* Officiell Tråd - Nokia N8 *
9135 svar till detta ämne
Postad 27 November 2010 - 16:35
Serenity
-
Serenity
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Skrev förra gången att du kan använda telefonens filhanterare. Den tar en säkerhetskopia på allt(Inställningar, meddelanden, kontakter, kalenderposter, bokmärken och filer).
Får den inte att fungera. Säger bara "Unable to backup. Selected memory not available." Ovi Suite tar även med allt inkl. minneskort. Du måste ha avmarkerat vissa kategorier om den inte gör det.
Från Ovi Suite backup: Kontakter, kalender, meddelanden och anteckningar Enhetsinställningar och program Foton Videor Musik och inspelade ljudklipp Dokument
Ovi Suite tar INTE med allting. Jag litar inte på den, speciellt eftersom jag inte kan kika på vad den har samlat in.
Postad 27 November 2010 - 16:44
Kemi
-
Kemi
-
Lärjunge
-
-
310 inlägg
Får den inte att fungera. Säger bara "Unable to backup. Selected memory not available."
Ovi Suite tar INTE med allting. Jag litar inte på den, speciellt eftersom jag inte kan kika på vad den har samlat in.
Du måste ha ett minneskort i, lite dumt att det inte går att välja om man vill kopiera till det inbyggda.
Postad 27 November 2010 - 16:45
Serenity
-
Serenity
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Lite dumt att det inte går att kopiera till datorn. Har inget (stort?) MicroSD kort än så länge.
Kanske kan prova ett litet som jag har liggande häromkring.
Jaha. Provade en backup. Men var tusan är backup-filen nu då!?!
Redigerat av Serenity, 27 November 2010 - 17:15.
Postad 27 November 2010 - 18:01
Kemi
-
Kemi
-
Lärjunge
-
-
310 inlägg
Lite dumt att det inte går att kopiera till datorn. Har inget (stort?) MicroSD kort än så länge. Kanske kan prova ett litet som jag har liggande häromkring.
Jaha. Provade en backup. Men var tusan är backup-filen nu då!?!
Den finns i /backup på minneskortet. Går inte att se genom den inbyggda filläsaren.
Postad 27 November 2010 - 18:11
Serenity
-
Serenity
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Suveränt... Nokia och deras dölj filer fasoner. Suck.
Postad 27 November 2010 - 20:01
ballepalle
-
ballepalle
-
Användare
-
-
117 inlägg
Mitt WLAN är WPA2 krypterat +TKIP & AES (DIR-655 router) och jag har inga problem att ha på power sawing på min N8 WLAN-inställningar. Jag råkade däremot slå av power saving funktionen och då slukades batteriet på under 12 timmar. Med power savinging har jag 50% kvar efter 24 timmar och en hel del användande av telefonen.
Så jag skulle inte acceptera att ha PS avslagen.
lycko dig... om jag får välja på det och att telefonen måste startas om hela tiden så är valet ganska enkelt. jag kan inte påstå att jag surfar mkt på telefonen då jag är hemma men lite tv.nu, målservice osv blir det. och jag använder bara WLAN hemma så sämre batteritid är liksom bagateller i jämförelse.
Postad 27 November 2010 - 22:19
K_arlstrom
-
K_arlstrom
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
Är inne på n8 nr2, måste varit nått allvarligt fel på min gamla, av någon anledning har jag MYCKET bättre batteritid på den här + att jag sluppit alla andra problem än så länge 
tror dock att den visar fel då den fortfarande är uppe i 100% efter 22 timmar
Postad 27 November 2010 - 22:53
Unregistered0e530dee
-
Unregistered0e530dee
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Okej. Då har jag drabbats av " Nokias strömproblem" Igår efter ca 1 veckas användande var telefonen helt död. Köpte den 2010-11-18 Visste att den var i princip fullladdad. Tittade på den och la den på skrivbordet. 20 min senare när jag tog den var den helt svart, Hum tänkte jag, har den stängts av? Men tyvärr så gick den inte varesäg sätta på eller ladda. http://www.mobil.se/...m-1.378111.htmlhttp://discussions.e...ing/td-p/778960Så jag åkte med den till media markt. Får jag en ny? Nej den ska in på reperation som kan ta en månad. Har försökt och googla lite hur det ser ut med lagar osv. Men vad jag förstår så får man den inte utbytt efter 7 dagar eller? Någon som har koll på konsumentlagarna?Men jag menar. Jag har köpt telefonen olåst kontant och ska nu kanske behöva vänta 1 månad för dom och fixa det? Borde ju nästan få ränta på pengarna man lagt ut. Efter att ha läst i discussions europe nokia forumet där många fler har problem så verkar det ju som om de är nått mega fel och dom behöver byta ut hela moderkortet på telefonen. Det har ju inga service center på lager såklart och dessutom inte till en telefon som är ny och nokia själv knappt kan leverera, Så 1 månad blir väl 3. Blev dock bra bemött på media markt, men har skrivit till nokia supporten, Jag vill ha en ny lur, får se hur dom svarar mig. För att vänta kanske 1månad på ett fabriktfel? Nej tack! /Andreas
Redigerat av Unregistered0e530dee, 27 November 2010 - 22:56.
Postad 27 November 2010 - 23:16
Serenity
-
Serenity
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Som jag vet garanterar inte konsumentköplagen att du får service inom något rimlig tid. Däremot kan du kräva skadestånd för den tid du blir utan telefon. Dessutom kan du också kräva att häva köpet, om problemet är av stor betydelse. Däremot så brukar detta vara ett problem eftersom Nokia måste godkänna detta först. Varför det är så när det står att du har rättighet i konsumentköplagen vet jag inte.
Postad 27 November 2010 - 23:19
gneter
-
gneter
-
Lärjunge
-
-
262 inlägg
Okej.
Då har jag drabbats av " Nokias strömproblem"
Igår efter ca 1 veckas användande var telefonen helt död. Köpte den 2010-11-18 Visste att den var i princip fullladdad. Tittade på den och la den på skrivbordet. 20 min senare när jag tog den var den helt svart, Hum tänkte jag, har den stängts av? Men tyvärr så gick den inte varesäg sätta på eller ladda.
http://www.mobil.se/...m-1.378111.html http://discussions.e...ing/td-p/778960
Så jag åkte med den till media markt. Får jag en ny? Nej den ska in på reperation som kan ta en månad. Har försökt och googla lite hur det ser ut med lagar osv. Men vad jag förstår så får man den inte utbytt efter 7 dagar eller?
Någon som har koll på konsumentlagarna?
Men jag menar. Jag har köpt telefonen olåst kontant och ska nu kanske behöva vänta 1 månad för dom och fixa det? Borde ju nästan få ränta på pengarna man lagt ut. Efter att ha läst i discussions europe nokia forumet där många fler har problem så verkar det ju som om de är nått mega fel och dom behöver byta ut hela moderkortet på telefonen. Det har ju inga service center på lager såklart och dessutom inte till en telefon som är ny och nokia själv knappt kan leverera, Så 1 månad blir väl 3.
Blev dock bra bemött på media markt, men har skrivit till nokia supporten, Jag vill ha en ny lur, får se hur dom svarar mig. För att vänta kanske 1månad på ett fabriktfel? Nej tack!
/Andreas
Hejsan samma fel som ja råkade ut för dock köpte ja min för en månad sedan från Nokia direkt .. de var ett känt fel å dom hade inte samma färg på lager vilket ja blev erbjuden pengarna tillbaka ..inget strul å de kändes väldigt seriöst,,, inget om å skicka nåt på verkstaden där inte .. vet inte hur dom fysiska butikerna fungerar . Micke
Postad 27 November 2010 - 23:22
Serenity
-
Serenity
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Det är ju mystiskt.
Problemet är ju att de fysiska butikerna har ett antal regler från Nokia om hur det ska gå till vid fel. Du har ett fönster på någon eller några dagar du då får byta ut telefonen direkt mot en annan. Efter denna period så är det så att telefonen ska skickas in till service.
Postad 27 November 2010 - 23:48
Unregistered0e530dee
-
Unregistered0e530dee
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Hejsan samma fel som ja råkade ut för dock köpte ja min för en månad sedan från Nokia direkt .. de var ett känt fel å dom hade inte samma färg på lager vilket ja blev erbjuden pengarna tillbaka ..inget strul å de kändes väldigt seriöst,,, inget om å skicka nåt på verkstaden där inte .. vet inte hur dom fysiska butikerna fungerar .
Micke
Skillnaden är ju att du köpte av nokia direkt. Dom har ju lite mer koll på läget. Jag begär ju inte att alla fysiska butiker ska veta om felet. Men man tycker nästan att nokia borde dragit tillbaka dom här lurarna. Felet verkar också vara på lurar tillverkade både i kina och finland. Så det är ju inte bara en batch el linje som drabbats. Lite oroande. Sen är dom ju vaga med felet. Dom kan bli strömlösa, okey. Men pga vad?. Som en kille skrev på nokia forumet. Dom borde gå ut exakt med vilka batcher osv som är drabbade. Han trodde att de kunde hända på alla tillverkade innan 10november. Jag hade inte velat gå och grunda på om min nya är en av dom som kan dö om 2 dagar eller 3 månader. Ingen vet ju exakta felet men det verkar vara nått slags värme problem. Någon på nokia forumet hade lagt den i frysen och sen fått igång den igen för att den dog lite senare. Jobbigt när man står där i fuktiga thailand med alla semesterbilder tagna på kameran ock den dör hehe. Skit samma. Jag älskade luren och hoppas bara få ett fullt fungarande exemplar hyffsat snabbt igen. /Andreas
Postad 27 November 2010 - 23:56
Unregistered31511
-
Unregistered31511
-
Forumräv
-
-
941 inlägg
Som jag förstått så ska det vara ett strömproblem och telefonen dör om den är drabbad. Så man missar det inte. Sen ska antalet drabbade vara litet också. Men som sagt, jag kan verkligen ha förstått fel också. http://www.youtube.c...layer_embedded#!
Redigerat av Unregistered31511, 28 November 2010 - 00:05.
Postad 28 November 2010 - 00:14
Unregistered0e530dee
-
Unregistered0e530dee
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Som jag förstått så ska det vara ett strömproblem och telefonen dör om den är drabbad. Så man missar det inte. Sen ska antalet drabbade vara litet också. Men som sagt, jag kan verkligen ha förstått fel också. http://www.youtube.c...layer_embedded#!
Självklart missar du det inte för då kan du inte ladda eller sätta på den , svårt o missa det Men det som är oroväckande är att det har drabbat folk 2dagar senare 10dagar och 1,5 månad. När ska man känna sig säker? hehe. Men som du säger så får vi hoppas att det bara är ett fåtal. Men googlar man lite så är man ju knappt ensam. Det jag menar är att de kanske händer dig imorgon, vilket vi verkligen inte hoppas. Så att dom gick ut med vilka batcher som kan vara drabbade vore ju bra. Det lär dom ju dock aldrig göra tyvärr.
Redigerat av Unregistered0e530dee, 28 November 2010 - 00:27.
Postad 28 November 2010 - 01:58
Gustav E
-
Gustav E
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
På tal om Made in Kina. Är det någon här som har en Made in Kina? Eller är alla som vi köper i Sverige Made in Finland oavsett vilket ställe man köper från. Att min var Made in Finlad var det absolut första jag kollade när jag fick min
Postad 28 November 2010 - 02:37
trixeo
-
trixeo
-
Forumräv
-
-
938 inlägg
På tal om Made in Kina. Är det någon här som har en Made in Kina? Eller är alla som vi köper i Sverige Made in Finland oavsett vilket ställe man köper från. Att min var Made in Finlad var det absolut första jag kollade när jag fick min 
Har för mig jag läst någonstans att Made in China N8 säljs först och främst runt Mellanöstern (s.k. MEA och APAC produkterna) samt till viss del i USA via importer. Resten är Made in Finland.
Redigerat av trixeo, 28 November 2010 - 02:43.
Postad 28 November 2010 - 07:00
Unregistered32df8364
-
Unregistered32df8364
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Har haft min N8 i 2 dygn nu och jag är grymt nöjd. Jag har gjort samtliga tillgängliga uppdateringar, konfigurerat i princip alla inställningar, spelat tre spel i sammanlagt ca 2h, testat att fota en hel del, surfat i sammanlagt 1h, laddat ner 10-15 appar, testat gps:en i ca 30 min och lite till....ändå har jag hälften av batteritiden kvar. Jag har även ringt ett antal samtal och jag är mycket nöjd med ljudkvalitén. Jag är generellt väldigt imponerad av den här telefonen! Har ännu inte hittat något som buggar förutom "sociala nätverk" som jag ändå inte kommer använda.
Jag hoppas naturligtvis att den här upplevelsen ska fortsätta och att jag inte fått en telefon som plötsligt dör. Hittills har jag i alla fall bara gott att säga om telefonen, som dessutom känns otroligt solid och välbyggd. Jag FÖRSTÅR INTE all kritik mot den här telefonen!? T-o.m försäljaren i 3-butiken där jag faktiskt valde att köpa N8:an sa att hon inte skulle valt den för att den är buggig, långsam och allmänt dålig. Efter nooooooga övervägande och många timmars läsning om HTC, Nokia, SE Iphone mfl så valde jag ändå N8:an för den totalt sett är den grymmaste luren. Jag har testat exempelvis, HTC Desire, Legend och Iphone 4 och alla har sina fördelar. I gränssnitt och smidighet i användandet slår de N8:an men det är i princip bara på de punkterna. Börjar vi sedan snacka buggar så är N8:an absolut inte värre än de andra...
Jag hoppas att fler skriver sina positiva reflektioner av den här telefonen. Det blir ju lätt så att de som skriver på forumen är de som har någon typ av problem med sin telefon. Jag tycker att alla sidor ska visas upp så man får en rättvis bild av hur telefonen faktiskt fungerar.
Hur som helst så är jag hittills mycket nöjd, hoppas det fortsätter så.
Postad 28 November 2010 - 10:23
wargon
-
wargon
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Jag har en fråga om batteritiden, många verkar väldigt nöjda med denna.
Jag laddar telefonen på morgonen och ringer några samtal under dagen och på kvällen sitter jag och spelar ca 2 timmar Angry birds,samt surfar lite i wlan (max10 min). Efter det är mitt batteri nästan slut (en till två streck kvar). Låter jag telefonen vara på under natten klarar den sig men då måste jag ladda igen på morgonen.
Jag vet att spel kräver mycket batteri men det känns lite tunt. Om jag inte spelar verkar den hålla ett bra tag.
Har installerat Batteri monitor men den verkar jag inte kunna lita på.
Vad tror ni, spelar jag mycket så går det ju batteri men det känns lite väl snålt med tanke på vad andra skrivit om mycket bra batteritid?
Annars e jag grymt nöjd med telefonen måste jag tillägga!
Redigerat av wargon, 28 November 2010 - 10:25.
Postad 28 November 2010 - 10:51
Jön
-
Jön
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Jag har precis råkat ut för något knepigt...
När jag står på startsida 1 och sveper höger så kommer jag till startsida 3 istället för 2... 3 till 2 osv...
Igår fungerade det dock tvärtom så jag vet inte vad som hänt...
Någon som vet hur jag ändrar detta?
//Jön
Postad 28 November 2010 - 13:03
JTL
-
JTL
-
Användare
-
-
105 inlägg
Hej! Min mobil visar inte namn på alla inkommande samtal! Då menar jag kontakter som finns i min telefonbok! Har tidigare överfört kontakter från min Sonyericsson C905 till Outlook på datorn och sedan synkat N8:an via Ovi suite. Har även provat med att göra en "ny kontakt" med numret som jag blivit uppringd från, utan att lyckas se vem som ringer! Någon här som har samma problem som min N8?
Du har förmodligen telefonnumret sparat mer än en gång, då visar Nokior inte namnet. Dubbla kontakter?
Jag har samma problem, följde med från min N82. 3 av mina kontakter vägrar visas som kontakter utan står som telefonnummer. Har kollat så att det inte finns dubbletter och har testat ta bort och sen lägga till igen , utan framgång. Skit konstigt, va kan det vara??
Redigerat av JTL, 28 November 2010 - 13:05.
Postad 28 November 2010 - 15:36
trixeo
-
trixeo
-
Forumräv
-
-
938 inlägg
Jag har samma problem, följde med från min N82. 3 av mina kontakter vägrar visas som kontakter utan står som telefonnummer. Har kollat så att det inte finns dubbletter och har testat ta bort och sen lägga till igen , utan framgång. Skit konstigt, va kan det vara??
Har varit med om det, då var det ett telefonnummer som en kollega hade haft men som en annan kollega hade tagit över. Hade då det telefonnumret inlagt på två olika kontakter. En annan gång hade jag en viss kontakt inlagd två gånger, den ena hade jag fått hans förnamn i fältet efternamn och efternamn i fältet förnamn, på den andra var det tvärt om. Inte så lätt att hitta om man har 300+ kontakter. Ett tredje exempel är när man har tex. en kontakt som heter "Anders och Katrin", där man lagt in hemnumret till dem, och sen har man deras mobilnummer inlagda på två skilda kontakter där man dessutom lagt in deras hemnummer på var och en av dem. Ett nummer får således inte finnas med två gånger i telefonboken, då visas bara numret när nån av dessa kontakter ringer.
Postad 28 November 2010 - 16:42
big_swede70
-
big_swede70
-
Forumräv
-
-
913 inlägg
Ang dubletter i telboken brukar det va lättast använda mobilens sökfunktion och söka på det nr som man ej får upp namn när det ringer, då brukar man hitta ev dubletter, glöm ej prova med +46 framför nr'et ni söker oxå
Postad 28 November 2010 - 16:44
Serenity
-
Serenity
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Jag har precis råkat ut för något knepigt... När jag står på startsida 1 och sveper höger så kommer jag till startsida 3 istället för 2... 3 till 2 osv... Igår fungerade det dock tvärtom så jag vet inte vad som hänt... Någon som vet hur jag ändrar detta?
//Jön
Det är så här det ska vara. Svep höger, gå åt vänster och vice versa.
Postad 28 November 2010 - 17:07
Unregistered31511
-
Unregistered31511
-
Forumräv
-
-
941 inlägg
Jag har en fråga om batteritiden, många verkar väldigt nöjda med denna.
Har sett på andra forum angående mobilbatterier att man kan testa: "1) Turn your device ON and Charge the device for 8 hours or more 2)Unplug the device and Turn the phone OFF and charge for 1 hour 3)Unplug the device Turn ON wait 2 minutes and Turn OFF and charge for another hour Your battery life should almost double, we have tested this on our devices and other agents have seen a major difference as well” Ska visst förlänga batteritiden. Har inte testat själv, så vet inte om det fungerar. Däremot är jag skeptisk...
Postad 28 November 2010 - 19:15
wargon
-
wargon
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Har sett på andra forum angående mobilbatterier att man kan testa:
"1) Turn your device ON and Charge the device for 8 hours or more
2)Unplug the device and Turn the phone OFF and charge for 1 hour
3)Unplug the device Turn ON wait 2 minutes and Turn OFF and charge for another hour Your battery life should almost double, we have tested this on our devices and other agents have seen a major difference as well”
Ska visst förlänga batteritiden. Har inte testat själv, så vet inte om det fungerar. Däremot är jag skeptisk...
Tack ska prova!
Postad 28 November 2010 - 21:58
abbelito
-
abbelito
-
Rookie
-
9 inlägg
Går det att få en spotify-widget? Finns det någon bra äggklocka/timer-app?
Postad 28 November 2010 - 22:13
Kemi
-
Kemi
-
Lärjunge
-
-
310 inlägg
Går det att få en spotify-widget? Finns det någon bra äggklocka/timer-app?
Finns en uppsjö timers på OVI-store. Den här är bra och gratis http://store.ovi.com/content/14207Om du vill ha en timer specifik för ägg med olika inställningar för hårdhet etc(svensk utvecklare). http://store.ovi.com/content/25713
Postad 28 November 2010 - 22:16
sammy75
-
sammy75
-
Amatör
-
-
65 inlägg
spotify finns i ovi butiken,gratis att ladda ner dock krävs det premium versionen för att anväda den...
haft min N8 sedan den 2 oktober och e grymt nöjd..ett fåtal har dock fått några med ström försöjnings fel som dom kallar det men det är lokaliserat och alla nokia service ställen ska veta hur dom fixar detta...väntar fortfarande på den nya webläsaren och nyfiken på vad 50+ uppdateringarna som ska komma tidigt 2011 är för något...har fortfarande grym batteri tid..laddar kanske var annan dag trots att jag lyssnar på musik via bluetooth till och från jobbet och ringer mycket och surfar en hel del..kanon bra..det enda jag saknar är att kunna söka svenska grejer direkt i Ovi butiken..
Redigerat av sammy75, 28 November 2010 - 22:18.
Postad 28 November 2010 - 22:47
wicked_1
-
wicked_1
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Är inne på min andra N8 pga DOA eller inte riktigt rättare sagt. Mitt problem är att den startar om sig så fort man gör något och speciellt när man använde något program ex lira angry birds mera än 2 minuter funkade sällan! Fick ny utbytes(Har 3 abb) men denna är ju fan inte bättre den..eller jo något bättre är den kan lira ända upp till en 5 minuter innan han låser sig. Har även fått låsning på bara när man ska kolla ett nytt sms eller liknande?? Är det någon som har en aning om vad fasiken det är som pågår? Inte ska ja väl behöva acceptera att jag inte kan lira spel på en telefon som piskar alla mina gamla konsoller på näsan..=)
Blir ett samtal till 3 direkt imorgon igen men är ju gött osugen på o skicka iväg telefon alt få ny IGEN.. Vill ju få leka loss med luren och nyttja den för jag gillar den definitivt. Enda jag kan sakna är lite mera appar ex ljudboks typ o lite såna men det kommer väl iomed att Nokia äntligen är på väg tillbaka, inte sant??
Tacksam för tankar o tips, finns ju kompetent folk där ute har man ju märkt här..=)
//wicked_1
Postad 28 November 2010 - 23:21
Kemi
-
Kemi
-
Lärjunge
-
-
310 inlägg
Är inne på min andra N8 pga DOA eller inte riktigt rättare sagt. Mitt problem är att den startar om sig så fort man gör något och speciellt när man använde något program ex lira angry birds mera än 2 minuter funkade sällan! Fick ny utbytes(Har 3 abb) men denna är ju fan inte bättre den..eller jo något bättre är den kan lira ända upp till en 5 minuter innan han låser sig. Har även fått låsning på bara när man ska kolla ett nytt sms eller liknande?? Är det någon som har en aning om vad fasiken det är som pågår? Inte ska ja väl behöva acceptera att jag inte kan lira spel på en telefon som piskar alla mina gamla konsoller på näsan..=)
Blir ett samtal till 3 direkt imorgon igen men är ju gött osugen på o skicka iväg telefon alt få ny IGEN.. Vill ju få leka loss med luren och nyttja den för jag gillar den definitivt. Enda jag kan sakna är lite mera appar ex ljudboks typ o lite såna men det kommer väl iomed att Nokia äntligen är på väg tillbaka, inte sant??
Tacksam för tankar o tips, finns ju kompetent folk där ute har man ju märkt här..=)
//wicked_1
Har aldrig hört någon med det problemet. Är du säker på att du fick en ny och inte samma lur efter reparation? Provat att göra en hard reset? Mata in *#7370# och ange säkerhetskoden(12345 är standard) Det tar bort allt på telefonen så gör en backup på bilder etc. först.
Postad 28 November 2010 - 23:50
wicked_1
-
wicked_1
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Har aldrig hört någon med det problemet. Är du säker på att du fick en ny och inte samma lur efter reparation? Provat att göra en hard reset?
Mata in *#7370# och ange säkerhetskoden(12345 är standard) Det tar bort allt på telefonen så gör en backup på bilder etc. först.
Ah gjorde jag mig kanske lite oklart, sorry! Men som det stog att jag var inne på min andra N8:a dvs fick en helt ny i butik och lämnade in min gamla. Det kan väl inte bara vara jag som har problem?? inga andra appar är nedladdade heller förutom ju Angry Birds... Uppdaterad självklart både via ovi store och telefon
Postad 29 November 2010 - 00:30
Kemi
-
Kemi
-
Lärjunge
-
-
310 inlägg
Ah gjorde jag mig kanske lite oklart, sorry! Men som det stog att jag var inne på min andra N8:a dvs fick en helt ny i butik och lämnade in min gamla. Det kan väl inte bara vara jag som har problem?? inga andra appar är nedladdade heller förutom ju Angry Birds... Uppdaterad självklart både via ovi store och telefon
Nä, ville bara vara säker. Men har du provat att göra en fabriksåterställning som jag skrev i förra inlägget? Det brukar fixa de mest skumma problem. Kan vara medföljande programvara som operatörerna klämt in som spökar. Annars är det nog bara att knata ner till butiken och byta igen. De kanske har fått en dålig batch? Att vissa N8or dött och inte gått att starta efteråt har jag sett men aldrig detta fel.
Postad 29 November 2010 - 10:17
Unregistered31511
-
Unregistered31511
-
Forumräv
-
-
941 inlägg
Postad 29 November 2010 - 10:46
konsum
-
konsum
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Jag har lekt lite med kameran och måste säga att jag är imponerad av bilderna. Men vilken megapixel ska man ha inställd, dvs 9MP eller 12MP? Tycker att motivet blir lite närmre och det går att zooma in lite närmare med 9MP, jämfört med ifall man fotar med 12MP. Nån som upplever samma sak? Så funderar som sagt vilken man ska ha då man fotar. Blir ju fina bilder med båda, men vilken tycker ni ger bäst bildkvalitet?
Sen är det en liten skum sak då jag testade att leta efter uppdateringar med OVI suit. Då kom det upp att det fanns uppdateringar till två spel, det ena vara Galaxy on fire och det andra kommer jag inte ihåg vad det hetter. Det som är skumt med detta är att jag inte har (eller har haft) spelen, så fattar inte hur det kan visas som uppdatering.
Förresten, är det någon annan som har Opera Mobilde 10.1 installerad? Då jag är inne på en sida, och sedan vrider mobilen till sidan så att jag kan se mer av texten, så kan programmet helt plötsligt stänga ner sig själv. Det är inte samma sak med den inbyggda läsaren, men den är inte lika bra tycker jag.
Redigerat av konsum, 29 November 2010 - 10:50.
Postad 29 November 2010 - 14:29
SL2
-
SL2
-
Forumräv
-
-
540 inlägg
Jag har lekt lite med kameran och måste säga att jag är imponerad av bilderna. Men vilken megapixel ska man ha inställd, dvs 9MP eller 12MP? Tycker att motivet blir lite närmre och det går att zooma in lite närmare med 9MP, jämfört med ifall man fotar med 12MP.
Det beror väl på att 9 mp är widescreen, vilket inte 12 mp är. Ta en bild i var upplösning, sen skär du bort 4000 x 376 i över- och underkant på den som är 12 mp med hjälp av en dator. Efter det borde de vara lika..
Postad 29 November 2010 - 14:47
Serenity
-
Serenity
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Sen är det en liten skum sak då jag testade att leta efter uppdateringar med OVI suit. Då kom det upp att det fanns uppdateringar till två spel, det ena vara Galaxy on fire och det andra kommer jag inte ihåg vad det hetter. Det som är skumt med detta är att jag inte har (eller har haft) spelen, så fattar inte hur det kan visas som uppdatering.
Den visar alltså saker som du kan installera på din telefon, inte bara uppdateringar till existerande program som du har. Förresten, är det någon annan som har Opera Mobilde 10.1 installerad? Då jag är inne på en sida, och sedan vrider mobilen till sidan så att jag kan se mer av texten, så kan programmet helt plötsligt stänga ner sig själv. Det är inte samma sak med den inbyggda läsaren, men den är inte lika bra tycker jag.
Aye, har den installerad. Vilken sida? Har aldrig märkt detta problem? (Förutom vid användning av symbians tangentbord då och då.)
Postad 29 November 2010 - 16:32
abbelito
-
abbelito
-
Rookie
-
9 inlägg
Finns det någon SL-app? Vet nån vem det är som utvecklade den som fanns till Symbian förr (har för mig att det fanns en tidigare men som slutade fungera och togs bort då SL gjorde någon uppdatering)?
Postad 29 November 2010 - 17:25
MulleMetal
-
MulleMetal
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Äntligen så har jag fått alla mina omslag ditlagda för mina musikalbum i telefonen..men vad händer då???
Jo då har all min musik blitt till dubbletter ....å det tar plats 
Hur vet man vilket album som är den rätta med omslag och allt?
Spelar jag tex upp AC/DC i musikspelaren så visar den att jag har 22låtar i samma mapp fast det skall bara vara 11st, dessutom så är det bara 11 låtar som den även visar skivomslaget på.
Har inte lust att radera all musik utan bara den musiken som inte har omslaget i sin mapp.
Har kollat via ovisuite och oviplayer och där finns all min musik på 2 ställen antingen i mappen "musik" eller i mappen "ljud--digital" och ingen av mapparna visar några omslag.
Behöver hjälp av någon som vet för som sagt jag är inte sååå sugen på att radera allt å lägga in musiken igen.
Postad 29 November 2010 - 18:18
konsum
-
konsum
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Aye, har den installerad. Vilken sida?
Har aldrig märkt detta problem?
(Förutom vid användning av symbians tangentbord då och då.)
[/quote]
Har hänt bland annat då jag varit på aftonblandets och FZ:s hemsida och vridit telefonen till landscape.
Så kvalitetsmässigt är bilderna "lika bra" med både 9MP och 12MP, med skillnaden att 9MP är i widescreen?
Postad 29 November 2010 - 18:24
Kemi
-
Kemi
-
Lärjunge
-
-
310 inlägg
Iom att mp3 filerna med albumomslag inbäddade är större så räcker det att kolla vilken mapp har större filer så vet du.
För att Ovi Suite ska hitta dina album måste de ligga under /sounds/digital så flytta dem dit om det är viktigt.
Ang. Opera Mobile så tanka inte hem det via Ovi Store. De delar fortfarande ut 10.0 även fast det står 10.1
Går lätt att kolla vilken version man har, antingen i appen eller under installerade program.
Postad 29 November 2010 - 18:47
Unregistered32df8364
-
Unregistered32df8364
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Aldrig får man vara glad och nöjd...
Jag skrev ett mycket positivt inlägg för någon dag sedan och hyllade N8:an. Nu har även jag drabbats av "wlan-frys-starta om"-problemet. Eftersom jag kände till problemet och de lösningar som tagits upp på diverse forum så gjorde jag vad jag kunde. Ingenting hjälpte dock utan jag fick vackert åka till 3-butiken och lämna in den som DOA. Som tur var hade de telefoner på lager så jag fick en ny direkt. Hittills fungerar allt som det ska men jag är väldigt nervös inför de kommande 48h...
Postad 29 November 2010 - 19:28
bag
-
bag
-
Forumräv
-
-
775 inlägg
hur funkar det här med att koppla in en mus via usb egentligen? jag testade med min trådlösa logitech vx nano och får det inte att fungera. är det någon speciell intställning som krävs?
Postad 29 November 2010 - 19:34
Unregistered31511
-
Unregistered31511
-
Forumräv
-
-
941 inlägg
[quote name='bag' post='3105673' date='Nov 29 2010, 19:28 ']hur funkar det här med att koppla in en mus via usb egentligen? jag testade med min trådlösa logitech vx nano och får det inte att fungera. är det någon speciell intställning som krävs?[/quote Testa med USB mus som har kabel då: http://www.youtube.c...layer_embedded#! Till den du har lär det behövas drivrutiner och då går det inte så bra. Vill du ha helt trådlöst så måste du ha en mus som kör via Bluetooth.
Redigerat av Unregistered31511, 29 November 2010 - 19:43.
Postad 29 November 2010 - 19:53
BoBernhard
-
BoBernhard
-
Rookie
-
3 inlägg
Jag använder min N8 som minidator. Går superbra. Skärm via HDMI. Mus Logitec M555b (Bluetooth). Apple bluetooth keyboard 8superbra). Tips för ansluning av keyboard. 1. Skriv 1111 när N8 söker. 2. Skriv 1111 på tangentbordet. 3. Därefter retur på tangentbordet. 4. Välj svensk/finsk layout när frågan kommer. Voila. Du har en bra minidator med skärm, mus och tangentbord. Detta slår ingen smartphone i dag.
Postad 29 November 2010 - 20:10
SL2
-
SL2
-
Forumräv
-
-
540 inlägg
Så kvalitetsmässigt är bilderna "lika bra" med både 9MP och 12MP, med skillnaden att 9MP är i widescreen?
12 mp: 4000 x 3000 9 mp: 4000 x 2248
Postad 29 November 2010 - 20:12
bag
-
bag
-
Forumräv
-
-
775 inlägg
detta stämmer inte då jag har sett videos på youtube som kör trådlösa möss via usb. men det kanske bara funkar med vissa modeller?
Postad 29 November 2010 - 20:24
Kemi
-
Kemi
-
Lärjunge
-
-
310 inlägg
12 mp: 4000 x 3000
9 mp: 4000 x 2248
Kvalitetsmässigt är de lika bra, 9mp bilderna är bara beskurna.
Postad 29 November 2010 - 21:49
trixeo
-
trixeo
-
Forumräv
-
-
938 inlägg
Vill du ha helt trådlöst så måste du ha en mus som kör via Bluetooth.
Stämmer inte. Jag kör med en billig tangenbord/mus-kombination från Clas Ohlson, bara att plugga i den lilla donglen och köra.
Postad 29 November 2010 - 22:22
Unregistered31511
-
Unregistered31511
-
Forumräv
-
-
941 inlägg
Stämmer inte. Jag kör med en billig tangenbord/mus-kombination från Clas Ohlson, bara att plugga i den lilla donglen och köra.
Fast jag tänkte utan dongle.
Postad 29 November 2010 - 23:01
SL2
-
SL2
-
Forumräv
-
-
540 inlägg
Kvalitetsmässigt är de lika bra, 9mp bilderna är bara beskurna.
Ta en bild i var upplösning, sen skär du bort 4000 x 376 i över- och underkant på den som är 12 mp med hjälp av en dator. Efter det borde de vara lika.. 
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|