Beurer BF 800
(Personvågar)
|
1
|
(6)
|
Inga priser | |
Apple Watch Sport 42mm with Sport Band
(Smartwatch)
|
9
|
(20)
|
Inga priser |
Postad 17 May 2011 - 17:33
Postad 17 May 2011 - 17:57
tacoköttfärs blandat med majs, stekt purjolök och färsk röd chili.
blanda och lägg i en form och häll över äggstanning
in i ugnen tills äggstanningen har stelnat.
blir typ köttfärspaj utan pajskal, gott fom fan, väldigt kolhydratsnålt och kalorisnålt. perfekt vid deff
Postad 17 May 2011 - 18:05
Bara att curla i massor och tungt. Men nu är ju inte bredden på armarna från sidan bara biceps, kör mer ticeps så får du ännu bredare armar. Tricepsen är faktiskt en större muskel än biceps och bra triceps ger "breda" armar.
Jäklar, inte dålig triceps
Postad 18 May 2011 - 06:55
Jag satsade på att köra 3x6 set på 26kg hantlarna i biceps curl, blev 6, 5, 4 men det är inte fyskam
sedan blev det även EZ+dyna för att ta ut urdentligt.
Triceps körde jag frech press med 35kg, både med rak stång och med "sådan stång där man håller paralellt"
på detta blev det även en del gjort med "vajermaskinerna" båda med rep över huvud och den där man tycker nedåt
Igår körde jag ett blandpass, det blev lite övre rygg och axlar men mest mage, ett ganska kort pass.
Jag har tidigae kört Puch / pull, men jag ska nu testa att ändra detta och alltså "blanda", så idag blir det alltså rygg, axlar och triceps
Jag har även lagt upp det så att jag ska äta 125g keso till mellanmål runt kl 09:00 och 125g igen runt kl 15:00, eller borde jag äta 250g varje gång ?!
jag tar 1dl whey-80 till frukost och 1dl igen på eftermiddagen runt kl 17:00, ska jag träna så delar jag upp den på hälften före och hälften efter passet.
Postad 18 May 2011 - 07:14
Dom olika stänger påverkar inte muskelaktiviteten olika så du behöver inte mixa, kör med den du tycker känns bäst.Triceps körde jag frech press med 35kg, både med rak stång och med "sådan stång där man håller paralellt"
Det spelar nog ingen roll, att ta 250g varje gång ökar ditt totala intag av protein vilket är bra och intag av kalorier som kanske är bra eller dåligt.Jag har även lagt upp det så att jag ska äta 125g keso till mellanmål runt kl 09:00 och 125g igen runt kl 15:00, eller borde jag äta 250g varje gång ?!
Postad 18 May 2011 - 07:30
Och resultatet blev att rak stång gick bort
Postad 18 May 2011 - 07:35
Misstänkte att du skulle välja bort den, tycker oxå att hammergrepp är mer gynsamt för armbågsleden fast jag använder EZ-stång, skönare för händerna.Och resultatet blev att rak stång gick bort
Postad 18 May 2011 - 10:34
Jag kör sittande, du kan ju prova det med, lite mindre vikt brukar gälla då.ok, ska testa med EZ också
![]()
testar den på fredag
Postad 18 May 2011 - 15:35
Detta prova jag i dag men nix inte en övning för mig. Sen kör jag curl med rak stång klarar inte av den där Z stången.Jag kör sittande, du kan ju prova det med, lite mindre vikt brukar gälla då.
Redigerat av Unregistered9d8a0d93, 18 May 2011 - 15:36.
Postad 18 May 2011 - 15:38
Började med hantelcurl a'la 12.5kg som gick skitlätt tyckte jag. Gick upp på nästa set med hantlar, 15kg. Det var tungt, precis att jag orkade 8reps (per arm) med lite halvdan form. 13.5kg hantlar skulle varit perfekt.
Testade också hammercurl med lutande bänk. 10kg räckte gott och väl då, körde 6-7 reps per arm och det var bra mycket tyngre än vanlig stående, där jag kan köra 12.5kg.
Fick dessutom veta att det är en "tjej" (snarare monster) som tränar på gymmet som hade varit med i Body Magazine, flera sidor. Hon är rätt så smal över lag men har bröst som heter duga. Har inte sett det i tidningen själv så jag vet inte vilket nummer eller vilka sidor, men antar att det är rätt nyligt.
Postad 18 May 2011 - 15:38
Dina armar är det jag vill ha kör mycket triceps och biceps fast mest blir det triceps. Snyggt som fan är det skulle vara grymt nöjd med dina armar.Bara att curla i massor och tungt. Men nu är ju inte bredden på armarna från sidan bara biceps, kör mer ticeps så får du ännu bredare armar. Tricepsen är faktiskt en större muskel än biceps och bra triceps ger "breda" armar.
Postad 18 May 2011 - 15:49
Postad 18 May 2011 - 17:40
Man bör inte köra hammer i lutande bänk, man sitter i en lutande bänk för att aktivera biceps brachii men hammer-grepp motverkar aktivering av biceps.Testade också hammercurl med lutande bänk.
Du ska köra med handflatorna uppåt när du ska träna biceps.
Postad 18 May 2011 - 17:57
Man bör inte köra hammer i lutande bänk, man sitter i en lutande bänk för att aktivera biceps brachii men hammer-grepp motverkar aktivering av biceps.
Du ska köra med handflatorna uppåt när du ska träna biceps.
Nu var det ju inte biceps jag tänkte träna specifikt med mina hammer curls. För biceps brachii så kör jag vanlig stående hantelcurl och preacher curl i maskin.
Postad 18 May 2011 - 17:58
Bara att curla i massor och tungt. Men nu är ju inte bredden på armarna från sidan bara biceps, kör mer ticeps så får du ännu bredare armar. Tricepsen är faktiskt en större muskel än biceps och bra triceps ger "breda" armar.
Hur många årsträning ligger bakom de där saftiga armarna?
Postad 18 May 2011 - 18:02
Nä ok, ville bara förtydliga funktionen med lutande bänk.Nu var det ju inte biceps jag tänkte träna specifikt med mina hammer curls. För biceps brachii så kör jag vanlig stående hantelcurl och preacher curl i maskin.
Du skulle kunna prova preacher curl med hammer-grepp.
Postad 18 May 2011 - 18:57
att man står och låter överarman viöa mot bänken och kör curl ?
Eller något annat ?!
Det blir väll typ samma som präst
Postad 18 May 2011 - 19:11
Vad menar ni medlutande bänk ?

EDIT:
Fanns en bild som såg mer vanlig ut fast jag tror inte det skuljer så mycket på aktivitet i muskeln.
Redigerat av Lactoferrin, 18 May 2011 - 19:21.
Postad 18 May 2011 - 21:00
om jag skulle ha motsvarade "grovhet" så skulle mina armar vara som badtunnor...
Ne men då man själv är 200cm och väger 105 kg nu, jag har ganska ordentliga biceps men måste jobba mer på triceps...
Körde triceps idag och det gick bra
tänka köra lite extra på triceps och dra ner på biceps lite, behövs liksom inte...
Postad 18 May 2011 - 21:14
EDIT:
Fanns en bild som såg mer vanlig ut fast jag tror inte det skuljer så mycket på aktivitet i muskeln.
Så såg det ut, fast jag gjorde hammer curl. Kan testa preacher med hammer grepp.
Dock så verkar jag ha dragit på mig en förkylning, sitter med riktigt ont i halsen nu. Var några i klassen som var förkyld idag också, kan ha blivit smittad av dom kanske.
Postad 19 May 2011 - 08:55
Det är så att den längre dynan lutar lite snett. Väldigt jobbigt om man kör t.ex. bänkpress eller liknande. Har ni någon idé om hur man skulle kunna räta upp den?
Postad 19 May 2011 - 09:01
Kanske, ser du bilden ovan, killen sitter i smithen, sänk stången i smithen och luta ryggstödet mot stången. Om ryggstödet sitter ordentligt i gångjärnet vid sittdynan så är det lugnt.Har ni någon idé om hur man skulle kunna räta upp den?
Postad 19 May 2011 - 09:21
Kanske, ser du bilden ovan, killen sitter i smithen, sänk stången i smithen och luta ryggstödet mot stången. Om ryggstödet sitter ordentligt i gångjärnet vid sittdynan så är det lugnt.
Nu förstår jag inte riktigt :S
Postad 19 May 2011 - 09:52
Vad är det som är snett, är det gångjärnet, pinnen som håller upp ryggstödet eller är själva dynans planka sned?Nu förstår jag inte riktigt :S
Postad 19 May 2011 - 10:04
Vad är det som är snett, är det gångjärnet, pinnen som håller upp ryggstödet eller är själva dynans planka sned?
Dynans planka är sned
Postad 19 May 2011 - 16:27
Postad 19 May 2011 - 16:30
Jag brukar handla på gymgrossisten, funderar på att prova något från gymvaruhuset som en del rekommenderar, vilket proten och gainer kan ni rekommendera mig?
Whey FX gillar jag starkt.
Postad 19 May 2011 - 16:38
Gainer kan du skippa, bara onödigt.Jag brukar handla på gymgrossisten, funderar på att prova något från gymvaruhuset som en del rekommenderar, vilket proten och gainer kan ni rekommendera mig?
Som ALA sa, Whey FX, det är gott, billigt och så finns det i många smaker.
Du borde även testa DoublePro oxå iaf choklad.
GV har mycket annat billigt som koffein, omega3, vitamin-D.
Postad 19 May 2011 - 17:11
Testa med att lägga ett par skruvbrickor på den sidan som lutar nedåt om det går.Dynans planka är sned
Postad 19 May 2011 - 17:12
la till en provpåse för 7,50kr också för att komma över 500kr för att få fri frakt
köpte bland annat exotic, ska bli spännande, hoppas den är god.
Postad 19 May 2011 - 17:13
Testa med att lägga ett par skruvbrickor på den sidan som lutar nedåt om det går.
Vet inte riktigt hur bänken ser ut. Men nästa gång jag är på gymmet så kan jag kolla upp ifall det vore möjligt.
Postad 19 May 2011 - 17:24
Smakar som smält isglass typ spirello eller vad den heter. Vet vissa som tycker den är skit god, jag gillar mer dom andra fruktsmakerna.köpte bland annat exotic, ska bli spännande, hoppas den är god.
Postad 19 May 2011 - 17:30
Smakar som smält isglass typ spirello eller vad den heter. Vet vissa som tycker den är skit god, jag gillar mer dom andra fruktsmakerna.
fan va gott, ja älskar spirello
Postad 19 May 2011 - 18:11
Körde första passet i tisdags och andra idag, det är fan sjukt vad mycket man tappar styrka när man inte tränar
Men det blir på't imorgon igen!
Postad 19 May 2011 - 18:13
Ansluter mig till gymtråden efter typ 5-6 års uppehåll
![]()
Körde första passet i tisdags och andra idag, det är fan sjukt vad mycket man tappar styrka när man inte tränar![]()
Mycket bra Palle
Beställde alldeles nyligen en FX någonting från Gymvaruhuset, får se hur den är, blev inge bröst idag, träningsvärk fortfarande
Postad 19 May 2011 - 18:25
Jo man tappar fan typ 70% men man kommer igen rätt fort ändå.Ansluter mig till gymtråden efter typ 5-6 års uppehåll
![]()
Körde första passet i tisdags och andra idag, det är fan sjukt vad mycket man tappar styrka när man inte tränar![]()
Postad 19 May 2011 - 18:28
Tack!Mycket bra Palle
Ja, fast det är så jäkla tungt i börjanJo man tappar fan typ 70% men man kommer igen rätt fort ändå.
Postad 19 May 2011 - 19:09
Postad 19 May 2011 - 19:30
Jag har dessutom tränat helt utan kosttillskott senaste månaderna. Det känns sådär faktiskt. Jag har nog mindre övertro än de flesta på tillskott men vissa tillskott känner jag faktiskt ger mig något. Kreatin och EAA till exempel. Jag upplever riktigt dålig uthållighet på gymmet numer utan att ha kreatin i kroppen. Men men. Jag ska tillbaka nån dag. Eftersom jobbtiderna nu under sommaren är omänskliga får jag nog sikta på underhåll under sommaren och att kanske ligga på ett lite större överskott till hösten för att bygga. Jag är riktigt tunn just nu (dock ej lågt bf :/ )
Eftersom alla andra lagt upp formbilder senaste dagarna får la jag bjuda på en jag med.
Bifogad fil(er)
Postad 20 May 2011 - 05:48
la en ny beställning på grymvaruhuset igår, 5st 750g påsar med whey FX
la till en provpåse för 7,50kr också för att komma över 500kr för att få fri frakt
köpte bland annat exotic, ska bli spännande, hoppas den är god.
Bra pris, är det något liknande whey-80?
Jag e ute efter samma som whey-80 fast till lägre pris än på Gymgrossisten
Ansluter mig till gymtråden efter typ 5-6 års uppehåll
![]()
Kul och välkommen till tråden
Klart du ska börja träna så att du slutar vara en sådan spinkis!
Lägga på sig lite kar'a-armar
Postad 20 May 2011 - 07:17
Ja det är samma fast godare.Bra pris, är det något liknande whey-80?
Jag e ute efter samma som whey-80 fast till lägre pris än på Gymgrossisten
Whey-80 är ett produktnamn från märket Star Nutrition som whey FX (GV), Body Science 100% whey (MM), Whey Class+ (Dalblads) osv.
Den riktiga betäckningen på dessa är Vassle-Koncentrat eller Whey Concentrate.
Produkten är "lätt" filtrerad och har en proteinhalt kring 80g på 100g pulver och innehåller lactos och fett.
Sen finns det en produkt från Star Nutrition som heter Whey-100 och det är samma som Isolat FX (GV) eller ISO whey (Dalblads) osv.
Den riktiga betäckningen av sånt pulver är vassle-isolat eller Whey Isolate.
Isolat är filtrerad ytterliga en gång och minskar på lactos och fett samt höjer proteinhalten till runt 90g, det höjer även priset på pulvret men proteinet är identiskt med koncentratet men är man laktosintollerant eller fettskrämd så kanske man köper isolat istället.
Det negativa med isolat är att det filtreras bort en hel del andra nyttiga biokomponenter som finns i vassle pulver och att det är betydligt dyrare.
Står det "100" på produkter betyder det oftast att det är ett isolat men står det 100% så betyder inte det samma eller att det är 100% protein i påsen/burken utan att det är 100% vassle, som Gott&Blandat det är 30% lakrits men 100% godis i påsen.
Det finns produkter som har 50/50 vassle/kasein eller 80/20 kasein/vassle vilket är mer vanligt.
Sen finns det Vassle hydrolysat eller Whey Hydrolysate, det proteinet är förspjälkat, aminosyrorna sitter på kortare kedjor (peptider) vilket gör att det är lättare för kroppen att bryta ner och det ska ge en snabbare bättre absorbtion men senare studier har visat att det är sämre än vanligt vassle i muskelbygge syfte.
Jag tycker det verkar lite konstigt för det är ju ändå samma aminosyror och kroppen vet ju inte nån skillnad på aminosyror om dom kommer från koncentrat, hydrolysat eller EAA men studier är ju ändå studier så nån sanning finns det.
Hydrolysat är dyrt och det backas upp dåligt i studier och det smakar skit.
Det billigaste man kan köpa är nog GGs whey-80 med 115:-/kg om man köper 16kg sen Whey FX 120:-/kg om man köper 10kg.
Annars är det 149:- för ett kg GG eller 145:- för ett kg hos Gymvaruhuset och då är det även svenskt och godare, såg nu oxå att whey FX har bättre aminosyrehalt än GGs så jag tror vi har en vinnare.
Postad 20 May 2011 - 10:40
Postad 20 May 2011 - 13:11
Låter som du dragit av nått muskelfiber eller nått bara. Eller att du fått någon muskel i kläm. Ger säkert med sig.Tror jag "fuckade" min rygg nyss. Satt vid datorn, skulle sträcka på mig och då sträckte jag upp armarna sedan lutade jag åt vänster för att sträcka sidan liksom. Kände hur det högg till i högra ryggfilén. Det hugger till när jag går, vrider ryggen eller böjer ryggen bakåt. Det gör ont typ mitt på ryggen, högra ryggfilén...
Postad 20 May 2011 - 13:27
Låter som du dragit av nått muskelfiber eller nått bara. Eller att du fått någon muskel i kläm. Ger säkert med sig.
Jo. Tar det lugnt idag.
Hittade ett skönt sätt att sitta på nu, suttit helt stilla i två timmar
Om det är kvar imorgon så tror jag att jag ska ta och kolla upp det.
Postad 20 May 2011 - 14:33
testade hantelcurl sittande i lutande bänk, fan va den tog,, körde lättare hantlar och 3 set, ändå hade jag mer pump än vanligt när jag kör 5-6 set. ska helt klart fortsätta med den,
Postad 20 May 2011 - 14:36
Vad var det för fel med det, vad gick du miste om?fredag eftermiddag = ingen motivation på gymmet. körde i alla fall ett tungt pass bröst och armar, tog typ 45min,, bättre än inget
Postad 20 May 2011 - 14:39
Vad var det för fel med det, vad gick du miste om?
med tanke på att jag brukar köra helkropps så gick jag ju miste om en del övningar,
har egentligen aldrig motivation att sätta mig i rodden eller köra latsdrag, tråkiga övningar.
körde ryggresningar med vikt idag också kom jag på, jaja helt lat var jag inte då
Postad 20 May 2011 - 14:46
Du har inte möjlighet att splitta upp träning, iaf köra halvkropp?med tanke på att jag brukar köra helkropps så gick jag ju miste om en del övningar,
har egentligen aldrig motivation att sätta mig i rodden eller köra latsdrag, tråkiga övningar.
Mina pass är på c:a 30min varje gång men jag kör varje dag, blir fort uttråkad på gymmet nu för tiden, går dit kör stenhårt sen drar jag
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
46 filmer
160 bilder

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?