* Officiell tråd iPhone 4 *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
6 år sedan |
![]() |
9 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
Postad 03 augusti 2010 - 21:30
Postad 03 augusti 2010 - 21:44
Grejen är att jag har Telenor abonnemang och vill inte förlänga den i hela 24mån därför tänkte jag att köpa en olåst från andra operatörer som säljer med kontantkort som Tre te x och sen låsa upp den direkt för 300kr!
För mig räcker en 16gig som kostar 6200kr (hos Tre) plus 300kr för att låsa upp, tot hamnar den på 6500kr som är helt okej pris.
Postad 03 augusti 2010 - 21:48
Okej det låter bra att du tror det. Eftersom jag ändå ska till USA om några veckor känner jag att dom 1700 kr ja sparar är rätt bra.Misstänker att 599 gäller om man köper utan "plan" eller abonnemang men att man är låst till AT&T ändå. Om det är så betyder det det att IP4 är marginellt billigare i US än här, men det är ju inga stora summor.
Köper en i Sverige för bekvämlighets skull, vill ju kunna nyttja service nätet som finns här utom att skicka den tvärs över klotet.
Dock ska jag vänta lite till, så att antennproblemen förhoppningvis blir förbättrade.
Men skulle vilja veta om någon kan BEKRÄFTA att det är så? Alltså att 599 Dollar är priset för mobilen utan abonnemang men med operatörlås ill AT&T?
Postad 03 augusti 2010 - 21:56
Jag kan bara hålla med dig, dessvärre...Jag kan framkalla "death grip" hur lätt som helst och ibland tappar jag stapel bara jag håller i den. Synd att det är så, då det i övrigt är en underbar telefon, men samtidigt är det inget som stör då jag inte märker något vid "normalt" användande... Ska dessutom skaffa skydd/bumper.
Bara å vänta på en reviderad version.
Postad 03 augusti 2010 - 22:50
Går det att låsa upp iphone 4 direkt när man köper med Tre kontantkort?
Grejen är att jag har Telenor abonnemang och vill inte förlänga den i hela 24mån därför tänkte jag att köpa en olåst från andra operatörer som säljer med kontantkort som Tre te x och sen låsa upp den direkt för 300kr!
För mig räcker en 16gig som kostar 6200kr (hos Tre) plus 300kr för att låsa upp, tot hamnar den på 6500kr som är helt okej pris.
Precis vad jag gjort. Jag ringer inte så mkt så jag vill inte ha ett abb med hög månadskostnad. Köper hellre en kontant.
Inga problem att låsa upp direkt enl tre:s kundtjänst och alla källor man kollat. Så fort jag får min så är det bara att gå in i närmaste trebutik o låsa upp den. Alternativt kunde jag ringa dem så skulle de hjälpa mig med det.
Postad 03 augusti 2010 - 23:14
Kanon, jag ska ringa deras kundtjänst imorn och kolla leveranstiden. Hoppas bara att det inte är 4-5 veckor. Jag har en fin 3GS som är nöjd med men frugan tjatar att jag ska köpa en iphone 4 så hon kan arva 3GS:nPrecis vad jag gjort. Jag ringer inte så mkt så jag vill inte ha ett abb med hög månadskostnad. Köper hellre en kontant.
Inga problem att låsa upp direkt enl tre:s kundtjänst och alla källor man kollat. Så fort jag får min så är det bara att gå in i närmaste trebutik o låsa upp den. Alternativt kunde jag ringa dem så skulle de hjälpa mig med det.

Hennes 3G har blivit riktigt segt efter senaste uppdateringen.
Edit: ikväll fick jag jämföra mina polares 2 iphone 4 mot min 3GS men lyckades inte få några extrema antennproblem varken under samtal eller surf! Visst iphone 4 tappade nån pinne när jag grovhånglade med dom men det gör på min 3GS och gamla SE G900 också!
Redigerat av Lias08, 03 augusti 2010 - 23:29.
Postad 04 augusti 2010 - 00:09
Postad 04 augusti 2010 - 02:09
Kom precis å tänka på, vad hände med "Game Center"??? - då jag körde 4.0 Betan så fanns den med, varför finns den inte med i färdiga versionen?
Game Center kommer enligt planerna, dvs senare i år.
Postad 04 augusti 2010 - 03:26
Att sitta i ett område med exceptionell mottagning och försöka framkalla death grip är ju lönlöst. Ska ju mycket till för att tappa mottagning i dessa områden.
Det är ju i områden med svag mottagning death grip blir intressant för att se vilka fabrikat som är användbara och vilka som tappar signal.
Postad 04 augusti 2010 - 04:21
BravoDe som prompt hävdar att antennproblemet inte finns på "era" telefoner måste ju snacka i nattmössan.
Att sitta i ett område med exceptionell mottagning och försöka framkalla death grip är ju lönlöst. Ska ju mycket till för att tappa mottagning i dessa områden.
Det är ju i områden med svag mottagning death grip blir intressant för att se vilka fabrikat som är användbara och vilka som tappar signal.

Postad 04 augusti 2010 - 06:29
En sak jag inte fattar varför det är så mycket ståhej om detta. Det är väl ganska självklart att man tappar mottagning om man håller för antennen, om området redan har dålig mottagning. Hur var det förut när antennen var placerad högst upp som en liten pinne på telefonerna. Höll man för den så antar jag att mottagningen försämrades. Alla telefoners mottagning kan försämras om man håller för antennen, men det som kan sägas om iP4 är att den är känsligare än andra telefoner och det gör att det är lättare att försämra mottagninen.De som prompt hävdar att antennproblemet inte finns på "era" telefoner måste ju snacka i nattmössan.
Ps. Man kan väl inte framkalla deathgrip, det är väl endast en ord som används för att beskriva hur man ska hålla telefonen? Dvs. deathgrip kan ge dålig mottagning, men deathgrip är inte att man förlorar mottagningen.

Postad 04 augusti 2010 - 06:54
Ungefär samma sak som jag sa för 30-40 sidor sedan i denna tråden. Problemet finns bara om man redan har värdelös täckning.
Inte sant, iphone 4 har generellt sett sämre mottagning än 3gs där jag bor Stockholms regionen Wi-fi däremot verkar det vara fet kräm i, mycket bättre än 3gs. Men det går ju leva med mottagning som den är nu, bara att det inte känns helt rätt att en så relativt dyr mobil ska ha det så.
Redigerat av trancestar, 04 augusti 2010 - 06:59.
Postad 04 augusti 2010 - 07:17
Det är utan svensk moms och tull, som tillkommer 25% + 10%
Fast varför ska han tulla den? Räcker att han packar upp den när han väl är i USA så kan de omöjligt veta om han köpt den i USA eller haft med den. Det som dock tillkommer är 8%, den amerikanska VAT:en. så den kostar $650
Postad 04 augusti 2010 - 07:40
Du verkar ha lite koll. Kan du bekräfta att det verkligen är priset 599 Dollar för mobilen utan abonneamang ? (Låst till AT&T dock)Fast varför ska han tulla den? Räcker att han packar upp den när han väl är i USA så kan de omöjligt veta om han köpt den i USA eller haft med den. Det som dock tillkommer är 8%, den amerikanska VAT:en. så den kostar $650
Postad 04 augusti 2010 - 07:47
De som prompt hävdar att antennproblemet inte finns på "era" telefoner måste ju snacka i nattmössan.
jag har ungefär 1-2 "ploppar" med telenor hemma hos mig, men... jag kan få både min xperia x10, sambons samsung jet och min fars desire att tappa täckning här. Vet inte med iphone4 för jag har inte fått den än men problemet finns i alla fall på många andra telefoner. Självklart är det inte bra att man kan förstöra mottagningen genom att hålla fel, men å andra sidan är det nog vanligare än vad man tror.
Postad 04 augusti 2010 - 07:49
Inte sant, iphone 4 har generellt sett sämre mottagning än 3gs där jag bor Stockholms regionen Wi-fi däremot verkar det vara fet kräm i, mycket bättre än 3gs. Men det går ju leva med mottagning som den är nu, bara att det inte känns helt rätt att en så relativt dyr mobil ska ha det så.
En fråga bara, täckningen med din 3Gs var det med den senaste uppdateringen 4.0.1? För generellt så visar den ju sämre täckning nu för tiden. Jag har själv bättre täckning med iPhone 4 än min gamla iPhone 3G
Postad 04 augusti 2010 - 07:53
En fråga bara, täckningen med din 3Gs var det med den senaste uppdateringen 4.0.1? För generellt så visar den ju sämre täckning nu för tiden. Jag har själv bättre täckning med iPhone 4 än min gamla iPhone 3G
Jupp
Postad 04 augusti 2010 - 08:01
Du verkar ha lite koll. Kan du bekräfta att det verkligen är priset 599 Dollar för mobilen utan abonneamang ? (Låst till AT&T dock)
Det står på sidan att $599 är ordinarie pris. Det verkar inte gå att klicka abonnemanget.
Postad 04 augusti 2010 - 09:05
Nej precis. Men även fast 599$ är ordinarie pris så är det ju inte säkert att den säljs för det. Därför undrar jag om det är någon som vet om den faktiskt säljs i USA utan abonnemang ?Det står på sidan att $599 är ordinarie pris. Det verkar inte gå att klicka abonnemanget.
Postad 04 augusti 2010 - 09:45
Där jag testade hade jag bara en pinne innan och när jag höll med death grip så hände ingentingDe som prompt hävdar att antennproblemet inte finns på "era" telefoner måste ju snacka i nattmössan.
Postad 04 augusti 2010 - 10:12
Jag talade för mig själv ang täckningen, fick testa på söder och Täby men tappade inga pinnar! Sen bryr jag mig inte om folk från Haparanda som inte har full täckning på sina IP4.
Postad 04 augusti 2010 - 11:59
jag har ungefär 1-2 "ploppar" med telenor hemma hos mig, men... jag kan få både min xperia x10, sambons samsung jet och min fars desire att tappa täckning här. Vet inte med iphone4 för jag har inte fått den än men problemet finns i alla fall på många andra telefoner. Självklart är det inte bra att man kan förstöra mottagningen genom att hålla fel, men å andra sidan är det nog vanligare än vad man tror.
Offtopic i tråden, ursäkta för det:
Kan du förklara för mig hur jag skall tappa täckningen på min X10 för det enda sättet jag kan lösa det på är att lägga den i en metallåda! (Ja vi har jämfört ett 10-tal olika modeller inkl iPhone (3GS & IP4)
Har även tillsammans med person från SE i Lund försökt skapa det problemet. X10an har ju en baksida av plast vilket släpper igenom betydligt enklare än t.ex aluminium/glas. På min andra telefon Legend är det inga större problem eftersom den har usel täckning inne (kanske 2 staplar max) och helgjuten i aluminium.
PS. Vill bara veta vilket sätt du håller X10an på för att tappa signalen helt
/Offtopic
Postad 04 augusti 2010 - 12:14
Gäller den där väärldsgarantin eller hur är det med det?
Om det nu skulle bli fel på telefonen var kan jag lämna in den då?
eller måste skiten tillbaka till UK?
Hade!
Postad 04 augusti 2010 - 12:29

Postad 04 augusti 2010 - 12:52
Postad 04 augusti 2010 - 13:54
Det är klart som tusan att du måste tulla och momsa den! Det är för tusan smuggling annars. Åker man fast för det ja då blir det dyrt på riktigt!
lol? det enda som händer om tullen får tag i ens paket är att man får betala tull och moms... alltid bäst att chansa på att paketet smiter igenom.
Redigerat av gupp, 04 augusti 2010 - 13:55.
Postad 04 augusti 2010 - 14:27
lol? det enda som händer om tullen får tag i ens paket är att man får betala tull och moms... alltid bäst att chansa på att paketet smiter igenom.
Det är om paketet skickas ja. Om du går genom tullen med något som dom misstänker har köpts utomlands och bör tullas blir det liiite mer än så.
Postad 04 augusti 2010 - 14:28
Kan slå vad om att det finns böter för smitning, annars hade ju alla chansat.
Postad 04 augusti 2010 - 14:54
Postad 04 augusti 2010 - 15:53
Där jag testade hade jag bara en pinne innan och när jag höll med death grip så hände ingenting
Vet inte om jag fattat allt fel här men deathgrip kan variera kraftigt från person till person.
Grejen är väl att med iPhone 4an så har dom gjort själva ramen/chassit till en del av antennen.
Antenner är känsliga saker, viktigt med rätt mostånd och så. Om en kille med kraftig handsvett håller telefonen på just det speciella viset kanske han ändrar motståndet då han typ kortsluter två delar genom hans svettiga hand.
Det är därför ett så enkelt ingrepp som ett skal kan rätta till problemet (till viss del).
/Miki
Postad 04 augusti 2010 - 16:23
Kan slå vad om att det finns böter för smitning, annars hade ju alla chansat.
Sen har vi den lila fördelen att deklarerat värde är försäkrat värde, så skulle ditt paket försvinna eller gå sönder under transport så får du ut summan på försäkringen, tullas ngt som gift eller 0kr så får du inte ut ett jota.
Postad 04 augusti 2010 - 16:55
Det är klart som tusan att du måste tulla och momsa den! Det är för tusan smuggling annars. Åker man fast för det ja då blir det dyrt på riktigt!
Har beställt en hel del saker från utlandet genom åren och en del har jag sluppit betala tull på, det som fastnat i tullen har man fått en räkning om att man ska tulla det, när man betalt så skickar dom det vidare, inga konstigheter.
Postad 04 augusti 2010 - 17:21
Haha, okej, vi säger så
LOL han har ju rätt, jag beställde grejer från Hong kong o Kina flera gånger, det ända som händer är att man får betala in momsen o tull o skit sen kan man hämta ut sitt paket, om det händer att dem väljer att kolla.
Redigerat av trancestar, 04 augusti 2010 - 17:23.
Postad 04 augusti 2010 - 17:22
deathgrip kan variera kraftigt från person till person.
Ja det finns nog bara ett sätt att få ett bra svar på detta
alla slickar i sin handflata och greppar telefonen

vore kul om alla som köpt en lur lämnar en rapport, gör ett test, skriv resultat och vilken operatör du har
Postad 04 augusti 2010 - 17:22
http://www.mobil.se/...e-1.366565.html < - - - någon som har vågat testa på sin 4:a? =)
Jajemensan funkar fin fint hittils
Postad 04 augusti 2010 - 17:35
Någon mer som råkat ut för liknande saker eller
Postad 04 augusti 2010 - 18:18
Gott tänkte man hämtaded ut min iphone 4 kommer hem inget micro sim kort med ringer kundtjänst de brukar inte skickas samtidigt ingen kompensation eller nått.kas 2-3 arbetsdagar tar det å va trött man blir.
Någon mer som råkat ut för liknande saker eller
Låt mig gissa tre ?.
jag ringde flera dagar innan jag fick luren och sa att jag ville ha ett micro sim... Jadå sa dom det följer med i kartongen till telefonen så det är inget att bry sig om.
När jag väl fick telefonen så fanns det såklart inget sim även fast jag hade ringt och sagt åt dom. Så ringde upp och dom sa att dom som packat telefonerna glömde skicka med simkorten och att det kommer några dagar senare. Blev trött och slängde på telefon och satte mig i bilen för att hämta ett själv i en butik ca 6mils körning.
Har inte fått simkortet som dom skickat än heller.
Redigerat av jakob01p, 04 augusti 2010 - 18:19.
Postad 04 augusti 2010 - 19:33
Haha, okej, vi säger så
Jag har beställt prylar tullfritt (mha knep som att markera som "gift" etc) från utlandet regelbundet sen 10 år tillbaka och aldrig varit med om eller hört talas om någon värre konsekvens än "crap, tullen tog mitt paket och jag fick betala tull+moms", vilket även backas upp av andra användare här som du kan se. Men visst, din dryga smiley visar ju tydligt hur rätt du har. Vi snackar alltså inte om att glida förbi tullkontrollen på flygplatsen med 10 splitternya kameror i väskan, utan om privatimport av enstaka prylar med post...
Redigerat av gupp, 04 augusti 2010 - 19:39.
Postad 04 augusti 2010 - 20:36
Låt mig gissa tre ?.
jag ringde flera dagar innan jag fick luren och sa att jag ville ha ett micro sim... Jadå sa dom det följer med i kartongen till telefonen så det är inget att bry sig om.
När jag väl fick telefonen så fanns det såklart inget sim även fast jag hade ringt och sagt åt dom. Så ringde upp och dom sa att dom som packat telefonerna glömde skicka med simkorten och att det kommer några dagar senare. Blev trött och slängde på telefon och satte mig i bilen för att hämta ett själv i en butik ca 6mils körning.
Har inte fått simkortet som dom skickat än heller.
Nä är telenor ringde igen dom sa att det var skickat kl 6 idag. skulle snabba på det så jag hade det kanske imorgon men tror inte riktigt på det. roligt att se sin iphone ligga å laddas bara
Postad 04 augusti 2010 - 20:51
På t.ex. min Desire kan jag ju konfigurera mina home screens med massa roliga widgets med delar av telefonboken, twitterklient o.s.v. o.s.v.
Finns det något liknande med widgets för iP4? Eller är det bara själva genvägarna som placeras på "skrivbordet"?
Postad 04 augusti 2010 - 22:21
Har rest till staterna 4 gånger i mitt liv och handlat kilovis med "märkes" kläder som ju är betydligt billigare, även en och annan elpryl.
Bara ta av taggarna till kläderna och använda dem nån dag, elgrejerna är det ju bara att ta med och posta paketet innan man åker från US om man nu måste ha det.
Har blivit stoppad i tullen flera gånger, det ändå tulltjänstemannen vart intresserad av var mina huvudvärkstabletter köpte i USA då dem såg konstiga ut enligt honom, men var inget problem när han läste innantill vad det var, sen så var han petig med min netbook men fanns ju svenskt tangentbord på det och min kamera som var 2 år gammal fråga han om men sa att den var köpt i sverige vilket den var och han hade inget att sätta emot..
Varför ska jag betala tull? Har ju redan skattat sakerna i US, både state tax + federal tax. Det räcker tycker jag.
Postad 04 augusti 2010 - 22:57
Håll er till ämnet tack.
Redigerat av bigbandit, 04 augusti 2010 - 22:58.
Postad 05 augusti 2010 - 07:22
Postad 05 augusti 2010 - 10:28
Postad 05 augusti 2010 - 11:47
Men dock så har jag ett skrammel/rassel ljud när man knackar med fingret lite löst på baksidan.
Låter som det kommer uppifrån kamera linsen.
Undrar om det bara är min eller om det är fler som har så.
Postad 05 augusti 2010 - 11:51
Vilken operatör är den låst till om man köper den från elgiganten?Var in på Elgiganten igår och hamnade som 40:a i kön. Men en fråga, Hon sa att man kunde låsa upp telefonen vid vilket tillfälle man ville, att man betalade resterande "klumpsumma" man har kvar. Stämmer det??
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar