Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

*** Officiell tråd - Xtreamer - Streamer/Streamer Pro/Sidewinder/iXtreamer

3627 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 02 februari 2011 - 19:54

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Högersidan är bara en skärmdump ifrån svtplay i FF/IE/chrome etcetc
Tryck Enter på fjärren för att komma in.

Hmmm, jag har samma fel också, tror jag ...

Skulle man inte fortfarade ha de där raderna med:
Bifogad fil  SvtPlay101213_2.jpg   28,38K   1 Antal nerladdningar
inlagda där det står där?

Och sen din den där Xtreamering_26_svtplay.zip "Xtremering"-mapp inlagd istället för Xtremering-mappen under Scripts på sin hdd?

När jag trycker OK när jag står på SvtPlay i Xtreamering-menyn, så får jag först upp en stor gul skärm med text om "This project is based entirely on" ...
Och sen: "I AGREE, DOWNLOAD NOW <1>", jag trycker 1 = Röd och får då upp: "No update found. OK."
Och sen står jag åter med SVT Play i vänster-menyn, och med en bild på en massa olika filmer/klipp osv på högersidan.
Och sen upprepas allt enl. ovan igen när jag då trycker OK igen ...

Trycker jag istället Högerpil så byter SVT Play till vänster, som jag står på, text till NetFlix, och sen kommer en ny bild till höger, där det står (felstavat) "Comming soon".

Och så där håller det på...

Vad är fel i din Xtreamering_26_svtplay.zip?

Eller; VAR är felet?

Redigerat av anderswillhelmsson, 02 februari 2011 - 19:59.

Postad 02 februari 2011 - 20:29

bsba
  • bsba
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

ChangeExt.exe använder jag, t.ex kan man söka efter alla .img filer på en hårddisk (t.ex Xtreamern), markera alla och högerklicka, välja "IMG Change File Extension, så kommer en ruta upp där man skriver in t.ex. iso trycker okej så är det klart. Smidigt tycker jag.

Var hittar man det programmet.
Gjorde en Googlesökning utan nåt vettigt resultat. :)

Postad 02 februari 2011 - 21:59

Unregistered3b7f3b8e
  • Unregistered3b7f3b8e
  • Beroende

• 1 169 inlägg
  • 0
http://www.fnoware.s.../ChangeExt.html

Bifogad fil  ChangeExt.zip   279,99K   5 Antal nerladdningar

P.s. en halvminuts sökande via google... :)

Redigerat av Unregistered3b7f3b8e, 02 februari 2011 - 22:00.

Postad 02 februari 2011 - 23:26

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

P.s. en halvminuts sökande via google... :)

Tar välan en halvsekund extra att trycka ned Shift i Utforskaren när man högerklickar på en Mapp, och då få upp en "DOS-Prompt här" att välja på...
(Gäller Win7)

ELLER så kör man en >>Start>Kör> där man skriver cmd och trycker Enter, och trillar ut i Dos, men då måste man oclså förflytta sig till rätt directory/mapp/folder, vilket man gör medelst cd bla bla.

Väl där skriver man:

ren *.img *.iso

så har VIPS alla IMG-filer bytt ändelse till ISO.

Men har man XP och vill ha "DOS-Prompt Här" i sin högerklick-meny i Utforskaren, så kör man den här Registerfilen genom att bara klicka på den när man väl sparat den och UPP-zippat den nånstans.

Bifogad fil  DosHere.zip   331bytes   1 Antal nerladdningar

(Tror den funkar i både Vista och Win7 också, dvs vill man ha ett 'fast' alternativ för "DOS-Prompt Här" som alltid syns vid Högerklick på mapp, så kör man den här. Annars får man alltså "DOS-Prompt Här" om man håller ned Shift när man högerklickar en mapp i Vista och Win7.)

Postad 03 februari 2011 - 00:46

Kvarnby
  • Kvarnby
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
borttaget

Redigerat av Kvarnby, 03 februari 2011 - 13:59.

Postad 03 februari 2011 - 07:39

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0
Citera INTE ett helt inlägg - speciellt INTE när det är precis innan ditt eget ... - citera BARA så mycket att läsaren Påminns!

Då byter man ju bar ändelsen i den katalogen, eller?

Ja, det stämmer, men hur många mappar har man filmer i - normalt sett - på en hdd man har kopplad till sin Xtreamer.

Är ju isf bara att göra en:
cd blabla
till en annan mapp.

Man har ju många fler anledningar att ha snabb tillgång till en DOS-prompt än bara att byta filändelser, för det behöver man ju bara göra en enda gång.

Postad 03 februari 2011 - 08:05

Kvarnby
  • Kvarnby
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Borttaget

Redigerat av Kvarnby, 03 februari 2011 - 14:00.

Postad 03 februari 2011 - 09:00

Unregisteredd9b9aa55
  • Unregisteredd9b9aa55
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Behöver man ens byta katalog?
Räcker det inte med ren /media/filmer/*.img *.iso och sen bara ändra sökvägen, då slipper man steget med att byta katalog? Eller är det inte så smart upplagt?

*Inte riktat till dig kvarnby* :)

Redigerat av Unregisteredd9b9aa55, 03 februari 2011 - 09:02.

Postad 03 februari 2011 - 09:36

welph
  • welph
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Hmmm, jag har samma fel också, tror jag ...

Skulle man inte fortfarade ha de där raderna med:
Bifogad fil  SvtPlay101213_2.jpg   28,38K   1 Antal nerladdningar
inlagda där det står där?

Och sen din den där Xtreamering_26_svtplay.zip "Xtremering"-mapp inlagd istället för Xtremering-mappen under Scripts på sin hdd?

Det räcker med en av dessa lösningar. En ger en länk direkt i Xtreamering och den andra en länk i xLive.

Sen varför det krånglar för er på detta dära viset har jag ingen aning om varför just nu.

Postad 03 februari 2011 - 10:51

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Tack! Kände inte till den regeln, har inte sett den tidigare i något forum.

Du vet att du har förbundit dig att ha läst reglerna när du skapar dig ett konto här, va ... :D

Visste inte att man bara fick ha en hdd!

Man får ha hur många man vill, men * normalt sett * så har nog de flesta bara en.

istället för följdfrågor som man kanske kunde vänta sig så blir man mästrad, om en sån detalj som att man tipsar om ett program som jag tycker underlättar, av en "Mästare".

Ang. 'titlarna' så sätts de automatiskt av Forumet och inte av användarna själva, så bespara MIG gnäll om det!

Och hur kan DU bli 'mästrad' om jag tipsar alla om ett sätt att byta filändelse jag tycker är enklare? Underlig en ...

Jag tycker man inte onödigtvis ska installera/använda 'lösa' program om man kan slippa.
Speciellt nu för tiden när vart och vartannat prg innehåller skadlig kod såsom virus och trojaner.
Finns det då adekvata kommandon inbyggda i operativsystemet, så kan man med fördel använda dem istället.

Nej jag tackar för mitt korta besök i forumet och avstår vidare chafsande.

Jag gillar inte heller Tjafsande, så det gör du rätt i!

Redigerat av anderswillhelmsson, 03 februari 2011 - 10:54.

Postad 03 februari 2011 - 11:14

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Det räcker med en av dessa lösningar. En ger en länk direkt i Xtreamering och den andra en länk i xLive.

Du får npg göra en Kurs från början till slut, för det funkar inte som det är nu ... :D

Sen varför det krånglar för er på detta dära viset har jag ingen aning om varför just nu.

Din Xtreamering_26_svtplay.zip "Xtremering"-mapp med undermappen IMAGES, innehåller ju inte alls de 47 bilder som finns i Original-IMAGE mappen.

Utan bara tre st. SvtPlay-bilder.

Om man då kopierar dit din XTREAMERING-mapp, så saknas väl isf 47 bilder till menyerna?

Eller hur är det löst?

Postad 03 februari 2011 - 11:30

welph
  • welph
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Du får npg göra en Kurs från början till slut, för det funkar inte som det är nu ... :D

Din Xtreamering_26_svtplay.zip "Xtremering"-mapp med undermappen IMAGES, innehåller ju inte alls de 47 bilder som finns i Original-IMAGE mappen.

Utan bara tre st. SvtPlay-bilder.

Om man då kopierar dit din XTREAMERING-mapp, så saknas väl isf 47 bilder till menyerna?

Eller hur är det löst?

Du skriver inte över hela katalogen, utan om det funkar som det ska så kommer du bara att fylla på med svtplays bilder.

Får se ifall jag skriver ihop en guide, men jag hoppas ju på att detta kommer byggas in i xTreamering eller nått så allt installeras automatiskt. Men det verkar vara enklare att be om ett mirakel just nu.....

Postad 03 februari 2011 - 11:48

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Du skriver inte över hela katalogen, utan om det funkar som det ska så kommer du bara att fylla på med svtplays bilder.

Men som du gjort ZIP-filen så packar ju den upp, och skriver över det som redan finns i de mappar den omfattar...

Får se ifall jag skriver ihop en guide, men jag hoppas ju på att detta kommer byggas in i xTreamering eller nått så allt installeras automatiskt. Men det verkar vara enklare att be om ett mirakel just nu.....

Nu la jag tillbaks SvtPlay-018.zip (dvs packade upp och la mappen svtplay direkt under Scripts) och la in de där raderna med:

<item>
<title>SVT Play - Sveriges Television</title>
<link>http://127.0.0.1/med..._rss.php</link>
<media:thumbnail url="/tmp/usbmounts/sda1/scripts/svtplay/svtplay_logo.jpg" />
</item>

i menu.rss i scripts/xLive, och då funkar det igen.

Men så fort jag Återställer ovanstående 'gamla' SvtPlay-inställningar, och packar upp och kopierar innehållet i din Xtreamering_26_svtplay.zip (alltså lägger TILL dina tre SvtPlay-bilder till IMAGE-mappen, men skriver ÖVER de index.php, download.rss och version.xml som är med, så blir det som jag beskrev i mitt tidigare inlägg här ovan, dvs knas...

Postad 03 februari 2011 - 11:50

welph
  • welph
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
kanske finns en inställning i winrar/winzip som säger overwrite/append?

Postad 03 februari 2011 - 12:10

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

kanske finns en inställning i winrar/winzip som säger overwrite/append?

Man kan ju knappast 'appenda' de där index.php, download.rss och version.xml -filerna till sig själva, eller ... ? :D

Postad 03 februari 2011 - 12:12

welph
  • welph
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Man kan ju knappast 'appenda' de där index.php, download.rss och version.xml -filerna till sig själva, eller ... ? :D

Jag tänkte att man inte ska skriva över hela mappen, filer ska skrivas över men inte mappar och hela dess innehåll. I värsta fall får du/ni packa upp filerna vid sidan av och sedan kopiera in dem.

Postad 03 februari 2011 - 12:15

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Jag tänkte att man inte ska skriva över hela mappen, filer ska skrivas över men inte mappar och hela dess innehåll. I värsta fall får du/ni packa upp filerna vid sidan av och sedan kopiera in dem.

Har nog redan gjort/testat så också.

Menar du att Xtreamer sätter nåt 'special'-attribut på mapparna när Xtreamer själv 'från början' downloadar och installerar Xtreamering ?

Postad 03 februari 2011 - 12:20

welph
  • welph
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Har nog redan gjort/testat så också.

Menar du att Xtreamer sätter nåt 'special'-attribut på mapparna när Xtreamer själv 'från början' downloadar och installerar Xtreamering ?

Det tror jag inte. Men när jag kollar på attributen på scripts och image katalogen så säger de readonly för mig. Tror inte det är det som gör det.

Skrev ett litet beskt meddelande iaf till Mr. Xtreamer himself på Skype. Får se ifall de får arsle ur vagnen snart.

Postad 03 februari 2011 - 13:47

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Skrev ett litet beskt meddelande iaf till Mr. Xtreamer himself på Skype. Får se ifall de får arsle ur vagnen snart.

Vem är det, och vad är det för URL till honom?

Postad 03 februari 2011 - 20:29

akpe
  • akpe
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
någon som fått iMediashare för android telefoner att funka med Xtreamern ?

Postad 07 februari 2011 - 23:24

Unregistered1741
  • Unregistered1741
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Måste fråga. Har du kollat i manualen?
Alla dina ovan frågor finns det svar på i manualen.

Tjenare,

Med hjälp av manualen har jag nu kommit in på den via webben.

Men det stora bekymret kvarstår...
Jag vill kunna ha min Xtreamer Pro mountad som en nätverksenhet på min dator på "skrivbordet" där jag också kunna dra och släppa filer när man ska lägga in nya filmer med mera.

Men jag hittar inget om hur jag kan mounta/mappa den så det funkar med Macen.

Att köra den via FTP i finder är inga konstigheter men där kan jag bara SE filerna, inte kopiera IN eller UT något..

Tips någon?

Postad 08 februari 2011 - 11:29

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Jag vill kunna ha min Xtreamer Pro mountad som en nätverksenhet på min dator på "skrivbordet" där jag också kunna dra och släppa filer när man ska lägga in nya filmer med mera.

Men jag hittar inget om hur jag kan mounta/mappa den så det funkar med Macen.

MAC vet vi inget om - köp en Pc! ;) - men på en Pc så kan man mappa en nätverksenhete enkelt genom att bara skriva:

\\myxtreamer\Xtreamer

i Internet Explorer, så poppar ett nytt fönster upp, och där kan man se vilken enhetsbokstav den blivit tilldelad.

Vill man mappa den, så öppnar man Explorer och väljer >>Tools>Map Network Drive, och skriver där in då antingen \\myxtreamer\Xtreamer eller den Enhetsbokstav man såg den nyss fick, så kommer den sen alltid att vara den Enheten.

Ev. kan man adda \SD1 eller \SD2 efter \\myxtreamer\Xtreamer, det beror ju på om man vill se 'hela' Xtreamern, eller bara dess anslutna hhd's.

Postad 08 februari 2011 - 12:11

Unregisteredd9b9aa55
  • Unregisteredd9b9aa55
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Hur får man undertexten att visas i en MKV-fil som har undertexten kodad som PGS (SUP)?
Den visar att det finns undertext men den kan inte visa någon font till den.

Postad 08 februari 2011 - 21:58

Unregistered77b249b7
  • Unregistered77b249b7
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Har du slagit på NAS under Inställningar / Application? Det går att ändra på de sk SMB-inställningarna i webgränssnittet (t ex ge den ett namn). Jag ser min xtreamer under Delat i Finder.

Redigerat av Unregistered77b249b7, 08 februari 2011 - 22:10.

Postad 09 februari 2011 - 20:29

Unregistered7c5139ba
  • Unregistered7c5139ba
  • Beroende

• 1 310 inlägg
  • 0

Som sagt, jag skrev: "SÄGS DET"!

Och fortfarande så är odiskutabelt även ISO en Container.

No way! Period!
Vet inte varför du fastnat i att en ISO är en container. Helt olika saker! En ISO är en skivavbildning, en image och kan innehålla exakt vad som helst i en massa olika filsystem. BD-filmer är exempelvis lagrade i UDF, även i ISOn. Troligen därför vissa program inte klarar att "packa upp" den som du säger.
In image är gjord för att direkt kunna mata en brännare med filen för att få en exakt kopia av mediet den en gång kom ifrån.
En container är bara en "behållare" för att samla endast de typer av filer som behållaren kan innehålla, exempelvis video, ljudspår och undertexter...
En sådan fil kan man INTE direkt mata en brännare med för att få någon form av original-avbildning.

Och bara för att du säger "sägs det", så gör det inget att du skriver tokigheter? :)

Ja, det stämmer, men hur många mappar har man filmer i - normalt sett - på en hdd man har kopplad till sin Xtreamer.

Är ju isf bara att göra en:
cd blabla
till en annan mapp.

Man har ju många fler anledningar att ha snabb tillgång till en DOS-prompt än bara att byta filändelser, för det behöver man ju bara göra en enda gång.

Normalt sett har man en film per mapp!
Har en väldigt enkel VBS som byter namn på alla img till iso i samtliga undermappar, vilket underlättar då man har extremt många mappar. lägg skriptet i huvudmappen (exempelvis movies) och kör scriptet så bläddrar den igenom samtliga undermappar, och dess undermappar om det finns och kör sin grej.

Tråkigt att Kvarnby blev bortskrämd...

Postad 10 februari 2011 - 01:54

xicc
  • xicc
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Hej, jag är en riktig noob när dte gäller tv apparater och så.. men jag tänkte iaf köpa mig en Xtreamer Sidewinder https://www.prisjakt...kt.php?p=587782. Min fråga är då, om jag har filmer på min dator, kan jag spela upp dom på mediaspelaren utan att ha en extern hårdisk? Kan jag dela ut filmerna på nätverket och sen spela upp dom via nätverket? Hoppas ni förstår vad jag menar.

Tack på förhand!

Redigerat av xicc, 10 februari 2011 - 02:01.

Postad 10 februari 2011 - 12:20

sisa123
  • sisa123
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

om jag har filmer på min dator, kan jag spela upp dom på mediaspelaren utan att ha en extern hårdisk? Kan jag dela ut filmerna på nätverket och sen spela upp dom via nätverket?

Ja.

Postad 10 februari 2011 - 12:25

sisa123
  • sisa123
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

En ISO är en skivavbildning, en image och kan innehålla exakt vad som helst i en massa olika filsystem.

En ISO är kan vara både en Skivavbildning OCH/ELLER en Container.

An ISO image or .iso file is a container format that holds the file system used on optical disks (CDs or DVDs) to store programs, movies and other multimedia content. ISO is a formatting standard set by the International Standards Organization.

http://www.wisegeek....n-iso-image.htm

Trist med folk som dig som dömer ut andra när de själva har fel.

Postad 10 februari 2011 - 12:34

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0
Jaja, nu släpper vi ISO-diskussion och vem har rätt och vem har fel. Tack.

Postad 10 februari 2011 - 14:55

Unregisteredd9b9aa55
  • Unregisteredd9b9aa55
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Ingen som har koll på xtreamer, mkv och undertexter i pgs (sup)?
Står ju att den har stöd för detta men min kan då inte visa dessa.

Postad 11 februari 2011 - 00:04

kenh100
  • kenh100
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Någon som har koll på iXtreamer och Xtreamer Pro, funkar tilläggsprogramen på samma sätt båda? tänker då på Svtplay och liknande ifall de fungerar i Ixtreamer.

Postad 11 februari 2011 - 12:55

ollon
  • ollon
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

No way! Period!
Vet inte varför du fastnat i att en ISO är en container. Helt olika saker! En ISO är en skivavbildning, en image och kan innehålla exakt vad som helst i en massa olika filsystem. BD-filmer är exempelvis lagrade i UDF, även i ISOn. Troligen därför vissa program inte klarar att "packa upp" den som du säger.
In image är gjord för att direkt kunna mata en brännare med filen för att få en exakt kopia av mediet den en gång kom ifrån.
En container är bara en "behållare" för att samla endast de typer av filer som behållaren kan innehålla, exempelvis video, ljudspår och undertexter...
En sådan fil kan man INTE direkt mata en brännare med för att få någon form av original-avbildning.

Och bara för att du säger "sägs det", så gör det inget att du skriver tokigheter? :)
Normalt sett har man en film per mapp!
Har en väldigt enkel VBS som byter namn på alla img till iso i samtliga undermappar, vilket underlättar då man har extremt många mappar. lägg skriptet i huvudmappen (exempelvis movies) och kör scriptet så bläddrar den igenom samtliga undermappar, och dess undermappar om det finns och kör sin grej.

Tråkigt att Kvarnby blev bortskrämd...

jag håller med PJay.
"container" är ett vittomfattande ord. fast i detta fall var väl ändå syftningen på audio, video och sub i en och samma fil.

Postad 11 februari 2011 - 21:24

Guldfinger
  • Guldfinger
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Någon som tittat på "Beautiful Places in HD" på sin Xtreamer? Kan nämligen se samma sak via nätverket på min Sony Bravia. MItt problem är att på Xtreamern är det långt ifrån HD-kvalitet som visas. Sedan är det en liten felstavning också som jag skulle vilja editera.

Fråga två: Har en en .avi fil på cirka 2,2GB och 2h 19min lång. Varken Xtreamer, LG BD370 eller Windows Media Player spelar upp mer än 2h och 6min. VLC och Realplayer detektera dock hela längden. Vad kan detta bero på?
Trodde att Xtreamern skulle fixa det.

Redigerat av Guldfinger, 11 februari 2011 - 21:49.

Postad 11 februari 2011 - 23:41

heke
  • heke
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Någon fler en jag som har problem med att spela upp BD-ISO på Xtreamer Pro´n?
Ljudet försvinner + att det blir "hack" i filmen lite då och då.
Det är inte fel på BD-ISO filen och inte HDD, det funkar hur bra som helst i datorn.
Felet är Xpro´n.

Det blev lite bättre med ny mjukvara men långt ifrån att man är nöjd. (förut blev det tvärstopp)
Kör man DD ljudspåret (om det finns) så funkar det.

Filerna funkade oxå hur bra som helst i gamla tvixen förutom att man bara fick ut DTS. (ej DTS-HD)

Hoppas att det kommer en ny mjukvara snart annars blir det soporna med denna.

Postad 12 februari 2011 - 07:00

sisa123
  • sisa123
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Sedan är det en liten felstavning också som jag skulle vilja editera.

Var är felstavningen, och har den nåt med Xtreamer att göra?

Fråga två: Har en en .avi fil på cirka 2,2GB och 2h 19min lång. Varken Xtreamer, LG BD370 eller Windows Media Player spelar upp mer än 2h och 6min. VLC och Realplayer detektera dock hela längden. Vad kan detta bero på?
Trodde att Xtreamern skulle fixa det.

Nåt skit i filen. Så det har ju eg. inget med Xtreamer att göra.
Efter 2h6m. så ligger det nåt som inte borde ligga där.
Har du manuellt dragit 'Markören' fram, och förbi det stället, och kollat om det verkligen finns nåt där, det kanske är tomt, dvs filmen kanske bara är 2h6m., och det är nåt Konverteringsprogram som lagt till de extra minuterna?

Annars är det ju bara att köra nåt Rensningsprogram på filen.

Ljudet försvinner + att det blir "hack" i filmen lite då och då.
Det är inte fel på BD-ISO filen och inte HDD, det funkar hur bra som helst i datorn.
Felet är Xpro´n.

Ställ in på Auto-HDMI och 24p i Xtreamerns setup.

Redigerat av sisa123, 12 februari 2011 - 07:01.

Postad 12 februari 2011 - 13:53

heke
  • heke
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
[/quote]

Det är redan gjort, fler tips?

Postad 12 februari 2011 - 15:51

Guldfinger
  • Guldfinger
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Var är felstavningen, och har den nåt med Xtreamer att göra?

Nåt skit i filen. Så det har ju eg. inget med Xtreamer att göra.
Efter 2h6m. så ligger det nåt som inte borde ligga där.
Har du manuellt dragit 'Markören' fram, och förbi det stället, och kollat om det verkligen finns nåt där, det kanske är tomt, dvs filmen kanske bara är 2h6m., och det är nåt Konverteringsprogram som lagt till de extra minuterna?

Annars är det ju bara att köra nåt Rensningsprogram på filen.

Under Xtremaer On Air / Lifestyles
"Beautifull Placess" skall vara "Beautiful Places"

Men viktigast varför är det inte i HD? (som på min TV)

http://www.onnetwork...ul-places-in-hd

Filmen är 2.19 lång med eftertexter (ja jag har ju inte klockat den) men den slutar tvärt vid 2h6m på tidigare nämnda spelare. Jag kanske skall kolla med om där händer ngt specielt vid aktuell tidpunkt.

Postad 13 februari 2011 - 10:57

sisa123
  • sisa123
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Under Xtremaer On Air / Lifestyles
"Beautifull Placess" skall vara "Beautiful Places"

Kommer inte den texten från den hemsidan, då är det ju inget Xtreamer har med att göra, och dessutom så finns det mååånga stavfel även i Xtreamer egna menyer, som isf är viktigare att fixa, men skriv om det i Xtreamers Fourm, här kan ju ingen påverka det förstår du väl...?

Men viktigast varför är det inte i HD? (som på min TV)

Som sagt; skriv om det i Xtreamers egna Forum.

Filmen är 2.19 lång med eftertexter (ja jag har ju inte klockat den) men den slutar tvärt vid 2h6m på tidigare nämnda spelare. Jag kanske skall kolla med om där händer ngt specielt vid aktuell tidpunkt.

Och den där filmen har ju inget med Xtreamer att göra.
Har du några problem med den får du väl kontakta hemsidan där den finns.

Det är ju precis samma sak med t ex Svt Play - är en film 'paj' där så har ju inte det med Xtreamer att göra.

ALLT som finns under Xtreamering är ju bara hämtat från diverse hemsidor, och har INGET med Xtreamern självt att göra.

Redigerat av sisa123, 13 februari 2011 - 10:59.

Postad 13 februari 2011 - 16:03

Guldfinger
  • Guldfinger
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Kommer inte den texten från den hemsidan, då är det ju inget Xtreamer har med att göra, och dessutom så finns det mååånga stavfel även i Xtreamer egna menyer, som isf är viktigare att fixa, men skriv om det i Xtreamers Fourm, här kan ju ingen påverka det förstår du väl...?

Som sagt; skriv om det i Xtreamers egna Forum.

Och den där filmen har ju inget med Xtreamer att göra.
Har du några problem med den får du väl kontakta hemsidan där den finns.

Det är ju precis samma sak med t ex Svt Play - är en film 'paj' där så har ju inte det med Xtreamer att göra.

ALLT som finns under Xtreamering är ju bara hämtat från diverse hemsidor, och har INGET med Xtreamern självt att göra.

Ja Sisa123 eftersom denna tråd heter "*** Officiell tråd - Xtreamer *** ,Här skriver vi om allt som har med Xtreamer att göra" så är det är det enligt mig självklart att skriva om det här, rätt eller fel. Svårt att dra gränser kanske men om vi är överrens om att det har med Xtreamer att göra så är det tydligen ändå ingen mening med att skriva här för här kan man ju ingen ändå inte påverka något enligt dig. Nåja du kan bortse från mina inlägg.

Filmen finns inte på en hemsida utan är en DVD-rip och den är ser jag nu på 2,4GB om jag kikar via PC:n på Xtreamerns HDD men via Xtreamerns gränssnitt är den bara på 2,2GB. Vore intressant att veta varför innan man lägger hela DVD-samlingen på Xtreamerns HDD. Lite märkligt och märkligt att hela filmen går att spela upp i VLC mediaplayer när Xtreamern fungerar som NAS. Ha en fortsatt bra dag!

Postad 13 februari 2011 - 19:31

Burkeen
  • Burkeen
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Tänkte att införskaffa en ny mediaspelare, det jag vill göra är att streama filmer från datorn samt lägga över filmer till mediaspelaren, trådlöst. Vilken av dessa ska jag skaffa? En sidewinder eller xstremer pro? Är den lätt installerad o lättanvänd? En till grej jag inte hunnit greppa, ni pratar om svtplay osv, finns det som appar man kan installera direkt från boxen? Finns det resterande kanaler?

Redigerat av Burkeen, 13 februari 2011 - 19:36.

Postad 13 februari 2011 - 23:08

Unregisteredd9b9aa55
  • Unregisteredd9b9aa55
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Lite märkligt och märkligt att hela filmen går att spela upp i VLC mediaplayer när Xtreamern fungerar som NAS. Ha en fortsatt bra dag!

Det är för att Xtreamern bara är i alfastadiet av testperioden ännu och borde egentligen inte ha släppts på marknaden än då den är full av buggar. Detta är verkligen inte en komplett produkt som säljs. Känns mer som att konsumenterna är testpersoner och felsökare.

Postad 13 februari 2011 - 23:58

bjornaskim
  • bjornaskim
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Det är för att Xtreamern bara är i alfastadiet av testperioden ännu och borde egentligen inte ha släppts på marknaden än då den är full av buggar. Detta är verkligen inte en komplett produkt som säljs. Känns mer som att konsumenterna är testpersoner och felsökare.

Vill du ha den som en streamer av film, kort , musik, är den så gott som felfri. Eller som alla andra elektiska prylar så kan den strula
Har nu installerat 6st sidewinders hos kompisar och dem är verkligen inga datanördar dem kollar på film och har flytit på hur bra som helst, den enklaste varianten duger gott och dem som bara skall se på film, kort, musik mm

Postad 14 februari 2011 - 07:57

sisa123
  • sisa123
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Xtreamern överträffar nog de flestas förväntningar skyhögt iom alla format den klarar av att spela upp utan problem!

Att den inte fixar vissa format [men det är ju ovanliga format] är inte konstigt; det finns INGEN Mediaspelare som fixar precis alla format.

Och att den alls funkar ON-Line - med t ex Svt Play - är ju bara en extra bonus som de flesta inte ens tänkte på att den kunde när de köpte den.

Postad 14 februari 2011 - 09:06

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2 014 inlägg
  • 0

Min Xtreamer är minst lika bra som min Popcorn Hour, och så vitt jag vet finns det ingen mediaspelare på marknaden som är väsentligt bättre än någon av dessa.

Fördel popcorn hour för att den klarar HD-ljud, vilket inte orginal Xtreamer gör och fördel Xtreamer för favorithanteringen som Popcornen saknar.

Postad 14 februari 2011 - 18:26

dirtpop
  • dirtpop
  • Forumräv

• 679 inlägg
  • 0
Hej,

Har problem med min Xtreamer Pro. När jag spelar upp någon video som inte har AC3-ljud dvs vanlig stereo så får jag problem med att ljudet hamnar väldigt mycket (nån sekund) efter bilden. Detta problem uppkommer endast när jag spelar upp det på projektorn, inte TVn. Den är kopplad med optisk kabel till receivern, och HDMI till TVn(720p signal) och projektorn(1080p signal) (kopplar om manuellt). Några idéer?

Redigerat av dirtpop, 14 februari 2011 - 18:29.

Postad 14 februari 2011 - 21:04

Unregisteredd9b9aa55
  • Unregisteredd9b9aa55
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Ok, hör och häpna. Jag lyckades formatera om hårddisken idag genom xtreamerns meny. Även om jag ångrar att jag gjorde det då den fungerar sämre än nånsin nu.
Efter formateringen gick xtreamering igång. En gång... Nu funkar det inte igen utan är precis som förut. "No HDD" i bästa fall, annars kommer jag bara tillbaka till huvudmenyn när jag klickar på xtreamering.

Går jag in på media library så finns hårddisken inte ens med där längre. Det gjorde den tidigare.
Loggar jag in på xtreamern genom ftp-programmet så finns den med och jag kan skapa mappar och flytta filer.
Men inte ens ftp funkar särskilt bra nu då xtreamern helt plötsligt bara stänger av sig då jag för över filer.
Varför ser inte xtreamern hårddisken överhuvud taget?

Varför alla dess oförklarliga omstarter/hängningar rätt vad det är?

Den har hängt sig så brutalt flera gånger att det enda som hjälpt var att rycka ur sladden.

Dessutom tappar den lösenordet till trådlösa nätverket så jag får skriva in det varje gång jag startar boxen.

File managern är ett skämt. Jag har provat att kopiera filer till tre olika usb-minnen. Alla stängs av och överföringen avbryts. Det är inga fel på minnena då de funkar i alla andra datorer jag stoppar dem.

Den kan inte visa undertexter från MKV-filer i pgs (sup) fastän det står att den ska klara det.

Klockan går bara rätt på uppstartsbilden. När väl boxen är startad står det allt från 1906 eller nåt och uppåt.

Detta är vad jag kommer på såhär på rak arm. Så därför anser jag att den fortfarande är i en alfatestande fas och borde aldrig släppts ut bland konsumenter.

Postad 14 februari 2011 - 21:23

bsba
  • bsba
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Låter som du fått ett måndagsex. eller också nåt generalknas på mjukvaran.
Jag upplever inte alla de problem du beskriver förutom att den hänger sig ibland. Dock har jag inte testat allt du beskriver , men för det mesta funkar den bra.

Postad 15 februari 2011 - 02:16

Lunnis
  • Lunnis
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Någon som har koll på iXtreamer och Xtreamer Pro, funkar tilläggsprogramen på samma sätt båda? tänker då på Svtplay och liknande ifall de fungerar i Ixtreamer.

Ja SVT play fungerar på Pro om den fungerar på iXtremern vet jag inte men enligt vpeter på deras forum så skall det fungera.
Lunnis

Postad 15 februari 2011 - 13:25

Didde08
  • Didde08
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0
Har försökt söka lite i tråden men hittar inget bra svar ang Svt play. Kommer det att kunna spola eller hoppa fram i ett avsnitt? I dagsläget kan jag bara spola fram med x2 hastighet och den vill inte hoppa fram till en viss minut och jag klickar i det.

Postad 15 februari 2011 - 18:11

xrs99
  • xrs99
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Har försökt söka lite i tråden men hittar inget bra svar ang Svt play. Kommer det att kunna spola eller hoppa fram i ett avsnitt? I dagsläget kan jag bara spola fram med x2 hastighet och den vill inte hoppa fram till en viss minut och jag klickar i det.

Om jag minns rätt så har Vpeter svarat att det finns saker som behöver fixas i Xtreamern för att det ska gå att få att fungera. Han hade påpekat det till utvecklarna men sen är det upp till dem att se till att det bli gjort. Med Xtreamern som den ser ut idag så går det inte att lösa.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.