Lite nyfiken bara. Vad tycker du de skulle ge dig istället?
Tja, tex Viasat nature istället för Animal planet.
* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
Startad av
Signator
, feb 11 2005 20:26
34745 svar till detta ämne
111 relaterade trådar
Postad 23 maj 2017 - 14:38
Tja, tex Viasat nature istället för Animal planet. Postad 23 maj 2017 - 14:47
Misstänker att även Viasat har krav på hur deras kanaler paketeras. Är nog inte så enkelt att "skänka" bort ersättningskanaler hur som helst, då måste säkert avtalen omförhandlas... Postad 23 maj 2017 - 14:47 Kan någon av er få ihop Telias matematik med att ersätta elva kanaler med sex kanaler? Två sportkanaler plockas bort. Fyra vetenskapskanaler och en djurkanal plockas bort. Tre "allmänna" kanaler plus en tramskanal plockas bort. Ersätts av tre barnkanaler, en musik-kanal och en kanal som visar e-sport. Hur fasen får Telia ihop den ekvationen? I rimlighetens namn borde kanalerna ersättas rakt av med andra kanaler som har liknande innehåll. Har svårt att se hur tre barnkanaler ens är i närheten av två sportkanaler i kompensationsgrad. Det vore kul att få ett svar från Telia men som vanligt stoppar man väl huvudet i sanden och ignorerar. Postad 23 maj 2017 - 14:52
Jag tror att Telia räknar kallt med att det löser sig på sikt, därför förhandlar de inte fram nya ersättningskanaler, som en tillfällig lösning, utan avvaktar för att sätta press på Discovery och erbjuder de kanaler de hade tillgängliga för tillfället. Postad 23 maj 2017 - 14:56 Avdrag på månadskostnaden tycker jag är en självklarhet, vill inte ha massa tramskanaler i ersättning, spelar ingen roll om det pågår 1 vecka eller 1 månad. Får jag inte det jag betalar för så skall det vara avdrag. Postad 23 maj 2017 - 14:57 Om man har discoverypaketet så dras den kostnaden bort från fakturan, 259 kr månad. Har man stor så ingår alla discoverykanalerna utom en kanal som heter Discovery showcase, som i sin tur är nån slags greatest hits av dom andra kanalerna. I rimlighetens namn så borde samma avdrag göras för dom som betalar för stor då. Postad 23 maj 2017 - 14:59 12 kanaler för 79 kr månaden
https://secure.dplay...tration/sign-up
Vad är det att bråka om egentligen? Postad 23 maj 2017 - 14:59
Bara för att det inte är enkelt så kan jag inte vara nöjd med Disney junior istället för Discover channel. Postad 23 maj 2017 - 15:05
Nä, och jag försvarar inte Telia, försöker bara se alternativen. Postad 23 maj 2017 - 15:09
"Tillängliga för tillfället" Ett par av de nya kanalerna är ju inte ens tillgängliga idag, som MTV Rocks och Ginx. Och en kanal (Ginx alltså) med trött esport ersätter absolut inte två sportkanaler. Postad 23 maj 2017 - 15:20
Går det att få den tjänsten i Telias play? Postad 23 maj 2017 - 16:29 Och vad har detta med denna tråd och frågan att göra menar du? Du menar väl inte på fullaste allvar att en app-baserad play-tjänst skulle vara detsamma som ett fast tv-utbud? Det är ju inte ens alla som har en kompatibel smart-tv eller mediabox. Redigerat av masse70, 23 maj 2017 - 16:29. Postad 23 maj 2017 - 17:38 Är det bara för mig som Telias hemsida inte fungerar? Det står bara att anslutningen återställdes när jag försöker komma in.
I alla fall det är som vanligt detta med SBS, varje gång det skall omförhandlas så är det ett sorts utpressningsförhållande. Jag tror att vad det handlar om när det gäller just Telia är ju att Telia har en egen playtjänst/programbibliotek som SBS ser som konkurrent till deras even Dplay. Då vill de ha kompensation för detta och fördyra Telia kundernas abonnemang. Telia anser att playinnehåll är en självklarhet 2017 och vill inte att kanalerna bara skall vara linjära-kanaler.
Vi får hoppas att denna konflikt reder ut sig snart precis som förra gången då vi blev utan kanalerna nån vecka. Redigerat av Joakim_A, 23 maj 2017 - 17:40. Postad 23 maj 2017 - 18:10 Det är inte bara du:
Redigerat av Weiman, 23 maj 2017 - 18:11. Postad 23 maj 2017 - 18:20
Kommer inte in på hemsidan jag heller just nu.
Tror som flera andra att detta med kanalerna kommer att lösa sig relativt snabbt. Får ju åtminstone prisavdrag för HBO. Postad 23 maj 2017 - 18:32
Det har med detta att göra
Varför tror du discovery pumpar in reklam för sin app varje dag alla program?
Hur mycket dyrare tror du mitt discovery bas paket har kostat? Postad 23 maj 2017 - 18:49
Ser fortfarande inte vad detta har med Telias fasta tv-utbud att göra?
Du pratar om ett app-baserat alternativ som inte har något som helst med ett fast tv-utbud att göra.
Vad har din ökade kostnad för Discovery med saken att göra? Postad 23 maj 2017 - 20:54 Undviker tråden några veckor tillsvidare så man slipper läsa om samma saker man redan läst. Postad 23 maj 2017 - 21:35
Håller med. Att Telia och kanalbolagen alltid kommer överens efter högst 10 dagar vet vi och behöver inte dryfta mer. Ska vi gnälla över något är det att Telia ALLTID höjer priset inom ett halvår efter att de enats med bolagen - dock först efter en "karenstid" som man använder för att inte behöva vara öppna med att man inte alls är så bra förhandlare och att hela cirkusen med att släcka ner kanaler inte gav önskat utfall. Postad 24 maj 2017 - 08:05 Om man kollar på discoverypaketet på telias hemsida nu så innehåller det bla SVT och TV 4 också. Var det så innan? Har för mig att det innehöll bara discoverys kanaler. Postad 24 maj 2017 - 08:50
Hur mycket ska dom höja priserna hela tiden tycker du. Eller menar du att SBS ska få mer betalt från Telia men dom ska inte höja våra priser. Självklart är utbyteskanalerna rena skämtet just nu. Säger jag som bor själv o är +50.
Håller med till 100%. Postad 24 maj 2017 - 08:54
Varför ska vi gnälla på Telia om det för? Hur bra eller dåliga dom varit i förhandlingarna får vi väl aldrig reda på eftersom vi inte kommer att få reda på vad utgångsbuden var. Postad 24 maj 2017 - 10:02
Discovery har inget eget paket de är i andra paket Postad 24 maj 2017 - 10:05
Telia har ett paket som heter Discovery Postad 24 maj 2017 - 11:13
Att priserna går upp är oundvikligt men då vill jag ha kvar discoverykanalerna. Postad 24 maj 2017 - 16:48
Nej, inte alls oundvikligt! Det är alla TV-tittare som med passivitet gör det möjligt att de höjer priserna. Vart går sedan pengarna? Jo, till helt overkliga ersättningar till idrottsmän och kvinnor. Zlatan får för mycket, han klarar sig på mindre. Henrik Lundqvist likaså. Tänk om vi härdar ut ett år och inte köper dessa kanaler? Då skulle det stramas åt lite här och där! Den fattiga göder den rika idag! Det går att ändra på! Postad 24 maj 2017 - 17:26 Men du betalar väl för Telia? Postad 25 maj 2017 - 07:28
Det är ett oärligt beteende att dölja prishöjningens koppling till omförhandlingarna genom att ett halvår senare påstå att prishöjningen sker på grund av allmänna "förbättringar av tjänsten" och dyligt trots att några förbättringar inte alls sker i samband med prishöjningen. Postad 25 maj 2017 - 09:07
Tycker att dessa s.k förbättringar blivit till det sämre. Man gör om hela play tjänsten så den blir mycket segare att navigera i för kunder med äldre boxar. När man påtalar för supporten menar de att boxen behöver bytas ut, men till en kostnad såklart! Haft Tv ifrån Telia sen 2007, och priset har bara skenat iväg för kanalerna sen dess. Postad 25 maj 2017 - 09:17 Kom inte alla operatörer överens om samma avtal förra gången? Ska telia kunder betala mer än comhem bbb canaldigital viasat boxer? Postad 25 maj 2017 - 09:28 Pinsamt och direkt uselt agerat också av Telia att bara skriva korta kontrakt med mediehusen. Skriv de på 10-15 år så undviker man sånt här vartannat år. Postad 25 maj 2017 - 12:34
Om det vore så väl som vartannat år. Snart är det väl dags för Telia att omförhandla med Viasat igen med samma tomma hot om att droppa deras kanaler för gott... Postad 25 maj 2017 - 13:23 Det här är nåt som drabbat även övriga svenska leverantörer och även i andra länder t.ex. Sky nyligt.
http://www.telegraph...lackout-threat/
Det är ju nånting med SBS Discovery då dom här problemen oftast gäller deras kanaler oavsett leverantör. Redigerat av Leatherface, 25 maj 2017 - 13:25. Postad 25 maj 2017 - 19:39 Någon som har koll på hur utrullningen av firmware 16.2 till Telia Router Plus (technicolor 799vac Xtream)? Har en som fastnat på 15.3 trots att jag ringt Telia och bett dom trycka ut uppdateringen - och fick ett OK på detta efter lite väntan. Min andra kör 16.2 med gott resultat - bortsett från att webinterfacet dör efter en knapp vecka. Postad 25 maj 2017 - 21:43 Andra som märkt volymhöjning under reklam på vissa kanaler senaste veckan? Redigerat av Ironse, 25 maj 2017 - 21:43. Postad 25 maj 2017 - 22:07
Vilket är förklaringen till att 16.2 inte är senaste officiellt släppta mjukvaran och inte har rullats ut på bred front. Postad 26 maj 2017 - 06:39
Hade varit bra om supporten vetat detta - sen kan dom naturligtvis inte ha koll på allt. Bortsett från detta tycker jag 16.2 fungerar utmärkt. Postad 29 maj 2017 - 19:53
Varför vill de bara höja orimligt mycket för telia? Postad 29 maj 2017 - 19:58
Ingen av parterna har gjort nåt fel säger dom, så vem kan man lita på? Postad 29 maj 2017 - 21:29
Alla har mer eller mindre drabbats av deras metoder. Som sagt så bråkades det med Sky senast för ett par månader sen och med Canal Digital förra året. Postad 30 maj 2017 - 08:25
Kör med Boxer fortfarande, väntar på att Telia ska få tummen hur och fixa TV3 HD (inte via extra paket). Boxer har aldrig vad jag vet haft problem med förhandlingarna. Postad 30 maj 2017 - 08:29
Boxer har inga HD-kanaler via fiber. Boxer har inte TV3 SD ens via fiber. Redigerat av Buddypresley, 30 maj 2017 - 08:44. Postad 30 maj 2017 - 09:16
? Kör inte fiber, fungerar bra med HD i luften. Tänkte det var dags för fiber.. fast börja tveka när det är så usel bildkvalitet på kanalerna år 2017.
Fast poängen är att Boxer verkar inte ha/haft några problem att förhandla. Postad 30 maj 2017 - 09:25
Nåt förhandlingsproblem måste dom haft när dom inte får sända TV3 via fiber. Det är flera andra kanaler som saknas också via fiber gentemot antenn i samma TV-paket. Postad 30 maj 2017 - 12:14
Nej, Boxer har inte heller klarat sig
http://www.dagensmed...svinner-6094035 Postad 30 maj 2017 - 12:47 Aha, då hade jag fel. Kommer inte ihåg, kanske att det var en så kort tid som kanalen var borta eller så kom de överens i sista sekund. Postad 30 maj 2017 - 12:55
Tror att det kommer att lösa sig i och med att Boxer ägs av Comhem. Comhem är ute efter Boxers kunder för att kunna distribuera via deras egna fibernät.
Citat från Di "Boxerkunderna kommer få tillgång till fiber de kommande åren och här ser Comhem sin möjlighet. Tanken är Boxer-kunderna ska erbjudas fiberbaserade tv- och bredbandstjänster från Comhem."
Så förhoppningsvis sätter det press på Telia och de andra spelarna.. eller inte.. Postad 30 maj 2017 - 14:23
Ca. 18 timmar var de borta
http://www.dagensmed...utbudet-6094038 Postad 01 juni 2017 - 11:47 Några extra barnkanaler... 3 användare läser detta ämne1 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
|
Trendande produkter |