrök
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Eftersom min TV är väldigt gammal, så trodde jag inte den hade avkodare för Dolby Digital, men så hittade jag modellen här:
och där står ju Dolby Digital Plus, men jag lyckas inte aktivera det. När jag googlade lite så hittade jag nåt om att TV ofta inte skickar ut Dolby Digital från nåt annat än den inbyggda mottagaren, dvs. inte HDMI-ansluten utrustning?
Strunt samma. Flerkanaljud som DD är i alla fall ingen höjdare att lyssna på i TV:ns högtalare. För att till fullo få glädje av sådant ljud behöver du fem yttre högtalare samt en sub. Rekommenderar därför att du skaffar en riktig hemmabioanläggning. Det kommer att bli en avsevärd skillnad!
Redigerat av Krutrök, 07 maj 2017 - 17:01.
Postad 07 maj 2017 - 16:53
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Du har ställt in Telia boxen på digital ljud? Du får ljud på vissa kanaler medans andra är tysta? Har jag fattat detta rätt?
Testa aktivera SRS surround på din tv o se om det hjälper. Testa även en annan HDMI port. På min tv var den tvungen att sitta o port 1 (arc) sen kom ljudet.
Postad 07 maj 2017 - 18:09
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3 266 inlägg
Tror du missförstått lite. Fiberkonverterare är liksom husets gränssnitt mot publikt internet, tv och telefoni med normalt EN publik IP adress per abonnemang. Vill du ha flera publika anslutningar får du i princip dra in fler fibrer och betala för flera abonnemang. Efter konverterare har du normalt en router som skapar ett lokalt nätverk (LAN) där du i princip kan skapa hur många lokala anslutningar som helst. Visst kan du koppla in EN pryl durekt till konverterare, men det var väl ett tag sedan varje hus satt med enbart en uppkopplad dator liksom. Vill du ha massa uttag så ska du absolut passa på att dra mängder av nätverkskabel till alla rum och sedan skaffar du en switch (telias router har 4 fasta anslutningar som normalt inte räcker.
Vad jag vet så hjälper Telia inte till med att dra lokalt nätverk...
Postad 07 maj 2017 - 18:10
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Strunt samma. Flerkanaljud som DD är i alla fall ingen höjdare att lyssna på i TV:ns högtalare. För att till fullo få glädje av sådant ljud behöver du fem yttre högtalare samt en sub. Rekommenderar därför att du skaffar en riktig hemmabioanläggning. Det kommer att bli en avsevärd skillnad!
Vet inte om jag orkar krångla med hemmabio och dra kablar till en massa högtalare 
Skulle en soundbar ge bättre ljud? eller är det bara att kasta pengar i sjön? Denna t.ex:
http://cdon.se/hemel...ndbar-p39060999
Du har ställt in Telia boxen på digital ljud? Du får ljud på vissa kanaler medans andra är tysta? Har jag fattat detta rätt?
Testa aktivera SRS surround på din tv o se om det hjälper. Testa även en annan HDMI port. På min tv var den tvungen att sitta o port 1 (arc) sen kom ljudet.
Stämmer precis. Surround är på och jag har bytt HDMI-port. Men det verkar som det är Dolby som gör att ljudet saknas...
Redigerat av Bopper, 07 maj 2017 - 18:10.
Postad 07 maj 2017 - 19:41
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Vet inte om jag orkar krångla med hemmabio och dra kablar till en massa högtalare 
Skulle en soundbar ge bättre ljud? eller är det bara att kasta pengar i sjön? Denna t.ex: http://cdon.se/hemel...ndbar-p39060999
Blir ju bättre än tv:ns iaf ☺
Postad 07 maj 2017 - 20:24
GannTrader
-
GannTrader
-
Användare
-
-
195 inlägg
Om du inte är ljudnörd kan två datorhögtalare funka utmärkt.
Jag har två Creative Gigaworks T40 vilka ger ett ljud jag är fullt nöjd med, förvissa bara stereo men det funkar för mig.
Högtalarna är kopplade till TVn optiska utgång via en enkel konverterare.
Postad 07 maj 2017 - 22:56
qahwa
-
qahwa
-
Beroende
-
-
1 322 inlägg
Hur funkar det med den inspelningsbara boxen när man flyttat och inte har Telia längre?
Vill minnas att man inte kan se det inspelade då, om så är fallet, kan man ta den till någon med Telia och se det med den personens inloggning?
Postad 08 maj 2017 - 11:10
Mickys
-
Mickys
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
Tror du missförstått lite. Fiberkonverterare är liksom husets gränssnitt mot publikt internet, tv och telefoni med normalt EN publik IP adress per abonnemang. Vill du ha flera publika anslutningar får du i princip dra in fler fibrer och betala för flera abonnemang. Efter konverterare har du normalt en router som skapar ett lokalt nätverk (LAN) där du i princip kan skapa hur många lokala anslutningar som helst. Visst kan du koppla in EN pryl durekt till konverterare, men det var väl ett tag sedan varje hus satt med enbart en uppkopplad dator liksom. Vill du ha massa uttag så ska du absolut passa på att dra mängder av nätverkskabel till alla rum och sedan skaffar du en switch (telias router har 4 fasta anslutningar som normalt inte räcker.
Vad jag vet så hjälper Telia inte till med att dra lokalt nätverk...
Nja jag har inte missförstått men jag skriver otydligt och använder ej rätt begrepp.
Har koll på fiberkonverteraren och Telias Technicolor router mm.
Är det dyrt att ta in en firma som drar massa LAN kabel i huset så jag får flera LAN uttag? Dvs dra i befintliga kabelkanaler mm.
Någon som har någon att rekommendera? Eltel? Annan?
Postad 08 maj 2017 - 14:40
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Nja jag har inte missförstått men jag skriver otydligt och använder ej rätt begrepp.
Har koll på fiberkonverteraren och Telias Technicolor router mm.
Är det dyrt att ta in en firma som drar massa LAN kabel i huset så jag får flera LAN uttag? Dvs dra i befintliga kabelkanaler mm.
Någon som har någon att rekommendera? Eltel? Annan?
De flesta elfirmor klarar nog att dra nätverk. Ta in lite offerter och jämför.
Dessutom ska det tydligen inte vara så svårt att göra själv, men jag har aldrig provat.
Postad 08 maj 2017 - 20:15
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3 266 inlägg
Vad är det för box värde 1299:- som Telia kör kampanj på om tecknar TV paket?
https://www.telia.se...t/produkt/lagom
Snygg, designad tv-box från Arris med förbättrat ram- och flashminne jämfört med tidigare box. Inte nog med det, ställ tv-boxen var du vill och styr den via Bluetooth med den senaste fjärrkontrollen från Ruwido, värde 199 kr.
Kampanj: 0 kr (ord pris 1 299 kr), bara på telia.se
Erbjudandet gäller privatpersoner vid köp via telia.se, t o m 15/5 2017.
Finns ju ingen box för 1299:-. Det ser ju ut som VIP4302, men den kostar ju bara 499:-
Postad 09 maj 2017 - 09:25
scofie
-
scofie
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Relativt enkelt att dra nätverkskabel och sätta uttag bara man inte är färgblind och har lite tålamod. Många kabelfärger att hålla reda på men uttagen är märkta inuti med vilken som skall sitta vart.
Har själv dragit ca 200 meter Cat6 hemma och ett antal uttag. En lärdom är att dra två kablar/uttag överallt. För mig var det extra viktigt då jag valt att brygga Telias router och köra med en egen. Då blir Internet och TV på separata uttag och därmed behövs det två om jag vill ha en för TV-boxen och en för Netflix i TVn.
Postad 09 maj 2017 - 09:34
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Vad är det för box värde 1299:- som Telia kör kampanj på om tecknar TV paket?
https://www.telia.se...t/produkt/lagom
Snygg, designad tv-box från Arris med förbättrat ram- och flashminne jämfört med tidigare box. Inte nog med det, ställ tv-boxen var du vill och styr den via Bluetooth med den senaste fjärrkontrollen från Ruwido, värde 199 kr.
Kampanj: 0 kr (ord pris 1 299 kr), bara på telia.se
Erbjudandet gäller privatpersoner vid köp via telia.se, t o m 15/5 2017.
Finns ju ingen box för 1299:-. Det ser ju ut som VIP4302, men den kostar ju bara 499:-
Ordinarie pris för 4302 är 1299:-

Men lite lurigt att se på hemsidan. Kan man verkligen kalla det ett erbjudande när det gäller året ut?
Postad 09 maj 2017 - 12:02
prelatur
-
prelatur
-
Lärjunge
-
-
361 inlägg
Är ju som alltid lite lurigt med ordval men erbjudande kan eventuellt jämställas med REA i detta fallet.
Konsumentverket säger:
Rea och andra ord med liknande betydelse väcker förväntningar om särskilt bra erbjudanden.
Enligt marknadsdomstolen så:
En rea måste vara begränsad i tid. Det är inte tillåtet för en butik att ständigt ha rea. Hur lång tiden ska vara för en rea kan man inte ange exakt. Det bedöms från fall till fall och beror bland annat på vad det är för typ av vara och vilken bransch det är samt i vilket sammanhang rean äger rum. Enligt Marknadsdomstolen, MD, bör en rea pågå i några få veckor eller högst två månader. I fråga om livsmedel har MD i ett fall satt gränsen till fyra veckor.
Postad 09 maj 2017 - 18:30
Weiman
-
Weiman
-
Forumräv
-
-
930 inlägg
Lol, den har aldrig och kommer aldrig kosta 1299 kr. Solklart vilseledande marknadsföring.
Postad 10 maj 2017 - 07:59
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Lol, den har aldrig och kommer aldrig kosta 1299 kr. Solklart vilseledande marknadsföring.
Jag tror den kostade det när den lanserades. Har för mig att många klagade på att den var dyrare än den inspelningsbara boxen.
Kan tänka mig att de sänkte priset när folk började klaga på det ny långsamma Play-biblioteket. För det fungerar helt ok på 4302.
Postad 10 maj 2017 - 12:09
Weiman
-
Weiman
-
Forumräv
-
-
930 inlägg
Jag tror den kostade det när den lanserades. Har för mig att många klagade på att den var dyrare än den inspelningsbara boxen.
Kan tänka mig att de sänkte priset när folk började klaga på det ny långsamma Play-biblioteket. För det fungerar helt ok på 4302.
Mm det kanske stämmer, eller kanske inte: https://www.minhembi...dpost&p=4416431
En sak är säker och det är att Telia inte lär sälja den med förlust för 499:- 
Postad 10 maj 2017 - 12:22
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Postad 10 maj 2017 - 12:35
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Har aldrig betalat för en box jag fått ifrån Telia, kommer aldrig göra det heller. Går o binda om abonnemangen så boxarna följer med. Min Vip1963 och 1113 fick jag för 0:- emot att jag förlängde med 12 månader.
Postad 10 maj 2017 - 13:02
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Har aldrig betalat för en box jag fått ifrån Telia, kommer aldrig göra det heller. Går o binda om abonnemangen så boxarna följer med. Min Vip1963 och 1113 fick jag för 0:- emot att jag förlängde med 12 månader.
Har heller inte betalat för nån box, förrän jag köpte 4302, men den var väl värd 499:-. Som natt och dag jämfört med 1003 
1113 vet jag inte hur snabb den är jämfört med 4302 dock.
Jag brukar förlänga 12 månader, för att få halva månadskostnaden.
Postad 10 maj 2017 - 19:23
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3 266 inlägg
Hur som helst så kan man inte ange ordinarie pris att vara samma sak som den en gång kostade när den lanserades (men inte kostat på månader) 
Postad 13 maj 2017 - 00:53
twintin
-
twintin
-
Lärjunge
-
-
358 inlägg
1113 vet jag inte hur snabb den är jämfört med 4302 dock.
Fick en 1113 runt jul när Telia uppgraderade föreningens utrustning o den är definitivt snab (hade en av telias äldre motorolaburkar innan). Blev inte sämre av att den även går att styra med LGs smart remote.  Jag är i alla fall nöjd.
Postad 13 maj 2017 - 04:36
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 534 inlägg
Har du kvar samma idkod som tidigare, alltså den som slutar på 42?
Vi kan ta ut vad din TV säger den stöder för format och vad vi skickar ut för ljudformat för att försöka hitta felet om du vill felsöka det lite?
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 13 maj 2017 - 11:43
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Har du kvar samma idkod som tidigare, alltså den som slutar på 42?
Vi kan ta ut vad din TV säger den stöder för format och vad vi skickar ut för ljudformat för att försöka hitta felet om du vill felsöka det lite?
Markus Johansson
Telia Kundservice
Det stämmer. Men just nu kör jag med analogt ljud i boxen, för att kunna höra nåt.
Men fick tips längre upp att det beror på Dolby Digitial?
6 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 6 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Seas L26roy Nr2
Anton
2025-05-22 21:14:10
-
Bio front med duk på plats
Globe
2025-05-22 08:43:45
-
Screen Research FSD på väggen
Globe
2025-05-22 08:22:42
-
Screen Research FSD ram
Globe
2025-05-22 08:19:07
-
Montering av ram
Globe
2025-05-22 08:14:32
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|