Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

**Officiell tråd - Samsung Galaxy S2 i9100***

3171 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 16 March 2012 - 23:22

yesman
  • yesman
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Ingen som haft problem med bluetooth efter uppgraderingen? Jag har själv problem med att min tidigare parade headset inte nu kan ansluta pga av felaktig pin eller lösenord. Försökte sedan radera parningen, för att göra om det, men hur går man till väga? Innan gjorde man ett press and hold på bluetooth devicen, så dök det upp en meny där unpair alternativ fanns, men nu kommer det ingen sådan meny alls, och inget i inställningarna. Några förslag?

Lyckades lösa det med att sätta headsetet i pairingmode om gjorde om kopplingen. So far so good

Postad 17 March 2012 - 00:24

Topeli
  • Topeli
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

Då fick man äntligen ICS. Tre hade sagt vecka 13, men idag kunde jag hämta hem det, kul.

Märker dock ingen större skillnad egentligen. Synd att TW ser så himla trist ut. Hade hoppats på ett mer "rent" ICS utseende. Är det någon som kan rekomendera en launcher eller tema som liknar ICS mer? Har alltid kört Go launcher är nöjd med den egentligen.

Skulle det inte finnas någon funktion i ICS där man kunde låsa upp telefonen bara genom att titta på den främre kameran? Typ nån "face" funktion.

Läste någonstans att sms skickas dubbelt om man kör tredjeparts, så jag tog bort Go sms ifall att. Hoppas de fixar detta, gillar inte TW:s sms direkt.

Annars tycker jag att webläsaren blivit lite snabbare. Däremot så tycker jag inte att zoom fungerar lika bra.

Bör man fabriksåterställa telefonen efter uppdateringen? Eller fungerar det bra ändå?

/Mange

Har införskaffat en Samsung Galaxy S2 via 3, kunde inte undgå deras erbjudande :)
Har dock inte lärt mig telefon direkt, sitter och leker runt i den till och från, men funderar om man bör
undvika "SamSung Kies" ifall den med automatik uppdaterar till ICS vid inkoppling.

Jag har ännu inte gjort så stora förändringar, har heller inte stoppat i något minneskort än, men jag tycker
mig läsa att de finns flertalet som anser versionen före ICS 4 var bättre.

Postad 17 March 2012 - 07:00

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2453 inlägg
  • 0
Om man fabrikåterställer telefonen antar jag att allt försvinner. Ganska jobbigt att hämta och installera alla program etc igen. Man bör väl inte återställa telefonen genom kies för då blir den väl som innan fabriksåterställningen?

Har inte haft några problem efter att ha installerat ICS så en återställning kanske inte krävs, eller bör man göra det ändå?

Kommer inte riktigt överens med stockbrowsern, känns som att zoomläget inte riktigt anpassar sig till sidan. Det var bättre på den fronten med GB. Vilken annan browser är bättre? Dolphin, Opera eller någon annan?

/Mange

Postad 17 March 2012 - 07:51

Unregistered7e1dc52c
  • Unregistered7e1dc52c
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0

Lyckades lösa det med att sätta headsetet i pairingmode om gjorde om kopplingen. So far so good

Jag fick också tillbaka kopplingen men jag kan inte använda knapparna på headsetet (musikknapparna, typ play, framåt, bakåt) vilket gör det mer eller minde värdelöst för mig.

/V-man

Postad 17 March 2012 - 10:05

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
Jag fick ner en uppdatering inatt och jag blev lite förvånad när jag nu ser att jag har programverision 4.0.3! :)
Trevlig överraskning... förutom att alla mina ikoner försvann från hemskärmarna. Men det kan jag väl ta..

Postad 17 March 2012 - 11:01

Arbu11
  • Arbu11
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0

Om man fabrikåterställer telefonen antar jag att allt försvinner. Ganska jobbigt att hämta och installera alla program etc igen. Man bör väl inte återställa telefonen genom kies för då blir den väl som innan fabriksåterställningen?

Har inte haft några problem efter att ha installerat ICS så en återställning kanske inte krävs, eller bör man göra det ändå?

Kommer inte riktigt överens med stockbrowsern, känns som att zoomläget inte riktigt anpassar sig till sidan. Det var bättre på den fronten med GB. Vilken annan browser är bättre? Dolphin, Opera eller någon annan?

/Mange

Om du har typ "Säkerhetskopiera Data" inställt under Inställningar > Privat? (Tror att det var det, på Android 4 är det iaf Inställningar > Säkerhetskopiera och återställ) så kommer den automatiskt börja installera alla dina appar när du Fabriksåterställt! Dock kommer datan försvinna, såsom konton, highscores, ord på tangentbordet (om man ej kör backup på det via 3:e partsprogram OCH har root)...

Postad 17 March 2012 - 11:13

Alban
  • Alban
  • Beroende

• 1065 inlägg
  • 0
Nu har jag också uppdaterat Andriod. Några saker som jag tyckte var klara försämringar, men som säkert går att fixa om man bara vet hur.

* Kontakter - Jag vill att den ska visa telefonens kontakter rätt och slätt. Man kan komma åt denna genom att trycka på "Kontakter som ska visas", om man trycker på knappen längst ner till vänster. Men nästa gång är det ju lika igen. Hur gör man denna inställning permanent?

* Och återigen verkar de ju inte ha fixat SMS-kontakter-buggen. Men jag antar att jag får leva med att kontakter genom SMS appen blir helt kajko. Eller också får jag väl tanka hem nån SMS app, som använder samma Kontakter som är standard. Några tips, som funkar bra även efter uppdateringen?

* Vidare vore det skönt om man kom till Meddelanden direkt när man kör Social Hub. Nu hamnar jag på Feeds istället. Går det att lösa?

Postad 17 March 2012 - 11:41

Topeli
  • Topeli
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Har de blivit mer strul än nöje att uppdatera.. :blink:

överväger att undvika Kies mm så man inte plockar hem det ännu..

Postad 17 March 2012 - 12:17

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2453 inlägg
  • 0
Tack Arbu, du är en hjälpsam forumvän.

Hur är det med spontana omstarter i ICS? Vågar man köra med minneskort?

/Mange

Postad 17 March 2012 - 13:45

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
Alban, har du gått in på "anpassa" längst ner när du tryckt på "kontakter som ska visas?

Vad är det för SMS-bugg du snackar om? Jag ser mina kontakter som vanligt i sms-läge också..

Har ni testat att låsa upp telefonen med ansiktsigenkänning? :) Lite smårolig funktion.

Har en liten fundering som någon kanske vet svaret på... Jag har köpt ett nytt minneskort och tänkte byta ut mitt gamla, men då jag lagt in många appar på kortet och har saker där jag vill ha kvar, skulle det räcka att bara föra över filerna i samma mappstruktur som nu eller måste apparna installeras om efter att jag bytt kort?

Postad 17 March 2012 - 13:59

Topeli
  • Topeli
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Kan man ändra ordningen på telefonnumrena som finns under kontakter?
Hemtele kommer före mobil, vilket gör att tex sms kommer till hemtele om man
tar den korta vägen, lite trist.

Postad 17 March 2012 - 17:24

Alban
  • Alban
  • Beroende

• 1065 inlägg
  • 0
Tack för svaret Joel80 :)

Ja, det har jag testat och funkar kanon! Problemet är att nästa gång jag går in så blir det som innan igen - dvs. inställningen är inte kvar. Annars är det ju precis det jag söker.
SMS buggen? Kontakterna är inte samma om man går in på skriv SMS och sedan går in på kontakter därifrån. Helknäppt, som jag hade hoppats att denna uppdatering rådde bot på. Min kompis har likadant på sin enklare Samsung telefon.

Postad 18 March 2012 - 07:36

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2453 inlägg
  • 0
Kör för tillfället med Go launcher med deras ICS tema, ser ganska ok ut. Jämfört med Touchwiz åtminstone. Är på jakt en snygg digital klocka (gärna med datum inkluderat), men hittar ingen. Klockan som finns är det ju en grå bakrund på samt att datumet är grönt. Det går ju inte få bort bagrunden eller den gröna färgen på datumet som det verkar.

Någon som har några klocktips? De ska vara gratis.

/Mange

Postad 18 March 2012 - 08:23

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0
Tips: man kan nu också ställa vibrationsintensitet så man slipper den mindre jordbävningen om luren ligger på bordet...

Postad 18 March 2012 - 09:41

Unregistered1e1b5146
  • Unregistered1e1b5146
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0
ingen som vet hur man tar bort texten på lås skärmen efter uppdatering?

Postad 18 March 2012 - 11:29

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0
Är mycket nöjd med ui utvecklingen av tw4 på senaste ic uppdateringen.
Gillar att det blir en animation som vrider skärmen när man byter skärmläge.
dock så har jag märkt att många program slutar svara (force close) och det är med googles program som medföljer).
Så hoppas på en fortsatt uppdatering. Vet inte när de näst senaste kom (2.3.5) men det känns som lång tid sedan.
Skulle gärna se att de uppdaterade tw lite oftare eller åtminstone os lite oftare, men problemet är att det troligtvis är en lång godkännande process som tar månader innan felrättningarna når konsumenten.
Vilken uppdateringsintervall tycker ni vi som konsumenter bör förvänta oss av leverantörerna?

Postad 18 March 2012 - 11:59

Arbu11
  • Arbu11
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0

Någon som har några klocktips? De ska vara gratis.

/Mange

Jag har tyvärr ingen gratis, men jag lyckades hitta några gratis som kanske passar dig! ;) Tyvärr kan du inte ändra utseende eller nåt, bara färg! :(

https://play.google....e=search_result

Hoppas någon duger :)

Kan man ändra ordningen på telefonnumrena som finns under kontakter?
Hemtele kommer före mobil, vilket gör att tex sms kommer till hemtele om man
tar den korta vägen, lite trist.

Kontakter > Välj kontakt > Menyknappen (längst ner till vänster) > Markera som standard > Välj och vraka! :D

Tack Arbu, du är en hjälpsam forumvän.

Hur är det med spontana omstarter i ICS? Vågar man köra med minneskort?

/Mange

Det var så lite så! ;) Angående minneskortet så... Mitt håller fortfarande på att ge omstarter, jag ska pröva fixa det någon gång när jag har tid, men det verkar som att fler har fortf. problem med det tyvärr så! :(

Redigerat av Arbu11, 18 March 2012 - 12:02.

Postad 18 March 2012 - 13:36

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Apropå klockor: MClock från market: https://play.google....ed.mclock&hl=en
Och klock-skins från http://forum.xda-dev...d.php?p=9856429
O du kan leka i dagar :)

Postad 18 March 2012 - 15:25

Unregistered1e1b5146
  • Unregistered1e1b5146
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0

ingen som vet hur man tar bort texten på lås skärmen efter uppdatering?

ingen?

Postad 18 March 2012 - 15:59

järker
  • järker
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0

ingen?

Jag gjorde så här efter lite testande.

inställningar - säkerhet - skärmlåsning - lås upp med ansikte och alternativ 2 mönster, och för säkerhetsskkull så skrev jag in ägarinfo också, coolt och bra att man slipper se den fula texten.

ps: testade sedan att låsa upp med glasögon på men det funkade inte, eller snarare "face-lock" verkar fungera :D

Postad 18 March 2012 - 19:26

Unregistered1e1b5146
  • Unregistered1e1b5146
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0
men vill inte ha någon text alls.. ska va rent å snyggt på lås skärmen

Postad 18 March 2012 - 21:17

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0
Det blir ju ingen text då?

Postad 19 March 2012 - 08:01

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

men vill inte ha någon text alls.. ska va rent å snyggt på lås skärmen

+1 plus att jag vill inte använda face unlock.

Postad 19 March 2012 - 08:26

Topeli
  • Topeli
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

Kontakter > Välj kontakt > Menyknappen (längst ner till vänster) > Markera som standard > Välj och vraka! :D

Stort tack :)

Ska idag kolla upp lite annat, då jag bla annat enligt telefon enbart har max 837 MB ram..
Jag vet i datorernas värld, att man aldrig får tex 2 TB när man köper 2 TB, men ja kan inte minnas
att det är likadant med ram minnen.

Imorgon flyttas numret över till telefon, då kommer den börja användas mera :)

Redigerat av Topeli, 19 March 2012 - 08:27.

Postad 19 March 2012 - 10:16

mrbister
  • mrbister
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Någon mer än jag har uppgraderat till ICS och konstaterat att helt plötsligt (har inte ändrat något sedan uppgradering) så använder android 60-70% av resurserna och batteriet dräneras under natten istället för att räcka två dagar innan uppgraderingen?

Hej!

Någon mer än jag har uppgraderat till ICS och konstaterat att helt plötsligt (har inte ändrat något sedan uppgradering) så använder android 60-70% av resurserna och batteriet dräneras under natten istället för att räcka två dagar innan uppgraderingen? Tappade 1% på batteriet tidigare under natten, men nu är det mer än 40% på samma tid som "försvinner".

Postad 19 March 2012 - 10:17

järker
  • järker
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0

+1 plus att jag vill inte använda face unlock.

nä klart man inte vill men nu var det ju bara att få bort den texten vilket jag skrev att man kan fixa, helt utan text går väl bara om man helt väljer bort lås, då räcker ett tryck på knappen och man slipper även då att se någon text.

jag tror jag läst tidigare att man i ICS ska kunna frysa appar men kan någon bekräfta att det är möjligt, vill främst slippa röststyrningen som går igång hela tiden, annat alternativ vore om man kan ändra dubbeltryck trots att man aldrig använder det, man ska ju inte behöva roota för att slippa skiten.

Postad 19 March 2012 - 13:22

Priskvark
  • Priskvark
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0

Hej!

Någon mer än jag har uppgraderat till ICS och konstaterat att helt plötsligt (har inte ändrat något sedan uppgradering) så använder android 60-70% av resurserna och batteriet dräneras under natten istället för att räcka två dagar innan uppgraderingen? Tappade 1% på batteriet tidigare under natten, men nu är det mer än 40% på samma tid som "försvinner".

Jo, så är det med min telefon också. Jag har märkt att om jag stänger av Wi-Fi så går telefonen ner i Deep Sleep under större tidsperioder och då normaliseras batteriförbrukningen. Men med Wi-Fi påslaget jobbar processorn mycket både på 500 MHz och på 200 MHz.

I tidigare versioner av Android stängdes W-iFi ner automatiskt när telefonen inte användes medan ICS verkar hålla igång nätverket kontinuerligt.

Finns det någon som har idéer om hur man kan återfå automatisk nedkoppling av Wi-Fi på ICS?

Redigerat av Priskvark, 19 March 2012 - 13:23.

Postad 19 March 2012 - 14:50

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 459 inlägg
  • 0

Någon mer än jag har uppgraderat till ICS och konstaterat att helt plötsligt (har inte ändrat något sedan uppgradering) så använder android 60-70% av resurserna och batteriet dräneras under natten istället för att räcka två dagar innan uppgraderingen?

Hej!

Du är inte ensam. Jag laddar min telefonen2 ggr på en dag nu (innan varannan dag). Har nu gjort factory reset. Får de om det hjälper.

PRISKVARK: Det finns en app "Juice defender" som stänger av/på Wifi/internet när du vill. Prova den. Jag har haft den men det hjälpte inte mig.

Postad 19 March 2012 - 15:22

Arbu11
  • Arbu11
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0
Ni som har problem med batteriet... Kolla UPP VAD det är som drar batteri! Vi kan inte sitta här och gissa vad som drar batteri - om det gäller någon app, eller ett spöke eller vad som helst...

Gå in på Inställningar > Batteri och skriv upp här vad som står där... Sen klickar ni på grafbilden där uppe och kollar under "Vaken" och ser till så att ni får svarta perioder under den (dvs. att telefonen går ner i deep sleep)...

Om ni INTE har fabriksåterställt efter uppdateringen till ICS, gör det.
Annars är välkända appar (efter ICS) som ska dra batteri: Facebook och Exchange bl.a.

Redigerat av Arbu11, 19 March 2012 - 15:27.

Postad 19 March 2012 - 16:15

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 459 inlägg
  • 0
Vad som drar mitt batteri var android media procvess. Med hjälp av watchdog kunde jag spåra det. Men hur jag skulle däremot lösa problem vet jag inte. Men som sagt. Jag har nu fabriksåterställt. Får så om det hjälper.

Postad 19 March 2012 - 17:26

järker
  • järker
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0
Batteriproblem hade jag innan update, löste det då med att plocka ur batteriet 10 min. (androidbuggen ?), nu efter uppdateringen räcker mitt batteri länge, t.ex. minst 6 timmar med aktiv synk och wifi igång och batterimätaren rör sig inte, efter 6 timmar har jag fortfarande 100% kvar, har inte gjort någon särskild inställning, inte ens fabriksåterställning, så jag är iaf nöjd, bara den envetna röststyrningen man vill bli av med.

Redigerat av järker, 19 March 2012 - 17:27.

Postad 19 March 2012 - 20:04

Priskvark
  • Priskvark
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0

PRISKVARK: Det finns en app "Juice defender" som stänger av/på Wifi/internet när du vill. Prova den. Jag har haft den men det hjälpte inte mig.

Tack för tipset klauzer. Jag laddar ner gratisversionen och undersöker om den hjälper. (Det är lite tveksamt om man tittar på jämförelseschemat över de olika versionerna.)

Ni som har problem med batteriet... Kolla UPP VAD det är som drar batteri! Vi kan inte sitta här och gissa vad som drar batteri - om det gäller någon app, eller ett spöke eller vad som helst...

Om ni INTE har fabriksåterställt efter uppdateringen till ICS, gör det.
Annars är välkända appar (efter ICS) som ska dra batteri: Facebook och Exchange bl.a.

Tack Arbu11, det är naturligtvis vettigare att börja felsöka än att bara beklaga sig. Men jag tolkade mrbisters inlägg mer som en undersökning om problemet är spritt hos flera användare. Det är det nog men den bakomliggande orsaken kan nog variera.

På min lur är det spöket, dvs Android OS, som drar ur batteriet när WiFi är aktivt. Det står ensamt för 75% av strömförbrukningen och på en god andraplats kommer skärmen med 13%. Skärmen är på mycket för att jag letar efter vad som drar ur mitt batteri :blink:!

Det skulle kanske underlätta om man kunde se vilken komponent i OS:et som drar mest.

Det är också möjligt att det är kombinationen router/telefon som är olämplig men det är en svindlande skillnad mellan Android 3 och 4 utan att det skett några andra förändringar i konfigurationen.

Telefonen är fabriksåterställd efter att jag fick problem med "Navigon" som inte var kompatibel med ICS när jag först installerade det. Både före och efter fabriksåterställningen är batterilivslängden dramatiskt högre än tidigare Androidversioner.

Men finns det någon inställning av Wi-Fi som jag missat och som gör att det bara hålls anslutet medan det finns aktiva sessioner, som det var tidigare, så skulle det göra god nytta på min enhet.

Postad 19 March 2012 - 21:08

mrbister
  • mrbister
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
För att fortsätta diskussionen kring vad som drar batteri så verkar det vara wifi som spökar på min telefon. Den går ner i s.k. viloläge och håller sig lugnt och stilla där när jag har wifi av. Slår jag på wifi så börjar batteriet dala. Så, är det någon mer än jag och priskvark som har problem med ICS-upgraderingen, att det är just bara när wifi är igång som telefonen dränerar batteriet?

Postad 19 March 2012 - 22:21

Arbu11
  • Arbu11
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0

Tack för tipset klauzer. Jag laddar ner gratisversionen och undersöker om den hjälper. (Det är lite tveksamt om man tittar på jämförelseschemat över de olika versionerna.)

Tack Arbu11, det är naturligtvis vettigare att börja felsöka än att bara beklaga sig. Men jag tolkade mrbisters inlägg mer som en undersökning om problemet är spritt hos flera användare. Det är det nog men den bakomliggande orsaken kan nog variera.

På min lur är det spöket, dvs Android OS, som drar ur batteriet när WiFi är aktivt. Det står ensamt för 75% av strömförbrukningen och på en god andraplats kommer skärmen med 13%. Skärmen är på mycket för att jag letar efter vad som drar ur mitt batteri :blink:!

Det skulle kanske underlätta om man kunde se vilken komponent i OS:et som drar mest.

Det är också möjligt att det är kombinationen router/telefon som är olämplig men det är en svindlande skillnad mellan Android 3 och 4 utan att det skett några andra förändringar i konfigurationen.

Telefonen är fabriksåterställd efter att jag fick problem med "Navigon" som inte var kompatibel med ICS när jag först installerade det. Både före och efter fabriksåterställningen är batterilivslängden dramatiskt högre än tidigare Androidversioner.

Men finns det någon inställning av Wi-Fi som jag missat och som gör att det bara hålls anslutet medan det finns aktiva sessioner, som det var tidigare, så skulle det göra god nytta på min enhet.

Finns ett program som heter typ Better Batterystats eller nåt sånt, och den säger alla att man ska använda för där kan man se precis vad som drar batteri (Även inom Android OS-gruppen) men jag kan ej tolka siffrorna där så! Men ni kanske kan/kan lära er! ;)

Postad 20 March 2012 - 11:04

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0
om någon vill offra sin galaxy s2 för vetenskapen:
Kan denna då ta ut sim kortet och se hur länge det dröjer innan batteriet laddas ut.
Gjorde det med min gamla Galaxy S1 och då höll telefonen i 8 dagar (24x8 = 192 h).
Jämför sedan det med specifikationen.
Bör förtydliga att min iphone (jobb telefon som inte används) håller i ca 4-5 dagar med simkort.

Hoppas verkligen att Samsung skärper sig med batteritiden och inte bara hittar på fantasisiffror i specen.

Postad 20 March 2012 - 11:15

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 459 inlägg
  • 0
Hur får jag notifiering när jag får ett Gmail i mobilen? Jag har lagt till ett konto och den är markerad grön för syns.
Men inget mail syns fören och öppnar Gmail appen.

Postad 20 March 2012 - 11:19

mrbister
  • mrbister
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Bör väl vara samma sak som flight mode, eller?

om någon vill offra sin galaxy s2 för vetenskapen:
Kan denna då ta ut sim kortet och se hur länge det dröjer innan batteriet laddas ut.
Gjorde det med min gamla Galaxy S1 och då höll telefonen i 8 dagar (24x8 = 192 h).
Jämför sedan det med specifikationen.
Bör förtydliga att min iphone (jobb telefon som inte används) håller i ca 4-5 dagar med simkort.

Hoppas verkligen att Samsung skärper sig med batteritiden och inte bara hittar på fantasisiffror i specen.

Postad 20 March 2012 - 14:15

yesman
  • yesman
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Ett litet tips gällande 4.03, som kan bli användbart framöver.... Försök att ta en skärmdump om ni kan med nya 4.03 :) ...Det gick inget vidare va? Efter en del lek så hittade jag den nya knappkombinationen.. Håll nere vol - och powerknappen samtidigt, och tryck på homeknappen. Lägger sig i en ny katalog "screenshots" den tidigare mappen hette Screen capture"

Postad 20 March 2012 - 16:05

Arbu11
  • Arbu11
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0

Ett litet tips gällande 4.03, som kan bli användbart framöver.... Försök att ta en skärmdump om ni kan med nya 4.03 :) ...Det gick inget vidare va? Efter en del lek så hittade jag den nya knappkombinationen.. Håll nere vol - och powerknappen samtidigt, och tryck på homeknappen. Lägger sig i en ny katalog "screenshots" den tidigare mappen hette Screen capture"

Tål att nämnas är att du bara behöver hålla ner Home och Powerknappen i några sekunder så blir det screenshot! ;)

Postad 20 March 2012 - 17:59

Priskvark
  • Priskvark
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0

Finns ett program som heter typ Better Batterystats eller nåt sånt, och den säger alla att man ska använda för där kan man se precis vad som drar batteri (Även inom Android OS-gruppen) men jag kan ej tolka siffrorna där så! Men ni kanske kan/kan lära er! ;)

Du har bra koll på appsortimentet. Tack för att du tipsar oss andra Arbu11.

Postad 20 March 2012 - 18:08

Priskvark
  • Priskvark
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0

Gratisversionen hanterar tyvärr inte Wi-Fi. Därför fick inte heller jag någon effekt. Hade du betalversionen när du testade?

Redigerat av Priskvark, 20 March 2012 - 18:09.

Postad 20 March 2012 - 18:29

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0

Hur får jag notifiering när jag får ett Gmail i mobilen? Jag har lagt till ett konto och den är markerad grön för syns.
Men inget mail syns fören och öppnar Gmail appen.

Är det den som heter kombinerad inkorg fungerar den inte alls, bara dom som finns när man sätter i gång den första gången. Gmail-widgeten fungerar iaf ibland

Postad 20 March 2012 - 20:03

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 459 inlägg
  • 0

Är det den som heter kombinerad inkorg fungerar den inte alls, bara dom som finns när man sätter i gång den första gången. Gmail-widgeten fungerar iaf ibland

Jag har fått det fungera innan uppdateringen, men inte nu. Jag får nog prova mig fram.

Postad 20 March 2012 - 20:11

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0

Det räcker som sagt med vol down+ power för att ta kort

annars så finns handboken att ladda ner

http://www.crazyabou...laxy-ii-owners/
(som powerpoint)

Postad 20 March 2012 - 20:48

Unregistered6c5f6b14
  • Unregistered6c5f6b14
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Uppdaterade till ICS i slutet på förra veckan från 2.3.5 och ångrar mig djupt (varför fixa saker som inte är trasiga). Tre problem så här långt:

1. Active sync mot e-post konto på jobbet funkar inte.
2. Programvaruuppdatering ligger och försöker ansluta mot servern hela tiden och misslyckas. Kör jag manuellt via menyalternativet "programvaruuppdatering" (inställningar->om telefonen) så misslyckas återigen uppkopplingen. Att det sedan dyker upp en dialog i tid och otid som anger att programvaran i telefonen uppdaterats gör inte saken bättre. Kör jag via Kies så rapporteras att jag har senaste uppdateringen installerad.
3. Telefonen hänger sig (hände aldrig förut).

Jag har inte gjort någon fabriksåterställning och hoppas slippa om någon kan hjälpa till med lite tips på 1:an och 2:an. 3:an är säkert kopplad till någon busig app.

/Besviken

Postad 20 March 2012 - 21:32

Arbu11
  • Arbu11
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0

Du har bra koll på appsortimentet. Tack för att du tipsar oss andra Arbu11.

Så lite så! :) Här på Minhembio händer ju mycket mindre än på Swedroids forum, så jag lär mig en massa där (jag som har tid på kvällar och helger att sitta och läsa igenom allt) och så försöker jag hjälpa till här till folk som har mindre tid och inte orkar med Swedroids forum! ;) Dock skulle jag vilja tipsa alla att gå dit, ni får bättre och snabbare svar! ;)

Uppdaterade till ICS i slutet på förra veckan från 2.3.5 och ångrar mig djupt (varför fixa saker som inte är trasiga). Tre problem så här långt:

1. Active sync mot e-post konto på jobbet funkar inte.
2. Programvaruuppdatering ligger och försöker ansluta mot servern hela tiden och misslyckas. Kör jag manuellt via menyalternativet "programvaruuppdatering" (inställningar->om telefonen) så misslyckas återigen uppkopplingen. Att det sedan dyker upp en dialog i tid och otid som anger att programvaran i telefonen uppdaterats gör inte saken bättre. Kör jag via Kies så rapporteras att jag har senaste uppdateringen installerad.
3. Telefonen hänger sig (hände aldrig förut).

Jag har inte gjort någon fabriksåterställning och hoppas slippa om någon kan hjälpa till med lite tips på 1:an och 2:an. 3:an är säkert kopplad till någon busig app.

/Besviken

Kör du Exchange? Väldigt många som har problem med det i ICS :( Och 3an låter som att en Fabriksåterställning skulle vara på sin plats, sorry! Handlar sällan om appar bara när du har uppdaterat OS! Det finns alltid sätt att gå tillbaka till 2.3.5 men det blir krånligt för den som inte kan om ODIN och att flasha in roms! ;) Men det finns guider!

Postad 20 March 2012 - 22:15

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0
Det är många gratisappar som ligger och drar batteri (pollar gps och reklam) angry birds använde ca 70% icke program relaterade saker. (enligt undersökning beställd av microsoft).
Vad kan man göra för att förbättra batteritiden?
det finns under usb debugging att man skall kunna använda mockup för gps. (vet inte om det finns något program för att förhindra att den går ut på nätet.
Har ni några ideer och åtgärder som faktiskt ger något.(som man vetenskapligt kan verifiera)

funderar på om man skulle lägga in en post med verifierade buggar i sensate ics firmwaren.Har varit några gånger som tw har kraschat som jag tycker är lite för många gånger. (men då har jag ej gjort en fabriksåterställning)

Postad 20 March 2012 - 23:30

Arbu11
  • Arbu11
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0

Det är många gratisappar som ligger och drar batteri (pollar gps och reklam) angry birds använde ca 70% icke program relaterade saker. (enligt undersökning beställd av microsoft).
Vad kan man göra för att förbättra batteritiden?
det finns under usb debugging att man skall kunna använda mockup för gps. (vet inte om det finns något program för att förhindra att den går ut på nätet.
Har ni några ideer och åtgärder som faktiskt ger något.(som man vetenskapligt kan verifiera)

funderar på om man skulle lägga in en post med verifierade buggar i sensate ics firmwaren.Har varit några gånger som tw har kraschat som jag tycker är lite för många gånger. (men då har jag ej gjort en fabriksåterställning)

Innan man kan klaga så måste man göra fabriksåterställning! ;) Kommer du till Swedroids forum o gnäller på buggar utan att ha återställt - Då blir du spammad med hatmail! Nästan iaf! ^^

För att förbättra din batteritid:

- Stäng av GPS när du inte har den igång, då kan ingenting använda den...
- Stäng av Mobil Data när du inte surfar, t.ex. kan du sätta på så att den stängs av när du har skärmen släckt...
- Stäng av Wifi när det ej behövs.
- Sänk skärmstyrkan (Installera Screen Filter och sätt dit Widgeten, då kan du snabbt ändra)... Dessutom kan du ändra skärmstyrka genom att hålla in fingret på "Rullgardinen" och svepa fingret höger eller vänster!
- Köp det större batteri till telefonen (2000mAh - http://cdon.se/hemel..._black-14878910) (Passande skal: http://www.dealextre...-s2-black-70754)
- Kolla upp så att mobilen verkligen går ner i deep sleep... Kolla under Inställningar > Batteri och säg till här om det är något som ser mysko ut... Grundregel är att Skärmen och Android OS ska ligga på topp oftast, ligger något annat på topp är det kanske något fel... Klicka dessutom på Grafen i toppen där och se till så att det finns svarta partier efter "Vaken"

Det är några grundtips, finns mer såklart! ;)

Postad 20 March 2012 - 23:41

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0
SMS-signalen på Galaxy S2
Jag är ny på denna avdelning så jag vet inte ifall man kan få råd om inställningar men jag provar i alla fall...
Saken är den att för en månad sedan köpte jag en Samsung Galaxy S2 och lämnade igen den HTC Desire S jag hade innan till företaget. Har alltså luren privat nu.

En sak som jag inte gillar är att det inte hörs nästan nånting alls när jag får SMS. Jag missar dem ständigt bara för att det enbart säger plingeling lite svagt när de kommer.

På mina tidigare telefoner var det ordentligt drag i den signal man kan ställa in så att man inte missar inkommande meddelanden.
Min fru har en SonyEricsson Experia och den ger också en hörbar signal för SMS.

Var 17 ställer man in detta i S2-an??
Har letat mig knasig och det enda jag hittar är nån inställning där man kan välja mellan ett antal fasta plingar som alla är jättesvaga. Ingenstans att man kan sätta in en egen signal eller så. Men jag tror att den här inställningen egentligen hör ihop med epost.

UnderSettings/Sound finns notification ringtone och där kan man bara välja mellan några plingar.
Om man öppnar Messaging och därifrån Settings så finns Select ringtone, men där finns bara såna där tystlåtna plingar.

Hur skall jag göra för att kunna ställa in något eget, tex från en MP3-fil?

Postad 21 March 2012 - 00:20

Arbu11
  • Arbu11
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0

SMS-signalen på Galaxy S2
Jag är ny på denna avdelning så jag vet inte ifall man kan få råd om inställningar men jag provar i alla fall...
Saken är den att för en månad sedan köpte jag en Samsung Galaxy S2 och lämnade igen den HTC Desire S jag hade innan till företaget. Har alltså luren privat nu.

En sak som jag inte gillar är att det inte hörs nästan nånting alls när jag får SMS. Jag missar dem ständigt bara för att det enbart säger plingeling lite svagt när de kommer.

På mina tidigare telefoner var det ordentligt drag i den signal man kan ställa in så att man inte missar inkommande meddelanden.
Min fru har en SonyEricsson Experia och den ger också en hörbar signal för SMS.

Var 17 ställer man in detta i S2-an??
Har letat mig knasig och det enda jag hittar är nån inställning där man kan välja mellan ett antal fasta plingar som alla är jättesvaga. Ingenstans att man kan sätta in en egen signal eller så. Men jag tror att den här inställningen egentligen hör ihop med epost.

UnderSettings/Sound finns notification ringtone och där kan man bara välja mellan några plingar.
Om man öppnar Messaging och därifrån Settings så finns Select ringtone, men där finns bara såna där tystlåtna plingar.

Hur skall jag göra för att kunna ställa in något eget, tex från en MP3-fil?

Tjenare, nu vet jag ju inte om du har Ice Cream Sandwich eller ej, men här är iaf principerna! ;)

På ICS (är nog ungefär likadant på 2.3.5) så finner du inställningarna under Inställningar > Ljud > Volym, där ska du kunna ställa in "Meddelanden"!

PRÖVA DETTA för att kunna byta SMS-signal:

- Koppla mobilen till datorn som en lagringsenhet (så att du kan gå in på den som hårddisk) aka. "Masslagringsenhet?"
- Den här datorn > GT-I9100 > Phone > Media > Audio > Notifications > *släng in dina MP3-filer här*
- Gå tillbaka till telefonen nu och gå in där du byter ljudet i vanliga fall för SMS-signalen och kolla om du hittar dina filer där!

KAN funka...

Annars kan du pröva om inte någon app kan göra jobbet... T.ex. MP3 Ringtone Maker

Säg till mig hur det går, är själv nyfiken! ;)

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.