Ingen som har något tips?Jag använder HTC Sync för att synkronisera mina kontakter med Outlook. Problemet är att när jag ringer en person där jag har födelsedagsuppgifter sparade och därefter synkar så lägger den in en till födelsedag i kalendern. Detta händer varje ggn jag synkar så efter några dagar har jag massor av dubletter i kalendern.
Jag har testat att ta bort födelsedagsuppgifterna och sedan lagt in igen för att börja på nytt men det hjälper inte.
Något tips på vad jag ska göra?
* Officiell tråd - HTC Desire *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
2 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
Postad 18 oktober 2010 - 21:43
Postad 19 oktober 2010 - 18:12
DroidWall loser detta problem.
Jag kor det i Android 2.2 FroYo och har stangt av allt utom uppkoppling via WiFi och det fungerar perfekt. Det gar utmarkt att blockera alla uppkopplingar over 3G- natet eller t.ex slappa igenom webblasaren och blockera resten.
Enda nackdelen ar att programmet kraver root.
Men jag rekommenderar det varmt.
Postad 19 oktober 2010 - 18:47
Angaende problemet med datauppkopplingar i Android nar man inte har obegransad data:
DroidWall loser detta problem.
Jag kor det i Android 2.2 FroYo och har stangt av allt utom uppkoppling via WiFi och det fungerar perfekt. Det gar utmarkt att blockera alla uppkopplingar over 3G- natet eller t.ex slappa igenom webblasaren och blockera resten.
Enda nackdelen ar att programmet kraver root.
Men jag rekommenderar det varmt.
Det här låter kalas, men jag är inte så haj på det här med att roota telefonen. Hur har du gjort med din? Vad har du använt för Custom Rom osv? Jag tar gärna lite tips på hur du gjort. Skicka gärna ett PM så blir det lite lättare att läsa.
Annars om någon annan har en annan lösning på mitt problem så tar jag gärna emot andra tips också! Som det står på Droidwalls hemsida så är problemet att telefonen drar jättemycket trafik och även batteri p.g.a det. Så man kan snart inte åka någonstans utan laddare... Lite jobbigt!
Postad 19 oktober 2010 - 20:20
Men da jag sag aktuella inlagg om trafiken beslot jag mig for att rekommendera DroidWall som ar ypperligt och loser problemet pa ett mycket bra satt. Ytterligare en fordel med programmet ar att det sker diskret - det ploppar alltsa inte upp felmeddelanden i tid och otid om uppkoppling o.dyl vilket kan intraffa da man blockerar natatkomsten.
Generell regel som jag ser det ar att tillata alla uppkopplingar via WiFi och sedan mer eller mindre blockera allt via mobilnatet eller endast tillata webblasaren och eposten nar det galler nataccess via 3G.
Postad 22 oktober 2010 - 18:59
Är det någon inställning som jag missat eller är det en bugg som nån känner igen (Froyo)?
Postad 24 oktober 2010 - 18:43
Svarar mig själv, om någon annan har samma problem. Laddade ner Missed Reminder, så nu blinkar den som jag vill.När jag fått ett missat samtal, så blinkar meddelandelysdioden i cirka 5-10 minuter. Därefter slutar den blinka. Jag skulle föredra att den fortsatte blinka tills man "kvitterat" det missade samtalet. Samma sak händer även då jag fått ett nytt mail.
Är det någon inställning som jag missat eller är det en bugg som nån känner igen (Froyo)?
Postad 27 oktober 2010 - 19:36
När jag fått ett missat samtal, så blinkar meddelandelysdioden i cirka 5-10 minuter. Därefter slutar den blinka. Jag skulle föredra att den fortsatte blinka tills man "kvitterat" det missade samtalet. Samma sak händer även då jag fått ett nytt mail.
Det problemet har inte jag. Ibland ligger den och blinkar på morgonen om jag fått ett mail mitt i natten.
Postad 27 oktober 2010 - 21:48
-Är det ingen mer än jag som råkat ut Desire bootar om som själv? Sen kan den vara svår att få igång, får ta ut batteri mm, ibland ett par gånger. Finns ett par "välfyllda" utländska forumtrådar om detta men slutsatserna är blandade? HTC Desire Reboots
Min har börjat med detta, speciellt när jag har i laddaren (då är den i princip obrukbar, brukar få stänga av den, alternativt aktivera flygplansläge, annars står den bara o loopar tills den hänger sig helt). Den startar även om sig ibland om man spelar på den. Det är definitivt värmerelaterat, känner man att den börjar bli det minsta varm på nedre delen av telefonen så är det bara o vänta in den spontana omstarten. Flygplansläge hjälper som sagt, verkar vara nåt i telefondelen som kraschar.
Tänkte härda ut ett tag till, sen blir det att lämna in på service.
Postad 29 oktober 2010 - 11:10
Postad 29 oktober 2010 - 16:35
Redigerat av Unregisteredb1800611, 29 oktober 2010 - 16:35.
Postad 29 oktober 2010 - 20:36
Postad 29 oktober 2010 - 22:32
Postad 31 oktober 2010 - 19:11
Postad 31 oktober 2010 - 21:43
Droidwall känner jag till. Men där ser man inte vad som använder vad utan där kan man bara ställa in vad som ska ha tillgång till vad.
Postad 01 november 2010 - 18:03
Använder normalt RealTemp och CoreTemp till övervakningen på min PC.
Postad 01 november 2010 - 18:20
Postad 01 november 2010 - 19:18
Finns det nån app till DEsire där man kan stänga av och sätta på sin pc?
Unified Remote
Grym app som låter dig styra massa saker.
Postad 04 november 2010 - 10:09
Postad 04 november 2010 - 12:03
Redigerat av master_of_rock, 04 november 2010 - 12:04.
Postad 04 november 2010 - 15:37
Personligen tycker jag att det borde gå på garantin. Det ska inte kunna komma in skräp innanför linsen. Hade man köpt en vanlig kamera och det kommit in skräp på insidan av linsen efter några månader har jag svårt för att tro att det inte skulle gå på garantin. Min kamera på telefonen är i princip obrukbar då det finns en stor "blob" på varje kort. Vad säger ni om det här?
Postad 04 november 2010 - 15:49

Nä, skämt o sido så har jag tagit bra hand om den. En av de bästa köp jag gjort..
Postad 04 november 2010 - 16:59
Hur installerar man apps på minneskortet? Jag vet att vissa av de program som jag laddat ner kan installeras på minneskortet men jag har aldrig blivit "tillfrågad". Är det nån inställning som jag ska göra först för att kunna göra det? Jag har letat lite bland inställningar utan resultat...
väldigt många går tråkigt nog inte att installera till sd out of the box, går dock att fixa app2sd även på orootade telefoner nu. minns dock inte var jag hittade grejerna, men nån annan kanske vet? men för dom som går att installera på sd så går du helt enkelt in på inställningar->program->hantera program->klicka på appen du vill flytta->där finns en knapp där det antingen står "flytta till sd" eller "flytta till telefon".
Postad 04 november 2010 - 18:12
Har köpt den av min farsa som i sin tur köpte den i våras, men använde den bara några dagar. Då han behöver ett "riktigt" tangentbord.
Jag rebootade desiren när jag började använda den. Kan det vara någon app jag installerat, för inte ska de väl vara fel på robodefence? Borde de gå att gå tillbaks till affären och få en ny på garanti? Känns riktigt segt att behöva återställa den till factory settings, och sen behöva ladda ner allt och sedan veta att den inte funkar ändå. Fast det finns kanske nåt program som gör att man kan spara alla appar?
Postad 05 november 2010 - 10:49
http://androinica.co.....Android Blog)
väldigt många går tråkigt nog inte att installera till sd out of the box, går dock att fixa app2sd även på orootade telefoner nu. minns dock inte var jag hittade grejerna, men nån annan kanske vet? men för dom som går att installera på sd så går du helt enkelt in på inställningar->program->hantera program->klicka på appen du vill flytta->där finns en knapp där det antingen står "flytta till sd" eller "flytta till telefon".
Postad 05 november 2010 - 12:40
Jag följde denna guide då blir default installation till SD kortet. Fungerar mycket bra men vissa appar måste man ändå flytta för hand...
http://androinica.co.....Android Blog)
mm det var nog samma som jag följde, fast jag fick hjälp av en kompis. man får tänka på att alla (som kan, vissa går fortfarande inte att flytta till sd) nu installeras på sd, och att vissa appar inte bör vara där.
Postad 07 november 2010 - 14:26
Postad 07 november 2010 - 15:19
/Lennart
Postad 08 november 2010 - 13:43
nån som vet hur man gör så att bara en app åt gången har kontroll över headsetet? är lite irriterande när man lyssnar på ljudbok och när man trycker på play/pause knappen så startar istället en annan app upp och kör musik =/. kan ju stänga av headsetfunktionerna i appen, men det förstör ju samtidigt lite.
Se till att alla andra ljudapps verkligen är avslutade!
Hade också detta problem innan jag upptäckte att man måste "backa" ut ur programmen för att de ska avslutas. Använder man "home"-knappen hamnar de i nått standbyläge och svarar fortfarande på kommandon från fjärren.
Postad 08 november 2010 - 17:46
Postad 08 november 2010 - 19:49
Har surfat en del, ca 1 timma sammanlagt, laddat lite apps, testat runt med GPS ca en timma, ringt två korta samtal.
Har använt taskkiller någon gång, så inga program ligger kvar i bakgrunden...
Inga spel spelade.
Finns det något sätt att "optimera" batteritiden?
Postad 09 november 2010 - 07:27
Köpte en Desire HD och är mycket nöjd, förutom batteritiden. Att det inte är något evighetsbatteri har jag förstått innan, men att batteriet är slut och måste laddas efter knappt 8 timmar är lite väl dåligt eller?
Har surfat en del, ca 1 timma sammanlagt, laddat lite apps, testat runt med GPS ca en timma, ringt två korta samtal.
Inga spel spelade.
Avinstallera systemkontrollprogram och task killers. Advanced Task Killer och liknande program gör mer skada än vad de hjälper.
Postad 09 november 2010 - 09:52
Köpte en Desire HD och är mycket nöjd, förutom batteritiden. Att det inte är något evighetsbatteri har jag förstått innan, men att batteriet är slut och måste laddas efter knappt 8 timmar är lite väl dåligt eller?
Inga spel spelade.
Jag envisades med task-killers i början och hävdade att dom hjälpte. Men det är samma sak faktiskt. För om du kör med killer så ligger den i bakgrunden och drar batteri, så det blir samma skit utan.
Sen kan du ju börja med att optimera mail... så den inte kollar var 5:e minut. Jag har högtrafik 1 gång/timma och lågtrafik 1 gång var 4:e timma. Sänk ljusstyrkan på skärmen. Du kan använda Android strömkontrollwidget. Där har du 3 lägen på ljusstyrkan så du kan snabbt växla ifall du sitter i t ex. bilen och det är starkt solljus.
Sen kommer du märka efterhand att batteriet inte är så dåligt som det verkar i början. Man är så himla nyfiken i början och testar varenda inställning och funktion, och då tar batteriet slut fort som bara den. Men vissa dagar när du bara pratar och inte pillar så kommer batteriet vara i princip fullt på kvällen.
Men räkna ändå med att ladda den varje kväll

Postad 10 november 2010 - 16:39
Jag skulle uppdatera 3g Watchdog för några dagar sedan och den laddade ner fint men när den sedan börjat installera programmet upphör aldrig själva installationen. Inget händer!
Och idag när det var dags att uppgradera Flash händer samma sak. Jag har startat om mobilen men det hjälper inte, kan ej heller avbryta installationen.
Vad ska jag göra?
Postad 10 november 2010 - 20:19
Är supernöjd med min Desire men fick för några dagar sedan började den hemska
"Processen com.htc.bgp avslutades oväntat. Försök igen" pop uppen dyka upp.
Om jag stänger av auto synk så slutar pop uppen att dyka upp.
Har googlat och testat lite olika varianter (resat gmail, kalender data etc) men ingen lycka.
Mailade HTC och fick rådet
"Try to hard rest your phone by entering Settings – SD /Phone memory - Factory reset. Don't forget to save your contacts since the data will be erased. If that doesn’t work and you still receive the error message you will need to send the phone in for repair."
Ughhh....
Jag har lagt ner en del tid på att installera appar och konfigurera min Desire och är inte så värst sugen på detta.
Om någon har bra tips så bjuder jag på en pilsner!
Tackar
Postad 10 november 2010 - 20:49
Jag envisades med task-killers i början och hävdade att dom hjälpte. Men det är samma sak faktiskt. För om du kör med killer så ligger den i bakgrunden och drar batteri, så det blir samma skit utan.
Sen kan du ju börja med att optimera mail... så den inte kollar var 5:e minut. Jag har högtrafik 1 gång/timma och lågtrafik 1 gång var 4:e timma. Sänk ljusstyrkan på skärmen. Du kan använda Android strömkontrollwidget. Där har du 3 lägen på ljusstyrkan så du kan snabbt växla ifall du sitter i t ex. bilen och det är starkt solljus.
Sen kommer du märka efterhand att batteriet inte är så dåligt som det verkar i början. Man är så himla nyfiken i början och testar varenda inställning och funktion, och då tar batteriet slut fort som bara den. Men vissa dagar när du bara pratar och inte pillar så kommer batteriet vara i princip fullt på kvällen.
Men räkna ändå med att ladda den varje kväll
Det finns en "task killer" jag rekommenderar: WatchDog. Den slar larm om nagon process borjar "skena" - d.v.s dra onormalt mycket CPU-tid. Om sa sker kan man doda den processen. Fordelen ar att WatchDog enbart griper in da nagot onormalt intraffar - annars marker man inte programmet o.h.t.
Ytterligare vagar att ga ar t.ex SetCPU och 245 Mhz i vilolage etc (kraver root).
Postad 13 november 2010 - 17:27

En desperat Peter:)
Postad 14 november 2010 - 21:41
Postad 15 november 2010 - 00:19
http://www.swedroid....tl...tällningarNÅgon som kan hjälpa till med fungerande intställningar internet anslutningen via Telia på denna lur??? De har ju inte de på sin hemsida.........
En desperat Peter:)
Postad 16 november 2010 - 09:17
Nån som vet hur man tar död på alla apps som vill åt data i mobilen eller koppla upp sig? Känner ju sig skapligt lurad o betala det höga priset för att ha alla apps plocka hem vilka uppgifter dom vill ur mobilen. Ändra några filer vore inte fel eller helt ta bort fabriksinstallerade apps.
Något jag gärna skulle vilja ha också.
Mest för att man kan bestämma vilka appar som kan ha tillgång till nätverket!
Som det är nu så kan man väl bara stänga av auto synk, sedan så är det väl ändå vissa appar som har tillgång till nätverk/Internet!
Postad 16 november 2010 - 15:33
Något jag gärna skulle vilja ha också.
Mest för att man kan bestämma vilka appar som kan ha tillgång till nätverket!
Som det är nu så kan man väl bara stänga av auto synk, sedan så är det väl ändå vissa appar som har tillgång till nätverk/Internet!
Droidwall loser alla problem men kraver root. Det gar att stalla in exakt vilka program som skall fa koppla upp sig via mobilnat eller WiFi. Man kan t.ex konfigurera att enbart webblasaren far koppla upp sig via mobilnatet medan resten enbart kan nyttja WiFi.
Fordelen med Droidwall ar att man inte marker nagot da uppkopplingen blockerats - programmen haller tyst och poppar inte upp felmeddelanden av typen "anslutningen misslyckades" o.dyl.
Postad 17 november 2010 - 18:38
Hur rootar man en app? Drar inte appsen batteri när dom rullar i bakgrunden? Känns som man skulle vilja ha en check i brevlådan för allt man skickar. Finns det nån program o få bort det förinställda eller minska uppdateringstiden?Droidwall loser alla problem men kraver root. Det gar att stalla in exakt vilka program som skall fa koppla upp sig via mobilnat eller WiFi. Man kan t.ex konfigurera att enbart webblasaren far koppla upp sig via mobilnatet medan resten enbart kan nyttja WiFi.
Fordelen med Droidwall ar att man inte marker nagot da uppkopplingen blockerats - programmen haller tyst och poppar inte upp felmeddelanden av typen "anslutningen misslyckades" o.dyl.
Postad 17 november 2010 - 19:31
Hur rootar man en app? Drar inte appsen batteri när dom rullar i bakgrunden? Känns som man skulle vilja ha en check i brevlådan för allt man skickar. Finns det nån program o få bort det förinställda eller minska uppdateringstiden?
Hur man rotar en app, har jag ingen aning om. De flesta appsen drar inget batteri, el. rullar i bakgrunden, det är bara att välja. Ja, visst finns det. Bara att läsa på i tråden, el. på swedroid.
Du kan få telefonen i stort sett presis som du vill ha den, bara att läsa om intresse finns.
Har haft Desire sedan 14 apr. och är mer än nöjd, även med batteritiden. Har allt presis som jag vill ha det.
Med rätt inst. är batteritiden minnst lika bra som gamla sortens mobil, när man använder den som en sådan.
Alltså 5 dygn är inga problem med en hel del samtalstid.
Det är heller inte svårt att köra slut på batteriet på ett dygn om jag vill det.
Postad 17 november 2010 - 23:54
5 dygn? släckte du 1/3 av skärmen och bytte processorn? inte en chans oavsätt hur du skruvar med den luren och vill du ha den batteritiden får du satsa på nåt utan touchscreen eller apps. Jag vill ha mer än 24 timmar utan att stänga av hela mobilen eller använda den det klarade min gamla BL40.Hur man rotar en app, har jag ingen aning om. De flesta appsen drar inget batteri, el. rullar i bakgrunden, det är bara att välja. Ja, visst finns det. Bara att läsa på i tråden, el. på swedroid.
Du kan få telefonen i stort sett presis som du vill ha den, bara att läsa om intresse finns.
Har haft Desire sedan 14 apr. och är mer än nöjd, även med batteritiden. Har allt presis som jag vill ha det.
Med rätt inst. är batteritiden minnst lika bra som gamla sortens mobil, när man använder den som en sådan.
Alltså 5 dygn är inga problem med en hel del samtalstid.
Det är heller inte svårt att köra slut på batteriet på ett dygn om jag vill det.
Postad 18 november 2010 - 10:40
Tråkigt om du fått ett dåligt exemplar, min klarar sig med laddning över natten under förmodligen ganska normal användning. Alltid igång, lite autosync, lite data, lite wifi, en del multimedia, några samtal, några sms.5 dygn? släckte du 1/3 av skärmen och bytte processorn? inte en chans oavsätt hur du skruvar med den luren och vill du ha den batteritiden får du satsa på nåt utan touchscreen eller apps. Jag vill ha mer än 24 timmar utan att stänga av hela mobilen eller använda den det klarade min gamla BL40.
Jag har inte provat men tycker inte det låter omöjligt att man skulle lyckas med 5 dygn om man försöker. Han skrev ju att det var under förutsättning att man använde den som "gamla sortens" mobil vilket jag tolkar som att man ringer och sms'ar med den, inget annat. Använd svart wallpaper och sänk ljusstyrkan så drar en amoled skärm betydligt mindre ström.
Postad 21 november 2010 - 15:28
Jag snackar redan med supporten men alla problem jag har är mjukvarurelaterat och har inget med hårdvaran att göra så det här exet jag har är standarden. Batteriet är lite bättre efter att jag avinstallerat alla program som jag sett aktiva i task killer och sänkt styrkan på skärmen. Har lagt in droidwall men inte rootad så ingen aning om den gör nån nytta. Animeringar går inte bort även om man väljer bort det i inställningarna, meddelandesignal ska gå att ändra till mp3 på SD-kortet men endast dom förinställda att välja på(ringsignal kan jag ändra utan problem), Bilder/videos kan inte flyttas eller så vet jag inte hur man ställer in så det läggs på minneskortet istället för internminnet, Tangetbords applikationer jag laddat hem byter inte ut tangetbordet även om jag ställt in det i inställningarna. Har även inte fått HTC-Sync att hitta mobilen i windows 7. Har sökt svar på nätet och testat att installera drivrutiner manuellt men inget funkar. Riktigt ruttet för att va en ny mobil som dessutom uppdateras väldigt snabbt med senaste android.Tråkigt om du fått ett dåligt exemplar, min klarar sig med laddning över natten under förmodligen ganska normal användning. Alltid igång, lite autosync, lite data, lite wifi, en del multimedia, några samtal, några sms.
Jag har inte provat men tycker inte det låter omöjligt att man skulle lyckas med 5 dygn om man försöker. Han skrev ju att det var under förutsättning att man använde den som "gamla sortens" mobil vilket jag tolkar som att man ringer och sms'ar med den, inget annat. Använd svart wallpaper och sänk ljusstyrkan så drar en amoled skärm betydligt mindre ström.
Postad 30 november 2010 - 09:00
Så idag blir det att åka tillbaka med den. Blir så trött.
Update:
Var iväg och fick en ny utan problem. Hoppas den nya är felfri.
Redigerat av Caveo, 30 november 2010 - 11:59.
Postad 02 december 2010 - 10:41
Jag vill gärna att det finns styrknappar på fjärrkontrollen förutom "svara-knappen".
Sen måste fjärrkontrollen självklart ha 3.5 mm uttag så jag kan sätta in egna hörlurar om jag vill.
Tacksam för svar!
Postad 03 december 2010 - 20:27
Är det någon som kan ge mig lite tips på hörlurar/headset till Desire? Jag lyssnar inte så jätteofta på musik så därför behöver det inte vara nåt jätteflashigt och dyrt.
Jag vill gärna att det finns styrknappar på fjärrkontrollen förutom "svara-knappen".
Sen måste fjärrkontrollen självklart ha 3.5 mm uttag så jag kan sätta in egna hörlurar om jag vill.
Tacksam för svar!
Jag tycker det låter helt OK med originallurarna som följer med, men de har du väl provat för du har väl köpt en telefon?
Komplettera gärna med appen PowerAMP som är en riktigt bra musikspelare inkl. EQ.
Postad 03 december 2010 - 20:32
En tangentbord i reseformat skulle vara kanon, någon som har erfarenheter?
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar