* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
34745 svar till detta ämne
Postad 01 juni 2017 - 12:20
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 119 inlägg
Har man discoverypaketet så dras kostnaden för paketet av på fakturan, vilket är korrekt i detta fallet. Har man däremot paketet stor, som innehåller alla kanaler som finns i discoveryypaketet så får man dåliga ersättningskanaler istället. Vad är det för vits med detta?
Jag vill inte ha ersättningskanaler som jag inte tittar på
Postad 01 juni 2017 - 12:20
Unregisteredc082866f
-
Unregisteredc082866f
-
Beroende
-
-
1 318 inlägg
Nu kom det mail från Telia att Discovery försvinner. "Istället får du ett nytt spännande innehåll" skriver dom...
Några extra barnkanaler... Nä, dra åt...
Så **** rätt. Låt inte programbolagen styra över vad vi ska ha i våra paket och definitivt inte betala nånting för reklamkanaler. De borde bara vara tacksamma att de får visa sin reklam i min tv. <spekulation>Löjligt att de ska trycka ut 3 (eller nåt) skitkanaler för att jag vill se en vettig.</spekulation>
Naturligtvis ska Telia kompensera med något vettigt eller helst bara sänka priset.
Redigerat av Unregisteredc082866f, 01 juni 2017 - 12:21.
Postad 01 juni 2017 - 12:31
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Så **** rätt. Låt inte programbolagen styra över vad vi ska ha i våra paket och definitivt inte betala nånting för reklamkanaler. De borde bara vara tacksamma att de får visa sin reklam i min tv. <spekulation>Löjligt att de ska trycka ut 3 (eller nåt) skitkanaler för att jag vill se en vettig.</spekulation>
Naturligtvis ska Telia kompensera med något vettigt eller helst bara sänka priset.
HBO Nordic läggs till utan kostnad i samtliga paket. För övrigt är ju inte detta Telias fel, då det är Discovery som inte går med på att uppfylla sin kunds krav.
Postad 01 juni 2017 - 12:36
vinncent
-
vinncent
-
Mästare
-
-
2 882 inlägg
Ja men det löser ju sig säger alla här i tråden...🤔
Postad 01 juni 2017 - 12:46
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Nu kom det mail från Telia att Discovery försvinner. "Istället får du ett nytt spännande innehåll" skriver dom...
Några extra barnkanaler... Nä, dra åt...
Samma sak förra året. Kommer tillbaka 😎
Postad 01 juni 2017 - 12:59
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 119 inlägg
För övrigt är ju inte detta Telias fel, då det är Discovery som inte går med på att uppfylla sin kunds krav.
Hur vet du det?
Postad 01 juni 2017 - 13:00
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Läs på Telia.se. Där står det vi behöver veta.
"Discovery vill fortfarande begränsa var och på vilket sätt våra kunder tittar på tv kombinerat med orimliga prishöjningar."
https://www.telia.se...ner-och-ersatts
Redigerat av agpath, 01 juni 2017 - 13:02.
Postad 01 juni 2017 - 13:04
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2 953 inlägg
http://www.aftonblad...nal-5-kanalerna
Så Discovery är beredd att förlora 1500000 tittare eller 750000 kunder för vad?
Ska vi betala mer än alla andra operatörer som är mindre?
Vad är det som blivit dyrare sedan förra avtalet för telia men inte andra operatörer?
Redigerat av Ironse, 01 juni 2017 - 13:05.
Postad 01 juni 2017 - 13:06
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 119 inlägg
Läs på Telia.se. Där står det vi behöver veta.
"Discovery vill fortfarande begränsa var och på vilket sätt våra kunder tittar på tv kombinerat med orimliga prishöjningar."
https://www.telia.se...ner-och-ersatts
Dom har ljugit förut, så jag litar inte helt på vad dom säger. Jag fick brottas i flera månader förut för att få tillgång till alla kanaler som jag var berättigad till.
Postad 01 juni 2017 - 13:14
Unregisteredc082866f
-
Unregisteredc082866f
-
Beroende
-
-
1 318 inlägg
HBO Nordic läggs till utan kostnad i samtliga paket. För övrigt är ju inte detta Telias fel, då det är Discovery som inte går med på att uppfylla sin kunds krav.
Ja, precis. Därför hejar jag på Telia i det här fallet. Troligtvis vill Discovery inte att man ska kunna välja vilka Discovery kanaler man vill ha utan de vill bestämma det åt oss. De har nog även problem med den utmärkta tjänsten Telia Play+ och vill begränsa den för användarna av någon idiotisk anledning.
Postad 01 juni 2017 - 13:26
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 119 inlägg
Enligt Telia så pågår förhandlingarna fortfarande. Hur kan man då gå ut med info att kanalerna försvinner? Är det bara ett spel för galleriet?
Är det bara ett dramatiskt utspel för att rättfärdiga en prishöjning? Samtidigt betalar kunderna fullpris för paketen och får som "kompensation" usla kanaler och HBO Nordic (som förresten är fritt i tre månader normalt)
Postad 01 juni 2017 - 13:31
hugeman
-
hugeman
-
Forumräv
-
-
985 inlägg
http://www.aftonblad...nal-5-kanalerna
Så Discovery är beredd att förlora 1500000 tittare eller 750000 kunder för vad?
Vad är det som blivit dyrare sedan förra avtalet för telia men inte andra operatörer?
Mycket osannolikt att de inte skulle komma överens, ingen part har råd att vara utan varandra. Vad som har blivit dyrare sedan sist är väl diverse sportevenemang + att SBS tycker att det är värda så pass mycket. Och detta är ju sagt var inte specifikt för Telia. När Canal Digitals förhandling strandade sist med SBS då var kanalerna borta betydligt längre än vad de var för Telia kunderna senast.
Det är bara att gilla läget och inse att det spelar ingen roll vilken operatör du har. Det är bara hoppas att operatören slåss lite för kunderna och inte bara sin egna plånbok. Klart som korvspad är att det kommer bli dyrare för kunden i alla fall. Men det blir om ca 6 mån när striden är glömd 
Redigerat av hugeman, 01 juni 2017 - 13:32.
Postad 01 juni 2017 - 13:41
sportmats
-
sportmats
-
Lärjunge
-
-
349 inlägg
Men om de utan och vidare kan lägga till HBO Nordic så borde de ju kunna lägga till Viasats sportkanaler utan extra kostnad som kompensation. Jag menar det krävs väl lika mycket förhandling med HBO som det gör med vilket annat kanalbolag som helst.
Postad 01 juni 2017 - 13:48
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 119 inlägg
Men om de utan och vidare kan lägga till HBO Nordic så borde de ju kunna lägga till Viasats sportkanaler utan extra kostnad som kompensation. Jag menar det krävs väl lika mycket förhandling med HBO som det gör med vilket annat kanalbolag som helst.
HBO är fritt tre månader via Telia så det kostar inget. Samtidigt gör dom HBO en tjänst genom att göra vissa kunder beroende av tjänsten så att dom måste betala för den när Telia kommit överrens med Discovery. En win-win-win-lose situation.
Postad 01 juni 2017 - 13:54
compost76
-
compost76
-
Amatör
-
-
75 inlägg
Dagen då vi tv konsumenter får välja våra egna kanaler och inte färdigpackade paket lär nog aldrig komma.
Visst erbjuder en del lev. kanaler styckvis men till hutlösa priser.
Vill jag bara se fotbollen på viasat så blir jag påtvingad hockey och motor också, uselt!!
Vill jag bara ha eurosport går det inte, man tvingas köpa ett helt paket alt. måste teckna ett s.k. grundabbonemang som alltid
är hutlöst dyrt.
Dags att vi tv konsumenter protesterar mer!
Redigerat av compost76, 01 juni 2017 - 13:54.
Postad 01 juni 2017 - 14:01
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 119 inlägg
Har telias öppna fiber där "flera leverantörer konkurrerar på lika villkor" som det står i reklamen. Tänk om dom kunde släppa in comhem i det nätet...
Postad 01 juni 2017 - 14:21
Ikano
-
Ikano
-
Användare
-
-
156 inlägg
Angående Discovery kanalerna....Har fått svar från Telia om man har Viasat silver så kommer man ha kvar kanalerna som ingår med Viasat silver som 5:an 9:an 11:an och Discovery kanalen får se om det stämmer....
Postad 01 juni 2017 - 14:23
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 534 inlägg
Men om de utan och vidare kan lägga till HBO Nordic så borde de ju kunna lägga till Viasats sportkanaler utan extra kostnad som kompensation. Jag menar det krävs väl lika mycket förhandling med HBO som det gör med vilket annat kanalbolag som helst. Nu har ju jag ingen insyn i hur förhandlingar går till men rörande Viasat kanalerna så kan man ju bara lägga till "hela" paket från viasat och då blir kostnaden antagligen ganska stor. HBO är ju en leverantör som bara har som krav att Telia tillhandahållet en on demand tjänst är ju betydligt lättare och har en mer begränsad kostnad kan man nog med säkerhet gissa sig till. Nu har man suttit i förhandlingar nästan dygnet runt och är överens om att man står för lågt från varandra för att skriva på ett avtal. Som kund hos Telia hade jag tyckt att jag kanske skulle behöva betala de dubbla för mina TV kanaler och bli av med en play tjänst helt och hållet inte var acceptabelt för mig iaf. Men nu vet jag inte vad exakt som ingår i avtalen men jag skulle nog hellre klara mig utan kanalerna om det blir stora prishöjningar. Markus Johansson Telia Kundservice
Redigerat av TeliaKundservice, 01 juni 2017 - 14:24.
Postad 01 juni 2017 - 14:28
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 119 inlägg
Angående Discovery kanalerna....Har fått svar från Telia om man har Viasat silver så kommer man ha kvar kanalerna som ingår med Viasat silver som 5:an 9:an 11:an och Discovery kanalen får se om det stämmer....
Strandat avtal mellan Discovery och Telia bör rimligtvis inte påverka Viasats utbud.
Postad 01 juni 2017 - 14:41
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Var nåt liknande förra gången för dem med Viasat-paket, åtminstone Kanal 5 som tillfälligt hamnade på kanalplats 65.
Postad 01 juni 2017 - 15:02
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 119 inlägg
Om Telia bara sagt att kanalerna försvinner tills vidare och drar av kostnaden på fakturan, så hade jag haft mer överseende med situationen.
Men att säga "Istället får du ett nytt spännande innehåll" och kastar in några usla ersättningskanaler, gör att man blir förbannad.
Det är ett hån mot kunderna och det förstår väl i stort sätt vem som helst.
-Du blir av med Discovery channel men får Disney junior istället, bra va..? 
Postad 01 juni 2017 - 15:12
Ikano
-
Ikano
-
Användare
-
-
156 inlägg
Strandat avtal mellan Discovery och Telia bör rimligtvis inte påverka Viasats utbud.
Nä dom kanalerna ska finnas kvar på Viasat silver...Försvinner bara från Stor och lagom om jag fattat det rätt...Så dom som har Viasat silver utbudet på Telias digital-tv kan se dom fortfarande efter den 9 juni...
Redigerat av Ikano, 01 juni 2017 - 15:15.
Postad 01 juni 2017 - 17:41
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 534 inlägg
Jag har ganska säkra källor som säger att de kunder som har Viasat silver eller Viasat guld kommer att få följande kanaler på följande kanalplatser:
61 Kanal 9 SD 62 TV 11 SD 64 Discovery SD 65 Kanal 5 SD (Stockholm)
Detta beror på att Viasat har ett avtal med SBS Discovery om att dessa kanaler ska ingå i Viasat Silver och Guld.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Redigerat av TeliaKundservice, 01 juni 2017 - 17:43.
Postad 01 juni 2017 - 18:02
pallepaf
-
pallepaf
-
Forumräv
-
-
539 inlägg
Som kund hos Telia hade jag tyckt att jag kanske skulle behöva betala de dubbla för mina TV kanaler och bli av med en play tjänst helt och hållet inte var acceptabelt för mig iaf. Men nu vet jag inte vad exakt som ingår i avtalen men jag skulle nog hellre klara mig utan kanalerna om det blir stora prishöjningar.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Varför inte fortsätta att erbjuda kanalerna som ett eget paket till den kostnad det skulle innebära och låta kunden välja själv om det är värt det? Det ligger onekligen Telia till last att de kunder som väljer deras tv-lösning riskerar att någon gång om året stå helt utan vissa kanaler oavsett den egna viljan och förmågan att betala.
Postad 01 juni 2017 - 18:03
Ikano
-
Ikano
-
Användare
-
-
156 inlägg
Jag har ganska säkra källor som säger att de kunder som har Viasat silver eller Viasat guld kommer att få följande kanaler på följande kanalplatser:
61 Kanal 9 SD 62 TV 11 SD 64 Discovery SD 65 Kanal 5 SD (Stockholm)
Detta beror på att Viasat har ett avtal med SBS Discovery om att dessa kanaler ska ingå i Viasat Silver och Guld.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Bara SD Viasat silver har väl HD på kanal 5 i alla fall...
Postad 01 juni 2017 - 18:19
Jolt
-
Jolt
-
Beroende
-
-
1 323 inlägg
Förstår egentligen inte varför Telia erbjuder ersättningskanaler alls, om jag följer ett antal serier o någon sport på dessa kanaler som nu försvinner. . vad gör ersättningskanaler som inte visar dessa program för nytta för mig?
Antar att dom flesta som kollar på 5an, 11an osv följer ett antal serier där, idag är det "Flash" o "Arrow" på 11an för mig . . o har man sett samtilga avsnitt av serier som dessa. . är det inte SÅ kul att nu missa några.
Jag förstår inte tanken med "ersättningskanaler" . . man tittar på Tv ofta för att följa program under lång tid. . .o att då ta bort dessa o ersätta med nått helt annat är helt ologiskt.
Det är ju som om du följer ett fotbolls lag i alla år o går på deras matcher . .sen en dag när du kommer till arenan så " tyvärr vi kommer inte överens med det laget men ni får se hästhoppning idag istället, vi tycker det är en bra ersättning"
Postad 01 juni 2017 - 18:55
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2 953 inlägg
Är för det mesta egentligen bara skräp på kanal 5 9 11 animalplanet discovery och ofta repriser - hutlöst man då kan begära högre ersättningar bara för att täcka upp OS på Eurosport kanalerna
Postad 01 juni 2017 - 19:02
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 119 inlägg
Tänk om man prenumererade på Teknikens värld, sen av nån anledning så blev det trubbel med tidningen och så skickade dom Kalle Anka istället...
Postad 01 juni 2017 - 21:40
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2 953 inlägg
Står TCM har upphört idag - nu tycks det försvinna mer kanaler än vad man får tillbaks
Postad 02 juni 2017 - 05:35
herge
-
herge
-
Användare
-
-
203 inlägg
många leverantörer av tv-material har ju idag helt egna appar, t.ex. har discovery sin Dplay. Leverantörerna är väldigt måna om dessa produkter och vill såklart att alla ska använda dessa primärt då de kan visa t.ex. riktad reklam på ett bra sätt. Hos andra levenatörer har dom svårare att styra detta och jag kan tänka mig att mycket av avtalsförhandlingen och prissättningen handlar just om detta, reklam för OTT (t.ex. play+) och hur man får lov att visa och distribuera programmen. Telia tolererar nog inga inskränkningar på det området vilket jag tycket är mycket strongt och det är väl bara beklagligt att Discovery inte kan ge med sig. Har svårt att tro att sista ordet är sagt 
Kör för övrigt uteslutande Play+ via Chromecast för tillfället för all tv-underhållning, mycket bra tjänst!
Redigerat av herge, 02 juni 2017 - 05:37.
Postad 02 juni 2017 - 06:52
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 119 inlägg
Står TCM har upphört idag - nu tycks det försvinna mer kanaler än vad man får tillbaks
Vi kanske får en extra barnkanal som kompensation 
Postad 02 juni 2017 - 07:17
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Att TCM läggs ner i Norden, kan inte Telia lastas för. Möjligen borde den ersättas med en annan kanal. Men vem vet, det kanske kommer...
https://sv.wikipedia.../TCM_(TV-kanal)
Postad 02 juni 2017 - 07:53
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2 230 inlägg
Enligt Telia så pågår förhandlingarna fortfarande. Hur kan man då gå ut med info att kanalerna försvinner?
Förmodligen för att gällande avtal löper ut ett visst datum och om ingen ny överenskommelse finns vid den tidpunkten så har man helt enkelt inte rätt att längre distribuera kanalerna. Att förvarna kunderna om att det är vad som kommer att hända om det nuvarande läget står sig tycker jag tillhör god ton. Skulle man väntat tills avtalet gått ut och sedan bara släckt kanalerna för att i efterhand berätta varför det blev svart i rutan?
Postad 02 juni 2017 - 07:57
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 119 inlägg
Förmodligen för att gällande avtal löper ut ett visst datum och om ingen ny överenskommelse finns vid den tidpunkten så har man helt enkelt inte rätt att längre distribuera kanalerna. Att förvarna kunderna om att det är vad som kommer att hända om det nuvarande läget står sig tycker jag tillhör god ton. Skulle man väntat tills avtalet gått ut och sedan bara släckt kanalerna för att i efterhand berätta varför det blev svart i rutan?
Förvarnat har redan Telia gjort. Nu har dom ju fram till 8 juni på sig att förhandla innan avtalet går ut.
Postad 02 juni 2017 - 07:58
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2 230 inlägg
Finns inget i det här som antyder att Discovery skulle ställa andra krav mot Telia än mot andra distributörer, jag vet inte var du fått det ifrån.
Postad 02 juni 2017 - 08:02
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2 230 inlägg
Förvarnat har redan Telia gjort. Nu har dom ju fram till 8 juni på sig att förhandla innan avtalet går ut.
Då förstår jag nog inte din fråga "Enligt Telia så pågår förhandlingarna fortfarande. Hur kan man då gå ut med info att kanalerna försvinner?"
Hur skulle man gjort?
Postad 02 juni 2017 - 08:10
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 119 inlägg
Då förstår jag nog inte din fråga "Enligt Telia så pågår förhandlingarna fortfarande. Hur kan man då gå ut med info att kanalerna försvinner?"
Hur skulle man gjort?
Om förhandling pågår så borde det inte vara klart med att kanalerna försvinner.
-Det är spikat nu att kanalerna försvinner men förhandlingar pågår ???
Redigerat av Buddypresley, 02 juni 2017 - 08:20.
Postad 02 juni 2017 - 08:38
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2 230 inlägg
Om förhandling pågår så borde det inte vara klart med att kanalerna försvinner.
-Det är spikat nu att kanalerna försvinner men förhandlingar pågår ???
Ingen tror väl att de försvinner för gott? Men självklart kan de inte sända utan ett gällande avtal och i nuläget saknas det efter 8/6 som jag tolkar Telias uttalande, och då gäller att kanalerna plockas bort.
Postad 02 juni 2017 - 08:48
mblom
-
mblom
-
Amatör
-
-
67 inlägg
Har telias öppna fiber där "flera leverantörer konkurrerar på lika villkor" som det står i reklamen. Tänk om dom kunde släppa in comhem i det nätet...
Man kan få Comhem, iallafall där jag bor. Det har varit säljare hos mig från Comhem och kommit med väldigt bra erbjudande tills jag fick höra att jag måste byta till deras fibernät ITUX. Fibern ägs av Skanova och nu verkar det vara fri konkurrens för kommunikationsoperatörer. Tror att kan få tillgång till bahnhof och bredbandsbolaget också.
Redigerat av mblom, 02 juni 2017 - 08:49.
Postad 02 juni 2017 - 08:51
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 119 inlägg
Ingen tror väl att de försvinner för gott? Men självklart kan de inte sända utan ett gällande avtal och i nuläget saknas det efter 8/6 som jag tolkar Telias uttalande, och då gäller att kanalerna plockas bort.
Alla vet att dom inte kan sända utan avtal. Men att under pågående förhandling säga att kanalerna försvinner, känns underligt. Ungefär som att under pågående löneförhandling säga från nån parts sida, -ni får 2 %, för att sedan fortsätta förhandla.
Postad 02 juni 2017 - 09:13
herge
-
herge
-
Användare
-
-
203 inlägg
Alla vet att dom inte kan sända utan avtal. Men att under pågående förhandling säga att kanalerna försvinner, känns underligt. Ungefär som att under pågående löneförhandling säga från nån parts sida, -ni får 2 %, för att sedan fortsätta förhandla.
Kan man ju tycka men någonstans måste man ju gå ut till kunderna, ett sånt här maskineri tar ju ett tag att få igenom och det är förmodligen inte görbart att göra på samma dag som kanalerna försvinner. Har ju svårt att se vad dom skulle tjäna på att ta bort kanalerna före "the very bitter end"
Postad 02 juni 2017 - 10:07
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2 230 inlägg
Alla vet att dom inte kan sända utan avtal. Men att under pågående förhandling säga att kanalerna försvinner, känns underligt.
Med andra ord tycker du inte de skulle sagt något innan avtalet löpt ut och kanalerna släckts?
Postad 02 juni 2017 - 10:37
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Med andra ord tycker du inte de skulle sagt något innan avtalet löpt ut och kanalerna släckts?
Tror ni pratar förbi varann...
Telia har tidigare gått ut med att man förhandlar med SBS Discovery och kommer man inte överens, så försvinner kanalerna den 8/6. Då hade det räckt att först den 8:e (eller möjligen den 7:e) tala om "vi har inte kommit överens med SBS Discovery, så ny händer detta, som vi informerade om för 2 veckor sedan".
Redigerat av Bopper, 02 juni 2017 - 10:37.
Postad 02 juni 2017 - 10:40
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 119 inlägg
Jo, men dom hade en dryg vecka på sig att förhandla när infot gick ut. Hade dom tänkt ta semester nu?
Tror ni pratar förbi varann...
Telia har tidigare gått ut med att man förhandlar med SBS Discovery och kommer man inte överens, så försvinner kanalerna den 8/6. Då hade det räckt att först den 8:e (eller möjligen den 7:e) tala om "vi har inte kommit överens med SBS Discovery, så ny händer detta, som vi informerade om för 2 veckor sedan".
Japp, korrekt.
Postad 02 juni 2017 - 10:56
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 119 inlägg
Gött med "nya och spännande kanaler" istället för Discovery channel. Blir spännande att följa Mimmis Toons.

Postad 02 juni 2017 - 13:47
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 119 inlägg
Man kan få Comhem, iallafall där jag bor. Det har varit säljare hos mig från Comhem och kommit med väldigt bra erbjudande tills jag fick höra att jag måste byta till deras fibernät ITUX. Fibern ägs av Skanova och nu verkar det vara fri konkurrens för kommunikationsoperatörer. Tror att kan få tillgång till bahnhof och bredbandsbolaget också.
Det går inte att få tillgång till Comhem via Telias öppna fiber. Det går att få Boxer men dom har inga HD-kanaler via fiber. Kan också få Viasat med dom har väldigt få Discoverykanaler som dessutom inte är i HD. Så öppen var den fibern.
Postad 02 juni 2017 - 14:41
sportmats
-
sportmats
-
Lärjunge
-
-
349 inlägg
Men
Nu har ju jag ingen insyn i hur förhandlingar går till men rörande Viasat kanalerna så kan man ju bara lägga till "hela" paket från viasat och då blir kostnaden antagligen ganska stor. HBO är ju en leverantör som bara har som krav att Telia tillhandahållet en on demand tjänst är ju betydligt lättare och har en mer begränsad kostnad kan man nog med säkerhet gissa sig till.
Nu har man suttit i förhandlingar nästan dygnet runt och är överens om att man står för lågt från varandra för att skriva på ett avtal.
Som kund hos Telia hade jag tyckt att jag kanske skulle behöva betala de dubbla för mina TV kanaler och bli av med en play tjänst helt och hållet inte var acceptabelt för mig iaf. Men nu vet jag inte vad exakt som ingår i avtalen men jag skulle nog hellre klara mig utan kanalerna om det blir stora prishöjningar.
Markus Johansson
Telia Kundservice
I min värld borde det vara självklart att man kompenseras för det man blir utan. Det vill säga elva kanaler försvinner, då är det självklart att man ska ersätta dessa med elva andra likvärdiga kanaler (tre allmänna kanaler, två sportkanaler, tre vetenskap/naturkanaler etc.) och klarar man inte av det ska kunden givetvis inte betala samma kostnad för sex kanaler som inte ens kan ses som en ersättning på långa vägar till priset för elva kanaler. Hur är det med matematik-kunskapen hos er på Telia? Kan man sponsra med en kulram eller miniräknare. För ni verkar ju tro att sex och elva är lika många.
Hur kommenterar du att två sportkanaler försvinner och ersätts av exempelvis en disneykanal. Sport och tecknat är överhuvudtaget inte ens samma sak.
Postad 02 juni 2017 - 14:55
sportmats
-
sportmats
-
Lärjunge
-
-
349 inlägg
Men för att ge både Telia och Discovery näsbrännor kan ni som har Android-mobiler eller plattor söka på nätet och ladda ned appar som heter Mobdro och LiveTVnet. Båda har många utländska kanaler som man lätt kan casta till sin tv. Och på Google Play så sök efter apparna PTV Sports och Solid Streamz. Den sistnämnda kan vara lite lurig när det gäller lurar men funkar hur utmärkt som helst på plattor. Det är helt lagligt att titta på och använda dessa appar.
Postad 02 juni 2017 - 15:18
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
Postad 02 juni 2017 - 15:47
Weiman
-
Weiman
-
Forumräv
-
-
930 inlägg
Telia tolererar nog inga inskränkningar på det området vilket jag tycket är mycket strongt
Fast det gör dom ju. TV4 t ex har begränsningar och andra kanaler finns inte alls i Play+.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
JBL 4309 vs 708i
Anton
2025-05-23 13:58:22
-
Botten av lådan limmas.
Anton
2025-05-23 13:48:01
-
Seas L26roy Nr2
Anton
2025-05-22 21:14:10
-
Bio front med duk på plats
Globe
2025-05-22 08:43:45
-
Screen Research FSD på väggen
Globe
2025-05-22 08:22:42
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|